• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:10
rikjan schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:40:
Ik heb voor vandaag uit alle macht geprobeerd mijn zonnepanelen uit te zetten maar mijn batterij aan te laten, om zo te forceren dat mijn batterij uit het net te gaan laden. Probleem hier is dat mijn solaredge omvormer beiden stuurt. Solaredge geeft me wel de negatieve prijzen optie, maar die heeft alleen tot gevolg dat de zonnepanelen worden geclipped op wat er in de batterij past. Ik heb de batterij sturing door Frank weggenomen --> zeflde resultaat. Ik heb geprobeerd Frank alleen de zonnepanelen aan te sturen --> niet gelukt. Ik zit nu dus mijn batterij op te laden met mijn hele dure zonne energie... grrr
Home Assistant zou een goede oplossing kunnen zijn. Heb je de volledige controle mits je kunt babbelen met je omvormers.

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:10
jaapsh schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:23:
Is er toevallig iemand hier die de terugleverprijzen gebruikt van Frank Energie in een Home assistant integratie (of elders)

Ik gebruik deze: "Huidige elektriciteit inkoopprijs + BTW + inkoopvergoeding" maar die lijkt alsnog af te wijken van de prijzen die Frank gebruikt in hun app. Ik kom iedere dag op zon 10-15% verschil uit. Dus blijkbaar leveren ze geen echt werkbare API endpoint voor een teruglever vergoeding?
Jup, zie iets eerder in dit topic. Ik heb alleen nog niet de controle gedaan om te kijken of mijn prijzen overeen komen met Frank meldt en reken ook energiebelasting. Ik ben wel van om binnenkort te werken een Frank clone panel zodat ik die boefjes kan controleren.

• jaapsh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:02
osluis schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:07:
[...]

Jup, zie iets eerder in dit topic. Ik heb alleen nog niet de controle gedaan om te kijken of mijn prijzen overeen komen met Frank meldt en reken ook energiebelasting. Ik ben wel van om binnenkort te werken een Frank clone panel zodat ik die boefjes kan controleren.
Gevonden! Altijd lastig in een topic met een nogal lange history. Ik trek nu overal een verkoopvergoeding vanaf.

Maar mbt je clone panel. Je hebt het vermoeden dat ze niet eerlijk zijn mbt teruggeleverde kWh en de doorrekening in euro's?

6x Marstek 5,12kWh | 4x HomeWizard accu's | Home Assistent RPi4 | ConBee III | Zigbee2MQTT | Tado | Shelly Pro | 3-fase 32A | 20x Jinko 420Wp / IQ7A | Hue | Porsche Cayenne E-Hybrid | Evolar Airco's | Deco BE85 mesh

Pagina: 1 ... 58 59 Laatste