[F1 2024] Race 3 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 61.373 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

nagynl schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Had Perez tijdens de testdagen ook geen brandende rem rechts achter? Is dit een los staand incident of iets groters, dat mis ik tot nu toe in de discussie over deze situatie.
De tear-off is wel vaak een los staand incident aan het worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:27

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
JB schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:43:
[...]

De tear-off is wel vaak een los staand incident aan het worden.
Tear-off + remmen? Dan heb je het over Ocon?
En bij Perez zou er volgens Horner een tear off onder de vloer zijn blijven gekomen / blijven hangen.

Maar het ging over de remmen bij Verstappen, en daarvan heb ik niks gelezen m.b.t. tear-offs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
RobertMe schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:47:
[...]

En bij Perez zou er volgens Horner een tear off onder de vloer zijn blijven gekomen / blijven hangen.

Maar het ging over de remmen bij Verstappen, en daarvan heb ik niks gelezen m.b.t. tear-offs.
Ja dat begint een beetje een eigen leven te leiden nu. Tenzij de geest van Ayrton Senna voor Verstappen en Sainz uitgereden is en in de eerste ronde als een vuil vizier had, zie ik niet wiens tear off in de remmen van Max gevlogen kan zijn (als dat uberhaupt al mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Kenny_026 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:53:
[...]

Ja dat begint een beetje een eigen leven te leiden nu. Tenzij de geest van Ayrton Senna voor Verstappen en Sainz uitgereden is en in de eerste ronde als een vuil vizier had, zie ik niet wiens tear off in de remmen van Max gevlogen kan zijn (als dat uberhaupt al mogelijk is).
Misschien iets anders dat vooraf op de baan is gewaaid? Max is als eerste weer over de baan gegaan, en had er nog geen last van tijdens de warmup lap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
(als dat uberhaupt al mogelijk is).
Ja, dat is mogelijk: zie Ocon dexe race ;) Die's zelfs na de race (tijdens ging moeilijk :+) nog op de foto gegaan met de tear-off die het team er uit heeft gevist.

En de kans is klein dat de tear-off in de brake duct komt, maar het komt toch enkele keren in een seizoen voor. Ook Spa, meen 2022, dat er een van Verstappen bij ik meen Leclerc in de brake duct kwam. Dat je op de onboard van Verstappen ziet dat hij er een "af doet" en op de onboard van Leclerc zie je iets komen aan vliegen.

Coureurs gooien daarom de tear-off ook altijd hoog uit ee auto naast de airbox. Kleinste kans dat die in de eigen brake ducts beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
De manier waarop hij fucking stupid zei en weg liep leek me meer op een fout van één van de mechanics. Maar of we het ooit te horen krijgen 🤷🏽‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
mat.hi.as schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:07:
[...]

Misschien iets anders dat vooraf op de baan is gewaaid? Max is als eerste weer over de baan gegaan, en had er nog geen last van tijdens de warmup lap.
De rem zat vast, "alsof de handrem er op stond". Dus er zat sowieso niks in de brake duct. En als die wat aanloopt verklaard dat lijkt mij ook beter dat de auto zich raar gedraagd (alsof de diff verkeerd staat afgesteld en die daardoor meer naar rechts trekt). Als er iets in de brake duct zit koelt die gewoon slechter / niet af, en kost dus alleen rem performance, maar zou geen invloed hebben op het rijgedrag, totdat echt alles te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:47:
[...]

Wat de oorzaak bij VER is, is nog niet bekend toch?

De tear-off is wel regelmatig boosdoener van gezeik ja. Wellicht al veel langer maar voelt alsof dit vooral ontstaan is, sinds de nieuwe “spelregels” na 2021.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
JB schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:12:
[...]

Rem liep sinds de start aan. Dat kan niet door een tear off komen in ieder geval ;) Een tear-off kan hoogstens voor of gedeeltelijk in de "luchthapper" komen. Maar kan natuurlijk niet de rem "dicht knijpen".
De tear-off is wel regelmatig boosdoener van gezeik ja. Wellicht al veel langer maar voelt alsof dit vooral ontstaan is, sinds de nieuwe “spelregels” na 2021.
IIRC kwam het daarvoor ook wel voor en nu ook nog steeds maar sporadisch. Mocht het nu wel vaker voor komen dan zal dat vast te maken hebben met dat onder deze regels er veel minder outwash op treed (de regels als zodanig zijn opgesteld). Door bv geen bargeboards etc meer te hebben. Waarschijnlijk is dus lijkt mij dat onder de oude regels een "vreemde" tear-off door de outwash werd weggeblazen naar buiten toe. Terwijl er nu "vrij baan" is van de voorkant van de auto onder de sidepod door tot aan de achterwielophanging. En er ook geen luchtstromen zijn die de boel naar buiten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:15
Kenny_026 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:10:
De manier waarop hij fucking stupid zei en weg liep leek me meer op een fout van één van de mechanics. Maar of we het ooit te horen krijgen 🤷🏽‍♂️
Ik meen dat dat te maken had met het naar binnen brengen van een brandende auto? Weet alleen niet meer waar ik dat hoorde/las en of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Toke_gt schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:47:
[...]

Ik meen dat dat te maken had met het naar binnen brengen van een brandende auto? Weet alleen niet meer waar ik dat hoorde/las en of het waar is.
Huh? Lijkt mij sterk. Die "box" call kwam pas heel laat (T12 of later). Als het Verstappen dom leek om de pits in te gaan had die al veel eerder de auto kunnen parkeren bij een van de brandweer posten.

Las hier wel dat RBR sinds dit jaar een nieuwe leverancier van de riemschijven zou hebben. Lijkt mij dan eerder "fucking stupid" om naar een ander te gaan als de vorige prima werkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:31
RobertMe schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:50:
[...]

Huh? Lijkt mij sterk. Die "box" call kwam pas heel laat (T12 of later). Als het Verstappen dom leek om de pits in te gaan had die al veel eerder de auto kunnen parkeren bij een van de brandweer posten.

Las hier wel dat RBR sinds dit jaar een nieuwe leverancier van de riemschijven zou hebben. Lijkt mij dan eerder "fucking stupid" om naar een ander te gaan als de vorige prima werkte.
Nee ging om de ‘pit-stop’ die ze maakten terwijl de vlammen er al uit sloegen:

https://racingnews365.nl/...na-opgave-in-gp-australie

@Toke_gt fyi, vast hier gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]

Nog even geprobeerd terug te halen, niet meteen gevonden, maar las zo wel opmerking Jack Plooij (ja, ik weet het, niet per se juist geinformeerd), die aangaf dat het team nog doodleuk de banden ging wisselen, terwijl er bij het inrijden van de pitlane al iets was geploft. Dus de bandenwissel vond hij onnodig en fucking stupid, want gevaarlijk voor het team. Ik denk dat wat ik eerder las een soortgelijke opinie was.
Voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Toke_gt schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:55:
[...]

Nog even geprobeerd terug te halen, niet meteen gevonden, maar las zo wel opmerking Jack Plooij (ja, ik weet het, niet per se juist geinformeerd), die aangaf dat het team nog doodleuk de banden ging wisselen, terwijl er bij het inrijden van de pitlane al iets was geploft. Dus de bandenwissel vond hij onnodig en fucking stupid, want gevaarlijk voor het team. Ik denk dat wat ik eerder las een soortgelijke opinie was.
Voor wat het waard is.
Oh zo, echt de pitstop. Ik dacht puur het "de pit in rijden" (vs parkeren bij fire marshall post).

Kan zijn dat het team ook nog niet alles wist natuurlijk. Het kwam ook op de boordradio nogal raar over. Vorige week werd er fors gelachen om Strolls engineer met zijn "can you bring it back?". Maar op Verstappens onboard zag je ook al heel lang rook. En als het inderdaad al vanaf de start was dat de rem aan liep en de temperatuur op liep moet het team dat ook gezien hebben. Dan kun je het zelfs "fucking stupid" vinden dat de enige inhoudelijke reactie van GP de box call is nadat je op de onboard al vlammen ziet. Het is dan wellicht ook al "fucking stupid" te vinden dat ze hem niet zeggen dat de rem stuk is en die tot na T10 volle bak blijft racen terwijl er in T1 al rook te zien is. Als het team niet zegt dat het de rem is blijft de coureur natuurlijk volle bak racen (incl gebruik van alle DRS zones). Zie bv ook Kimi in de Sauber een aantal jaren terug in Abu Dhabi. Die schiet van de baan af einde rechte stuk (het eerste van de twee opvolgende). Roept wat over remmen die faalde, dn vervolgens zegt het team dat alles in orde is, waarna hij herhaaldelijk blijft vragen of echt alles in orde is omdat het o.a. nog steeds niet goed voelt (en die uiteindelijk alsnog pit en uitstapt).

Edit:
De link van @renegrunn bevat idd als quote dat het om het uitvoeren van de pitstop (/wisselen banden) ging :). Maar IMO is het dus ook wel "stupid" dat het team niet in de gaten had dat dit speelde en hem ook niet waarschuwt dat de rem stuk is.

Overigens vond ik het ook opvallend dat er iemand in polo met helm wat verder van de auto stond die gebaarde van "kill it". Ik denk Paul Monagham dat dat was. Ik was daarbii niet perse verbaasd over de polo, maar wel de combinatie met de helm. En nu zijn daar wel weer verplichtingen bij, maar hij stond op een afstandje en werkte niet aan de auto (AFAIK is formeel ook het pak + helm verplicht als...?). En vervolgens staan net zo ver weg twee cameramannen zonder helm (en moet er een derde zijn geweest die dat shot van de naast het wiel maakte, maar die zie je niet op de onboard).

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 24-03-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:52
[...]

Dat laatste is natuurlijk makkelijk terwijl in de voorbereiding berichten waren van dat ze juist naar een ander wouden na wat testen om weer stappen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 00:43
[...]

Auto's doen voor de start nog een formatie ronde, en zelfs daarvoor nog verkennende laps, dus een tear off kan er heus wel op de baan zijn gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:29

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Weer zo'n raar feitje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skz-5UXIVmFpGECZEGxjWzDwvrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBIoVnSxoqBbq483rppNgjKo.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:16:
[...]

Auto's doen voor de start nog een formatie ronde, en zelfs daarvoor nog verkennende laps, dus een tear off kan er heus wel op de baan zijn gekomen.
Voor de F1 zijn er ook al de nodige races geweest vandaag in andere klassen, kan zomaar zijn dat er iets van "eerder" nog op de baan lag wat via een koeling duct bij de achterrem terecht gekomen is. Hoeft dus niet van de F1 afkomstig te zijn geweest.
Ze stofzuigen de baan ook niet ff voorafgaand aan de F1 race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
On-boards van Max van start tot uitval met radiogesprekken met GP.
https://streamable.com/izwkth
Wat me opvalt: pas in de voorlaatste ronde meldt Max iets dat op een probleem wijst ('rear is loose') terwijl in de berichtgeving hij zou hebben gezegd dat het vanaf de start al zo was. Dat voelt ie dan toch en zou hij dat toch melden?

En tot aan de pits geen 'fucking stupid' gehoort. Hij was zelf erg rustig. Of is de audio geëdit?

[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 25-03-2024 07:26 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Boeryepes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:26:
On-boards van Max van start tot uitval met radiogesprekken met GP.
https://streamable.com/izwkth
Wat me opvalt: pas in de voorlaatste ronde meldt Max iets dat op een probleem wijst ('rear is loose') terwijl in de berichtgeving hij zou hebben gezegd dat het vanaf de start al zo was. Dat voelt ie dan toch en zou hij dat toch melden?

En tot aan de pits geen 'fucking stupid' gehoort. Hij was zelf erg rustig. Of is de audio geëdit?
Luister altijd wel zijn board radios.
Ik hoor Max bijna nooit zelf over de boordradio over temperatuur, bandenspanning of andere metingen.
Hij ziet natuurlijk het nodige wat in de de bull control room ook te zien is en gecommuniceerd wordt met de engineer.

Max had alleen aangegeven dat hij zag dat de temperatuur van die rem niet daalde bij de start maar aan het oplopen was.

Tijdens een GP is het met max maar ook andere coureurs altijd kort en krachtig en meestal alleen het noodzakelijke. En volgens mij is de engineer in de lead om te zeggen tegen een coureur om remmen te koelen, althans die richting gaat het altijd op.
En er zit ook altijd een tactiek achter, alles teams luisteren van elkaar wat er gezegd wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door d-vine op 25-03-2024 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Boeryepes schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:26:
[...]
Hij zei dat pas toen hij al uit de auto was en in de pitbox stond, niet over de boordradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 18:29
FirePuma142 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:33:
[...]

Kuch

[...]

Niks remmen midden op het rechte stuk. Noch wordt er in het oordeel over erratic gesproken. Dus het issue is niet remmen, het oordeel is niet gevaarlijk noch erratic, noch gevaarlijk erratic zoals je het eerder noemde.

Je kunt hoog en laag springen, het klopt simpelweg niet wat je zegt.
Ze zeggen hij remde, je zegt hij remde, je kan niet lezen.
Misschien ook even een engels woordenboek raadplegen wat erratic betekent.
_O-

(maar ik geef je gelijk dat ik het woordje potentieel per abuis achterwege liet, iets te snel getypt blijkbaar)

[ Voor 9% gewijzigd door MrOleo op 25-03-2024 08:10 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:55:
En nu ik de beelden ook heb gezien, begrijp ik die straf wel.
Want dit is onvoorstelbaar rijgedrag. Maakt niet uit of het bewust is of niet.
[YouTube: Alonso Tail Cam and Radio, George Russell Crash Australia GP 2024]

Ook nog Verstappen zijn rem. Dat stuk puin op het circuit in de voorlaatste bocht, kwam dus van zijn auto. Verder is die RBR monteur die de camera blokkeert, best wel amusant. :P
[YouTube: Max Verstappen Brake Fire Team Cam DNF Australia GP 2024]
Moet zeggen dat het me hier ook pas duidelijk wordt.
De onboard van RUS die we zagen maakte het niet duidelijk.
Leek mij in eerste instantie twee losse dingen, maar nu zie je het verband duidelijk en snap je de straf voor ALO ook.

Dat stuk puin van VER bij pit entree was direct al zichtbaar. Geeft wel goed weer hoe die fik steeds erger wordt en toch wel wat chaotisch bij het team zelf.

Vond het verder een vrij aardige race.
Opvallend nog de pitstops van Sauber die ze echt bij allebei hun coureurs weten te verprutsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

toimoi schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:05:
[...]

Hij zei dat pas toen hij al uit de auto was en in de pitbox stond, niet over de boordradio.
Dat ging over het uitvoeren van een complete pitstop terwijl het voor hem al duidelijk was dat hij niet verder kon. Tenminste dat is wat ik meegekregen heb uit het hele verhaal. Maar het is maar de vraag of de pitcrew al wist dat het een uitvalbeurt zou worden dus die voeren hun taak tot op het laatst uit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 00:43
PalingDrone schreef op maandag 25 maart 2024 @ 01:32:
[...]

Voor de F1 zijn er ook al de nodige races geweest vandaag in andere klassen, kan zomaar zijn dat er iets van "eerder" nog op de baan lag wat via een koeling duct bij de achterrem terecht gekomen is. Hoeft dus niet van de F1 afkomstig te zijn geweest.
Ze stofzuigen de baan ook niet ff voorafgaand aan de F1 race.
Marshalls doen echter wel een track check (ben zelf marshall op Zandvoort), een tearoff is lastig te zien.

Wat mij meer verbaasd is dat de hele race een stuk carbon van Max nog in een bocht lag. Niet op de racing lijn, maar alsog had daar wel een dubbele geel / vsc voor gemogen om even dat stuk carbon weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

MrOleo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:07:
[...]

Ze zeggen hij remde, je zegt hij remde, je kan niet lezen.
Kuch:
not the main reason
Ergo, lift en/of downshift wel main reason. Belangrijk verschil, brake check of niet.
Misschien ook even een engels woordenboek raadplegen wat erratic betekent.
Nergens in het oordeel wordt erratic genoemd. Je vindt het zelf blijkbaar wel erratic, helemaal prima natuurlijk. De stewards reppen er echter in het oordeel met geen woord over. Terwijl de input van Russell wel specifiek erratic noemde.

Kijk goed naar de tekst in 33.4
At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which
could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.
Het is of, of, niet en, en. En wat zeggen de stewards in hun oordeel:
at least "potentially dangerous"
Geen erratic ondanks de referentie van Russell en geen unnecessarily slow. Wel potentially dangerous.

Met de kaasschaaf en het vergrootglas naar dit soort teksten kijken is onderdeel van de sport.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sambalbaj schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:20:
Opvallend nog de pitstops van Sauber die ze echt bij allebei hun coureurs weten te verprutsen.
Deze race niet. Twee keer bij Bottas dat ze het verprutsen. Eerste stop valt de wielmoer uit de velg en grijpt de wheelgunner deze snel. De tweede pitstop valt de wielmoer weee uit de velg en rolt deze door de pitlane (steekt fastlane over). Hiervoor is ook een straf gekomen.

Zhou had wel ook een fucked up pitstop. Maar dat was omdat de auto afsloeg. En daar kan de pitcrew dan weer niks wan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
JB schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:12:
[...]

Waarom zijn die tear-offs eigenlijk toegestaan? Het verpest zomaar iemands race, plastic op straat gooien is nou ook niet echt een goed voorbeeld en het zorgt ook voor de nodige onveilige situaties door haperende remmen.

Het lijkt me ook vrij makkelijk te fixen. Bijvoorbeeld door ze gewoon in de auto op te bergen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sethro op 25-03-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:41

Bezulba

Formerly known as Eendje

sjaool schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:23:
[...]

Dat ging over het uitvoeren van een complete pitstop terwijl het voor hem al duidelijk was dat hij niet verder kon. Tenminste dat is wat ik meegekregen heb uit het hele verhaal. Maar het is maar de vraag of de pitcrew al wist dat het een uitvalbeurt zou worden dus die voeren hun taak tot op het laatst uit.
Volgens mij trokken ze de band eraf om goed bij de rem te kunnen met een brandblusser. Niet om er leuk nog een nieuwe band op te gooien.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bezulba schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:04:
[...]

Volgens mij trokken ze de band eraf om goed bij de rem te kunnen met een brandblusser. Niet om er leuk nog een nieuwe band op te gooien.
Klopt, maar ze wisselden de andere banden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:19
Elk moment aangrijpen om te oefenen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Sethro schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:02:
[...]

Waarom zijn die tear-offs eigenlijk toegestaan? Het verpest zomaar iemands race, plastic op straat gooien is nou ook niet echt een goed voorbeeld en het zorgt ook voor de nodige onveilige situaties door haperende remmen.

Het lijkt me ook vrij makkelijk te fixen. Bijvoorbeeld door ze gewoon in de auto op te bergen.
De tear-off was zeker niet het probleem.
Zonder tear-off dan rijden de coureurs einde van de rit blind over het circuit dat wil je ook niet.

Er is wel eens eerder een discussie over geweest maar ik weet niet meer waarom ze besloten om het niet in de auto weg te stoppen. Kan het ook niet vinden, maar het is wel eens eerder aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
d-vine schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Zonder tear-off dan rijden de coureurs einde van de rit blind over het circuit dat wil je ook niet.

Er is wel eens eerder een discussie over geweest maar ik weet niet meer waarom ze besloten om het niet in de auto weg te stoppen. Kan het ook niet vinden, maar het is wel eens eerder aangekaart.
Niet voor Max deze keer maar is al wel eerder probleem geweest. En ook deze race toch weer voor 2 rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Sethro schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:02:
[...]

Waarom zijn die tear-offs eigenlijk toegestaan? Het verpest zomaar iemands race, [...] en het zorgt ook voor de nodige onveilige situaties door haperende remmen.
Als een coureur niks meer ziet door een vies vizier kan dat ook zomaar de race van iemand anders verpesten :p.
Vrij makkelijk inderdaad om dat te doen bij 300KM/u op een recht stuk of in een bocht ;)

Gewoon in de auto stoppen kan niet, dan wordt het er weer uit gezogen (zie ook de coureurs waarbij de helm omhoog wordt getrokken als er geen "vleugeltjes" op zitten).
En een "dashboardkastje" is dus super onhandig / gevaarlijk.

Er is overigens een aantal jaren terug al wel serieus gesproken over een dashboardkastje in combinatie met dat de coureur alleen tearoffs mocht verwijderen in de pitstraat. Maar dat plan is dus niet door gegaan.

Zou overigens ook vrij idioot zijn. Coureurs gebruiken tearoffs bv vaak in/na de eerste ronde. Omdat dan iedereen bij elkaar rijdt en er dus veel viezigheid wordt opgeworpen. Of soms met schade aan een auto er vloeistoffen door de lucht vliegen. Dan zou het nogal apart zijn als na de eerste ronde de helft van het veld de pitstraat in rijdt om de tearoff te verwijderen. Of dat ze de rest van de race maar met een vies vizier verder moeten rijden (vooral als het dus bv gaat om vloeistoffen (/olie etc) of rubber).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

d-vine schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Er waren vroeger idd wel voorstellen voor een 'zakje' in de cockpit, zodat coureurs ze daar in weg konden stoppen.
Weet niet meer zo snel wat daar van gekomen is, maar als de FIA het verplicht om ergens in de cockpit te verstoppen, zullen de teams ongetwijfeld gehoorzamen.
RobertMe schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:16:
[...]

Vrij makkelijk inderdaad om dat te doen bij 300KM/u op een recht stuk of in een bocht ;)
Coureurs rijden om de haverklap met 1 hand om wat settings op het stuur te doen, of hun hand omhoog uit de cockpit te steken om een tearoff weg te gooien ;)

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 25-03-2024 09:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:17:
[...]

Coureurs rijden om de haverklap met 1 hand om wat settings op het stuur te doen, of hun hand omhoog uit de cockpit te steken om een tearoff weg te gooien ;)
Kun jij met 1 hand een zakje open maken en er iets in stoppen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:19:
[...]

Een zakje met een elastiek oid als sluiting kan dat prima.

Maar goed, het is weer oude koeien uit de sloot halen iig :P
https://sidepodcast.com/n...-year-long-helmet-designs

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
Je hebt bij sommige cross brillen van die roll off’s, zou zulk iets ook geen oplossing zijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhgF2GjSBBoZENbCAkB9OywzH1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yrEI0mPdKZO3z9Hui0F0mBOX.webp?f=user_large

Heb een niet al te subtiel plaatje gepakt, in de f1 moet dit beter kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
[...]

Max had vorig jaar in Jeddah met 1 hand een tearoff van zijn auto gepakt.
Op een high speed circuit en dan met 1 hand sturen. Ja daarvoor moet je Max zijn 8)

YouTube: Saudi Arabian GP | Verstappen trying to remove a tear off during the...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:23:
[...]

Begreep je verkeerd, dacht dat je de opmerking an sich nergens kon vinden, en dat je die op de boordradio verwachtte (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
d-vine schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Max had vorig jaar in Jeddah met 1 hand een tearoff van zijn auto gepakt.
Op een high speed circuit en dan met 1 hand sturen. Ja daarvoor moet je Max zijn 8)

YouTube: Saudi Arabian GP | Verstappen trying to remove a tear off during the...
Met 1 hand ja, en 1 dus nog in het stuur. En daarnaast bevindt die tear-off zich nogal in zijn blikveld, dus ogen blijven ook/voornamelijk op het circuit gericht. Maar ik vraag mij af hoe makkelijk dat is met een zakje dat zich in de auto bevindt, dat je dus blind zult moeten openen (ook aanpassingen op het stuur kunnen ze gedeeltelijk blind en het stuur bevind zich nog in het blikveld).

En ga je dan eerst het zakje open maken, daarna de tear-off verwijderen, en dan in het zakje doen? Of eerst de tear-off verwijderen en daarna het zakje openen? In het eerste geval is er een risico dat ee vorige tear-offs er uit gezogen worden. In het tweede geval is de handeling een stuk lastiger en dus ook een grotere kans dat de tear-off per ongeluk wordt losgelaten.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
waarom geen strip met dubbelzijdige tape. Daar plak je de tear off gewoon op.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Shinji
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m9we1QQ1hpHRX2nXgAAXIcw-rc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mci4A3PliiBBnLlxWnCJwq9v.png?f=user_large

Gewoon zo een in de wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik ben ook van mening dat er iets mee moet. Los van het feit dat het bij Max iets anders was, wederom een auto die last had van die dingen. Het is al (te) vaak voorgevallen nu.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:31:
[...]

Met 1 hand ja, en 1 dus nog in het stuur. En daarnaast bevindt die tear-off zich nogal in zijn blikveld, dus ogen blijven ook/voornamelijk op het circuit gericht. Maar ik vraag mij af hoe makkelijk dat is met een zakje dat zich in de auto bevindt, dat je dus blind zult moeten openen (ook aanpassingen op het stuur kunnen ze gedeeltelijk blind en het stuur bevind zich nog in het blikveld).

En ga je dan eerst het zakje open maken, daarna de tear-off verwijderen, en dan in het zakje doen? Of eerst de tear-off verwijderen en daarna het zakje openen? In het eerste geval is er een risico dat ee vorige tear-offs er uit gezogen worden. In het tweede geval is de handeling een stuk lastiger en dus ook een grotere kans dat de tear-off per ongeluk wordt losgelaten.,
Ik heb niet voorgesteld om de tear-off in de auto te zetten dat was iemand anders.
Alleen even Max met de tear off laten zien.

Volgens mij was 2 jaar geleden in Belgie de hele discussie geweest toen leclerc echt hinder van een tear off was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:55
Hoort dit ook niet een beetje bij de sport? (die tear offs) natuurlijk is het vervelend, maar het is nou ook weer niet zo dat ze Mario kart achtige acties uithalen met die dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mexflex1980 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:59:
Hoort dit ook niet een beetje bij de sport? (die tear offs) natuurlijk is het vervelend, maar het is nou ook weer niet zo dat ze Mario kart achtige acties uithalen met die dingen.
Het bewuste element is niet het issue. Potentieel verpest men onbewust een race voor de ander. Vind dat best heftig.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Borstzakje op de raceoverall voor de tear-offs. Makkelijk met 1 hand te doen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JB schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:49:
Ik ben ook van mening dat er iets mee moet. Los van het feit dat het bij Max iets anders was, wederom een auto die last had van die dingen. Het is al (te) vaak voorgevallen nu.
Ach, we moeten wat om de spanning in de race te houden toch?
Hoe meer onverwachte wendingen en pitstops, hoe leuker de race :+

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ideaal:

Afbeeldingslocatie: https://img.kwcdn.com/product/Fancyalgo/VirtualModelMatting/f0dbf2a6efbdfd739df137a9f97958f2.jpg?imageMogr2/auto-orient%7CimageView2/2/w/800/q/70/format/webp

[ Voor 55% gewijzigd door Millie-ano op 25-03-2024 10:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Ik vind de IndyCar oplossing voor safty nog steeds een mooiere oplossing dan de slipper halo.
Dat gaat helaas nooit veranderen ben ik bang
En het zal helpen tegen vuile tearoffs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deMPA-vfmJIo-G5i23cAF57gSRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nd0sC9ZFztHP1NmbA8SAszDr.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:13
Er is een zeer simpele oplossing voor de tearoffs. Gewoon een stof aan de binnenkant van het plastiek dat na enkele seconden contant met de lucht ontbrandt. Kan, naast de vonken van vloer, nog mooi effect geven bij avondraces en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Perez has entered the chat over tear-offs:
Perez's race compromised by tear-off stuck in RB20 F1 car floor
https://www.motorsport.co...20-f1-car-floor/10591543/

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:20
YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:02:
[...]

Slowest pitstop: Verstappen? :P
Neuh, Sauber was nog trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

winwiz schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:36:
waarom geen strip met dubbelzijdige tape. Daar plak je de tear off gewoon op.
En de tweede?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

"I think today we just didn't have the pace as a team. If you see Max was overtaken within two laps. That already shows something."
8)7

Zelfs met een aanlopende rem had Ferrari nog even nodig om er voorbij te komen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Glashelder schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:58:
[...]

[...]

8)7

Zelfs met een aanlopende rem had Ferrari nog even nodig om er voorbij te komen.
Max verremde zich ook (wat ook door het probleem kan zijn), en daardoor kon die er voorbij. Anders was de Ferrari er misschien niet eens langs gekomen O-)

Maar Perez is meester in het uitleggen in zijn voordeel. Dat hebben we al lang gezien vorig jaar. Toen was het in Australië ook de auto (monteurs hebben nooit iets kunnen vinden) en zo zijn er legio voorbeelden dat het écht niet aan hem lag :+

Het is geen Leclerc die gewoon toegeeft dat het niet zijn weekend was, en dat Sainz het hele weekend er beter in zat. Dat zal een Perez niet zeggen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 25-03-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat plan/ontwerp is vrijwel direct afgeschoten omdat het glas het beeld te erg vervormde, o.a. bij hoge snelheden, meende ik.

Dat hele tear off gebeuren is misschien een probleem, maar een klein probleem dat nu eenmaal onderdeel is van de sport. Zolang er geen zelfreinigend vizier (iets met nano-technologie o.i.d.) ontworpen wordt dat ook goed werkt op hoge snelheden zal er denk ik niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Waah schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Max verremde zich ook (wat ook door het probleem kan zijn), en daardoor kon die er voorbij. Anders was de Ferrari er misschien niet eens langs gekomen O-)

Maar Perez is meester in het uitleggen in zijn voordeel. Dat hebben we al lang gezien vorig jaar. Toen was het in Australië ook de auto (monteurs hebben nooit iets kunnen vinden) en zo zijn er legio voorbeelden dat het écht niet aan hem lag :+

Het is geen Leclerc die gewoon toegeeft dat het niet zijn weekend was, en dat Sainz het hele weekend er beter in zat. Dat zal een Perez niet zeggen :+
Perez heeft in de race ook veel meer mensen ingehaald dan Verstappen, dus objectief gezien heeft hij het veel beter gedaan.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:06:
[...]

Dat plan/ontwerp is vrijwel direct afgeschoten omdat het glas het beeld te erg vervormde, o.a. bij hoge snelheden, meende ik.
Dat was het andere aero shield, zonder Halo eronder dacht ik.
Die was ook afgeschoten door indycar ivm vervorming.

Het grappige is dus dat iedereen in Indycar dus met de Red Bull Technologies aeroscreen rijdt :P

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 25-03-2024 13:11 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:10:
[...]
Het grappige is dus dat iedereen in Indycar dus met de Red Bull Technologies aeroscreen rijdt :P
Dat verklaart al die crashes natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alienfruit schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:14:
Wel mooi dat Verstappen nu minder hoeft te betalen om volgend jaar F1 te rijden. Kan ie mooi zijn team uit dineren nemen :)
Hangt ervan af met hoeveel punten hij uiteindelijk eindigd natuurlijk en niet het aantal uitvallers. :+

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:08
tearoff gewoon los in de cockpit laten vallen, het is een stripje plastic. kan weinig kwaad. anders een stuk dubbelzijdig tape in de cockpit waar ze tegenaan geplakt kunnen worden. Als jhet echt een probleem was zou er een oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:24
zo'n tearoff wordt meteen de cockpit uit gezogen. Met een beetje pech je eigen luchtinlaat in :D

Als dat "gewoon" kon zouden ze het wel doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
RoelandD schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:51:
zo'n tearoff wordt meteen de cockpit uit gezogen. Met een beetje pech je eigen luchtinlaat in :D

Als dat "gewoon" kon zouden ze het wel doen.
Mooi idee: Pijpje met onderdruk in de cockpit, waar de tearoffs in kunnen verdwijnen. Holle Bolle Gijs goes F1!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
breew schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Mooi idee: Pijpje met onderdruk in de cockpit, waar de tearoffs in kunnen verdwijnen. Holle Bolle Gijs goes F1!!!
Return of the f-duct 😎

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Die zijn er snel bij hiermee ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Illegal_Alien schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:12:
[...]

Die zijn er snel bij hiermee ;)
Nog sneller dan de commentatoren van F1TV, Sky, en ViaPlay die het al tijdens het uitvallen zeiden? Dan had die website een voorspellende gave dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 15:37
De oplossing voor tear offs bestaat toch al lang? De helm wisser :+

Afbeeldingslocatie: https://www.gadgetify.com/wp-content/uploads/2019/06/24/WiPEY-Mini-Electric-Wiper.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:16
*t(ear)-duct :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 22:45
Het werkt opzich goed bij Indycar. Het probleem is alleen dat ze daardoor ook geen rijwind krijgen.
Hierdoor kan soms echt bloed & bloedheet daar worden (naast dat Indycar stuk fysieker is dan de F1, zowel geen stuurbekrachtiging als hobbelige banen).

Nu zijn ze ook bezig om dit flink aan te pakken, dus benieuwd wat er gaat komen daar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
*Kuch.. .. nja jouw filmpje is leuker.
Crysania schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:28:
De oplossing voor tear offs bestaat toch al lang? De helm wisser :+

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ryur schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:33:
[...]

Het werkt opzich goed bij Indycar. Het probleem is alleen dat ze daardoor ook geen rijwind krijgen.
Hierdoor kan soms echt bloed & bloedheet daar worden (naast dat Indycar stuk fysieker is dan de F1, zowel geen stuurbekrachtiging als hobbelige banen).

Nu zijn ze ook bezig om dit flink aan te pakken, dus benieuwd wat er gaat komen daar!
Indycar heeft ventilatie in de helm, dus dat is daar geen probleem wat momenteel (meer) bestaat.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32

oZy

Bvanham schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:44:
tearoff gewoon los in de cockpit laten vallen, het is een stripje plastic. kan weinig kwaad. anders een stuk dubbelzijdig tape in de cockpit waar ze tegenaan geplakt kunnen worden. Als jhet echt een probleem was zou er een oplossing zijn.
Was het niet Vettel die zijn tear-offs in de wagen hield omdat hij geen plastic op de baan wilde gooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 09-06 22:45
YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:38:
[...]

Indycar heeft ventilatie in de helm, dus dat is daar geen probleem wat momenteel (meer) bestaat.
The screen element of the device will also get an upgrade from the Indy road course in May, although it will only be used on road and street courses. It has new ducting to push air into the driver’s chest to improve a lack of cooling, something drivers have complained about.
https://www.the-race.com/...a-roadmap-for-its-future/
Artikel van dit jaar.

Vorig jaar waren er een aantal races (volgens mij Detroit Street Course uit mijn hoofd gezegd), waarbij het TE warm was.
Dus ondanks er een slang qua ventilatie op de helm is, is dat echt niet genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-J535TESOZglIStUOh4-X749K4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nd0bmFmZnUByGaEuOxbBCvEA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 25-03-2024 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:50
sjaool schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:05:
[...]

Klopt, maar ze wisselden de andere banden ook.
Tja het had natuurlijk zo maar gekund dat het een fix is van een minuut ofzo, dat is vantevoren niet te zien, die pitcrew staat al buiten en ziet dus niet op de uitzending dat er al stukken van de auto afvallen onderweg naar de pit.

Dan is het het nog waard om er nieuwe banden onder te knallen zo vroeg in de race en hopen op een full SC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]

Waarbij die hand ook nog in een soort skihandschoen zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Stroll zijn engineer lette deze race, heel wat beter op dan de vorige met "can you bring it back".
[YouTube: Lance Stroll Driver Cam, 1st Driver to Navigate the George Russell Crash Australia GP 2024]

Leclerc zijn engineer, tja dat was Leclerc zijn engineer...

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Leclerc Worries About Russell | Australian Grand Prix 2024

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Xavi afgelopen weekend ook weer op zijn best?

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Sainz Glory, Verstappen Chaos And The Best Team Radio | 2024 Australian Grand Prix | Paramount+

> That's the last lap?

< Yes, you have the fastest lap.

> No, is this the last lap? And is Russell okay?

< I'll come back to you on Russell. Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:50
Is this the last lap?

I will come back to you

:/ lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Deze al voorbij gekomen?

Grill the F1® Grid! Aussie Edition

Bekijk op YouTube
Grill the F1® Grid! Aussie Edition

Met onze Red Bull vrinden. :p

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-03-2024 22:46 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
Wat ik me nog af vroeg: Piastri & Noris wisselden van positie omdat Norris meer kans had om Leclairc in te halen...
Maar dat lukte niet...

Hadden ze niet terug moeten wisselen richting het einde van de race?
Ik snap dat het nogal wat zou zijn om tegen Norris te zeggen: "geef die podium positie maar weg".. maar ja.. fair = fair?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
RoelandD schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:22:
Wat ik me nog af vroeg: Piastri & Noris wisselden van positie omdat Norris meer kans had om Leclairc in te halen...
Maar dat lukte niet...

Ik snap dat het nogal wat zou zijn om tegen Norris te zeggen: "geef die podium positie maar weg".. maar ja.. fair = fair?
Als Oscar in de buurt had kunnen blijven, misschien, maar dat was hij bij verre niet. Vraag me af waar dat eigenlijk in zit, want in qualificatie is hij zeker niet minder dan Norris, maar in de race verliest hij veel tijd. Een andere rijstijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
Quantor schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Als Oscar in de buurt had kunnen blijven, misschien, maar dat was hij bij verre niet. Vraag me af waar dat eigenlijk in zit, want in qualificatie is hij zeker niet minder dan Norris, maar in de race verliest hij veel tijd. Een andere rijstijl?
Ik neem aan dat hij zich terug heeft laten zakken om in schone lucht te rijden.. Maar true: de afstand was wel groter dan ik had verwacht ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:06
Maar dat lukte niet...

Zelfs als ze het hadden gewild, kon het niet meer i.v.m. VSC door Russels crash. Inhalen (zelfs achterblijvers) is verboden onder condities anders dan groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
Nivado schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Zelfs als ze het hadden gewild, kon het niet meer i.v.m. VSC door Russels crash. Inhalen (zelfs achterblijvers) is verboden onder condities anders dan groen.
DAT was inderdaad wel een issuetje :D

Als (als) ze het hadden gewild, zou ik het 5 ronden oid voor het einde hebben gedaan, als ik hun was.. Dan had Norris nog 5 ronden gehad om aan te tonen dat hij sneller was dan Piastri, door hem weer in te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Quantor schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Norris had dacht ik stuk later zijn tweede stop gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Maar dat lukte niet...

Norris had toch 6 ronden versere banden op dat moment?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maar dat lukte niet...

Als ik het goed herinner maakte Piastri nog een fout waardoor hij 4 seconden verloor. Als Norris achter hem had gezeten had dat ook zijn positie gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Ze hebben Piastri een undercut op Norris gegeven, omdat hij moest reageren op stoppers achter hem. Vervolgens hebben ze op de baan Norris weer teruggeswapt. Norris zou ook voor hebben gelegen op Piastri, als Norris als eerste gestopt was, wat normaalgesproken gebeurd zou zijn, omdat hij voor lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 18:34

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En deze kan dicht :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord