Maar het is vreemd als je binnen je box blijft toch? Want dan zou de initiële start niet maximaal gepositioneerd zijn geweest. En dat wil je bij de start wel hebben.Ypho schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:12:
Hoe het werd uitgelegd bij het VP commentaar (I know, I know) was als volgt: Als je een jump start maakt is het normaliter een straf, tenzij je 1) binnen je box blijft; en 2) je weer opnieuw tot stilstand komt.
Disclaimer: Ik weet niet of deze uitleg correct ik, ik dacht zelf ook dat het een straf was want valse start.
Eens, 100%. Ik weet overigens ook niet of die uitleg correct is hoor, ik hoorde het en vond het bijzonder, maar niet perse onrealistisch. Maar als ik inderdaad de quotes zie van de F1 regulations, staat dit nergens. Dus het zal dan een steward-beslissing zijn geweest.Tha Deo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:14:
[...]
Maar het is vreemd als je binnen je box blijft toch? Want dan zou de initiële start niet maximaal gepositioneerd zijn geweest. En dat wil je bij de start wel hebben.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Stel men rijdt op het punt waar het er toe doet (bv rempunt voor insturen eerste bocht) 200km/u. Dat is 56m/s. Stel de reactietijdmarge bij de start is 0.05s (in werkelijkheid fors groter) dan komt dat overeen met 3m op het punt waar het er toe doet. De bv 20cm niet optimale plaatsing is dan insignificant.Tha Deo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:14:
[...]
Maar het is vreemd als je binnen je box blijft toch? Want dan zou de initiële start niet maximaal gepositioneerd zijn geweest. En dat wil je bij de start wel hebben.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als je met het oog een valse start gaat beoordelen, dan lukt dat prima met 0,2 sec te vroeg, misschien ook nog wel met 0,1 sec te vroeg, maar met 0,01 sec te vroeg heb je een probleem, waar ligt dan de grens?! Is 1 mm beweging voldoende, of 1 cm of 10 cm?
Dus gebruikt men een transponder, die meet of de auto te ver naar voren is op het moment dat de lichten uitgaan. Een exacte grens die niet helemaal overeen komt met wat je visueel een valse start zou noemen. Je kan nu immers iets vooruit rollen als je ver genoeg naar achter begint. (Daar heb je niks aan, omdat je niet weet wanneer de lichten uitgaan, tenzij je wil gokken, zie Norris die weer stopt en tijd verliest.)
De grens is niet overschreden, dus is er geen straf.
Het moment dat de lichten uitgaan:
Dus gebruikt men een transponder, die meet of de auto te ver naar voren is op het moment dat de lichten uitgaan. Een exacte grens die niet helemaal overeen komt met wat je visueel een valse start zou noemen. Je kan nu immers iets vooruit rollen als je ver genoeg naar achter begint. (Daar heb je niks aan, omdat je niet weet wanneer de lichten uitgaan, tenzij je wil gokken, zie Norris die weer stopt en tijd verliest.)
/f/image/yTjhV9qNQsPhGRFxy049aTnW.png?f=fotoalbum_large)
erutangiS
Je beweegt… maar dat maakt klaarblijkelijk niks uit. Bij _elke_ andere sport mag je niet bewegen voordat het startschot is gegeven. Ik vind het maar raar hoe dit werkt.
Mijn boefje is liev!
Het grootste verlies in starten zit in het daadwerkelijk in beweging komen (duw maar eens ergens aan, het in beweging brengen kost veel meer energie dan het on beweging houden). Als je rolt bij het uitgaan van de lampen geeft dat dus juist een enorm voordeel.MrOleo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:04:
Als je met het oog een valse start gaat beoordelen, dan lukt dat prima met 0,2 sec te vroeg, misschien ook nog wel met 0,1 sec te vroeg, maar met 0,01 sec te vroeg heb je een probleem, waar ligt dan de grens?! Is 1 mm beweging voldoende, of 1 cm of 10 cm?
[Afbeelding]
En Norris rolde toch echt wel (veel) meer dan een paar mm. Anders kon je het niet zo overduidelijk zien op bv het overhead stot dat op tientallen meters afstand was. Je ziet hem duidelijk een hop van zeker 5cm maken, maar het zal eerder een cm of 20, 30 zijn geweest (zeg ik nu zonder het teruggekeken te hebben). En 5cm vind ik toch al best veel marge. Als je op de rem staat zou er toch echt niet zoveel beweging in mogen zitten.
Hoe laat is de race vandaag?
Elect a clown, expect a circus.
Over min 18,5 uur ongeveer.Slasher schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:31:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nacht race dus om 18.00 klaarzitten voor de start.Slasher schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:31:
17.00 als je de voorbeschouwing wilt kijken.
Veel plezier alvast
Door de unsafe release van gisteren heeft Perez er weer een strafpuntje bij en staat hij op 8. Weet hij voor halverwege september van dit seizoen nog 4 strafpunten te halen dan volgt een race ban.
De FIA stewards kenende zal alles weer uit de kast gehaald worden om maar geen 12e strafpunt te geven
De FIA stewards kenende zal alles weer uit de kast gehaald worden om maar geen 12e strafpunt te geven
Stond hij voor het uitgaan van de lichten weer volledig stil? Ik denk dat de data van de auto dit kan bevestigen, McLaren dit heeft laten zien en daarom geen straf.JB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:11:
Je beweegt… maar dat maakt klaarblijkelijk niks uit. Bij _elke_ andere sport mag je niet bewegen voordat het startschot is gegeven. Ik vind het maar raar hoe dit werkt.
19 van de laatste 20 gewonnen, waar hebben we het over , niet normaal.
vettels streak van 9 (onmogelijk geacht) voor de 2de keer geevenaard.
we zullen zien of het weer 10 wordt, is wel een vroege over 2 weken.
sommige sites hebben het over 6.00 andere over 5.00.
Uit het verleden kan ik me herinneren dan 6.00 het vroegst ooit is geweest, maar dat komt misschien doordat de overstap naar de zomertijd dit jaar laat valt.
Uit het verleden kan ik me herinneren dan 6.00 het vroegst ooit is geweest, maar dat komt misschien doordat de overstap naar de zomertijd dit jaar laat valt.
Ik denk dat dat al veel te moeilijk is met een F1 wagen. Volgens mij zitten ze ook te diep in de auto om die box goed te zien.Tha Deo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:14:
[...]
Ze kijken ook niet naar het asfalt, maar volgens mij een groen licht die aangeeft of ze goed staan. Bovendien, wanneer je net de opwarmronde achter de rug hebt, 19 jankende auto om je heen - en je stijf van de adrenaline staat - je al blij bent dat je binnen je box staat.
Is het nog wel een unsafe release als het licht op rood staat en je zelf gewoon wegrijdt?Chocoball schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:11:
Door de unsafe release van gisteren heeft Perez er weer een strafpuntje bij en staat hij op 8. Weet hij voor halverwege september van dit seizoen nog 4 strafpunten te halen dan volgt een race ban.

erutangiS
Er staat een grote gele lijn vanuit de box ter hoogte van waar het voorwiel moet komen te staan, die coureurs vanuit hun cockpit kunnen zien als referentie, zie een paar posts hierboven de foto waar Verstappen net uit de auto is gekomen op de grid.werphengel schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:17:
[...]
Ik denk dat dat al veel te moeilijk is met een F1 wagen. Volgens mij zitten ze ook te diep in de auto om die box goed te zien.
Ze kijken ook niet naar het asfalt, maar volgens mij een groen licht die aangeeft of ze goed staan. Bovendien, wanneer je net de opwarmronde achter de rug hebt, 19 jankende auto om je heen - en je stijf van de adrenaline staat - je al blij bent dat je binnen je box staat.
Volgens mij kijken ze naar een gele streep die "naast" de box ter hoogte van het hart van het wiel uitsteekt zodat de rijders het vanuit de auto kunnen zien.werphengel schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:17:
[...]
Ik denk dat dat al veel te moeilijk is met een F1 wagen. Volgens mij zitten ze ook te diep in de auto om die box goed te zien.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Waar het grootste verlies zit maakt niet uit, bewegen mag, als je daar voordeel uit denkt te kunnen halen, succes.RobertMe schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:49:
[...]
Het grootste verlies in starten zit in het daadwerkelijk in beweging komen (duw maar eens ergens aan, het in beweging brengen kost veel meer energie dan het on beweging houden). Als je rolt bij het uitgaan van de lampen geeft dat dus juist een enorm voordeel.
En Norris rolde toch echt wel (veel) meer dan een paar mm. Anders kon je het niet zo overduidelijk zien op bv het overhead stot dat op tientallen meters afstand was. Je ziet hem duidelijk een hop van zeker 5cm maken, maar het zal eerder een cm of 20, 30 zijn geweest (zeg ik nu zonder het teruggekeken te hebben). En 5cm vind ik toch al best veel marge. Als je op de rem staat zou er toch echt niet zoveel beweging in mogen zitten.
Tussen bewegen van Norris en licht uit zit echt heel weinig tijd, de hop die hij maakt tot ie weer stopt is niet relevant, voor het grootste deel is het licht al uit. Het gaat om het moment dat het licht uitgaat. De FIA begrijpt dat het onmogelijk is om minimale bewegingen goed te detecteren en kiest voor een andere, duidelijke harde lijn.
Dit is stukken beter dan bij bijv. schaatsen waar de een staat te wiebelen en wegmag en de ander zijn pink beweegt en wordt teruggefloten (bij wijze van spreken)
Norris lijkt vooral erg vroeg te bewegen omdat ie enkele duizendsten voor het licht beweegt, waar de meeste rond de 0,2-0,3 sec na het licht bewegen
erutangiS
De tijden veranderen helaas vaak nog in de laatste week.Peter F schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:15:
Hierdoor veranderen de tijden in de topicstart vaak ook op het laatste moment nog. F1 hun eigen kalender op hun website, is altijd accuraat. Maar die kan dus veranderen. Meestal is het het beste om vanaf donderdag voor een race te kijken. Dan ligt het meestal helemaal vast.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is het mooie aan de technologie van tegenwoordig. De race begint hier om 8.00 uur, ongeveer afh. v. de slaap en bij evt. rode vlag, lekker doorspoelen.Peter F schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:15:
erutangiS
In het steward rapport staat Fact: Unsafe release of car 11. In dit geval geen unsafe release door het team maar door de coureur zelf zullen we maar zeggenMrOleo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:25:
[...]
Is het nog wel een unsafe release als het licht op rood staat en je zelf gewoon wegrijdt?
Kan iemand me misschien uitleggen hoe het kan dat Kevin Magnussen alsnog als 12e is geworden volgens de officiële uitslag?
Tijdens de wedstrijd heeft hij twee keer een 10s penalty gekregen. Deze heeft hij niet in de pitstraat voldaan aangezien die niet meer naar binnen is geweest, maar voor mijn gevoel is die penalty na de finish ook niet verrekend. Anders had hij toch zeker achter die hele trein geëindigd die hij had veroorzaakt?
Ik zie nog wel dat alle andere coureurs achter Magnussen gelapped waren door Max, maar ik weet niet zeker of dit de rede is en hoe dit dan zou werken. Aangezien Magnussen toch nog altijd net zo veel afstand heeft tussen de andere coureurs?
Zou top zijn als iemand kan verduidelijken. Een snelle zoekopdracht heeft me namelijk helaas niet veel verder geholpen (waarschijnlijk ook doordat ik niet precies weet wat ik moet opzoeken).
Tijdens de wedstrijd heeft hij twee keer een 10s penalty gekregen. Deze heeft hij niet in de pitstraat voldaan aangezien die niet meer naar binnen is geweest, maar voor mijn gevoel is die penalty na de finish ook niet verrekend. Anders had hij toch zeker achter die hele trein geëindigd die hij had veroorzaakt?
Ik zie nog wel dat alle andere coureurs achter Magnussen gelapped waren door Max, maar ik weet niet zeker of dit de rede is en hoe dit dan zou werken. Aangezien Magnussen toch nog altijd net zo veel afstand heeft tussen de andere coureurs?
Zou top zijn als iemand kan verduidelijken. Een snelle zoekopdracht heeft me namelijk helaas niet veel verder geholpen (waarschijnlijk ook doordat ik niet precies weet wat ik moet opzoeken).
[ Voor 5% gewijzigd door AnoniemeF1Fan op 10-03-2024 14:00 ]
Wat je zelf al aangeeft. Ocon etc zijn geeindigd op 1 ronde achterstand. Magnussen is daadwerkelijk gefinisht op ~1:20 achterstand van Verstappen, met 20 seconden penalty maakt dat ~1:40 achterstand, maar geen ronde achterstand (ondanks dat het gat dan groter is dan een ronde).AnoniemeF1Fan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:59:
Kan iemand me misschien uitleggen hoe het kan dat Kevin Magnussen alsnog als 12e is geworden volgens de officiële uitslag?
Vervolgens heeft Magnussen wel 50 ronden gereden, en Ocon etc maar 49. Enige dat je dus kunt zeggen is dat aan het einde van ronde 49 het gat kleiner was dan 20 seconden. Maar hoe het gat aan het einde van een "virtuele" 50e ronde van Ocon zou zijn weet je niet. En met die Alpine had het ook zomaar een DNF kunnen zijn
Voelt wel super raar natuurlijk. Maar er is in deze denk ik geen goed of fout. Je kunt ook moeilijk het einde van ronde 49 gebruiken dus. Juist omdat je niet weet hoe het gat aan het einde van die virtuele laatste ronde zou zijn.
Duidelijk! Thanks.
Al die jaren eigenlijk gedacht die "+ 1 lap" in de uitslag gewoon was om aan te geven dat ze op een ronde waren gezet door een of meerdere rijders, maar dat de ze zelf wel gewoon alle rondes nog zouden uitrijden. Nu ik er echter over nadenk is het eigenlijk wel super logisch aan gezien zij natuurlijk meteen de vlag krijgen na Verstappen en dat Magnussen als enige er nog wel voorzat.
Nog één laatste vervolg vraag dan. Als Magnussen ook op een ronde was gezet door Verstappen had hij dan wel helemaal terug gevallen? Of stoppen ze überhaupt helemaal met tijden vergelijken als je "+ 1 lap" achter je naam hebt staan?
Al die jaren eigenlijk gedacht die "+ 1 lap" in de uitslag gewoon was om aan te geven dat ze op een ronde waren gezet door een of meerdere rijders, maar dat de ze zelf wel gewoon alle rondes nog zouden uitrijden. Nu ik er echter over nadenk is het eigenlijk wel super logisch aan gezien zij natuurlijk meteen de vlag krijgen na Verstappen en dat Magnussen als enige er nog wel voorzat.
Nog één laatste vervolg vraag dan. Als Magnussen ook op een ronde was gezet door Verstappen had hij dan wel helemaal terug gevallen? Of stoppen ze überhaupt helemaal met tijden vergelijken als je "+ 1 lap" achter je naam hebt staan?
[ Voor 22% gewijzigd door AnoniemeF1Fan op 10-03-2024 14:43 ]
Als je in de F1TV app kijkt op 13:36 zie je de verbreding van de lijn van de box van norris al onder het wiel uit komen. Hij staat dus stil buiten de box, maar ondertussen zijn de lichten uit gegaan.
Ik denk, dat hij pas buiten de sensor kwam op het moment dat de lichten uit waren, dus een geldige start.
Ik denk, dat hij pas buiten de sensor kwam op het moment dat de lichten uit waren, dus een geldige start.
Vette shit!
Trivia:, het Wilhelmus werd oorspronkelijk veel sneller gezongen maar toen het ons volkslied werd is het flink langzamer gemaakt.Jorah_Newstone schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:42:
Dat was de turbo versie van het nederlandse volkslied lol
[ Voor 11% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 10-03-2024 14:55 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik neem aan dat die dan wel was teruggevallen. Immers zit die dan in het groepje coureurs die (maar) 49 ronden gereden hebben en zijn de onderlinge intervallen aan het eind van hun race (/laatste ronde) bekend.AnoniemeF1Fan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:35:
Je zou dus ook kunnen stellen dat de uitslag wordt bepaald door de coureurs in te delen naar gelang het aantal ronden dat ze gereden hebben, en vervolgens op basis van de totale race tijd die ze nodig hadden om die laatste keer over start finish te gaan (+ eventuele tijdstraffen).
Volgens mij is het namelijk ook zo dat als twee coureurs uitvallen in dezelfde ronde dat de volgorde in de uitslag wordt bepaald op basis van wie het snelste over start / finish kwam aka wie het eerste over start finish kwam. Dus stel coureur A is de leider van de race en/maar valt in ronde 10 uit in bocht 1 en coureur B is laatste en valt ook uit in ronde 10 maar in bocht 27 dan staat coureur A alsnog boven coureur B. Omdat A eerder aan ronde 27 is begonnen, ondanks dat B verder is gekomen in de race/die ronde. (Was coureur B uitgevallen 1cm na aan ronde 28 gestart te zijn zou die wel hoger staan in de uitslag).
Er is veel ophef over de start van Norris maar ik heb nog niks over de valse start van Perez gehoord.
Zodra de eerste startlamp aan gaat begint zijn auto naar voren te kruipen en hij komt niet meer tot stilstand.
Ik denk dat hij de koppeling al te ver heeft laten opkomen.
Het gaat langzaam maar hij is in wel al in beweging, je kan het duidelijk zien aan de tekst op de banden en de gele streep die links onder z'n spiegel zit. Op het moment dat de eerste lamp aangaat zit die streep nog achter zijn spiegel verborgen, voor de laatste lamp uit is kun je de hele streep zien.
De auto zal niet meer dan een paar cm hebben bewogen maar doordat de auto al rolde zal hij een veel betere start hebben gemaakt dan iemand echt vanuit stilstand begon.
Zodra de eerste startlamp aan gaat begint zijn auto naar voren te kruipen en hij komt niet meer tot stilstand.
Ik denk dat hij de koppeling al te ver heeft laten opkomen.
Het gaat langzaam maar hij is in wel al in beweging, je kan het duidelijk zien aan de tekst op de banden en de gele streep die links onder z'n spiegel zit. Op het moment dat de eerste lamp aangaat zit die streep nog achter zijn spiegel verborgen, voor de laatste lamp uit is kun je de hele streep zien.
De auto zal niet meer dan een paar cm hebben bewogen maar doordat de auto al rolde zal hij een veel betere start hebben gemaakt dan iemand echt vanuit stilstand begon.
Een top pitstop voor RB bij Ricciardo
Daniel Ricciardo 41.61s pit stoppic.twitter.com/ZC5fmSYDbm
— Holiness (@F1BigData) 10 maart 2024
De races om 5/6 uur zijn speciaal voor de Europeanen naar 7u CET verhuistPeter F schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:15:
PSN
Dit weekend 34e pole position, 56e overwinning en 100e podium voor Verstappen plus 115e overwinning voor Red Bull die daarmee Williams passeert.

Dat is wel grappig op het data kanaal in F1tv, als Ocon etc. finishen, zie je Magnussen naar 15 terugvallen. Als Magnussen finisht springt ie weer naar 11 en als Albon finisht eindigt Mag op 12.AnoniemeF1Fan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:35:
Duidelijk! Thanks.
erutangiS
Dat verklaard heel wat van zijn miserabele race.
Want ik zat naar de tijden te kijken, en hij was niet langzaam. Maar dat gat kon ik niet verklaren. Ik vermoedde iets met de pitstop, maar dit is meer dan ik had gedacht.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Horner heeft bij Sky F1 aangegeven dat de versnellingsbakwissel bij Perez iets kleins was en geen gevolgen heeft voor zijn allocatie aan versnellingsbakonderdelen.
Ik bedoel meer hoe het werkt bij een 100m sprint/zwemmen;Joyous-P schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:14:
[...]
Stond hij voor het uitgaan van de lichten weer volledig stil? Ik denk dat de data van de auto dit kan bevestigen, McLaren dit heeft laten zien en daarom geen straf.
*klaaaaaaaaar... (groene vlag, 5 lampen gaan langzaam een voor een aan... volledig uit) START*
Hij bewoog de auto gewoonweg net te vroeg tijdens deze periode, of die sensor wel/niet afgaat maakt niet uit. Hij was te vroeg == valse start. Nu had ie er al genoeg nadeel van omdat ie daarna weer te laat op het gas kon, door deze fout, dus of die tijdstraffen een goed idee zijn, weet ik ook niet.
Mijn boefje is liev!
Mee eens, echter de manier waarop een valse start gedetecteerd wordt is door lussen in het asfalt. Pakweg 30 centimeter beweging is nodig, als hij daar net onder blijft is het geen valse start.
Volgens mij echt met beacons in het asfalt? Cilinders die (in het midden?) van het gridslot in het asfalt zitten. Was laatst ook een race waarbij de post-race show van op de grid was en je wat personeel zag lopen die bij elk grid slot zo'n ding uit het asfalt aan het peuteren was.Joyous-P schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:29:
[...]
Mee eens, echter de manier waarop een valse start gedetecteerd wordt is door lussen in het asfalt.
Edit:
Eind vorig jaar is op F1TV ook een video verschenen over de live timing. Volgens mij zat dat daar ook in.
Niet dat ze de lussen niet gebruiken overigens. Want de lussen zijn er wel voor de timing an zich, dus de minisectoren etc.. Maar ik meen mij te herinneren dat ze geen lussen gebruiken op de grid voor valse start etc.
[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 10-03-2024 21:46 ]
Alonso's Kiss And The Best Team Radio | 2024 Saudi Arabian Grand Prix | Paramount+
Klikkie want FOM.
[ Voor 22% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-03-2024 23:06 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dat zag je bij de kwalificatie ook al inderdaad. Zoals Oli zelf aan gaf, het verschil in fysiek is zo groot tussen F1 en F2. Mooie prestatie.henri86 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:32:
Bearman heeft z'n hoofd lekker laten hangen haha
[Afbeelding]
Deze al gezien? Mooi de vergelijking te zien van de kwalificatie van 2024 en 2021. Had hem het liefst nog gezien tegenover Verstappen zijn eigen push lap
[ Voor 14% gewijzigd door Woudloper op 11-03-2024 07:22 ]
Wat niet te zien is op de onboard camera dat het team aan 1 kant de verkeerde banden wilden monteren en begaf ook 1 van de krikken het op dat moment.DaniëlWW2 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:38:
[...]
Dat verklaard heel wat van zijn miserabele race.
Want ik zat naar de tijden te kijken, en hij was niet langzaam. Maar dat gat kon ik niet verklaren. Ik vermoedde iets met de pitstop, maar dit is meer dan ik had gedacht.
Maar niet zijn eerste race in een topteam gewonnen, terwijl hij 18 is.
Gaat niks worden.
Ik zit me wel af te vragen hoeveel talent we inmiddels missen in de F1. Kan er zo een aantal opnoemen waarbij ik niet overtuigd van ben. Ondertussen is van de F2 naar F1 komen, al jaren een drama. We hebben eigenlijk een 11de en 12de team nodig, maar misschien moeten bepaalde coureurs ook vertrekken. Dat durven de meeste teams gewoon niet omdat ze ervaring willen. Maar die kan niet opgedaan worden.
Dan krijg je iemand zoals Bearman die de kans van zijn leven krijgt. En onder deze moeilijke omstandigheden, deed hij het echt niet verkeerd. Maar of hij nog een kans krijgt bij een ander F1 team, tja Vasseur wou zich er al niet aan committeren.
Hoe moet hij zich committeren? Hamilton hebben ze net getekend en Leclerc heeft nog een contract van meerdere jaren of in ieder geval voor 2025.DaniëlWW2 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:53:
tja Vasseur wou zich er al niet aan committeren.
En blijkbaar had Haas sowieso al interesse in Bearman. Lijkt me dat die na dit weekend niet minder geworden is. Ook niet aangezien hun toenmalige coureur, die o.a. tot dit beleid heeft geleid, juist op dit circuit meerdere auto's heeft afgeschreven, en Bearman dus niet.
Ik geloof je, alleen is het dan wel raar dat het systeem geen minimale veranderingen in positie aan kan. Nu is het wel zo, althans dat zag je vroeger vrij duidelijk, dat zodra de auto in de eerste versnelling valt deze een klein stuk naar voren wilt.RobertMe schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:44:
[...]
Volgens mij echt met beacons in het asfalt? Cilinders die (in het midden?) van het gridslot in het asfalt zitten. Was laatst ook een race waarbij de post-race show van op de grid was en je wat personeel zag lopen die bij elk grid slot zo'n ding uit het asfalt aan het peuteren was.
Edit:
Eind vorig jaar is op F1TV ook een video verschenen over de live timing. Volgens mij zat dat daar ook in.
Niet dat ze de lussen niet gebruiken overigens. Want de lussen zijn er wel voor de timing an zich, dus de minisectoren etc.. Maar ik meen mij te herinneren dat ze geen lussen gebruiken op de grid voor valse start etc.
Bearman, Lawson, Antonelli.DaniëlWW2 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:53:
[...]
Gaat niks worden.![]()
Ik zit me wel af te vragen hoeveel talent we inmiddels missen in de F1. Kan er zo een aantal opnoemen waarbij ik niet overtuigd van ben. Ondertussen is van de F2 naar F1 komen, al jaren een drama. We hebben eigenlijk een 11de en 12de team nodig, maar misschien moeten bepaalde coureurs ook vertrekken. Dat durven de meeste teams gewoon niet omdat ze ervaring willen. Maar die kan niet opgedaan worden.
Dan krijg je iemand zoals Bearman die de kans van zijn leven krijgt. En onder deze moeilijke omstandigheden, deed hij het echt niet verkeerd. Maar of hij nog een kans krijgt bij een ander F1 team, tja Vasseur wou zich er al niet aan committeren.
Eruit -> Ocon, Bottas, Magnussen, Hulkenberg.
Vers bloed in de F1 zal de strijd op de baan ten goede komen.
Vettel, Hamilton, Alonso als teachers voor de jeugd dan wordt het veld sterker dan ooit.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Er zijn er wel meer die er uit mogen. Wat voegt bv een Perez nog toe? Middenmoot al 10+ jaar.crzyhiphopazn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:00:
[...]
Bearman, Lawson, Antonelli.
Eruit -> Ocon, Bottas, Magnussen, Hulkenberg.
Vers bloed in de F1 zal de strijd op de baan ten goede komen.
Vettel, Hamilton, Alonso als teachers voor de jeugd dan wordt het veld sterker dan ooit.
En er zijn er ook meer die aan de zijlijn zitten, maar geen idee hoe goed die zijn. Shwarzman, Drugovich, Doohan (bovenop een Lawson, Bearman).
Perez is de perfecte 2e coureur voor RB.RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:06:
[...]
Er zijn er wel meer die er uit mogen. Wat voegt bv een Perez nog toe? Middenmoot al 10+ jaar.
En er zijn er ook meer die aan de zijlijn zitten, maar geen idee hoe goed die zijn. Shwarzman, Drugovich, Doohan (bovenop een Lawson, Bearman).
Als hij zo doorgaat dan gaan de andere teams nog een kluif hebben om RB van de 2e plek te houden in races.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
DoohanDaniëlWW2 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:53:
[...]
Gaat niks worden.![]()
Lawson
Drugovich
Pourchaire
Vesti
Ik zie zo nog wel een paar van bovenstaande een zitje krijgen in 2025.
Perez voegt stabiliteit toe, je wilt als jouw eerste driver zo dominant is, geen onnodige risico's, Perez weet dat hij de 2e driver is. Als hij iedere race netjes 2e finisht, dan houdt hij gewoon zijn stoeltje.RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:06:
[...]
Er zijn er wel meer die er uit mogen. Wat voegt bv een Perez nog toe? Middenmoot al 10+ jaar.
Gewoon die hele oude garde eruit. Perez, Hamilton, Alonso, Bottas, Ricciardo, Hulkenberg. Dan ook nog de talentloze Stroll en Sargeant.RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:06:
[...]
Shwartzman (24) heeft inmiddels de boot wel gemist. Drugovich (23) verwacht ik ook niet meer in een stoeltje. Lawson (22) zal komend jaar een stoeltje moeten hebben, anders mist hij denk ook de boot. Pourchaire (20) is nog niet genoemd, kampioen van afgelopen F2 jaar en afgelopen jaren als groot talent gezien. Audi neemt Sauber over in 2026, daar zit nog een kansje als hij dan nog Sauber junior is.
Max is ondertussen ook oude garde.
Dus of extra teams of 3e auto
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
En dan voor de 3e auto een conditie aanhangen van een coureur onder de ~28, of iets als een rookie / F2-coureur. Puur om te voorkomen dat we over een paar jaar weer de discussie hebben over dat de oude garde vervangen moet worden ;-)Illegal_Alien schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:30:
Dys of extra teams of 3e auto
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Dit jaar (tot nu toe) wel. Vorig jaar vond ik echt kantje boord.Jorah_Newstone schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:25:
[...]
Perez voegt stabiliteit toe, je wilt als jouw eerste driver zo dominant is, geen onnodige risico's, Perez weet dat hij de 2e driver is. Als hij iedere race netjes 2e finisht, dan houdt hij gewoon zijn stoeltje.
Zolang RIC en TSU de stoeltjes bij TR warm houden, zal er niet snel iets veranderen.RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:06:
[...]
Beiden laten geen sprankeling van talent zien dit jaar.
PSN
Ik denk dat er voldoende jongere coureurs zijn die dat ook kunnen. Er wordt niet voor niks bv ook over Albon gespeculeerd voor een RB zitje in 2025/2026.Jorah_Newstone schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:25:
[...]
Perez voegt stabiliteit toe, je wilt als jouw eerste driver zo dominant is, geen onnodige risico's, Perez weet dat hij de 2e driver is. Als hij iedere race netjes 2e finisht, dan houdt hij gewoon zijn stoeltje.
Er hoeft inderdaad geen rookie in die tweede RBR auto. Maar Perez is het andere uiteinde.
Sorry, maar Max is 26 en de namen die ik noem zijn 34 of ouder. Max heeft dus nog 8 jaar te gaan voordat hij daar bij hoort.Illegal_Alien schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:30:
Max is gevestigde orde, maar nog geen oude garde. Alonso, Kimi destijds en nu Hamilton is oude garde.Illegal_Alien schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:30:
3e auto zou ik toejuigen, helemaal als je daarmee andere coureurs te zien krijgt. Maar het blijft ook lastig om de potentie te zien in het huidige tijdperk. Piastri rijd in een leuke auto, maar deelt niet de plaagstoten uit die Max had in de RedBull vóór zijn WDC's. En zo zijn er nog meer.
Albon liet vorig seizoen meer uit de Williams te halen dan je zou verwachten. Of Sargeant te weinig (of allebei)
Zo zijn er weinig coureurs die net dat beetje pit meer eruit halen. Ik denk dat je de kwaliteiten meer kan beoordelen als je vergelijkbaar materiaal hebt (en niet alleen je direct teamgenoot)
TSU lijkt al wel een zekerheidje voor volgend jaar (Honda) en die verkast in '26 naar Aston Martin. RIC heeft het in eigen hand. Als hij dit jaar nog sterk verbetert, zie ik hem volgend jaar wel naast Max zitten, maar als het blijft zoals nu, dan zien we hem na dit seizoen niet meer terug. Ik durf er wel op in te zetten dat Lawson volgend jaar in de tweede VCARB zit.YakuzA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:40:
[...]
Zolang RIC en TSU de stoeltjes bij TR warm houden, zal er niet snel iets veranderen.
Beiden laten geen sprankeling van talent zien dit jaar.
Pérez is ook een lastig verhaal. Vorig jaar was eigenlijk bedroevend en het was meer geluk dan wijsheid dat hij zijn tweede plek in het WDC heeft behouden. Als-ie dit jaar zonder vormcrisis doorkomt en eigenlijk structureel top vijf (en regelmatig podiums) rijdt, denk ik dat-ie ook volgend jaar mag aantreden (als ze RIC niet ophalen).
Ergens hoop ik dat ALB volgend jaar door RBR wordt teruggehaald. Die is bij WIlliams ècht gegroeid als coureur.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Aan zon 3de auto moet je dan ook andere voorwaarden hangen, max 25 jaar, max 100 GP ofzo?Millie-ano schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:00:
[...]
Max is gevestigde orde, maar nog geen oude garde. Alonso, Kimi destijds en nu Hamilton is oude garde.
3e auto zou ik toejuigen, helemaal als je daarmee andere coureurs te zien krijgt. Maar het blijft ook lastig om de potentie te zien in het huidige tijdperk. Piastri rijd in een leuke auto, maar deelt niet de plaagstoten uit die Max had in de RedBull vóór zijn WDC's. En zo zijn er nog meer.
Albon liet vorig seizoen meer uit de Williams te halen dan je zou verwachten. Of Sargeant te weinig (of allebei)
Zo zijn er weinig coureurs die net dat beetje pit meer eruit halen. Ik denk dat je de kwaliteiten meer kan beoordelen als je vergelijkbaar materiaal hebt (en niet alleen je direct teamgenoot)
eens mbt RIC. wat Perez betreft: Hij lijkt in tegenstelling tot vorig jaar zich nu al te realiseren dat een 2e rijderspositie bij RBR eigenlijk ook wel een mooie prestatie is en gedraagt zich hier derhalve ook naar. Doet duidelijk wat hij moet doen. de 2e plek voor het team binnenharken. En als Max een keer pech heeft en uitvalt. kan hij de overwinning oppakken.Wok schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:12:
[...]
TSU lijkt al wel een zekerheidje voor volgend jaar (Honda) en die verkast in '26 naar Aston Martin. RIC heeft het in eigen hand. Als hij dit jaar nog sterk verbetert, zie ik hem volgend jaar wel naast Max zitten, maar als het blijft zoals nu, dan zien we hem na dit seizoen niet meer terug. Ik durf er wel op in te zetten dat Lawson volgend jaar in de tweede VCARB zit.
Pérez is ook een lastig verhaal. Vorig jaar was eigenlijk bedroevend en het was meer geluk dan wijsheid dat hij zijn tweede plek in het WDC heeft behouden. Als-ie dit jaar zonder vormcrisis doorkomt en eigenlijk structureel top vijf (en regelmatig podiums) rijdt, denk ik dat-ie ook volgend jaar mag aantreden (als ze RIC niet ophalen).
Ergens hoop ik dat ALB volgend jaar door RBR wordt teruggehaald. Die is bij WIlliams ècht gegroeid als coureur.
We zullen het gaan zien, zodra de concurrentie wat vooruitgang boekt, zal Perez een stuk harder moeten knokken voor die podium plekken.Wok schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:12:
[...]
TSU lijkt al wel een zekerheidje voor volgend jaar (Honda) en die verkast in '26 naar Aston Martin. RIC heeft het in eigen hand. Als hij dit jaar nog sterk verbetert, zie ik hem volgend jaar wel naast Max zitten, maar als het blijft zoals nu, dan zien we hem na dit seizoen niet meer terug. Ik durf er wel op in te zetten dat Lawson volgend jaar in de tweede VCARB zit.
PSN
daarmee ga je er vanuit dat ze echt kunnen aanpikken. RB is met een voorsprong begonnen in een concept waar ruimte inzit, er is een reden waarom afstand genomen is van bepaalde concepten uit de 19. De rest heeft de RB19 gekopieerd en probeert daar meer uit te halen.
Ik verwacht dit jaar weer een relatief gemakkelijk WDC voor Red Bull
Ik verwacht dit jaar weer een relatief gemakkelijk WDC voor Red Bull
Het is inderdaad zonde hoeveel talent er staat te wachten.
Maar er zijn meer redenen dan alleen het aantal stoeltjes dat ze niet mee doen.
F1 gaat niet alleen om de race maar ook om ontwikkeling, reclame en vooral geld.
De jonge coureurs zijn veelbelovend maar de oude garde heeft zich bewezen.
Niet alleen dat ze redelijk snel zijn, maar ook dat ze niet al te veel brokken maken, consistent rijden, kunnen samenwerken met het team, goed overkomen op TV en een leuke praatje kunnen geven voor de sponsoren.
Dan is er ook nog zo iets als rust in het team en elkaar goed leren kennen en op elkaar ingespeeld raken.
De "oudjes" hebben op die punten voordelen (en contracten).
Ik zou dolgraag meer en meer jonge coureurs zien maar dan zal er iets fundamenteel moeten veranderen.
Een derde auto zo mooi zijn, als niet alle circuits daar ruimte voor hebben dan moeten ze maar vervangen worden, banen genoeg, al denk ik wel dat Zandvoort als een van de eerste in de problemen komt.
Of we halen een oplossing uit de oude doos terug namelijk de kwalificatie gebruiken om te bepalen wie mee mag doen aan de race. Laat iedereen die dat wil meedoen aan de kwalificatie maar alleen de beste 20 mogen de race doen.
Een andere mooie oplossing zou zijn om de sprint-races door andere (junior) pilloten te laten doen en tot apart kampioenschap te verheffen, maar wel met dezelfe F1 auto's als het hoofdkampioenschap.
Nog een variant is dat je een apart kampioenschap op zet waarin wordt gereden met de auto's van vorig jaar, zodat die niet direct naar het museum gaan maar nog een jaar goed gebruikt worden. Wat mij betreft mogen teams zelf de mogelijkheid krijgen om hun oude auto aan een ander team te verhuren/verkopen als ze zelf niet willen racen. Dus een beetje tussen normaal F1 en Historic Formula One in.
Nog een simpele oplossing is om een maximum aantal races per piloot in te stellen. Als je meer races rijdt dan krijg je er toch geen punten voor. Om maximaal te scoren moet het team dan wel iemand anders in de auto zetten. Dat lijkt op een oude regel dat alleen je beste races meetellen.
Mijn favoriete oplossing, ook al zie ik het niet gebeuren, is dat er weer F1-wedstrijden komen die geen onderdeel zijn het wereldkampioenschap. Vroeger waren er ook losse F1-wedstrijden en lokale kampioenschappen. F4 werkt helemaal zonder wereldkampioenschap en heeft alleen regionale kampioenschappen. Dat zou veel vrijheid moeten geven om jonge coureurs uit te proberen in "echt" F1 zonder ze direct een heel jaar in de auto te moeten zetten. Ik denk alleen dat het erg lastig is om dat samen te laten gaan met de huidige costcap maar die regels zijn op zich aanpasbaar (bv met een apart operationeel budget per race naast het ontwikkelbudget).
Maar er zijn meer redenen dan alleen het aantal stoeltjes dat ze niet mee doen.
F1 gaat niet alleen om de race maar ook om ontwikkeling, reclame en vooral geld.
De jonge coureurs zijn veelbelovend maar de oude garde heeft zich bewezen.
Niet alleen dat ze redelijk snel zijn, maar ook dat ze niet al te veel brokken maken, consistent rijden, kunnen samenwerken met het team, goed overkomen op TV en een leuke praatje kunnen geven voor de sponsoren.
Dan is er ook nog zo iets als rust in het team en elkaar goed leren kennen en op elkaar ingespeeld raken.
De "oudjes" hebben op die punten voordelen (en contracten).
Ik zou dolgraag meer en meer jonge coureurs zien maar dan zal er iets fundamenteel moeten veranderen.
Een derde auto zo mooi zijn, als niet alle circuits daar ruimte voor hebben dan moeten ze maar vervangen worden, banen genoeg, al denk ik wel dat Zandvoort als een van de eerste in de problemen komt.
Of we halen een oplossing uit de oude doos terug namelijk de kwalificatie gebruiken om te bepalen wie mee mag doen aan de race. Laat iedereen die dat wil meedoen aan de kwalificatie maar alleen de beste 20 mogen de race doen.
Een andere mooie oplossing zou zijn om de sprint-races door andere (junior) pilloten te laten doen en tot apart kampioenschap te verheffen, maar wel met dezelfe F1 auto's als het hoofdkampioenschap.
Nog een variant is dat je een apart kampioenschap op zet waarin wordt gereden met de auto's van vorig jaar, zodat die niet direct naar het museum gaan maar nog een jaar goed gebruikt worden. Wat mij betreft mogen teams zelf de mogelijkheid krijgen om hun oude auto aan een ander team te verhuren/verkopen als ze zelf niet willen racen. Dus een beetje tussen normaal F1 en Historic Formula One in.
Nog een simpele oplossing is om een maximum aantal races per piloot in te stellen. Als je meer races rijdt dan krijg je er toch geen punten voor. Om maximaal te scoren moet het team dan wel iemand anders in de auto zetten. Dat lijkt op een oude regel dat alleen je beste races meetellen.
Mijn favoriete oplossing, ook al zie ik het niet gebeuren, is dat er weer F1-wedstrijden komen die geen onderdeel zijn het wereldkampioenschap. Vroeger waren er ook losse F1-wedstrijden en lokale kampioenschappen. F4 werkt helemaal zonder wereldkampioenschap en heeft alleen regionale kampioenschappen. Dat zou veel vrijheid moeten geven om jonge coureurs uit te proberen in "echt" F1 zonder ze direct een heel jaar in de auto te moeten zetten. Ik denk alleen dat het erg lastig is om dat samen te laten gaan met de huidige costcap maar die regels zijn op zich aanpasbaar (bv met een apart operationeel budget per race naast het ontwikkelbudget).
Heeft wel een paar jaar geduurd voordat hij tot dat besef kwam.Jorah_Newstone schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:25:
Ik hoorde dat vandaag inderdaad in een podcast, wat bizar dat het zo werkt. Puur dankzij Max en het feit dat hij Ocon, Tsunoda en Sargeant op een ronde zette, zijn die drie niet voor Magnussen geëindigd. Ik heb de laatste ronden nog een beetje teruggekeken aan boord bij MAG en zijn engineer houdt hem continu op de hoogte van wie er allemaal achter hem door Max wordt gelaptMrOleo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:21:
[...]
Dat is wel grappig op het data kanaal in F1tv, als Ocon etc. finishen, zie je Magnussen naar 15 terugvallen. Als Magnussen finisht springt ie weer naar 11 en als Albon finisht eindigt Mag op 12.
Niet dat Haas hier echt invloed op had, maar MAG moest Max nog wel even voor blijven. Ik vind het wel gaaf dat het zo is gelopen.
Hij lijkt zich er nu bij neer te leggen. Zie ook interviews waarin hij uitlegt dat Max een geweldige Q-ronde neerzette en dat hij hem niet bij kon houden. Voorheen kwamen dan de excuses.PP_Sound schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:15:
[...]
Heeft wel een paar jaar geduurd voordat hij tot dat besef kwam.
Uit dat lijstje zou ik dat voor Hamilton, Alsonso en wellicht Hulkenberg onterecht vinden. HUL laat zien dat hij superieur is aan MAG qua snelheid, dus dan nog lievere MAG eruit (dat wordt wel tijd). Hamilton heeft het echt nog wel, hoewel ik hem de eerste 2 races van dit seizoen bijzonder ongemotiveerd vind overkomen. Russell veegt de vloer met hem aan, dat kan niet allemaal aan de auto liggen, zou ik zeggen. Alonso laat mijns inziens ook ieder raceweekend weer zien dat hij het maximale uit de auto haalt en is gewoon een mooi karakter om in F1 te hebben.TheBrut3 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:26:
[...]
Gewoon die hele oude garde eruit. Perez, Hamilton, Alonso, Bottas, Ricciardo, Hulkenberg. Dan ook nog de talentloze Stroll en Sargeant.
Met de rest ben ik het wel eens. Ook Ricciardo valt me enorm tegen. Maar als ik er slechts 2 mag kiezen, dan is het helder dat Stroll en Sargeant eruit moeten en mensen als Bearman en Lawson erin.
Het is jammer dat er maar 20 plekken zijn en dat teams zo huiverig zijn om jong talent in de auto te zetten. Wat dat betreft kudo's voor Ferrari, dit was geen heel rationele keuze, maar tof dat ze het hebben gedaan.Shwartzman (24) heeft inmiddels de boot wel gemist. Drugovich (23) verwacht ik ook niet meer in een stoeltje. Lawson (22) zal komend jaar een stoeltje moeten hebben, anders mist hij denk ook de boot. Pourchaire (20) is nog niet genoemd, kampioen van afgelopen F2 jaar en afgelopen jaren als groot talent gezien. Audi neemt Sauber over in 2026, daar zit nog een kansje als hij dan nog Sauber junior is.
[ Voor 55% gewijzigd door Grrrrrene op 11-03-2024 15:32 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Volgens mij hadden ze ook geen andere keus. Shwartzman was niet op locatie.Grrrrrene schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:19:
Het is jammer dat er maar 20 plekken zijn en dat teams zo huiverig zijn om jong talent in de auto te zetten. Wat dat betreft kudo's voor Ferrari, dit was geen heel rationele keuze, maar tof dat ze het hebben gedaan.
En was net zo goed een volledige rookie, dus potayto potahto. Mogelijk dat Swhartzman wel eens een FP1 voor Ferrari heeft gereden? Bearman alleen bij Haas. Enige mogelijke alternatief was Schumacher. Die was én Ferrari junior, én heeft ervaring met Ferrari motoren, én was aanwezig. Maar dat laatste dan wel in Mercedes kleding. Maar volgens mij zijn er in het verleden ook wel gekkere dingen gebeurt waarbij teams elkaar helpen als er (echt) een probleem is. Financiële hulp, spullen uitlenen, letterlijk of figuurlijk brandjes blussen, ...TheBrut3 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:43:
[...]
Volgens mij hadden ze ook geen andere keus. Shwartzman was niet op locatie.
Edit:
Op basis van historische data heb je als ik mij niet vergis bij Schumacher wel een 100% kans dat hij de auto volledig afschrijft. Bij Bearman ontbreekt die historische data.
[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 11-03-2024 16:23 ]
Hülkenberg heeft in 2020 ingevallen voor Racing Point, terwijl hij niet hun reserve driver was (of überhaupt een contract met hen had). Een reserve driver van een ander team lenen kan ik me zo niet herinneren.
Mick heeft in SA toch een 100% muur record.RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:17:
[...]
Edit:
Op basis van historische data heb je als ik mij niet vergis bij Schumacher wel een 100% kans dat hij de auto volledig afschrijft. Bij Bearman ontbreekt die historische data.
PSN
De mercedes shuffle toen Lewis de covidz had gevangenDeKaerften schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:27:
Hülkenberg heeft in 2020 ingevallen voor Racing Point, terwijl hij niet hun reserve driver was (of überhaupt een contract met hen had). Een reserve driver van een ander team lenen kan ik me zo niet herinneren.
PSN
Blijkbaar was Max na de race op zoek naar meer uitdaging 

Dit. Dan ben je meteen af van de enorme hoeveelheid circuits voor de F1 teams. Een sub-F1 tussen F1 en F2 in. Ik vind het echt zonde dat talenten verdwijnen zodra ze kampioen zijn geworden in de F2. Met een extra onderlinge competitie is het ook leuker om reserve coureur te zijn,CAPSLOCK2000 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:03:
Woudloper schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:21:
[Embed: How did Verstappen in RB20 beat 2021 Jeddah pole record]
Deze al gezien? Mooi de vergelijking te zien van de kwalificatie van 2024 en 2021. Had hem het liefst nog gezien tegenover Verstappen zijn eigen push lap
Deze bedoel je?
[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-03-2024 19:58 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
toch een hele kale vloer nog tov RB vorig jaar?Chocoball schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:04:
De eerste ondervloer van het seizoen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Huh, was er een crash?
Stroll in ronde 7alienfruit schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 00:19:
Huh, was er een crash?
En Zhou dan (in FP3)? Volgens mij lagen de wielen daar toch ook vanaf. Dus die zal ook weg getakeld zijn neem ik aan.
Wilde ik eerst ook noemen, maar gezien Russel toen een Mercedes Junior was en Aitkin a.f.a.i.k. een Williams junior was, ging de plaatsing niet echt buiten de teams om.YakuzA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:40:
[...]
De mercedes shuffle toen Lewis de covidz had gevangen
Maar Russell had een Williams contract, en was geen reserve rijder voor Mercedes, dat was onze belgische held Stoffel namelijk.DeKaerften schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:29:
[...]
Wilde ik eerst ook noemen, maar gezien Russel toen een Mercedes Junior was en Aitkin a.f.a.i.k. een Williams junior was, ging de plaatsing niet echt buiten de teams om.
Toen werd Stoffel gepasseerd, Russell geratst bij Williams, en toen wilde Williams niet de Mercedes reserve coureur Stoffel inzetten en hadden ze weer Aitkin die volgens mij toen geen officiele reserve rijder was van Williams ingezet?
PSN
YouTube: Lance Stroll Crash - F1 2024 Saudi Arabian GPalienfruit schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 00:19:
Huh, was er een crash?
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2024 10:35 ]
Als Max zo doorgaat heeft RB geen tweede rijder nodig om WCC te worden. Hadden ze vorig jaar ook niet.crzyhiphopazn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:13:
[...]
Perez is de perfecte 2e coureur voor RB.
Als hij zo doorgaat dan gaan de andere teams nog een kluif hebben om RB van de 2e plek te houden in races.
Signatures zijn voor boomers.
Vorig jaar was het natuurlijk wel echt een stoelendans achter Red Bull. Om de zoveel races was er weer een ander team tweede. Als Ferrari consequent het tweede team blijft wordt het wel lastiger om in je eentje het constructeurskampioenschap te winnen.Maasluip schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:47:
[...]
Als Max zo doorgaat heeft RB geen tweede rijder nodig om WCC te worden. Hadden ze vorig jaar ook niet.
Met 51 punten staat ie iig 2 punten voor nuTinusXIII schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:51:
[...]
Vorig jaar was het natuurlijk wel echt een stoelendans achter Red Bull. Om de zoveel races was er weer een ander team tweede. Als Ferrari consequent het tweede team blijft wordt het wel lastiger om in je eentje het constructeurskampioenschap te winnen.
PSN
En van de tweede plek in races, daar ging het over, over de WDC of WCC werd niet eens gesproken.Maasluip schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:47:
Als Max zo doorgaat heeft RB geen tweede rijder nodig om WCC te worden. Hadden ze vorig jaar ook niet.
Iemand als PER die constant tweede rijdt, zorgt ervoor dat de andere teams alleen maar in de pap kunnen brokkelen, maar weinig kunnen uithalen en zelfs eigenlijk geen kans hebben om in te halen in de tussen- of eindstand. Dat zou de sport verder ook geen goed doen qua kijkers, er wordt al zoveel geklaagd dat er veel dominantie in de sport is.
Maar Sainz had waarschijnlijk meer punten behaald dan Bearman afgelopen weekend.
En berekening is ook simpel, overwinning levert 25 of 26 punten op. Een P2 + P3 samen is 33 of 34 punten (18 + 15 als ik mij niet vergis, plus eventuele fastest lap). Dus een coureur die alles wint behaalt minder punten dan een team dat altijd 2 & 3 is. Nu moet ik het nog zien gebeuren dat Ferrari consequent P2 & P3 zou worden (of 3 & 4 achter Perez), maar toch. En ook Verstappen zie ik niet alles winnen (wel vaker winnen dan dat beide Ferrari's direct achter elkaar en achter Verstappen en evt Perez op P2 finishen

Edit, en een P3 + P4 is natuurlijk ook al voldoende voor meer punten dan een overwinning (15 + 13). Zelfs een P3 + P5 levert al (minimaal) hetzelfde aantal punten op als een overwinning (als de winnaar niet ook FL heeft).
[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 12-03-2024 11:02 ]
Dat loopt wel los denk ik. Dat geneuzel over dominantie is al bijna net zo oud als de F1 zelf.CH4OS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:55:
Dat zou de sport verder ook geen goed doen qua kijkers, er wordt al zoveel geklaagd dat er veel dominantie in de sport is.
Ik denk dat het (prijs)beleid van F1TV veel meer schade doet dan Max voor de kijkcijfersCH4OS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:55:
[...]
En van de tweede plek in races, daar ging het over, over de WDC of WCC werd niet eens gesproken.
Iemand als PER die constant tweede rijdt, zorgt ervoor dat de andere teams alleen maar in de pap kunnen brokkelen, maar weinig kunnen uithalen en zelfs eigenlijk geen kans hebben om in te halen in de tussen- of eindstand. Dat zou de sport verder ook geen goed doen qua kijkers, er wordt al zoveel geklaagd dat er veel dominantie in de sport is.
PSN
ja, een of andere f3 rijder die door een fout in het f1 veld stond...alienfruit schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 00:19:
Huh, was er een crash?
blijkbaar een fout die dit jaar 30 x gemaakt gaat worden..
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Dat zal nog wel redelijk meevallen denk ik. Als 80% de nieuwe prijs betaald en blijft betalen, houden ze onderaan de streep ook veel meer over en de reclame inkomsten niet vergeten. Dus ik denk dat het met de inkomsten wel snor zit voorlopig.YakuzA schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:03:
Ik denk dat het (prijs)beleid van F1TV veel meer schade doet dan Max voor de kijkcijfers
Niet om het een of ander, maar er zijn 24 races.jack zomer schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:07:
ja, een of andere f3 rijder die door een fout in het f1 veld stond...
blijkbaar een fout die dit jaar 30 x gemaakt gaat worden..
(24 races + 6 sprintraces)CH4OS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:20:
[...]
Niet om het een of ander, maar er zijn 24 races.Maar goed, ik hoop dat je uitge(s)trolled bent?
en 6 sprints.CH4OS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:20:
[...]
Niet om het een of ander, maar er zijn 24 races.Maar goed, ik hoop dat je uitge(s)trolled bent?
en ja op je vraag., ik ben uitge(s)trolled.
Moet toe geven, hij heeft het beter voor elkaar als ik.
En kan beter rijden als mij.. maar ik vind het geen f1 waardige rijder.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Maar als maar 80% betaald, gaan de kijkcijfers dus met 20 procent omlaag.CH4OS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:19:
[...]
Dat zal nog wel redelijk meevallen denk ik. Als 80% de nieuwe prijs betaald en blijft betalen, houden ze onderaan de streep ook veel meer over en de reclame inkomsten niet vergeten. Dus ik denk dat het met de inkomsten wel snor zit voorlopig.
Ik zei ook niks over omzet of inkomsten toch?
PSN
Deze oelewapper was niet aan het opletten en dacht dat het eentje van de Red Bull Racing was. Oranje
En slotje erop.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |