• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Ik denk dat als je woensdag overstapte en dus niet zo lang ervoor keek wat t bij anderen met beetje vergelijkbare batterij opleverde, dat het licht tegenvalt. Als je ziet wat anderen met vergelijkbare batterij als jaaropbrengst tot nu toe hebben, dan kan conclusie moeilijk anders zijn dan dat zelf op Epex handelen meer had opgeleverd.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:53
Le_Mmort schreef op zondag 10 mei 2026 @ 08:58:
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen, sinds een maand hebben wij 3 SolarEdge batterijen, in totaal dus iets minder dan 14kwh. Zonnepanelen zijn hier ook op aangesloten.

Afgelopen woensdag zijn we overgegaan naar Frank Energie om te handelen met de batterij. Eerste teleurstelling was er al toen ik de zonnepanelen wilde koppelen: dat kan niet omdat de batterij en zonnepanelen op dezelfde omvormer zitten. Geen zonnebonus dus helaas.

nu komen de eerste resultaten van de batterij maar dat valt me eerlijk gezegd nogal tegen. Hij staat op handel en niet agressief: woensdag t/m nu is het resultaat €3,76 en de handelsindex tussen de 12 en 26. Dat valt me eerlijk gezegd nogal tegen, ik zit er nog niet goed in maar gevoelsmatig levert laden op goedkope uren (met eigen zonnestroom) en gebruiken op dure uren meer op dan dit….

En volgens mij is Frank ook de enige die SolarEdge kan aansturen.
Je teleurstelling is begrijpelijk maar mij niet vreemd. Ik had met 10 kWh ook een eurotje per dag, soms €1,50. Totdat ik Frank handel afkoppelde en zelf op EPEX ging. Dat was beter.

Die zonnebonus stelt ook niet veel voor, kun je zien als je hier door dit forum bladert.

• Le_Mmort
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Ok dat is interessant! En dan via Solar Edge One? Of?

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Coffeeroam heeft een Enphase installatie, dus doet t zelf, zelf zelf of via Enphase AI zelf. Je kunt hier en daar eens informeren wat de ervaringen zijn met SE AI en welke instellingen je daarvoor kunt doen, Stefannn heeft ook net 3 accu units gekocht en is bezig met optimaliseren, maar geloof via Zonneplan, wat niet heel veel hoort uit te maken, maar wel kan uitmaken afhankelijk van situatie en afgesloten contract. In grote lijnen zal alles hetzelfde zijn ;)
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste