"When you grow up your heart dies"
Inderdaad. Het was vooral hoe de wagen erbij lag na de klapper wat het erger deed lijken.BM schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:32:
[...]
Zo bijzonder was die klap toch ook weer niet? Zag er heel spectaculair uit hoe hij terecht kwam, maar verder niet zo spannend?
Hoe dan?!

Russel die wederom bewijst niet uitzonderlijk te zijn.
Ontzettend leuk voor Sainz!
Cogitationis poenam nemo patitur
Toen zat Ham achter hem en maakte Russel ook die domme fout.d-vine schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:34:
[...]
Vorige keer zat hij ook vlak achter iemand.
Zit al ronde lang achter Alonso te rijden.
Hij verliest zijn hoofd meer doordat de druk te hoog wordt en komt dan in een neerwaartse spiraal.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Misschien kan ie Russell nog even interviewen: You looked like a fucking idiot.StefanVerkerk schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:38:
Guenther Steiners swearcounter vandaag: 0.
Hoe dan?!![]()
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
De druk is eraf.StefanVerkerk schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:38:
Guenther Steiners swearcounter vandaag: 0.
Hoe dan?!![]()
24 Mar 2024, 06:37:47, Lap 58
het ligt ook nooooooit aan Mercedes/RUS
[ Voor 43% gewijzigd door PalingDrone op 24-03-2024 06:43 ]
Ik ben benieuwd of de oorzaak ook echt naar buiten komt.PalingDrone schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:39:
[...]
Balen als een monteur de zwakste schakel is...
Misschien maken ze wel een foutje, kan best dat ze als voorbereiding al wel het Wilhelmus klaar hadden staan
Norris, Russel en Hamilton reden achter elkaar.Amaze86 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:38:
[...]
Toen zat Ham achter hem en maakte Russel ook die domme fout.
En toen inderdaad domme fout met een tikje tegen de muur
Ligt eraan of het besproken gaat worden via whatsapp. /ssjaool schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:40:
[...]
Ik ben benieuwd of de oorzaak ook echt naar buiten komt.
Gelukkig hebben ze dan wat anders te speculeren dan de situatie rondom Horner.BiaggioLuciano schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:42:
[...]
Ligt eraan of het besproken gaat worden via whatsapp. /s
En weer een geslaagde campagne pop door 'm op de vloer te klappen.PalingDrone schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:46:
NOR kan zn gang gaan dit breekt niet
Schumi timessjaool schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:43:
Ah mooi, het Italiaanse volkslied. Dat heb ik toch wel weer even gemist. Vooral het meezingen van het Ferrari team.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Tot over twee weken!
Sainz was gewoon goed en verdiende dit dik.
Leclerc zijn banden waren dus meteen al grained en die kon niks meer.
Perez was weer eens matig. Hij staat nu niet eens P2 meer in het WDC.
Norris bewijst weer eens dat hij sneller is dan Piastri.
Geen idee wat Russel dacht te bereiken, maar dat was gewoon dom...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gelijk klagen dat ALO hem brake testte...DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:51:
Nou dat was knudde voor Verstappen. Bijna weer tien op een rij.
Perez gewoon diep triest! Beetje jammer want met zo'n auto zou je toch minimaal P2 moeten rijden.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:51:
Toen raakte die oververhit en is die in brand gevlogen.
Overigens kijkt dat stukje puin dat in de voorlaatste bocht lag, dus van Verstappen zijn auto te zijn geweest.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat leek op een aandrijfas?DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:57:
Verstappen zijn rem lijkt dus bij de start al een beetje vastgezeten te hebben aan het wiel.
Toen raakte die oververhit en is die in brand gevlogen.
Overigens kijkt dat stukje puin dat in de voorlaatste bocht lag, dus van Verstappen zijn auto te zijn geweest.
ALO ging wel heel langzaam in zijn verdediging, of het een brake test weet ik niet maar het was wel erg langzaam.... sluwe vos
Maar RUS zat imo gewoon zonder downforce, data zal het uitwijzen maar het toerental van ALO ging wel flink omlaag
Niet zo gek als hij daar inderdaad een stuk langzamer dan normaal ging en er is een reden dat Fernando zich nog even bij de stewards mag melden, maar goed weer de typische Tweakers-bias hier...PalingDrone schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:53:
[...]
Gelijk klagen dat ALO hem brake testte...
Overigens staat op Reddit een filmpje van de onboard van George en zijn reactie daarna, waarin hij in paniek om een red flag vraagt. Dat moeten even angstige momenten zijn geweest...
Verder wel een saaie race vandaag, velen vonden hem waarschijnlijk wel ok omdat Verstappen eens een keer niet won, maar verder was het wel echt een enorm saaie GP imo. Weinig actie op de baan en er gebeurde eigenlijk helemaal niks. En Perez liet weer eens zien waarom het zo'n enorm matige coureur is. Op een goede dag is het een aardige nummer 2. Als het niet lekker loopt, dan loopt het ook echt slecht...
Nee. Was een stuk van de trommel om de rem heen, een stuk carbon.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ter aanvullingDaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:51:
- Yuki in de punten en Ricciardo moet maar eens aan loopbaanoriëntatie gaan denken
- Beide Haas coureurs in de punten
- Albon in een geleende auto buiten de punten
- Beide Alpines hebben de huidige wereldkampioen op de baan ingehaald
DOUBLE OVERTAKE ON VERSTAPPEN
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 24 maart 2024
Top gedaan van Sainz. Vraag me wel nog steeds af hoeveel last hij eigenlijk heeft. Stapte de afgelopen dagen toch wel erg moeilijk uit.
Jammer van Verstappen natuurlijk, maar dat maakt F1 F1.
Mooie acties op de baan gezien, zeker Tsunoda en de Haas coureurs.
Wel een beetje jammer dat de strategieën elkaar uiteindelijk niet zo veel ontliepen. De laatste 20 ronden was de race eigenlijk wel klaar.
En Russell, tja, ik denk dat hij zich gewoon heeft laten piepelen door Alonso.
En Yuki mag wel blijven
Dat was toch ook zo? Op het rechte stuk op zijn rem. Wtf.PalingDrone schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:53:
[...]
Gelijk klagen dat ALO hem brake testte...
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Toerental ALO zakte flink in die bocht.Mog schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:13:
[...]
Dat was toch ook zo? Op het rechte stuk op zijn rem. Wtf.
Over een tijdje horen we of het legit was maar ALO zei net in een inteview al dat hij "een probleem" had daar, da's wel een beetje erg toevallig...
Hij is slim genoeg om te weten waar je van het gas moet om je achterligger uit te schakelen dus ben erg benieuwd naar de uitslag van dat steward bezoek
Anoniem: 2080528

Benieuwd wat VER nu bedoelde met 'stupid' - tenminste zo kon ik het liplezen.
Tripple DNF!Kenny_026 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:32:
Weet iemand hoe het met de headset van Toto is?
Alonso: “Check the throttle”
Engineer comes back: “Yeah we see it”
Alonso: “Something’s stuck, I’m pushing with all my strength”— referring to the throttle becoming sticky
Engineer: “Copy yeah, we see it”
Double yellows come out
Engineer: “MFB blue”— referring to an engine mode to rectify the issue
Alonso; “I don’t know if I can get it back”
- maar hoeveel waarheid en show hier in zit weet ik natuurlijk niet....
at your service
Dat zou dit ook verklaren...The_Butler schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:24:
Ik lees op reddit dat ALO schijnbaar een probleem had:
Alonso: “Check the throttle”
Engineer comes back: “Yeah we see it”
Alonso: “Something’s stuck, I’m pushing with all my strength”— referring to the throttle becoming sticky
Engineer: “Copy yeah, we see it”
Double yellows come out
Engineer: “MFB blue”— referring to an engine mode to rectify the issue
Alonso; “I don’t know if I can get it back”
- maar hoeveel waarheid en show hier in zit weet ik natuurlijk niet....

edit: Ja die lijkt stukgegaan te zijn.
Alonso trying to bring the car back after the race with his throttle issues pic.twitter.com/W8LVp4hQfB
— Aston Martin Formula 1 News (@AMF1News) 24 maart 2024
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-03-2024 07:28 ]
Anoniem: 2080528
Dit had hem ook in Zandvoort kunnen overkomen, het blijft een tactische, mentale én mechanische sport.d-vine schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:46:
Een ding is nu wel duidelijk het is niet het meest gelukkige circuit voor Max.
Maar uh, hoe bleef hij zo alsnog voor bij de start en reed alsnog een gat met een rem erop?
Hier kun je toch duidelijk zien dat hij veel vroeger remt, daarna weer kort op het gas gaat en dan weer remt?DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:25:
[...]
Dat zou dit ook verklaren...
[Afbeelding]
edit: Ja die lijkt stukgegaan te zijn.
[Twitter]
Throttle probleem zou kunnen, dat die wegviel, maar dan gaat niet vanzelf je rem ook naar 100%
Hij zal wel heel licht aan hebben gelopen in de neutrale positie. Genoeg om veel hitte te ontwikkelen, te weinig voor een slechte start.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:37:
De rem zat vanaf de start al vast.
Maar uh, hoe bleef hij zo alsnog voor bij de start en reed alsnog een gat met een rem erop?![]()
![]()
[YouTube: Max Verstappen on his retirement in the 2024 Australian Grand Prix]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Zelfs met rem erop is Max niet te stoppen tot dat alles in de fik vliegt.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:37:
De rem zat vanaf de start al vast.
Maar uh, hoe bleef hij zo alsnog voor bij de start en reed alsnog een gat met een rem erop?![]()
![]()
[YouTube: Max Verstappen on his retirement in the 2024 Australian Grand Prix]
Wekker gezet (na avondje uit gaan, met het idee dat ik 2.5 uur kon slapen) en daar echt totaal doorheen geslapen. half 8 wakker. nu in L21markdejong schreef op zondag 24 maart 2024 @ 05:39:
Nu al denkende aan de forumleden die straks later inschakelen....
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit jaar net geswitched naar Brembo schijven ipv Carbon Industries...sjaool schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:40:
[...]
Ik ben benieuwd of de oorzaak ook echt naar buiten komt.
https://racingnews365.com...y-on-hulk-with-new-brakes
(Wilt natuurlijk niet zeggen dat dat ook de oorzaak is, maar doet toch denken...)
Ja daarom was er natuurlijk de eerste 2 races ook geen probleem.Harrie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:10:
[...]
Dit jaar net geswitched naar Brembo schijven ipv Carbon Industries...
https://racingnews365.com...y-on-hulk-with-new-brakes
(Wilt natuurlijk niet zeggen dat dat ook de oorzaak is, maar doet toch denken...)
beetje makelijk om daar nu naar te wijzen terwijl de eerste 2 races geen probleem waren
ik ga er voor gemak maar van uit uit dat Red Bull ons niet de exacte oorzaak hier gaat melden,
shit happens, op naar Japan

Volgende race is probleem echt wel opgelost en zal Max weer een gat slaan.
Perez krijgt in mijn ogen heel vaak het ‘schade en daardoor downforce issues’ excuus van Horner.. Ik snap het wel vanuit Horner, maar geloofwaardig is het niet (meer)Divak schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:26:
Slap excuus voor Perez, die moet zo’n dag als vandaag maximaliseren als je een auto hebt die makkelijk het veld >30s los kan rijden.
Makkelijk het hele veld op 30s is wat overdreven denk ik. Helemaal vanaf P6. Ook heb ik zeker het idee dat de RB het hier toch wat lastiger had. PER is ook gewoon geen VER. Dat zag je aan het begin met RUS al. Daar zat hij al veel te lang achter waardoor zijn race al redelijk verprutst was.Divak schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:26:
Slap excuus voor Perez, die moet zo’n dag als vandaag maximaliseren als je een auto hebt die makkelijk het veld >30s los kan rijden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Daar twijfel ik echt heel erg aan. Als je de race van vandaag kijkt, zo je zeggen dat Ferrari het snelste team is met vlak erachter McLaren en dan een gat naar Red Bull, Aston Martin en Mercedes.Divak schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:26:
Uiteraard is Perez niet top, maar Max maximaliseert bijna altijd.
[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 24-03-2024 08:42 ]
Strak gereden van Sainz, hopelijk vind die een goede plek voor volgend seizoen.
Him BEGGING for a red flag and race control throwing out the virtual safety car is insane??? I’m so glad nothing serious happened here pic.twitter.com/Lkx6zULmY7
— Jo 🦡 (@itsIightsout) 24 maart 2024
Ja of hij dacht nog zn puntjes te redden.
Nee denk dat ie serieus wel in de rats zat. Dit was geen handige plek zo.
Prutswerk van zowel Perez als Russel vandaag. Wat mij betreft is Russell ongeschikt als eerste rijder voor Mercedes. Dus snap dat ze max willen strikken.
Durfde het niet aan om de wekker te zetten, met een kleintje van 12 weken genoeg wakker op onhandige tijden.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 24-03-2024 09:02 ]
Had toch liever Lawson gezien in de tweede RB.
Eens. Ricciardo mag van mij terug naar het promotieteam. Sainz maar ipv Perez volgend jaar?TinusXIII schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:01:
Net teruggekeken, Sainz goed gereden, Perez, Ricciardo stellen teleur.
Had toch liever Lawson gezien in de tweede RB.
Ja als ze slim zijn bij Red Bull nemen ze snel contact op met Sainz.MikeyMan schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:02:
[...]
Eens. Ricciardo mag van mij terug naar het promotieteam. Sainz maar ipv Perez volgend jaar?
Perez viel erg door de mand. Rondetijden vanaf het begin aan een halve seconde tot een seconde langzamer dan de rest, ook in schone lucht. Dat is niet toe te wijzen aan alleen een vloer met schade denk ik.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Heel mooi voor SAI dat hij ‘m gewonnen heeft, wel jammer dat hij vrijwel onbedreigd naar de overwinning kon rijden.
Gelukkig gebeurde er verder nog wel het een en ander. Mechanische pech voor zowel VER als HAM, dat gebeurt tegenwoordig toch ook maar zelden. Russell met (weer) een foutje waardoor hij crasht. Alonso reed in die bocht wel langzamer dan normaal.
Al met al een zeer teleurstellend weekend voor Mercedes, maar ook voor Red Bull.
Perez moet met zo’n auto echt minimaal op het podium staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-03-2024 09:30 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Helemaal mee eens, snap de reacties niet dat het een vermakelijke race was. Dat is dan alleen vanwege de uitslag of zo, qua race en gevechten was er zeer weinig te beleven.Dingdong schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:20:
Vond het een echt saaie race. Gebeurde zo goed als niks en zelfs Russell's crash gebeurde toen alles al gelopen was. Het is dus niet Verstappen zijn dominatie die het saai maakt. De rest laat ook gewoon niks zien en de vraag is dan ook of dat aan de huidige auto's/regelgeving ligt.
Maar zelfs met 4 DRS zones is het nog altijd niet makkelijk inhalen hier.
Iedere andere ronde was dit een rode vlag geweest, maar laatste ronde dus op zich ben ik niet verbaasd dat ze voor een VSC zijn gegaan. Zorgt dat iedereen weet dat er iets is en op lage snelheid langs komt, dus is effectief genoeg voor een laatste ronde.
Toch ben ik blij dat ze er geen rode vlag van hebben gemaakt. Dan had Russell zn punten gehouden.Transportman schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:33:
[...]
Iedere andere ronde was dit een rode vlag geweest, maar laatste ronde dus op zich ben ik niet verbaasd dat ze voor een VSC zijn gegaan. Zorgt dat iedereen weet dat er iets is en op lage snelheid langs komt, dus is effectief genoeg voor een laatste ronde.
Sainz rijdt zich mooi in de etalage. Eens zien of hij het volhoudt. Gun het hem zeker.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
:strip_exif()/f/image/dtCfJwP4A8Rf6Lm5wihqqvjR.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat weet hij ook en dat was ook de reden volgens mij dat hij een rode vlag wilde.MikeyMan schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:35:
[...]
Toch ben ik blij dat ze er geen rode vlag van hebben gemaakt. Dan had Russell zn punten gehouden.
Jammer joh, dat feestje ging ff niet door.
Ik weet niet of je de radio hebt gehoord maar blinde paniek zal eerder de reden zijn dan strategie.PalingDrone schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:54:
[...]
Dat weet hij ook en dat was ook de reden volgens mij dat hij een rode vlag wilde.
Jammer joh, dat feestje ging ff niet door.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat fabeltje dat alles aan de auto ligt kan nu wel definitief in de prullenbak. Zo superieur zijn de RB dus niet. VER is gewoon zo goed.
Mooi voor SAI dat ie m pakt. Ik krijg steeds meer het idee dat FER een enorme fout heeft gemaakt door m te laten gaan. Zeker voor een over de top HAM.
RUS bewijst weer eens niet geschikt te zijn. Zou me weinig verbazen dat als Toto VER niet kan krijgen dat ie gaat schakelen naar Sainz en ALO en dat RUS zonder stoeltje zit.
Behalve dan dat dit geval wellicht ALO aan te rekenen is. Hij heeft zojuist 20 sec. penalty voor dat geintje gekregen..LZ86 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:58:
RUS bewijst weer eens niet geschikt te zijn. Zou me weinig verbazen dat als Toto VER niet kan krijgen dat ie gaat schakelen naar Sainz en ALO en dat RUS zonder stoeltje zit.
PENALTY: Drive-through penalty (so 20s race time) for Alonso.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 24 maart 2024
Stewards "consider that Alonso affirmatively choosing to perform an unusual manoeuvre at this point to be an aggravating circumstance"#F1 #AustralianGP
[ Voor 9% gewijzigd door renegrunn op 24-03-2024 10:00 ]
Ja staat nu ook op nu.nl.lolgast schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:00:
Blijkbaar is ALO zijn 6e plek zojuist toch kwijtgeraakt. Aldus mijn vrouw
Wegens remactie die crash Russell veroorzaakte.
Heb Russell er ook niet over gehoord.
Als Sainz en Hamilton deze lijn doorzetten, dan worden ze wel zenuwachtig bij Ferrari.LZ86 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:58:
Mooi voor SAI dat ie m pakt. Ik krijg steeds meer het idee dat FER een enorme fout heeft gemaakt door m te laten gaan. Zeker voor een over de top HAM.
PSN: xMaurice93
Russel had het er wel over hoor tijdens interview met Sky, wordt hier gequote: https://www.gpblog.com/nl...content&camplink=onderaan
Russell heeft hem blijkbaar beschuldigd van een break check.LZ86 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:06:
Vaag? Ik zie ALO helemaal niet zoveel raars doen?
Compleet idioot, ten eerste omdat Alonso er ruim voor zat, ook toen Russell z'n auto verloor, en ten tweede omdat je Ruim van tevoren zag dat Alonso aan het harvesten was.
Drive through.RegularJohn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:08:
Sorry, maar dit is toch raar? Waarom 20 sec, ik kan me menig voorval herinneren waar 5 sec de straf was voor het laten eindigen van iemands race...
Dus omgezet in 20s
Ah check. Blijkbaar ff niet opgelet.renegrunn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:05:
[...]
Russel had het er wel over hoor tijdens interview met Sky, wordt hier gequote: https://www.gpblog.com/nl...content&camplink=onderaan
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |