Ondersteunt Frank Energie Slim Laden voor de Kia Niro EV (2024). Bij Tibber is die functionaliteit gebroken. Met moet daar telkens het huidige batterijniveau van de auto invoeren voor het laden. Is dat bij Frank ook zo?
Integratie met KIA gaat via Enode en zou verder prima moeten werken.zup schreef op zondag 14 juni 2026 @ 07:28:
Ondersteunt Frank Energie Slim Laden voor de Kia Niro EV (2024). Bij Tibber is die functionaliteit gebroken. Met moet daar telkens het huidige batterijniveau van de auto invoeren voor het laden. Is dat bij Frank ook zo?
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Op de homepage van Enode zie ik ook Tibber staan. Dus het lijkt erop dat Tibber hier ook mee werkt. En in Tibber werkt die connectie dus niet meer geheel.-PeeWee- schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:09:
[...]
Integratie met KIA gaat via Enode en zou verder prima moeten werken.
Zijn er Kia (of Hyundai) rijders die met Frank Energie hun auto slim opladen?
Ja ik doe dat met mijn HyundaiZijn er Kia (of Hyundai) rijders die met Frank Energie hun auto slim opladen?
ja ik doe dat ook.zup schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:23:
[...]
Zijn er Kia (of Hyundai) rijders die met Frank Energie hun auto slim opladen?
Aha, interessant! Moet je telkens handmatig het huidige batterijniveau (SoC) invoeren of wordt dat automatisch uitgelezen ?
Wordt automatisch gedaan.zup schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:30:
[...]
Aha, interessant! Moet je telkens handmatig het huidige batterijniveau (SoC) invoeren of wordt dat automatisch uitgelezen ?
De laadsessie begint altijd eerst direct met vol vermogen te laden. Dan gaat de auto bepalen hoe lang hij nodig heeft om vol te raken. Dit wordt doorgegeven via Hyundai Connect app naar Frank. Frank gaat dan rekenen wanneer de beste tijd is om te laden. En geeft dan stop en start commando's. Dit initieel deel van berekenen kan tussen de 5 en 30 minuten duren.
Omvormer support is uitgebreid. 
https://solarmagazine.nl/...-uit-met-7-omvormermerkenMet de uitbreiding ondersteunt Frank Energie nu ook omvormers van SMA, Huawei, Solis, Sungrow, GoodWe, Fronius en Growatt.
Goed nieuws want dat powerselect reageert niet op een aanvraag 
Zonnepanelen staan al in de app van Frank
Ik zie net dat Accuselect, het bedrijf achter Powerselect failliet is. We wachten af want slim terugleveren staat nog niet in de Frank app voor Solis
Zonnepanelen staan al in de app van Frank
Ik zie net dat Accuselect, het bedrijf achter Powerselect failliet is. We wachten af want slim terugleveren staat nog niet in de Frank app voor Solis
[ Voor 40% gewijzigd door Benergy5 op 18-06-2026 11:14 . Reden: toevoeging ]
De app van Frank laat nog geen Growatt zien helaasTazzios schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:47:
Omvormer support is uitgebreid.
[...]
https://solarmagazine.nl/...-uit-met-7-omvormermerken
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ik zie er 7 staan maar inderdaad geen growatt,
Weet iemand of Frank slim laden mijn polestar energy app overruled met laden? Ik wil deze app graag houden om de kwh bij te houden.
Hoi, Letterlijk een account maken via powerselect.Benergy5 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:02:
[...]
Hi mag ik vragen hoe je die aansturing via powerselect hebt geregeld?
Zijn er (maandelijkse) kosten aan verbonden?
Ik zie deze mogelijkheid helemaal niet terug op de FE website of app.
https://powerselect.app/
aansturing via frank energie is gratis. Ik ben er echter mee gekapt vanwege tegenvallende resultaat. Ik stuur nu voornamelijk op epex via home assistant.
edit:
Ik lees nu je post dat ze failliet zijn. Da's ook 1 van de redenen dat ik was gekapt, contact met de klantenservice was damn near impossible
Ik lees nu je post dat ze failliet zijn. Da's ook 1 van de redenen dat ik was gekapt, contact met de klantenservice was damn near impossible
[ Voor 12% gewijzigd door aaroenz0r op 18-06-2026 17:31 ]
Ik ga per 2 juli over op Hegg Energy. Eens kijken hoe dat loopt. Iig eur 30 pm vaste vergoeding voor laten aansturen batterij en geen bliq abo kosten meer.
Heb het opgenomen in mijn overzichtje van storingen. Dit is de 6e storing in de laatste 3 weken.Renger-oi schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 18:04:
Nog steeds storing bij Frank
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
de storing duurt nu al bijna 6 uur..............
hoe weten wij of wat er allemaal gebeurd wel op de juiste manier verantwoord wordt?
niet dus!
hoe weten wij of wat er allemaal gebeurd wel op de juiste manier verantwoord wordt?
niet dus!
Er is nog wel gewoon aansturing zo te zien.bergsmit schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:58:
de storing duurt nu al bijna 6 uur..............
Dat weet je niet ongeacht of je wel of geen inzicht hebt in de gegevens…hoe weten wij of wat er allemaal gebeurd wel op de juiste manier verantwoord wordt?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
inmiddels duurt de storing al 9 uur, een nieuw record soms?voodooless schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:15:
Er is nog wel gewoon aansturing zo te zien.
de resultaten van gisteren zijn nog steeds niet bijgewerkt, alle resultaten na de middag schijnen niet geregistreerd te zijn . . . . . .
Bij bij is wel alles bijgewerkt.bergsmit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:02:
de resultaten van gisteren zijn nog steeds niet bijgewerkt, alle resultaten na de middag schijnen niet geregistreerd te zijn . . . . . .
Wat ben ik blij dat ik nog steeds afgekoppeld ben!bergsmit schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:58:
de storing duurt nu al bijna 6 uur..............
hoe weten wij of wat er allemaal gebeurd wel op de juiste manier verantwoord wordt?
niet dus!
Me tooCoffeeroam schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:47:
[...]
Wat ben ik blij dat ik nog steeds afgekoppeld ben!
zo lijkt het inderdaad, maar als je het verschil bekijkt tussen het moment van het begin van de storing en het resultaat op dit moment dan is het nauwelijks te geloven dat er maar zo weinig extra bijgekomen is, tenzij zij nog steeds bezig zijn met de reconstructie
Bij mij is dat niet het geval. Resultaat van gisteren nu is ruim het dubbele van voor de storing, en het was een goede dag met ruim 5 Euro resultaat.bergsmit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:14:
[...]
zo lijkt het inderdaad, maar als je het verschil bekijkt tussen het moment van het begin van de storing en het resultaat op dit moment dan is het nauwelijks te geloven dat er maar zo weinig extra bijgekomen is, tenzij zij nog steeds bezig zijn met de reconstructie
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
voor mij was het wel een goede dag, zelfs de beste van deze maand, met een winst op de EPEX markt van € 5,78 en op andere markten van € 3,62, dus totaal € 9,40voodooless schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 16:22:
Bij mij is dat niet het geval. Resultaat van gisteren nu is ruim het dubbele van voor de storing, en het was een goede dag met ruim 5 Euro resultaat.
Bij mij ook het dubbele van voor de storing, totaal €7,23bergsmit schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:14:
[...]
zo lijkt het inderdaad, maar als je het verschil bekijkt tussen het moment van het begin van de storing en het resultaat op dit moment dan is het nauwelijks te geloven dat er maar zo weinig extra bijgekomen is, tenzij zij nog steeds bezig zijn met de reconstructie
bij mij was het 2,53 incl btw voor de storing en nu uiteindelijk 6,36 er na excl btw, dan bedoel ik dus handelsresultaat, nog niet gecorrigeerd voor EPEX en Bonus FrankRenger-oi schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:28:
[...]
Bij mij ook het dubbele van voor de storing, totaal €7,23
[ Voor 13% gewijzigd door bergsmit op 21-06-2026 11:29 ]
Waar zien jullie dit allemaal. Ik ben sinds kort overgestapt naar Frank Energie, daarnaast heb ik sinds 2 weken een accu in huis. Ik ben nog aan het stoeien hoe ik alles goed kan uitlezen/monitoren.bergsmit schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:27:
[...]
bij mij was het 2,53 incl btw voor de storing en nu uiteindelijk 6,36 er na excl btw, dan bedoel ik dus handelsresultaat, nog niet gecorrigeerd voor EPEX en Bonus Frank
dat is te zien in de Frank Energie Appremc1979 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:50:
Waar zien jullie dit allemaal. Ik ben sinds kort overgestapt naar Frank Energie, daarnaast heb ik sinds 2 weken een accu in huis. Ik ben nog aan het stoeien hoe ik alles goed kan uitlezen/monitoren.
@Coffeeroam ik krijg morgen m’n enphase batterijen en begreep dat jij nu via Enphase AI optimalisatie draait met dynamische tarieven en wel alsnog bij provider Frank energie zit (maar daar nu geen slimme diensten afneemt maar enphase de boel laat doen). Daar zit ik zelf ook aan te denken. Maar nu zit ik beetje met instellen.
ik zat in de Enphase app te kijken en kan de dynamische prijzen instellen (epex) maar deze wijken wel wat af (zijn hoger) van de Frank energie prijzen. Heb jij die prijzen daar handmatig ingesteld zodat je (zo ja wat zijn jouw instellingen?) Of werk je met die standaard epex prijzen?
Alvast bedankt
ik zat in de Enphase app te kijken en kan de dynamische prijzen instellen (epex) maar deze wijken wel wat af (zijn hoger) van de Frank energie prijzen. Heb jij die prijzen daar handmatig ingesteld zodat je (zo ja wat zijn jouw instellingen?) Of werk je met die standaard epex prijzen?
Alvast bedankt
Hallo @annoniem83, als ik bij Enphase kijk naar de Spot price (dus zonder BTW en energiebelasting en zonder opslag) en ik vergelijk die met Frank kale marktprijs zonder BTW (die waarden zijn ook zonder inkoop-/verkoopvergoeding), dan kloppen de prijzen precies. Beiden heb ik op kwartierprijzen staan (als ze verschillend staan zie je uiteraard enige verschillen).annoniem83 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:51:
@Coffeeroam ik krijg morgen m’n enphase batterijen en begreep dat jij nu via Enphase AI optimalisatie draait met dynamische tarieven en wel alsnog bij provider Frank energie zit (maar daar nu geen slimme diensten afneemt maar enphase de boel laat doen). Daar zit ik zelf ook aan te denken. Maar nu zit ik beetje met instellen.
ik zat in de Enphase app te kijken en kan de dynamische prijzen instellen (epex) maar deze wijken wel wat af (zijn hoger) van de Frank energie prijzen. Heb jij die prijzen daar handmatig ingesteld zodat je (zo ja wat zijn jouw instellingen?) Of werk je met die standaard epex prijzen?
Alvast bedankt
Overigens ben ik op het moment wel weer afgestapt van de AI van Enphase omdat ik soms de beslissingen niet helemaal begreep, of ze kwamen mij gewoon niet goed uit. Bovendien kan ik in de zomer heel prima aan zelfconsumptie doen en het surplus - dankzij de batterijen - nog verkopen in de dure uurtjes. Zoals ook vanavond weer trouwens, voor € 0,657 kale marktprijs om 20.45 uur! Dus zit ik nu in het profiel Self-Consumption.
In de winter ga ik wel weer op de AI van Enphase, dat heeft dan volgens mij meer zin want dan lukt het toch niet om geheel zelfverbruikend te zijn. Of ik probeer Frank aansturing nog eens - ben benieuwd hoe ze het gaan doen vanaf 1-1-2027.
Vanaf 1-1-2027 zal handelen slechts mondjesmaat zinvol zijn, dus gaat het grootste deel toch over op zelfsturing/zelf consumptie. Tot die tijd mag men lekker er mee handelen.
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Toch denk ik dat leveranciers als Frank Energie ook dan nog wel wat willen na 1/1/2027 willen verdienen. Dus ben ik benieuwd waar ze dan mee gaan komen. Het verschil tussen afname en teruglevering zal in ieder geval meer dan zo'n ~15 cent/kWh moeten zijn.-PeeWee- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:26:
Vanaf 1-1-2027 zal handelen slechts mondjesmaat zinvol zijn, dus gaat het grootste deel toch over op zelfsturing/zelf consumptie. Tot die tijd mag men lekker er mee handelen.
Precies, de spread moet dan dusdanig groot zijn dat het zinvol is. We zullen het zien.Coffeeroam schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:05:
[...]
Toch denk ik dat leveranciers als Frank Energie ook dan nog wel wat willen na 1/1/2027 willen verdienen. Dus ben ik benieuwd waar ze dan mee gaan komen. Het verschil tussen afname en teruglevering zal in ieder geval meer dan zo'n ~15 cent/kWh moeten zijn.
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
De spread is vandaag en morgen zeker groot genoeg.-PeeWee- schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Precies, de spread moet dan dusdanig groot zijn dat het zinvol is. We zullen het zien.
Nu 17 cent en vanavond op de piek 92 cent.
Morgen middag rond de 19 cent en morgen avond een piek van € 1,22
Ben een dikke maand geleden met slim handelen gestopt en naar AI aansturing door Sigenstor gegaan en bevalt me helemaal prima.
Als na het salderen er in de zomer zo'n pieken blijven dan hoor je mij niet klagen.
Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)
Let wel dat dit de spread op epex is en niet zo zeer de spread op onbalans. Goede kans dat het op onbalans geen droog brood oplevert vanavond omdat het gros van de de batterijen dat gaan ontladen weer geheid voor een RT2 toestand gaat zorgen.azutphen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:13:
[...]
De spread is vandaag en morgen zeker groot genoeg.
Nu 17 cent en vanavond op de piek 92 cent.
Morgen middag rond de 19 cent en morgen avond een piek van € 1,22
Ben een dikke maand geleden met slim handelen gestopt en naar AI aansturing door Sigenstor gegaan en bevalt me helemaal prima.
Als na het salderen er in de zomer zo'n pieken blijven dan hoor je mij niet klagen.
Thanks @Coffeeroam! Ik zie dat de een op uurprijzen staan en de ander op kwartier. Nu Frank ook naar kwartier gezet maar dat duurt tot 1 juli om aan te passen zie ik. Waarschijnlijk zijn ze dan wel gelijk.Coffeeroam schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:53:
[...]
Hallo @annoniem83, als ik bij Enphase kijk naar de Spot price (dus zonder BTW en energiebelasting en zonder opslag) en ik vergelijk die met Frank kale marktprijs zonder BTW (die waarden zijn ook zonder inkoop-/verkoopvergoeding), dan kloppen de prijzen precies. Beiden heb ik op kwartierprijzen staan (als ze verschillend staan zie je uiteraard enige verschillen).
Overigens ben ik op het moment wel weer afgestapt van de AI van Enphase omdat ik soms de beslissingen niet helemaal begreep, of ze kwamen mij gewoon niet goed uit. Bovendien kan ik in de zomer heel prima aan zelfconsumptie doen en het surplus - dankzij de batterijen - nog verkopen in de dure uurtjes. Zoals ook vanavond weer trouwens, voor € 0,657 kale marktprijs om 20.45 uur! Dus zit ik nu in het profiel Self-Consumption.
In de winter ga ik wel weer op de AI van Enphase, dat heeft dan volgens mij meer zin want dan lukt het toch niet om geheel zelfverbruikend te zijn. Of ik probeer Frank aansturing nog eens - ben benieuwd hoe ze het gaan doen vanaf 1-1-2027.
Je geeft aan dat je nu even terug bent naar zelfconsumptie. Maar dan zou de batterij vanavond (en morgen) tijdens die pieken niet gaan ontladen naar het net toch? Voor nu een bewuste keuze begrijp ik?
Installateurs zijn hard aan het werk dus als het goed is heb ik straks weer een nieuw speeltje
Verkopen levert nu meer op dan zelf verbruiken. Je kan daar een drempel voor instellen (vanaf welk verschil het mag verhandelen).annoniem83 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:37:
[...]
Thanks @Coffeeroam! Ik zie dat de een op uurprijzen staan en de ander op kwartier. Nu Frank ook naar kwartier gezet maar dat duurt tot 1 juli om aan te passen zie ik. Waarschijnlijk zijn ze dan wel gelijk.
Je geeft aan dat je nu even terug bent naar zelfconsumptie. Maar dan zou de batterij vanavond (en morgen) tijdens die pieken niet gaan ontladen naar het net toch? Voor nu een bewuste keuze begrijp ik?
Installateurs zijn hard aan het werk dus als het goed is heb ik straks weer een nieuw speeltje
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Daarom ben ik ook blij dat ik niet meer door Frank laat sturen, ik ziet dus niet meer op onbalans of ontransparante andere markten en handel nu puur op epex spot prijzen, althans dat doet sigen ai voor me en met een prima resultaat. Ik blijf dit gedurende de zomer zeker doen want op de epex is er nu dagelijks een mooie spread. Ik zal einde maand mijn resultaten wel eens delen.osluis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:56:
[...]
Let wel dat dit de spread op epex is en niet zo zeer de spread op onbalans. Goede kans dat het op onbalans geen droog brood oplevert vanavond omdat het gros van de de batterijen dat gaan ontladen weer geheid voor een RT2 toestand gaat zorgen.
Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)
Ja, inderdaad, ontladen gaat niet automatisch in zelfconsumptie, maar je kunt in het Enphase profiel zelfconsumptie zelf handmatig bepalen op welke tijden je gaat laden/ontladen.annoniem83 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:37:
[...]
Thanks @Coffeeroam! Ik zie dat de een op uurprijzen staan en de ander op kwartier. Nu Frank ook naar kwartier gezet maar dat duurt tot 1 juli om aan te passen zie ik. Waarschijnlijk zijn ze dan wel gelijk.
Je geeft aan dat je nu even terug bent naar zelfconsumptie. Maar dan zou de batterij vanavond (en morgen) tijdens die pieken niet gaan ontladen naar het net toch? Voor nu een bewuste keuze begrijp ik?
Veeel plezier met je nieuwe speeltje.
Meesten zitten niet meer op de onbalans, dus dat zou in dit geval niet uit moeten maken. Ik zie in ieder geval mijn batterij gewoon dagelijks op de piek ontladen (en laden op de low), ookal zit ik op handel.osluis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:56:
[...]
Let wel dat dit de spread op epex is en niet zo zeer de spread op onbalans. Goede kans dat het op onbalans geen droog brood oplevert vanavond omdat het gros van de de batterijen dat gaan ontladen weer geheid voor een RT2 toestand gaat zorgen.
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Dat er veel geld is verdiend op de EPEX markt en dat je dat ook morgen terug zal zien in je kosten per dag. En een deel ervan ging ten koste van je handel op andere markten.lonehitman schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:15:
Hoe moet ik dit nu lezen dan? Ik krijg dit maar niet helder.[Afbeelding]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Wut? Wordt je wakker, heeft hij al ruim 7 euro bij elkaar geharkt in de nacht...wat is dat dan....
Niet dat ik klaag hoor, maar dan waren er wel grote onbalanspieken vannacht.
Niet dat ik klaag hoor, maar dan waren er wel grote onbalanspieken vannacht.
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:11:
Wut? Wordt je wakker, heeft hij al ruim 7 euro bij elkaar geharkt in de nacht...wat is dat dan....
Niet dat ik klaag hoor, maar dan waren er wel grote onbalanspieken vannacht.
Nu dagelijks zo beginnen Kan rotter :-)
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Waarom niet?
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Ben heel benieuwd naar jullie score eind van de avond. Heb vanwege deze prijzen de ZC+ aangezet en dat was gisteren aardig prijs (net als ergens vorige week). Gisteren €41,41 (24 kWh/12 kW) excl btw. Hopelijk vanavond weer. Handel kan gewoon niet op tegen deze extreme is mijn beredenering. Denk dat jullie daarom al flink wat in de pocket hebben maar dat dat snel verdampt in de avond en wellicht in de min eindigen. Zal duimen voor jullie!
Waarom zal dat verdampen? Je bedoelt dat de handelswinst nu voor een deel verschuift naar winst op de EPEX. ;-)stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:46:
Ben heel benieuwd naar jullie score eind van de avond. Heb vanwege deze prijzen de ZC+ aangezet en dat was gisteren aardig prijs (net als ergens vorige week). Gisteren €41,41 (24 kWh/12 kW) excl btw. Hopelijk vanavond weer. Handel kan gewoon niet op tegen deze extreme is mijn beredenering. Denk dat jullie daarom al flink wat in de pocket hebben maar dat dat snel verdampt in de avond en wellicht in de min eindigen. Zal duimen voor jullie!
batterij is nu leeg, dus is aan het wachten voor het laden deze middag voor het ontladen vanavond. Dit is dus een vrij aardige tussenstand, i.e. er zit geen waarde in de batterij atm.
[ Voor 12% gewijzigd door -PeeWee- op 24-06-2026 12:54 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Hoe kom je dan aan zulke bedragen? En hoevaak is de batterije dan geladen en ontladen?stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:46:
Ben heel benieuwd naar jullie score eind van de avond. Heb vanwege deze prijzen de ZC+ aangezet en dat was gisteren aardig prijs (net als ergens vorige week). Gisteren €41,41 (24 kWh/12 kW) excl btw. Hopelijk vanavond weer. Handel kan gewoon niet op tegen deze extreme is mijn beredenering. Denk dat jullie daarom al flink wat in de pocket hebben maar dat dat snel verdampt in de avond en wellicht in de min eindigen. Zal duimen voor jullie!
Met die uitschieters in de dynamische prijzen steeds wilde ik eigenlijk de Frank Energie VPP op de thuisbatterij even pauzeren (om zelf voor mijn eigen airconditioning en kookplaat op te laden), maar dat kan niet: Je kan het wel stop zetten en dan wordt de hele koppeling verwijderd, zegt de app. Dit terwijl het vrij lang duurde om die koppeling te laten aanzetten, wel een week of 2.
Wat doen jullie? Gewoon in de batterij-app Frank Energie negeren, en dan later weer VPP kiezen? Of komen daar problemen van?
Wat doen jullie? Gewoon in de batterij-app Frank Energie negeren, en dan later weer VPP kiezen? Of komen daar problemen van?
[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 24-06-2026 14:39 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Zucht, dat krijg je ook, maar dan op je energierekening (wordt verrekend in de maandtermijn). Er is nu 8 kWh in je batterij geladen die vanavond weer op de EPEX wordt ontladen.Baexem1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:11:
[Afbeelding]
Ik heb nu een mooi resultaat! Vnvd zal de batterij gaan ontladen en gaat dit van dit resultaat af. Ik vind dat toch gek! Je zou dat toch ook moeten krijgen dus als je uit gaat van 1.10 per kilowat en je verkoopt 15 kilowat zou dit bedrag toch dubbel zoveel moeten zijn of zit ik fout te denken??
[ Voor 5% gewijzigd door -PeeWee- op 24-06-2026 17:30 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
huh? dat lijkt me dan wel een foutje? bij iedereen is hij dik in de plus
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Nu is het resultaat netto die 14 euro. (Krijg je uitbetaald via de creditfactuur) Straks door epex handel gaat het te betalen bedrag omlaag maar toch ook het uit te keren bedrag. Nu de stekker eruit zou dan beter zijn?-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:29:
[...]
Zucht, dat krijg je ook, maar dan op je energierekening (wordt verrekend in de maandtermijn). Er is nu 8 kWh in je batterij geladen die vanavond weer op de EPEX wordt ontladen.
Ja dat hoop ik ook, snap er niks van. Alle energie van de zonnepanelen gebruikt om op te laden en dan negatief… heel vreemd.-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:21:
[...]
huh? dat lijkt me dan wel een foutje? bij iedereen is hij dik in de plus
Stand handel agressief.
-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:21:
[...]
huh? dat lijkt me dan wel een foutje? bij iedereen is hij dik in de plus
Even geleden was je met me eens dat als je onderaan de streep een -€ ziet dat je dan verlies leed toch? Nu hoor ik je weer over verschuiving maar dat is alleen zolang het bedrag positief is. Mijn inschatting was dat de EPEX correctie het handelsresultaat teniet zou gaan doen en je onderaan de streep een min bedrag zou zien wat dus verlies geeft.-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:51:
[...]
Waarom zal dat verdampen? Je bedoelt dat de handelswinst nu voor een deel verschuift naar winst op de EPEX. ;-)
batterij is nu leeg, dus is aan het wachten voor het laden deze middag voor het ontladen vanavond. Dit is dus een vrij aardige tussenstand, i.e. er zit geen waarde in de batterij atm.
lonehitman schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:51:
[...]
Hoe kom je dan aan zulke bedragen? En hoevaak is de batterije dan geladen en ontladen?
Ik heb uiteraard even moeten opladen maar ivm een hogere onbalans dan EPEX prijs heb ik het internet eruit gehaald tijdens laden.
Alleen als er onder aan de streep negatief is ja. Dat gaat vandaag niet gebeuren hoor. Batterij voor de helft leeg, 14 euro bij op handelsresultaat, 3 euro op de EPEX, nu totaal 17,50. Gaat nog wel een paar euro bij komen.stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:42:
[...]
Even geleden was je met me eens dat als je onderaan de streep een -€ ziet dat je dan verlies leed toch? Nu hoor ik je weer over verschuiving maar dat is alleen zolang het bedrag positief is. Mijn inschatting was dat de EPEX correctie het handelsresultaat teniet zou gaan doen en je onderaan de streep een min bedrag zou zien wat dus verlies geeft.
[ Voor 10% gewijzigd door -PeeWee- op 24-06-2026 21:57 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Oh dat is dan positief inderdaad van FE. Laatste weken waren er vaak onderaan de streep negatieve resultaten bij die grote spread op een dag waardoor ik besloten heb op ZC+/onbalans te gaan. Vandaag had ik niet zien aankomen maar wellicht dat ik de volgende keer op handel blijf.-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:51:
[...]
Alleen als er onder aan de streep negatief is ja. Dat gaat vandaag niet gebeuren hoor. Batterij voor de helft leeg, 14 euro bij op handelsresultaat, 3 euro op de EPEX, nu totaal 17,50. Gaat nog wel een paar euro bij komen.
Nu handelsresultaat iets minder op 12 euro, EPEX op 9, nog 10% ontladen of zo. best lekker.stefan1512 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:15:
[...]
Oh dat is dan positief inderdaad van FE. Laatste weken waren er vaak onderaan de streep negatieve resultaten bij die grote spread op een dag waardoor ik besloten heb op ZC+/onbalans te gaan. Vandaag had ik niet zien aankomen maar wellicht dat ik de volgende keer op handel blijf.
Update: Eindigen de dag op een totaal handelsresultaat van 22,83, waarvan 13,44 op de andere markten en 9,39 op de EPEX.
Kan ik prima mee leven :-)
[ Voor 13% gewijzigd door -PeeWee- op 25-06-2026 00:00 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Vandaag met alleen epex handel €41,72 gedraaid. De teller staat voor deze maand tot nu toe op €354
Zo te zien is Frank beter bezig dan toen ik ermee stopte, maar heb er nog geen spijt van dat ik niet mee doe.
Zo te zien is Frank beter bezig dan toen ik ermee stopte, maar heb er nog geen spijt van dat ik niet mee doe.
Thanks voor de update, dus aan handel heb je effectief €4,05 verdiend (bovenop de EPEX). Dat is inderdaad beter dan ik had ingeschat aangezien het überhaupt positief is ipv negatief.-PeeWee- schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 23:03:
[...]
Nu handelsresultaat iets minder op 12 euro, EPEX op 9, nog 10% ontladen of zo. best lekker.
Update: Eindigen de dag op een totaal handelsresultaat van 22,83, waarvan 13,44 op de andere markten en 9,39 op de EPEX.
Kan ik prima mee leven :-)
Nee, aan de handel effectief 13,44, aan de EPEX 9,39. Totale winst was die dag netto 22,83.stefan1512 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:33:
[...]
Thanks voor de update, dus aan handel heb je effectief €4,05 verdiend (bovenop de EPEX). Dat is inderdaad beter dan ik had ingeschat aangezien het überhaupt positief is ipv negatief.
Eigenlijk nog stukje meer, want de auto zit hier niet in. Dit is puur de handel.
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
heb je het resultaat nog wel gecorrigeerd voor de zonnepanelen opbrengst en de verbruikskosten?-PeeWee- schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:47:
Nee, aan de handel effectief 13,44, aan de EPEX 9,39. Totale winst was die dag netto 22,83.
Eigenlijk nog stukje meer, want de auto zit hier niet in. Dit is puur de handel.
Dit was zelfs inclusief 75 kWh laden met de auto ;-) Die vergoeding komt nog apart (ERE + zakelijk).bergsmit schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:56:
[...]
heb je het resultaat nog wel gecorrigeerd voor de zonnepanelen opbrengst en de verbruikskosten?
Maar wat wil je corrigeren met de zonnepanelen? En/of verbruikskosten? Ben benieuwd.
Oh, en verbruikskosten waren 0 die dag.
[ Voor 4% gewijzigd door -PeeWee- op 25-06-2026 15:06 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Als je wil weten wat de werkelijke bijdrage van Frank en/of EPEX is, dan hoor je de opbrengst van de zonnepanelen daarvan af te trekken en de verbruikskosten daarbij op te tellen. Immers die zijn voor iedereen verschillend en bovendien storend bij beoordelingen van de EPEX en de Frank resultaten.-PeeWee- schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:57:
Dit was zelfs inclusief 75 kWh laden met de auto ;-) Die vergoeding komt nog apart (ERE + zakelijk). Maar wat wil je corrigeren met de zonnepanelen? En/of verbruikskosten?
Ben benieuwd.
Ik kan niet zeggen dat Frank een geweldige opbrengst heeft als de totaal opbrengst minder is dan de opbrengst van de zonnepanelen of dat Frank waardeloos is als de verbruikskosten hoger zijn dan de totaal opbrengst
Ik wil met alle liefde die berekening voor j maken hoor. Maar hoe bereken ik de opbrengst van de zonnepanelen (in euro)?bergsmit schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:06:
[...]
Als je wil weten wat de werkelijke bijdrage van Frank en/of EPEX is, dan hoor je de opbrengst van de zonnepanelen daarvan af te trekken en de verbruikskosten daarbij op te tellen. Immers die zijn voor iedereen verschillend en bovendien storend bij beoordelingen van de EPEX en de Frank resultaten.
Ik kan niet zeggen dat Frank een geweldige opbrengst heeft als de totaal opbrengst minder is dan de opbrengst van de zonnepanelen of dat Frank waardeloos is als de verbruikskosten hoger zijn dan de totaal opbrengst
Ik houd het gewoon simpel. Mijn totale verbruikskosten van die dag (afname - verbruik) bedroegen -9 euro, handelswinst 13 euro en daar komt dan de vergoeding voor de auto bovenop. Dat is dus totaal grofweg 23 euro netto + vergoedingen.
Simpelweg dus een lekker dagje. Loop ook voor op de projectie voor einde jaar, altijd fijn.
[ Voor 4% gewijzigd door -PeeWee- op 25-06-2026 15:13 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Als je dat niet in jouw app kunt aflezen dan kun je dat benaderen door met gemiddelden te rekenen, je deelt dan het totaal bedrag van alle kw die naar het net zijn gegaan door het aantal kw en dat vermenigvuldig je met het aantal kw van je zonnepanelen opbrengst-PeeWee- schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:11:
Ik wil met alle liefde die berekening voor j maken hoor. Maar hoe bereken ik de opbrengst van de zonnepanelen (in euro)?
27 kWh x 0,514 = 14,-bergsmit schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:36:
[...]
Als je dat niet in jouw app kunt aflezen dan kun je dat benaderen door met gemiddelden te rekenen, je deelt dan het totaal bedrag van alle kw die naar het net zijn gegaan door het aantal kw en dat vermenigvuldig je met het aantal kw van je zonnepanelen opbrengst
Die denk ik grotendeels in mijn auto zijn verdwenen (want die voornamelijk tijdens de zonnige periode te laden natuurlijk).
En die krijg ik grotendeels weer terug via een vergoeding.
Overigens lijkt het me sterk dat het gemiddelde voor teruglevering zo hoog was, die ging pas einde avond oplopen. Zal eens realistisch gemiddelde zoeken.
Edit: het gemiddelde tussen 8 uur en 20.00 lag rond de 16 ct ex EB, dus laten we zeggen 27 ct
Dus eerder 27 x 0,27 = 7,29.
[ Voor 24% gewijzigd door -PeeWee- op 25-06-2026 17:22 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het maximale resultaat kan bereiken? Gisteren met de hoge prijs heeft die hier niet ontladen!!
Sta op handel agressief. Eindresultaat 21 euro. Kennis met dezelfde thuisbatterijen en zonnepanelen, 50 euro
Sta op handel agressief. Eindresultaat 21 euro. Kennis met dezelfde thuisbatterijen en zonnepanelen, 50 euro
Geen idee, we hebben verder geen informatie. Niet wat voor systeem, omvormer en ook niks over de PV. Hoe moeten wij hier een oordeel over geven dan?Baexem1 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:08:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het maximale resultaat kan bereiken? Gisteren met de hoge prijs heeft die hier niet ontladen!!
Sta op handel agressief. Eindresultaat 21 euro. Kennis met dezelfde thuisbatterijen en zonnepanelen, 50 euro
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Systeem is alpha Ess en de omvormer ook. Pv is persoonlijk verbruik? Bij mij 13 kilowat gisteren en bij mijn kennis 9 kilowatt.
Bedoel meer omvang van de batterij, omvormer etc. PV = panelen en opbrengst ervan.Baexem1 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:03:
Systeem is alpha Ess en de omvormer ook. Pv is persoonlijk verbruik? Bij mij 13 kilowat gisteren en bij mijn kennis 9 kilowatt.
Voor 50e heb je al gauw een 15kW omvormer en 30+ kWh batterij denk ik
[ Voor 15% gewijzigd door -PeeWee- op 25-06-2026 21:54 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
19 kilowatt opslag en 10 kilowatt omvormer
Dus voor deze installatie is 21 euro een goede opbrengst gisteren?
Heb jij enig idee waarom hij niet verkoopt op de piek? Laat zo denk ik toch 15 euro zeker liggen. Heb de vraag ook gesteld aan Frank energie.
Dus voor deze installatie is 21 euro een goede opbrengst gisteren?
Heb jij enig idee waarom hij niet verkoopt op de piek? Laat zo denk ik toch 15 euro zeker liggen. Heb de vraag ook gesteld aan Frank energie.
[ Voor 72% gewijzigd door Baexem1 op 25-06-2026 21:56 ]
En dan heeft jouw kennis daar 50e mee verdiend? Knappe zaak. Lijkt me niet.Baexem1 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:54:
19 kilowatt opslag en 10 kilowatt omvormer
Die 23e die je zelf noemt komt meer in de buurt.
Als je op mijnbatterij.nl kijkt, dan hebben diegenen die rond de 50e hadden gisteren een 15 kW omvormer en 50 kWh batterij.
Klinkt logischer
https://mijnbatterij.nl/r...?mode=users&incomeIn=euro
"Dus voor deze installatie is 21 euro een goede opbrengst gisteren?"
Ik stond in de top 10 met deze capaciteit en ik had 23 euro. Dus ja.
"Heb jij enig idee waarom hij niet verkoopt op de piek? Laat zo denk ik toch 15 euro zeker liggen. Heb de vraag ook gesteld aan Frank energie."
Geen idee, is wel valide vraag naar Frank. Hij heeft gisteren wel een paar keer tijdens de piek ook weer geladen, dus ws waren de onbalansprijzen of prijzen op de andere markten nog gunstiger. Maar daarna heeft hij hem gewoon leeggetrokken tot 10%.
Neem aan dat je in de charging/discharge settings geen discharge aan hebt staan en daar ook een cutoff Soc voor hebt ingevuld?
[ Voor 47% gewijzigd door -PeeWee- op 25-06-2026 22:01 ]
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Dank! Dan denk ik dat mijn kennis dus mij verkeerd heeft ingelicht;)
Ben evengoed ook benieuwd op het antwoord van FE. Als ik deze heb ontvangen dan zal ik deze delen.
Ben evengoed ook benieuwd op het antwoord van FE. Als ik deze heb ontvangen dan zal ik deze delen.
Frank Energie biedt in samenwerking met netbeerders in sommige regio's een netcongestievergoeding bovenop de kortingsfactuur.
https://www.frankenergie.nl/nl/netcongestie
Er staat echter nergens hoeveel deze netcongestievergoeding bedraagt.
https://www.frankenergie.nl/nl/netcongestie
Er staat echter nergens hoeveel deze netcongestievergoeding bedraagt.
Interessant,.. woon in Flevoland maar ik zie nergens die vergoeding. Zullen ze vast ‘vergeten’ zijn.
Postcode vorige adres geeft wel een melding dat ik extra inkomsten kan ontvangen, huidig adres is helaas. Beide in Flevoland.stefan1512 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:50:
Interessant,.. woon in Flevoland maar ik zie nergens die vergoeding. Zullen ze vast ‘vergeten’ zijn.
Het is nog een beetje obscuur. Het lijkt wel alsof je de vergoedingen alleen proefondervindelijk kunt uitzoeken door je batterijcontrole over te dragen aan Frank.stefan1512 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:50:
Interessant,.. woon in Flevoland maar ik zie nergens die vergoeding. Zullen ze vast ‘vergeten’ zijn.
Eneco doet /deed dit meer concreet, die geven je gewoon 320 euro per jaar (volgens een woordvoerder in het AD).
Het blijkt dat iedere energieleverancier de vergoeding die ze ontvangen van de netbeheerder op geheel eigen wijze mag doorgeven aan de consument met thuisbatterijen.
Maar ik zie dat t trouwens voor Flevopolder geldt niet voor Flevoland, mijn adressen zijn beide Flevoland, maar 1 is in Flevopolder, vandaar
Netcongestie geldt overigens ook voor rest Flevoland, maar de vergoedingen dus alleen voor Flevopolder.
Mijn postcode geeft wel aan dat ik ervoor in aanmerking kom en woon in Flevoland. Postcode 8253(XX)Vdvmark schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:04:
Maar ik zie dat t trouwens voor Flevopolder geldt niet voor Flevoland, mijn adressen zijn beide Flevoland, maar 1 is in Flevopolder, vandaarNetcongestie geldt overigens ook voor rest Flevoland, maar de vergoedingen dus alleen voor Flevopolder.
Ze zijn alleen telefonisch slechts tot 13:00 te bereiken dus was al te laat. Mailtje sturen heeft weinig zin, tegen de tijd dat ik antwoord krijg is de vergoeding al voorbij
Je woont in Flevopolder. Maar persberichten waren vandaag pas naar kranten en na de grote drie hebben Zonneplan en Frank zich aangesloten, die weten t zelf waarschijnlijk ook nog niet zo lang
Frank Energie schrijft zelf "Aanmelden kan t/m 31 maart 2027" en er is (behalve door Essent) nog niet eens iets gezegd over de vergoeding die je kunt ontvangen, ik zie geen reden om te stressen! Ik denk zelfs dat ze alle klanten in de juiste postcodes gewoon automatisch meenemen en mailen, of een optie in de app tonen, dat is veel effectiever dan losse aanmeldingen verwerken.stefan1512 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:54:
[...]
Mijn postcode geeft wel aan dat ik ervoor in aanmerking kom en woon in Flevoland. Postcode 8253(XX)
Ze zijn alleen telefonisch slechts tot 13:00 te bereiken dus was al te laat. Mailtje sturen heeft weinig zin, tegen de tijd dat ik antwoord krijg is de vergoeding al voorbij
Stedin noemt in hun persbericht nog een datum van 1 juli voor de bekendmaking van de regels, best kans dat dan de rest van de informatie pas volgt.
[ Voor 16% gewijzigd door Leftblank op 26-06-2026 21:37 ]
Wel vreemd dat je je kunt aanmelden zonder dat ze je vertellen wat de vergoedingen zijn (en hoe dat verschilt met het gewone "handel" profiel).Leftblank schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:35:
[...]
Frank Energie schrijft zelf "Aanmelden kan t/m 31 maart 2027" en er is (behalve door Essent) nog niet eens iets gezegd over de vergoeding die je kunt ontvangen, ik zie geen reden om te stressen! Ik denk zelfs dat ze alle klanten in de juiste postcodes gewoon automatisch meenemen en mailen, of een optie in de app tonen, dat is veel effectiever dan losse aanmeldingen verwerken.
Stedin noemt in hun persbericht nog een datum van 1 juli voor de bekendmaking van de regels, best kans dat dan de rest van de informatie pas volgt.
voor Frank is dat niet vreemd. Zij vertellen je ook niet tegen welke prijzen ze handelen voor jou op de andere markten en welke markten dat zijn. Kortom Frank wil helemaal geen duidelijkheid geven en vrij zijn in hun doen en laten zonder gecontroleerd te worden. Ze eisen een onvoorwaardelijk vertrouwen!Coffeeroam schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:51:
Wel vreemd dat je je kunt aanmelden zonder dat ze je vertellen wat de vergoedingen zijn (en hoe dat verschilt met het gewone "handel" profiel).
Wel fijn dat Frank een vergoeding krijgt van de netbeheerders
Ja, het typisch Frank Energie, en dus is het vreemd. Er is wel meer vreemd.bergsmit schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:55:
[...]
voor Frank is dat niet vreemd. Zij vertellen je ook niet tegen welke prijzen ze handelen voor jou op de andere markten en welke markten dat zijn. Kortom Frank wil helemaal geen duidelijkheid geven en vrij zijn in hun doen en laten zonder gecontroleerd te worden. Ze eisen een onvoorwaardelijk vertrouwen!
Fijn voor Frank, inderdaad. Maar wordt dat ook transparant doorgegeven......? Niet dus.Vdvmark schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:05:
Wel fijn dat Frank een vergoeding krijgt van de netbeheerders
Ik ben de aanbieders even afgegaan en ik heb ook nog geen opties gevonden om je ergens aan te melden.Coffeeroam schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:51:
[...]
Wel vreemd dat je je kunt aanmelden zonder dat ze je vertellen wat de vergoedingen zijn (en hoe dat verschilt met het gewone "handel" profiel).
Als je een geldige postcode invult (bijv 6524KA 9) bij Frank dan kom je daarna uit bij het standaard aanmeldformulier voor energie (en de aansturing etc). Bij Zonneplan kun je er ook nog niets mee (op zich logisch, zij schreven automatisch beschikbaar) en Essent stelt "Heb je al een thuisbatterij met Slim Sturen? Dan ontvang je automatisch de extra vergoeding.".
Dan zullen we nog even geduld moeten hebben om te zien wat dit allemaal betekent. Maar op zich is het misleidend als je gewoon bij normale "handel" uitkomt terwijl je denkt dat je je aanmeldt voor de netcongestiedeelname.Leftblank schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:54:
[...]
Ik ben de aanbieders even afgegaan en ik heb ook nog geen opties gevonden om je ergens aan te melden.
Als je een geldige postcode invult (bijv 6524KA 9) bij Frank dan kom je daarna uit bij het standaard aanmeldformulier voor energie (en de aansturing etc). Bij Zonneplan kun je er ook nog niets mee (op zich logisch, zij schreven automatisch beschikbaar) en Essent stelt "Heb je al een thuisbatterij met Slim Sturen? Dan ontvang je automatisch de extra vergoeding.".
Ik vond het destijds al zo raar. Frank gaf aan bij handel op "andere markten" onder anderen te handelen op de net congestie. Toen ik echter vroeg of dat per regio anders aangestuurd werd omdat netcongestie een lokaal fenomeen is, werd dit echter ontkend. Heel het land werd volgens Frank destijds gelijk behandeld en aangestuurd. Nu krijgen we weer een postcode check om te zien of er netcongestie bij jou in de buurt waar je een extra vergoeding mee kunt krijgen.
Ik snap er niets van.
Ik snap er niets van.
:strip_exif()/f/image/sWJLa40qEJtNRzhC69yvgTwx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DjN9UIMYNFIIxaVRoicRHFBG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/VyKnSAI3Q5ZL5y3mrSUZQ2W0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/waQQwDe9bRR5SKI77gmWidGS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EO8UDAq69LMm3zJ3Hcn7F2rL.png?f=fotoalbum_large)