Grappig dat je "misschien dat"-post zoveel upvotes krijgt. Dat is iets heet anders dan iets dat gaat gebeuren. Nee, Carlos gaat uiteraard wel een aanbieding krijgen of een of andere hoek, hij is zowaar een coureur die wel wat heeft gepresteerd. Totaal niet te vergelijken met Perez, maar in je fantasie zijn het natuurlijk totaal vergelijkbare coureurs.... Dream on man...Arjantje72 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:53:
[...]
Jij mag Perez gewoon niet, dat is wel duidelijk.
Misschien heeft Sainz volgend jaar geen stoeltje, ook geen goede coureur dus?
Tsja, als je zo zuur blijft spuwen dan gaan berichten die daar tegenin gaan natuurlijk likes krijgen. Vooral als je blijft doorgaan met nare reacties gevenSnowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:09:
[...]
Grappig dat je "misschien dat"-post zoveel upvotes krijgt. Dat is iets heet anders dan iets dat gaat gebeuren. Nee, Carlos gaat uiteraard wel een aanbieding krijgen of een of andere hoek, hij is zowaar een coureur die wel wat heeft gepresteerd. Totaal niet te vergelijken met Perez, maar in je fantasie zijn het natuurlijk totaal vergelijkbare coureurs.... Dream on man...
Eindelijk de kans om de race terug te kijken.
Het is wel apart dat de Mercedes motoren bij Williams en Mercedes zelf warm worden. Het is slechts 18C in de woestijn. Dat gaat nog wat worden hartje zomer, lijkt me toch echt een flater van het team als ze de vents niet goed hebben gezet.
En dan Hamilton energy storage issues, dezelfde als McLaren eerder?
De Alpine zijn echt dramatisch. En als er nu al koppen rollen dan zie ik het niet goedkomen, ze gaan niet hetzelfde kunnen doen als Mercedes met hun W14 vorig jaar.
Dat Charles zijn wagen niet onder controle kreeg met de balans is vreemd. Het is gewoon typerend voor hem ben ik bang
Hij wordt altijd door mechanische problemen achtervolgd. Het is wel goed dat hij nog Russell is geëindigd.
Het is wel apart dat de Mercedes motoren bij Williams en Mercedes zelf warm worden. Het is slechts 18C in de woestijn. Dat gaat nog wat worden hartje zomer, lijkt me toch echt een flater van het team als ze de vents niet goed hebben gezet.
En dan Hamilton energy storage issues, dezelfde als McLaren eerder?
De Alpine zijn echt dramatisch. En als er nu al koppen rollen dan zie ik het niet goedkomen, ze gaan niet hetzelfde kunnen doen als Mercedes met hun W14 vorig jaar.
Dat Charles zijn wagen niet onder controle kreeg met de balans is vreemd. Het is gewoon typerend voor hem ben ik bang
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Meende dat ze bij de post-race report zeiden dat Leclerc de linker voor rem had vervangen na de kwalificatie, mede vanwege slechte balans. Is niet opgelost. Knap dat hij er nog 4de mee geworden. Benieuwd of hij dat ook zonder de fout van Russell dat was geworden
Nare reacties? Misschien kan je het realistisch noemen? Gaan mensen hier serieus een coureur van het kaliber Sainz vergelijken met een coureur van her kaliber Perez? Perez is echt de slechtste coureur in een topteam sinds vele jaren?Holk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:12:
[...]
Tsja, als je zo zuur blijft spuwen dan gaan berichten die daar tegenin gaan natuurlijk likes krijgen. Vooral als je blijft doorgaan met nare reacties geven
En alles wat Max niet de hemel in prijst al is het "by proxy" is hier is een nare reactie en een post die enigszins pro-Hamilton is of zo kan worden opgevat wordt totaal niet op prijs gesteld. Je kan zeggen wat je wil, maar dat is hoe het werkt hier en dat is gewoon geen goede zaak.
Maar ga vooral door met die fantasie dat Max zonder twijfel de beste ooit is omdat hij Perez op 30 seconden weet te rijden. Wat een fantastische coureur... Ik kan me niet voorstellen dat een Hamilton dat ooit zou kunnen. Die was met dezelfde auto waarschijnlijk op een tiende positie geëindigd ofzo.
Realisme is wat anders dan zuur pessimisme. Je posts druipen van de zuurheid juist zonder realisme. Als je puur de tijden van Max kijkt in een stint en dat ze op de tiende gelijk zijn, dan kun je direct alles erbij halen en negatieve dingen roepen, maar ook waarderen welke vaardigheid daar bij komt kijken. De metronoom, zonder fouten en vaak zonder track limits over gaan is gewoonweg van een niveau die we in jaren niet zo goed hebben gezienSnowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:32:
[...]
Nare reacties? Misschien kan je het realistisch noemen? Gaan mensen hier serieus een coureur van het kaliber Sainz vergelijken met een coureur van her kaliber Perez? Perez is echt de slechtste coureur in een topteam sinds vele jaren?
En alles wat Max niet de hemel in prijst al is het "by proxy" is hier is een nare reactie en een post die enigszins pro-Hamilton is of zo kan worden opgevat wordt totaal niet op prijs gesteld. Je kan zeggen wat je wil, maar dat is hoe het werkt hier en dat is gewoon geen goede zaak.
Maar ga vooral door met die fantasie dat Max zonder twijfel de beste ooit is omdat hij Perez op 30 seconden weet te rijden. Wat een fantastische coureur... Ik kan me niet voorstellen dat een Hamilton dat ooit zou kunnen. Die was met dezelfde auto waarschijnlijk op een tiende positie geëindigd ofzo.
En dat Perez niet de sterkte rijder is, weet ook wel iedereen, maar het is ook geen Latifi. Maar wel iemand die al jaren in de F1 zit en al jaren de perfecte tweede rijder is, mits z’n vertrouwen goed is (lees; mindere periode in 2023). Je kunt alleen andersom de klasse van Max niet afdoen door Perez maar de grond in te trappen, dat is net zo zuur als een ander een fanboy noemen of fantasie voorspiegelen
Ahh, de eerste aflevering van de Cooling down with Max podcast van het 2024 seizoen staat nu online 

Nouja, dat niveau hebben we met Hamilton jaren ook zo gezien. Het probleem is gewoon dat we nu ineens allerlei zaken "ontdekken" die geweldig zijn omdat Max het doet, maar die Hamilton al jaren hetzelfde deed. Ik heb er geen probleem mee dat Max het geweldig doet, maar dat deed Hamilton ook.Holk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:40:
[...]
