MrOleo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:21:
[...]
Dat is wel grappig op het data kanaal in F1tv, als Ocon etc. finishen, zie je Magnussen naar 15 terugvallen. Als Magnussen finisht springt ie weer naar 11 en als Albon finisht eindigt Mag op 12.
Ik hoorde dat vandaag inderdaad in een podcast, wat bizar dat het zo werkt. Puur dankzij Max en het feit dat hij Ocon, Tsunoda en Sargeant op een ronde zette, zijn die drie niet voor Magnussen geëindigd. Ik heb de laatste ronden nog een beetje teruggekeken aan boord bij MAG en zijn engineer houdt hem continu op de hoogte van wie er allemaal achter hem door Max wordt gelapt
Niet dat Haas hier echt invloed op had, maar MAG moest Max nog wel even voor blijven. Ik vind het wel gaaf dat het zo is gelopen.
Hij lijkt zich er nu bij neer te leggen. Zie ook interviews waarin hij uitlegt dat Max een geweldige Q-ronde neerzette en dat hij hem niet bij kon houden. Voorheen kwamen dan de excuses.
Uit dat lijstje zou ik dat voor Hamilton, Alsonso en wellicht Hulkenberg onterecht vinden. HUL laat zien dat hij superieur is aan MAG qua snelheid, dus dan nog lievere MAG eruit (dat wordt wel tijd). Hamilton heeft het echt nog wel, hoewel ik hem de eerste 2 races van dit seizoen bijzonder ongemotiveerd vind overkomen. Russell veegt de vloer met hem aan, dat kan niet allemaal aan de auto liggen, zou ik zeggen. Alonso laat mijns inziens ook ieder raceweekend weer zien dat hij het maximale uit de auto haalt en is gewoon een mooi karakter om in F1 te hebben.
Met de rest ben ik het wel eens. Ook Ricciardo valt me enorm tegen. Maar als ik er slechts 2 mag kiezen, dan is het helder dat Stroll en Sargeant eruit moeten en mensen als Bearman en Lawson erin.
Shwartzman (24) heeft inmiddels de boot wel gemist. Drugovich (23) verwacht ik ook niet meer in een stoeltje. Lawson (22) zal komend jaar een stoeltje moeten hebben, anders mist hij denk ook de boot. Pourchaire (20) is nog niet genoemd, kampioen van afgelopen F2 jaar en afgelopen jaren als groot talent gezien. Audi neemt Sauber over in 2026, daar zit nog een kansje als hij dan nog Sauber junior is.
Het is jammer dat er maar 20 plekken zijn en dat teams zo huiverig zijn om jong talent in de auto te zetten. Wat dat betreft kudo's voor Ferrari, dit was geen heel rationele keuze, maar tof dat ze het hebben gedaan.
[
Voor 55% gewijzigd door
Grrrrrene op 11-03-2024 15:32
]