Vandaag zijn er bij mij nieuwe panelen geïnstalleerd met een Envoy Metered. Ik zie dit in de OP staan:
Ik kan in de app bij "Live" ook geen verschillende fases zien.
Volgens mij klopt het gewoon, maar toch even dubbelcheck
De CT-spoelen zijn (lijken) goed aangesloten te zijn. Maar in de portal staan alle micro's op één fase. Volgens mij klopt dat, omdat de PV 1-fase is aangesloten. MK is wel 3-fase. Ik zie het alleen niet terug in bovenstaande beschrijving. Klopt het dan wel of niet?Q16: Ik heb een 3-fase systeem maar ik zie in Enlighten dat alle micro's op 1 fase (L1) zitten. Hoe kan dat en heeft dat invloed op mijn 3 fase meterkast?
A: In Enlighten zie je alleen de verdeling van de micro's over alle fasen (L1, L2 en L3) als je een IQ Gateway Metered MET aangesloten CT spoelen hebt (zie voorbeeld). Heb je een Metered zonder CT spoelen, dan zal Enlighten alles op L1 weergeven (zie voorbeeld). Dat betekent niet dat er alleen maar op fase L1 geproduceerd wordt. Het is alleen een 'administratieve' weergave in Enlighten. Alle micro's zitten vast op een fase en leveren daarop terug. Er vind geen loadbalancing plaats. De afname (consumptie) heeft geen invloed op de productie. De meter saldeert intern. Dus bij bijvoorbeeld een afname op L1 van 3,6kW en een teruglevering van 1,8kW op zowel L2 als L3 levert netto 0 op.
Ik kan in de app bij "Live" ook geen verschillende fases zien.
Volgens mij klopt het gewoon, maar toch even dubbelcheck