Realisme is wat anders dan zuur pessimisme. Je posts druipen van de zuurheid juist zonder realisme. Als je puur de tijden van Max kijkt in een stint en dat ze op de tiende gelijk zijn, dan kun je direct alles erbij halen en negatieve dingen roepen, maar ook waarderen welke vaardigheid daar bij komt kijken. De metronoom, zonder fouten en vaak zonder track limits over gaan is gewoonweg van een niveau die we in jaren niet zo goed hebben gezien
En dat Perez niet de sterkte rijder is, weet ook wel iedereen, maar het is ook geen Latifi. Maar wel iemand die al jaren in de F1 zit en al jaren de perfecte tweede rijder is, mits z’n vertrouwen goed is (lees; mindere periode in 2023). Je kunt alleen andersom de klasse van Max niet afdoen door Perez maar de grond in te trappen, dat is net zo zuur als een ander een fanboy noemen of fantasie voorspiegelen
De sport is in geen enkel opzicht veranderd, Hamilton had geen andere omstandigheden dan Max en ze hebben het allebei fantastisch gedaan en alles gewonnen wat er te winnen valt, maar als ik hier het gezeur lees dan lijkt het erop dat Max alles wint en het zoveel beter doet dan Hamilton en dat is absoluut niet het geval.
Verder is F1 wat mij betreft enigszins saai geworden, ook omdat Max vanuit een underdog-positie "ineens" alles wint. Hij is alles waar ik een hekel aan had (in Hamilton) geworden. Dat is wel enigszins jammer, want zijn rise naar die kampioenschapspositie was echt mooi om te zien en echt heel interessant. Na een aantal jaren begint het saai te worden en kan ik posts die het op dit moment op zijn skill gooien helemaal niet meer op prijs stellen. Er zijn tig coureurs die zonder Max in deze auto kampioen zouden worden en indruk maken... Tijd voor 2026 ofzo.
Die robot modus heeft Hamilton nooit gehad, maar ik sta uiteraard open om gecorrigeerd te worden. Hamilton had een combinatie van een geweldig motorblok en een bak vaardigheden, maar de consistentie van max is wel next level ivm Hamilton in zijn gouden jaren als ik het mij goed herinner?Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:49:
[...]
Nouja, dat niveau hebben we met Hamilton jaren ook zo gezien. Het probleem is gewoon dat we nu ineens allerlei zaken "ontdekken" die geweldig zijn omdat Max het doet, maar die Hamilton al jaren hetzelfde deed. Ik heb er geen probleem mee dat Max het geweldig doet, maar dat deed Hamilton ook.
De sport is in geen enkel opzicht veranderd, Hamilton had geen andere omstandigheden dan Max en ze hebben het allebei fantastisch gedaan en alles gewonnen wat er te winnen valt, maar als ik hier het gezeur lees dan lijkt het erop dat Max alles wint en het zoveel beter doet dan Hamilton en dat is absoluut niet het geval.
K to the KillaZ
Verstappen is Vettel voorbij en op gelijke hoogte met Fangio. Top 3 all-time
In 2026 worden de kaarten wellicht weer geschud.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Helemaal met je eens, alleen is Max nu, de Lewis van 2014. Beste rijder in de beste auto. En nu heb je veel meer Max fans en door 2021 is er meer aversie tegen Lewis.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:49:
[...]
Nouja, dat niveau hebben we met Hamilton jaren ook zo gezien. Het probleem is gewoon dat we nu ineens allerlei zaken "ontdekken" die geweldig zijn omdat Max het doet, maar die Hamilton al jaren hetzelfde deed. Ik heb er geen probleem mee dat Max het geweldig doet, maar dat deed Hamilton ook.
Verder is F1 wat mij betreft enigszins saai geworden, ook omdat Max vanuit een underdog-positie "ineens" alles wint. Hij is alles waar ik een hekel aan had (in Hamilton) geworden. Dat is wel enigszins jammer, want zijn rise naar die kampioenschapspositie was echt mooi om te zien en echt heel interessant. Na een aantal jaren begint het saai te worden en kan ik posts die het op dit moment op zijn skill gooien helemaal niet meer op prijs stellen. Er zijn tig coureurs die zonder Max in deze auto kampioen zouden worden en indruk maken... Tijd voor 2026 ofzo.
https://www.formula1point...os%20Sainz/Sergio%20PerezSnowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:32:
[...]
Nare reacties? Misschien kan je het realistisch noemen? Gaan mensen hier serieus een coureur van het kaliber Sainz vergelijken met een coureur van her kaliber Perez? Perez is echt de slechtste coureur in een topteam sinds vele jaren?
Zou m’n uitspraken over dat Sainz zoveel beter is dan Perez beetje indammen. Dat valt wel mee. Ook als je punten per race gaat uitrekenen dan scoort Perez beter sinds start van carrière.
Perez vind ik ook niet denderend hoor. Maar Sainz ook niet
[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 02-03-2024 22:58 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Senna niet. Prost niet. Schumacher niet. Hamilton niet. Consistentie op de tiende seconde is geen vereist om wereldkampioen te worden natuurlijk.KillaZ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:54:
[...]
Die robot modus heeft Hamilton nooit gehad, maar ik sta uiteraard open om gecorrigeerd te worden. Hamilton had een combinatie van een geweldig motorblok en een bak vaardigheden, maar de consistentie van max is wel next level ivm Hamilton in zijn gouden jaren als ik het mij goed herinner?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik zou het even terugkijken als ik jou was. Dat kon Hamilton ook prima, maar zelfs als dat niet het geval was, is dit iets waarom je een F1-coureur wil herinneren? Is dat iets wat een normaal persoon niet zou kunnen? Ik vind het echt zo'n fucking matig iets om zelfs maar voor te stellen waarom Max zou bijzonder zou zijn.KillaZ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:54:
[...]
Die robot modus heeft Hamilton nooit gehad, maar ik sta uiteraard open om gecorrigeerd te worden. Hamilton had een combinatie van een geweldig motorblok en een bak vaardigheden, maar de consistentie van max is wel next level ivm Hamilton in zijn gouden jaren als ik het mij goed herinner?
Ik zou zeggen, hij heeft een manier om sneller te rijden dan de meeste mensen en dat maakt hem fucking speciaal. Dat klinkt nog altijd vrij matig, maar hij heeft geluk dat er blijkbaar een sport is die hem daarvoor royaal betaalt.
Ik zou als ik jou was eens naar F1 kijken ipv dit soort posts maken. Misschien, heel misschien, is het je eens opgevallen dat een coureur met de naam Perez in het beste team rijdt, die vele malen sneller zijn dan Ferrari. Ene Sainz, die andere gast in deze vergelijking, rijdt voor Ferrari die het aanzienlijk minder goed doen.OMD schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:56:
[...]
https://www.formula1point...os%20Sainz/Sergio%20Perez
Zou m’n uitspraken over dat Sainz zoveel beter is dan Perez beetje indammen. Dat valt wel mee. Ook als je punten per race gaat uitrekenen dan scoort Perez beter sinds start van carrière.
Perez vind ik ook niet denderend hoor. Maar Sainz ook niet
Die Perez, die voor het snelle team rijdt, zou gewoon eenvoudig moeten winnen van die Sainz, maar dat doet hij niet. Hij blijft met moeite voor aan die duivelse Ferrrari-coureur. Dat is niet omdat hij zo geweldig is, maar omdat zijn auto 3x sneller is en met moeite zijn Ferrari-compaan voorblijft.
Je kan dan naar jouw statistiekjes kijken en denken, wow, die Perez is best goed, maar wat er werkelijk staat is, die Perez kan er niks van, zelfs met een auto die 3x sneller is, weet hij Sainz nauwelijks voor te blijven.
En nee, ik ben verder ook geen enorme Sainz-fan, maar hij is zonder twijfel vele malen sneller dan Perez.
De rondetijden van 2014 in vergelijking met nu...
Snelste ronde was toen langzamer dan de normale rondetijden die nu gereden worden.
De auto's zijn beter/sneller geworden maar volgens mij moet je ook niet onderschatten wat de rijder moet doen om consistent die rondjes aan elkaar te breien.
Iets met reactie vermogen gevoel etc..
Wie heeft er wel eens met 250+ km op de snelweg gereden? En hoeveel meer moet je dan vooruit kijken om niet jezelf plus een ander in de kreukels te rijden?
Ik denk dat menigeen wel eens onderschat wat er nodig is om zo'n race te rijden.
Perez was overigens 3e in 2014 op Bahrein van de 5e plek gestart dacht ik.
Snelste ronde was toen langzamer dan de normale rondetijden die nu gereden worden.
De auto's zijn beter/sneller geworden maar volgens mij moet je ook niet onderschatten wat de rijder moet doen om consistent die rondjes aan elkaar te breien.
Iets met reactie vermogen gevoel etc..
Wie heeft er wel eens met 250+ km op de snelweg gereden? En hoeveel meer moet je dan vooruit kijken om niet jezelf plus een ander in de kreukels te rijden?
Ik denk dat menigeen wel eens onderschat wat er nodig is om zo'n race te rijden.
Perez was overigens 3e in 2014 op Bahrein van de 5e plek gestart dacht ik.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Arrogante opmerking maar goed. Ik geef alleen maar statistieken, cijfers. Kijk sinds ‘88 F1 dus kijk genoeg.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:05:
[...]
Ik zou als ik jou was eens naar F1 kijken ipv dit soort posts maken. Misschien, heel misschien, is het je eens opgevallen dat een coureur met de naam Perez in het beste team rijdt, die vele malen sneller zijn dan Ferrari. Ene Sainz, die andere gast in deze vergelijking, rijdt voor Ferrari die het aanzienlijk minder goed doen.
Die Perez, die voor het snelle team rijdt, zou gewoon eenvoudig moeten winnen van die Sainz, maar dat doet hij niet. Hij blijft met moeite voor aan die duivelse Ferrrari-coureur. Dat is niet omdat hij zo geweldig is, maar omdat zijn auto 3x sneller is en met moeite zijn Ferrari-compaan voorblijft.
Je kan dan naar jouw statistiekjes kijken en denken, wow, die Perez is best goed, maar wat er werkelijk staat is, die Perez kan er niks van, zelfs met een auto die 3x sneller is, weet hij Sainz nauwelijks voor te blijven.
En nee, ik ben verder ook geen enorme Sainz-fan, maar hij is zonder twijfel vele malen sneller dan Perez.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Arrogant of niet, waarom geef je dit soort onzinnige stats als je al zo lang F1 kijkt? Dan moet je zelf toch ook wel weten dat die stats geen enkele waarde hebben? Of wat is het idee precies?OMD schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:18:
[...]
Arrogante opmerking maar goed. Ik geef alleen maar statistieken, cijfers. Kijk sinds ‘88 F1 dus kijk genoeg.
Mag t een tandje minder en persoonlijk mannen, het is wel duidelijk dat jullie het niet eens gaan worden.
Het is maar sport
Het is maar sport
I am the great Cornholio!
Hamilton was goed, maar kan niet tippen aan Verstappen. Hamilton maakte regelmatig foutjes. Verstappen is al jaren foutloos.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:27:
[...]
Arrogant of niet, waarom geef je dit soort onzinnige stats als je al zo lang F1 kijkt? Dan moet je zelf toch ook wel weten dat die stats geen enkele waarde hebben? Of wat is het idee precies?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verstappen is niet alleen consistent qua rondetijden, hij is simpelweg consistent op alle vlakken. Hij is nagenoeg foutloos. En als er tegenwoordig iets fout gaat, dan komt het door een mechanisch manco of door een ongelukkig getimde safety car of rode vlag ofzo. Dat heb ik in 40 jaar F1 nog niet eerder gezien. En dat maakt hem ook zo uitzonderlijk goed.Mog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:57:
Senna niet. Prost niet. Schumacher niet. Hamilton niet. Consistentie op de tiende seconde is geen vereist om wereldkampioen te worden natuurlijk.
Laat lekker gaan, ik vind het wel komischHaterFrame schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:29:
Mag t een tandje minder en persoonlijk mannen, het is wel duidelijk dat jullie het niet eens gaan worden.
Het is maar sport
HaterFrame schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:29:
Het is maar sport

Vaak bu'j te bang!
Wacht even, je vindt 2 rondes op de duizendste van een seconde dezelfde tijd in 1 sector rijden "normaal"?Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:57:
[...]
Ik zou het even terugkijken als ik jou was. Dat kon Hamilton ook prima, maar zelfs als dat niet het geval was, is dit iets waarom je een F1-coureur wil herinneren? Is dat iets wat een normaal persoon niet zou kunnen? Ik vind het echt zo'n fucking matig iets om zelfs maar voor te stellen waarom Max zou bijzonder zou zijn.
Ik zou zeggen, hij heeft een manier om sneller te rijden dan de meeste mensen en dat maakt hem fucking speciaal. Dat klinkt nog altijd vrij matig, maar hij heeft geluk dat er blijkbaar een sport is die hem daarvoor royaal betaalt.
Even willekeurig 2014 Bahrein voor Hamilton gepakt; die rijdt de eerste twintig rondes tussen de 1:30:2 en 1:32:07.
Max is daar echt wel een stap verder in als hij geen discussie met GP heeft.
Los van dat, zo consistent rijden over een circuit redt 99,9% van de tweakers in een Renault Clio niet, laat staan in een F1 auto. Maar blijkbaar bagatelliseer jij het tot iets wat Jan modaal zou moeten kunnen.
Dat maakt elke discussie over waarom Max Verstappen een toekomstig legende is overbodig. Blijkbaar kan Jan Modaal in een F1 auto hetzelfde rijden, en dat is natuurlijk vrij ver gezocht.
K to the KillaZ
Max heeft gewoon in z'n dashboard de lapdelta staan he. Die ziet constant groen -0,05, of rood +0.08 whatever op het ingestelde target terwijl hij feitelijk nog een stuk sneller rond kan rijden, als je je in moet houden kan je consistent x tijd rijden. Alle F1 coureurs hebben dat niveau wel. (op enkele pannenkoeken na wellicht) En als je om 3 tienden sneller vraagt doen ze dat ook.
[ Voor 32% gewijzigd door Vuvuzela op 03-03-2024 00:28 ]
I served in a company of heroes.
Zo, eindelijk de race even teruggekeken.
Er staat zoals verwacht geen maat op Verstappen. Die man is een eens in een generatie talent. Wat is die belachelijk goed zeg. Teammaat in gelijk materiaal zo wegzetten. Zelfs HAM maakte het niet zo bont toen de MERCen in 1 ronde iedereen op belachelijke achterstanden zetten. Nu schat ik Rosberg hoger in dan Perez, maar Bottas zeker niet.
Vond Leclerc zwaar tegenvallen. Denk echt dat FER de verkeerde keuze heeft gemaakt door Sainz weg te sturen en Leclerc te houden. Zou me weinig verbazen als Sainz dit jaar Leclerc om z'n oren gaat rijden.
Er staat zoals verwacht geen maat op Verstappen. Die man is een eens in een generatie talent. Wat is die belachelijk goed zeg. Teammaat in gelijk materiaal zo wegzetten. Zelfs HAM maakte het niet zo bont toen de MERCen in 1 ronde iedereen op belachelijke achterstanden zetten. Nu schat ik Rosberg hoger in dan Perez, maar Bottas zeker niet.
Vond Leclerc zwaar tegenvallen. Denk echt dat FER de verkeerde keuze heeft gemaakt door Sainz weg te sturen en Leclerc te houden. Zou me weinig verbazen als Sainz dit jaar Leclerc om z'n oren gaat rijden.
[ Voor 27% gewijzigd door LZ86 op 03-03-2024 00:36 ]
100% van ons kunnen dat niet. Richard Hammond heeft het eens mogen proberen (en die heeft toch in serieus snelle auto's gereden) en hij reed te langzaam waardoor de auto niet werkte. Hij durfde niet zo hard de bocht te nemen als dat de engineers zeiden dat het kon.KillaZ schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:07:
[...]
Los van dat, zo consistent rijden over een circuit redt 99,9% van de tweakers in een Renault Clio niet, laat staan in een F1 auto. Maar blijkbaar bagatelliseer jij het tot iets wat Jan modaal zou moeten kunnen.
Richard Hammond is een erg leuke kerel, doet het goed in auto programma's, maar tis nou niet iemand die hoog staat aangeschreven om z'n auto controle!sig69 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:42:
[...]
100% van ons kunnen dat niet. Richard Hammond heeft het eens mogen proberen (en die heeft toch in serieus snelle auto's gereden) en hij reed te langzaam waardoor de auto niet werkte. Hij durfde niet zo hard de bocht te nemen als dat de engineers zeiden dat het kon.
Vrije wel alle coureurs uit de F3, F2 en F1 gaan zo snel de bocht in en uit dat dit voor normale stervelingen niet te bevatten is. Racen op een circuit is niet alleen maar diep het gaspedaal in drukken. Het gaat er om wanneer je niet op het gas moet, of juist een klein beetje gas.
Afijn, een goede coureur ben je niet zomaar, een exceptionele coureur als Max Verstappen kom je nog minder tegen. Ik blijf er bij, ten tijde de Mercedes dominantie kon een team genoot van Lewis Hamilton ook een race winnen, kijk naar Bottas of het WDC van Rosberg.... De auto maakte het toen mogelijk dat een goede rijder kon winnen.
Perez is geen pannenkoek, met al zijn ervaring weet hij echt wel hoe je moet racen, Maar Perez is geen Verstappen. Deze laatste doet met het zelfde materiaal dingen wat zijn teamgenoten niet kunnen. Max vs Checo is een beetje als Michael Schumacher en Eddie Irvine, deze laatste reed met het zelfde materiaal maar was lang niet zo effectief als Schumi....
Qua kwaliteit.... Je hebt Max Verstappen, op dit moment een poos niets, en dan komen coureurs als Leclerc, Sainz, Alonso en zelfs Hamilton....
Deze laatste twee zijn op hun retour, wat natuurlijk mag gezien hun leeftijd.
Saai??? Soms, maar geniet..... Een uitzonderlijke coureur als Max zullen we niet vaak mee maken...
Voor mij als Nederlander maakt het extra leuk omdat Max toch aan heeft gegeven dat hij een land genoot is, nu kunnen we alles als echte calvinisten wat boven het maaiveld uitsteekt resoluut weg willen maaien, Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, maar nogmaals mensen. Geniet nou maar van deze bijzondere man....
[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 03-03-2024 01:00 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Exact zo zat ik ook tijdens de race te kijken. We moeten wel eerlijk blijven dat Leclerc issues had met zijn auto, iets dat Sainz niet had. Uiteindelijk denk ik dat het een close call gaat worden wie hoger gaat eindigen.LZ86 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:30:
Laten we in ieder geval hopen dat Sainz volgend jaar bij een Merc/RB gaat rijden en niet, zoals de geruchten gaan naar Sauber gaat om in de kelder klasse van de F1 rond te rijden in de hoop dat het iets gaat worden in 2026.
Mja Leclerc had wel veel lock-up met zijn linker voorwiel dus er was wel eea aan de hand met zijn wagen. Sainz had daar overduidelijk geen last van dus ik zou nu nog niet zo snel die conclusie trekken.LZ86 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:30:
Wel ben ik het met je eens dat op basis van de lastste races tussen Sainz en Leclerc het wel spannend gaat worden en de nodige vuurwerk zullen zien.
Lec had idd issues met de remmen links voor.Miki schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:05:
[...]
Mja Leclerc had wel veel lock-up met zijn linker voorwiel dus er was wel eea aan de hand met zijn wagen. Sainz had daar overduidelijk geen last van dus ik zou nu nog niet zo snel die conclusie trekken.
Wel ben ik het met je eens dat op basis van de lastste races tussen Sainz en Leclerc het wel spannend gaat worden en de nodige vuurwerk zullen zien.
Dit had hij ook al eerder in het weekend en daarvoor was schijnbaar ook linksvoor alles nog een keer vervangen voor de race op die hoek.
Voor zover ik het in het post-race gekeuvel mee kreeg.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 03-03-2024 08:25 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hallo
I have the race pace charts from the 2024 Bahrain GP.

I thought the race was pretty dull. It's clear that the cars are struggling to follow once again, which is making wheel-to-wheel racing quite uncommon.
Have a great day everyone.
I thought the race was pretty dull. It's clear that the cars are struggling to follow once again, which is making wheel-to-wheel racing quite uncommon.
Lees nog eens goed mijn zinsig69 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:42:
[...]
100% van ons kunnen dat niet. Richard Hammond heeft het eens mogen proberen (en die heeft toch in serieus snelle auto's gereden) en hij reed te langzaam waardoor de auto niet werkte. Hij durfde niet zo hard de bocht te nemen als dat de engineers zeiden dat het kon.
Het is ongelooflijk dat je met deze wagens zo simpel kan rijden, maar de tweaker waar ik op reageer ziet dat toch anders
K to the KillaZ
De poging van Hammond was zwaar overdreven gedaan. Veel (niet alle) stervelingen kunnen prima een rondje op een circuit voltooien in een F1 auto. Bij lange na niet zo lang, consistent en op de limiet als de top coureurs uiteraard.sig69 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:42:
[...]
Zie ook het kanaal van Driver61 op YouTube. Die laat regelmatig iemand een rondje rijden.
Engelsen overdrijven altijdShinji schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:24:
[...]
De poging van Hammond was zwaar overdreven gedaan. Veel (niet alle) stervelingen kunnen prima een rondje op een circuit voltooien in een F1 auto. Bij lange na niet zo lang, consistent en op de limiet als de top coureurs uiteraard.
Zie ook het kanaal van Driver61 op YouTube. Die laat regelmatig iemand een rondje rijden.
Mijn boefje is liev!
Laat die man toch. Hij heeft precies gedaan wat hij moet doen, 2e worden. Hij hoeft niet ook 10+ seconden voorsprong te hebben op de rest van het veld.d-vine schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:27:
Alle ronde tijden en verschil van Verstappen tov Perez
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja hij deed het prima en in tegenstelling tot Verstappen heeft hij wel andere ingehaald, dat kan Max niet zeggenJelte schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:34:
[...]
Laat die man toch. Hij heeft precies gedaan wat hij moet doen, 2e worden. Hij hoeft niet ook 10+ seconden voorsprong te hebben op de rest van het veld.
Even voor de duidelijkheid:Jelte schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:34:
[...]
Laat die man toch. Hij heeft precies gedaan wat hij moet doen, 2e worden. Hij hoeft niet ook 10+ seconden voorsprong te hebben op de rest van het veld.
Dit gaat helemaal niet over Perez en dat hij het slecht doet. Dat is een aanname die uit de lucht wordt gegrepen.
Alleen maar om Verstappen en de constante snelle ronde tijden te laten zien
Ik kan alleen verstappen selecteren maar dan wordt het een saaie statistiek.
Hij is er wel een aantal voorbij gereden, al was dat wel met blauwe vlaggenmathy_ schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:35:
[...]
Ja hij deed het prima en in tegenstelling tot Verstappen heeft hij wel andere ingehaald, dat kan Max niet zeggen
In de post race interview op F1tv gaf Sainz aan dat hij ook problemen had met de remmen.Miki schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:05:
[...]
Mja Leclerc had wel veel lock-up met zijn linker voorwiel dus er was wel eea aan de hand met zijn wagen. Sainz had daar overduidelijk geen last van dus ik zou nu nog niet zo snel die conclusie trekken.
Sainz komt vrij en Perez ook. Bij Torro Rosso was er blijkbaar geen goede sfeer was achter de schermen tussen Sainz en VER kamp maar is lang geleden en wie weet gaat Sainz toch wel naar RBR. Zou interessant zijn om te zien hoe het dan gaat.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:05:
[...]
Ik zou als ik jou was eens naar F1 kijken ipv dit soort posts maken. Misschien, heel misschien, is het je eens opgevallen dat een coureur met de naam Perez in het beste team rijdt, die vele malen sneller zijn dan Ferrari. Ene Sainz, die andere gast in deze vergelijking, rijdt voor Ferrari die het aanzienlijk minder goed doen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Kijk dat geeft toch wel hoop dat Haas niet weer de langzaamste is in race pace, laten we hopen dat de Hulk nog wat leuks kan gaan laten zien.f1bythenumbers schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:01:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zijn allebei beter dan Bottas. Waartegen Hamilton toch geregeld een race verloor en nog geregelder teamorders nodig had. Die ook heel vaak werd geofferd om Max af te houden.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:46:
[...]
Perez voordat hij bij RBR kwam omdat hij net een race (met geluk) had gewonnen. Hij had anders ook geen stoeltje meer gehad, dat is geen toeval, hij was gewoon niet goed genoeg. Ik bedoel het was geen totale mislukking of iets dergelijks, maar het feit dat hij anders out of F1 was, geeft wel een indicatie dat hij verder niet echt hot property was.
Wat betreft Gasly en Albon moet je wel een grapje maken. Ik denk niet dat iemand zich daarover illusies maakt. Die kunnen er allebei weinig van, behalve als het om de midfield gaat. Die gaan nooit meer een stoeltje krijgen waar ze het waar moeten maken.
Niets van dit alles is Perez ooit overkomen. Nou, die laatste race van 21 heeft hij wel Hamilton afgehouden.
Maar je punt klopt natuurlijk niet en het komt behoorlijk afgunstig over. Het is niet je ene post, dit is eigenlijk het enige dat je constant bijdraagt.
De meeste hier zijn zeer geregelde bijdragers en echt, je standpunt is bekend.
een treffende spreuk
Ik ben het met je eens dat het zo lijkt als je alleen tv kijkt en niet op de rondetijden let. Ik kijk bij elke race ook naar de rondetijden, vaak meer rondetijden dan tv, en ik zie daar echt in de tijden een klasse apart rijden. Heel indrukwekkend en ook zeker spectaculair.aicaramba schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:36:
[...]
Verschil is wel dat bij veel sporten die buitenklasse juist enorm leuk is om te kijken. De skill die de sporters hebben is heel duidelijk zichtbaar en maakt de sport heel mooi om te kijken. Bij F1 zie je dat niet. Hoe beter iemand rijdt hoe minder spanning en hoe minder spectaculair het is.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Perez heeft een magische derde stint gereden op de softs. Natuurlijk, het is een RBR, maar dan nog. Je kreeg het idee dat Sainz zijn harde setje net zo hard sleet als dat Perez zijn zachte setje deed. En Carlos maar jammeren - wanneer zijn z'n banden nou eens aan gort?!Jelte schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:34:
Een deel van het gat tussen VER en PER kan verklaard worden door de traffic waar PER in zat. Een deel door tire management. Ik ga niet zeggen dat een deel niet ook verklaard kan wordt door het verschil in niveau. Maar - de 20+ seconden was ook enigzins vertekend.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Er is geen race! Die was gisterenhjs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:46:
Hoe laat is de race vandaag, kan niks in mijn agenda vinden
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
..........hjs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:46:

die was gisteren....
@hjs En de volgende race is ook op zaterdag.
Ik denk dat je even onder je steen vandaan moet komenhjs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:46:
Succesfull troll is succesfull. En anders zou ik willen dat ik argeloos een dag lang over het internet kan scrollen, praten met collega's/vrienden en helemaal niks horen over de raceuitslaghjs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:46:
Lijkt wel op meerdere deelnemers aan de F1-Topics..Drials schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:43:
Zit net Race Café te kijken, maar was is die Olaf Mol ook een betweterige en narrige man.
Toch apart .. hebben ze de week ervoor elke (test)dag bijna 2 race afstanden op dit circuit gereden, en nu zijn er remproblemen bij Ferrari, en bij Mercedes met de PU die ze een halve seconde per ronde kosten.. Wat hebben ze vorige week gedaan dan..RogerSch schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:41:
[...]
In de post race interview op F1tv gaf Sainz aan dat hij ook problemen had met de remmen.
Vandaag is het Ramadan. Zal dus nog wel even duren voor ze
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Volgende week is ramadan.Helixes schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:06:
[...]
Vandaag is het Ramadan. Zal dus nog wel even duren voor ze
Deze week was de race ook op zaterdag omdat er volgens de regels minimaal een week tussen de races moet zitten
Getest, en daarbij niet voluit gereden.Harrie schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:03:
[...]
Toch apart .. hebben ze de week ervoor elke (test)dag bijna 2 race afstanden op dit circuit gereden, en nu zijn er remproblemen bij Ferrari, en bij Mercedes met de PU die ze een halve seconde per ronde kosten.. Wat hebben ze vorige week gedaan dan..
Waarbij ik mij eerder zou afvragen wat Red Bull 2 jaar terug heeft gedaan. Dubbele DNF in de eerste race met een "lege" brandstoftank

De Herr Doktor heeft al in de pers aangegeven dat de komst van Albon en Sainz naar Red Bull uitgesloten is. Alleen was hij bij Albon meer concreet omdat Albon een contract heeft tot en met 2025 bij Williams. Bij Sainz was het meer van dat gaat niet.Help!!!! schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:47:
[...]
Sainz komt vrij en Perez ook. Bij Torro Rosso was er blijkbaar geen goede sfeer was achter de schermen tussen Sainz en VER kamp maar is lang geleden en wie weet gaat Sainz toch wel naar RBR. Zou interessant zijn om te zien hoe het dan gaat.
Wel interessante analyse van THE RACE. o.a. LEC flink temp verschil in frontbrakes. HAM ook diverse issues.
[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 03-03-2024 12:03 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 217290
Volgens mij zit AI achter het stuur bij max want damn dat zijn robot tijden vrijwel volledig vlakke rondetijden.
Als hij gewoon netjes meteen aan de kant was gegaan toen het gevraagd werd en niet zo achterlijk over de radio was blijven doen en dan dit nog in de outlap had hij het gewoon als volwassen persoon na de race erover moeten hebben. Dit gedrag doen mijn kinderen vanaf 4 jaar al beter.YakuzA schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:35:
[...]
Als je de haas niet kan in halen is het wel zo netjes om die plek weer terug te geven toch?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Awesome to see! Your charts are great to read and packed with little nuggets of info. Keep it up!f1bythenumbers schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:01:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, idd. Jammer dat er niet een topper als Bottas wordt naast gezetDj-sannieboy schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:57:
[...]
Het blijft jammer dat er geen echte topper naast VER in de RBR zit, dan hadden we waarschijnlijk nog wat vuurwerk op de baan gezien.
HAM heeft altijd issues, zelfs als hij vooraan rijdt.Help!!!! schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:02:
Wel interessante analyse van THE RACE. o.a. LEC flink temp verschil in frontbrakes. HAM ook diverse issues.
[YouTube: Why Red Bull’s rivals looked so bad in F1 2024 opener]
Nou ....... Dat ligt toch dan echt aan de opvoeders als ze dat kunnenSnowhite0901 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:31:
[...]
Als hij gewoon netjes meteen aan de kant was gegaan toen het gevraagd werd en niet zo achterlijk over de radio was blijven doen en dan dit nog in de outlap had hij het gewoon als volwassen persoon na de race erover moeten hebben. Dit gedrag doen mijn kinderen vanaf 4 jaar al beter.
Sorry las het verkeerd, over jouw kinderen kan ik niet oordelen.
[ Voor 6% gewijzigd door powerboat op 03-03-2024 14:31 ]
Vanochtend de race teruggekeken, maar ik denk dat ik toch echt wel even klaar ben met F1.
Heb het jaren met plezier gekeken, en heb genoten van de opkomst van Max. Echter, het is gewoon geen spektakel meer te noemen. Alles eromheen, de race zelf …
Misschien dat het vanaf 2026 weer eens het kijken waard wordt.

Heb het jaren met plezier gekeken, en heb genoten van de opkomst van Max. Echter, het is gewoon geen spektakel meer te noemen. Alles eromheen, de race zelf …
Als je alleen kijkt voor het podium snap ik jouw reactieYonix schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:50:
Vanochtend de race teruggekeken, maar ik denk dat ik toch echt wel even klaar ben met F1.![]()
Gisteren was verder ook best wel een saaie wedstrijd te noemen hoor, gebeurde niet heel veel spannends. Paar inhaalacties maar verder ook niet al teveel. Misschien volgende week beter nog 6 dagen en we weten het weer.
Ondanks dat Verstappen in een ander sterenstelsel reed dan de rest volgens Wolff* en daarmee weinig spanning voor 2024 voorspelt tempert Marko de verwachtingen voor 2024. De resultaten op de donderdag en vrijdag lieten dat niet zien en zit Red Bull nog in de leerfase met de nieuwe wagen. Wel zou duidelijk zijn dat de RB20 windgevoeliger dan andere wagens en problemen had met de bandentermperatuur.
Qua upgrades werd eerder gemeld dat Red Bull met een upgrade pakket in Japan (begin april) zou komen voor de koelere condities daar in een Europe. Nu zijn de verhalen in de paddock dat er een groot upgrade pakket aankomt bij de eerste Europese race in Imola (halverwege mei).
*dat sommige achtervolgers problemen hadden met hun remmen, de motortemperatuur of de balans liet hij blijkbaar even buiten beschouwing
https://www.auto-motor-un...nalyse-langeweile-saison/
Qua upgrades werd eerder gemeld dat Red Bull met een upgrade pakket in Japan (begin april) zou komen voor de koelere condities daar in een Europe. Nu zijn de verhalen in de paddock dat er een groot upgrade pakket aankomt bij de eerste Europese race in Imola (halverwege mei).
*dat sommige achtervolgers problemen hadden met hun remmen, de motortemperatuur of de balans liet hij blijkbaar even buiten beschouwing
https://www.auto-motor-un...nalyse-langeweile-saison/
Je had dezelfde reactie in dit forum anno 2019 eens moeten plaatsen. Dan was het forum te klein geweestD.deJong schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:57:
[...]
Als je alleen kijkt voor het podium snap ik jouw reactie
PSN: xMaurice93
In 2019 deed Ferrari best leuk mee, met die achteraf blijkende opgevoerde motor. In Bahrein reed Leclerc zelfs lange tijd aan de leiding, totdat de motor stuk ging en die door een SC werd gered en nog op het podium finishte. En ook Red Bull deed het toen IIRC best aardig.Maurice079 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:16:
[...]
Je had dezelfde reactie in dit forum anno 2019 eens moeten plaatsen. Dan was het forum te klein geweest
Afgelopen race was gewoon saai. Russell heeft een plekje gewonnen en verloren. Perez & Sainz waren snel(ler) dus wonnen wat plekjes. En dan heb je het ver gehad. 0 echte gevechten op de baan behalve (2x) Sainz & Leclerc. De rest was treintje rijden of gewoon echt sneller zijn.
Dat is één van de dingen waarvan je kan zeggen dat max echt één van de grote uit de geschiedenis van de autosport is. Je auto kan 5 seconde sneller dan de rest zijn maar dit is 100% kwaliteit van de coureur. Een specifieke kwaliteit wat niet veel coureurs in de geschiedenis van de sport gehad hebben.Anoniem: 217290 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:14:
Volgens mij zit AI achter het stuur bij max want damn dat zijn robot tijden vrijwel volledig vlakke rondetijden.
Een klein deel, dan. Want welke traffic precies? Perez reed ~40 rondes op P2, en vrijwel consistent 0.5s per ronde langzamer. Het verschil was zo'n 5s na Verstappens eerste pit. Al met al is Max daarna 17s op 'm weggereden met beide heren in zo goed als vrije lucht, achterblijvers daargelaten.Helixes schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:12:
Een deel van het gat tussen VER en PER kan verklaard worden door de traffic waar PER in zat. Een deel door tire management. Ik ga niet zeggen dat een deel niet ook verklaard kan wordt door het verschil in niveau. Maar - de 20+ seconden was ook enigzins vertekend.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
nou ik zit er klaar voor, fijne race allemaal!
at your service
De race is al een uurtje bezig...The_Butler schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:56:
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Lolmao? Succes met de race en moge de beste winnen!The_Butler schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:56:
Dit idd.RobertMe schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:26:
[...]
In 2019 deed Ferrari best leuk mee, met die achteraf blijkende opgevoerde motor. In Bahrein reed Leclerc zelfs lange tijd aan de leiding, totdat de motor stuk ging en die door een SC werd gered en nog op het podium finishte. En ook Red Bull deed het toen IIRC best aardig.
Afgelopen race was gewoon saai. Russell heeft een plekje gewonnen en verloren. Perez & Sainz waren snel(ler) dus wonnen wat plekjes. En dan heb je het ver gehad. 0 echte gevechten op de baan behalve (2x) Sainz & Leclerc. De rest was treintje rijden of gewoon echt sneller zijn.
Gisteravond wat later de race teruggekeken. Heb sinds tijden zelfs stukjes geskipped. Zo bij ronde 40 was het wel klaar voor mij. Maar had wellicht ook te maken dat ik moe was en ook gewoon lkr kon gaan slapen

Vorig jaar genoeg leuke en boeiende races gekeken waar het niet om plek 1 ging. Gister was gewoon niet zo'n race.
Op naar de volgende!

Na Abu Dhabi 2021 heb ik geleerd dat je altijd de race moet volgenPlint schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:56:
[...]
Dit idd.
Gisteravond wat later de race teruggekeken. Heb sinds tijden zelfs stukjes geskipped. Zo bij ronde 40 was het wel klaar voor mij. Maar had wellicht ook te maken dat ik moe was en ook gewoon lkr kon gaan slapen![]()
Vorig jaar genoeg leuke en boeiende races gekeken waar het niet om plek 1 ging. Gister was gewoon niet zo'n race.
Op naar de volgende!
Vaak bu'j te bang!
Welkom bij de F1, zulke wedstrijden zijn er altijd al geweest en er zullen nog vele komen.Yonix schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:50:
Vanochtend de race teruggekeken, maar ik denk dat ik toch echt wel even klaar ben met F1.![]()
Mooie inhaal acties, aantal vroege bandenwissel wat tactisch voor andere weer een nadeel is (wie gaat reageren), worstelende probleempjes bij de rijders, pitstop wat niet goed ging bij Stake, onenigheid bij RB (alpha tauri
Ik kijk weer sinds Max is ingestapt in 2015 (ok ok 4 races later dat seizoen) en je zag de spanning opbouwen tot 2021. Schumacher heeft ook jaren gedomineerd (die jaren heb ik nog wel gezien) en toen kwam Alonso in de Renault, Vettel met Redbull, Ferrari weer en toen 7 jaar lang Mercedes...Yonix schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:50:
Dergelijke periodes zoals 2019~2021 zie je gewoon niet vaak.. het ene team haalt de ander in X jaren of vanwege een regelwijziging. Hamilton heeft in z'n debuut ook wel iets meegemaakt, maar dat is ook alweer 14 a 15 jaar geleden.
Wees blij dat je 2021 hebt meegemaakt, denk dat het nog wel een jaren duurt voordat je weer zoiets ziet.
YouTube: F1 2021: An Unforgettable Season
&
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 03-03-2024 18:51 ]
Ik haat die sport zelfs, maar toch zet ik het wel eens op, rustgevend bewegend behang met leuke shots van de omgeving.Kenny_026 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:04:
Ik vind de Tour de France echt heel saai maar voel me nooit geroepen dat in die topics te roepen….
Nadeel van circuit races is (net zoals schaatsen op een baan) het uizticht na één rondje wel bekend is
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Een mooi circuit kan je prima naar blijven kijken.franssie schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:21:
[...]
Ik haat die sport zelfs, maar toch zet ik het wel eens op, rustgevend bewegend behang met leuke shots van de omgeving.
Nadeel van circuit races is (net zoals schaatsen op een baan) het uizticht na één rondje wel bekend is
Maar bij een stratencircuit zie je alleen maar hekken.
Race in twee etappes teruggekeken; toch best leuk.
Knap uiteraard van RB maar daarachter was het prima racen.
De duels tussen Mercedes en Ferrari waren prima.
McLaren valt me tegen en Alpine gaat het echt zwaar krijgen dit seizoen.
Ik was behoorlijk teleurgesteld na de race en hoopte op meer verrassingen en veranderingen.
Je hebt inderdaad pech dat dit de eerste seizoensstart zonder uitvallers ooit was.GavinTom schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:33:
Ik was behoorlijk teleurgesteld na de race en hoopte op meer verrassingen en veranderingen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Voor mijn gevoel was Sargeant gewoon een rijdende uitvaller
Vergeet Bottas niet. Als je pitstop in totaal 1:12 (uit mijn hoofd) duurt is je race veranderd in een testsessieTheBrut3 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:01:
Voor mijn gevoel was Sargeant gewoon een rijdende uitvaller
De arme pechvogels.
Bottas en zijn wielmoeren.
Arme Sargeant, niemand die je serieus neemt en dan de 1e race van het nieuwe seizoen verpest door een bugje of vasthangend knopje.
(Of was het stiekem toch hijzelf, dat ie per ongeluk het knopje vasthield?
)
Bottas en zijn wielmoeren.

Arme Sargeant, niemand die je serieus neemt en dan de 1e race van het nieuwe seizoen verpest door een bugje of vasthangend knopje.
(Of was het stiekem toch hijzelf, dat ie per ongeluk het knopje vasthield?

[ Voor 32% gewijzigd door MrOleo op 04-03-2024 07:39 ]
erutangiS
Het was een mooie start van het 2024 seizoen, ik had ergens gehoopt dat Red Bull niet weer zo'n gigantische voorsprong zou hebben op de rest. Maar wist in mijn achterhoofd wel dat de kans zeer groot was omdat hun al vrij vroeg waren begonnen aan de auto.
Je zag veel teams behoorlijk door het ijs zakken tijdens de race, waaronder auto's die te warm werden zoals bij WIlliams. Door dit probleem konden de coureurs geen gebruik meer maken van de display op hun stuur, ik hoop dat ze dit voor Zaterdag wel oplossen aangezien ze dan binnen betonnen muren rijden en in een warmer land.
Tja dan heb je Verstappen die gewoon in een ander sterrenstelsel reed en in principe de concurrentie verpletterde, zijn teamgenoot Perez deed ook precies wat je van hem zou moeten mogen verwachten.
Om Sainz moesten wij gewoon even hard lachen want hij doet precies waarop wij al hoopten, sinds het bericht dat hij zijn stoeltje kwijt is hopen wij al dat hij zijn beste Ferrari jaar ooit gaat rijden. Deze eerste race van het jaar heeft hij het ontzettend goed gedaan met die P3!
Mijn vriendin zag een verborgen grap in de intro van de Formule 1, want na Bottas in de intro zie je een wielmoer voorbij komen en dat ons doet denken aan toen in Monaco. Maar wat gebeurde er in Bahrein? Een soort gelijke situatie, oh oh arme Bottas
Tsunoda en Ricciardo.. wat moet je ervan zeggen, als de andere coureur sneller is dan heb je als team een beslissing te maken en dan maakt het niet uit wat de coureur daarvan vind toch? Daar dacht Tsunoda toch echt anders over en dat was te verwachten. En was Ricciardo veel sneller? Ik denk het wel als Tsunoda eerder aan de kant was gegaan, want de wissel kwam later dan de opdracht..
Het was misschien een brave race zonder crashes, klapbanden of andere gekke dingen. Toch valt er genoeg over te praten en te zeggen....
Op naar Jedda!
Je zag veel teams behoorlijk door het ijs zakken tijdens de race, waaronder auto's die te warm werden zoals bij WIlliams. Door dit probleem konden de coureurs geen gebruik meer maken van de display op hun stuur, ik hoop dat ze dit voor Zaterdag wel oplossen aangezien ze dan binnen betonnen muren rijden en in een warmer land.
Tja dan heb je Verstappen die gewoon in een ander sterrenstelsel reed en in principe de concurrentie verpletterde, zijn teamgenoot Perez deed ook precies wat je van hem zou moeten mogen verwachten.
Om Sainz moesten wij gewoon even hard lachen want hij doet precies waarop wij al hoopten, sinds het bericht dat hij zijn stoeltje kwijt is hopen wij al dat hij zijn beste Ferrari jaar ooit gaat rijden. Deze eerste race van het jaar heeft hij het ontzettend goed gedaan met die P3!
Mijn vriendin zag een verborgen grap in de intro van de Formule 1, want na Bottas in de intro zie je een wielmoer voorbij komen en dat ons doet denken aan toen in Monaco. Maar wat gebeurde er in Bahrein? Een soort gelijke situatie, oh oh arme Bottas

Tsunoda en Ricciardo.. wat moet je ervan zeggen, als de andere coureur sneller is dan heb je als team een beslissing te maken en dan maakt het niet uit wat de coureur daarvan vind toch? Daar dacht Tsunoda toch echt anders over en dat was te verwachten. En was Ricciardo veel sneller? Ik denk het wel als Tsunoda eerder aan de kant was gegaan, want de wissel kwam later dan de opdracht..
Het was misschien een brave race zonder crashes, klapbanden of andere gekke dingen. Toch valt er genoeg over te praten en te zeggen....
Op naar Jedda!
Appels en peren.Kenny_026 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:04:
Ik vind de Tour de France echt heel saai maar voel me nooit geroepen dat in die topics te roepen….
Er zijn genoeg spannende, leuke, spectaculaire F1 races geweest. De afgelopen race was daar niet een van en dat is jammer. Ik had na een winter wachten toch op wat meer spanning gehoopt.
[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-03-2024 08:36 ]
-nevermind-
[ Voor 93% gewijzigd door Damian op 04-03-2024 09:31 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik zei ook expres mijn kinderen vanaf 4, die daaronder kan dat ook nog nietpowerboat schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:30:
[...]
Nou ....... Dat ligt toch dan echt aan de opvoeders als ze dat kunnen(en daar zie ik er maar weinig van tegenwoordig).
Sorry las het verkeerd, over jouw kinderen kan ik niet oordelen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Zit u in het juiste race topic?Damian schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:23:
Jedda, de nieuwe temple of speed (Monza)
Wat een gave baan. Hoop weer een mooie race zoals vorig jaar.
[F1 2024] Race 2 GP van Saudië Arabië
Euh neeChocoball schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:31:
[...]
Zit u in het juiste race topic?
[F1 2024] Race 2 GP van Saudië Arabië

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dit vind ik toch wel erg indrukwekkend ook al heeft ie hulpmiddeltjes op z'n stuur ...
Bron https://www.f1maximaal.nl...-en-uitgedacht-masterplan
Bron https://www.f1maximaal.nl...-en-uitgedacht-masterplan
:fill(white):strip_exif()/f/image/0eFC3NNYM59bdriX2ydNVWZ6.png?f=user_large)
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
En slotje erop.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |