Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17
hier ook een enphase gebruiker met in ons systeem;
- 34 panelen, 400wp
- 34 IQ7 omvormers
- envoy metered
- q-relais 3p

Nu kunnen we nog salderen wat hard nodig is daar ons jaarverbruik hoog ligt (veel sluimerverbruik, daar ben ik al op onderzoek uit) maar ben om meerdere redenen aan het kijken naar een accu systeem.
Nu heeft victron mooi spul wat ook, in ieder geval zo begrijp ik het, in sommige landen goed werkt. Maar lees dat ze daar over een 1:1 regel hebben qua accucapaciteit wat je moet hebben als je het als eilandbedrijf wilt gebruiken. Dat zou betekenen dat we meteen naar een 60kwh of meer accu systeem moeten. Dat zou ik, gezien de marktontwikkelingen, niet nu willen doen.

Heb ik het correct dat als ik een
- enphase batterij (bv de 5p)
- IQ system controller
- IQ load controller (lijkt me fijn om in noodgevallen slechts een paar verbruikers van energie te voorzien)
- IQ comm kit (is nodig voor de 5p batt begreep ik)

aanschaf dat ik dan nu al slim kan laden/gebruiken EN in eilandmodus kan gaan? Wie zou dat kunnen bevestigen? Want dan is dat wellicht het slimste om te doen, dan kunnen we het tzt verder uitbreiden met meer accu capaciteit.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:05
@RoelsRules

@drboneym kan je wel antwoord geven, die heeft er 1 hangen.
drboneym in "Het grote Enphase topic - deel 2"

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
thx, die zag ik inderdaad voorbij komen. Als het kan dan zou het heel fijn zijn en veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:53
Eddie_ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:06:
@robkrekel Wat levert die developer website aan extra mogelijkheden?

@Coffeeroam Een reboot van de IQ Gateway zou de productie niet in de weg moeten zitten.
Ik zie wel mijn productie naar nul gaan bij een reboot. Als de productie inderdaad wél gewoon doorgaat tijdens een reboot, zouden dan niet de productiedata van de microinverters na de reboot alsnog ingelezen moeten worden? Ik zie de productiedata nooit terugverschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 20:26
Rivanov schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:02:
[...]

https://enlighten.enphaseenergy.com toont met een normaal account een andere website dan met Installer account. Bij het normale account heb je deze optie tot uitschakelen niet
Dit is niet altijd zo, als ik met met mijn normale account inlog krijg ik standaard wel toegang tot dit scherm, maar werkt de knop "Disable Power Production" niet.

[Afbeelding]

Log ik in met mijn installer account heb ik toegang tot hetzelfde scherm maar werkt de knop wel.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
Coffeeroam schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Ik heb dit ook, op nogal vaste periodieke momenten. Enphase heeft het onderzocht en zegt dat het korte spanningsdips zijn op het net. Dat heeft tot gevolg dat de gateway reboot (die events zag ik bij jou ook ertussen staan).

Omdat de events ALTIJD op maandag gebeuren rond 12:00 uur (en in de winter (wintertijd!) om 11:00) en dan op dezelfde maandagen nog een keer rond 14:30-15:00 uur, heb ik aan mijn netwerkbeheerder gevraagd wat dat is, omdat het zo regelmatig is. Zijn ze op die vaste tijden aan het testen of iets dergelijks?

Ik krijg de afgelopen maanden alleen ontwijkende antwoorden daarop, "Uit ons onderzoek blijkt dat de kwaliteit van de stroomvoorziening op uw adres volgens de landelijke normen voldoende is.". Het zou iets moeten zijn wat ik zelf deed? - Absoluut niet, ik heb geen zware apparaten die ik zó regelmatig aanzet (zelfs tijdens vakanties). Verder kom ik niet met hun.

Toch is het heel vervelend want het rebooten duurt vaak 1 uur en dus heb ik opbrengstverliezen.

Ik denk dat het een heel korte spanningsdip is die alleen de Gateway "ziet" maar je P1 meter en andere apparaten niet.
Een spanningsdip lijkt mij redelijk uitgesloten: op dezelfde fase zit een UPS en die heeft geen kik gegeven :)
Ik ga er vanuit dat het een reboot tgv een upgrade is geweest, alleen jammer dat je dan 2 uur productie kwijt bent :X 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:24
LT1970 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:28:
[...]

Dit is niet altijd zo, als ik met met mijn normale account inlog krijg ik standaard wel toegang tot dit scherm, maar werkt de knop "Disable Power Production" niet.

[Afbeelding]

Log ik in met mijn installer account heb ik toegang tot hetzelfde scherm maar werkt de knop wel.
Bijzonder. Ik krijg altijd die blauwe pagina als ik met mijn non-Installer account inlog.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Pazo schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:15:
@SniperGuy lijkt erop dat je gateway een software update heeft gehad? Weet je toevallig of je nu op een nieuwere versie zit?
Geen idee wat de vorig eversie was, maar ik zit nu op 8.2.4382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Rivanov schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:37:
[...]

Bijzonder. Ik krijg altijd die blauwe pagina als ik met mijn non-Installer account inlog.
Wat het niet zo dat je zonder examen geen echte installer meer bent (zelfs als je voor die tijd een installer account had?)
Ik ben installer maar bij mij zijn die knoppen ook grayed-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Pizr schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:05:
[...]
Incl. btw en arbeid.

Rijd overigens nu een EV (lease), maar heb nog geen laadpaal aan huis. Vermoedelijk is dat nog een logischer eerst volgend scenario dan een thuis batterij.
Gateway + 4 extra spoelen voor 3 fase = 300,- incl btw. Extra arbeid wordt dan niet gerekend.
Nette installateur! d:)b

Voor een laadpaal heb je geen Metered nodig tenzij je voor de "Enphase EV Charger" wilt gaan.

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase (nog niet actief) | 45kWh PylonTech Pelio accu (nog niet actief)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:24
SniperGuy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Wat het niet zo dat je zonder examen geen echte installer meer bent (zelfs als je voor die tijd een installer account had?)
Ik ben installer maar bij mij zijn die knoppen ook grayed-out
Ik heb met mijn Installer account (zonder examen) altijd de oranje pagina inclusief alle opties. En met mijn non-Installer heb ik altijd die blauwe pagina.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
SniperGuy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:36:
[...]

Een spanningsdip lijkt mij redelijk uitgesloten: op dezelfde fase zit een UPS en die heeft geen kik gegeven :)
Ik ga er vanuit dat het een reboot tgv een upgrade is geweest, alleen jammer dat je dan 2 uur productie kwijt bent :X 8)7
Volgens @Eddie_ leidt een reboot niet tot productieverlies.
Maar het zou in ieder geval fijner zijn als een upgrades van de gateway 's nachts gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:45
Coffeeroam schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:24:
[...]

Ik zie wel mijn productie naar nul gaan bij een reboot. Als de productie inderdaad wél gewoon doorgaat tijdens een reboot, zouden dan niet de productiedata van de microinverters na de reboot alsnog ingelezen moeten worden? Ik zie de productiedata nooit terugverschijnen.
is 't niet "gewoon" uitschakelen van je omvormers door te hoge netspanning?

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
blb4 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:42:
[...]

is 't niet "gewoon" uitschakelen van je omvormers door te hoge netspanning?
Nee, dat was het niet, hebben we geïnspecteerd.
Bovendien (in mijn geval) zijn de reboots op vaste 2 tijdstippen op de maandag, ongeacht of er (kans op) overbelasting van het net is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
@LT1970 @SniperGuy @Rivanov
Volgens mij was het altijd zo dat een standaard gebruikers account nooit kon inloggen in Enlighten Manager (zeg maar de orange-witte pagina), dan dat je dan alleen maar de blauw-witte pagina krijgt. En met een DHZ account of bedrijfsaccount kan je wel in de Manager en alles doen.

Maar, ik weet dat Enphase individueel ook bepaalde rechten aan en uit kan zetten. Dus wellicht dat er misschien (bij toeval) bij sommige net iets anders is. Zo was ik bezig met support om mijn rechten voor installatie van een batterij in mijn profiel te krijgen, en toen kreeg ik dit screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YphHs16ugXUeBQrzhBycA5YXoDQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nuI07k612Dp1Fr5GnZ0etthu.png?f=user_large

Admin panel vanuit Enphase, waarbij ze dus per individueel (in dit geval bij mij dus) zaken / rechten kunnen aanpassen.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Coffeeroam schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:41:
[...]

Volgens @Eddie_ leidt een reboot niet tot productieverlies.
Maar het zou in ieder geval fijner zijn als een upgrades van de gateway 's nachts gebeuren.
Aanschouw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t2XF-jIKMlCNC4R7BLXP6qsGJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EQilTJhs0X1ezo3shDAXFtSv.png?f=fotoalbum_large

Boven is enphase, onder is P1 de daadwerkelijke teruglevering op die Fase (er wordt vind dus géén interne saldering door de meter plaats ten opzichte van de twee overige fases! Ik heb ook de oven of andere grootverbruikers op deze specifieke fase aangehad :+)
Het is niet veel, maar er is toch verlies.
Nadeel van een nachtelijk upgrade is dat de micro omvormers niet reageren en eventuele upgrades daarom even als profiel updates niet zullen werken dus ergens begrijp ik de keuze om het rond 12 uur te doen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
RoelsRules schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:14:
- 34 panelen, 400wp
- 34 IQ7 omvormers
- envoy metered
- q-relais 3p

Nu kunnen we nog salderen wat hard nodig is daar ons jaarverbruik hoog ligt (veel sluimerverbruik, daar ben ik al op onderzoek uit) maar ben om meerdere redenen aan het kijken naar een accu systeem.
Nu heeft victron mooi spul wat ook, in ieder geval zo begrijp ik het, in sommige landen goed werkt. Maar lees dat ze daar over een 1:1 regel hebben qua accucapaciteit wat je moet hebben als je het als eilandbedrijf wilt gebruiken. Dat zou betekenen dat we meteen naar een 60kwh of meer accu systeem moeten. Dat zou ik, gezien de marktontwikkelingen, niet nu willen doen.
Je kan ze ook op de AC-OUT-2 zetten en dan schakelen ze bij eilandgebruik meteen uit en draai je enkel op de capaciteit die je als minimale SOC ingesteld hebt.

Als je ze op de AC-OUT-1 zet moet je inderdaad de capaciteit kwijt kunnen, uit veiligheid. Maar in realiteit schakelt de Victron de Enphase IQ's terug. Enkel omdat hier een kleine delay tussen zit, moet je wat met je stroom als de accu vol is.

Je kan natuurlijk fase 1 op AC-OUT-1 doen, en de andere fase's op de AC-OUT-2 van de andere Victrons. Dan heb je best of both worlds. Gezien je voor elke fase een eigen Victron nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemP22
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:38
- 34 panelen, 400wp
- 34 IQ7 omvormers
- envoy metered
- q-relais 3p

- IQ system controller
- IQ load controller (lijkt me fijn om in noodgevallen slechts een paar verbruikers van energie te voorzien)

aanschaf dat ik dan nu al slim kan laden/gebruiken EN in eilandmodus kan gaan? Wie zou dat kunnen bevestigen? Want dan is dat wellicht het slimste om te doen, dan kunnen we het tzt verder uitbreiden met meer accu capaciteit.
Met de aanschaf van de System controller heb je de Gateway metered, CT`s, Q-relais en commskit2 in elk geval voor niets gekocht....want die zitten allemaal al voorgemonteerd in de System controller. 1 stuks 5P is in backup wel wat krap voor 34 panelen. Enphase adviseert: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuy0s024E0O6QKd8il2BAy5atdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZSXWOwqwiep7HA43f0L8IQ34.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-06 06:56
Vraagje voor de kenners.
Zag vandaag in de toolkit app dat ik automatisch updaten had uitgeschakeld.
Deze weer ingeschakeld en Gateway geupdate naar 08.03.5052, oude versie weet ik niet meer wat in de 07. serie.
Na de update nog even door de app gelopen en netprofiel geupdate.
Bliksemschicht bleef 1uur knipperen (19 panelen)
Dat de productie zou inzinken had ik wel verwacht omdat de omvormers aan het updaten zijn.

Maar nu...
Ik heb geen errors en app zegt dat alle 19 online zijn en produceren.
Alleen na de update leveren alle panelen maar de helft van hun vermogen.
En ter verduidelijking, voor de update was er 3800w productie na de update 1900w opwek.
Zie nergens een error en alle panelen produceren.

Wat ik al gedaan heb, Opniew alle stappen in toolkit doorgelopen.
Envoy even tijdelijk uit gehad en weer opgestart.
Inmiddels zijn wij 1,5uur verder na deze en dus maar even de vraag hier neerleggen.
Moet ik langer geduld hebben of morgen even afwachten en de installateur even contracteren?

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
WillemP22 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:06:
[...]

Met de aanschaf van de System controller heb je de Gateway metered, CT`s, Q-relais en commskit2 in elk geval niet voor niets gekocht....want die zitten allemaal al voorgemonteerd in de System controller.
Fixed that for you ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
@Siewert Even afwachten of morgen wel weer alles normaal is, voordat je van alles probeert te wijzigen.
Vaak duurt het een dag voordat de boel weer normaal is.

[ Voor 14% gewijzigd door Pazo op 13-05-2025 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:06

dollyking

duck tape

@Siewert die nachten bij Enphase blijf ik iets magisch vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Siewert schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:10:
Vraagje voor de kenners.
Zag vandaag in de toolkit app dat ik automatisch updaten had uitgeschakeld.
Deze weer ingeschakeld en Gateway geupdate naar 08.03.5052, oude versie weet ik niet meer wat in de 07. serie.
Na de update nog even door de app gelopen en netprofiel geupdate.
Bliksemschicht bleef 1uur knipperen (19 panelen)
Dat de productie zou inzinken had ik wel verwacht omdat de omvormers aan het updaten zijn.

Maar nu...
Ik heb geen errors en app zegt dat alle 19 online zijn en produceren.
Alleen na de update leveren alle panelen maar de helft van hun vermogen.
En ter verduidelijking, voor de update was er 3800w productie na de update 1900w opwek.
Zie nergens een error en alle panelen produceren.

Wat ik al gedaan heb, Opniew alle stappen in toolkit doorgelopen.
Envoy even tijdelijk uit gehad en weer opgestart.
Inmiddels zijn wij 1,5uur verder na deze en dus maar even de vraag hier neerleggen.
Moet ik langer geduld hebben of morgen even afwachten en de installateur even contracteren?
Productie en spanning (naar de panelen) helemaal afschakelen en alles opnieuw starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Pazo schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:13:
@Siewert Even afwachten of morgen wel weer alles normaal is, voordat je van alles probeert te wijzigen.
Vaak duurt het een dag voordat de boel weer normaal is.
Wacht wel even af, straks toch werken dus kan ik ook niks doen🤣

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
dollyking schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:15:
Geen ervaringen mee, eerste dat dit mij overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
SniperGuy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Productie en spanning (naar de panelen) helemaal afschakelen en alles opnieuw starten?
Yep, al geprobeerd en geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Ik krijg sinds een tijdje steeds de melding als ik inlog in Enlighten: "Enphase will soon block the commissioning of devices not purchased from Enphase-authorized distributors in the EEA, UK, and Switzerland. Buy only from authorized sources"

Ik vind dit eng. Ik ben een beetje aan het experimenteren en koop soms tweedehands een paar micro's. Hoe kan ik nu zeker weten dat die origineel gekocht zijn bij een officiele dealer en of ik ze kan gebruiken? Als ze zo'n policy hebben, dan moeten ze ook een site/app/mogelijkheid hebben waar ik op basis van bv de barcode kan nagaan of mijn micro gecommissioned kan worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Even ter illustratie.
Hier de opwek van vandaag.
Je ziet om 13uur een klein dipje, daar is de update gestart.
Daarna kakt alles in en blijft maar inkakken.
Zon staat hoog aan de hemel en is strak blauw, Normaliter zou ik tegen 4000w productie moeten zitten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-vjoU5d46aJphwZ_MdnJlaUbro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90wdMqEKglVnQSHgxcaI56t3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
@PhilipsFan Laatst ook hier ter sprake gekomen, het gaat erom dat de bedrijven het via officiële distributeurs hebben ingekocht, en niet bijvoorbeeld via andere landen / grijze circuits.
Als jij tweede hands gaat kopen is er inderdaad een risico, want je weet niet met zekerheid de oorsprong.
Volgens mij gaat er iets komen mbt uitlezen van de barcode, dacht ik ergens een keer gelezen te hebben.

@Siewert Kan het niet zo zijn dat al je micro's nu ook aan het updaten zijn? dat kan (helaas) uren duren.
Als de boel morgen weer normaal is, dan heeft de 'magische nacht' weer wonderen gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddie_
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:35
PhilipsFan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:30:
Ik krijg sinds een tijdje steeds de melding als ik inlog in Enlighten: "Enphase will soon block the commissioning of devices not purchased from Enphase-authorized distributors in the EEA, UK, and Switzerland. Buy only from authorized sources"

Ik vind dit eng. Ik ben een beetje aan het experimenteren en koop soms tweedehands een paar micro's. Hoe kan ik nu zeker weten dat die origineel gekocht zijn bij een officiele dealer en of ik ze kan gebruiken? Als ze zo'n policy hebben, dan moeten ze ook een site/app/mogelijkheid hebben waar ik op basis van bv de barcode kan nagaan of mijn micro gecommissioned kan worden, toch?
Enphase zou nog komen met een online tool om op serienummer te controleren of het product oké is (of niet). Heb daar verder niets meer over gehoord.

Gecertificeerd Enphase/Solaredge/Goodwe installateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
@Pazo Zou kunnen natuurlijk.
Maar de Envoy knippert als uren niks meer.
De bliksemschicht was aan het knipperen tijden de update en enkele omvormers hadden opdat moment geen opwek maar werden wel gezien.
Nu enkele uren verder alles stabiel, toolkit zegt ook alles is online en produceren.
Blijft het wonderlijk vinden, begon al aan mij zelf te twijfelen of ik niks verkeerd had ingesteld terwijl ik daar niet met mijn fikken aan hebt gezeten.
Ook apart dat ze allemaal exact de helft produceren, niet een die wat minder produceert ... nee gewoon allemaal.
Wacht de nacht wel even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 20:26
Pazo schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:50:
@LT1970 @SniperGuy @Rivanov
Volgens mij was het altijd zo dat een standaard gebruikers account nooit kon inloggen in Enlighten Manager (zeg maar de orange-witte pagina), dan dat je dan alleen maar de blauw-witte pagina krijgt. En met een DHZ account of bedrijfsaccount kan je wel in de Manager en alles doen.
De blauw-witte pagina's had ik tot kort geleden nog nooit gezien ;) hiervoor moet ik doorklikken binnen de oranje-witte pagina. Wij hadden sinds dag 1 toegang tot de oranje-witte pagina's, ons account is begin 2012 gemaakt en misschien is dit de oorzaak.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Eddie_ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:46:
[...]

Enphase zou nog komen met een online tool om op serienummer te controleren of het product oké is (of niet). Heb daar verder niets meer over gehoord.
Okee, dat is dan tenminste nog iets, dat ze daarover hebben nagedacht. Dan wordt het dus bij Martkplaatsverkopen eerst om het serienummer vragen. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

Overigens heb ik zitten experimenteren met de functie 'Power Production Limiting by Gateway'. Klopt het dat er geen limiet kan worden ingesteld op het totaal aantal teruggeleverde kWh sinds een bepaalde datum? Mijn energieleverancier hanteert staffels voor de terugleverboete en ik wil voorkomen dat ik net een paar kWh in een te hoge staffel terechtkom.

Is er anders in Home Assistant een mogelijkheid om het aantal opgewekte kWh sinds een bepaalde datum op te vragen? Dan maak ik gewoon een tellertje op m'n dashboard en zet ik de export zelf wel op nul tegen de tijd dat die staffel wordt bereikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
LT1970 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:51:
[...]

De blauw-witte pagina's had ik tot kort geleden nog nooit gezien ;) hiervoor moet ik doorklikken binnen de oranje-witte pagina. Wij hadden sinds dag 1 toegang tot de oranje-witte pagina's, ons account is begin 2012 gemaakt en misschien is dit de oorzaak.
Als je het al vanaf 2012 al hebt, kan het best zijn dat je wat andere rechten hebt dan mensen die de laatste jaren een account hebben aangemaakt / gekregen, kan ik mij zo voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:55
Voor de mensen die wel een installer account hebben maar "grijze" knoppen zien in Enlighten Manager:

Je moet er wel voor zorgen dat in de app (of iig in je normale gebruikersaccount) het installateursaccount aangemerkt staat als "PV System Maintainer". Je installateursaccount simpelweg toevoegen als Company is niet voldoende.

Je vindt dit in de Enlighten app onder Menu > Account > My Access Control en dan onderin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drboneym
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:55
- 34 panelen, 400wp
- 34 IQ7 omvormers
- envoy metered
- q-relais 3p

- IQ system controller

Even korte reactie, nodig voor eilandbedrijf:

Eruit:
Q relais
Metered gateway

Erin:
Iq system controller
5Ps aantal naar behoefte

Wat groepen en wat bekabeling erbij en eruit, maar qua Enphase componenten ben je er dan al.

Ik heb gewoon m'n hele kast achter de iq controller gezet. Vergeet niet je meldingen van je Enlighten aan te zetten anders ga je vrolijk door met je leven en is ineens je pakket leeg. Met melding kun je dan nog je boilervat temperatuur verlagen, niet EV laden, quooker uittrekken, niet te uitgebreid inductie koken en dan moet je toch een hele poos vooruit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:29
Vandaag is mijn opwek ook ineens ingestort. Weet niet of op dat moment mijn Envoy metered is geupdate.
De huidige versie van de Envoy is D8.2.4382
De 10 IQ7+ panelen hebben versie 520-00082-r01-v04.30.23, 540-00135-r01-v04.30.07

Mijn Homey heeft ook kuren sinds een paar dagen. Daar begint Homey ineens opnieuw met de vandaag opgebrachte kW opnieuw te tellen. Maar het is gewoon een kaart die de huidige opgebrachte kW weergeeft.
Dit zou dan betekenen lijkt het dan de Envoy ineens opnieuw waardes begint door te geven. Alleen dit is niet dagelijks. Gebeurt op 2 Homey's. Als de ene Homey de app gebruikt dan is op de andere de app uitgeschakeld. Ze zouden elkaar dan ook niet in de weg moeten zitten.

De ene dag begon Homey om 14:00 opnieuw en 3 dagen later begon hij om 15:00 opnieuw.

Dip in de opbrengst , met een systeem in de buurt die iets later begint met produceren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBfZgUJ9Wt8rvGWRR24hFcR5xME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xp311sGPb63M8Fd0O5l1etkU.jpg?f=fotoalbum_large

Opbrengst van vandaag, geen schaduw hier gehad. Maximaal voltage van 240V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7oa8l2qsqdIBbAXFJIw252LqWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfpv2IDLMWfbd0A4UyPQOiEq.jpg?f=fotoalbum_large

Dagopbrengst van Homey.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zH9qUHYtYZZJ9uaQOD6Z81lSqFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4rKemutWNJ8FCGkQH6qxG7k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
@mike123 wel apart. Net even gekeken en ik hebt exact dezelfde firmware op gateway als micro's met iq7 zoals jij, maar (nog) nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:06

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Hier ook een flinke dip bij onbewolkt hemel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUAF1PFMbY1sQEgqpLuLX3tbj0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bbCQe8dKaFg4k8AFJ5BYbSO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57

Pocketware

Hier ook; 42 panelen die vanaf 13:45 raar doen.

gisteren en vandaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzCn7ChlUwE-63J37xGhXc9QtQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lq6ANEKYHxB1tyDdbtQBwVpp.png?f=fotoalbum_large

Willekeurige inverter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1tK6618kBmeUKQjNNtddeCmUHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YC9vHnjLuMzfMChjfemcjf73.png?f=fotoalbum_large

DC current is wel mooi; alleen "Average Real Power" doet raar.
DC Voltage, AC Voltage en Temperatuur zijn vergelijkbaar met de afgelopen dagen; daar geen rare spikes of drops.

In Enlighten via browser zie ik 520-00082-r01-v04.28.07 als versienummer bij de omvormers (IQ7+); in de IOS App staan er twee versienummers onder Firmware; ook nog 540-00135-r01-v04.28.03

[ Voor 9% gewijzigd door Pocketware op 13-05-2025 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_
Bij mij geen rare dingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mscroos
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-05 20:49
argro schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:42:
Het was even wachten, maar sinds kort is softwareversie 8.3.5052 beschikbaar voor de Gateway. Hier sinds vannacht geïnstalleerd en sinds vanochtend productie van IQ7- en IQ8-omvormers op één systeem.
Is dit de versie waarin je alleen maar 1 envoy nodig hebt voor beide? Ben van plan nog wat erbij te leggen en ben op die versie aan het wachten! ondertussen ook hier de update via toolkit uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Mscroos schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:49:
[...]

Is dit de versie waarin je alleen maar 1 envoy nodig hebt voor beide? Ben van plan nog wat erbij te leggen en ben op die versie aan het wachten! ondertussen ook hier de update via toolkit uitgevoerd.
Ja. Info: https://enphase.com/nl-nl...rters/expand-iq7-with-iq8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

@mike123 , @Pocketware , @Jan Workum
Ik heb ook geen last van van dipjes. Wel maak ik gebruik van IQ8HC omvormers.

Is er bij jullie wat in de storingen in de Enphase portal te zien?
En de spanningen van de omvormers komen niet tegen de 253 volt aan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

Onbekend schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:39:

Geen storingen, geen hoog voltage (max 240 rond 12:10 uur) en ook niet te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:06

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

IQ7X en hoge fasespanning heb ik hier nooit, ook vandaag niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SZMAFLM0qTV7ZNtyK4vL6T6C-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwNHVHvilp2raNW0Bvk2zOuM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Voor zover ik weet heb ik geen rare dingen gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vf-F1rS9mudP_IlJ19ueP6maoiY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AjACFIULMm32fq8jTWQZB5v6.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

mike123 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:36:
[...]

Voor zover ik weet heb ik geen rare dingen gezien.

[Afbeelding]
Welke grafiek is wat?

Bruin is temperatuur?
Donkergroen is DC spanning?
Blauwgroen is AC spanning?
Roze is DC stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Onbekend schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Welke grafiek is wat?

Bruin is temperatuur?
Donkergroen is DC spanning?
Blauwgroen is AC spanning?
Roze is DC stroom?
Groen, DC Voltage
Donker groen, Temp
Bruin AC Voltage
Rood/rose DC current

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

mike123 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:52:
[...]

Groen, DC Voltage
Donker groen, Temp
Bruin AC Voltage
Rood/rose DC current
Waarom heeft bij jou de DC spanning van die rare pieken? Dat hoort geen pieken te hebben, en hoort in een vloeiende lijn te lopen.
Als dat echte DC spanningspieken zijn, dan heb je last van overgangsweerstand bij de DC connectoren. Dan gaat dus de spanning iets omhoog en de stroom flink naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Onbekend schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:00:
[...]

Waarom heeft bij jou de DC spanning van die rare pieken? Dat hoort geen pieken te hebben, en hoort in een vloeiende lijn te lopen.
Als dat echte DC spanningspieken zijn, dan heb je last van overgangsweerstand bij de DC connectoren. Dan gaat dus de spanning iets omhoog en de stroom flink naar beneden.
Ik heb geen idee waarom ik die pieken er in heb.
Maar dit heb ik voor zover ik kan terug zien al vanaf 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:07
update van de envoy (10u) gaf hier ook dip in grafiek volfens envoy zelf. blijkt in de p1 (pv zit bij mij op fase2) toch mee te vallen. Paar kleine dips. 12-15u was tevens test of HA netjes de production af en opschaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_T0ZT_b35kzhHVLLjb7NzPEAwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JznBUkrGUSHukhcq6n7L38ee.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik ben bezig met naast mijn bestaande zonnepanelen setup nog op 2 plaatsen zonnepanelen bij te plaatsen.

De huidige setup bestaat uit 12 panelen en zit met een stringomvormer op Fase 3 (Oost kant van dak)

1 van de nieuwe setup komt met 7 460WP panelen en Enphase IQ8M(C) micro omvormers op het westen van het dak. Deze komt dan op Fase 2.

en 1 van de nieuwe setup komt met 2 460WP panelen en Enphase IQ8M(C) micro omvormers op de dak van het schuurtje. Deze komt dan op Fase 1.

Ik was eerst van plan om het via een tussen kast met een 1Fase Q-relay en werkschakelaar naar de meterkast te sturen. Moest ik wel 2x een 1F Q-relay kopen maar houd ik meer ruimte in mijn meterkast.
De 6 meet ringen van de Envoy S-metered zou ik dan voor of net na de 3F hoofdschakelaar zetten en op de L van de 3 lijnen die vanuit de tussenkasten komen.

Zie onderstaande tekening.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deuqzhvSFQXfcVOV0f2NN9Qf1F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFd4OCewSQEO3U1mYvwBLWYe.jpg?f=fotoalbum_large

Nu raakte ik in verwarring toen ik las dat er ook een fase koppelaar moet zijn. Ik begrijp dat deze in de 3F Q-Relay (Enphase) zit.

Kan ik ook de 1F Q-relay's uit de tussenkasten weg laten en in de meterkast een 3F Q-relay plaatsen waar alles samen komt en dan de 2 N's koppelen en L1 en L2 aansluiten en L3 loos laten?
zoals hieronder gepoogd te tekenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_Bh8yh0vl1L8m0BvR9Dh4wWbdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVWCIG5eyqoAXzdm5unFRnom.jpg?f=fotoalbum_large

ps. ik weet dat de pijlen van de CT-t richting de meterkast moeten, waarschijnlijk op tekening niet helemaal goed getekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_
Het niet hebben van garantie op een tweedehands accu geldt ook voor de overige producten, althans volgens de voorwaarden van Enphase:
https://enphase.com/nl-nl...ited-warranty-netherlands

Artikel 3. Materiaal moet op de oorspronkelijke locatie aanwezig zijn/blijven.

Ik ben geen jurist dus wellicht lees ik het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Eddie_ schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:39:
Het niet hebben van garantie op een tweedehands accu geldt ook voor de overige producten, althans volgens de voorwaarden van Enphase:
https://enphase.com/nl-nl...ited-warranty-netherlands

Artikel 3. Materiaal moet op de oorspronkelijke locatie aanwezig zijn/blijven.

Ik ben geen jurist dus wellicht lees ik het niet goed.
Volgens mij is dat zelfs illegaal. Je mag in Nederland gewoon goederen doorverkopen en verplaatsen, dat mag geen invloed hebben op de garantie. Geen beste beurt voor Enphase.

Overigens lees ik nu net dat het blijkbaar sinds kort mogelijk is om IQ8 micro's te gebruiken op een IQ7 systeem zoals dat van mij? Als je Envoy de juiste softwareversie heeft? Ik krijg in de Toolkit-app wel te zien dat er een update klaarstaat, maar ik ben een beetje bang om deze te installeren. In het verleden hebben updates vaak tot problemen geleid, ik heb bijvoorbeeld nog steeds geen toegang vanuit Domoticz tot mijn systeem, dit is begonnen met versie 8. Home Assistant doet het wel correct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siewert
dollyking schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:15:
Nou inderdaad.
De nachten van Enphase zijn inderdaad magisch.
Oost zijde had wat opstart problemen maar draait inmiddels prima.
Nu het middag uur afwachten als West ook opgestart is.
Maar output wattage op Oost is weer 300w p/paneel ipv 150w zoals gisteren. 🙈
Heb zelf het donkerbruin vermoeden dat de omvormers echt even goed stroomloos moesten en niet alleen de aardlek om, denk dat de zon dan alsnog input heeft op de omvormer waardoor die niet stroomloos raakt.
Maar goed, de 8 paneeltjes op Oost doen weer hun best nu de 11 op West nog even afwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNp3WFGjq-FUHObupr928i81_mo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nstbjweK1GtlfIQdjpo1B1sp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWQVJWNT-VRsc0PZrDR7CO7V4_0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSqPzUk5tQWeZBI0LQQp5KPX.jpg?f=fotoalbum_tile

p.s
Alles is weer up and running.
Goede les voor de volgende keer, omvormers hebben een nachtje rust nodig.
Dus geen zonlicht om in hun geheel te ontladen.
Maar blijf het apart vinden dat ze na een update op halve kracht gaan produceren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JgLsJpAvNtc-C1u8y15IwqnXN8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UeobLh5HGF9y7gdY74oRsGZp.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Siewert op 14-05-2025 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
PhilipsFan schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:00:
Overigens lees ik nu net dat het blijkbaar sinds kort mogelijk is om IQ8 micro's te gebruiken op een IQ7 systeem zoals dat van mij? Als je Envoy de juiste softwareversie heeft?
FAQ 2 heb ik laatst geüpdatet. Extra info: https://enphase.com/nl-nl...rters/expand-iq7-with-iq8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
PhilipsFan schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:00:
[...]

Volgens mij is dat zelfs illegaal. Je mag in Nederland gewoon goederen doorverkopen en verplaatsen, dat mag geen invloed hebben op de garantie. Geen beste beurt voor Enphase.

Overigens lees ik nu net dat het blijkbaar sinds kort mogelijk is om IQ8 micro's te gebruiken op een IQ7 systeem zoals dat van mij? Als je Envoy de juiste softwareversie heeft? Ik krijg in de Toolkit-app wel te zien dat er een update klaarstaat, maar ik ben een beetje bang om deze te installeren. In het verleden hebben updates vaak tot problemen geleid, ik heb bijvoorbeeld nog steeds geen toegang vanuit Domoticz tot mijn systeem, dit is begonnen met versie 8. Home Assistant doet het wel correct.
Wettelijke garantie gaat wel mee, fabrieksgarantie (die dus direct door Enphase wordt gegeven) is afhankelijk van de voorwaarden van de fabrikant. Wat Enphase dus nu doet mag. Fraai is anders.

zie https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Kan ik garantie overdragen aan iemand anders?
Of u verkopersgarantie of fabrieksgarantie aan iemand anders kan doorgeven hangt af van de garantievoorwaarden. De verkoper of fabrikant bepaalt namelijk zelf zijn garantievoorwaarden. Daar kan in staan dat de garantie niet overdraagbaar is. Alleen de eerste koper krijgt dan verkopersgarantie of fabrieksgarantie.

Wettelijke garantie gaat wel altijd mee over op een nieuwe eigenaar. Het gaat volgens de wet vanzelf mee met het product. De nieuwe eigenaar heeft dus dezelfde wettelijke rechten als de eerste eigenaar van een product.

Als je dus tweedehands spul koopt (van een particulier) moet je zorgen dat je de gegevens van de verkopende partij er bij krijgt (aankoopbewijs). Als er dan een defect is (non-conformiteit) kan je naar die partij toe. Door deze actie van Enphase komt er dus meer werk bij de verkopende partijen en gedoe voor de eigenaren. Wettelijke garantie is mooi maar geeft vaak gedoe, fabrieksgarantie is vaak minder gedoe.

[ Voor 11% gewijzigd door blb4 op 14-05-2025 10:49 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knotwilg
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-06 12:25
Eddie_ schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:39:
een van de vele dingen die sinds 2019 zijn veranderd, daarvoor was de fabrieksgarantie wel overdraagbaar onder voorwaarden.

Zo zijn er, in de afgelopen jaren, wel meer artikelen bij gekomen. Wat dacht je van deze:
Continue verbinding: De Gedekte Producten dienen gedurende de toepasselijke Garantieperiode
voortdurend met het internet verbonden te zijn, behalve wanneer deze verbinding wordt onderbroken
door oorzaken waarover de Gedekte Eigenaar redelijkerwijs geen controle heeft. Met deze bepaling
wordt zeker gesteld dat mogelijke defecten in het Gedekte Product op afstand kunnen worden
gediagnosticeerd en dat het Gedekte Product ‘over-the-air firmware-updates’ kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:06
Gekke vraag: is er een alternatief merk die vergelijkbare producten aanbiedt (micro omvormers) met betere garantie voorwaarden en dat je ook nog steeds lokal api mogelijken hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
RogerSch schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:35:
Gekke vraag: is er een alternatief merk die vergelijkbare producten aanbiedt (micro omvormers) met betere garantie voorwaarden en dat je ook nog steeds lokal api mogelijken hebt?
En dat vraag je in het Enphase topic ;)
Hoymiles en APS hebben ze. Hoe het daar verder mee zit, geen idee. Er zijn volgens mij hier ook topics over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Everest
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:11
Omdat ik vorig jaar de verhalen over het verlies van garantie ook al had gelezen, heb ik toen eerst Enphase advies gevraagd voor de herplaatsing van een 3T batterij. Dus een andere eigenaar, aangesloten op een andere gateway.
Hun antwoord: geen probleem, maar wel even melden bij het opnieuw in bedrijf stellen.

Sinds oktober vorig jaar werkt die batterij op zn nieuwe adres zonder problemen, MET behoud van de garantie.
Wellicht zit het in de certificering etc, en anders ik heb geluk gehad..

Zappi, IQ EV 2, Nibe S2125-12+SMO40, 15,8kWp, 3x Enphase 5P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddie_
Het staat wel in hun voorwaarden maar hoe strikt ze er mee omgaan is natuurlijk een tweede. Qua installatie gaat dat gewoon prima en zolang het apparaat doet wat hij moet doen heb je natuurlijk nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemP22
Everest schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:53:
Omdat ik vorig jaar de verhalen over het verlies van garantie ook al had gelezen, heb ik toen eerst Enphase advies gevraagd voor de herplaatsing van een 3T batterij. Dus een andere eigenaar, aangesloten op een andere gateway.
Hun antwoord: geen probleem, maar wel even melden bij het opnieuw in bedrijf stellen.

Sinds oktober vorig jaar werkt die batterij op zn nieuwe adres zonder problemen, MET behoud van de garantie.
Wellicht zit het in de certificering etc, en anders ik heb geluk gehad..
Interessant!
Zelf heb ik vorige week mijn antieke Micro's (ME250) naar een ander systeem (nieuw systeem-ID) overgeheveld. In de app bij de apparaten: Beperkte garantie: Verloopt op 10 mei 2045 :)
(ja, vroeger hadden die 20 jaar productgarantie).

Kun je nog nagaan wanneer de garantie verloopt van de batterij die op zn nieuwe locatie hangt? Mogelijk is daar de teller ook weer vooraan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
dank voor alle reacties mbt het wel/niet eilandbedrijf
[...]

Met de aanschaf van de System controller heb je de Gateway metered, CT`s, Q-relais en commskit2 in elk geval voor niets gekocht....want die zitten allemaal al voorgemonteerd in de System controller. 1 stuks 5P is in backup wel wat krap voor 34 panelen. Enphase adviseert: [Afbeelding]
dat lees ik dus mn bij de Victron oplossing en niet bij Enphase only. Wat @drboneym schrijft is het dus meer naar eigen behoefte te doen (anders heb ik nu veel te veel accu's nodig)
graceful schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:01:
[...]

Je kan ze ook op de AC-OUT-2 zetten en dan schakelen ze bij eilandgebruik meteen uit en draai je enkel op de capaciteit die je als minimale SOC ingesteld hebt.

Als je ze op de AC-OUT-1 zet moet je inderdaad de capaciteit kwijt kunnen, uit veiligheid. Maar in realiteit schakelt de Victron de Enphase IQ's terug. Enkel omdat hier een kleine delay tussen zit, moet je wat met je stroom als de accu vol is.

Je kan natuurlijk fase 1 op AC-OUT-1 doen, en de andere fase's op de AC-OUT-2 van de andere Victrons. Dan heb je best of both worlds. Gezien je voor elke fase een eigen Victron nodig hebt.
hier ga ik even op googlen en me in verdiepen
drboneym schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:38:
[...]

Even korte reactie, nodig voor eilandbedrijf:

Eruit:
Q relais
Metered gateway

Erin:
Iq system controller
5Ps aantal naar behoefte

Wat groepen en wat bekabeling erbij en eruit, maar qua Enphase componenten ben je er dan al.

Ik heb gewoon m'n hele kast achter de iq controller gezet. Vergeet niet je meldingen van je Enlighten aan te zetten anders ga je vrolijk door met je leven en is ineens je pakket leeg. Met melding kun je dan nog je boilervat temperatuur verlagen, niet EV laden, quooker uittrekken, niet te uitgebreid inductie koken en dan moet je toch een hele poos vooruit kunnen.
thx, dat zou ook heel handig zijn om gewoon de hele kast er achter te zetten. We hebben alleen een hoog sluimerverbruik (800 watt continue, lijkt met name door unifi/netwerkspul te komen) en als het winter is dan wordt dit een stuk hoger door de WP, moet ik ff rekenen hoeveel capaciteit ik dan voor een dag/nacht nodig heb en voor langer.

enne mbt een andere opm; dat er dan zaken dubbel zijn / uit moeten... tja dat is helaas maar niet anders ben ik bang. Huidig systeem draait bijna 3 jaar nu en toen wisten we niet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Everest
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:11
WillemP22 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:02:
[...]

Interessant!
Zelf heb ik vorige week mijn antieke Micro's (ME250) naar een ander systeem (nieuw systeem-ID) overgeheveld. In de app bij de apparaten: Beperkte garantie: Verloopt op 10 mei 2045 :)
(ja, vroeger hadden die 20 jaar productgarantie).

Kun je nog nagaan wanneer de garantie verloopt van de batterij die op zn nieuwe locatie hangt? Mogelijk is daar de teller ook weer vooraan begonnen.
Klopt, de periode voor de 1 jaar oude batterij is ook opnieuw begonnen en eindigt nu op 10 okt 2039
sst ;)

Zappi, IQ EV 2, Nibe S2125-12+SMO40, 15,8kWp, 3x Enphase 5P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Everest schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:08:
[...]

Klopt, de periode voor de 1 jaar oude batterij is ook opnieuw begonnen en eindigt nu op 10 okt 2039
sst ;)
Ik heb hetzelfde gehad met IQ7 micro's. Deze waren tweedehands en al jaren gebruikt, de eigenaar had een nieuw systeem met een hoger rendement. Maar toen ik ze in mijn systeem had opgenomen, bleken ze garantie tot 2050 te hebben :)

Ik ga er vanuit dat dit in de praktijk niet zo is, als je daadwerkelijk een claim doet na meer dan 25 jaar, dan zullen ze wel aan de hand van het serienummer kunnen zien dat het ding te oud is. Maar het is de vraag wat die garantie waard is. Over 25 jaar zijn er waarschijnlijk veel betere omvormers, dus dan hoef ik geen vervangende IQ7 te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
[...]

Met de aanschaf van de System controller heb je de Gateway metered, CT`s, Q-relais en commskit2 in elk geval voor niets gekocht....want die zitten allemaal al voorgemonteerd in de System controller. 1 stuks 5P is in backup wel wat krap voor 34 panelen. Enphase adviseert: [Afbeelding]
Waar komt die laatste afbeelding vandaan? - ik zou graag het hele document willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemP22
Coffeeroam schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:04:
[...]

Waar komt die laatste afbeelding vandaan? - ik zou graag het hele document willen lezen.
Uit de online cursus die je moet doorlopen om de System Controller in bedrijf te kunnen stellen. Te vinden in de Enphase-university portal.

https://university.enphas...ation/custom_homepage.php

[ Voor 9% gewijzigd door WillemP22 op 14-05-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
@WillemP22 die afbeelding gaat tot 2 accu's, dat zou ik ook meteen willen doen gezien ons verbruik. Alleen is ons systeem, als ik het goed begrijp, groter dan de waarde in het plaatje. Dus dan moet er iets gereduceerd worden in de controller. Komen daar 'problemen' als uitval van of? Ik kreeg zo snel de online cursus niet geopend hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
WillemP22 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Uit de online cursus die je moet doorlopen om de System Controller in bedrijf te kunnen stellen. Te vinden in de Enphase-university portal.

https://university.enphas...ation/custom_homepage.php
Dank. Kreeg de cursus geopend met mijn gewone Enlighten password. Blijkt wel dat ik eerst de 5P cursus moet doen voordat ik mag kijken naar de iQ System Controller.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemP22
RoelsRules schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:04:
@WillemP22 die afbeelding gaat tot 2 accu's, dat zou ik ook meteen willen doen gezien ons verbruik. Alleen is ons systeem, als ik het goed begrijp, groter dan de waarde in het plaatje. Dus dan moet er iets gereduceerd worden in de controller. Komen daar 'problemen' als uitval van of? Ik kreeg zo snel de online cursus niet geopend hier.
Tja, ik heb daar nog geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat als je in een offgrid situatie riant veel meer vermogen opwekt dan de batterijen kunnen handelen, dat er ergens iets gaat tegen sputteren. De micro's in de batterijen kunnen kortstondig wel meer vermogen verwerken maar niet uren achter elkaar bij weersituaties als vandaag.
De way-out die ze dan aanbieden, is dan je een deel van je systeem achter een schakelbaar relais hangt die met settings in de ITK aan te sturen is.
Gewoon ff die trainingen doorlopen....daar staat alles in of kom je daar tegen. Bij mij is het ook nog allemaal theorie. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:07
LT1970 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:30:
[...]

Bij mij is het ook niet gelukt, uitschakelen ging prima maar ze werden niet meer ingeschakeld. Welk netwerkprofiel heb je ingesteld?
Uit en inschakelen werkt ook hier prima met schakelaar over de weerstand, standaard gateway en iq8plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Vdvmark schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:35:
[...]

Uit en inschakelen werkt ook hier prima met schakelaar over de weerstand, standaard gateway en iq8plus.
Goed te horen! Die DRM 0 optie wordt op allerlei verschillende manieren beschreven, weerstand onderbreken, weerstand opschuiven en dan ergens een schakelaar, jij sluit de weerstand dus kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Ja parallel een schakelaar en met na 5 uur uit zie je met inschakelen vrijwel max vermogen direct teruggeleverd worden waarna t even wegzakt naar ±40% hier en weer opbouwt tot niet max omdat voltage dat ik bekeek ook op 250V zat en dat verhinderd deel iq8's om te produceren.
* denk trouwens dat dat direct max leveren niet mag volgens netcode, moet volgens mij langzaam opbouwen ?

[ Voor 16% gewijzigd door Vdvmark op 14-05-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Vdvmark schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:49:
Ja parallel een schakelaar en met na 5 uur uit zie je met inschakelen vrijwel max vermogen direct teruggeleverd worden waarna t even wegzakt naar ±40% hier en weer opbouwt tot niet max omdat voltage dat ik bekeek ook op 250V zat en dat verhinderd deel iq8's om te produceren.
* denk trouwens dat dat direct max leveren niet mag volgens netcode, moet volgens mij langzaam opbouwen ?
Ik ga 't ook nog weer eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzzz2
  • Laatst online: 22:41
Coffeeroam schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:12:
[...]

Dank. Kreeg de cursus geopend met mijn gewone Enlighten password. Blijkt wel dat ik eerst de 5P cursus moet doen voordat ik mag kijken naar de iQ System Controller.......
Let op: ik heb de 5P training voltooid, maar mijn installateur account kan niet mijn home-owner account zijn, omdat ik het systeem niet aan mezelf kan overdragen. Je loopt dus het risico dat je de training nog een keer moet voltooien op een apart account. Ik heb dus 2 5P diploma's nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Hoi graag jullie advies.
Ik heb twee sets zonnepanelen, eentje met één omvormen en een Enphase systeem met micro omvormers. Ik wil graag als de stroomprijs negatief is mijn panelen uitschakelen.

Idee is om dat te doen met dit [1] apparaatje waarmee ik in de meterkast de zonnepaneelstroomkring kan onderbreken wanneer ik dat wil. Integreert ook mooi met mn Homey dus kan automatiseren dat als de stroomprijs negatief wordt, hij automatisch uitschakelt.

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met genoemd, of een vergelijkbaar, apparaat? Ook wil ik graag bij jullie informeren of het schadelijk is voor panelen of omvormer om zo te werk te gaan.

Ik hoor het graag!

[1] https://www.robbshop.nl/s...hakelaar-met-stroommeting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Van vandaag (4 uur) ziet t uit en aanzetten via schakelaar over weerstand er op de Victron zo uit, de piek hier zichtbaar lijkt niet naar max te gaan, maar doet dat wel, weet niet of ik resolutie van die geavanceerd plaatjes Victron kan aanpassen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNQYjVoiXk1z-_JFszYHW9N2IQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8YJ8wiybKKMzbhLvSdcoCUg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzzz2
tms5dmark2 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:54:
Hoi graag jullie advies.
Ik heb twee sets zonnepanelen, eentje met één omvormen en een Enphase systeem met micro omvormers. Ik wil graag als de stroomprijs negatief is mijn panelen uitschakelen.

Idee is om dat te doen met dit [1] apparaatje waarmee ik in de meterkast de zonnepaneelstroomkring kan onderbreken wanneer ik dat wil. Integreert ook mooi met mn Homey dus kan automatiseren dat als de stroomprijs negatief wordt, hij automatisch uitschakelt.

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met genoemd, of een vergelijkbaar, apparaat? Ook wil ik graag bij jullie informeren of het schadelijk is voor panelen of omvormer om zo te werk te gaan.

Ik hoor het graag!

[1] https://www.robbshop.nl/s...hakelaar-met-stroommeting
Ziet er interessant uit, maar let op dat je het niet zo programmeert dat dat ding ineens 200 keer per minuut gaat schakelen. bijvoorbeeld als de prijs precies nul is of eromheen oscilleert. programmeer een demping of 2 tresholds voor aan en uit die niet hetzelfde zijn. ;-)
De reviews op die site zeggen dat het er goed voor in te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Niet online
Thijzzz2 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:47:
[...]

Ziet er interessant uit, maar let op dat je het niet zo programmeert dat dat ding ineens 200 keer per minuut gaat schakelen. bijvoorbeeld als de prijs precies nul is of eromheen oscilleert. programmeer een demping of 2 tresholds voor aan en uit die niet hetzelfde zijn. ;-)
De reviews op die site zeggen dat het er goed voor in te zetten is.
Bedankt voor je reactie en eens, oppassen dat ie niet gaat klapperen. Desnoods zonder programmeren zou ik al tevreden zijn als ik mn panelen remote (vanaf t werk of buitenland) even de panelen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
tms5dmark2 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:00:
[...]

Bedankt voor je reactie en eens, oppassen dat ie niet gaat klapperen. Desnoods zonder programmeren zou ik al tevreden zijn als ik mn panelen remote (vanaf t werk of buitenland) even de panelen uit te zetten.
En welke draden wil je dan precies onderbreken met dit apparaat?
De fase en nul die van de omvormer afkomen en de groepenkast in gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Niet online
mike123 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:39:
[...]

En welke draden wil je dan precies onderbreken met dit apparaat?
De fase en nul die van de omvormer afkomen en de groepenkast in gaan?
Geen idee, ik ga mijn electricien vragen dit aan te sluiten, hier waag ik me zelf niet aan 😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:26

martijn v o

Certified by Enphase.

Ik blijf dan toch voorstander van het softwarematig afschakelen na afbouwen van een dergelijk iets.
Enphase kan dat zowel met zero export als met negetatieve tarieven. Al weet ik niet of je zelf een tarief kan instellen waarbij hij dat doet.
Alsof je bij de supermarkt zonder te remmen van je fiets af springt om boodschappen te doen. Het kan wel maar of het handig is?

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddie_
Even een update over de nieuwe ferrietringen van Enphase. De nieuwe Enphase-Gapped-Ferrite-Core hoeft dus maar om één ader. Bij enkel fase systemen maakt het niet uit, de fase of de nul. Bij een drie fase systeem alleen op de nul. Scheelt toch wel wat extra werk bij het plaatsen ervan:
https://enphase.com/nl-nl...le-installatiehandleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
Bedankt @Eddie_
Zal binnenkort FAQ 12 eens updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

Sinds gisteren meldingen dat de micro-omvormers niet rapporteren...
Vandaag nog meer die raar doen...

Zie nu wel in een vergelijking met gisteren dat er 2 van de 42 nu een nieuwe firmware hebben.
Van 520-00082-r01-v04.28.07 naar 520-00082-r01-v04.30.23.

Zou dus zomaar kunnen dat dit de oorzaak is. Maar even een paar dagen aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryVSjoris
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:33
Pocketware schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:27:

Zie nu wel in een vergelijking met gisteren dat er 2 van de 42 nu een nieuwe firmware hebben.

Zou dus zomaar kunnen dat dit de oorzaak is. Maar even een paar dagen aankijken.
Dit is weer een gevalletje wachten op de magische nachten van Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryVSjoris
drboneym schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:38:
[...]

Ik zou het juist andersom doen, inkopen uit net uitzetten en teruglevering aanzetten, bijvoorbeeld op de ochtend prijspiek van 7 tot 9, zo kun je je dag starten met een schone lei/lege batterij. Dan gaat de zon schijnen en laadt je je batterij alleen met je eigen zonnestroom.

Voor zo'n gekke dagen als vandaag moet dat dan wel handmatig omgedraaid, maar ik denk dat bovenstaande 80% van het jaar best z'n werk doet.

Wat was jou gedachte van teruglevering uit?
Mmmm dit werk ook niet.
Batterij terug leveren naar net uitzetten is ook niet handig,
Dan gaat die opgewektestroom zonnepanelen terug leveren en verbruikhuis via de batterij overdag
Zou mooi zijn dat hij de batterij gebruikt voor ‘s nachts en overdag zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Thijzzz2 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:10:
[...]

Let op: ik heb de 5P training voltooid, maar mijn installateur account kan niet mijn home-owner account zijn, omdat ik het systeem niet aan mezelf kan overdragen. Je loopt dus het risico dat je de training nog een keer moet voltooien op een apart account. Ik heb dus 2 5P diploma's nu...
Goeie tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Pocketware schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:27:

Vandaag is bij mij de firmware versie van mijn gateway van D8.2.4264 naar D8.3.5052 gegaan. Daarna zijn mijn IQ7+ micro's van 520-00082-r01-v04.30.23 naar 520-00082-r01-v04.30.32 gegaan. Dit ging als ik 't zo zie gepaard met maar een korte onderbreking van de productie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNoID_yl0I1_PBSgM5bb_XImcg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yyo0VFtVkFcNYCMwZUWrHQ9h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veEUZKKe9GWD8sAK_0_wi-2xg34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1u7jQdQBilkHJ2Z6kOcUo5wD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryVSjoris
Patox schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:52:
Ik heb nu een aantal dagen kunnen testen met de IQ EV Charger 2. Helaas doet hij nog helemaal niet wat ik idealiter zou zien.

Instellingen:
1. Enphase Profiel Eigen Gebruik
2. Laadpaal heeft Groen Opladen profiel
3. Groen laden heeft schema aanstaan (alle dagen van de week)
4. Laadpaal op automatisch fase switchen gezet tbv groen laden

Een paar observaties (Klik voor volledige afbeeldingen)

Scenario 1 - Laadpaal exporteert terwijl de auto (meer) geladen kan worden dan de 1.4.

Scenario 2 - Laadpaal laadt door terwijl deze afgeschaald zou kunnen worden ivm huishouden gebruik

Scenario 3 - Laadpaal laadt niet terwijl er voldoende opwekking is

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Scenario 4 - Laadpaal springt na een dag solar laden midden in de nacht naar 11Kw laden, negeert schema
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Scenario 5 - Laadpaal begint met 11kw te laden ondanks ingestelde profiel en schema. (Geen Screenshots).

Ben ik te veeleisend? Ik had van Enphase toch wel iets meer verwacht. Is dit een probleem door slechte/foutieve installatie of puur software? Bedankt voor het meedenken ben benieuwd of er tips/tricks zijn. Werkt het AI profiel beter? Ik heb nog geen dynamisch contract.
Jij al iets wijzer geworden ?
Ook ik heb de vraag waarom terugleveren en niet alles in de auto gooien Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcyxWJLOMpXaB0Efhw9MTij8duo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7jNi3fL28Ldmh6xIm3V9Jas.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:04
Kreeg een standaard bericht terug van Enphase op mijn support ticket maar wil morgen even een goede mail terug sturen. Ik rij niet zoveel dus kan niet veel testen qua laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryVSjoris
Patox schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:58:
Kreeg een standaard bericht terug van Enphase op mijn support ticket maar wil morgen even een goede mail terug sturen. Ik rij niet zoveel dus kan niet veel testen qua laden.
Heb je automatisch fase wisselingen aan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:04
HarryVSjoris schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:17:
[...]

Heb je automatisch fase wisselingen aan staan ?
Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Mijn installateur is failliet (BeGood) en nu dacht ik mijzelf ook te koppelen als Onderhoudsmonteur in te stellen.
Ik heb mezelf als bedrijf aangemaakt en kunnen koppelen, maar wanneer ik met mijn nieuwe bedrijf inlog krijg ik geen systemen te zien, ondanks dat ik mezelf wel heb kunnen selecteren als Onderhoudsmonteur systeem.

Wat kan ik doen om toch bij deze gegevens te kunnen komen?

Op de 'systems' pagina krijg ik enkel: 'There are no systems that match your criteria.'

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 16-05-2025 13:18 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzzz2
vanuit je app kun je een mail sturen naar je nieuwe servicebedrijf (jijzelf) zorg dat je nieuwe jij een ander mail adres gebruikt dan je thuis-zelf. in de app: Menu, account, toegangscontrole, bedrijven: mailadres van je nieuw zelf.
Als je dan in de bedrijfsportal op de site dat onderhoud accepteert, wandel je weer terug naar de app en selecteer je je eigen bedrijf als onderhoudsmonteur.

Geen haast, maar als een boef het domein van je oude clubbie registreert, kunnen ze flink tekeer gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Thijzzz2 op 16-05-2025 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_knudde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:04
@JDVB misschien beginnen met het typen van de naam van jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Thijzzz2 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:40:
in de app: Menu, account, toegangscontrole, bedrijven: mailadres van je nieuw zelf.
Als je dan in de bedrijfsportal op de site dat onderhoud accepteert, wandel je weer terug naar de app en selecteer je je eigen bedrijf als onderhoudsmonteur.

Geen haast, maar als een boef het domein van je oude clubbie registreert, kunnen ze flink tekeer gaan.
Ik had dat dus al gedaan, alleen mezelf al als onderhoudsmonteur geselecteerd voordat ik naar het bedrijven account was gegaan. Nu heb ik mezelf als bedrijf nogmaals uitgenodigd en kan ik mijn eigen gegevens wel zien vanuit mijn bedrijf met fictieve kvk nummer. En inderdaad, nu kan niet iemand anders aan de haal met mijn gegevens als ze het domein begood.nl registreren, want de toegang van begood heb ik ingetrokken.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:41
Mscroos schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:49:
[...]

Ja, dat is ‘m. Hier zes IQ7’s en één IQ8 in één string op één IQ Gateway.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1 ... 44 ... 49 Laatste