[F1 2024] Race 2 GP van Saudi-Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 63.754 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:51:
[...]

Toen ik hoorde dat ze Honda motoren gingen gebruiken had ik er een hard hoofd in na hun stint bij McLaren. Maar ik denk dat Toto best wel boos zal zijn als ze dat record gaan pakken van hun.

Ik vind het wel fijn dat een race op een zaterdag is.
Die kijkt toch niet op Wikipedia

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:27
SuBBaSS schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:48:
Godallammachtig, hebben ze daar wat te bewijzen/ compenseren ofzo. :+
spoiler:
Dat vuurwerk
Zal ik hem inkoppen. Zodat wij hier 100 mogen rijden en papieren rietjes hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Max ging er ook nog voor, maar hij had door de achterblijvers zijn bandjes niet op de juiste temperatuur.
Ach jah, We gunnen Leclerc ook wat ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:29

Quad

Doof

Exocet schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:49:
Dit is trouwens wel een heerlijk tijdstip voor een race
Had bord op schoot, dit keer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:19
Het gaat Red Bull en Max wel te makkelijk weer af dit seizoen, hopelijk komt er nog wat meer spanning in. Wel tof om te zien dat Bearman nog beetje mee kwam, de dame hier op de bank zat ook echt voor "haar puppy" (haar eigen woorden) te juichen.

Zag bij afsluiten dat F1 ook nu nog een Kids stream heeft, toen lag de dame direct had dubbel, ze hadden nog geen avatar van Bearman gemaakt xD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-090O8duNtqc2_5k6Kmsbnotvog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfoKq4I1SOyYGFAIjzES45f8.jpg?f=fotoalbum_large

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:53:
[...]

Zal ik hem inkoppen. Zodat wij hier 100 mogen rijden en papieren rietjes hebben :)
Die papieren rietjes zitten dan gelukkig wel in een plastic zakje.. :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Laten we het maar aan de rekenwonders houden hier. Hoeveel punten heb je nodig om WDC en WCC te worden? En in een ideale wereld (zonder fast laps of sprint races), wanneer ben je dan WDC / WCC?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:05:
Laten we het maar aan de rekenwonders houden hier. Hoeveel punten heb je nodig om WDC en WCC te worden? En in een ideale wereld (zonder fast laps of sprint races), wanneer ben je dan WDC / WCC?
Als Perez tweede blijft worden, gaat het nog wel even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:30
Chevy454 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:05:
Ligt er vooral aan of Perez steeds 2e blijft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:28

sjaool

Every life should have 9 cats

GoldenBatt schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:56:
Het gaat Red Bull en Max wel te makkelijk weer af dit seizoen, hopelijk komt er nog wat meer spanning in. Wel tof om te zien dat Bearman nog beetje mee kwam, de dame hier op de bank zat ook echt voor "haar puppy" (haar eigen woorden) te juichen.

Zag bij afsluiten dat F1 ook nu nog een Kids stream heeft, toen lag de dame direct had dubbel, ze hadden nog geen avatar van Bearman gemaakt xD

[Afbeelding]
Wat commentaar betreft kun je nog beter F1TV Kids kijken dan de Viaplay stream. :+

Ik moet zeggen dat ze dat kanaal leuk opgezet hebben met tijdens de race ook weetjes over de gele vlag, zig zaggen van de wagens en meer. Nicely done... :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42

[Afbeelding]
hoe kan ik die kids stream bekijken? lijkt me een mooie tool voor mjin verse vrouw, die nog niks van F1 afweet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:28

sjaool

Every life should have 9 cats

DJTimo schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:12:
[...]

hoe kan ik die kids stream bekijken? lijkt me een mooie tool voor mjin verse vrouw, die nog niks van F1 afweet :P
F1TV Pro en dan F1 Kids als stream kiezen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:02
DJTimo schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:12:
[...]

Vanaf de schedule pagina kan je hem kiezen, het is geen keuze zoals International/F1 Live/driver op de echte race stream.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mooie race gezien vandaag, genoeg spektakel met die top planning van Haas, BEA die super gereden heeft, geen gezeik en een top podium :)
Heb er wel van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:47
Transportman schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:15:
[...]

Vanaf de schedule pagina kan je hem kiezen, het is geen keuze zoals International/F1 Live/driver op de echte race stream.
En qua commentaar best leuk gedaan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
loekf2 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:39:
Spice Horner doet een Princes Leia
Ik kreeg ook even Star Wars vibes dat Princess Leia naast Obi Wan stond :+

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/when-youve-got-to-destroy-the-death-star-but-the-f1-is-on-v0-mccretzcscnc1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b58624729af1c45e73a6fcfcc14db3b659b7cc3b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:35
Chocoball schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:39:
[...]

Ik kreeg ook even Star Wars vibes dat Princess Leia naast Obi Wan stond :+

[Afbeelding]
Mijn vrouw zei praise be, van de serie handmaids tale

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-06 19:39
Hallo!

I'm here with the race pace charts for the 2024 Saudi Arabian GP

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2024-saudi-arabian-gp-race-pace/gp_2_2024_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2024-saudi-arabian-gp-race-pace/gp_2_2024_bottom_10.svg

Pretty uneventful in general. Red Bull are in another league to the rest of the field. Both Max and Checo were just managing the tires for most of the race.

I hope everyone is doing well. Enjoy the rest of your weekend.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
CodeCaster schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:59:
[...]

International is met David Crofty en Martin Brundle als commentators.
F1TV, degene waarmee de stream altijd start, wordt besproken door Sam Collins, Will Buxton en Jolyon Palmer.
Apart, ik zet hem altijd op de bovenste, weet niet hoe die heet. Maar daar zit Palmer en Coulthart in elk geval. Wel knap, twee streams tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

pro_6or

amateur_60r

Plenkske schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:08:
[...]

Mijn vrouw zei praise be, van de serie handmaids tale
Het is iig overduidelijk een marketing campagne.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wognummer schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:03:
[...]

waren er niet gewoon gebouwen gesloopt voor deze layout :+ ik zie ze er wel toe in staat

ik vind het wel beter dan Las Vegas vooral die heli beelden geweldig
Andersom. Circuit tekenen, (land droog leggen?, ) circuit aanleggen, stad bouwen. En het dan een statencircuit noemen.

Maar... een stratencircuit heeft ook ander asfalt. Waardoor de bandenslijtage op stratencircuit ook altijd veel langer is en normaliter daar de aller zachtste banden gebruikt worden (hier wellicht niet door high speed verhaal?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
WhatsappHack schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:42:
en missen niets, vind F1Live stream zodoende een stuk leuker en beter dan Sky.
Behalve dan de regelwijzigingen, die missen ze. Zoals "vanaf dit seizoen wordt een +10s straf gegeven als je inhaalt buiten de baan". Want traditioneel was die straf voor MAG op TSU een +5. Maar met de aangepast regel / strafmaat dus een +10 zoals de FIA heeft gecommuniceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

[Afbeelding]
Wat nog veel slechter is is dat je bij de behind the scenes van de coureurs bij FOM om alle beelden te maken (voor de intro, podium, foto's voor als ze DotD zijn, ...) zag je een van de twee Ferrari coureurs met daarbij ook Shwartzman, aka "de reserve van Ferrari". Daarnaast hadden ze dus ook voldoende beelden van (foto's) van Bearman, dus ook die zal bij FOM op kantoor zijn geweest hiervoor lijkt mij dan, om (ook) die beelden te maken in Ferrari kleding (en vast ook voor F2 gok ik zo). En zo'n simpele avatar hebben ze dan ineens niet, terwijl ze bij wijze van nog ruim 24 uur de tijd hebben gehad om die in elkaar te draaien zonder daar de coureur zelf voor nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Hoezo? Mevrouw Horner is er altijd bij hoor.

Leuk dat het redbull team ook bovenin mogen staan.
Ik had liever gehoopt dat mevrouw Horner voor haarzelf kiest, maar dat is mijn persoonlijke mening. ;)

Vind het wel moeilijk om naar te kijken en te luisteren. Ook weer die radio op het eind bij Max. Merk toch zo iets bij mezelf van hoe erg mogen ze elkaar nu echt?

Max is wel erg volwassen daarin, dat valt mij wel echt heel erg op. Zeker bij interviews erna, daar kan zijn vader iets van leren.

Verder was de race goed, het blijft allemaal bij elkaar, maar het was al veel leuker dan vorige week. :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Willen de mensen die overal wat achter zoeken dat in dit topic doen: [F1] Randzaken?

Thank you.

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-03-2024 22:23 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Yuki Tsunoda krijgt net nog even 5 seconden tijdstraf vanwege het negeren van het teken van zijn engineer en daardoor in het pad van Norris terecht kwam. Zijn engineer signaleerde juist om nog even te wachten. waardoor hij te vroeg uit de pits ging voor de aan de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIjycNhnnpXCS2YLCJWsJcRfSiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tp33c6JSvYAMz79aEd8u9Dof.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door G_Dragon op 09-03-2024 22:34 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
WhatsappHack schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:42:
en missen niets, vind F1Live stream zodoende een stuk leuker en beter dan Sky.
Dat ze op F1TV niks missen v.w.b. beeld of audio (radio) is overigens ook niet heel gek.
FOM heeft een enorm team dat de world feed maakt. Inclusief dus mensen die de onboards mee kijken en luisteren en de interessante stukken doorgegeven om uit te knippen / schrijven en de regio / regisseur kan bepalen of dat wel of niet in de uitzending komt.

En vervolgens zit letterlijk ernaast in dezelfde ruimte het (achtergrond) team van F1TV die alles meekrijgen en in de oren van de commentatoren fluisteren.
Dus als iemand van het world feed team roept "Ricciardo is gespint in T1" zodat de regisseur dat weet en wellicht de beelden wilt laten zien van de stilstaande auto, begint tegelijkertijd het replay team die beelden bij elkaar te zoeken en te monteren. Maar zal iemand van het F1TV team dit dus ook meteen bij Alex / Jolyon in het oor fluisteren / zeggen / roepen.

Terwijl bij Sky wellicht een man of 5 of zo actief meekijken voor dit soort dingen. En bij ViaPlay wellicht nog minder?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:12

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb een aardige race gezien. Lees het volgens mij weinig, maar chapeau voor Hamilton.
Die heeft een puike race gereden. Je zag weer het ervaren rijden. Juiste lijnen, de tegenstander de fout laten maken. Heb genoten van het gevecht met Piastri.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:37
G_Dragon schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:30:
Yuki Tsunoda krijgt net nog even 5 seconden tijdstraf vanwege het negeren van het teken van zijn engineer en daardoor in het pad van Norris terecht kwam. Zijn engineer signaleerde juist om nog even te wachten. waardoor hij te vroeg uit de pits ging voor de aan de race.

[Afbeelding]
Waarom een 5s penalty? Was toch niet tijdens de race? Bij een FP krijgen ze ook alleen maar een boete. Snap even niet waarom ze daar zo streng mee zijn. Nor staat met de wielen buiten zijn vak en dat is dan ineens geen probleem. Vorig jaar kreeg Alonso nog een straf daarvoor.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Weet iemand al waarom Norris geen jump start had? Raakte die misschien met een band zijn box nog ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Shinji schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:31:
Weet iemand al waarom Norris geen jump start had? Raakte die misschien met een band zijn box nog ofzo?
Transponder binnen de range.
Zal wel zelfde zijn als van Vettel een paar jaar geleden.
https://www.skysports.com...-penalty-escape-explained

Is toen ook tot in den treuren herhaald hoe het startsysteem technisch in elkaar steekt. :p

[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 10-03-2024 08:34 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:37
YakuzA schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:32:
[...]

Transponder binnen de range.
Zal wel zelfde zijn als van Vettel een paar jaar geleden.
https://www.skysports.com...-penalty-escape-explained

Is toen ook tot in den treuren herhaald hoe het startsysteem technisch in elkaar steekt. :p
Maar Alo kreeg vorig jaar wel een straf omdat hij niet in zijn vak stond. Nor zat ook niet meer in zijn vak. Kijk, boeit mij allemaal weinig hoor. Nor hoeft geen straf maar echt eenduidig is het weer niet. Wellicht dat Vet ook nog wel binnen zijn vak stond destijds.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47

JB

Cédric roelt!

De DRS van Red Bull blijft ook echt bizar. Dat snelheidsverschil is zo veel…
Shinji schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:31:
Hij bewoog. Ik snap gewoonweg niet dat het geen slam dunk penalty was…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Inspired schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Maar Alo kreeg vorig jaar wel een straf omdat hij niet in zijn vak stond. Nor zat ook niet meer in zijn vak. Kijk, boeit mij allemaal weinig hoor. Nor hoeft geen straf maar echt eenduidig is het weer niet. Wellicht dat Vet ook nog wel binnen zijn vak stond destijds.
Hele andere situatie? :)
Alonso stond links buiten zijn vak voordat de start procedure begon toch?
Norris stond netjes in het vak bij het begin van de start procedure.

Maar we zullen de officiële lezing binnenkort vast uitgebreid krijgen.

Ook Bottas heeft dit een keer gedaan:
https://www.the-race.com/...es-tolerance-issue-again/

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 10-03-2024 08:51 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ja alleen bij Bottas was het excuus dat hij binnen de box bleef. Dat leek bij Norris niet het geval.

Ondanks dat een sensor niet af gaat lijkt me dat je bij een melding ook op de beelden af gaat. En niet het af doet met sensor zei niks dus het is niks. Een sensor kan er ook naast zitten (niet dat dat per se hier was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sepp14 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:15:
Heb een aardige race gezien. Lees het volgens mij weinig, maar chapeau voor Hamilton.
Die heeft een puike race gereden. Je zag weer het ervaren rijden. Juiste lijnen, de tegenstander de fout laten maken. Heb genoten van het gevecht met Piastri.
Mwah gevecht ? Heb de laatste paar rondes niet gezien. Maar daarvoor was het het niet veel. 0.6/0.7 erachter er naartoe maar niks kunnen uitvoeren. Kan aan circuit liggen, maar ook met vorig seizoen ervaar ik in Piastri niet het killer instinct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiw9NtjZHPVIFjpTwxr_-2oACkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muXuOoLUlZzlqTFUO5vgnNzP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bd8WDVy6nwTW0vzai1MuRNwTYgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWqmPyps3tAyD9CEXaMUwGKj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTCd_yjPnCPF4CRmjrFMh9y180M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5r8MlDfvN6YZLSWn8kxwFS0A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDmEatkcy9jD4X8HCXjICA5oS_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mo73Eii9LplJbLYMeSQ4KZcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-cHHD-3XPuggEkZKEt7YPCsBAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5zSu28FkNeoHzxPs0Gb5VJe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nA2W4ws_QZfQQyfp3mQt7pAYfi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbJ7ukNEsc2uXNkauxzGsVxj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Volgens de stewards registreerde de FIA transponder bij Norris geen valse start vandaar ook geen straf.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GIQU1BZWkAAl6te?format=jpg&name=medium

De FIA vertrouwd dus puur op een stuk elektronica en niet op aanvullend bewijs of er sprake is van een valse start blijkbaar.

P.s. mij was de vroege zondagdiscussie over Norris even ontgaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 10-03-2024 09:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91iBKr7IE--UOlGIXbZLNRB9fr0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HxAoqhOUYEwCRk5z9Zu22QVY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Oliver: Please sir, I want some more

YouTube: 🎥 🍿 Oliver Twist, Please Sir I Want Some More

Iemand trouwens al uitgerekend waar RBR WCC wordt en VER WDC?.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RCBL op 10-03-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:31:
Volgens de stewards registreerde de FIA transponder bij Norris geen valse start vandaar ook geen straf.

[Afbeelding]

De FIA vertrouwd dus puur op een stuk elektronica en niet op aanvullend bewijs of er sprake is van een valse start blijkbaar.

P.s. mij was de vroege zondagdiscussie over Norris even ontgaan.
Dus in het vervolg een team member de beacon in het asfalt laten slopen en als de 5e lamp aan gaat wegrijden. Beacon registreert geen jump start dus zit je veilig.

Daarnaast zag je op de beelden ook dat de auto in beweging was op het moment dat de lampen uit gingen. En de regel is zwart/wit: auto moet stil staan als de lampen uit gaan. Persoonlijk zou ik een verzachtende omstandigheid in deze kunnen, zoals "stop je meteen daarna weer" (want dan verkloot je toch de hele start), maar de regels laten daar dus geen ruimte voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:41
RobertMe schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:53:
[...]

Dus in het vervolg een team member de beacon in het asfalt laten slopen en als de 5e lamp aan gaat wegrijden. Beacon registreert geen jump start dus zit je veilig.

Daarnaast zag je op de beelden ook dat de auto in beweging was op het moment dat de lampen uit gingen. En de regel is zwart/wit: auto moet stil staan als de lampen uit gaan. Persoonlijk zou ik een verzachtende omstandigheid in deze kunnen, zoals "stop je meteen daarna weer" (want dan verkloot je toch de hele start), maar de regels laten daar dus geen ruimte voor.
hij stopte en verklootte zijn start daarmee. Ik denk dat hij daarom geen straf gehad heeft. Sensoren zijn leuk, regels zijn leuk maar een persoonlijke beoordeling velt het oordeel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Bvanham schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:55:
[...]

hij stopte en verklootte zijn start daarmee. Ik denk dat hij daarom geen straf gehad heeft. Sensoren zijn leuk, regels zijn leuk maar een persoonlijke beoordeling velt het oordeel.
Behalve Michael Masi die z’n spullen mocht pakken na een persoonlijke beoordeling :+

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:59
Hoop dat één dezer dagen een compilatie komt van de teamradios tussen Bearman en Adami, de flarden die ik hoorde in de YT highlights gaven aan dat Adami heel anders omging met Bearman dan met Sainz. Logisch natuurlijk, want eerste race en moet zoveel mogelijk geholpen worden, maar was erg mooi om te horen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:21

Ypho

Allround Nerd

Hoe het werd uitgelegd bij het VP commentaar (I know, I know) was als volgt: Als je een jump start maakt is het normaliter een straf, tenzij je 1) binnen je box blijft; en 2) je weer opnieuw tot stilstand komt.

Disclaimer: Ik weet niet of deze uitleg correct ik, ik dacht zelf ook dat het een straf was want valse start.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:30
RobertMe schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:53:
[...]

De regel is inderdaad zwart/wit en stelt dat de transponder leidend is.
48) INCORRECT STARTING LOCATION
48.1 Any of the penalties under Articles 54.3a), 54.3b), or 54.3c) will be imposed on any driver who
is judged to have:
a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved
and supplied transponder fitted to each car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Ypho schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:12:
Hoe het werd uitgelegd bij het VP commentaar (I know, I know) was als volgt: Als je een jump start maakt is het normaliter een straf, tenzij je 1) binnen je box blijft; en 2) je weer opnieuw tot stilstand komt.

Disclaimer: Ik weet niet of deze uitleg correct ik, ik dacht zelf ook dat het een straf was want valse start.
Maar het is vreemd als je binnen je box blijft toch? Want dan zou de initiële start niet maximaal gepositioneerd zijn geweest. En dat wil je bij de start wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:21

Ypho

Allround Nerd

Tha Deo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:14:
[...]

Maar het is vreemd als je binnen je box blijft toch? Want dan zou de initiële start niet maximaal gepositioneerd zijn geweest. En dat wil je bij de start wel hebben.
Eens, 100%. Ik weet overigens ook niet of die uitleg correct is hoor, ik hoorde het en vond het bijzonder, maar niet perse onrealistisch. Maar als ik inderdaad de quotes zie van de F1 regulations, staat dit nergens. Dus het zal dan een steward-beslissing zijn geweest.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
[...]

Stel men rijdt op het punt waar het er toe doet (bv rempunt voor insturen eerste bocht) 200km/u. Dat is 56m/s. Stel de reactietijdmarge bij de start is 0.05s (in werkelijkheid fors groter) dan komt dat overeen met 3m op het punt waar het er toe doet. De bv 20cm niet optimale plaatsing is dan insignificant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Daar is de mooie tekening weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43u92-vlb0ynrY3m9sefvjtz8Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1MWMs1ILUPPhFPbbAYPbjLA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 10-03-2024 10:29 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 21:55
Als je met het oog een valse start gaat beoordelen, dan lukt dat prima met 0,2 sec te vroeg, misschien ook nog wel met 0,1 sec te vroeg, maar met 0,01 sec te vroeg heb je een probleem, waar ligt dan de grens?! Is 1 mm beweging voldoende, of 1 cm of 10 cm?

Dus gebruikt men een transponder, die meet of de auto te ver naar voren is op het moment dat de lichten uitgaan. Een exacte grens die niet helemaal overeen komt met wat je visueel een valse start zou noemen. Je kan nu immers iets vooruit rollen als je ver genoeg naar achter begint. (Daar heb je niks aan, omdat je niet weet wanneer de lichten uitgaan, tenzij je wil gokken, zie Norris die weer stopt en tijd verliest.)
De grens is niet overschreden, dus is er geen straf.

Het moment dat de lichten uitgaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSRalzfj_90vH1Sx2TkhGGTUhww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yTjhV9qNQsPhGRFxy049aTnW.png?f=fotoalbum_large

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Je beweegt… maar dat maakt klaarblijkelijk niks uit. Bij _elke_ andere sport mag je niet bewegen voordat het startschot is gegeven. Ik vind het maar raar hoe dit werkt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MrOleo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:04:
Als je met het oog een valse start gaat beoordelen, dan lukt dat prima met 0,2 sec te vroeg, misschien ook nog wel met 0,1 sec te vroeg, maar met 0,01 sec te vroeg heb je een probleem, waar ligt dan de grens?! Is 1 mm beweging voldoende, of 1 cm of 10 cm?

Dus gebruikt men een transponder, die meet of de auto te ver naar voren is op het moment dat de lichten uitgaan. Een exacte grens die niet helemaal overeen komt met wat je visueel een valse start zou noemen. Je kan nu immers iets vooruit rollen als je ver genoeg naar achter begint. (Daar heb je niks aan, omdat je niet weet wanneer de lichten uitgaan, tenzij je wil gokken, zie Norris die weer stopt en tijd verliest.)
De grens is niet overschreden, dus is er geen straf.

Het moment dat de lichten uitgaan:
[Afbeelding]
Het grootste verlies in starten zit in het daadwerkelijk in beweging komen (duw maar eens ergens aan, het in beweging brengen kost veel meer energie dan het on beweging houden). Als je rolt bij het uitgaan van de lampen geeft dat dus juist een enorm voordeel.

En Norris rolde toch echt wel (veel) meer dan een paar mm. Anders kon je het niet zo overduidelijk zien op bv het overhead stot dat op tientallen meters afstand was. Je ziet hem duidelijk een hop van zeker 5cm maken, maar het zal eerder een cm of 20, 30 zijn geweest (zeg ik nu zonder het teruggekeken te hebben). En 5cm vind ik toch al best veel marge. Als je op de rem staat zou er toch echt niet zoveel beweging in mogen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe laat is de race vandaag?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Over min 18,5 uur ongeveer.

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
Nacht race dus om 18.00 klaarzitten voor de start.
17.00 als je de voorbeschouwing wilt kijken.

Veel plezier alvast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Door de unsafe release van gisteren heeft Perez er weer een strafpuntje bij en staat hij op 8. Weet hij voor halverwege september van dit seizoen nog 4 strafpunten te halen dan volgt een race ban.

De FIA stewards kenende zal alles weer uit de kast gehaald worden om maar geen 12e strafpunt te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:27
JB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:11:
Je beweegt… maar dat maakt klaarblijkelijk niks uit. Bij _elke_ andere sport mag je niet bewegen voordat het startschot is gegeven. Ik vind het maar raar hoe dit werkt.
Stond hij voor het uitgaan van de lichten weer volledig stil? Ik denk dat de data van de auto dit kan bevestigen, McLaren dit heeft laten zien en daarom geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
19 van de laatste 20 gewonnen, waar hebben we het over , niet normaal.

vettels streak van 9 (onmogelijk geacht) voor de 2de keer geevenaard.

we zullen zien of het weer 10 wordt, is wel een vroege over 2 weken.
sommige sites hebben het over 6.00 andere over 5.00.

Uit het verleden kan ik me herinneren dan 6.00 het vroegst ooit is geweest, maar dat komt misschien doordat de overstap naar de zomertijd dit jaar laat valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
[...]

Ik denk dat dat al veel te moeilijk is met een F1 wagen. Volgens mij zitten ze ook te diep in de auto om die box goed te zien.

Ze kijken ook niet naar het asfalt, maar volgens mij een groen licht die aangeeft of ze goed staan. Bovendien, wanneer je net de opwarmronde achter de rug hebt, 19 jankende auto om je heen - en je stijf van de adrenaline staat - je al blij bent dat je binnen je box staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Chocoball schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:11:
Door de unsafe release van gisteren heeft Perez er weer een strafpuntje bij en staat hij op 8. Weet hij voor halverwege september van dit seizoen nog 4 strafpunten te halen dan volgt een race ban.

De FIA stewards kenende zal alles weer uit de kast gehaald worden om maar geen 12e strafpunt te geven :)
Is het nog wel een unsafe release als het licht op rood staat en je zelf gewoon wegrijdt? :X

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:02
werphengel schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat dat al veel te moeilijk is met een F1 wagen. Volgens mij zitten ze ook te diep in de auto om die box goed te zien.

Ze kijken ook niet naar het asfalt, maar volgens mij een groen licht die aangeeft of ze goed staan. Bovendien, wanneer je net de opwarmronde achter de rug hebt, 19 jankende auto om je heen - en je stijf van de adrenaline staat - je al blij bent dat je binnen je box staat.
Er staat een grote gele lijn vanuit de box ter hoogte van waar het voorwiel moet komen te staan, die coureurs vanuit hun cockpit kunnen zien als referentie, zie een paar posts hierboven de foto waar Verstappen net uit de auto is gekomen op de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
werphengel schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:17:
[...]

Volgens mij kijken ze naar een gele streep die "naast" de box ter hoogte van het hart van het wiel uitsteekt zodat de rijders het vanuit de auto kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.racingnews365.com/_975xAUTO_fit_center-center_85_none/1RAB0589.jpg?v=1680078382

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:49:
[...]

Het grootste verlies in starten zit in het daadwerkelijk in beweging komen (duw maar eens ergens aan, het in beweging brengen kost veel meer energie dan het on beweging houden). Als je rolt bij het uitgaan van de lampen geeft dat dus juist een enorm voordeel.

En Norris rolde toch echt wel (veel) meer dan een paar mm. Anders kon je het niet zo overduidelijk zien op bv het overhead stot dat op tientallen meters afstand was. Je ziet hem duidelijk een hop van zeker 5cm maken, maar het zal eerder een cm of 20, 30 zijn geweest (zeg ik nu zonder het teruggekeken te hebben). En 5cm vind ik toch al best veel marge. Als je op de rem staat zou er toch echt niet zoveel beweging in mogen zitten.
Waar het grootste verlies zit maakt niet uit, bewegen mag, als je daar voordeel uit denkt te kunnen halen, succes.
Tussen bewegen van Norris en licht uit zit echt heel weinig tijd, de hop die hij maakt tot ie weer stopt is niet relevant, voor het grootste deel is het licht al uit. Het gaat om het moment dat het licht uitgaat. De FIA begrijpt dat het onmogelijk is om minimale bewegingen goed te detecteren en kiest voor een andere, duidelijke harde lijn.
Dit is stukken beter dan bij bijv. schaatsen waar de een staat te wiebelen en wegmag en de ander zijn pink beweegt en wordt teruggefloten (bij wijze van spreken)

Norris lijkt vooral erg vroeg te bewegen omdat ie enkele duizendsten voor het licht beweegt, waar de meeste rond de 0,2-0,3 sec na het licht bewegen

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Peter F schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:15:

Uit het verleden kan ik me herinneren dan 6.00 het vroegst ooit is geweest, maar dat komt misschien doordat de overstap naar de zomertijd dit jaar laat valt.
De tijden veranderen helaas vaak nog in de laatste week.
Hierdoor veranderen de tijden in de topicstart vaak ook op het laatste moment nog. F1 hun eigen kalender op hun website, is altijd accuraat. Maar die kan dus veranderen. Meestal is het het beste om vanaf donderdag voor een race te kijken. Dan ligt het meestal helemaal vast. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo

Dat is het mooie aan de technologie van tegenwoordig. De race begint hier om 8.00 uur, ongeveer afh. v. de slaap en bij evt. rode vlag, lekker doorspoelen. :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
MrOleo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:25:
[...]

Is het nog wel een unsafe release als het licht op rood staat en je zelf gewoon wegrijdt? :X
In het steward rapport staat Fact: Unsafe release of car 11. In dit geval geen unsafe release door het team maar door de coureur zelf zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnoniemeF1Fan
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-03-2024
Kan iemand me misschien uitleggen hoe het kan dat Kevin Magnussen alsnog als 12e is geworden volgens de officiële uitslag?

Tijdens de wedstrijd heeft hij twee keer een 10s penalty gekregen. Deze heeft hij niet in de pitstraat voldaan aangezien die niet meer naar binnen is geweest, maar voor mijn gevoel is die penalty na de finish ook niet verrekend. Anders had hij toch zeker achter die hele trein geëindigd die hij had veroorzaakt?

Ik zie nog wel dat alle andere coureurs achter Magnussen gelapped waren door Max, maar ik weet niet zeker of dit de rede is en hoe dit dan zou werken. Aangezien Magnussen toch nog altijd net zo veel afstand heeft tussen de andere coureurs?

Zou top zijn als iemand kan verduidelijken. Een snelle zoekopdracht heeft me namelijk helaas niet veel verder geholpen (waarschijnlijk ook doordat ik niet precies weet wat ik moet opzoeken).

[ Voor 5% gewijzigd door AnoniemeF1Fan op 10-03-2024 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
AnoniemeF1Fan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:59:
Kan iemand me misschien uitleggen hoe het kan dat Kevin Magnussen alsnog als 12e is geworden volgens de officiële uitslag?

Tijdens de wedstrijd heeft hij twee keer een 10s penalty gekregen. Deze heeft hij niet in de pitstraat voldaan aangezien die niet meer naar binnen is geweest, maar voor mijn gevoel is die penalty na de finish ook niet verrekend. Anders had hij toch zeker achter die hele trein geëindigd die hij had veroorzaakt?

Ik zie nog wel dat alle andere coureurs achter Magnussen gelapped waren door Max, maar ik weet niet zeker of dit de rede is en hoe dit dan zou werken. Aangezien Magnussen toch nog altijd net zo veel afstand heeft tussen de andere coureurs?

Zou top zijn als iemand kan verduidelijken. Een snelle zoekopdracht heeft me namelijk helaas niet veel verder geholpen (waarschijnlijk ook doordat ik niet precies weet wat ik moet opzoeken).
Wat je zelf al aangeeft. Ocon etc zijn geeindigd op 1 ronde achterstand. Magnussen is daadwerkelijk gefinisht op ~1:20 achterstand van Verstappen, met 20 seconden penalty maakt dat ~1:40 achterstand, maar geen ronde achterstand (ondanks dat het gat dan groter is dan een ronde).

Vervolgens heeft Magnussen wel 50 ronden gereden, en Ocon etc maar 49. Enige dat je dus kunt zeggen is dat aan het einde van ronde 49 het gat kleiner was dan 20 seconden. Maar hoe het gat aan het einde van een "virtuele" 50e ronde van Ocon zou zijn weet je niet. En met die Alpine had het ook zomaar een DNF kunnen zijn :p.

Voelt wel super raar natuurlijk. Maar er is in deze denk ik geen goed of fout. Je kunt ook moeilijk het einde van ronde 49 gebruiken dus. Juist omdat je niet weet hoe het gat aan het einde van die virtuele laatste ronde zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnoniemeF1Fan
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-03-2024
Duidelijk! Thanks.

Al die jaren eigenlijk gedacht die "+ 1 lap" in de uitslag gewoon was om aan te geven dat ze op een ronde waren gezet door een of meerdere rijders, maar dat de ze zelf wel gewoon alle rondes nog zouden uitrijden. Nu ik er echter over nadenk is het eigenlijk wel super logisch aan gezien zij natuurlijk meteen de vlag krijgen na Verstappen en dat Magnussen als enige er nog wel voorzat.

Nog één laatste vervolg vraag dan. Als Magnussen ook op een ronde was gezet door Verstappen had hij dan wel helemaal terug gevallen? Of stoppen ze überhaupt helemaal met tijden vergelijken als je "+ 1 lap" achter je naam hebt staan?

[ Voor 22% gewijzigd door AnoniemeF1Fan op 10-03-2024 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49
Als je in de F1TV app kijkt op 13:36 zie je de verbreding van de lijn van de box van norris al onder het wiel uit komen. Hij staat dus stil buiten de box, maar ondertussen zijn de lichten uit gegaan.
Ik denk, dat hij pas buiten de sensor kwam op het moment dat de lichten uit waren, dus een geldige start.

Vette shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:14

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Jorah_Newstone schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:42:
Dat was de turbo versie van het nederlandse volkslied lol
Trivia:, het Wilhelmus werd oorspronkelijk veel sneller gezongen maar toen het ons volkslied werd is het flink langzamer gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 10-03-2024 14:55 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
AnoniemeF1Fan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:35:
Nog één laatste vervolg vraag dan. Als Magnussen ook op een ronde was gezet door Verstappen had hij dan wel helemaal terug gevallen? Of stoppen ze überhaupt helemaal met tijden vergelijken als je "+ 1 lap" achter je naam hebt staan?
Ik neem aan dat die dan wel was teruggevallen. Immers zit die dan in het groepje coureurs die (maar) 49 ronden gereden hebben en zijn de onderlinge intervallen aan het eind van hun race (/laatste ronde) bekend.
Je zou dus ook kunnen stellen dat de uitslag wordt bepaald door de coureurs in te delen naar gelang het aantal ronden dat ze gereden hebben, en vervolgens op basis van de totale race tijd die ze nodig hadden om die laatste keer over start finish te gaan (+ eventuele tijdstraffen).

Volgens mij is het namelijk ook zo dat als twee coureurs uitvallen in dezelfde ronde dat de volgorde in de uitslag wordt bepaald op basis van wie het snelste over start / finish kwam aka wie het eerste over start finish kwam. Dus stel coureur A is de leider van de race en/maar valt in ronde 10 uit in bocht 1 en coureur B is laatste en valt ook uit in ronde 10 maar in bocht 27 dan staat coureur A alsnog boven coureur B. Omdat A eerder aan ronde 27 is begonnen, ondanks dat B verder is gekomen in de race/die ronde. (Was coureur B uitgevallen 1cm na aan ronde 28 gestart te zijn zou die wel hoger staan in de uitslag).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:14

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Er is veel ophef over de start van Norris maar ik heb nog niks over de valse start van Perez gehoord.

Zodra de eerste startlamp aan gaat begint zijn auto naar voren te kruipen en hij komt niet meer tot stilstand.
Ik denk dat hij de koppeling al te ver heeft laten opkomen.

Het gaat langzaam maar hij is in wel al in beweging, je kan het duidelijk zien aan de tekst op de banden en de gele streep die links onder z'n spiegel zit. Op het moment dat de eerste lamp aangaat zit die streep nog achter zijn spiegel verborgen, voor de laatste lamp uit is kun je de hele streep zien.

De auto zal niet meer dan een paar cm hebben bewogen maar doordat de auto al rolde zal hij een veel betere start hebben gemaakt dan iemand echt vanuit stilstand begon.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:13
Een top pitstop voor RB bij Ricciardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De races om 5/6 uur zijn speciaal voor de Europeanen naar 7u CET verhuist ;)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Dit weekend 34e pole position, 56e overwinning en 100e podium voor Verstappen plus 115e overwinning voor Red Bull die daarmee Williams passeert.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/formula-1-most-wins-by-an-f1-team-v0-tyjtgvhokinc1.jpeg?auto=webp&s=81f48c9b6b2c0d46495816aa829dcce50d691f27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
AnoniemeF1Fan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:35:
Duidelijk! Thanks.

Al die jaren eigenlijk gedacht die "+ 1 lap" in de uitslag gewoon was om aan te geven dat ze op een ronde waren gezet door een of meerdere rijders, maar dat de ze zelf wel gewoon alle rondes nog zouden uitrijden. Nu ik er echter over nadenk is het eigenlijk wel super logisch aan gezien zij natuurlijk meteen de vlag krijgen na Verstappen en dat Magnussen als enige er nog wel voorzat.

Dat is wel grappig op het data kanaal in F1tv, als Ocon etc. finishen, zie je Magnussen naar 15 terugvallen. Als Magnussen finisht springt ie weer naar 11 en als Albon finisht eindigt Mag op 12.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TinusXIII schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:12:
Een top pitstop voor RB bij Ricciardo

[Embed]
Dat verklaard heel wat van zijn miserabele race.
Want ik zat naar de tijden te kijken, en hij was niet langzaam. Maar dat gat kon ik niet verklaren. Ik vermoedde iets met de pitstop, maar dit is meer dan ik had gedacht.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cT0Vdqr4bf0sPm0Io08NCwkr6tA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQ7dRSlGGXyZLQ2AGXgD5KUe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Horner heeft bij Sky F1 aangegeven dat de versnellingsbakwissel bij Perez iets kleins was en geen gevolgen heeft voor zijn allocatie aan versnellingsbakonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Joyous-P schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:14:
[...]

Stond hij voor het uitgaan van de lichten weer volledig stil? Ik denk dat de data van de auto dit kan bevestigen, McLaren dit heeft laten zien en daarom geen straf.
Ik bedoel meer hoe het werkt bij een 100m sprint/zwemmen;

*klaaaaaaaaar... (groene vlag, 5 lampen gaan langzaam een voor een aan... volledig uit) START*

Hij bewoog de auto gewoonweg net te vroeg tijdens deze periode, of die sensor wel/niet afgaat maakt niet uit. Hij was te vroeg == valse start. Nu had ie er al genoeg nadeel van omdat ie daarna weer te laat op het gas kon, door deze fout, dus of die tijdstraffen een goed idee zijn, weet ik ook niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:33
Bearman heeft z'n hoofd lekker laten hangen haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_h-tTeHKU6hmrmNxEVJyiBqaFc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VJ1HGRX3hqPbwPbpaszecp1T.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
JB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:48:
[...]
Hij was te vroeg == valse start.
Mee eens, echter de manier waarop een valse start gedetecteerd wordt is door lussen in het asfalt. Pakweg 30 centimeter beweging is nodig, als hij daar net onder blijft is het geen valse start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Joyous-P schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:29:
[...]

Mee eens, echter de manier waarop een valse start gedetecteerd wordt is door lussen in het asfalt.
Volgens mij echt met beacons in het asfalt? Cilinders die (in het midden?) van het gridslot in het asfalt zitten. Was laatst ook een race waarbij de post-race show van op de grid was en je wat personeel zag lopen die bij elk grid slot zo'n ding uit het asfalt aan het peuteren was.

Edit:
Eind vorig jaar is op F1TV ook een video verschenen over de live timing. Volgens mij zat dat daar ook in.
Niet dat ze de lussen niet gebruiken overigens. Want de lussen zijn er wel voor de timing an zich, dus de minisectoren etc.. Maar ik meen mij te herinneren dat ze geen lussen gebruiken op de grid voor valse start etc.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 10-03-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Alonso's Kiss And The Best Team Radio | 2024 Saudi Arabian Grand Prix | Paramount+

Klikkie want FOM. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-03-2024 23:06 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 10:42
henri86 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:32:
Bearman heeft z'n hoofd lekker laten hangen haha

[Afbeelding]
Dat zag je bij de kwalificatie ook al inderdaad. Zoals Oli zelf aan gaf, het verschil in fysiek is zo groot tussen F1 en F2. Mooie prestatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Deze al gezien? Mooi de vergelijking te zien van de kwalificatie van 2024 en 2021. Had hem het liefst nog gezien tegenover Verstappen zijn eigen push lap

[ Voor 14% gewijzigd door Woudloper op 11-03-2024 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:38:
[...]

Dat verklaard heel wat van zijn miserabele race.
Want ik zat naar de tijden te kijken, en hij was niet langzaam. Maar dat gat kon ik niet verklaren. Ik vermoedde iets met de pitstop, maar dit is meer dan ik had gedacht.
Wat niet te zien is op de onboard camera dat het team aan 1 kant de verkeerde banden wilden monteren en begaf ook 1 van de krikken het op dat moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar niet zijn eerste race in een topteam gewonnen, terwijl hij 18 is.
Gaat niks worden. :+

Ik zit me wel af te vragen hoeveel talent we inmiddels missen in de F1. Kan er zo een aantal opnoemen waarbij ik niet overtuigd van ben. Ondertussen is van de F2 naar F1 komen, al jaren een drama. We hebben eigenlijk een 11de en 12de team nodig, maar misschien moeten bepaalde coureurs ook vertrekken. Dat durven de meeste teams gewoon niet omdat ze ervaring willen. Maar die kan niet opgedaan worden.

Dan krijg je iemand zoals Bearman die de kans van zijn leven krijgt. En onder deze moeilijke omstandigheden, deed hij het echt niet verkeerd. Maar of hij nog een kans krijgt bij een ander F1 team, tja Vasseur wou zich er al niet aan committeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:53:
tja Vasseur wou zich er al niet aan committeren.
Hoe moet hij zich committeren? Hamilton hebben ze net getekend en Leclerc heeft nog een contract van meerdere jaren of in ieder geval voor 2025.

En blijkbaar had Haas sowieso al interesse in Bearman. Lijkt me dat die na dit weekend niet minder geworden is. Ook niet aangezien hun toenmalige coureur, die o.a. tot dit beleid heeft geleid, juist op dit circuit meerdere auto's heeft afgeschreven, en Bearman dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
RobertMe schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:44:
[...]

Volgens mij echt met beacons in het asfalt? Cilinders die (in het midden?) van het gridslot in het asfalt zitten. Was laatst ook een race waarbij de post-race show van op de grid was en je wat personeel zag lopen die bij elk grid slot zo'n ding uit het asfalt aan het peuteren was.

Edit:
Eind vorig jaar is op F1TV ook een video verschenen over de live timing. Volgens mij zat dat daar ook in.
Niet dat ze de lussen niet gebruiken overigens. Want de lussen zijn er wel voor de timing an zich, dus de minisectoren etc.. Maar ik meen mij te herinneren dat ze geen lussen gebruiken op de grid voor valse start etc.
Ik geloof je, alleen is het dan wel raar dat het systeem geen minimale veranderingen in positie aan kan. Nu is het wel zo, althans dat zag je vroeger vrij duidelijk, dat zodra de auto in de eerste versnelling valt deze een klein stuk naar voren wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:55

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

[...]

Ik zit me wel af te vragen hoeveel talent we inmiddels missen in de F1. Kan er zo een aantal opnoemen waarbij ik niet overtuigd van ben. Ondertussen is van de F2 naar F1 komen, al jaren een drama. We hebben eigenlijk een 11de en 12de team nodig, maar misschien moeten bepaalde coureurs ook vertrekken. Dat durven de meeste teams gewoon niet omdat ze ervaring willen. Maar die kan niet opgedaan worden.

Dan krijg je iemand zoals Bearman die de kans van zijn leven krijgt. En onder deze moeilijke omstandigheden, deed hij het echt niet verkeerd. Maar of hij nog een kans krijgt bij een ander F1 team, tja Vasseur wou zich er al niet aan committeren.
Bearman, Lawson, Antonelli.

Eruit -> Ocon, Bottas, Magnussen, Hulkenberg.

Vers bloed in de F1 zal de strijd op de baan ten goede komen.

Vettel, Hamilton, Alonso als teachers voor de jeugd dan wordt het veld sterker dan ooit.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
crzyhiphopazn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:00:
[...]

Bearman, Lawson, Antonelli.

Eruit -> Ocon, Bottas, Magnussen, Hulkenberg.

Vers bloed in de F1 zal de strijd op de baan ten goede komen.

Vettel, Hamilton, Alonso als teachers voor de jeugd dan wordt het veld sterker dan ooit.
Er zijn er wel meer die er uit mogen. Wat voegt bv een Perez nog toe? Middenmoot al 10+ jaar.

En er zijn er ook meer die aan de zijlijn zitten, maar geen idee hoe goed die zijn. Shwarzman, Drugovich, Doohan (bovenop een Lawson, Bearman).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:55

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Er zijn er wel meer die er uit mogen. Wat voegt bv een Perez nog toe? Middenmoot al 10+ jaar.

En er zijn er ook meer die aan de zijlijn zitten, maar geen idee hoe goed die zijn. Shwarzman, Drugovich, Doohan (bovenop een Lawson, Bearman).
Perez is de perfecte 2e coureur voor RB.
Als hij zo doorgaat dan gaan de andere teams nog een kluif hebben om RB van de 2e plek te houden in races.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-06 18:45
[...]

Doohan
Lawson
Drugovich
Pourchaire
Vesti

Ik zie zo nog wel een paar van bovenstaande een zitje krijgen in 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-06 18:45
RobertMe schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Perez voegt stabiliteit toe, je wilt als jouw eerste driver zo dominant is, geen onnodige risico's, Perez weet dat hij de 2e driver is. Als hij iedere race netjes 2e finisht, dan houdt hij gewoon zijn stoeltje.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord