Toke_gt schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:55:
[...]
Nog even geprobeerd terug te halen, niet meteen gevonden, maar las zo wel opmerking Jack Plooij (ja, ik weet het, niet per se juist geinformeerd), die aangaf dat het team nog doodleuk de banden ging wisselen, terwijl er bij het inrijden van de pitlane al iets was geploft. Dus de bandenwissel vond hij onnodig en fucking stupid, want gevaarlijk voor het team. Ik denk dat wat ik eerder las een soortgelijke opinie was.
Voor wat het waard is.
Oh zo, echt de pitstop. Ik dacht puur het "de pit in rijden" (vs parkeren bij fire marshall post).
Kan zijn dat het team ook nog niet alles wist natuurlijk. Het kwam ook op de boordradio nogal raar over. Vorige week werd er fors gelachen om Strolls engineer met zijn "can you bring it back?". Maar op Verstappens onboard zag je ook al heel lang rook. En als het inderdaad al vanaf de start was dat de rem aan liep en de temperatuur op liep moet het team dat ook gezien hebben. Dan kun je het zelfs "fucking stupid" vinden dat de enige inhoudelijke reactie van GP de box call is nadat je op de onboard al vlammen ziet. Het is dan wellicht ook al "fucking stupid" te vinden dat ze hem niet zeggen dat de rem stuk is en die tot na T10 volle bak blijft racen terwijl er in T1 al rook te zien is. Als het team niet zegt dat het de rem is blijft de coureur natuurlijk volle bak racen (incl gebruik van alle DRS zones). Zie bv ook Kimi in de Sauber een aantal jaren terug in Abu Dhabi. Die schiet van de baan af einde rechte stuk (het eerste van de twee opvolgende). Roept wat over remmen die faalde, dn vervolgens zegt het team dat alles in orde is, waarna hij herhaaldelijk blijft vragen of echt alles in orde is omdat het o.a. nog steeds niet goed voelt (en die uiteindelijk alsnog pit en uitstapt).
Edit:
De link van @
renegrunn bevat idd als quote dat het om het uitvoeren van de pitstop (/wisselen banden) ging

. Maar IMO is het dus ook wel "stupid" dat het team niet in de gaten had dat dit speelde en hem ook niet waarschuwt dat de rem stuk is.
Overigens vond ik het ook opvallend dat er iemand in polo met helm wat verder van de auto stond die gebaarde van "kill it". Ik denk Paul Monagham dat dat was. Ik was daarbii niet perse verbaasd over de polo, maar wel de combinatie met de helm. En nu zijn daar wel weer verplichtingen bij, maar hij stond op een afstandje en werkte niet aan de auto (AFAIK is formeel ook het pak + helm verplicht als...?). En vervolgens staan net zo ver weg twee cameramannen zonder helm (en moet er een derde zijn geweest die dat shot van de naast het wiel maakte, maar die zie je niet op de onboard).
[
Voor 18% gewijzigd door
RobertMe op 24-03-2024 21:15
]