dawg schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:54:
[...]
Ik vind tientallen rondjes rijden zonder grote fouten te maken, race na race na race, verre van simpel. Het
lijkt simpel.
Hamilton in de Mercedes-topjaren kon dat ook goed, al denk ik dat de marges per ronde bij Max nog net wat kleiner zijn.
Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is, of dat simpel is of niet? Ik denk dat het voor iemand die z'n leven lang niets anders heeft gedaan wel te doen is. Ik denk ook dat Max wat gedrevener is in dit soort dingen dan het gros van de coureurs, een Hamilton vond de winst pakken waarschijnlijk al voldoende. Dat hij wat meer concurrentie had had met name met zijn teammates te maken (die beter waren).
Verder ben ik ook wel een Max-fan uiteraard. Ben nadat Schumacher ermee is gekapt vele jaren afgehaakt totdat bekend werd dat Max weer mee ging doen, dus yea, zeker fan van hem en denk ook zeker dat het een uitzonderlijk coureur is, maar de manier waarop andere coureurs zoals een Hamilton en Leclerc worden afgeserveerd hier, terwijl alles wat Max doet wonderbaarlijk is.
Nee, ik denk gewoon dat het verschil klein is, maar dit is niets anders dan het irritante pro-UK commentaar van Sky waar velen hier ook een hekel aan hebben. Toen Max niet in een kampioenschapsauto zat, maakte hij ook zoveel fouten. Dat het uiteindelijk wel lukte was niet alleen omdat hij een wat volwassenere rijstijl had, maar ook omdat hij zowaar kampioen kon worden met die auto en daarom niet meer standaard voor de do-or-die ging. Dat geldt nu voor een Leclerc denk ik weinig anders. Die weet ook dat 'ie in die Ferrari geen kampioen gaat worden, dus dan maak je wat vaker een "foutje" (lees: moet je meer op de limiet rijden).
Anyway, dat hij na 2021 perfect heeft gereden is ook niet waar, zoals uit die voorbeelden blijkt. Er komt op het moment gewoon echt niemand in de buurt en dan is het een heel stuk eenvoudiger om te winnen. Dat is imo niet uitzonderlijk knap of fabelachtig goed, dat is gewoon omdat die auto zoveel sneller is. Waarom Perez het dan niet kan? Nouja, omdat dat een B-coureur is? Net zoals Bottas het regelmatig presteerde om niet 2e te worden achter Hamilton.
Anyway, denk dat het gewoon lastig vergelijkingen maken tussen coureurs is, maar de manier waarop dat hier vaak gebeurt (niemand kan er wat van behalve Max) is vrij irritant te noemen imo. Gelukkig krijgen we volgend jaar iig een Hamilton vs Charles, zijn we daar iig vast vanaf. Al vrees ik voor Hamilton wel een beetje dat de jaren beginnen te tellen. Hoop eigenlijk dat hij het tegendeel bewijst though.