• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-06 14:42
Leftblank schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:50:

Dat klinkt als het verschil in contract met en zonder 'slim terugleveren', in het geval zonder krijg je de inkoopkosten niet terug maar betaal je ook voor terugleveren, in de versie 'met' krijg je die ook weer terug. Als ik het me goed herinner gaven ze dat op mijn contract ook aan met een positief getal bij terugleveren voor 'geld terug', negatief bij betalen.
En @AlteKiet ik denk dat jullie gelijk hebben. Maandag gaat het in, ik hou het in de gaten. Dank.

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM


  • osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:50
stefan1512 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:32:
Is de ‘niet’ stekker trekkers’ afgelopen week ook opgevallen dat veel dagen met naar mijn mening geen ‘extreme prijsschommelingen’ allemaal onderaan de streep verlies geven?

Dat FE zegt dat hun handel goed werkt behalve op dagen met extreme prijzen (negatief of hoog zoals gisteren) kan ik nog inkomen maar als dagen die nog geen €3 opleveren onderaan de streep verlies geven ga ik wel over op de Sigen AI.
Die conclusie heb ik ruim een maand geleden al getrokken en heb ervoor bedankt. Draai nu al een geruime tijd op de Sigen AI. Heerlijk voorspelbaar, transparant en totale controle. Voor deze maand een gecombineerd resultaat van €349 voor mijn zonnepanelen en 36kWh batterij. Dat ze bij de Frank de boom in mogen :w

  • azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-06 20:09

azutphen

Energie blijft altijd behouden

osluis schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:58:
[...]

Die conclusie heb ik ruim een maand geleden al getrokken en heb ervoor bedankt. Draai nu al een geruime tijd op de Sigen AI. Heerlijk voorspelbaar, transparant en totale controle. Voor deze maand een gecombineerd resultaat van €349 voor mijn zonnepanelen en 36kWh batterij. Dat ze bij de Frank de boom in mogen :w
Idem hier, vanaf 5 mei over op AI en heb een resultaat van € 181,72 met een 24 kWh Sigen batterij.

Gister een topdag van 14,20 :)

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
azutphen schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:32:
Idem hier, vanaf 5 mei over op AI en heb een resultaat van € 181,72 met een 24 kWh Sigen batterij. Gister een topdag van 14,20 :)
Ik had donderdag met mijn Victron/Dyness combinatie 28,8kwh een resultaat van € 14,45 na aftrek van mijn verbruik, enerzijds door stekkertrekken om tegen EPEX prijzen laag in te kopen en hoog te verkopen, anderzijds door de overige tijd Frank agressieve handel iets te laten verdienen. Ik kies voor EPEX omdat ik geen inzicht heb in de prijzen op de andere markten die Frank gebruikt, maar wel ontdekt heb dat de opbrengsten bij Frank lager liggen dan nu met stekkertrekken

[ Voor 0% gewijzigd door bergsmit op 30-05-2026 10:07 . Reden: correctie typefout ]


  • Marcel1974
  • Registratie: Februari 2026
  • Nu online
osluis schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:58:
[...]

Die conclusie heb ik ruim een maand geleden al getrokken en heb ervoor bedankt. Draai nu al een geruime tijd op de Sigen AI. Heerlijk voorspelbaar, transparant en totale controle. Voor deze maand een gecombineerd resultaat van €349 voor mijn zonnepanelen en 36kWh batterij. Dat ze bij de Frank de boom in mogen :w
Ben wel benieuwd hoe jouw verbruik en opbrengst is t.o.v. mijn set (ook 36Kw accu) welke wordt aangestuurd door Next, de app is eindelijk op orde dus nu kan ik de werkelijk behaalde resultaten zien.

Ik zal direct wat printscreens plaatsen.

  • Marcel1974
  • Registratie: Februari 2026
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0w_SZ_7dPkudePMFp_pxfekDYRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QsdrvrUQWAE5vvVpJekHJJq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkvkSrYti3k_1RA4th3a_wBEz90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTEVHcZBUDNlD6rSvts5VIay.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIv_NfG4L2Xcyb3A-Fz5hczh8gY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtjB4lna4jrPWAau4H9ZOAZA.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat is t/m de 28e, van gisteren moet nog definitief worden berekend.

Per saldo 160Kw verbruik maar toch een netto opbrengst van ruim € 250.-

Aansturing is zelfconsumptie + handel (combinatie onbalans en EPEX)

[ Voor 4% gewijzigd door Marcel1974 op 30-05-2026 18:05 ]


  • udend
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:23
Heeft iemand meer last van een niet aangestuurde accu. Mijn sig geeft al ruim 700 minuten sinds laatste update. Ik denk er ook sterk aan om frank handel te verlaten. Als je de opbrengst van mei ziet, is het gros weer verdien op de EPEX. Ook de piek op de opbalans van afgelopen donderdag werd nagenoeg genegeerd. Wat zou een goed alternatief zijn voor FE?

  • Marcel1974
  • Registratie: Februari 2026
  • Nu online
udend schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:51:
Heeft iemand meer last van een niet aangestuurde accu. Mijn sig geeft al ruim 700 minuten sinds laatste update. Ik denk er ook sterk aan om frank handel te verlaten. Als je de opbrengst van mei ziet, is het gros weer verdien op de EPEX. Ook de piek op de opbalans van afgelopen donderdag werd nagenoeg genegeerd. Wat zou een goed alternatief zijn voor FE?
Ik ben er net mee aan het stoeien, mijn Sigen krijgt ook al een hele tijd geen commando's meer door, in mijn geval vanuit Next Energie, lijkt dus een probleem bij Sigen te zijn..


Over een alternatief voor FE; zie mijn resultaat hierboven, weet niet hoe dat zich verhoud tot jouw resultaten bij Frank?

  • Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 18:44
udend schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:51:
Heeft iemand meer last van een niet aangestuurde accu. Mijn sig geeft al ruim 700 minuten sinds laatste update. Ik denk er ook sterk aan om frank handel te verlaten. Als je de opbrengst van mei ziet, is het gros weer verdien op de EPEX. Ook de piek op de opbalans van afgelopen donderdag werd nagenoeg genegeerd. Wat zou een goed alternatief zijn voor FE?
Hier ook, Midea batterij. 818 minuten.

  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
Het schijnt weer eens mis te zijn met Frank. Wederom oplopende verwerkingstijden. Enkelen hebben nog info van 15 minuten geleden, maar vrijwel iedereen staat al op ruim een uur niets......

  • dccm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:58
bergsmit schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:17:
Het schijnt weer eens mis te zijn met Frank. Wederom oplopende verwerkingstijden. Enkelen hebben nog info van 15 minuten geleden, maar vrijwel iedereen staat al op ruim een uur niets......
Gelukkig doet de aansturing van de accu's het nog wel, bij mij.

  • Marcel1974
  • Registratie: Februari 2026
  • Nu online
Bij mijn accu werkt de VPP aansturing weer.

  • aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-06 13:05
Ik heb al de hele dag geen aansturing vanuit Frank gehad (solis via powerselect).

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Na 16.00 was de verbinding terug. Aansturing bleef wel.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-06 20:09

azutphen

Energie blijft altijd behouden

Wat ook irritant is is dat slim laden laatste tijd ook flink steken laat vallen, krijg net enige regelmaat op duurste moment vd dag dat mijn auto gestart is met laden en wanneer ik smorgens weg wil en de correcte vertrektijd heb ingesteld dan heeft hij weer helemaal niet geladen.

Heb laden dus ook ontkoppeld en ga nu een. Paar weken Gridio proberen.

Iemand ervaringen mee?

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)


  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
azutphen schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:31:
Wat ook irritant is is dat slim laden laatste tijd ook flink steken laat vallen, krijg net enige regelmaat op duurste moment vd dag dat mijn auto gestart is met laden en wanneer ik smorgens weg wil en de correcte vertrektijd heb ingesteld dan heeft hij weer helemaal niet geladen.

Heb laden dus ook ontkoppeld en ga nu een. Paar weken Gridio proberen.

Iemand ervaringen mee?
Hij moet bij het laden voldoende laadtijd hebben. Zo duurt het ruim 6 uur om mijn auto vol te pompen. Hem instellen om 3 uur later vol te zijn werkt niet echt :-)

Maar inderdaad ook wel eens meegemaakt, al moet ik zeggen de laatste tijd niet.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • ManiNL
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-06 08:22
Iemand hier die al over is op de aangekondigde verbeterde zc+ modus?

  • XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
ManiNL schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 23:55:
Iemand hier die al over is op de aangekondigde verbeterde zc+ modus?
Nog niks van gezien, gelukkig pas relevant vanaf 2027

  • ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:08
Hebben jullie ook dat inloggen in de frank energie app niet meer werkt?

  • Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24

Tazzios

..

@ReconE jeps

  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
ReconE schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:19:
Hebben jullie ook dat inloggen in de frank energie app niet meer werkt?
inderdaad, app werkt niet meer actueel, zeker zondagsarmoede bij Frank, te weinig deskundig personeel beschikbaar ?

  • Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:23

Ersus

Zuid-Limburg

bergsmit schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:29:
[...]

inderdaad, app werkt niet meer actueel, zeker zondagsarmoede bij Frank, te weinig deskundig personeel beschikbaar ?
Ik dacht ‚eens even gaan kijken bij het Frank topic‘ en had allang verwacht dat je niet meer bij Frank actief zou zijn omdat het ‚al zo lang niet lekker loopt‘.

Zou het vanaf volgend jaar meer gaan lonen om Frank middels Eniris de batterij aan te laten sturen?

Dit jaar moet het absoluut, helaas voor de laatste keer, meer bijdragen aan de ROI pot.

Niet perse representatief, maar vroeg mij tussentijds wel vaker af of Frank het, met handelen op verschillende markten, beter zou hebben gedaan dan Victron DESS Trading?

Ex EB incl BTW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKqtTAXpBjg9iSjDIdxTgvR2OXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoRLdge0k3nXxjHsJWIHscrx.jpg?f=fotoalbum_large

Deskundoloog allergie | 214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
Ersus schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:17:
Ik dacht ‚eens even gaan kijken bij het Frank topic‘ en had allang verwacht dat je niet meer bij Frank actief zou zijn omdat het ‚al zo lang niet lekker loopt‘. Zou het vanaf volgend jaar meer gaan lonen om Frank middels Eniris de batterij aan te laten sturen?
Dit jaar moet het absoluut, helaas voor de laatste keer, meer bijdragen aan de ROI pot.
Niet perse representatief, maar vroeg mij tussentijds wel vaker af of Frank het, met handelen op verschillende markten, beter zou hebben gedaan dan Victron DESS Trading?
Ik ben 2x per dag actief door de stekker er uit te trekken en via ESS van Dyness (dus niet Victron DESS) op te laden of te ontladen. Laden door na het stekker trekken de minimale laadtoestand op 100% te zetten en het ontladen door in de systeemconfiguratie via ESS de instelwaarde van het stroomnet op minus 40.000 watt te zetten. Ik kies daar via jeroen.nl de perioden uit van 2 uur met de laagste- cq hoogste opbrengst.

De overige perioden mag Frank zijn gang gaan en dat levert ook nog wel wat op.

[ Voor 28% gewijzigd door bergsmit op 07-06-2026 13:02 ]


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
de Frank app is weer van slag en ook op onbalansmarkt.com loopt de informatie weer 2 uur achter. De vraag rijst nu hoe betrouwbaar de software van Frank wel is!

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
bergsmit schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:54:
de Frank app is weer van slag en ook op onbalansmarkt.com loopt de informatie weer 2 uur achter. De vraag rijst nu hoe betrouwbaar de software van Frank wel is!
Ben sinds eind vorige maand maar eens een log bij gaan houden van de storingen.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • Peter_Kr
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 08:12
Ik had FE gevraagd wanneer ze denken dat ze de zonnepanelen, aangesloten op AlphaESS kunnen aansturen (uitzetten) want ik wil niet zelf de stekker trekken als prijzen negatief zijn en batterij vol. Hun antwoord:

Er lopen gesprekken met Alpha ESS om dit te gaan ondersteunen. We verwachten hier over enkele maanden actief mee aan het testen te gaan.

LIjkt mij dat ze dit dus wellicht niet voor het eind van het jaar geregeld hebben. Zijn hier bezitters van AlphaESS setup welke bij NEXT Energie zitten? NEXT schijnt wel de zonnepanelen te kunnen aansturen. Kunnen jullie bevestigen dat dit bij hun wel werkt?

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Peter_Kr schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:40:
Ik had FE gevraagd wanneer ze denken dat ze de zonnepanelen, aangesloten op AlphaESS kunnen aansturen (uitzetten) want ik wil niet zelf de stekker trekken als prijzen negatief zijn en batterij vol. Hun antwoord:

Er lopen gesprekken met Alpha ESS om dit te gaan ondersteunen. We verwachten hier over enkele maanden actief mee aan het testen te gaan.

LIjkt mij dat ze dit dus wellicht niet voor het eind van het jaar geregeld hebben. Zijn hier bezitters van AlphaESS setup welke bij NEXT Energie zitten? NEXT schijnt wel de zonnepanelen te kunnen aansturen. Kunnen jullie bevestigen dat dit bij hun wel werkt?
Gaat bij mij buiten FE om voor alsnog. Voor einde jaar wil ik dat verder in HA geautomatiseerd hebben.

Gebeurt overigens niet zo heel vaak dat ze dusdanig negatief zijn dat het nodig is. Prijzen moeten onder - 12c / kWh duiken wil dat nuttig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door -PeeWee- op 08-06-2026 13:58 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
-PeeWee- schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:56:
Gebeurt overigens niet zo heel vaak dat ze dusdanig negatief zijn dat het nodig is.
Prijzen moeten onder - 12c / kWh duiken wil dat nuttig zijn.
vergeet je dan niet dat dat alleen geldt zolang je minder teruglevert dan dat je afneemt.
Zodra je meer teruglevert dan afneemt kun je energiebelasting niet meer verrekenen toch!?

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
bergsmit schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:14:
[...]

vergeet je dan niet dat dat alleen geldt zolang je minder teruglevert dan dat je afneemt.
Zodra je meer teruglevert dan afneemt kun je energiebelasting niet meer verrekenen toch!?
Dat is correct, maar mijn vermoeden is dat dit slechts zo is bij een (relatief) klein percentage van de zonnepaneel bezitters. Maar inderdaad, de saldering werkt alleen bij een netto positief verbruik. Alles daarbuiten kan geen energiebelasting meer worden vermeden (en betaal je dus voor teruglevering).

[ Voor 3% gewijzigd door -PeeWee- op 08-06-2026 14:27 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
-PeeWee- schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:26:
[...]Dat is correct, maar mijn vermoeden is dat dit slechts zo is bij een (relatief) klein percentage van de zonnepaneel bezitters. Maar inderdaad, de saldering werkt alleen bij een netto positief verbruik. Alles daarbuiten kan geen energiebelasting meer worden vermeden (en betaal je dus voor teruglevering).
Als je kijkt naar de huidige onbalansmarkt.com deelnemers dan zie je steeds meer gigantisch grote batterijen dus steeds meer mensen die denken te verdienen door meer terug te leveren dan te gebruiken

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
bergsmit schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:50:
[...]

Als je kijkt naar de huidige onbalansmarkt.com deelnemers dan zie je steeds meer gigantisch grote batterijen dus steeds meer mensen die denken te verdienen door meer terug te leveren dan te gebruiken
Ja, dan moet je zorgen dat je Delta (prijsverschil tussen inkoop en verkoop) groter is dan het bedrag van de energiebelasting per kWh plus de roundtrip verliezen plus de afschrijvingskosten per kWh van je batterijen per kWh.

In 2026 geldt dat voor dat deel dat je méér teruglevert dan gebruikt.

In 2027 voor alle kWh-en.

  • AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:58
-PeeWee- schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:26:
[...]


Dat is correct, maar mijn vermoeden is dat dit slechts zo is bij een (relatief) klein percentage van de zonnepaneel bezitters. Maar inderdaad, de saldering werkt alleen bij een netto positief verbruik. Alles daarbuiten kan geen energiebelasting meer worden vermeden (en betaal je dus voor teruglevering).
Ligt (dit jaar!) helemaal aan wanneer je je jaarafrekening krijgt.
Je saldeersaldo staat dan weer op nul en salderen loopt t/m 31-12-2026.
Ik heb de jaarrekening net gehad en mijn prognose is dat ik op 31-12 meer heb teruggeleverd dan afgenomen. Bij mij gaan de panelen dus véél eerder uit dan pas bij -12 cent.

  • Benergy5
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-06 14:11
aaroenz0r schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 18:32:
Ik heb al de hele dag geen aansturing vanuit Frank gehad (solis via powerselect).
Hi mag ik vragen hoe je die aansturing via powerselect hebt geregeld?
Zijn er (maandelijkse) kosten aan verbonden?
Ik zie deze mogelijkheid helemaal niet terug op de FE website of app.

  • zup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 11:03

zup

Ondersteunt Frank Energie Slim Laden voor de Kia Niro EV (2024). Bij Tibber is die functionaliteit gebroken. Met moet daar telkens het huidige batterijniveau van de auto invoeren voor het laden. Is dat bij Frank ook zo?

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
zup schreef op zondag 14 juni 2026 @ 07:28:
Ondersteunt Frank Energie Slim Laden voor de Kia Niro EV (2024). Bij Tibber is die functionaliteit gebroken. Met moet daar telkens het huidige batterijniveau van de auto invoeren voor het laden. Is dat bij Frank ook zo?
Integratie met KIA gaat via Enode en zou verder prima moeten werken.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • zup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 11:03

zup

-PeeWee- schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:09:
[...]


Integratie met KIA gaat via Enode en zou verder prima moeten werken.
Op de homepage van Enode zie ik ook Tibber staan. Dus het lijkt erop dat Tibber hier ook mee werkt. En in Tibber werkt die connectie dus niet meer geheel.

Zijn er Kia (of Hyundai) rijders die met Frank Energie hun auto slim opladen?

  • dccm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:58
Zijn er Kia (of Hyundai) rijders die met Frank Energie hun auto slim opladen?
Ja ik doe dat met mijn Hyundai

  • Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:07
zup schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:23:
[...]

Zijn er Kia (of Hyundai) rijders die met Frank Energie hun auto slim opladen?
ja ik doe dat ook.

  • zup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 11:03

zup

dccm schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:39:
[...]


[...]

Ja ik doe dat met mijn Hyundai
Aha, interessant! Moet je telkens handmatig het huidige batterijniveau (SoC) invoeren of wordt dat automatisch uitgelezen ?

  • dccm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:58
zup schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:30:
[...]

Aha, interessant! Moet je telkens handmatig het huidige batterijniveau (SoC) invoeren of wordt dat automatisch uitgelezen ?
Wordt automatisch gedaan.

De laadsessie begint altijd eerst direct met vol vermogen te laden. Dan gaat de auto bepalen hoe lang hij nodig heeft om vol te raken. Dit wordt doorgegeven via Hyundai Connect app naar Frank. Frank gaat dan rekenen wanneer de beste tijd is om te laden. En geeft dan stop en start commando's. Dit initieel deel van berekenen kan tussen de 5 en 30 minuten duren.

  • Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24

Tazzios

..

Omvormer support is uitgebreid. :)
Met de uitbreiding ondersteunt Frank Energie nu ook omvormers van SMA, Huawei, Solis, Sungrow, GoodWe, Fronius en Growatt.
https://solarmagazine.nl/...-uit-met-7-omvormermerken

  • Benergy5
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-06 14:11
Goed nieuws want dat powerselect reageert niet op een aanvraag :-(

Zonnepanelen staan al in de app van Frank

Ik zie net dat Accuselect, het bedrijf achter Powerselect failliet is. We wachten af want slim terugleveren staat nog niet in de Frank app voor Solis

[ Voor 40% gewijzigd door Benergy5 op 18-06-2026 11:14 . Reden: toevoeging ]


  • voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 19:46

voodooless

Sound is no voodoo!

De app van Frank laat nog geen Growatt zien helaas :(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?


  • Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24

Tazzios

..

Ik zie er 7 staan maar inderdaad geen growatt,

  • lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
Weet iemand of Frank slim laden mijn polestar energy app overruled met laden? Ik wil deze app graag houden om de kwh bij te houden.

  • aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-06 13:05
Benergy5 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:02:
[...]

Hi mag ik vragen hoe je die aansturing via powerselect hebt geregeld?
Zijn er (maandelijkse) kosten aan verbonden?
Ik zie deze mogelijkheid helemaal niet terug op de FE website of app.
Hoi, Letterlijk een account maken via powerselect.
https://powerselect.app/

aansturing via frank energie is gratis. Ik ben er echter mee gekapt vanwege tegenvallende resultaat. Ik stuur nu voornamelijk op epex via home assistant.
edit:
Ik lees nu je post dat ze failliet zijn. Da's ook 1 van de redenen dat ik was gekapt, contact met de klantenservice was damn near impossible

[ Voor 12% gewijzigd door aaroenz0r op 18-06-2026 17:31 ]


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
en wederom is er weer een storing bij Frank, iedereen is het laatste uur niet meer geupdate

  • Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:07
Nog steeds storing bij Frank

  • ManiNL
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-06 08:22
Ik ga per 2 juli over op Hegg Energy. Eens kijken hoe dat loopt. Iig eur 30 pm vaste vergoeding voor laten aansturen batterij en geen bliq abo kosten meer.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Heb het opgenomen in mijn overzichtje van storingen. Dit is de 6e storing in de laatste 3 weken.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
de storing duurt nu al bijna 6 uur..............

hoe weten wij of wat er allemaal gebeurd wel op de juiste manier verantwoord wordt?

niet dus!

  • voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 19:46

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:58:
de storing duurt nu al bijna 6 uur..............
Er is nog wel gewoon aansturing zo te zien.
hoe weten wij of wat er allemaal gebeurd wel op de juiste manier verantwoord wordt?
Dat weet je niet ongeacht of je wel of geen inzicht hebt in de gegevens…

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
voodooless schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:15:
Er is nog wel gewoon aansturing zo te zien.
inmiddels duurt de storing al 9 uur, een nieuw record soms?

  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
de resultaten van gisteren zijn nog steeds niet bijgewerkt, alle resultaten na de middag schijnen niet geregistreerd te zijn . . . . . .

  • Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:07
bergsmit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:02:
de resultaten van gisteren zijn nog steeds niet bijgewerkt, alle resultaten na de middag schijnen niet geregistreerd te zijn . . . . . .
Bij bij is wel alles bijgewerkt.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
bergsmit schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:58:
de storing duurt nu al bijna 6 uur..............

hoe weten wij of wat er allemaal gebeurd wel op de juiste manier verantwoord wordt?

niet dus!
Wat ben ik blij dat ik nog steeds afgekoppeld ben!

  • Oemli
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 21:50
Coffeeroam schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:47:
[...]

Wat ben ik blij dat ik nog steeds afgekoppeld ben!
Me too

  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
Renger-oi schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:17:
[...]

Bij bij is wel alles bijgewerkt.
zo lijkt het inderdaad, maar als je het verschil bekijkt tussen het moment van het begin van de storing en het resultaat op dit moment dan is het nauwelijks te geloven dat er maar zo weinig extra bijgekomen is, tenzij zij nog steeds bezig zijn met de reconstructie

  • voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 19:46

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:14:
[...]

zo lijkt het inderdaad, maar als je het verschil bekijkt tussen het moment van het begin van de storing en het resultaat op dit moment dan is het nauwelijks te geloven dat er maar zo weinig extra bijgekomen is, tenzij zij nog steeds bezig zijn met de reconstructie
Bij mij is dat niet het geval. Resultaat van gisteren nu is ruim het dubbele van voor de storing, en het was een goede dag met ruim 5 Euro resultaat.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?


  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
voodooless schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:22:
Bij mij is dat niet het geval. Resultaat van gisteren nu is ruim het dubbele van voor de storing, en het was een goede dag met ruim 5 Euro resultaat.
voor mij was het wel een goede dag, zelfs de beste van deze maand, met een winst op de EPEX markt van € 5,78 en op andere markten van € 3,62, dus totaal € 9,40

  • Renger-oi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:07
bergsmit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:14:
[...]

zo lijkt het inderdaad, maar als je het verschil bekijkt tussen het moment van het begin van de storing en het resultaat op dit moment dan is het nauwelijks te geloven dat er maar zo weinig extra bijgekomen is, tenzij zij nog steeds bezig zijn met de reconstructie
Bij mij ook het dubbele van voor de storing, totaal €7,23

  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
Renger-oi schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:28:
[...]

Bij mij ook het dubbele van voor de storing, totaal €7,23
bij mij was het 2,53 incl btw voor de storing en nu uiteindelijk 6,36 er na excl btw, dan bedoel ik dus handelsresultaat, nog niet gecorrigeerd voor EPEX en Bonus Frank

[ Voor 13% gewijzigd door bergsmit op 21-06-2026 11:29 ]


  • remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-06 15:31
bergsmit schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:27:
[...]

bij mij was het 2,53 incl btw voor de storing en nu uiteindelijk 6,36 er na excl btw, dan bedoel ik dus handelsresultaat, nog niet gecorrigeerd voor EPEX en Bonus Frank
Waar zien jullie dit allemaal. Ik ben sinds kort overgestapt naar Frank Energie, daarnaast heb ik sinds 2 weken een accu in huis. Ik ben nog aan het stoeien hoe ik alles goed kan uitlezen/monitoren.

  • bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:44
remc1979 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:50:
Waar zien jullie dit allemaal. Ik ben sinds kort overgestapt naar Frank Energie, daarnaast heb ik sinds 2 weken een accu in huis. Ik ben nog aan het stoeien hoe ik alles goed kan uitlezen/monitoren.
dat is te zien in de Frank Energie App

  • annoniem83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:37
@Coffeeroam ik krijg morgen m’n enphase batterijen en begreep dat jij nu via Enphase AI optimalisatie draait met dynamische tarieven en wel alsnog bij provider Frank energie zit (maar daar nu geen slimme diensten afneemt maar enphase de boel laat doen). Daar zit ik zelf ook aan te denken. Maar nu zit ik beetje met instellen.

ik zat in de Enphase app te kijken en kan de dynamische prijzen instellen (epex) maar deze wijken wel wat af (zijn hoger) van de Frank energie prijzen. Heb jij die prijzen daar handmatig ingesteld zodat je (zo ja wat zijn jouw instellingen?) Of werk je met die standaard epex prijzen?

Alvast bedankt

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
annoniem83 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:51:
@Coffeeroam ik krijg morgen m’n enphase batterijen en begreep dat jij nu via Enphase AI optimalisatie draait met dynamische tarieven en wel alsnog bij provider Frank energie zit (maar daar nu geen slimme diensten afneemt maar enphase de boel laat doen). Daar zit ik zelf ook aan te denken. Maar nu zit ik beetje met instellen.

ik zat in de Enphase app te kijken en kan de dynamische prijzen instellen (epex) maar deze wijken wel wat af (zijn hoger) van de Frank energie prijzen. Heb jij die prijzen daar handmatig ingesteld zodat je (zo ja wat zijn jouw instellingen?) Of werk je met die standaard epex prijzen?

Alvast bedankt
Hallo @annoniem83, als ik bij Enphase kijk naar de Spot price (dus zonder BTW en energiebelasting en zonder opslag) en ik vergelijk die met Frank kale marktprijs zonder BTW (die waarden zijn ook zonder inkoop-/verkoopvergoeding), dan kloppen de prijzen precies. Beiden heb ik op kwartierprijzen staan (als ze verschillend staan zie je uiteraard enige verschillen).

Overigens ben ik op het moment wel weer afgestapt van de AI van Enphase omdat ik soms de beslissingen niet helemaal begreep, of ze kwamen mij gewoon niet goed uit. Bovendien kan ik in de zomer heel prima aan zelfconsumptie doen en het surplus - dankzij de batterijen - nog verkopen in de dure uurtjes. Zoals ook vanavond weer trouwens, voor € 0,657 kale marktprijs om 20.45 uur! Dus zit ik nu in het profiel Self-Consumption.

In de winter ga ik wel weer op de AI van Enphase, dat heeft dan volgens mij meer zin want dan lukt het toch niet om geheel zelfverbruikend te zijn. Of ik probeer Frank aansturing nog eens - ben benieuwd hoe ze het gaan doen vanaf 1-1-2027.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Vanaf 1-1-2027 zal handelen slechts mondjesmaat zinvol zijn, dus gaat het grootste deel toch over op zelfsturing/zelf consumptie. Tot die tijd mag men lekker er mee handelen.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
-PeeWee- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:26:
Vanaf 1-1-2027 zal handelen slechts mondjesmaat zinvol zijn, dus gaat het grootste deel toch over op zelfsturing/zelf consumptie. Tot die tijd mag men lekker er mee handelen.
Toch denk ik dat leveranciers als Frank Energie ook dan nog wel wat willen na 1/1/2027 willen verdienen. Dus ben ik benieuwd waar ze dan mee gaan komen. Het verschil tussen afname en teruglevering zal in ieder geval meer dan zo'n ~15 cent/kWh moeten zijn.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Coffeeroam schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:05:
[...]

Toch denk ik dat leveranciers als Frank Energie ook dan nog wel wat willen na 1/1/2027 willen verdienen. Dus ben ik benieuwd waar ze dan mee gaan komen. Het verschil tussen afname en teruglevering zal in ieder geval meer dan zo'n ~15 cent/kWh moeten zijn.
Precies, de spread moet dan dusdanig groot zijn dat het zinvol is. We zullen het zien.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-06 20:09

azutphen

Energie blijft altijd behouden

-PeeWee- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:13:
[...]


Precies, de spread moet dan dusdanig groot zijn dat het zinvol is. We zullen het zien.
De spread is vandaag en morgen zeker groot genoeg.

Nu 17 cent en vanavond op de piek 92 cent.

Morgen middag rond de 19 cent en morgen avond een piek van € 1,22

Ben een dikke maand geleden met slim handelen gestopt en naar AI aansturing door Sigenstor gegaan en bevalt me helemaal prima.
Als na het salderen er in de zomer zo'n pieken blijven dan hoor je mij niet klagen.

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)


  • osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:50
azutphen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:13:
[...]

De spread is vandaag en morgen zeker groot genoeg.

Nu 17 cent en vanavond op de piek 92 cent.

Morgen middag rond de 19 cent en morgen avond een piek van € 1,22

Ben een dikke maand geleden met slim handelen gestopt en naar AI aansturing door Sigenstor gegaan en bevalt me helemaal prima.
Als na het salderen er in de zomer zo'n pieken blijven dan hoor je mij niet klagen.
Let wel dat dit de spread op epex is en niet zo zeer de spread op onbalans. Goede kans dat het op onbalans geen droog brood oplevert vanavond omdat het gros van de de batterijen dat gaan ontladen weer geheid voor een RT2 toestand gaat zorgen.

  • annoniem83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:37
Coffeeroam schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:53:
[...]

Hallo @annoniem83, als ik bij Enphase kijk naar de Spot price (dus zonder BTW en energiebelasting en zonder opslag) en ik vergelijk die met Frank kale marktprijs zonder BTW (die waarden zijn ook zonder inkoop-/verkoopvergoeding), dan kloppen de prijzen precies. Beiden heb ik op kwartierprijzen staan (als ze verschillend staan zie je uiteraard enige verschillen).

Overigens ben ik op het moment wel weer afgestapt van de AI van Enphase omdat ik soms de beslissingen niet helemaal begreep, of ze kwamen mij gewoon niet goed uit. Bovendien kan ik in de zomer heel prima aan zelfconsumptie doen en het surplus - dankzij de batterijen - nog verkopen in de dure uurtjes. Zoals ook vanavond weer trouwens, voor € 0,657 kale marktprijs om 20.45 uur! Dus zit ik nu in het profiel Self-Consumption.

In de winter ga ik wel weer op de AI van Enphase, dat heeft dan volgens mij meer zin want dan lukt het toch niet om geheel zelfverbruikend te zijn. Of ik probeer Frank aansturing nog eens - ben benieuwd hoe ze het gaan doen vanaf 1-1-2027.
Thanks @Coffeeroam! Ik zie dat de een op uurprijzen staan en de ander op kwartier. Nu Frank ook naar kwartier gezet maar dat duurt tot 1 juli om aan te passen zie ik. Waarschijnlijk zijn ze dan wel gelijk.

Je geeft aan dat je nu even terug bent naar zelfconsumptie. Maar dan zou de batterij vanavond (en morgen) tijdens die pieken niet gaan ontladen naar het net toch? Voor nu een bewuste keuze begrijp ik?

Installateurs zijn hard aan het werk dus als het goed is heb ik straks weer een nieuw speeltje :)

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
annoniem83 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:37:
[...]

Thanks @Coffeeroam! Ik zie dat de een op uurprijzen staan en de ander op kwartier. Nu Frank ook naar kwartier gezet maar dat duurt tot 1 juli om aan te passen zie ik. Waarschijnlijk zijn ze dan wel gelijk.

Je geeft aan dat je nu even terug bent naar zelfconsumptie. Maar dan zou de batterij vanavond (en morgen) tijdens die pieken niet gaan ontladen naar het net toch? Voor nu een bewuste keuze begrijp ik?

Installateurs zijn hard aan het werk dus als het goed is heb ik straks weer een nieuw speeltje :)
Verkopen levert nu meer op dan zelf verbruiken. Je kan daar een drempel voor instellen (vanaf welk verschil het mag verhandelen).

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-06 20:09

azutphen

Energie blijft altijd behouden

osluis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:56:
[...]

Let wel dat dit de spread op epex is en niet zo zeer de spread op onbalans. Goede kans dat het op onbalans geen droog brood oplevert vanavond omdat het gros van de de batterijen dat gaan ontladen weer geheid voor een RT2 toestand gaat zorgen.
Daarom ben ik ook blij dat ik niet meer door Frank laat sturen, ik ziet dus niet meer op onbalans of ontransparante andere markten en handel nu puur op epex spot prijzen, althans dat doet sigen ai voor me en met een prima resultaat. Ik blijf dit gedurende de zomer zeker doen want op de epex is er nu dagelijks een mooie spread. Ik zal einde maand mijn resultaten wel eens delen.

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
annoniem83 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:37:
[...]

Thanks @Coffeeroam! Ik zie dat de een op uurprijzen staan en de ander op kwartier. Nu Frank ook naar kwartier gezet maar dat duurt tot 1 juli om aan te passen zie ik. Waarschijnlijk zijn ze dan wel gelijk.

Je geeft aan dat je nu even terug bent naar zelfconsumptie. Maar dan zou de batterij vanavond (en morgen) tijdens die pieken niet gaan ontladen naar het net toch? Voor nu een bewuste keuze begrijp ik?
Ja, inderdaad, ontladen gaat niet automatisch in zelfconsumptie, maar je kunt in het Enphase profiel zelfconsumptie zelf handmatig bepalen op welke tijden je gaat laden/ontladen.

Veeel plezier met je nieuwe speeltje.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
osluis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:56:
[...]

Let wel dat dit de spread op epex is en niet zo zeer de spread op onbalans. Goede kans dat het op onbalans geen droog brood oplevert vanavond omdat het gros van de de batterijen dat gaan ontladen weer geheid voor een RT2 toestand gaat zorgen.
Meesten zitten niet meer op de onbalans, dus dat zou in dit geval niet uit moeten maken. Ik zie in ieder geval mijn batterij gewoon dagelijks op de piek ontladen (en laden op de low), ookal zit ik op handel.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
Hoe moet ik dit nu lezen dan? Ik krijg dit maar niet helder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfoXs2PYiw4qIE8CY8sH7rIM7mM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWJLa40qEJtNRzhC69yvgTwx.jpg?f=fotoalbum_large

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
lonehitman schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:15:
Hoe moet ik dit nu lezen dan? Ik krijg dit maar niet helder.[Afbeelding]
Dat er veel geld is verdiend op de EPEX markt en dat je dat ook morgen terug zal zien in je kosten per dag. En een deel ervan ging ten koste van je handel op andere markten.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Wut? Wordt je wakker, heeft hij al ruim 7 euro bij elkaar geharkt in de nacht...wat is dat dan....

Niet dat ik klaag hoor, maar dan waren er wel grote onbalanspieken vannacht.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:11:
Wut? Wordt je wakker, heeft hij al ruim 7 euro bij elkaar geharkt in de nacht...wat is dat dan....

Niet dat ik klaag hoor, maar dan waren er wel grote onbalanspieken vannacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIXUrZxbWbrEayh1vTAAWKQW94M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCpuwry7Sk3Tsq7kdOCSxyPL.jpg?f=fotoalbum_large Nu dagelijks zo beginnen ;)

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Kan rotter :-)

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUl18Xm7faUJteGN6iPjmnPGYIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjN9UIMYNFIIxaVRoicRHFBG.jpg?f=fotoalbum_large

Zal wel niet kloppen toch.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Waarom niet?

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:15
Ben heel benieuwd naar jullie score eind van de avond. Heb vanwege deze prijzen de ZC+ aangezet en dat was gisteren aardig prijs (net als ergens vorige week). Gisteren €41,41 (24 kWh/12 kW) excl btw. Hopelijk vanavond weer. Handel kan gewoon niet op tegen deze extreme is mijn beredenering. Denk dat jullie daarom al flink wat in de pocket hebben maar dat dat snel verdampt in de avond en wellicht in de min eindigen. Zal duimen voor jullie!

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:46:
Ben heel benieuwd naar jullie score eind van de avond. Heb vanwege deze prijzen de ZC+ aangezet en dat was gisteren aardig prijs (net als ergens vorige week). Gisteren €41,41 (24 kWh/12 kW) excl btw. Hopelijk vanavond weer. Handel kan gewoon niet op tegen deze extreme is mijn beredenering. Denk dat jullie daarom al flink wat in de pocket hebben maar dat dat snel verdampt in de avond en wellicht in de min eindigen. Zal duimen voor jullie!
Waarom zal dat verdampen? Je bedoelt dat de handelswinst nu voor een deel verschuift naar winst op de EPEX. ;-)

batterij is nu leeg, dus is aan het wachten voor het laden deze middag voor het ontladen vanavond. Dit is dus een vrij aardige tussenstand, i.e. er zit geen waarde in de batterij atm.

[ Voor 12% gewijzigd door -PeeWee- op 24-06-2026 12:54 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:46:
Ben heel benieuwd naar jullie score eind van de avond. Heb vanwege deze prijzen de ZC+ aangezet en dat was gisteren aardig prijs (net als ergens vorige week). Gisteren €41,41 (24 kWh/12 kW) excl btw. Hopelijk vanavond weer. Handel kan gewoon niet op tegen deze extreme is mijn beredenering. Denk dat jullie daarom al flink wat in de pocket hebben maar dat dat snel verdampt in de avond en wellicht in de min eindigen. Zal duimen voor jullie!
Hoe kom je dan aan zulke bedragen? En hoevaak is de batterije dan geladen en ontladen?

  • Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Met die uitschieters in de dynamische prijzen steeds wilde ik eigenlijk de Frank Energie VPP op de thuisbatterij even pauzeren (om zelf voor mijn eigen airconditioning en kookplaat op te laden), maar dat kan niet: Je kan het wel stop zetten en dan wordt de hele koppeling verwijderd, zegt de app. Dit terwijl het vrij lang duurde om die koppeling te laten aanzetten, wel een week of 2.

Wat doen jullie? Gewoon in de batterij-app Frank Energie negeren, en dan later weer VPP kiezen? Of komen daar problemen van?

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 24-06-2026 14:39 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)


  • Baexem1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVSUz7eNY2E0e6IXKASpG6EHBEc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VyKnSAI3Q5ZL5y3mrSUZQ2W0.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu een mooi resultaat! Vnvd zal de batterij gaan ontladen en gaat dit van dit resultaat af. Ik vind dat toch gek! Je zou dat toch ook moeten krijgen dus als je uit gaat van 1.10 per kilowat en je verkoopt 15 kilowat zou dit bedrag toch dubbel zoveel moeten zijn of zit ik fout te denken??

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
Baexem1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:11:
[Afbeelding]

Ik heb nu een mooi resultaat! Vnvd zal de batterij gaan ontladen en gaat dit van dit resultaat af. Ik vind dat toch gek! Je zou dat toch ook moeten krijgen dus als je uit gaat van 1.10 per kilowat en je verkoopt 15 kilowat zou dit bedrag toch dubbel zoveel moeten zijn of zit ik fout te denken??
Zucht, dat krijg je ook, maar dan op je energierekening (wordt verrekend in de maandtermijn). Er is nu 8 kWh in je batterij geladen die vanavond weer op de EPEX wordt ontladen.

[ Voor 5% gewijzigd door -PeeWee- op 24-06-2026 17:30 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • rva
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:14

rva

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hdr47nSekZ9OOR-d-YNQmvE7jnY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/waQQwDe9bRR5SKI77gmWidGS.png?f=fotoalbum_large Ik ben op vakantie en zie dit 😳

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
huh? dat lijkt me dan wel een foutje? bij iedereen is hij dik in de plus

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:29:
[...]


Zucht, dat krijg je ook, maar dan op je energierekening (wordt verrekend in de maandtermijn). Er is nu 8 kWh in je batterij geladen die vanavond weer op de EPEX wordt ontladen.
Nu is het resultaat netto die 14 euro. (Krijg je uitbetaald via de creditfactuur) Straks door epex handel gaat het te betalen bedrag omlaag maar toch ook het uit te keren bedrag. Nu de stekker eruit zou dan beter zijn?

  • Baexem1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEP5ljqjyiMuIOmvT5TXyqT4tNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EO8UDAq69LMm3zJ3Hcn7F2rL.png?f=fotoalbum_large

Lijkt me raar dan dat die nu gaat opladen toch?

  • rva
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:14

rva

-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:21:
[...]


huh? dat lijkt me dan wel een foutje? bij iedereen is hij dik in de plus
Ja dat hoop ik ook, snap er niks van. Alle energie van de zonnepanelen gebruikt om op te laden en dan negatief… heel vreemd.

Stand handel agressief.
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:21:
[...]


huh? dat lijkt me dan wel een foutje? bij iedereen is hij dik in de plus

  • stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:15
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:51:
[...]


Waarom zal dat verdampen? Je bedoelt dat de handelswinst nu voor een deel verschuift naar winst op de EPEX. ;-)

batterij is nu leeg, dus is aan het wachten voor het laden deze middag voor het ontladen vanavond. Dit is dus een vrij aardige tussenstand, i.e. er zit geen waarde in de batterij atm.
Even geleden was je met me eens dat als je onderaan de streep een -€ ziet dat je dan verlies leed toch? Nu hoor ik je weer over verschuiving maar dat is alleen zolang het bedrag positief is. Mijn inschatting was dat de EPEX correctie het handelsresultaat teniet zou gaan doen en je onderaan de streep een min bedrag zou zien wat dus verlies geeft.

  • stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:15
lonehitman schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:51:
[...]

Hoe kom je dan aan zulke bedragen? En hoevaak is de batterije dan geladen en ontladen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0DDN7NaX1OZyFEtpoisPCOTGkk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vGpC52LElMAPCwWWiKTyDdul.png?f=fotoalbum_large

Ik heb uiteraard even moeten opladen maar ivm een hogere onbalans dan EPEX prijs heb ik het internet eruit gehaald tijdens laden.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:42:
[...]

Even geleden was je met me eens dat als je onderaan de streep een -€ ziet dat je dan verlies leed toch? Nu hoor ik je weer over verschuiving maar dat is alleen zolang het bedrag positief is. Mijn inschatting was dat de EPEX correctie het handelsresultaat teniet zou gaan doen en je onderaan de streep een min bedrag zou zien wat dus verlies geeft.
Alleen als er onder aan de streep negatief is ja. Dat gaat vandaag niet gebeuren hoor. Batterij voor de helft leeg, 14 euro bij op handelsresultaat, 3 euro op de EPEX, nu totaal 17,50. Gaat nog wel een paar euro bij komen.

[ Voor 10% gewijzigd door -PeeWee- op 24-06-2026 21:57 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:15
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:51:
[...]


Alleen als er onder aan de streep negatief is ja. Dat gaat vandaag niet gebeuren hoor. Batterij voor de helft leeg, 14 euro bij op handelsresultaat, 3 euro op de EPEX, nu totaal 17,50. Gaat nog wel een paar euro bij komen.
Oh dat is dan positief inderdaad van FE. Laatste weken waren er vaak onderaan de streep negatieve resultaten bij die grote spread op een dag waardoor ik besloten heb op ZC+/onbalans te gaan. Vandaag had ik niet zien aankomen maar wellicht dat ik de volgende keer op handel blijf.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:23
stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:15:
[...]

Oh dat is dan positief inderdaad van FE. Laatste weken waren er vaak onderaan de streep negatieve resultaten bij die grote spread op een dag waardoor ik besloten heb op ZC+/onbalans te gaan. Vandaag had ik niet zien aankomen maar wellicht dat ik de volgende keer op handel blijf.
Nu handelsresultaat iets minder op 12 euro, EPEX op 9, nog 10% ontladen of zo. best lekker.

Update: Eindigen de dag op een totaal handelsresultaat van 22,83, waarvan 13,44 op de andere markten en 9,39 op de EPEX.
Kan ik prima mee leven :-)

[ Voor 13% gewijzigd door -PeeWee- op 25-06-2026 00:00 ]

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:50
Vandaag met alleen epex handel €41,72 gedraaid. De teller staat voor deze maand tot nu toe op €354

Zo te zien is Frank beter bezeg dan toen ik ermee stopte, maar heb er nog geen spijt van dat ik niet mee doe.
Pagina: 1 ... 61 62 Laatste