• Baexem1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHIzUCyZwU_TGOpMPSHNvz1VPK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LGvIU6LCgz5iDgnUlNYFODLG.png?f=fotoalbum_large

Is hier de epex correctie van de batterijhandel al in verwerkt?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

voodooless

Sound is no voodoo!

Baexem1 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:46:
[Afbeelding]

Jazeker.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:49
Baexem1 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:46:
[Afbeelding]

Nee, dit is de weergave van je energiefactuur (stroom afname en teruglevering - alles wat thuis langs je energiemeter gaat)
De EPEX-correctie wordt verrekend op de kortingsfactuur waarmee je ook de opbrengst van je batterijhandel ontvangt.

[ Voor 3% gewijzigd door AlteKiet op 28-04-2026 11:14 ]

• Baexem1
@AlteKiet das mooi dan heb ik dus nog meer rendement zondag gehaald:)

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 16:23
Baexem1 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:28:
@AlteKiet das mooi dan heb ik dus nog meer rendement zondag gehaald:)
Als je onbalanshandel aan had staan kan het juist ook minder rendement worden dan dat je nu hier ziet. Vooral voor die zondag. Lees de commentaren hierboven maar.

• Baexem1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqk_oo8wj5xM_Dj0DDs_G4dl77U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oRkhIzhS2LhvLibn9qcmnLSv.png?f=fotoalbum_large

@Coffeeroam als je dit zo ziet is dit goed of niet voor mij?

• Coffeeroam
Baexem1 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:23:
[Afbeelding]

Is dus slecht voor jou. De EPEX winst ben je kwijt, en in plaats daarvan krijg je de (kleinere) winst die je had uit je onbalanshandel.

• Baexem1
@Coffeeroam helaas! Dank voor je reactie.

Is mijn winst dan 1,76 of 5,15?
Ik zit op andere markten, verder kan ik niks doen om een betere handelresultaat te behalen of wel?

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06:23
Is t toeval dat je met die epexcorrectie rond je verwachtte dagkosten komt ?

• Coffeeroam
Baexem1 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:13:
@Coffeeroam helaas! Dank voor je reactie.

Is mijn winst dan 1,76 of 5,15?
Ik zit op andere markten, verder kan ik niks doen om een betere handelresultaat te behalen of wel?
Je winst die dag was 1,76. Vanwege de sterke negatieve EPEX prijzen had je die dag dus beter niet op andere markten moeten zitten.

• Baexem1
@Coffeeroam helder! Dankjewel! Is het mogelijk om te kiezen bij FE op welke markt je wilt handelen? Mij is destijds medegedeeld dat iedereen automatisch naar andere markten wordt gezet.

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:44
Baexem1 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:23:
[Afbeelding]

Dit is nou een pracht voorbeeld waarom ik niet meer mee doe aan het spelletje van Frank. Net doen alsof ze zo goed bezig zijn met de handel terwijl een getrainde aap een beter resultaat zou hebben als die aan de knoppen had mogen zitten.

Waarschijnlijk is je EPEX resultaat minder goed dan het had kunnen zijn en daarnaast hebben ze verlies gemaakt in de handel.

[ Voor 9% gewijzigd door osluis op 28-04-2026 18:57 ]

• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22:21
Coffeeroam schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:42:
[...]

Is dus slecht voor jou. De EPEX winst ben je kwijt, en in plaats daarvan krijg je de (kleinere) winst die je had uit je onbalanshandel.
De EPEX winst ben je niet kwijt, je reguliere factuur daalt er mee. Maar je winst met handelen is beperkt (1,62). Je zou in dit geval je af kunnen vragen of alles via de EPEX niet een beter resultaat had opgeleverd. Maar goed, it is what it is.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:15
-PeeWee- schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:21:
[...]

De EPEX winst ben je niet kwijt, je reguliere factuur daalt er mee. Maar je winst met handelen is beperkt (1,62). Je zou in dit geval je af kunnen vragen of alles via de EPEX niet een beter resultaat had opgeleverd. Maar goed, it is what it is.
In welk opzicht ben je die niet kwijt dan in jouw beleving? Volgens mij is het namelijk zoals meerdere suggereren dat je je EPEX winst wel degelijk kwijt bent en achter blijft met een flut handelsresultaat.
Als ik aan het eind van de maand €-100 aan factuur heb door de zogenaamde EPEX winst, maar mijn kortingsfactuur een correctie geeft van -80,- dan blijft er volgens mij maar €20 over toch? En daarnaast dan het handelsresultaat.
Volgens mij wil je een zo hoog mogelijke "positieve" EPEX correctie zien. Ik wil je heel graag geloven dat je gelijk hebt maar X - X = 0...
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste