• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:35
Eddie_ schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:40:
Nog één keer. De flexphase is technisch anders dan de gewone 5P. Die gaan op dit moment op geen enkele manier samen werken in één systeem.

De flexphase kan ingezet worden als enkel fase of drie fase (ongeacht wat je kiest het blijft een 5P flexphase!). Standaard wordt de flexphase uitgerust met een jumperblok zodat hij enkel fase aangesloten kan worden (voor die mensen die een enkel fase hoofdaansluiting hebben). Heb je drie fase en wil je de accu ook als drie fase aansluiten dan verwijder je het jumperblok.

Je kan prima meerdere flexphase accu's op enkel fase instellen en parallel aan elkaar aansluiten.

Misschien is Enphase onduidelijk geweest in hun installatiehandleiding maar misschien ook niet. Misschien ben ik ook niet duidelijk. Maar ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan uitleggen.
Ik begrijp het uiteindelijk op deze manier:
Technisch gedraagt een 5P flexphase-met-jumperblock zich als een éénfase 5P. Deze zijn technisch/elektrisch best aan elkaar te verbinden op die ene fase, omdat ze immers beide als éénfasig zijn geconfigureerd.
Maar deze combinatie wordt niet door Enphase ondersteund als officiële systeemconfiguratie.
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste