Brake check voor de bocht en dan middenin de bocht crashen. Juist.JeroenTheStig schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:11:
[...]
Russell heeft hem blijkbaar beschuldigd van een break check.
Compleet idioot, ten eerste omdat Alonso er ruim voor zat, ook toen Russell z'n auto verloor, en ten tweede omdat je Ruim van tevoren zag dat Alonso aan het harvesten was.
Russel wist het ook niet zeker.JeroenTheStig schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:11:
[...]
Compleet idioot, ten eerste omdat Alonso er ruim voor zat, ook toen Russell z'n auto verloor, en ten tweede omdat je Ruim van tevoren zag dat Alonso aan het harvesten was.
Stewards wel. Want data.
Ik vond RUS altijd al een smerig mannetje, daar bevestigd ie me nu dan weer in.
Maar de FIA weet plots weer wat DT penaltys zijn? Beter laat dan nooit
Huh? Wat heeft hij fout gedaan dan?LZ86 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:15:
[edit]
never mind, ik moet eerst even het interview zelf bekijken
[ Voor 18% gewijzigd door JeroenTheStig op 24-03-2024 10:23 ]
Ik ben ook geen fan van Russel. Maar ik heb dat met meer rijders van dat 'type' brave jongetjes, beste jongetje van de klas stereotype. Dan zie ik liever een Ocon in die tweede Mercedes.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:25:
[...]
Dat zou dit ook verklaren...
[Afbeelding]
edit: Ja die lijkt stukgegaan te zijn.
[Twitter]
Maar ik zie niets in het Russel bashen in deze actie.
Het hoe en wat met Alonso en Russel is hier al besproken. Pure pech en wel/niet slimmigheidjes van Alonso die claimt issues te hebben. Data laat dan blijkbaar wat anders zien. En dan nog claimen dat hij red flag roept voor een paar puntjes. Hij hangt op half 7 midden op de baan. Nee, je kan ook te graag iets willen zien.
Pak in de eerste rondes de kop en rij onbedreigd naar de winst…en win driver of the day? Wat is het verschil met wat max altijd doet? Sterker nog, wint een plekje door technisch malheur van de ander? Begrijp niks van die stem voorkeuren …
Verder wel leuk dat Sainz het wint. Als Max dan niet wint is het toch Sainz of norris waar ik voor juich. Stel je toch een scenario voor waarin Sainz de strijd aan gaat met Max en Chuck in dienst moet gaan rijden van Carlos. Dat zou pijnlijk zijn 😂
Verder wel leuk dat Sainz het wint. Als Max dan niet wint is het toch Sainz of norris waar ik voor juich. Stel je toch een scenario voor waarin Sainz de strijd aan gaat met Max en Chuck in dienst moet gaan rijden van Carlos. Dat zou pijnlijk zijn 😂
Data laat toch echt zien dat Alonso gas los liet op een onlogisch punt.JeroenTheStig schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:11:
[...]
Overduidelijk, je ziet hoe Alonso echt veel langzamer rijd. Was denk ik niet eens nodig geweest, Russell zat er vrij ver achter deze keer.
een treffende spreuk
19, sorry 18Lynx schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:29:
Pak in de eerste rondes de kop en rij onbedreigd naar de winst…en win driver of the day? Wat is het verschil met wat max altijd doet? Sterker nog, wint een plekje door technisch malheur van de ander? Begrijp niks van die stem voorkeuren …

Nou ja Russell laat in ieder geval zien dat hij een beetje een gevaar op de baan is. Stel dat iemand wel met een issue onverwacht vertraagd, dan betekent dit dus gewoon dat hij niet de kunde heeft om te reageren/anticiperen en veilig te rijden. Uiteindelijk heeft Russell de crash aan zichzelf te danken, maar terecht dat dit wordt bestraft, dit gedrag hoort niet op de baan.
Ook fijn dat men eindelijk zwaardere straffen uitdeelt.
erutangiS
Door de techniek van de autos de type bocht (snelle bocht) waarin het gebeurde, verliest de auto gewoon downforce en kan de bocht niet maken.. in combinatie met het grind blijft de auto gewoon steken en rolt. Lag hier een run-off met asfalt, dan was er niks gebeurd. Russel valt niks te verwijten.MrOleo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:37:
[...]
19, sorry 18, coureurs hebben eindelijk een kans op een overwinning en Sainz is degene die hem pakt, dus DotD.
Nou ja Russell laat in ieder geval zien dat hij een beetje een gevaar op de baan is. Stel dat iemand wel met een issue onverwacht vertraagd, dan betekent dit dus gewoon dat hij niet de kunde heeft om te reageren/anticiperen en veilig te rijden. Uiteindelijk heeft Russell de crash aan zichzelf te danken, maar terecht dat dit wordt bestraft, dit gedrag hoort niet op de baan.
Ook fijn dat men eindelijk zwaardere straffen uitdeelt.
Daarmee was de crash op zich ook vrij onnodig.pro_6or schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:34:
Overduidelijk, je ziet hoe Alonso echt veel langzamer rijd. Was denk ik niet eens nodig geweest, Russell zat er vrij ver achter deze keer.
Mag van mij helemaal verdwijnen. Ik weet dat dat niet gaat met de huidige autos. Laat het maar weer aankomen op ouderwets raceinstinctRobbie T schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:05:
Ook terug gekeken. Wat een saaie race zeg. En zullen we de drs gewoon weer gaan inschakelen na rondje 2 of 3? Is ja amper tegen te verdedigen zo.
Mercedes rijd met te weinig achtervleugel. Die achterkant is zó los. Beide rijders hadden meerdere momenten deze race. Ook zonder hulp al en dit is een zeer listige bocht.MikeyMan schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:42:
[...]
Daarmee was de crash op zich ook vrij onnodig.
een treffende spreuk
Hij kan eerder, meer remmen als hij de auto voor hem onverwachts ziet afremmen?Millie-ano schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:41:
[...]
Door de techniek van de autos de type bocht (snelle bocht) waarin het gebeurde, verliest de auto gewoon downforce en kan de bocht niet maken.. in combinatie met het grind blijft de auto gewoon steken en rolt. Lag hier een run-off met asfalt, dan was er niks gebeurd. Russel valt niks te verwijten.
erutangiS
Jup gehoord maar de wedstijdleiding heeft wel gewoon het overzicht wat de coureur niet heeft en een VSC was hier mee dan voldoende, wie er dan ook over scherven carbon heen rijdt haalt alsnog de finish wel in de dan heersende volgorde.Glashelder schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:56:
[...]
Ik weet niet of je de radio hebt gehoord maar blinde paniek zal eerder de reden zijn dan strategie.
Vergis je niet waar zo'n coureur in de laatste rondes mee bezig is en RUS kent alle regeltjes precies, heeft al lang uitgedacht hoe het kan eindigen bij de huidige stand.
Rood is de vorige doorkomst, VSC is de huidige volgorde en dus zonder RUS over de finish.
Ja dit dus, gloeiendeMuddyMagical schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:52:
[...]
Niet als je de race start nadat deze is afgelopen. Maar als je halverwege de race start vanaf het begin en daarna kiest voor 'Stream naar tv' bijvoorbeeld schakelt ie doodleuk over naar live beeld.
Mercedes rijders he, die beschuldigen iedereen als het kan. Gewoon weer een blunder van Russell die aangeeft dat hij niet klaar is om kampioen te worden of leider van een team. Volgend jaar Sainz erbij die hem zijn achterkant laat zien en dan hopelijk Ferrari en Lulu verslaan om 2e te worden in het wdcJeroenTheStig schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:11:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Bvanham op 24-03-2024 10:52 ]
ALO is ook een ratje hoor, die weet precies waar hij van het gas af moet gaan zodat de achterligger een groot probleem heeft.LZ86 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:15:
Alleen kwam hij er deze keer niet mee weg.
Verwijderd
Bvanham is required to report to the stewards after an report made by Mercedes F1 team for incorrect accusement
En nu ik de beelden ook heb gezien, begrijp ik die straf wel.
Want dit is onvoorstelbaar rijgedrag. Maakt niet uit of het bewust is of niet.
[YouTube: Alonso Tail Cam and Radio, George Russell Crash Australia GP 2024]
Ook nog Verstappen zijn rem. Dat stuk puin op het circuit in de voorlaatste bocht, kwam dus van zijn auto. Verder is die RBR monteur die de camera blokkeert, best wel amusant.
[YouTube: Max Verstappen Brake Fire Team Cam DNF Australia GP 2024]
Ook nog Verstappen zijn rem. Dat stuk puin op het circuit in de voorlaatste bocht, kwam dus van zijn auto. Verder is die RBR monteur die de camera blokkeert, best wel amusant.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tuurlijk, Alonso geeft een brake test wat blijkbaar in de data gezien is, maar het is weer de schuld van Mercedes. Hou toch eens op met je kruistocht tegen Mercedes…Bvanham schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:49:
[...]
Mercedes rijders he, die beschuldigen iedereen als het kan. Gewoon weer een blunder van Russell die aangeeft dat hij niet klaar is om kampioen te worden of leider van een team. Volgend jaar Sainz erbij die hem zijn achterkant laat zien en dan hopelijk Ferrari en Lulu verslaan om 2e te worden in het wdc
Ik weet niet of jij vroeger races keek en een romantisch beeld in je hoofd hebt of het gewoon oprecht niet weet, maar 90% van de overtakes werden voor DRS gedaan tijdens pitstops… Dat was echt niet ‘beter’Vinniedh schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:43:
[...]
Mag van mij helemaal verdwijnen. Ik weet dat dat niet gaat met de huidige autos. Laat het maar weer aankomen op ouderwets raceinstinct
Dat eerste hahah, een romantisch beeld.lolgast schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:57:
[...]
Ik weet niet of jij vroeger races keek en een romantisch beeld in je hoofd hebt of het gewoon oprecht niet weet, maar 90% van de overtakes werden voor DRS gedaan tijdens pitstops… Dat was echt niet ‘beter’
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23-08 18:44
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De exploderende remschijf van Verstappen was een mooie slowmotion.
Tjah Russel had vorig jaar ook zo'n moment toen Hamilton achter hem zat te pushen. Aan de andere kant geven ze een 20s straf niet zomaar, maar ik denk dat Russel ook ergens de focus verliest als het erom gaat.
In ieder geval, mooi om even terug te kijken en vooral heel mooi voor Sainz.
Tjah Russel had vorig jaar ook zo'n moment toen Hamilton achter hem zat te pushen. Aan de andere kant geven ze een 20s straf niet zomaar, maar ik denk dat Russel ook ergens de focus verliest als het erom gaat.
In ieder geval, mooi om even terug te kijken en vooral heel mooi voor Sainz.
Hebben ze eindelijk de kans om zonder Verstappen te racen maken ze er alsnog een saaie bedoening van. Dat argument kan dus ook de koelkast in.
Dus tegen iemand aanrijden waardoor diegene crasht = 10 seconden straf.
Maar eerder remmen waardoor de ander van de baan gaat en crasht zonder dat ze elkaar raken = 20 seconden straf?
Ik denk dat ze Alonso 20 seconden gegeven hebben omdat 10 seconden toch geen verschil zou maken. Lekker consistent weer in ieder geval.
Uiteraard niet zo slim van Alonso om dit soort fratsen uit te halen, maar het is toch aan de achtervolger om op te letten wat je voorganger doet en de achterlichten zijn er toch ook om te laten zien dat de auto aan het harvester is. Ik vind dat Russel dit grotendeels ook aan zichzelf te danken heeft want hij staat erom bekend fouten te maken op dit soort momenten (Singapore vorig jaar bijvoorbeeld).
Maar eerder remmen waardoor de ander van de baan gaat en crasht zonder dat ze elkaar raken = 20 seconden straf?
Ik denk dat ze Alonso 20 seconden gegeven hebben omdat 10 seconden toch geen verschil zou maken. Lekker consistent weer in ieder geval.
Uiteraard niet zo slim van Alonso om dit soort fratsen uit te halen, maar het is toch aan de achtervolger om op te letten wat je voorganger doet en de achterlichten zijn er toch ook om te laten zien dat de auto aan het harvester is. Ik vind dat Russel dit grotendeels ook aan zichzelf te danken heeft want hij staat erom bekend fouten te maken op dit soort momenten (Singapore vorig jaar bijvoorbeeld).
Apart dat ze er nog ff een wiel op hangen voor ze hem de box in rollen, zou dat voor het evenwicht op die dolly's zijn?DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:55:
...
Het gaat niet om de crash wel om het rode vlag verzoek erna voor de punten.Tomcatter_31 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:56:
[...]
Tuurlijk, Alonso geeft een brake test wat blijkbaar in de data gezien is, maar het is weer de schuld van Mercedes. Hou toch eens op met je kruistocht tegen Mercedes…
Dat is bullshit natuurlijk. Hij ligt op zijn kant in 1 seconde na een crash midden op de baan en je denkt dat hij het direct roept vanwege de punten en niet vanwege het feit dat Strollyboy met 200 om te bocht komt?Bvanham schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Het gaat niet om de crash wel om het rode vlag verzoek erna voor de punten.
Jij bent af.
Wellicht komt de FIA morgen ofzo met een post-race rode vlag situatie?Bvanham schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Ik wil deze smiley gebruiken

Ik ben geen mercedes fan. Maar dit is echt onzin..Bvanham schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Russel is in paniek en redelijk terecht gezien zijn positie op de baan.
Hij stond dwars midden op de baan, op een plek waar het zicht minder is, dan snap ik wel dat hij om een rode vlag vraagt, want er hoeft er maar 1 in een onoplettend moment zich in de zijkant te boren en hij loopt het risico het niet na te kunnen vertellen. Dus volledig terecht dat hij in paniek is, iedere andere suggestie is eigenlijk walgelijk (wat je ook verder van Russell vindt).Bvanham schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Rode vlag is compleet onnodig, voegt helemaal niks toe aan een dubbel geel + vsc, zeker met een gat van 10-15 sec naar de volgende auto. Iedereen rijdt bijna geparkeerd er langs. Prima dat hij er om vraagt, gezien hij op zijn kant midden op de baan ligt, maar even prima zoals het is aangepakt door de raceleiding en de engineers op de radio's.
erutangiS
Vermoed eerder routine of de mogelijkheid hebben om de auto weer op de banden te kunnen zetten.PalingDrone schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:10:
[...]
Apart dat ze er nog ff een wiel op hangen voor ze hem de box in rollen, zou dat voor het evenwicht op die dolly's zijn?
Wat ook kan is dat ze het doen voor het geval de auto gaat bewegen voordat die stabiel op krikken staat. Want nog meer schade veroorzaken, zit volgens mij niemand op te wachten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat een mooie race, vol met verrassingen!
Verstappen die na zoveel overwinningen een keer uitvalt door een technisch probleem, lig er niet wakker van. Red Bull is wel zo'n team die vaak problemen geen tweede keer terug laten komen, dus dit is een mooie les voor hun team. Maar persoonlijk denk ik dat er niet meer in Perez zit dan hij nu heeft laten zien, 1 seconde per ronde verliezen op een Mclaren? Hmm... dat is toch niet goed genoeg voor als je in een Red Bull rijdt..
De Crash van Russel, is het Alonso zijn fout? Wij hebben de boordcamera van Russel al meerdere malen terug gekeken maar daar zie je hem zelf de fout maken omdat hij gewoon laat remt, wij zien geen rare acties bij Alonso. Maar wij hebben natuurlijk ook niet de data die de FIA heeft, daarom hoop ik maar dat de FIA een terechte straf heeft uitgedeeld na het zien de data. De crash zag er op het eerste oog wel veel heftiger uit dan hij uiteindelijk was
Twee kampioenen zijn vandaag gesneuveld, dat is lang geleden
Op naar Suzuka
Verstappen die na zoveel overwinningen een keer uitvalt door een technisch probleem, lig er niet wakker van. Red Bull is wel zo'n team die vaak problemen geen tweede keer terug laten komen, dus dit is een mooie les voor hun team. Maar persoonlijk denk ik dat er niet meer in Perez zit dan hij nu heeft laten zien, 1 seconde per ronde verliezen op een Mclaren? Hmm... dat is toch niet goed genoeg voor als je in een Red Bull rijdt..
De Crash van Russel, is het Alonso zijn fout? Wij hebben de boordcamera van Russel al meerdere malen terug gekeken maar daar zie je hem zelf de fout maken omdat hij gewoon laat remt, wij zien geen rare acties bij Alonso. Maar wij hebben natuurlijk ook niet de data die de FIA heeft, daarom hoop ik maar dat de FIA een terechte straf heeft uitgedeeld na het zien de data. De crash zag er op het eerste oog wel veel heftiger uit dan hij uiteindelijk was
Twee kampioenen zijn vandaag gesneuveld, dat is lang geleden
Op naar Suzuka
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Australië is toch altijd een vrij saaie race.
Eerder toen het de seizoensopening was dat ook vaak het geval.
Eerder toen het de seizoensopening was dat ook vaak het geval.
Ik zie niet in wat er zo onvoorstelbaar aan is eerlijk gezegd. Alonso haalt zijn voet van het gas en versnelt daarna weer richting de bocht. Als dit niet door de beugel kan begrijp ik niet dat Magnussen niet om de race drie punten op zijn licentie krijgt.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:55:
En nu ik de beelden ook heb gezien, begrijp ik die straf wel.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Russell zit gewoon te snurken.
Zoals anderen al aangeven is dit onzin en daarbij reageer je in je vorige post op het brake test verhaal, niet op de rode vlag.Bvanham schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Dit. Je hebt in Spa met Hubert wel gezien wat er kan gebeuren als iemand perongelijk in de zij rijdt ...Transportman schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:15:
[...]
Hij stond dwars midden op de baan, op een plek waar het zicht minder is, dan snap ik wel dat hij om een rode vlag vraagt, want er hoeft er maar 1 in een onoplettend moment zich in de zijkant te boren en hij loopt het risico het niet na te kunnen vertellen. Dus volledig terecht dat hij in paniek is, iedere andere suggestie is eigenlijk walgelijk (wat je ook verder van Russell vindt).
Ik snap opzich wel de keuze van RC om VSC te gooien, maar ikzelf had (zeker in geval van veiligheid) de rode vlag eruit gegooid.
Je zou maar net iemand hebben die op zijn dash zat te kijken of de delta's goed waren en ineens ligt er een auto stil voor je neus!
(En nee, ik ben zeker geen Mercedes-fan; heb wel een zwak voor Russell, ken hem al jaren, maar het team zelf vind ik vreselijk).
Als je Alonso zelf ook hoort, moet ik toch wel heel eerlijk zijn dat ik dit inderdaad een onterechte straf vind en Russel zelf gewoon fout zat en liep te slapen... Want ook op Russel zijn boordcamera zie je niks raars, alleen dat hij te laat remt en de controle verliest.
Fernando Alonso kwam als zesde over de meet tijdens de GP van Australië, maar na de race werd hij teruggezet naar de achtste plek. Waarom? Hij had gevaarlijk gereden in strijd met George Russell, zo oordeelden de stewards. De Spanjaard was vroeger dan normaal op zijn rem gaan staan op weg naar bocht zes, waardoor Russell uiteindelijk crashte.
Alonso is het niet eens met zijn straf van twintig seconden. Volgens hem werd er gewoon geracet. "In de laatste ronden van de race kwam Russell snel dichterbij. Ik wist dat hij eraan kwam en hij reed al vijf à zes ronden binnen DRS-afstand. Ik reed daarom gewoon kwalificatie- na kwalificatieronde."
"Ik wilde bij het uitkomen van bocht zes zoveel mogelijk snelheid meenemen ter verdediging op Russell, zoals elke coureur dat zou doen. Ik vond niet dat het gevaarlijk was. Het is teleurstellend om een straf te krijgen voor hard, maar fair racen. Ik ben blij dat het goed gaat met George, want het was niet fijn om zijn auto zo midden op de baan te zien staan", zo sluit hij sportief af.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
“Hard maar fair”G_Dragon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:51:
Als je Alonso zelf ook hoort, moet ik toch wel heel eerlijk zijn dat ik dit inderdaad een onterechte straf vind en Russel zelf gewoon fout zat en liep te slapen... Want ook op Russel zijn boordcamera zie je niks raars, alleen dat hij te laat remt en de controle verliest.
[...]
Als door het toedoen van de een de ander de muur in gaat is het niet echt fair meer te noemen
Inmiddels de race teruggekeken, maar deze was 0,0 spannender dan een race waar Max wint. Top posities waren vrij snel duidelijk. Achterin de top 10 was het nog wel leuk op momenten.
Jammer voor Max om op zo'n knullige manier uit te vallen, zat weer dichtbij een win record. Perez valt voor de verandering weer eens zwaar door de mand.
Jammer voor Max om op zo'n knullige manier uit te vallen, zat weer dichtbij een win record. Perez valt voor de verandering weer eens zwaar door de mand.
Maar Alonso doet helemaal niks fout? Iedere coureur mag vroeger remmen als ze sneller de bocht uit willen komen, dat iemand achter je dat verkeerd inschat is niet de fout van de gene die vroeger remt.. dan zouden er veel meer straffen moeten vallen!Holk schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:52:
[...]
“Hard maar fair”
Als door het toedoen van de een de ander de muur in gaat is het niet echt fair meer te noemen
Ik hoop dat ze deze straf gaan aanvechten en winnen.
Typisch hoe de een hier een geweldige race heeft gezien en de andere een saaie. Is de beleving bij iedereen zo anders?
Ik hoopte op een spannende race na de uitval van VER, maar er gebeurde op de crash van RUS na helemaal niks spannends.
Ik hoopte op een spannende race na de uitval van VER, maar er gebeurde op de crash van RUS na helemaal niks spannends.
Doet niks fout? De stewards zijn het niet met je eens.G_Dragon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:56:
[...]
Maar Alonso doet helemaal niks fout? Iedere coureur mag vroeger remmen als ze sneller de bocht uit willen komen, dat iemand achter je dat verkeerd inschat is niet de fout van de gene die vroeger remt.. dan zouden er veel meer straffen moeten vallen!
Hij remt 100 meter eerder dan hij 57 ronden eerder gedaan heeft, gaat weer op het gas en remt dan weer af.
Dan nog... Russell heeft ook een rempedaal...TinusXIII schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:01:
[...]
Doet niks fout? De stewards zijn het niet met je eens.
Hij remt 100 meter eerder dan hij 57 ronden eerder gedaan heeft, gaat weer op het gas en remt dan weer af.
Er was ook geen bal aan. Geen ultiem snoozefest, maar wel aan de onderkant der vermakelijkheid. Een beetje Utrecht-Heerenveen op zondag aan het einde van het seizoen wanneer er geen bal meer verandert aan de uitslag. Dan heeft er nog wel eens iemand zin in een sprintje of een schot, maar dat is het dan ook wel.CyBeRSPiN schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:57:
Typisch hoe de een hier een geweldige race heeft gezien en de andere een saaie. Is de beleving bij iedereen zo anders?
Zo..... Een race zonder Max is saai..... Geen van de podium kandidaten deden maar moeite om in DRS of wheel to wheel te racen
Cogitationis poenam nemo patitur
De FIA denkt er wel vaker anders over, maar hun zullen het wel weten want daar ligt de data. Ik zie in ieder geval geen probleem met 100 meter eerder remmen omdat je sneller de bocht weer uit wil, dat de coureur achter je dan ligt te slapen en zijn auto verlies is niet direct de schuld aan de vroegere remmer.. Ik deel ook alleen maar mijn persoonlijke mening na het terugkijken van de beelden vanuit beide auto's, heb verder geen data.TinusXIII schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:01:
[...]
100 meter eerder liften (dan dat in je in de hele race gedaan hebt) en ook eerder downshiften (dan dat je tot daar aan toe gedaan hebt) is precies wat je niet mag doen volgens artikel 33.4 Daar valt weinig op af te dingen.G_Dragon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:56:
[...]
Maar Alonso doet helemaal niks fout? Iedere coureur mag vroeger remmen als ze sneller de bocht uit willen komen, dat iemand achter je dat verkeerd inschat is niet de fout van de gene die vroeger remt.. dan zouden er veel meer straffen moeten vallen!
Ik hoop wel dat ze de uitloop van deze bocht onder handen nemen. Zowel Hauger in F2 als Russell kwamen weer terug de baan op. Dat had veel erger kunnen aflopen
Als dat specifiek in een artikel staat dan hou ik het bij een persoonlijke mening en hebben we nu dankzij jou de feiten, dan kan ik ervan vinden wat ik wil. Maar dit is dan wel wat Alonso had moeten weten en dan is het wel terecht.jan390 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:05:
[...]
100 meter eerder liften (dan dat in je in de hele race gedaan hebt) en ook eerder downshiften (dan dat je tot daar aan toe gedaan hebt) is precies wat je niet mag doen volgens artikel 33.4 Daar valt weinig op af te dingen.
Ik hoop wel dat ze de uitloop van deze bocht onder handen nemen. Zowel Hauger in F2 als Russell kwamen weer terug de baan op. Dat had veel erger kunnen aflopen
Waarom is dat dan fout? Vroeger remmen/vertragen voor de DRS-detectiestreep mag dan ook niet meer bijvoorbeeld. De stewards gebruiken een kapstokartikel waar precedentwerking van uit gaat. Als Russell niet gecrasht was, had er werkelijk niemand naar gekeken. Ik vind het een erg bijzondere conclusie van de stewards.TinusXIII schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:01:
[...]
Dat is helemaal niet precies wat er in artikel 33.4 staat:jan390 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:05:
[...]
100 meter eerder liften (dan dat in je in de hele race gedaan hebt) en ook eerder downshiften (dan dat je tot daar aan toe gedaan hebt) is precies wat je niet mag doen volgens artikel 33.4 Daar valt weinig op af te dingen.
Kapstokartikel, net als wij op de openbare weg artikel 5 kennen. De zeer, zeer strikte uitleg van vandaag lijkt echt helemaal nergens op. Laat inhalen bij Blanchimont maar achterwege. Of de tunnel uit in Monaco. Of de Ricciardo-style divebombs, inhalen via de andere lijn in de Luyendijk-bocht, en ga zo maar door.At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which
could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.
Idd. En VSC is veiliger dan volle SC qua snelheid die coureurs mogen aanhouden.Transportman schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:33:
[...]
Iedere andere ronde was dit een rode vlag geweest, maar laatste ronde dus op zich ben ik niet verbaasd dat ze voor een VSC zijn gegaan. Zorgt dat iedereen weet dat er iets is en op lage snelheid langs komt, dus is effectief genoeg voor een laatste ronde.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
U zei?Mog schreef op zondag 24 maart 2024 @ 05:11:
[...]
Ik hoop het. Maar het zal wel weer “Carlos, please swap with Charles..” worden.
Reden van de uitval van Verstappen is ook bekend: "De remklauw greep zich aan het begin van de race vast aan de remschijf"
Inderdaad... Ik hoopte op spanning toen Sainz Verstappen voorbij ging, toen dacht ik: oke let's go. Eens kijken wie de baas is. En dan blijkt het een technisch probleem te zijnCyBeRSPiN schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:57:
En Magnussen, smaakmaker van de afgelopen races
Verwijderd
Het zou grappig zijn geweest als Max de interviews had gedaansjaool schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:33:
Het zou wel grappig zijn als Max ze nu zit op te wachten in de cool down room.
Meer punten voor Tsunoda dus?TinusXIII schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:34:
De motivatie van de stewards:[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed voor hun positie in het achterveld.
PSN
Waarom hebben ze de auto van Perez eigenlijk niet aan Verstappen gegeven toen ie uitviel
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Yep, 6 nu.YakuzA schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:29:
[...]
Meer punten voor Tsunoda dus?
Goed voor hun positie in het achterveld.
Yuki moves up to P7 after Alonso picks up a time penalty. EVEN MORE POINTS 🧑🍳 pic.twitter.com/KyiKQTIfNH
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) 24 maart 2024
Verwijderd
Bvanham schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:49:
[...]
Mercedes rijders he, die beschuldigen iedereen als het kan. Gewoon weer een blunder van Russell die aangeeft dat hij niet klaar is om kampioen te worden of leider van een team. Volgend jaar Sainz erbij die hem zijn achterkant laat zien en dan hopelijk Ferrari en Lulu verslaan om 2e te worden in het wdc

Voor Aston zijn die 2 punten amper belangrijk, maar Toro Rosso kan ze goed gebruiken.
PSN
Als je volgas op een recht stuk rijdt en probeert te slipstreamen en de auto voor je gaat ineens van zijn gas af of zelfs remmen, is gewoon gevaarlijk. Daar kan je niet op anticiperen. 100m eerder remmen voor een F1 auto is gewoon heel veel en als rijder erachter reken je daar niet op. Zie bijvoorbeeld ook Schumacher en Coulthard op Spa in 1998.G_Dragon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:56:
[...]
Midden op het rechte stuk remmen en dan weer gas geven zonder reden, is gewoon potentieel gevaarlijk erratic, voor dit soort situaties is dat artikel specifiek bedoeld. Dat lulverhaal van Alonso slaat ook nergens op. "Ik wilde een betere exit maken"FirePuma142 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:14:
[...]
Dat is helemaal niet precies wat er in artikel 33.4 staat:
[...]
Kapstokartikel, net als wij op de openbare weg artikel 5 kennen. De zeer, zeer strikte uitleg van vandaag lijkt echt helemaal nergens op. Laat inhalen bij Blanchimont maar achterwege. Of de tunnel uit in Monaco. Of de Ricciardo-style divebombs, inhalen via de andere lijn in de Luyendijk-bocht, en ga zo maar door.

Nu zat Russell er ver genoeg achter dat hij de bocht had moeten kunnen maken, wat als iemand er nog vlakker achter zit? Dit gedrag moet je gewoon niet willen in een racesport waar ze zo op het randje rijden. Voor een clio cup ofzo kan het leuk racen opleveren, in F1? nee, hard afstraffen.
erutangiS
Ze hebben zich er allang bij neergelegd.G_Dragon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:56:
[...]
Kijk de beelden.
Was een leuke race, maar in kader 'haal max eruit dan heb je een echte race', die kunnen we dus ook als argument simpel van de tafel vegen. Misschien ooit zullen ze gaan snappen dat deze auto's niet echt gebouwd meer zijn om echt te racen, maar gewoon de persoon achter je zo ver mogelijk van je vandaan te krijgen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zolang die autos zo groot en zwaar zijn zal dit wel ff blijven.SinergyX schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:49:
Was een leuke race, maar in kader 'haal max eruit dan heb je een echte race', die kunnen we dus ook als argument simpel van de tafel vegen. Misschien ooit zullen ze gaan snappen dat deze auto's niet echt gebouwd meer zijn om echt te racen, maar gewoon de persoon achter je zo ver mogelijk van je vandaan te krijgen.
Eerlijk is eerlijk, ik heb lekker uitgeslapen en heb de race net pas gekeken 😅
En achteraf ben ik hier stiekem best blij mee.
Als ik de reacties lees van de “anti Mercedes “ groep, zou ik willen dat Max daar naar toe gaat. Ben wel benieuwd wie dan de Sjaak wordt 😄
En ik vraag me serieus af waarover Russel in paniek was. Zijn positie op de baan of dat hij zijn punten zou verliezen.
Ikzelf zou 7 kleuren in mijn broek hebben door de positie waar (en hoe) de wagen lag, maar ik twijfel bij Russel. Ik vermoed eerlijk gezegd dat hij in paniek was door zijn punten.
Als ik de reacties lees van de “anti Mercedes “ groep, zou ik willen dat Max daar naar toe gaat. Ben wel benieuwd wie dan de Sjaak wordt 😄
En ik vraag me serieus af waarover Russel in paniek was. Zijn positie op de baan of dat hij zijn punten zou verliezen.
Ikzelf zou 7 kleuren in mijn broek hebben door de positie waar (en hoe) de wagen lag, maar ik twijfel bij Russel. Ik vermoed eerlijk gezegd dat hij in paniek was door zijn punten.
Alonso op X
Double points for the team and a better race pace than the rest of the weekend allowed us to cross the finish line in 6th and 7th place. A bit surprised by a penalty at the end of the race regarding how we should approach the corners or how we should drive the race cars. At no point do we want to do anything wrong at these speeds. I believe that without gravel on that corner, on any other corner in the world we will never be even investigated. In F1, with over 20 years of experience, with epic duels like Imola 2005/2006/ Brazil 2023, changing racing lines, sacrificing entry speed to have good exits from corners is part of the art of motorsport. We never drive at 100% every race lap and every corner, we save fuel, tires, brakes, so being responsible for not making every lap the same is a bit surprising. We have to accept it and think about Japan, to have more pace and fight for positions further up the field. Thank you, team! @AstonMartinF1
https://twitter.com/alo_o...4rV93nWUSQAxjZC5Dr0w&s=19
Double points for the team and a better race pace than the rest of the weekend allowed us to cross the finish line in 6th and 7th place. A bit surprised by a penalty at the end of the race regarding how we should approach the corners or how we should drive the race cars. At no point do we want to do anything wrong at these speeds. I believe that without gravel on that corner, on any other corner in the world we will never be even investigated. In F1, with over 20 years of experience, with epic duels like Imola 2005/2006/ Brazil 2023, changing racing lines, sacrificing entry speed to have good exits from corners is part of the art of motorsport. We never drive at 100% every race lap and every corner, we save fuel, tires, brakes, so being responsible for not making every lap the same is a bit surprising. We have to accept it and think about Japan, to have more pace and fight for positions further up the field. Thank you, team! @AstonMartinF1
https://twitter.com/alo_o...4rV93nWUSQAxjZC5Dr0w&s=19
Tuurlijk, hij is net gecrasht en ligt dwars midden op de racebaan en hij maakt zich druk over z’n puntjes…streamnl schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:57:
Eerlijk is eerlijk, ik heb lekker uitgeslapen en heb de race net pas gekeken 😅
Die snap ik dan weer wel. Lag 2 weken geleden nog in een ziekenhuis bed, wint vandaag afgetekend na een volle race gecontroleerd te hebben. Met ook nog eens een inhaalactie voor de leiding (voordat duidelijk was dat verstappen een probleem had, dat zal meegespeeld hebben vermoed ik, ook al had Max mogelijk al wat last, echter de rest kwam er nog niet voorbij) en rijd ook nog eens in een Ferrari (wat ook zeker nog altijd zal meespelen).Lynx schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:29:
Ik vermoed al had Max afgetekend gewonnen en was Sainz 3de geworden omdat er nog iemand langs was gekomen hij ook wel DotD was geworden als er verder niets opvallend was gebeurt met een andere coureur puur vanwege de symathie die hij alleen al zou oogsten voor zijn ziekenhuis opname en de wijze waarop ie toch terugkomt dit weekend in het geval hij niet had gewonnen. De win, en de wijze waarop, zal dat alleen maar versterkt hebben.
Wel mooi dat Verstappen nu minder hoeft te betalen om volgend jaar F1 te rijden. Kan ie mooi zijn team uit dineren nemen
[ Voor 21% gewijzigd door alienfruit op 24-03-2024 13:14 ]
Zijn dit jaar twee extra races healienfruit schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:14:
Wel mooi dat Verstappen nu minder hoeft te betalen om volgend jaar F1 te rijden. Kan ie mooi zijn team uit dineren nemen
Het team heeft door zo te prutsen er zelf voor gezorgd dat zij minder moeten betalen. Dus neem aan de Ver dat bonnetje niet zelf hoeft te betalen.alienfruit schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:14:
Maar was het een fout in het onderdeel of hoe het in elkaar geschroefd is? Maar ja, ze hebben genoeg tijd om uit te zoeken waarom het fout ging.
Verder ook lekkere opmerkingen van Perez dat Saintz toch wel van Verstappen zou winnen.
Verder ook lekkere opmerkingen van Perez dat Saintz toch wel van Verstappen zou winnen.
[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 24-03-2024 13:35 ]
Goh, waarom zou hij dat toch zeggenalienfruit schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:34:
Heb je het oordeel van de stewards gelezen? Want dit doet me denken van niet.MrOleo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:42:
[...]
Midden op het rechte stuk remmen en dan weer gas geven zonder reden, is gewoon gevaarlijk erratic, voor dit soort situaties is dat artikel specifiek bedoeld. Dat lulverhaal van Alonso slaat ook nergens op. "Ik wilde een betere exit maken", dan rem je 10m eerder, niet 100m om daarna weer te accelereren en weer te remmen.
Nu zat Russell er ver genoeg achter dat hij de bocht had moeten kunnen maken, wat als iemand er nog vlakker achter zit? Dit gedrag moet je gewoon niet willen in een racesport waar ze zo op het randje rijden. Voor een clio cup ofzo kan het leuk racen opleveren, in F1? nee, hard afstraffen.
Misschien wel een goede wake up call voor RB om Perez nu niet te snel al een contract aan te bieden.
I served in a company of heroes.
Zouden ze zich bij Ferrari al achter de oren beginnen te krabben?
De coureur waar ze afscheid van hebben genomen verslaat - nog niet volledig hersteld - hun stercoureur, terwijl de grote man die volgend jaar de kar moet gaan trekken geen deuk meer in een pakje boter rijdt.
De coureur waar ze afscheid van hebben genomen verslaat - nog niet volledig hersteld - hun stercoureur, terwijl de grote man die volgend jaar de kar moet gaan trekken geen deuk meer in een pakje boter rijdt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Inderdaad. Perez moet met die auto in ieder geval kunnen strijden om P2 en P3. Maar dit bewijst ook wat voor een goede rijder Verstappen is. Het is écht niet alleen de auto waardoor ie kampioenschappen wint, anders was Perez altijd tweede zoals Bottas dat was in de gloriejaren van Mercedes.Vuvuzela schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:45:
Misschien wel een goede wake up call voor RB om Perez nu niet te snel al een contract aan te bieden.
Wat mij betreft: Sainz naar Red Bull in 2025
Ik zeg letterlijk hetzelfde als de stewardsFirePuma142 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:43:
[...]
Heb je het oordeel van de stewards gelezen? Want dit doet me denken van niet.
erutangiS
Zou bij dat laatste wel kanttekening plaatsen. Denk wel dat Ham over zijn hoogtepunt heen is, maar vorig seizoen heeft hij wel Russell verslagen. Hij heeft nu voordat het seizoen begon bekend gemaakt naar Ferrari te gaan. Dus hij zal niet de volledige support van team meer krijgen. Dus je mag nu wel verwachten dat Russell er voor gaat eindigen.alexbl69 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:51:
Zouden ze zich bij Ferrari al achter de oren beginnen te krabben?
Kijkende naar Ferrari heeft Hamilton wel een goede keuze gemaakt.
De stewards zeggen juist dat remmen geen significant onderdeel was van de vertraging, noch stellen ze dat het klip en klaar gevaarlijk erratic was. Dus nee?
Hoe dan ook, de stewards vonden het minimaal potentieel gevaarlijk door de optelsom van afstand en lift/shift/rem. Ik vind dat bijzonder omdat Russell pas in de remzone heel veel rapper naderbij komt. Ik heb eerder het idee, maar geen data buiten de video vanuit Alonso’s auto, dat Russel zijn rempunt en downshift verkeerd inschatte en daar door er af schoot.
Stewards zeggen hij remt en accelereertFirePuma142 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:24:
[...]
De stewards zeggen juist dat remmen geen significant onderdeel was van de vertraging, noch stellen ze dat het klip en klaar gevaarlijk erratic was. Dus nee?
Hoe dan ook, de stewards vonden het minimaal potentieel gevaarlijk door de optelsom van afstand en lift/shift/rem. Ik vind dat bijzonder omdat Russell pas in de remzone heel veel rapper naderbij komt. Ik heb eerder het idee, maar geen data buiten de video vanuit Alonso’s auto, dat Russel zijn rempunt en downshift verkeerd inschatte en daar door er af schoot.
Ik zeg hij remt en accelereert
Stewards zeggen minimaal potentieel gevaarlijk en dat is genoeg voor een straf dus over erratic hoeven ze niks meer toe te voegen.
Ik zeg potentieel gevaarlijk en erratic (remmen en weer gas geven op een recht stuk is erratic).
Dus ja we zeggen hetzelfde....

erutangiS
Auto of marshalls langs de baan => VSCTransportman schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:33:
[...]
Iedere andere ronde was dit een rode vlag geweest, maar laatste ronde dus op zich ben ik niet verbaasd dat ze voor een VSC zijn gegaan. Zorgt dat iedereen weet dat er iets is en op lage snelheid langs komt, dus is effectief genoeg voor een laatste ronde.
Auto of marshalls op de baan => SC
Schade aan de muur (met lange herstelwerkzaamheden als gevolg) => rode vlag
In dit geval had het dus een SC moeten zijn. Maar precedent van Albon vorig jaar zegt rood (en ook toen klaagden coureurs dat rood overdreven was). Of die schade aan de muur er was weten we niet. Maar lange herstelwerkzaamheden was sowieso niet aan de orde. Race was gedaan en zou niet herstart worden.
VSC valt ook te verdedigen gezien race gedaan is.
Hoe maakt een rode vlag dit veiliger? In beide gevallen worden er vlaggen gezwaaid, borden uitgehouden (/knipperende LED panelen), verschijnt er groot een melding op het dash en toetertt de monteur in het oor (en wellicht ook nog indicatie biepjes "uit de auto" die we op de onboard niet horen, net zoals de DRS biepjes die de coureur hoort).Ryur schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:50:
Ik snap opzich wel de keuze van RC om VSC te gooien, maar ikzelf had (zeker in geval van veiligheid) de rode vlag eruit gegooid.
Je zou maar net iemand hebben die op zijn dash zat te kijken of de delta's goed waren en ineens ligt er een auto stil voor je neus!
Rood, SC of VSC maakt echt helemaal geen verschil in één ronde. In alle drie ee gevalken worden identieke waarschuwingen gegeven, en moeten ze een delta tijd volgen. Een coureur die niet oplet is bij een rode vlag dus net zo gevaarlijk als bij een VSC.
Bij een SC is er wel een verschil in dat de delta tijd vervalt nadat de coureur twee keer de control line heeft gepasseerd.
Overigens snap ik de oproep van Russell wel. En de VSC die RC er in gooit ook (er komen geen marshalls op de baan, alleen de Medical Car is op de baan en dat zijn ook de enige poppetjes op Russell na die over het circuit lopen). Volgens de guidelines van de FIA zelf had het een SC moeten zijn, maar precedent van vorig jaar zegt dan rood.
En uiteindelijk maakte het, gezien het de laatste ronde was, geen verschio voor de veiligheid.
En met een VSC finish pleasen ze de media dat er wel een finish foto is waarbij niet het hele veld in een lint hangt, zoals vorig jaar.
Snap zelf niet zo waarom we debatteren over of Russell om een rode vlag smeekt of ‘well, it’s not that dangerous so a vsc and yellow flag, blimey’
Like de man is net de muur in gegaan op ze kant weet helft niet wat er richting hem komt en heeft geen uitweg met aderaline in je. Tuurlijk schreeuw je dan om hulp
Mensen die dan entertainen dat dit is om punten te behouden moeten ECHT in de spiegel gaan kijken. Want dat is gewoon een enge kijk op het leven
Like de man is net de muur in gegaan op ze kant weet helft niet wat er richting hem komt en heeft geen uitweg met aderaline in je. Tuurlijk schreeuw je dan om hulp
Mensen die dan entertainen dat dit is om punten te behouden moeten ECHT in de spiegel gaan kijken. Want dat is gewoon een enge kijk op het leven
[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 24-03-2024 14:41 ]
Gewoon drie domme acties op een rij.
ALO, het boefje dat ie is, maakt een verkapte braketest, ziet RUS eraf tetsen, begint over de radio zich in te dekken met een verhaal over mogelijke technische mankementen.
RUS, maximaal in zijn emoties zittend, verliest het overzicht in de achtervolging, laat zich verrassen en schiet de baan af. Komt vrij vlot met redenen waarom hij niet schuldig is aan de crash.
Stewards, prikken door het verhaal van ALO en besluiten hem dit voorval toch ernstig aan te rekenen, maar in hun oneindige onhandigheid vergeten er een duidelijk verhaal van te maken in de uitleg wat er precies fout ging. Stellen dat het crashen van RUS geen invloed had op de beslissing maakt het allemaal weer erg onduidelijk wanneer 'erratic driving' nou precies wel of niet van toepassing is.
ALO, het boefje dat ie is, maakt een verkapte braketest, ziet RUS eraf tetsen, begint over de radio zich in te dekken met een verhaal over mogelijke technische mankementen.
RUS, maximaal in zijn emoties zittend, verliest het overzicht in de achtervolging, laat zich verrassen en schiet de baan af. Komt vrij vlot met redenen waarom hij niet schuldig is aan de crash.
Stewards, prikken door het verhaal van ALO en besluiten hem dit voorval toch ernstig aan te rekenen, maar in hun oneindige onhandigheid vergeten er een duidelijk verhaal van te maken in de uitleg wat er precies fout ging. Stellen dat het crashen van RUS geen invloed had op de beslissing maakt het allemaal weer erg onduidelijk wanneer 'erratic driving' nou precies wel of niet van toepassing is.
Had Perez tijdens de testdagen ook geen brandende rem rechts achter? Is dit een los staand incident of iets groters, dat mis ik tot nu toe in de discussie over deze situatie.alienfruit schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:34:
Maar was het een fout in het onderdeel of hoe het in elkaar geschroefd is? Maar ja, ze hebben genoeg tijd om uit te zoeken waarom het fout ging.
Rechts voornagynl schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:14:
[...]
Had Perez tijdens de testdagen ook geen brandende rem rechts achter? Is dit een los staand incident of iets groters, dat mis ik tot nu toe in de discussie over deze situatie.
Dan heb je de stewards niet helemaal goed begrepen vrees ik. PrimaMrOleo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:36:
[...]
Stewards zeggen hij remt en accelereert
Ik zeg hij remt en accelereert
Stewards zeggen minimaal potentieel gevaarlijk en dat is genoeg voor een straf dus over erratic hoeven ze niks meer toe te voegen.
Ik zeg potentieel gevaarlijk en erratic (remmen en weer gas geven op een recht stuk is erratic).
Dus ja we zeggen hetzelfde....
De Herr Doktor Marko zei eerder dat hij ergens aan het einde de zomerpauze de situatie rond de coureurs wou gaan bekijken. Echter kwam daarna de rel met Horner en de interne machtstrijd die zich binnen Red Bull afspeelt. Even afwachten of Marko nog straks over dit ondewerp gaat of iemand anders.Vuvuzela schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:45:
100% beter dan jij in ieder geval.FirePuma142 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:10:
[...]
Dan heb je de stewards niet helemaal goed begrepen vrees ik. Prima
erutangiS
Kuch
Niks remmen midden op het rechte stuk. Noch wordt er in het oordeel over erratic gesproken. Dus het issue is niet remmen, het oordeel is niet gevaarlijk noch erratic, noch gevaarlijk erratic zoals je het eerder noemde.although the amount of brake was so slight that it was not the main reason for his car slowing
Je kunt hoog en laag springen, het klopt simpelweg niet wat je zegt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |