Ik heb op dit moment nog een Enphase Envoy S Standard gateway, in 2021 laten installeren met de rest van mijn enphase PV systeem. Ik ben langzaam begonnen met het kijken naar het toekomst bestendig maken van mijn systeem m.b.t. het wegvallen van de saldering in 2027. Ik wil bijvoorbeeld het zero-export profiel kunnen draaien, en mogelijk in de toekomst nog accu's installeren.
Dus ik heb een offerte opgevraagd bij mijn installateur voor het vervangen van mijn Envoy S standard, voor een metered met CT klemmen. Krijg ik een offerte van 960 euro! Het gaat hier dan om het vervangen van mijn envoy en het installeren van 4 CT klemmen. Want ik heb maar een 1 phase PV systeem i.c.m. een 3 fase aansluiting.
Dit is toch belachelijk veel? Of denk ik te makkelijk.
Dus ik heb een offerte opgevraagd bij mijn installateur voor het vervangen van mijn Envoy S standard, voor een metered met CT klemmen. Krijg ik een offerte van 960 euro! Het gaat hier dan om het vervangen van mijn envoy en het installeren van 4 CT klemmen. Want ik heb maar een 1 phase PV systeem i.c.m. een 3 fase aansluiting.
Dit is toch belachelijk veel? Of denk ik te makkelijk.