Als je dit topic doorgelezen zou hebben dan mag dit je niet verbazen. Maar waar baseer jij je op dat de garantie vervalt als het systeem niet meer verbonden is met internet?SPT schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:20:
Een aantal dingen die me tot nu toe (negatief) zijn opgevallen:
- Het ecosysteem is duidelijk niet ingesteld op alles lokaal draaien. Als je het systeem van internet afhaalt en hij de gegevens niet langer met Enphase kan synchroniseren, vervalt zelfs de garantie.
- Je bent afhankelijk van een installer-account als je alles zelf wil installeren. Ging allemaal prima, maar ik kwam er pas vrij laat achter dat je er met alleen de aanleg van de installatie niet bent.
Qua API: daar doe ik zelf niets mee.
Ken je dit topic ook?- De webinterface werkt vreemd en lijkt niet echt te worden onderhouden. Als ik bijvoorbeeld naar mijn envoy browse, dan krijg ik eerst zo'n 'Warning: Potential Security Risk Ahead' pagina, en daarna een pagina waar alleen 'Not found' op staat. Ik moet naar domein/home toe, waarna er een 'Sorry, you are not authorized to view that page.' popup komt (in plaats van gewoon een wachtwoord veld). Nadat ik dat heb weggeklikt kan ik dan eindelijk via mijn Enphase account inloggen. Ook dat gaat dus niet lokaal. Als de website van Enphase down is, dan kan je niet inloggen op je envoy. Als ik dan ingelogd ben, krijg ik opnieuw dezelfde 'Not found' foutmelding. Ik moet dan opnieuw handmatig /home toevoegen, en ja hoor: dan krijg ik eindelijk netjes de gewenste informatie.
Geen idee wat jij doet maar ik krijg die melding helemaal niet. Dat certificaat is gewoon goed en geldig, doe jij iets verkeerds?- Als ik op de developer pagina van Enphase kijk krijg ik trouwens ook zo'n melding dat het certificaat niet geldig is. Kom op zeg...
Gecertificeerd Enphase/Solaredge/Goodwe installateur
:strip_exif()/f/image/XuMxCNFu9Hqfo5Yu4zEabHMX.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ETKAcwlPnnBsE0Lb7lqdaV3t.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FLMjWPv4IaB34jqSYaw6nJ1a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kHA35NS9jdHnteH0pl6FRxhN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NsNxRT5aXWj3hOYJJ3ll36ur.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TktDB2ZoBcG2Ouv3didhLTN8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MncGISVS8HrRBOEQ0PJMpBV8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1vK3TwnZh3CQlTpTPV8aySrV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AwuJqjyHav76PXZYtYfMo3Iq.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/SyY3CjQHJ3JRCfSyF4BZV8t7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jV65koOnvuT44ckDm4UqUIVx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cc5tZ8SyRFRpQFil3KQG1El6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dV4WQOEW6m9yavkQfonadIbe.jpg?f=fotoalbum_large)