Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35
Skipper_NH schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:03:
Aan alle IQ EV Charger 2 gebruikers:
Gisteren is een nieuwe firmware update uitgevoerd en die bevat een bug m.b.t. het autoriseren van een sessie per app en de mogelijkheid om autorisatie in/uit te schakelen. Bij het aansluiten van de auto krijg je of geen vraag om autorisatie, of je autorisatie wordt niet uitgevoerd. Mocht je autorisatie uit willen zetten dan geeft dan problemen en lukt uiteindelijk niet (al lijkt het soms wel even gelukt).
Klantenservice moet dit doorgeven aan de engineers en die herstellen de laadpaal.
Het was bij mij vanmiddag na 3 uur verholpen.
Jammer dat de firmware een bug bevat, maar het is toch redelijk rap opgelost.
Bij mij gaat het autoriseren ook niet fijn vind ik.
Ik deed het in deze volgorde eerst.
Thuis komen auto aan de laadpaal telefoon pakken enphase app openen want geen melding gekregen bij het openen van de app komt de vraag en vervolgens gebeurd er niks.
Dus nu pak ik eerst de telefoon open de app sluit de auto een en krijg de melding in de geopende app toegang geven en het werkt.
Ik heb ook nfc pasjes toegevoegd in de app, maar heb nog niet 1 keer daar,er het laad proces actief gekregen.
Moet wel zeggen dat ik thuis weinig laad dus maar 1x per maand ofzo kan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:45
Herkenbaar. Ik heb een ticket aangemaakt dat de Enlighten app geen melding stuurt als er een autorisatie nodig is. Graag ook doen. Samen staan we sterker. Ik hoop dat de nieuwe firmware wel een verbetering brengt op het gebied van automatisch switchen tussen 3 en 1 fase. Hier zit te veel vertraging in. Op zich gaat laden op PV overschot gelukkig goed. Maar bij het fase switchen treedt nu verlies op. Ik heb nog geen batterij en mijn profiel is eigen gebruik. Heb nog geen NFC pasjes of - tags kunnen koppelen.
Verder vind ik dat dedicated 1 fase laden mogelijk moet worden. Ook daar liggen meerdere verzoeken voor bij Enphase. Hoop dat er meer mensen dat verzoek neerleggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Skipper_NH op 07-10-2025 23:04 ]

Pagina: 1 ... 58 59 Laatste