• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13:31
Hmm, stand van gisteren wel bijgewerkt, maar wederom al meer dan 8 uur geen updates in de app.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:06
Het is in ieder geval geen partij waar je op kan vertrouwen. Volgens mij zeiden ze in hun email dat ze 1 juli zouden vertellen hoe het zit met die Congestie vergoeding. Zoals wel vaker met Frank worden dingen geroepen en moet je maar wachten tot ze het nakomen.

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:12
bergsmit schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:18:
[...]

Duidelijke uitleg! ik heb nooit naar de temperatuur van de batterijen gekeken. Juist even gedaan. Dat geeft nu 31 graden aan, ik weet niet of dat buitensporig is. Maar de buitentemperatuur, dus ook in huis, is nu natuurlijk niet meer zo hoog als enkele dagen geleden. .Bovendien draait alles nu weer wel op normale snelheden.
31 graden is niet echt buitensporig nee, maar volgens mij is de buitentemperatuur momenteel ook een stuk lager dan toen het wat minder ging? In mijn garage scheelt dat enorm.

Ik denk ook dat er op meerdere plekken sensoren in je batterij zitten en ook in de omvormer. Bij mij is het bij volle bak knallen eerder de omvormer die begint te protesteren dan de cellen. Ik heb daarom ook met dit warme weer en hoge temperatuur in de garage, het maximaal vermogen van de omvormer een beetje geknepen van 17kW naar 15kW.

Mijn advies zou zijn om als je na het stekker trekken niet tegen vol vermogen kan laden om even samen met je huidige leverancier/beheerder te kijken of je kunt achterhalen wat de waarden van alle sensoren en commando's van dat moment zijn. Daar moet iets te vinden zijn wat het tegenvallend gedrag van je systeem kan verklaren.

• Den Segg
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12:51
stefan1512 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:06:
Het is in ieder geval geen partij waar je op kan vertrouwen. Volgens mij zeiden ze in hun email dat ze 1 juli zouden vertellen hoe het zit met die Congestie vergoeding. Zoals wel vaker met Frank worden dingen geroepen en moet je maar wachten tot ze het nakomen.
Staat sinds 1juli gewoon netjes op hun website

• DikDikkie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 12:59
Den Segg schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:21:
[...]

Staat sinds 1juli gewoon netjes op hun website
https://cdn.sanity.io/files/8navd656/production/3d249d031c25e8324f4fae21fcb8732bb877138d.pdf

Punt 11 heeft wel veel redenen waarom je minder gaat krijgen en zeker de eerste 2 zijn wel discutabel gezien de issues die Frank zelf veroorzaakt...

en bij alle bedragen staat "De getoonde besparingen zijn indicatief. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend."
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste