[F1 2024] Race 1 GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 81.364 views

Onderwerpen

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
No stress dit zijn nog maar de vrije trainingen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Idd: het zijn vrije trainingen, met veel testmodi. En misschien ook wel sandbaggen door bijvoorbeeld steeds met een zo vol mogelijke tank te rijden. Dus de uitslag zegt niet zoveel.

Maar ik zou het kampioenschap wel heel interessant vinden als de uitslag van vandaag een voorbode is van het seizoen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
Woudloper schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:14:
In beide situaties hierboven zie dat je Mercedes op ongeveer dezelfde plek zat in 2023. Zij hebben zo te zien wel degelijk een stap gemaakt (|:( je zou je hoofd toch stoten dat je nu weg gaat daar).

Desalniettemin is het mooi voer voor discussies en speculaties. Precies waar ze bij RBR ook op zitten te wachten, zolang er maar over ze gepraat wordt is het goed voor de omzet van de Energiedrankjes.
Dat is één conclusie :+ Maar je kunt het zo praten als je wil. En dat is het lastige: we weten het niet. Want FP2.

Sam Collins doet ook een duit in het zakje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXy2Tl6Jp6k84BKShTagZOn4dRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7XCJ5jxCkRV0sJuII9DHjzw8.png?f=fotoalbum_large

hij had gehoord dat "Alle Honda Power Units nog niet vol open mochten".

En ook dat is speculatie. De enige die het weet zijn de teams... en die weten nog niet van elkaar hoe het echt zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 29-02-2024 17:29 ]

• Pearl792
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-05-2024
Grote kans dat Verstappen volgend jaar bij Mercedes gaat rijden.... Haha 😉

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Pearl792 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:37:
Grote kans dat Verstappen volgend jaar bij Mercedes gaat rijden.... Haha 😉
Hij heeft hier gelukkig een clausule voor in zijn contract ;)

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:47
Het ziet er vooral uit als business as usual.

En op die opgeschroefde motor hinte Verstappen ook al in zijn interview. En waren de lachjes bijna niet van zijn gezicht te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00

JB

Cédric roelt!

cannibal schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:49:
Het ziet er vooral uit als business as usual.

En op die opgeschroefde motor hinte Verstappen ook al in zijn interview. En waren de lachjes bijna niet van zijn gezicht te krijgen.
Verstappen stond daar veel te relax.

Mijn boefje is liev!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
Als de Honda motoren echt nog een paar tienden over hebben wordt de race echt saai. Dan wint Max met 45 seconden voorsprong

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
“Het ging niet verkeerd”, laat Max na de tweede vrije training in Bahrein weten. ”Het zit dicht bij elkaar. Sommigen om ons heen hebben de motor wat verder opgeschroefd voor meer topsnelheid.”

Max vervolgt: “Wij focussen ons op onszelf en het zijn geen grote dingen. We hadden wat balansproblemen van voor naar achter, maar niets bijzonders. Het gaat erom de sweet spot te vinden, vooral hier met het ruwe asfalt. Als je die eenmaal hebt gevonden, kun je veel tijd winnen. En zoals gezegd, we zitten er niet ver vanaf. Ik ben best tevreden met de auto en we hebben wat meer op de long runs gefocust.”

Max sluit af met: “Ik ben niet bezorgd over het verschil met P1. Ik denk dat het erg dicht bij elkaar zal zitten tijdens de kwalificatie dus dat is wel mooi. En wat de long runs betreft, daar was ik ook best wel tevreden mee.”
https://news.verstappen.com/nl/article/13179

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:52
ImNotnoa schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:02:
Nou geef maar op jongens, Verstappen geen kampioen dit jaar!

/Aldus verschillende media op basis van een vrije training
Hoop doet leven. Wel zin in een herhaling 2021 maar andere uitkomst met bijv Russel.

Heel erg benieuwd naar de kwalificatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 29-02-2024 18:21 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mooie foto's van de RB20 dichtbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GJ1c8eWEspZ3U5FISKrRN5DjNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pgJ6GsrLjwvz3RuJoGuXtVpO.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbAwGulXmC9IuweGRi2jNSa1sc8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ARlDlANRSSFosVrvlcuGSF45.webp?f=fotoalbum_large

Credits: Andrew Benson

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mooi overzicht van Pirelli

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_l-6_cZL8-TrfRvu1UHq2Zj71A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOeyUT9W1IlsQkvxc5Xvtqvp.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Infodump over long runs van verschillende bronnen.
Verstappen heeft zeker wat marge. Maar daarachter zit het behoorlijk op elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fp1-long-runs-lap-times-v0-bsapcoui8jlc1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=a8463f784d3ca020866b069a25a1c125843f09d9
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fp2-long-runs-top-4-teams-alonso-max-still-has-3-tenth-on-v0-f63rqlz10klc1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=fe88ae9a6df2714a67c9acd57b6795934e90c439

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/long-run-data-from-fp2-bahrain-gp-2024-v0-y7sy8ifm3klc1.png?width=1200&format=png&auto=webp&s=d0aadc919820988c19e2b03bbe161535b8364596
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/long-run-data-from-fp2-bahrain-gp-2024-v0-elrvojfm3klc1.png?width=1200&format=png&auto=webp&s=bae20614c068d9c54bfe242d64af6cb4b9d448fb

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Harrie

NederVlaming

Ik ben wel benieuwd naar de long run simulatie analyse van f1pace.com. Dat gaat misschien een beetje een beeld geven. @f1bythenumbers

Edit: ah hier boven staat het nu ook, in een ander formaat. Thanks!

[ Voor 20% gewijzigd door Harrie op 29-02-2024 18:32 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:19
Morgen gaat de V-tec aan, en is het weer eenzaam aan de top.

Maar God, wat hoop ik op een spannend seizoen. Niks komt in de buurt van de spanning die ik voelde bij elke race van seizoen '21. Zou mooi zo veel mooier zijn.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:54:
Moest ook wel lachen om F1TV\
"Why do we even cover testing, The whole order is different!"

Als het morgen wéér heel anders is, gaan ze zich dan afvragen waarom ze FP uitzenden?
Alleen de eerste training, latere races niet meer.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
Luapper schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:30:

Maar God, wat hoop ik op een spannend seizoen. Niks komt in de buurt van de spanning die ik voelde bij elke race van seizoen '21. Zou mooi zo veel mooier zijn.
Ja wat mooi… maar wat een stress 😂. Ik heb nog hersteltijd nodig tot 2026 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Ik begon toch nog te hopen op een beetje spanning dit seizoen. Vrees dat dat morgen toch vrij snel voorbij is. Maar weer richten op de plekken achter Verstappen dus. McLaren, Ferrari, Mercedes (en Perez) lijken inderdaad wel lekker op elkaar te zitten.

PSN: xMaurice93

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maurice079 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:43:
Ik begon toch nog te hopen op een beetje spanning dit seizoen. Vrees dat dat morgen toch vrij snel voorbij is. Maar weer richten op de plekken achter Verstappen dus. McLaren, Ferrari, Mercedes (en Perez) lijken inderdaad wel lekker op elkaar te zitten.
Grootste "probleem" was seizoen 2021... eerlijk, wanneer was de keer daarvoor dat een seizoen zo spannend was?
Zo'n seizoen is erg zeldzaam en denk dat die de aankomende jaren er echt niet meer in zitten.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
ArcticWolf schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:47:
[...]

Grootste "probleem" was seizoen 2021... eerlijk, wanneer was de keer daarvoor dat een seizoen zo spannend was?
Zo'n seizoen is erg zeldzaam en denk dat die de aankomende jaren er echt niet meer in zitten.
Zoals 2021 is natuurlijk ook niet reëel om te verwachten. Maar vorig jaar was weer het andere uiterste en naar mijn bescheiden mening echt oersaai. Maar dat is verder niet een onderwerp dat dit in dit topic thuishoort.
Benieuwd naar de kwalificatie morgen. Hopelijk kan RIC zich weer een beetje in de picture rijden :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Leuke Uitslagen vandaag.

Ff een nachtje dromen. :z :z

• Waah
ArcticWolf schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:47:
[...]

2022 was ook best goed en spannend. Alleen na de regelaanpassing was het klaar. Maar daarvoor was er gewoon best een leuke strijd!

• Miki
  • Laatst online: 23:22
Luapper schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:30:

We weten alleen niet hoeveel de andere teams hebben ingehouden, ook die zullen nog wel wat meer kunnen dan wat ze vandaag hebben laten zien.
Van Ferrari weet je het gegarandeerd dat ze nog gaan komen en wellicht kan Mercedes nu ook nog versnellen. Na afloop vond ik team Mercedes ook vrij luchtig doen over hun tijden en dat geeft ook aan dat we nog niet alles hebben gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:26
dawg schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:59:
[...]

Desalniettemin zal Max wel meedoen om de knikkers. ;)
Uiteraard ;)

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Deze data beloofd een spannende race! Ik denk dat alles (inclu de RBs) een stuk dichter bij elkaar ligt. De hoop een spannend seizoen is in leven!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 19:21
Newey heeft echt een windtunnel in zijn hoofd zitten volgens mij, :D Wat een beest van een auto.

• RobertMe
  • Laatst online: 23:05
Bedoel je de RBRs of de RBs? :+
Ik denk dat je het eerste bedoeld maar er staat het tweede :p

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
RobertMe schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:20:
[...]

Bedoel je de RBRs of de RBs? :+
Ik denk dat je het eerste bedoeld maar er staat het tweede :p
Goed punt! de RBRs inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:30
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GHhmUeMXkAA1lba?format=jpg&name=small

Steam

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik hoop dat Max met 1 minuut of 1 ronde voorsprong wint. En dat daarachter een leuke race ontwikkeld. Spanning is leuk maar de spanning van 20-21 was gewoon te veel en ben er nog niet van hersteld.

Nee, laat de rest van het veld maar helemaal op elkaar zitten en in 2025 een geweldig seizoen hebben.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
Chevy454 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:32:
Ik hoop dat Max met 1 minuut of 1 ronde voorsprong wint. En dat daarachter een leuke race ontwikkeld. Spanning is leuk maar de spanning van 20-21 was gewoon te veel en ben er nog niet van hersteld.

Nee, laat de rest van het veld maar helemaal op elkaar zitten en in 2025 een geweldig seizoen hebben.
Welke spanning was er in 2020 dan trouwens? Die ging toch redelijk eenvoudig naar MB?

Van mij mag ook Max wat dichterbij zitten hoor, dat het duidelijk is dat het niet alleen de auto is.

• Shinji
  • Laatst online: 23:03
TinusXIII schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Williams de vreemde eend in de bijt :P
Misschien hebben ze de AM scrubbing overgenomen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Shinji schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Welke spanning was er in 2020 dan trouwens? Die ging toch redelijk eenvoudig naar MB?

Van mij mag ook Max wat dichterbij zitten hoor, dat het duidelijk is dat het niet alleen de auto is.
Volgens mij was vorig jaar ook redelijk duidelijk dat het niet alleen de auto was.

Wat was het puntenverschil met Perez ook alweer? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vijf Mercedessen in de top 10, nice! 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-03-2024 06:59 . Reden: Tellen is moeilijk ]

• RobertMe
  • Laatst online: 23:05
Dj-sannieboy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Zes Mercedessen in de top 10, nice! 8)
Sinds wanneer rijdt Haas dan met Mercedes motoren?

spoiler:
2x Mercedes, 2x AM, 1x McLaren. 2+2+1 is bij mij 5, geen 6

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 11:59

Vuvuzela

My spire is forming

-O- Waarom zou je dit willen? Kijk je wel live F1? Of wacht je eerst op het nieuws dat Max heeft gewonnen om de race te gaan kijken.

De spanning van 21 krijgen we toch niet (binnen een paar jaar), dat ging over zoveel meer dan puur dat kampioenschap. De spanning van toen was al jaren lang op aan het bouwen.

I served in a company of heroes.

• Waah
Vuvuzela schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:02:
[...]

-O- Waarom zou je dit willen? Kijk je wel live F1? Of wacht je eerst op het nieuws dat Max heeft gewonnen om de race te gaan kijken.

De spanning van 21 krijgen we toch niet (binnen een paar jaar), dat ging over zoveel meer dan puur dat kampioenschap. De spanning van toen was al jaren lang op aan het bouwen.
Die spanning is echt niet weg hoor als het weer Max vs Ham word.... Dus snap dat wel ja. 21 hoeft van mij ook niet. Of in ieder geval NIET tussen Max en Ham.

Ham met pensioen en dan mag het wel weer. Ham kan prima fair racen. Max kan prima fair racen.... Maar tegen elkaar... :X

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Waah schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:09:
[...]
Die spanning is echt niet weg hoor als het weer Max vs Ham word.... Dus snap dat wel ja. 21 hoeft van mij ook niet. Of in ieder geval NIET tussen Max en Ham.

Ham met pensioen en dan mag het wel weer. Ham kan prima fair racen. Max kan prima fair racen.... Maar tegen elkaar... :X
Nou het is niet meer Max zijn 1e kampioenschap, ook niet het doorbreken van jaren dominantie van MB. Ik zie die 2 echt niet race 1 meteen weer do or die tegen elkaar racen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vuvuzela schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:15:
[...]

Nou het is niet meer Max zijn 1e kampioenschap, ook niet het doorbreken van jaren dominantie van MB. Ik zie die 2 echt niet race 1 meteen weer do or die tegen elkaar racen.
Deden ze dat maar, werd het eindelijk weer wat interessant voorin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:11
Zag er geen eerdere melding hier maar Bottas heeft de eerste reprimande van het seizoen al te pakken voor door rood rijden in de pitstraat tijdens de 2e vrije training.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/valtteri-bottas-has-been-given-a-driving-reprimand-for-his-v0-a5amfn2t2klc1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=01338b25abe43160a3e9f4a3de0d460ce06b267e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Vuvuzela schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:15:
[...]

In 2022 kwamen de elkaar één keer tegen :+ terwijl het kampioenschap al beslist was. En dat duurde zo'n 2 bochten _O- Interlagos

Die 2 zijn als een rode lap voor een stier. Ze zijn beide koel en berekenend.... Tot ze elkaar zien op de weg _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vuvuzela schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:02:
Vreemde reactie maar ok. We kijken zo vaak mogelijk alle sessies zover dat kan. Als mijn vrouw moet werken dan kijk ik de race gewoon opnieuw. Onze zoon kijkt tot midden in de nacht live mee.

We hebben enorm genoten van 2021 en ook begin van 2022. Maar ook van het mooie seizoen van 2023 (Spa, Las Vegas, Miami, Brazilië met Perez en Alonso). Een goed spannend gevecht is zeker vermakelijk, maar zoals 2021 hoeft niet meer. Er zijn meer rijders als Max, daar is het veld veel spannender. Dus laat Max gewoon vooruit rijden. Laat de 19 andere rijders geweldige gevechten geven.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Chevy454 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 00:10:
[...]
Vreemde reactie maar ok. We kijken zo vaak mogelijk alle sessies zover dat kan. Als mijn vrouw moet werken dan kijk ik de race gewoon opnieuw. Onze zoon kijkt tot midden in de nacht live mee.
Ik vind het gewoon raar dat mensen geen spanning willen voor een race of kampioenschap. Alsof je naar de nieuwste James Bond film gaat maar van te voren zegt "Ik hoop dat 007 rustig ergens martini's gaat drinken terwijl zijn crew de badguy uitschakelt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik ben bang dat je beter aan een nieuwe sport kan beginnen.
Waarom zou je een sport kijken waarvan je weet wie de winnaar is? Zelfs bij de gokkantoren is dat een saai verhaal.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
franssie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 00:22:
[...]

Ik ben bang dat je beter aan een nieuwe sport kan beginnen.
Waarom zou je een sport kijken waarvan je weet wie de winnaar is? Zelfs bij de gokkantoren is dat een saai verhaal.
Dan zijn er veel hier op het forum die pas sinds 2021 F1 kijken vermoed ik en afgelopen seizoen niet gekeken hebben.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +83 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo

I haven't been too active recently but I'm doing my best to keep this project going. Here are the usual race simulation pace chars from FP2.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2024-bahrain-gp-fp2-session/gp_1_2024_fp2_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2024-bahrain-gp-fp2-session/gp_1_2024_fp2_bottom_10.svg

I know that many more people are getting more into F1 and trying to do some data analysis, which is pretty great, but I'm not a huge fan of how some data is generally displayed. In general I'm not a big proponent of showing 20 overlapping lines in a single plot since I feel like you just can't see what's going on at all. It's because of this that I decided to start making my own simple long run charts but on a per driver basis. My chart shows only the info for each driver, and adds additional information from a simple regression model which helps to smoothen the way the laps are displayed.

Take for example Verstappen's run.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2024-bahrain-gp-fp2-long-runs/gp_1_2024_fp2_laps_verstappen.webp

My chart shows all of the laps from his race simulation pace run, and adds the dashed line which shows how the model predicts the run would be without all of the anomalies. I believe this is a simple but clean way of displaying the data, which is what you usually want from your charts.

I hope everyone is doing well. Take care and have a great day,

F1pace

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
f1bythenumbers schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:23:
Hallo

I haven't been too active recently but I'm doing my best to keep this project going.
Don’t worry. Happy to always see a post from you pop up, but no stresss!
In general I'm not a big proponent of showing 20 overlapping lines in a single plot since
Thank you! This is absolutely true, those charts often feel like a follow the line puzzle instead of a source of information and insights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heujj, kwalificatie vandaag en race morgen?! Die memo had ik even gemist. Niet dat het slecht uitkomt, maar ik had het maar zo kunnen missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
BreadFan schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:34:
Heujj, kwalificatie vandaag en race morgen?! Die memo had ik even gemist. Niet dat het slecht uitkomt, maar ik had het maar zo kunnen missen.
Volgende week nog een keer op de vrijdag en zaterdag ;)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En als je het hebt gemist, ramadan… :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ah, precies op de nieuwe pagina, scheelt weer 1 keer herhalen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Waah schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:09:
[...]

Persoonlijk vind ik Ham nooit sterk geweest in gevechten op de baan, met wie dan ook. Supersnel, geweldige race pace, bandenfluisteraar.... Maar wheel to wheel altijd wat onbesuisd. Vraag Albon maar oa :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
Hertog_Martin schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Persoonlijk vind ik Ham nooit sterk geweest in gevechten op de baan, met wie dan ook. Supersnel, geweldige race pace, bandenfluisteraar.... Maar wheel to wheel altijd wat onbesuisd. Vraag Albon maar oa :P
Ì know, maar de HAM fans hebben het al zwaar en dan krijg je weer de discussie over Max' zijn historie en dan beginnend e Max-fans weer over dat HAM ook niet zo'n eerlijke rijder was toen die begon en ontspoort het hele topic weer O-)

wat wel duidelijk is, is dat ze elkaar op de baan het beste niet tegen kunnen komen zonder duidelijke overspeed op het rechte stuk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:33
Hertog_Martin schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:25:
[...]

"He turned in on me"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik hoop alleen dat de coureurs het rammen dan niet al te letterlijk nemen. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Dan wordt het: "He turn me on"

Ferrari pit wall: "We are checking"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
f1bythenumbers schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:23:
Hallo

I haven't been too active recently but I'm doing my best to keep this project going. Here are the usual race simulation pace chars from FP2.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

I know that many more people are getting more into F1 and trying to do some data analysis, which is pretty great, but I'm not a huge fan of how some data is generally displayed. In general I'm not a big proponent of showing 20 overlapping lines in a single plot since I feel like you just can't see what's going on at all. It's because of this that I decided to start making my own simple long run charts but on a per driver basis. My chart shows only the info for each driver, and adds additional information from a simple regression model which helps to smoothen the way the laps are displayed.

Take for example Verstappen's run.

[Afbeelding]

My chart shows all of the laps from his race simulation pace run, and adds the dashed line which shows how the model predicts the run would be without all of the anomalies. I believe this is a simple but clean way of displaying the data, which is what you usually want from your charts.

I hope everyone is doing well. Take care and have a great day,
Thanks for the charts !

Mooi om te zien dat McLaren er goed bij zit voorin.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GHLj6u0WAAAXHE5?format=jpg&name=small

Max zou weer een stapje kunnen klimmen op de lijst

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
basvn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:18:
[Afbeelding]

Lewis zou ook weer kunnen uitlopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Maarten schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:21:
[...]

er zou zomaar ook geen verandering kunnen zijn in de lijst ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:24
basvn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:18:
[Afbeelding]

This is not Wikipedia, i was told such stats are only for Wikipedia!!

Leclerc zou in de loop van dit seizoen ook zomaar op deze lijst kunnen staan, hij staat "maar" 9 poles achter op Verstappen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Nou, ik hoop dat Max in elk geval tot 2026 nog beide kampioenschappen pakt en elk mogelijk record aan gort rijdt. Al is het alleen maar om al die "haters" de mond te snoeren. Laat het daar achter maar lekker spannend zijn voor P2/P3.

Ik las gisteren dat Max zich nog geen zorgen maakt
Verstappen zei dus al dat hij dacht dat andere teams de motor al wat hadden opgeschroefd. Op een vraag daarover antwoordt hij: “Ja, ik zeg niet dat iedereen dat heeft gedaan, maar een aantal wel. Ik maak mij bijvoorbeeld niet veel zorgen over het gat naar P1, maar ik denk dat het dicht bij elkaar zal zitten in de kwalificatie. Dat is erg leuk. Met de long run was ik iets blijer, maar nogmaals, er zijn kleine dingen die we beter kunnen doen.”

bron: https://www.gpblog.com/nl...-na-vt2-bahrein-2024.html
Geeft wel aan dat RB in elk geval de motor nog niet heeft open geschroefd en er nog meer in het vat zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:04:
Nou, ik hoop dat Max in elk geval tot 2026 nog beide kampioenschappen pakt en elk mogelijk record aan gort rijdt.
Begint het dan niet een herhaling van zetten te worden? En begrijp me niet verkeerd, ik gun het onze Nederlandse Belg ;) van harte maar het zou voor de (verveelde) kijker zoveel mooier zijn om een 1,2, 3tje te zien het gehele seizoen.

Een mooie strijd, iedere race maar weer tussen b.v Max, Fernando, Lewis :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2024 11:24 . Reden: Tikvoutje 😱 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
Ik denk dat ik een versterkte situatie van afgelopen paar jaar nog wel zou kunnen verwerken. Tijdens de kwali blijkt de RBR niet perse de betere auto en een niet perfect uitgevoerde kwali kan zomaar op de 3e of 4e start rij eindigen. Dan kan Max z’n superieure talent en auto aan het werk zetten en zien we leuke races die qua WK stand me niet teveel stress kost 😅

Keerzijde(?) daar van is dat perez na 3 maanden solliciteert bij FE of Indy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Maarten schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:21:
[...]

Dat is een beetje een Schrödingers Cat verhaal. We weten het nog niet. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En we gaan los voor FP3. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
FP3! Weer een iets duidelijker beeld over een uurtje waar de teams staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Kijken wat RBR gaat neerzetten voor tijden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:26
Ik verwacht veel van Ferrari dit weekend. RBR zal voor de eerste races weer met de gremlins van Newey's revolutionaire bolides opgescheept zitten.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
Waah schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:42:
Dan wordt het: "He turn me on"

Ferrari pit wall: "We are checking"
Question? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Goed punt, altijd om consent vragen ;-)

Ik ga nog steeds ervoor dat RB wat kan laten zien, en dat Ferrari nog niet alles heeft getoont. Ik denk dat Merc de boel gewoon opengeschroeft heeft voor FP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:53
Eindelijk een auto op de baan....Die van HAM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
"Bahrein is a fan favorite..."

No, not really...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
TheBrut3 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:41:
"Bahrein is a fan favorite..."

No, not really...
Voor F1 gaat het om oliedollars. :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GHlfSb4XcAA56-A?format=jpg&name=4096x4096

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Haas voor Pole! Magnussen voor WDC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Voorlopig gaan we nog niets weten. Beide Red Bulls zijn op hard naar buiten. De rest rijdt allemaal op soft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
Huge Bird
My Crack
French Toast

Wat een namen hebben die race-directors toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:30
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GHlgt9FXQAAKrx_?format=jpg&name=4096x4096

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:53

Marc H

- - Is wakker - -

Frech Toast is met pensioen. Over de houdbaarheidsdatum.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
sjaool schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:49:
Voorlopig gaan we nog niets weten. Beide Red Bulls zijn op hard naar buiten. De rest rijdt allemaal op soft.
Zou RB echt niet hun pace willen laten zien? Hebben ze zo'n snel concept dat ze eerst de rest willen zien en dan de auto zover terugdraaien zodat ze niet iedereen een ronde lappen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waah schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Zou RB echt niet hun pace willen laten zien? Hebben ze zo'n snel concept dat ze eerst de rest willen zien en dan de auto zover terugdraaien zodat ze niet iedereen een ronde lappen? :+
Het zou natuurlijk om een heat cycle kunnen gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
Ik blijf me maar storen aan die scherm waar de coureurs in staan. Kan dat echt niet meer naar links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Arjantje72 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:52:
Ik blijf me maar storen aan die scherm waar de coureurs in staan. Kan dat echt niet meer naar links?
Grotere tv kopen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Alonsooooo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Iemand nog twijfels of de motorstanden gisteren nog niet op maximaal stonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 11:23
Ai, nu al 1 van de maximaal 2 CE en ES gebruikt voor Lando.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artemiev
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 13:04
Laat RB ons gewoon nog weer 3 uur extra in twijfel zitten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Waah schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:55:
Iemand nog twijfels of de motorstanden gisteren nog niet op maximaal stonden?
...want welke nieuwe informatie heb jij nu dat je deze opmerking maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
Artemiev schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:56:
Dat geeft andere teams hoop dat ze kunnen strijden voor WCC. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

In de replay rookt en trilt de uitlaat van PIA zijn McLaren behoorlijk. Was gisteren ook al dat ik die rook zag.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
Ik stoor me eraan dat de RB logootjes nog steeds grijs zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

En bedankt hè, nu irriteer ik me er ook aan :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Artemiev schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:56:
1.464s langzamer dan P1 die het doet op softs
zit wel goed denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:22
De RB20 heeft last van hoestbuien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gaat goed bij McLaren idd:
14:00 The FIA bulletins have notified that Norris is already on to his second control electronics and battery for the season. Given we are only two-and-a-half practice sessions into a 24-race season, that probably isn't a good sign. More on that when we get it.
13:57 Meanwhile TV replays catch Piastri's McLaren having a big cough of smoke from the exhaust as he got on the power out of Turn 10.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
CousinBoneless schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:57:
[...]

...want welke nieuwe informatie heb jij nu dat je deze opmerking maakt?
Nee, gewoon in de war 8)7 om één of andere reden dacht ik dat de snelste tijd gisteren in de 1:32 zat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
Dan blijft hij op dezelfde plaats staan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Arjantje72 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Dan blijft hij op dezelfde plaats staan :)
Schuift wel iets naar links toch? ;)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord