Het was een mooie start van het 2024 seizoen, ik had ergens gehoopt dat Red Bull niet weer zo'n gigantische voorsprong zou hebben op de rest. Maar wist in mijn achterhoofd wel dat de kans zeer groot was omdat hun al vrij vroeg waren begonnen aan de auto.
Je zag veel teams behoorlijk door het ijs zakken tijdens de race, waaronder auto's die te warm werden zoals bij WIlliams. Door dit probleem konden de coureurs geen gebruik meer maken van de display op hun stuur, ik hoop dat ze dit voor Zaterdag wel oplossen aangezien ze dan binnen betonnen muren rijden en in een warmer land.
Tja dan heb je Verstappen die gewoon in een ander sterrenstelsel reed en in principe de concurrentie verpletterde, zijn teamgenoot Perez deed ook precies wat je van hem zou moeten mogen verwachten.
Om Sainz moesten wij gewoon even hard lachen want hij doet precies waarop wij al hoopten, sinds het bericht dat hij zijn stoeltje kwijt is hopen wij al dat hij zijn beste Ferrari jaar ooit gaat rijden. Deze eerste race van het jaar heeft hij het ontzettend goed gedaan met die P3!
Mijn vriendin zag een verborgen grap in de intro van de Formule 1, want na Bottas in de intro zie je een wielmoer voorbij komen en dat ons doet denken aan toen in Monaco. Maar wat gebeurde er in Bahrein? Een soort gelijke situatie, oh oh arme Bottas
Tsunoda en Ricciardo.. wat moet je ervan zeggen, als de andere coureur sneller is dan heb je als team een beslissing te maken en dan maakt het niet uit wat de coureur daarvan vind toch? Daar dacht Tsunoda toch echt anders over en dat was te verwachten. En was Ricciardo veel sneller? Ik denk het wel als Tsunoda eerder aan de kant was gegaan, want de wissel kwam later dan de opdracht..
Het was misschien een brave race zonder crashes, klapbanden of andere gekke dingen. Toch valt er genoeg over te praten en te zeggen....
Op naar Jedda!