Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bergsmit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13:06
Miezie schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:08:
Nee. Die rendementsberekening klopt prima, je krijgt immers betaald wat er staat. De verwachtingen ervan zijn alleen anders.
Hieruit blijkt dat wij het nooit eens zullen worden. We lijken wel politici!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:29:
[...]

Hieruit blijkt dat wij het nooit eens zullen worden. We lijken wel politici!
We hoeven het ook niet eens te zijn. Ik ben het met de theorie wel met je eens, echter de koppeling van de theorie aan de productpropositie en de daaraan gekoppelde verwachting met stekker trekken ga ik niet in mee. Dat gaat namelijk nooit werken.

De enige manier waarop het wel kan werken is de volgende:
- realtime uitlezen p1 meter met een dongle
- realtime uitlezen accu installatie
- huisconsumptie incl omzetverlies bepalen
- restant is handel
- winstberekening maken, realtime
- daarna een dag later met de echte prijzen herberekenen

En dat gaat gewoon niet gebeuren, dat kan niet uit qua kosten en baten.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• bergsmit
Miezie schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:37:
We hoeven het ook niet eens te zijn. Ik ben het met de theorie wel met je eens, echter de koppeling van de theorie aan de product propositie en de daaraan gekoppelde verwachting met stekker trekken ga ik niet in mee. Dat gaat namelijk nooit werken.

De enige manier waarop het wel kan werken is de volgende:
- realtime uitlezen p1 meter met een dongle
- realtime uitlezen accu installatie
- huisconsumptie incl omzetverlies bepalen
- restant is handel
- winstberekening maken, realtime
- daarna een dag later met de echte prijzen herberekenen

En dat gaat gewoon niet gebeuren, dat kan niet uit qua kosten en baten.
Onderschat ICTers niet. Met behulp van computers en deskundige programmeurs kan tegenwoordig alles, behalve de toekomst voorspellen.

• bergsmit
Inmiddels sta ik vandaag weer op mijn gebruikelijke plaats, laatste (204) in de rij van Frank Energiegebruikers..........

• Miezie
  • Nu online

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:50:
[...]

Onderschat ICTers niet. Met behulp van computers en deskundige programmeurs kan tegenwoordig alles, behalve de toekomst voorspellen.
Ik ben ICTer en weet verdraait goed wat dit betekent.

Zonneplan en Tibber doen dit goed, je ziet ook meteen de complexiteit naar andere merken dan hun eigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Miezie op 25-11-2025 11:53 ]

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• bergsmit
Miezie schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:51:
Ik ben ICTer en weet verdraait goed wat dit betekent.
ICTer, Okay, maar heb je genoeg verstand van de normen in het economisch verkeer en de boekhoudkundige verslaglegging daarvan? Mijn ervaring met studentes met gymnasium alpha en beta is dramatisch op dat vlak.

[ Voor 0% gewijzigd door bergsmit op 25-11-2025 11:55 . Reden: typefout correctie ]

• Miezie
  • Nu online

Miezie

Niet te moeilijk doen...

bergsmit schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:54:
[...]

ICTer ikay, maar heb je genoeg verstand van de normen in het economisch verkeer en de boekhoudkundige verslaglegging daarvan? Mijn ervaring met studentes met gymnasium alpha en beta is dramatisch op dat vlak.
Werkzaam bij een grootbank met een historie in de financiële sector, verzekeringswezen, publieke sector en veelal in projecten waarbij integraties met derden een rol spelen. Privé in de huisautomatisering kan ik de beschreven stappen al jaren oplepelen. En nu werkmatig veelal betrokken bij compliance…

Voor waar het überhaupt voor nodig is: mede-Tweakers en ik ageren vaak niet zonder enige achtergrond, persoonlijk vind ik het alleen niet heel relevant om dat te gebruiken als reden om dingen te mogen zeggen.
Maar als je daar de argumenten mee koopt en dat het dan klaar is: prima, bij deze.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Coffeeroam schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:20:
[...]

Ja, het zou inderdaad eens interessant zijn als Frank Energie een rapport uitbracht over welke batterijen/EMS het beste handelsresultaat bereiken. Ze weten het natuurlijk precies. Ik hoop dat ze het ook gaan vertellen.
https://onbalansmarkt.com/resultaten

Je kunt met de url parameter even spelen voor bepaalde batterijen:
https://onbalansmarkt.com...eder/frank-energie?set=39
(growat)

https://onbalansmarkt.com...eder/frank-energie?set=43
Alpha

https://onbalansmarkt.com...eder/frank-energie?set=49
Sessy

[ Voor 30% gewijzigd door HeroS op 25-11-2025 13:00 ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:53
Coffeeroam schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:14:
[...]

Misschien dat Alpha ESS en SigEnergy beter scoren omdat er dus veel betere communicatie is tussen FE en deze systemen? Ik bedoel dan ook communicatie zowel qua overleg met deze bedrijven als data over de cloud.
Om de proef op de som te nemen; kun je bij je Enphase-batterij eigenlijk in de app of Home Assistant of dergelijke nog terugzien op welke momenten je batterij een opdracht ontvangt om te laden/ontladen? Het zou best kunnen dat de opdrachten (te) traag doorkomen vergeleken met de rest, waardoor je dan altijd een deel van de opbrengst mist.

• Mooper
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
lonehitman schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:18:
[...]

[Afbeelding]
Heb net een app update uitgevoerd. Denk dat het vanaf nu dan ook echt gaat werken.
Ik zit momenteel bij Tibber maar zag de 'slim verwarmen' functionalteit van Frank Energie die recent geintroduceerd is. Zo te zien zijn de gebruikerservaringen nog erg laag. Wat ik mij tot nu toe afvraag: wat verhoogd of verlaagd dit precies? De temperatuur van mijn thermostaat, van mijn temperatuuraanvoer? Is daar inmiddels meer over bekend?

Ik wil namelijk niet dat mijn huis warmer of koeler wordt, noch dat mijn temperatuuraanvoer aangepast wordt want die pruttelt lekker door op 25c.

Hopelijk is dit het goede forum ervoor, zo niet hoor ik het ook graag!
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste