Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:44

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Miezie schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:20:
Ik heb me ingelezen in het slim verwarmen toen de nieuwsbrief gisteren kwam. Toch maar de nodige equipment besteld om het te gaan doen. Het ziet er uit als nuttig en op een manier die weinig schade berokkend door te spelen met het setpoint voor temperatuur.
Mijn Itho HP Cube/Base Cube wordt (nog) niet ondersteund. Maar even een mail gestuurd.

webOS all the way!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-11 17:49
Ja, dat gaat goed zo! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKyeay15aOuF3x2N3mpj1suE1oE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3uSx1Ja5arxuY0wjXmsck4XN.png?f=fotoalbum_large

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:21

• Vlietje
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDWIbG7B36CwxPsDiBYahSTuToc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q8wvtcBeX5g8v3ubrIttgWEP.png?f=fotoalbum_large

Lekker zo 🤣

[ Voor 27% gewijzigd door Vlietje op 07-11-2025 17:29 ]

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 00:09
Zat er net ook naar te kijken. Als je op het resultaat klikt van de maand zie je dat de fout zit in de Slim Korting. Die is exorbitant hoog (not complaining overigens maar ben bang dat het gecorrigeerd gaat worden :))

• Coffeeroam
En het resultaat groeit met terugwerkende kracht nog steeds verder door!

• Coffeeroam
stefan1512 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:31:
Zat er net ook naar te kijken. Als je op het resultaat klikt van de maand zie je dat de fout zit in de Slim Korting. Die is exorbitant hoog (not complaining overigens maar ben bang dat het gecorrigeerd gaat worden :))
De slimme korting doet zijn naam eer aan.

• rudyh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 21:27
Nog een paar uur en we kunnen met pensioen en onze kinderen ook!

• bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06:51
bij mij is het omgekeerd, een torenhoge schuld en verlies!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07:45
bergsmit schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:28:
Iemand moet die winst betalen, dat is de markt :D

• osluis
bergsmit schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:28:
Ze pakken je terug omdat je steeds de stekker eruit trekt 😉

• Vdvmark
Nu snap je ook waarom ze liever huiseigenaren dan huurders hebben...onderpand :D

• ManiNL
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-11 11:59
Hopelijk gaan we komende week weer eens iets verdienen:

https://www.bnr.nl/nieuws...evolgd-door-zon-en-warmte

• Coffeeroam
rudyh schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:24:
Nog een paar uur en we kunnen met pensioen en onze kinderen ook!
Helaas zijn de mooie bedragen gisteren avond toch maar weer hersteld (terug naar de bedroevende kleine getallen).

• bergsmit
Coffeeroam schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:26:Helaas zijn de mooie bedragen gisteren avond toch maar weer hersteld (terug naar de bedroevende kleine getallen).
Er zullen wel grote aantallen eerlijke gebruikers melding hebben gemaakt bij Frank Energie om hen voor een faillissement te behoeden!

• rudyh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 21:27
Ik zal het pensioen maar weer uitstellen ;(
Coffeeroam schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:26:
[...]

Helaas zijn de mooie bedragen gisteren avond toch maar weer hersteld (terug naar de bedroevende kleine getallen).

• bergsmit
zijn er hier meer gebruikers die met behulp van een Eniris smartbox gebruik maken van de onbalans mogelijkheden van Frank Energie?

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 00:09
Ik heb nog geen data van 2 november in de app staan. Zijn er meer gebruikers die die gegevens nog missen?

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06:35
Een vraagje, aangezwengeld door mijn buurman.
Ik zit al een poosje dynamisch bij FE voor gas. Tibber doet de kwh-en.
De buurman zit te dubben of hij dynamisch wil gaan, hij zit nu variabel.
Dus ik deel mijn gasprijs met hem, schermafbeelding, verzenden ...klaar...
maar toen, komt hij terug met "Hè, die gasprijs in de app (verzonden schermafbeelding) is hoger dan de gasprijs voor deze dag in op de website van FE zelf?!"

Zie hier de plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvT3-Q365N5aXIeqDUAGMoUfOb4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/u7t8XiMDHE2OMplZ5srccZQQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_YjbG-2x14ZgFDtwz5j0fNzGWs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Jsxk4gMwjlLx009GgjblDGnU.png?f=fotoalbum_tile
"Mijn" prijs is 1,335/1,331.
De website prijs is 1,152 /1,148
Dat is best een verschil, het is ook niet de prijs van gisteren ofzo.

Weet iemand hier toevellig waarom die prijzen zo verschillen?

komt van deze site:
https://www.frankenergie.nl/nl/dynamisch-energiecontract
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuPhA3jCoyfikItvrHXI9_YmGBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMfmAef4Oj3NOTuPFQ9p5GOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens lijkt dit een soort "lokkertje"?

• Vdvmark
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fat1HPGHTPtEZX4JjrxcZVVVorU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAeSwpZAc5qQSwStAOdwHesg.jpg?f=fotoalbum_large

Andere inkoopvergoeding? Maar verschil vind ik wel groot. Ik zou ze n appje sturen en vragen hoe dat komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Vdvmark op 08-11-2025 22:29 ]

• Coffeeroam
tcw82 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:38:
Een vraagje, aangezwengeld door mijn buurman.
Ik zit al een poosje dynamisch bij FE voor gas. Tibber doet de kwh-en.
De buurman zit te dubben of hij dynamisch wil gaan, hij zit nu variabel.
Dus ik deel mijn gasprijs met hem, schermafbeelding, verzenden ...klaar...
maar toen, komt hij terug met "Hè, die gasprijs in de app (verzonden schermafbeelding) is hoger dan de gasprijs voor deze dag in op de website van FE zelf?!"

Zie hier de plaatjes:
[Afbeelding][Afbeelding]
"Mijn" prijs is 1,335/1,331.
De website prijs is 1,152 /1,148
Dat is best een verschil, het is ook niet de prijs van gisteren ofzo.

Weet iemand hier toevellig waarom die prijzen zo verschillen?

komt van deze site:
https://www.frankenergie.nl/nl/dynamisch-energiecontract
[Afbeelding]

Ergens lijkt dit een soort "lokkertje"?
Bij mij is het exact dezelfde prijs, in de app en op de website, en dat hoort ook zo te zijn.
Op het moment €1,148 inclusief alles.

Kijk even goed of je wel naar dezelfde dag zit te kijken?
Of heb je misschien de gasprijs "wintervast" gezet?
En anders zou ik maar even navraag doen bij FE. Ben benieuwd wat dit veroorzaakt.

• Vdvmark
Bij wintervast heb je toch iedere dag dezelfde prijs? Hoe zit dat bij variabel gascontract Frank, denk ook iedere dag zelfde prijs zo ergens in november ?
Het lijkt dus een inkoopvergoeding die circa 20 cent hoger is. Ik weet niet of dat ooit in bepaalde aangeboden contracten zo was, misschien was er een 750 euro welkomstbonus in combinatie met een hogere opslag ofzo ?
*contract bij Frank in ander land misschien?

[ Voor 46% gewijzigd door Vdvmark op 09-11-2025 09:45 ]

• tcw82
@Vdvmark @Coffeeroam
Wij hebben geen wintervast.De prijs is elke dag anders.
De prijs van vandaag in de ap: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKqiIpW_k881yVYqwrArm6YwD9U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rZSWZatiyTtVUOdRz9xJxnxm.png?f=fotoalbum_large

De prijs vandaag op de site:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xM9XB-KWfwfHYa7BR4S0Nf_sOlg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SAygUZbKP5UpxUKtONZqpXg2.png?f=fotoalbum_large

Voor de volledigheid een plaatje van de prognose van november:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQWEgavax3kikRGOHLU_gdl0p9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/96mmRANr4zpnpSmgfAxJ8v10.png?f=fotoalbum_large

15 cent verschil per kuub is voor ons verbruik zo maar 27 euro verschil..... Per jaar.
Niet direct iets om over wakker te liggen, maar het is wel vreemd.

Weet iemand uit zijn hoofd waar FE "contact knop" verstopt heeft in de app?

• tcw82
Ik heb er maar een email aan gewijd. Ben benieuwd waar die 18.3 cent vandaan komt.

• Coffeeroam
tcw82 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:22:
Ik heb er maar een email aan gewijd. Ben benieuwd waar die 18.3 cent vandaan komt.
En kijk eens in je contract?
Bij mij staat:

Dagprijs per m³ TTF DA (Powernext) via EEX
Inkoopvergoeding: € 0,07986 per m³

Staat er bij jou iets anders?

• tcw82
Coffeeroam schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:26:
[...]

En kijk eens in je contract?
Bij mij staat:

Dagprijs per m³ TTF DA (Powernext) via EEX
Inkoopvergoeding: € 0,07986 per m³

Staat er bij jou iets anders?
Ga ik eens doen zo. Maar contract met dynamisch klinkt wel een beetje vreemd.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb zojuist reactie terug van Frank over de onbalans prijsverschillen die verschillende gebruikers zien in de app. Ze willen beweren dat de plaatjes de zelfde prijzen laten zien, en beamen dat de prijzen voor iedereen hetzelfde zouden moeten zijn.

Ik heb dus maar even twee van de 4 plaatjes over elkaar heen gelegd om te laten zien dat de afgebeelde prijzen zeker weten niet hetzelfde zijn 8)7

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Ersus
  • Nu online

Ersus

Zuid-Limburg

bergsmit schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:01:
zijn er hier meer gebruikers die met behulp van een Eniris smartbox gebruik maken van de onbalans mogelijkheden van Frank Energie?
Je lijkt de enigste die Eniris gebruikt en jouw bijdragen behoede mij om die Eniris en Frank koers te gaan.
Ik volg op dit moment ook het Balans Energie forum, maar daar is nog geen terugkoppeling gegeven op aansluiten van niet eigen Batterij systemen, evenals het ontbreken van volledige eerste resultaten.

214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

• Coffeeroam
tcw82 schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:02:
[...]

Ga ik eens doen zo. Maar contract met dynamisch klinkt wel een beetje vreemd.
Een dynamisch contract is ook een contract.

• tcw82
Coffeeroam schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:30:
[...]

Een dynamisch contract is ook een contract.
Het staat in de welkomsbrief (zoals ze dat ding noemen)
Ik heb daar dit staan en daar is een verschil te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGE6qQLdPt7ZMjqq1GlUPNbtBwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nxnQ0l4EOB9rMGvnR78eMGv8.png?f=fotoalbum_large

Het verschil dat ik zie is 18,3 cent, FE site en mijn gegevens.

Als ik jou inkoopvergoeding met die van mij vergelijk lijkt het verschil daar maar zo'n 0,06 euro te zijn (6 cent).

• tcw82
Mogelijk zit het hierin, er wordt geen getal genoemd, maar het suggereert dat je per regio andere kosten kunt verwachten, hoe ze dan die prijs op de website kunnen publiceren is dan een beetje vaag. "Jongens, plemp maar de goedkoopste regio en de laagste toeslagen prijs online, dat merkt niemand"?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTKXpPCXIaxQSuzLKVsfDk5Vko0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YL4lqDvVBs7heq5VD6QEWPWM.png?f=fotoalbum_large

• bergsmit
Ersus schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:23:
Je lijkt de enigste die Eniris gebruikt en jouw bijdragen behoede mij om die Eniris en Frank koers te gaan.
Ik volg op dit moment ook het Balans Energie forum, maar daar is nog geen terugkoppeling gegeven op aansluiten van niet eigen Batterij systemen, evenals het ontbreken van volledige eerste resultaten.
Nee, ik ben niet de enige. Als je kijkt op onbalansmarkt.com en klikt op de gebruikte omvormers en accu's, dan zie je nog meer Victron en Dyness gebruikers, die allemaal slecht presteren. Zij moeten ook van een smartbox gebruik maken om op de onbalansprijzen te komen van Frank Energie, maar ik weet niet of er meer smartboxen zijn die dat mogelijk maken. Ik zie die gebruikersnamen echter niet hier in dit forum. Dus kan ik ze ook niet rechtstreeks aanspreken.

• Duocom
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20-11 07:16
stefan1512 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:18:
Ik heb nog geen data van 2 november in de app staan. Zijn er meer gebruikers die die gegevens nog missen?
Bij mij de 5e geen data.

• bergsmit
er zijn vandaag 144 van de 191 Frank deelnemers met een nul of positief resultaat.
Dus 47 van de 191, dat is ruim 24% met verlies. Is dat geen brevet van onvermogen voor Frank Energie?

• Miezie
  • Laatst online: 07:46

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:12:
er zijn vandaag 144 van de 191 Frank deelnemers met een nul of positief resultaat.
Dus 47 van de 191, dat is ruim 24% met verlies. Is dat geen brevet van onvermogen voor Frank Energie?
Nee, dat is een mooi stabiele vraag en aanbod situatie op het electriciteitsnet.

Het is een keer klaar hoor…

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• bergsmit
Miezie schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:21:
Nee, dat is een mooi stabiele vraag en aanbod situatie op het electriciteitsnet.
Het is een keer klaar hoor…
Volslagen onzin!

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Coffeeroam
Gisteren €0,04 cent voorlopig handelsresultaat "verdiend" met onbalanshandel waarbij 1 volledige cycle is gemaakt. De afschrijving van de batterijen over 1 hele cycle is bij mij tussen de €1 en €1,50. Dat loont dus niet, dat kost alleen maar geld. Volgens mij kan Frank Energie op zulke dagen maar beter helemaal niets doen.

• Coffeeroam
tcw82 schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:48:
Mogelijk zit het hierin, er wordt geen getal genoemd, maar het suggereert dat je per regio andere kosten kunt verwachten, hoe ze dan die prijs op de website kunnen publiceren is dan een beetje vaag. "Jongens, plemp maar de goedkoopste regio en de laagste toeslagen prijs online, dat merkt niemand"?

[Afbeelding]
Maar ik zie in jouw schermafdrukje niets staan over regio. Wel iets over landelijk transport. Maar dat is landelijk.
Het prijsverschil is inderdaad maar ten dele verklaard, door hogere inkoopvergoeding in jouw contract. Ik ben benieuwd welke verklaring FE hiervoor heeft. Ook benieuwd waarom de inkoopvergoeding verschillend is.

• Vdvmark
Als je een contract afsluit in bijvoorbeeld 2022 met inkoopvergoeding x blijft dat schijnbaar zo.
Je kunt op ieder moment op verschillende manieren contracten bij Frank afsluiten met verschillende voorwaarden en verschillende inkoopvergoedingen en "abo"kosten, die tenzij Frank je daarvan schriftelijk op de hoogte stelt, ongewijzigd horen door te lopen. Zo betaal ik ook een andere inkoopvergoeding, waardoor mijn prijs ietje lager is dan op website, zo zullen er anderen zijn die wellicht nog ietsje minder betalen.

• bergsmit
Wij corrigeren via Frank, wij zijn met zijn allen aanbod of vraag maar nooit beide tegelijk!

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:11:
[...]

Wij corrigeren via Frank, wij zijn met zijn allen aanbod of vraag maar nooit beide tegelijk!
Als we begrijpend lezen toepassen heb je gelijk, maar dat onderbouwt het gestelde brevet van onvermogen niet. Terwijl het alweer gebeurd is door een mede forumlid over het waarom rondom niet handelen…

• Coffeeroam
Vdvmark schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:26:
Als je een contract afsluit in bijvoorbeeld 2022 met inkoopvergoeding x blijft dat schijnbaar zo.
Je kunt op ieder moment op verschillende manieren contracten bij Frank afsluiten met verschillende voorwaarden en verschillende inkoopvergoedingen en "abo"kosten, die tenzij Frank je daarvan schriftelijk op de hoogte stelt, ongewijzigd horen door te lopen. Zo betaal ik ook een andere inkoopvergoeding, waardoor mijn prijs ietje lager is dan op website, zo zullen er anderen zijn die wellicht nog ietsje minder betalen.
De inkoopvergoeding is variabel, dus kan ook tussentijds veranderen. Maar kennelijk hebben ze van die mogelijkheid nog niet gebruikgemaakt.
De "abo", c.q. de vaste leveringskosten, zijn - zoals het ook heet - vast (maar wel verschillend voor verschillende klanten).

• tcw82
We gaan het tussen nu en 7 dagen wel horen. 7werkdagen, dat wel.

• osluis
Coffeeroam schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:16:
[...]

Maar ik zie in jouw schermafdrukje niets staan over regio. Wel iets over landelijk transport. Maar dat is landelijk.
Het prijsverchil is inderdaad maar ten dele verklaard, door hogere inkoopvergoeding in jouw contract. Ik ben benieuwd welke verklaring FE hiervoor heeft. Ook benieuwd waarom de inkoopvergoeding verschillend is.
Ik heb zelf ook sterk het vermoede dat de opbrengst uit hybride handel ook regio gebonden is. Ik heb Frank een mailtje gestuurd met de vraag of dat misschien het geval is.

• tcw82
osluis schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:56:
[...]

Ik heb zelf ook sterk het vermoede dat de opbrengst uit hybride handel ook regio gebonden is. Ik heb Frank een mailtje gestuurd met de vraag of dat misschien het geval is.
Misschien gaat dit niet over mijn verschil in prijs, hybride handel is niet echt iets dat ik doe met mijn gasaansluiting. :+

• osluis
tcw82 schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:39:
[...]

Misschien gaat dit niet over mijn verschil in prijs, hybride handel is niet echt iets dat ik doe met mijn gasaansluiting. :+
Nou, ik sla vooral aan op het feit dat er blijbaar andere gasprijzen gelden afhankelijk van de regio en dat dit niet duidelijk op de website staat. Frank communcieert ook over de opbrengsten voor hybride handel en geeft als voorbeelden de opbrengst van een referentiesysteem. Stel dat die nu in een regio staat waar meer en betere handel is dan in mijn regio, dan gaat mijn ervaring ook afwijken van hetgeen Frank communiceert.

Ik heb eerder in deze thread al eens mijn beklag gedaan over de opbrengst van hybride handel en heb hardop de vraag gesteld of dit ook regiogebonden kan zijn. Door de berichtgeving over de gasprijzen vraag ik mij dus ook af of ze bij het publiceren van cijfers over de hybride handel ook een soortgelijke praktijk toepassen en de meest gunstige situatie afbeelden.

Voordat ik door de Frank verdediging weer aangevallen wordt, ik wil geen beschuldiging uiten, maar ben nu wel even benieuwd naar hoe het zit.

• Coffeeroam
osluis schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:05:
[...]

Nou, ik sla vooral aan op het feit dat er blijbaar andere gasprijzen gelden afhankelijk van de regio en dat dit niet duidelijk op de website staat. Frank communcieert ook over de opbrengsten voor hybride handel en geeft als voorbeelden de opbrengst van een referentiesysteem. Stel dat die nu in een regio staat waar meer en betere handel is dan in mijn regio, dan gaat mijn ervaring ook afwijken van hetgeen Frank communiceert.

Ik heb eerder in deze thread al eens mijn beklag gedaan over de opbrengst van hybride handel en heb hardop de vraag gesteld of dit ook regiogebonden kan zijn. Door de berichtgeving over de gasprijzen vraag ik mij dus ook af of ze bij het publiceren van cijfers over de hybride handel ook een soortgelijke praktijk toepassen en de meest gunstige situatie afbeelden.

Voordat ik door de Frank verdediging weer aangevallen wordt, ik wil geen beschuldiging uiten, maar ben nu wel even benieuwd naar hoe het zit.
Ja maar de gasprijzen op de TTF DA (Powernext) via EEX worden maar 1 keer per dag vastgesteld, gaan de volgende ochtend om 6:00 uur in en blijven dan 24 uur lang constant. Bij mij komen die prijzen op de website precies overeen met die in mijn app, en in de werkelijke kosten én in de factuur.

[ Voor 3% gewijzigd door Coffeeroam op 10-11-2025 19:43 ]

• osluis
Coffeeroam schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:40:
[...]

Ja maar de gasprijzen op de TTF DA (Powernext) via EEX worden maar 1 keer per dag vastgesteld, gaan de volgende ochtend om 6:00 uur in en blijven dan 24 uur lang constant. Bij mij komen die prijzen op de website precies overeen met die in mijn app, en in de werkelijke kosten én in de factuur.
Het zal denk ik eraan liggen wat voor overeenkomst je hebt. Ik heb gas voor 1 jaar vastgelegd. Ik zie daarom ook andere prijzen.

• Coffeeroam
osluis schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:46:
[...]

Het zal denk ik eraan liggen wat voor overeenkomst je hebt. Ik heb gas voor 1 jaar vastgelegd. Ik zie daarom ook andere prijzen.
Als je de prijs vast hebt, dan heb je dus een vast gascontract en geen dynamisch contract.
Logisch dat die prijs hoger ligt dan dynamisch. De laatste tijd zijn de dynamische prijzen van gas aan de lage kant.

• tcw82
osluis schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:46:
[...]

Ik heb dat niet, ik zou ook niet gaan vragen (incl. schermafbeeldingen) waarom mijn prijzen afwijken van de website als ik een vorm van vastcontract zou hebben. (winter vast, jaar vast, variabel etc.) .

Ik heb "gewoon" dynamisch en mijn prijs is 18 cent hoger per kuub dan Frank op zijn site publiceert, dat vind ik vreemd.

• osluis
Coffeeroam schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:56:
[...]

Als je de prijs vast hebt, dan heb je dus een vast gascontract en geen dynamisch contract.
Logisch dat die prijs hoger ligt dan dynamisch. De laatste tijd zijn de dynamische prijzen van gas aan de lage kant.
Dat snap ik ook wel :+

Ik heb ook geen vraag over de gasprijzen, maar over de hybride handel en of daar per regio verschil in zit.

• Coffeeroam
tcw82 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 00:51:
[...]

Ik heb dat niet, ik zou ook niet gaan vragen (incl. schermafbeeldingen) waarom mijn prijzen afwijken van de website als ik een vorm van vastcontract zou hebben. (winter vast, jaar vast, variabel etc.) .

Ik heb "gewoon" dynamisch en mijn prijs is 18 cent hoger per kuub dan Frank op zijn site publiceert, dat vind ik vreemd.
Als ik de prijzen in jouw app zo zie, en de definities in je contract, dan betaal je dus zo'n 12 cent teveel per m³ (rekening houdend met de inkoopvergoeding).

• tcw82
Coffeeroam schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:29:
[...]

Als ik de prijzen in jouw app zo zie, en de definities in je contract, dan betaal je dus zo'n 12 cent teveel per m³ (rekening houdend met de inkoopvergoeding).
Kun je die eens uiteenzetten? Ik kom op 18.3 cent.

• Coffeeroam
tcw82 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:09:
[...]

Kun je die eens uiteenzetten? Ik kom op 18.3 cent.
De inkoopvergoeding in jouw contract is € 0,14520.

De prijs op de website gaat uit van € 0,07986.

Een deel van het prijsverschil van 18.3 cent wordt daardoor verklaard.
Dat deel is dus € 0,06543.
Dus betaal je 11.8 cent teveel (ten opzicht van je huidige contract).

Daarnaast zou je een nieuw contract kunnen onderhandelen waarin de inkoopvergoeding lager is dan in je huidige contract. Moet lukken denk ik, want je kunt ook per dag opzeggen en opnieuw aansluiten.

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 08:30
Ik zit tegenwoordig ook bij Frank Energie met mijn systeempje. Ik heb hem nu op Zelfcomsumptie plus staan. Stel, over een week of wat is het "getraind" en ik verander dan naar handelen, moet hij dan opnieuw leren?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:55

Tazzios

..

@Jaccoh er hoeft niets getraind voor handel, wat jij thuis uitspookt maakt tenslotte niets uit voor markt.
Bij zelfconsumtie plus is er volgens mij ook geen sprake van ai training.

• bergsmit
Gisteren had ik 1 jaar energie van Frank Energie.
Ik neem aan deze maand de eerste jaarafrekening te krijgen.
De uitkomst daarvan zal mede bepalen of ik bij Frank blijf of overstap naar een andere energie leverancier, bijvoorbeeld Easy Energy.

• Coffeeroam
Jaccoh schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:55:
Ik zit tegenwoordig ook bij Frank Energie met mijn systeempje. Ik heb hem nu op Zelfcomsumptie plus staan. Stel, over een week of wat is het "getraind" en ik verander dan naar handelen, moet hij dan opnieuw leren?
FE zegt: Omdat saldering nog geldt, is er geen economisch motief om rekening te houden met zelfconsumptie. In Zelfconsumptie plus wordt er dan ook niet veel rekening gehouden met je eigen consumptie.
Heb het een tijdje geprobeerd maar vond dat het te weinig rekening hield met de eigen consumptie die later op de dag nog zou komen. Er werd gehandeld en als de avondpiekprijzen eraan kwamen was de batterij vaak al naar leeg gehandeld.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:45
Alvast excuses voor mijn "domme" vragen, maar ik zit pas een weekje in het batterij / Frank Energie / EMS wereldje en volg het nog niet helemaal.

Situatie, mijn pa heeft sinds een weekje een 35kWh batterij staan, gekoppeld aan een 10KW omvormer.
Hij heeft ook PV/EV/WP, maar dat staat denk ik allemaal los van dit verhaal.

Hij heeft een EMS (Eneris) en die stuurt nu op basis van de EPEX prijzen, en de "voorspelling" van zijn gedrag de batterij aan.

In hoofdlijnen wordt de batterij 's nachts (op goedkope tijden) geladen, ontlaad 's ochends een paar uur op dure tijden, laadt vlak na de middag op goedkope tijden om 's avonds vanaf 16.00 weer te ongladen op dure tijden.

Nu zag ik dat Eneris ook een koppeling heeft met Frank Energie "Slim Handelen".

Met slim handelen zijn er 2 modussen, namelijk "Handel" en "Zelfconsumptie plus".

De vraag kort samengevat, wat is de beste optie voor mijn pa, en waarom :?

Zojuist de Frank Energie koppeling geactiveerd met Frank Energie, en zie nu ff niets gebeuren qua actie (wel dat de batterij gekoppeld is, ik zie hem in Frank Energie staan.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• bergsmit
Grolsch schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:40: Situatie, mijn pa heeft sinds een weekje een 35kWh batterij staan, gekoppeld aan een 10KW omvormer.
Hij heeft een EMS (Eneris) en die stuurt nu op basis van de EPEX prijzen, en de "voorspelling" van zijn gedrag de batterij aan.
In hoofdlijnen wordt de batterij 's nachts (op goedkope tijden) geladen, ontlaadt 's ochtends een paar uur op dure tijden, laadt vlak na de middag op goedkope tijden om 's avonds vanaf 16.00 weer te ontladen op dure tijden.
Met slim handelen zijn er 2 modussen, namelijk "Handel" en "Zelfconsumptie plus".
De vraag kort samengevat, wat is de beste optie voor mijn pa, en waarom?
Zojuist de Frank Energie koppeling geactiveerd met Frank Energie, en zie nu ff niets gebeuren qua actie (wel dat de batterij gekoppeld is, ik zie hem in Frank Energie staan.
Ik hoop dat jij met de Eniris smartbox een betere ervaring hebt bij Frank Energie dan ik en vele anderen. Met name het Off Grid Center heeft daarom met Frank Energie en met Eniris gebroken en heeft al hun klanten die de Eniris smartbox bij hen kochten hun geld terug betaald. Ook ik en minstens 2 andere gebruikers van Frank Energie hebben zeer slechte resultaten bij Frank, meerdere verliesgevende dagen, die Frank verontschuldigt door te stellen dat mijn installatie niet goed is geïnstalleerd en de Eniris smartbox hun commando's niet goed doorgeeft en regelmatig niet bereikbaar is.

• Grolsch
Mmhh, zijn er wel eneris gebruikers die positief zijn? Anders laat ik lekker de eneris zelf handelen.

• bergsmit
Grolsch schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:37:
Mmhh, zijn er wel eneris gebruikers die positief zijn? Anders laat ik lekker de eneris zelf handelen.
Als je daar tevreden over bent zou ik dat zeker doen!

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Ik zou het zeker even aanzien met handel. Een maand proberen kan geen kwaad. Er zijn hier een paar gebruikers die zich redelijk uitspreken, maar verifiëren is lastig.

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 08:30
Coffeeroam schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:16:
[...]

FE zegt: Omdat saldering nog geldt, is er geen economisch motief om rekening te houden met zelfconsumptie. In Zelfconsumptie plus wordt er dan ook niet veel rekening gehouden met je eigen consumptie.
Heb het een tijdje geprobeerd maar vond dat het te weinig rekening hield met de eigen consumptie die later op de dag nog zou komen. Er werd gehandeld en als de avondpiekprijzen eraan kwamen was de batterij vaak al naar leeg gehandeld.
Dat klinkt raar. Bij mij is het verschil heel groot en geen van beide goed.

Bij de ene (zelfconsumptie) gaat hij in volg modes en houdt hij de netaansluiting op 0w .. dus volledig eigen gebruik maar handel? Nee .. hij koopt in en .. that’s it.

Bij de andere (handel) zet ie de batterij 85.2% en.. dan op stand-by .. hele dagen niets.

Ik snap er eerlijk gezegd geen hol van.

• Vdvmark
Op onbalansmarkt.com kan je een indicatie krijgen van wat andere installaties doen bij sturing door Frank. Je kan daar ook zien waar installaties uit bestaan, ik begreep dat bergsmit dat ook gedaan heeft om andere Eniris installaties te vinden. Daarna kan je kijken wat die als opbrengst hadden. Ik heb de indruk dat in ieder geval de handelsresultaten van bergsmit aanvankelijk helemaal zo slecht niet waren, maar dat hij er meer van verwachtte, waarna door ingrepen de daar gemeldde resultaten steeds slechter en slechter lijken. (Als verbinding met Eniris kastje verbroken wordt kan installatie nog een handelsresultaat behalen buiten de gemeldde resultaten op onbalansmarkt, dus hoe het totaalresultaat van een installatie dan is weet alleen de gebruiker/eigenaar). Of dat voor andere Eniris installaties ook geldt ????

Tot einde saldering, totdat alle energie-afname met energiebelasting belast wordt, lijkt handel op onbalans financieel beter dan zelfconsumptie.

• Coffeeroam
Grolsch schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:40:
Alvast excuses voor mijn "domme" vragen, maar ik zit pas een weekje in het batterij / Frank Energie / EMS wereldje en volg het nog niet helemaal.

Situatie, mijn pa heeft sinds een weekje een 35kWh batterij staan, gekoppeld aan een 10KW omvormer.

In hoofdlijnen wordt de batterij 's nachts (op goedkope tijden) geladen, ontlaad 's ochends een paar uur op dure tijden, laadt vlak na de middag op goedkope tijden om 's avonds vanaf 16.00 weer te ongladen op dure tijden.

De vraag kort samengevat, wat is de beste optie voor mijn pa, en waarom :?

Ik zou hem eerst op onbalanshandel zetten, omdat het toch wel betrekkelijk risicoloos is vanwege de salderingsregel en kans om een klein beetje terug te verdienen.
Als je daarover ontevreden bent kun je naar zelfconsumptieplus gaan, maar zelf had ik de indruk dat dat me juist geld kost (ten opzichte van zelf laden/ontladen volgens tijdschema op basis van de day ahead koers).

Als salderingsregel stopt (per 1/1/2027), komt Frank misschien nog met iets nieuws.

• bergsmit
Net gevonden in mijn zoektocht naar een alternatief voor Frank Energie: https://balansenergie.nl/balans-batterij/
Dit lijkt mij zeer aantrekkelijk voor al diegenen die nog niets aangeschaft hebben of een te kleine capaciteit hebben. Alleen de omvormer had wel 15 kw moeten zijn.

• osluis
bergsmit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:05:
Net gevonden in mijn zoektocht naar een alternatief voor Frank Energie: https://balansenergie.nl/balans-batterij/
Dit lijkt mij zeer aantrekkelijk voor al diegenen die nog niets aangeschaft hebben of een te kleine capaciteit hebben. Alleen de omvormer had wel 15 kw moeten zijn.
Die prijzen lijken mij te mooi om waar te zijn. €11K normale prijs voor 46Kwh, €5299 na korting.....
€1500 per extra 16.1kWh.

Wat is het addertje onder het gras?
[edit]
Ik heb een beetje rondgesnuffeld. Nieuwe B.V. gevestigd in een woonhuis ergens in Leerdam. Ik zou er mijn vingers niet aan branden.

Hier loopt nog een draadje trouwens: Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Edit 2
Na nog wat langer snuffelen lijkt het idd geen scam te zijn en zijn er daadwerkelijk systemen opgeleverd. Geen idee hoe het zit met de kleine lettertjes en overige voorwaarden.

[ Voor 29% gewijzigd door osluis op 12-11-2025 17:53 ]

• bergsmit
osluis schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:17:
Die prijzen lijken mij te mooi om waar te zijn. €11K normale prijs voor 46Kwh, €5299 na korting.....
€1500 per extra 16.1kWh.
Er zit geen addertje onder het gras. Ik heb de hele discussie hier op tweakers gelezen.
Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie
Zij komen heel betrouwbaar over.
Zij moeten over veel geld beschikken want dit aanbod is tegen kostprijs voor een beperkt aantal deelnemers om hun opstart mogelijk te maken.

• tcw82
bergsmit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:05:
Een jaar ofzo geleden postte ik eens een linkje naar een vergelijkbare aanbieder. Ik denk in het ' is een thuis accu al iets voor mij" draadje. Daar werd ik niet heel vriendelijk ontvangen :o :o .
Persoonlijk denk ik dat het goed is dat er meer aanbieders komen. En sessy is ook ooit in een garage (oid) begonnen.

Zal eens kijken of ik het berichtje en de reacties erop nog kan vinden.

Edit: gevonden:
tcw82 in "Thuisaccu: al interessant (voor mij)?"

Niet 100% hetzelfde, maar meer aanbieders... Beter voor de markt ontwikkeling.

[ Voor 9% gewijzigd door tcw82 op 12-11-2025 17:42 ]

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

osluis schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:17:
[...]

€1500 per extra 16.1kWh.

[edit]
Ik heb een beetje rondgesnuffeld. Nieuwe B.V. gevestigd in een woonhuis ergens in Leerdam. Ik zou er mijn vingers niet aan branden.

Hier loopt nog een draadje trouwens: Ervaringen met onbalanshandel door Balans Batterij & Energie

Edit 2
Na nog wat langer snuffelen lijkt het idd geen scam te zijn en zijn er daadwerkelijk systemen opgeleverd. Geen idee hoe het zit met de kleine lettertjes en overige voorwaarden.
2 jaar je vrijheid inleveren en onzekerheid vanaf 2027.

Lijkt me ernstig genoeg.

• bergsmit
Miezie schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:00:
2 jaar je vrijheid inleveren en onzekerheid vanaf 2027.
Lijkt me ernstig genoeg.
wat kan je gebeuren?
Als ze failliet gaan heb je toch een zeer goedkope installatie en stap je gewoon over naar een andere energieleverancier, zoals Frank of Tibber, of Next Energy, of Groene Vrienden

• Vdvmark
Als losse batterij levert Nederlandse cellenboer, betrouwbaar adres, tegenwoordig ook zelf samengebouwde accu's https://www.nkon.nl/thuisbatterij/merken/nkon-ess-pro.html
Maar daar zit verder geen omvormer in natuurlijk en een geheel made in china built in china designed in china transported from china product kan goedkoper, vanaf ca 1000 euro voor 15kWh met JK bms dacht ik dat laatst voorbijkwam.(mogelijk ex 2 a 300 verzendkosten?)

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:39:
[...]

wat kan je gebeuren?
Als ze failliet gaan heb je toch een zeer goedkope installatie en stap je gewoon over naar een andere energieleverancier, zoals Frank of Tibber, of Next Energy, of Groene Vrienden
De handel gaat over de meter, je wordt ingezet voor de onbalans verplichtingen en salderen verdwijnt. Dat kan in de papieren lopen…

• osluis
bergsmit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:39:
[...]

wat kan je gebeuren?
Eeeh hoe ga jij beheer over je EMS krijgen als ze failliet zijn? Die is volgens de info op hun website gesloten. Ik durf trouwens te betwijfelen of je zonder kosten eigenaar bent van het systeem in dat geval. De kleine letters zullen wel uitmaken of je bij faillissement nog een restbedrag verschuldigd bent aan de curator, of dat ze de batterij komen weghalen omdat je pas na twee jaar deelname volledig eigenaar bent.

Nogmaals, geen idee wat er in de overeenkomst staat, maar zomaar een paar potentiële beren die ik op de weg zie.

• Grolsch
Coffeeroam schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:33:
[...]

Ik zou hem eerst op onbalanshandel zetten, omdat het toch wel betrekkelijk risicoloos is vanwege de salderingsregel en kans om een klein beetje terug te verdienen.
Als je daarover ontevreden bent kun je naar zelfconsumptieplus gaan, maar zelf had ik de indruk dat dat me juist geld kost (ten opzichte van zelf laden/ontladen volgens tijdschema op basis van de day ahead koers).

Als salderingsregel stopt (per 1/1/2027), komt Frank misschien nog met iets nieuws.
Ik laat het nu door de EMS doen van Eneris, en dat werkt goed, logisch, voorspelbaar en uitlegbaar :P
Hij koopt in op goedkope momenten en verkoopt op duurdere momenten.
Houdt rekening met batterijverliezen en op/afslagen van de energieleverancier (Frank in deze)

Ik zag bij Frank niets gebeuren, niets uitgelegd, en geen voorspelling.

Dus voorlopig maar ff op deze manier.

Het plan voor vandaag
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3CG8Hx0.png

Het plan voor morgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 12-11-2025 19:29 ]

• bergsmit
osluis schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:24:
1. hoe ga jij beheer over je EMS krijgen als ze failliet zijn? Die is volgens de info op hun website gesloten.
2. Ik durf trouwens te betwijfelen of je zonder kosten eigenaar bent van het systeem in dat geval.
3. De kleine letters zullen wel uitmaken of je bij faillissement nog een restbedrag verschuldigd bent aan de curator, of dat ze de batterij komen weghalen omdat je pas na twee jaar deelname volledig eigenaar bent.
1. Door koop ben je eigenaar, dus heb je recht op het volledig beheer, dus ook op de bijbehorende EMS;
2. Er kan sprake zijn van een EMS van de batterijen zelf en een EMS bij de organisatie voor de onbalansmarkt, de energieleverancier. Dit laatste EMS blijft natuurlijk van de energieleverancier;
3. Je bent direct volledig eigenaar, slechts met de clausule dat als jij er zelf tussentijds mee stopt, je moet bijbetalen (omdat er dan gemis aan inkomen is voor de energieleverancier). Dat je in termijnen betaalt heeft geen betrekking op de aankoop maar op de financiering van de aankoop. Je koopt direct, bent direct eigenaar omdat je volledig betaalt door volledige lening en die betaal je gewoon in termijnen af

• Vdvmark
Begrijp ik goed dat ik tegen zacht prijsje een victron systeem met dyness accuus kan overnemen ? :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:19:
1. Door koop ben je eigenaar, dus heb je recht op het volledig beheer, dus ook op de bijbehorende EMS;
En hoe ga je dat recht afdwingen als de tent failliet is?
3. Je bent direct volledig eigenaar, slechts met de clausule dat als jij er zelf tussentijds mee stopt, je moet bijbetalen (omdat er dan gemis aan inkomen is voor de energieleverancier). Dat je in termijnen betaalt heeft geen betrekking op de aankoop maar op de financiering van de aankoop. Je koopt direct, bent direct eigenaar omdat je volledig betaalt door volledige lening en die betaal je gewoon in termijnen af
Dat je eigenaar bent wil niet zeggen dat je niet ook nog een schuld hebt. Lijkt me dat dit wel degelijk gevolgen kan hebben.

• bergsmit
voodooless schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:37:
En hoe ga je dat recht afdwingen als de tent failliet is?
Dat je eigenaar bent wil niet zeggen dat je niet ook nog een schuld hebt. Lijkt me dat dit wel degelijk gevolgen kan hebben.
Dat recht hoef je niet af te dwingen. De curator van de failliet moet jouw recht aanvechten maar zal dat niet doen omdat hij weet dat als jij alles, al of niet via een lening, betaald hebt, de rechtmatige eigenaar bent.
Je kunt geen schuld aan de failliete boedel hebben als je een lening elders hebt gesloten, in dit geval het warmtefonds bijvoorbeeld.

• osluis
bergsmit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:19:
[...]

2. Er kan sprake zijn van een EMS van de batterijen zelf en een EMS bij de organisatie voor de onbalansmarkt, de energieleverancier. Dit laatste EMS blijft natuurlijk van de energieleverancier;
Ze zeggen zelf dat je geen toegang hebt tot de EMS van de batterij om te kunnen garanderen dat de capaciteit dat ze geplaatst hebben ook daadwerkelijk ter beschikking staat. Dan hebben we het mijn inziens over de batterij.

Ik vind dat je wel heel stellig bent met claims van hoe het exact in elkaar zit mbt eigenaarschap. Hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Heb je de algemene verkoop en leveringsvoorwaarden toegestuurd gekregen? Indien ja, dan ben ik wel geïnteresseerd om daar eens doorheen te bladeren.

Als je een lening aangaat met een firma die failliet gaat, dan heeft de curator gewoon een vordering op jou. Zie je het al gebeuren, hypotheek op je huis, hypotheekverstrekker falliet en opeens heb je een gratis huis. Dan waren er bij de kredietcrisis vast heel veel mensen die overnacht heel rijk zijn geworden.

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:41:
[...]

Dat recht hoef je niet af te dwingen. De curator van de failliet moet jouw recht aanvechten maar zal dat niet doen omdat hij weet dat als jij alles, al of niet via een lening, betaald hebt, de rechtmatige eigenaar bent.
Je kunt geen schuld aan de failliete boedel hebben als je een lening elders hebt gesloten, in dit geval het warmtefonds bijvoorbeeld.
Een curator kan je prima aan een overeenkomst houden en dan maakt een lening niet zoveel uit. Zijn genoeg voorbeelden van. Niet te stellig over zijn.

• bergsmit
osluis schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:00: 1. Ze zeggen zelf dat je geen toegang hebt tot de EMS van de batterij om te kunnen garanderen dat de capaciteit dat ze geplaatst hebben ook daadwerkelijk ter beschikking staat. Dan hebben we het mijn inziens over de batterij.

2. Ik vind dat je wel heel stellig bent met claims van hoe het exact in elkaar zit mbt eigenaarschap. Hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Heb je de algemene verkoop en leveringsvoorwaarden toegestuurd gekregen? Indien ja, dan ben ik wel geïnteresseerd om daar eens doorheen te bladeren.

3. Als je een lening aangaat met een firma die failliet gaat, dan heeft de curator gewoon een vordering op jou. Zie je het al gebeuren, hypotheek op je huis, hypotheekverstrekker falliet en opeens heb je een gratis huis. Dan waren er bij de kredietcrisis vast heel veel mensen die overnacht heel rijk zijn geworden.
1. Als de batterij jouw eigendom is dan is het daarin opgenomen EMS ook jouw eigendom en zal de curator dat vrij moeten geven, je kunt dan een beroep doen op non conformiteit.
2. Eigendom is dwingend recht, daar kunnen verkoop- en leveringsvoorwaarden geen inbreuk op maken. Er kan wel eigendomsvoorbehoud gemaakt worden als de verkoopsom nog niet geheel betaald is. Veel bedrijven hebben vernietigbare leveringsvoorwaarden zonder dat zelf te beseffen of het wel beseffen maar de klant zodanig intimideren dat die denkt ongelijk te hebben.
3. Ik ga er dan ook vanuit dat, zoals in de meeste gevallen met betrekking tot de energie transacties, er leningen worden afgesloten met het warmtefonds, terug te betalen in 15 jaar in maandelijkse termijnen en rentevrij. Daar staat een curator dus geheel buiten.

• bergsmit
Miezie schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:48:
[...]
Een curator kan je prima aan een overeenkomst houden en dan maakt een lening niet zoveel uit. Zijn genoeg voorbeelden van. Niet te stellig over zijn.
Als jurist (oud docent van de faculteit der rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit van Utrecht) weet ik wel beter. De armzalige boekhoudkundige kennis die de meeste curatoren hebben kun je zo onderuit halen. In de meeste gevallen leveren faillissementen curatoren alleen maar verlies op en dan proberen ze door intimidatie en chantage toch geld los te krijgen van eigenaren, directie en klantenkring, maar daar moet je je niet door laten misleiden. Omdat faillissementen niets opleveren sturen advocatenkantoren daar hun beginnende advocaten, leerling advocaten op af, die vallen dan makkelijk te bestrijden!

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Over punt 3: wat heeft het warmtefonds er mee te maken? Los van de financiering…

• Miezie

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Maarruh, het staat los van Frank verder. Terug naar het onderwerp graag…

• bergsmit
Miezie schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:08:
Over punt 3: wat heeft het warmtefonds er mee te maken? Los van de financiering…
Warmtefonds maakt aanschaf voor velen aantrekkelijk vanwege de lange looptijd, het renteloos zijn, daardoor verwaarloosbare maandelijkse verplichtingen. Het is onwaarschijnlijk dat iemand dan van de leverancier gaat lenen. In dit geval een leverancier die beperkt deze aanbieding doet, vermoedelijk omdat zijn vermogen niet in verhouding staat tot de maandelijkse opbrengsten die hij verwacht. Financieren van klanten zou zijn functioneren en groei kunnen beperken. Hij moet al de aanschaf tot de betaling financieren en dat lukt hem waarschijnlijk maar net, vandaar de geringe aantallen die in het begin toegelaten werden en toenamen naarmate er meer verkopen dus ook meer opbrengsten binnen kwamen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:24:
Warmtefonds maakt aanschaf voor velen aantrekkelijk vanwege de lange looptijd, het renteloos zijn, daardoor verwaarloosbare maandelijkse verplichtingen.
Maar dat is dus hier niet van toepassing. Het bedrag dat in de lening zit los je in 2 jaar af, door:
a. Gebruik van de accu door de leninghouder
b. Als je eerder uitstapt, vorderen ze het restbedrag naar rato in een keer

Warmtefonds is hier niet bij betrokken.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 13-11-2025 09:58 ]

• bergsmit
voodooless schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:55:
Maar dat is dus hier niet van toepassing. Het bedrag dat in de lening zit los je in 2 jaar af, door:
a. Gebruik van de accu door de leninghouder
b. Als je eerder uitstapt, vorderen ze het restbedrag naar rato in een keer
Warmtefonds is hier niet bij betrokken.
In dat voorstel niet, maar dat heb je zelf in de hand. Jij hoeft niet te lenen van dit bedrijf, jij hebt de vrijheid te lenen waar je wil of met eigen geld te investeren.
Gedwongen winkelnering is verboden dus ook verplichte financiering via datr bedrijf is ook verboden volgens de Nederlandse wetgeving

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:11:
In dat voorstel niet, maar dat heb je zelf in de hand. Jij hoeft niet te lenen van dit bedrijf, jij hebt de vrijheid te lenen waar je wil of met eigen geld te investeren.
Gedwongen winkelnering is verboden dus ook verplichte financiering via datr bedrijf is ook verboden volgens de Nederlandse wetgeving
Dat staat ook in de FAQ, wil je niet dat Balans van de batterij gebruikt maakt, betaal je gewoon de volle mep, en kun je ergens anders een lening vandaan halen.

Maar probleem is natuurlijk bij al die mensen die dat niet hebben gedaan. En bij een faillissement kan er dus wel degelijk nog een schuld achterblijven.

Anyway, back on topic zou ik zeggen.

• tcw82
tcw82 schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:06:
We gaan het tussen nu en 7 dagen wel horen. 7werkdagen, dat wel.
Frank heeft gereageerd.
Ze hebben het zo verschrikkelijk druk, ze gaan nog wat meer tijd nodig hebben. Misschien binnenkort een reactie.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

tcw82 schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:20:
Ze hebben het zo verschrikkelijk druk, ze gaan nog wat meer tijd nodig hebben.
Ze zijn niet in staat om een simpel verzoek tot aanpassing van mijn verbruik binnen normale tijd af te handelen. Ik wacht nu al bijna een maand.

Ook slim verwarmen doet nog niks.. Ik zou denken dat ie ondertussen wel lang zat heeft kunnen leren.

• Coffeeroam
tcw82 schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:20:
[...]

Frank heeft gereageerd.
Ze hebben het zo verschrikkelijk druk, ze gaan nog wat meer tijd nodig hebben. Misschien binnenkort een reactie.
Ik ben nog steeds benieuwd waar je gekke gasprijzen vandaan komen. Vandaag kale gasprijs €0,298/m³ tot 6 uur en €0,302/m³ na 6 uur. All in is €1,140 en €1,145/m3.

• osluis
Ik heb inmiddels een reactie van Frank gehad met mijn vraag of batterijen per regio anders aangestuurd worden.

Frank heeft aangegeven dat in zowel onbalans als hybride markten er GEEN onderscheid gemaakt wordt in de regio. Landelijk zouden alle batterijen de zelfde aansturing krijgen.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:55
Hier al iemand waar de slim verwarmen optie werkzaam is? Na 3 weken is er hier nog steeds niks aan te passen..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OuTWf_YWgfv6auo4agbh_3LipQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVRgI0A3B1VBIXznaRkQJkeX.jpg?f=fotoalbum_large

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

lonehitman schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:55:
Hier al iemand waar de slim verwarmen optie werkzaam is? Na 3 weken is er hier nog steeds niks aan te passen..[Afbeelding]
Nope.. ik heb ook nog niks. Eerder deze week maar mijn WP opnieuw toegevoegd. Ik hoop dat het niet nog meer vertraagd. Het is heel duidelijk een nog niet af product.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 20-11-2025 19:04 ]

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:38
Hij leert eerst een maand in, toch? Heb ik ergens gelezen

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Roekeloos schreef op donderdag 20 november 2025 @ 23:26:
Hij leert eerst een maand in, toch? Heb ik ergens gelezen
Die maand was al lang om.

• meilander
  • Nu online
Beste mensen, leeft deze discussie nog? Wij hebben een eniris thuisbatterij sinds 1 jaar. Zijn toen ook overgestapt naar Frank slim handelen. De opbrengsten vallen erg tegen en de laatste weken alleen maar negatief. Heeft iemand hier dezelfde ervaring?
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste