En dat was in het tijdperk Hamilton/Rosberg anders? Je hebt altijd een betere en een mindere coureur. Het gat tussen een Rosberg en de rest liep ook niet op omdat hij op hetzelfde tempo reed, maar Hamilton ging een stukkie sneller. Dat zo'n koekenbakker als Perez niet sneller kan, maakt Verstappen niet ineens het 19e wereldwonder.Transportman schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:26:
[...]
Maar ook vandaag weer liet zijn middelmatige (at best) teammate anders wel zien dat de auto alleen veel beter is dankzij de coureur die erin zit. Anders had het gat tussen Perez en de rest van het veld ook groter moeten zijn, zelfs als het alleen maar het gat managen was.
Yuki moet gewoon effe dimmen. Heeft werkelijk niks gepresteerd al die jaren en zit er alleen maar vanwege Honda..NeverSettle schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:28:
Yuki met een dive bomb na de finish vlag op Daniel Ricciardo, Daniel Ricciardo zijn reactie: link.
Vaak schelden en vloeken in de auto, totaal kansloos
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Er zijn vier componten die het succes van een coureur-auto-combo bepalen:Requiem19 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:17:
[...]
Waarom zou RB dat doen? Is helemaal niet nodig :-).
@Snowdog als de auto alles bepalend is, zou Perez dan in 2021 wereldkampioen geworden zijn? Antwoord is nee natuurlijk niet. De auto is voor 95% bepalend, die 5% verschil die coureurs maken kan een groot verschil betekenen - mits de tegenstanders dichtbij zijn.
Met een auto die op racepace zoveel beter is maakt die 5% verschil weinig meer uit. Ik kijk sinds 1994 en kan me afgelopen 30 jaar ook niet anders herinneren dan de auto die 95% bepalend was. Niks nieuws dus.
1) de skill van de coureur
2) het vernuft, budget, etc van het team
3) de interactie tussen coureur en team, met name input van deze eerste om de auto te verbeteren
4) willekeurige gebeurtenissen (van de baan worden getikt e.d.)
Volgens deze studie is 'de auto' goed voor slechts 20 procent, de coureur voor 15, de interactie verreweg het belangrijkst met 30-40 procent en de rest geluk.
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Eerlijk gezegd hadden ze ook terug moeten switchen.NeverSettle schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:28:
Yuki met een dive bomb na de finish vlag op Daniel Ricciardo, Daniel Ricciardo zijn reactie: link.
Denk dat Yuki tijdens de race misschien z’n glazen daarvoor al had ingegooid met z’n commentaarMikeyMan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:57:
[...]
Eerlijk gezegd hadden ze ook terug moeten switchen.
Yuki had gewoon niet zo moeten miepen en boos zijn toen ze wilden dat Daniel het ging proberen. Tijdens de race. Teamplayer van niksMikeyMan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:58:
[...]
In dit geval kan ik hem geen ongelijk geven. De switch had geen resultaat. Hij had gewoon gelijk dat Ricciardo niet snel genoeg was. Dus dan was ongedaan maken netjes geweest.
[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 02-03-2024 19:07 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
In dit geval kan ik hem geen ongelijk geven. De switch had geen resultaat. Hij had gewoon gelijk dat Ricciardo niet snel genoeg was. Dus dan was ongedaan maken netjes geweest.GAIAjohan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:55:
[...]
Yuki moet gewoon effe dimmen. Heeft werkelijk niks gepresteerd al die jaren en zit er alleen maar vanwege Honda..
Vaak schelden en vloeken in de auto, totaal kansloos
Je kan beter vergelijken met Hamilton/Bottas, Bottas won op een goede dag nog wel eens een keer, maar kwam verder ook niet in de buurt, terwijl Rosberg toch vrij regelmatig wat won en Hamilton zelfs een keer wist te verslaan over een heel seizoen.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:50:
[...]
En dat was in het tijdperk Hamilton/Rosberg anders? Je hebt altijd een betere en een mindere coureur. Het gat tussen een Rosberg en de rest liep ook niet op omdat hij op hetzelfde tempo reed, maar Hamilton ging een stukkie sneller. Dat zo'n koekenbakker als Perez niet sneller kan, maakt Verstappen niet ineens het 19e wereldwonder.
Perez is nou ook niet echt een koekenbakker he, hij kan echt wel racen anders zat die daar niet. Vooral nu gaat het nog goed omdat de auto bijna wel hetzelfde is, Max houdt ervan als de auto echt snel reageert, terwijl Perez net wat anders gewend is. Dat verschil wordt tijdens het seizoen steeds groter.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:50:
[...]
En dat was in het tijdperk Hamilton/Rosberg anders? Je hebt altijd een betere en een mindere coureur. Het gat tussen een Rosberg en de rest liep ook niet op omdat hij op hetzelfde tempo reed, maar Hamilton ging een stukkie sneller. Dat zo'n koekenbakker als Perez niet sneller kan, maakt Verstappen niet ineens het 19e wereldwonder.
Alonso naast Verstappen wil ik nog weleens zien, maar denk eigenlijk dat dat te laat is om ze nu nog naast elkaar te zetten.
Saintz, Leclerc, Russell, Hamilton, Piastri of Norris? Dan vergeet ik Alonso bijna nog.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:07:
[...]
Maar wie dan? Want ik betwijfel of zelfs Leclerc, dit niveau, zo consistent zou halen.
PER is een prima rijder, maar geen topper. Dat heeft hij al meermaals bewezen. Het lukt hem niet eens om consistent op P2 te kwalificeren, laat staan regelmatig P1.
[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-03-2024 19:14 ]
Die zijn allemaal niet zo consistent als Verstappen, als ze al in de buurt zouden komen van wat Verstappen kan. Want voor een aantal die je noemt, betwijfel ik dat behoorlijk.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:07:
[...]
Saintz, Leclerc, Russell, Hamilton, Piastri of Norris? Dan vergeet ik Alonso bijna nog.
We gingen dit raceweekend in met het gevoel dat Verstappen ging winnen en dat gebeurd. De coureurs gingen er blijkbaar hetzelfde in als ik zo wat uitspraken op een rijtje zette. En dat is niet alleen de auto, want ze proberen het wel allemaal tegen Perez. Ondertussen was Verstappen veel sneller dan Perez en lijkt er nog veel meer ingezeten te hebben. We hebben geen flauw idee hoeveel sneller Verstappen nog kan, terwijl Perez in dezelfde auto, dit tempo al niet kon bijhouden.
Dit is een compleet ander niveau en dat mag ook wel eens gezegd worden. Het is niet alleen de auto. Het is de auto samen met een coureur van ongekende klasse. In andere dominante perioden, maakte de coureur die alles won, nog wel eens fouten, had een slecht weekend of kon de teamgenoot nog wel eens winnen omdat die beter was tijdens een raceweekend. Daar is geen sprake van met Verstappen. En dat is al jaren zo. Dat is ongekend.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mensen zijn veels te streng voor Perez. Hij is echt geen 3e range boerenpummel die niet kan rijden, en op zijn plek is hij gewoon goed genoeg. Van P5 naar P2 is en blijft netjes. Tuurlijk had hij hoger kunnen kwalificeren, maar dan blijft de vraag wat er over blijft van de auto tijdens de race.
En Verstappen is gewoon van ongekende kwaliteit, en door te suggereren dat ie alleen zwakke teamgenoten had, doe je hem echt te min, naar mijn mening.
En Verstappen is gewoon van ongekende kwaliteit, en door te suggereren dat ie alleen zwakke teamgenoten had, doe je hem echt te min, naar mijn mening.
[ Voor 20% gewijzigd door BiaggioLuciano op 02-03-2024 19:20 ]
Max deed het al bijzonder goed bij Torro Rosso en later bij Red Bull toen die auto nog niet competitief was, maar wat ik vooral mis in de vele observaties is de synergy tussen rijder en auto. De auto van Max is erg goed, Max is zelf erg goed, maar samen is het een dodelijke combinatie waar niemand bij in de buurt kan komen. Op dit moment zie ik geen van alle coureurs het gaat van vandaag tussen Max en Perez halveren wanneer ze in een Red Bull plaats mogen nemen.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik denk dat alleen Alonso en Hamilton hem het vuur aan de schenen kunnen leggen. Tegelijkertijd heb ik bij beide al wel het idee dat de vergane glorie aan het inzetten is. Max heeft over het seizoen denk ik de langere adem. Er moet echt een team een geweldige auto bouwen anders doet Max over wat Hamilton de afgelopen jaren heeft gedaan en Schumacher daarvoor/Major_ton schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:19:
Max deed het al bijzonder goed bij Torro Rosso en later bij Red Bull toen die auto nog niet competitief was, maar wat ik vooral mis in de vele observaties is de synergy tussen rijder en auto. De auto van Max is erg goed, Max is zelf erg goed, maar samen is het een dodelijke combinatie waar niemand bij in de buurt kan komen. Op dit moment zie ik geen van alle coureurs het gaat van vandaag tussen Max en Perez halveren wanneer ze in een Red Bull plaats mogen nemen.
CotA? Volgens mij reden ze in Bahrein dit weekend.
spoiler:
Valt uberhaupt al op dat het licht is. Het stenen bouwwerk lijkt al op pitbuildings van CotA, en daarnaast de Acura sponsoring op de kleding. Waarbij Acura een Amerikaanse (luxe?) tak van Honda is.
Het is voornamelijk de auto, de coureur is inderdaad zeer goed (net als Hamilton) en de rest loop ook allemaal top. Weinig bijzonders, zo gaat dit in F1, kijk de afgelopen jaren anders nog eens terug. Daar wint Hamilton ook alles en verliest een keer tegen een coureur die waarschijnlijk tien keer een Perez is.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:15:
[...]
Die zijn allemaal niet zo consistent als Verstappen, als ze al in de buurt zouden komen van wat Verstappen kan. Want voor een aantal die je noemt, betwijfel ik dat.
We gingen dit raceweekend in met het gevoel dat Verstappen ging winnen en dat gebeurd. De coureurs gingen er blijkbaar hetzelfde in als ik zo wat uitspraken op een rijtje zette. En dat is niet alleen de auto, want ze proberen het wel allemaal tegen Perez. Ondertussen was Verstappen veel sneller dan Perez en lijkt er nog veel meer ingezeten te hebben. We hebben geen flauw idee hoeveel sneller Verstappen nog kan, terwijl Perez in dezelfde auto, dit tempo al niet kon bijhouden.
Dit is een compleet ander niveau en dat mag ook wel eens gezegd worden. Het is niet alleen de auto. Het is de auto samen met een coureur van ongekende klasse. In andere dominante perioden, maakte de coureur die alles won, nog wel eens fouten, had een slecht weekend of kon de teamgenoot nog wel eens winnen omdat die beter was tijdens een raceweekend. Daar is geen sprake van met Verstappen. En dat is al jaren zo. Dat is ongekend.
Ik ben gevoel voor dagen kwijt! Denk steeds dat ik morgen al moet werken
Mee eens, Als Perez niet kon racen dan zat hij daar niet. Perez heeft het gewoon netjes gedaan, plek 2, prima. Meer zit er nu ook niet in. Moet dat dan maar meteen slecht zijn?BiaggioLuciano schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:19:
Mensen zijn veels te streng voor Perez. Hij is echt geen 3e range boerenpummel die niet kan rijden, en op zijn plek is hij gewoon goed genoeg. Van P5 naar P2 is en blijft netjes. Tuurlijk had hij hoger kunnen kwalificeren, maar dan blijft de vraag wat er over blijft van de auto tijdens de race.
Plus dat Verstappen al enige tijd niet meer met nummer 33 rondlooptRobertMe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:26:
[...]
CotA? Volgens mij reden ze in Bahrein dit weekend.
spoiler:Valt uberhaupt al op dat het licht is. Het stenen bouwwerk lijkt al op pitbuildings van CotA, en daarnaast de Acura sponsoring op de kleding. Waarbij Acura een Amerikaanse (luxe?) tak van Honda is.
Hamilton won niet alles. In 2016 won Rosberg en elk seizoen won hij zeker niet alle races. Altijd waren er wel mogelijkheden voor zijn teamgenoten of andere teams tijdens die seizoenen. En de marges waren zeker nooit zo enorm als het met Verstappen is tegen Gasly, Albon en Perez. Dat is echt niet alleen de auto meer, niet jaar in jaar uit, elke race weer.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:26:
[...]
Het is voornamelijk de auto, de coureur is inderdaad zeer goed (net als Hamilton) en de rest loop ook allemaal top. Weinig bijzonders, zo gaat dit in F1, kijk de afgelopen jaren anders nog eens terug. Daar wint Hamilton ook alles en verliest een keer tegen een coureur die waarschijnlijk tien keer een Perez is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De meeste hier beseffen pas over 20 jaar hoe goed Max Verstappen is. Gelukkig besef ik het nu al en maakt ik het bewust mee.
Als je de haas niet kan in halen is het wel zo netjes om die plek weer terug te geven toch?NeverSettle schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:28:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nette race overigens van Stroll. We lachen er vaak mee, maar door dat tikje ligt ie gewoon 19e na 2 ronde en eindigt net achter Alonso die op dat moment op P6 rijdt.
Benieuwd of hij dat kan doortrekken het ganse jaar.
Benieuwd of hij dat kan doortrekken het ganse jaar.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Australië was juist altijd saai met weinig inhaalactiesmathy_ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:07:
Zou toch mooi zijn als Australië weer als eerste op de kalender komt. Deze baan is gewoon saai. Net als de volgende zandbak race. Daarna gaat het echt beginnen.
PSN
Ja, Hamilton had net wat andere tegenstanders als een Gasly, Albon en Perez. Gasly en Albon doen het inmiddels wat beter (met middelmatige teammates) maar echte toppers waren het sowieso niet . Ik vind het ook geen ultieme koekenbakkers, maar je kan ze tegelijkertijd niet vergelijken met een Rosberg die toch wel echt een stuk dichter tegen het topniveau aanzat.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:33:
[...]
Hamilton won niet alles. In 2016 won Rosberg en elk seizoen won hij zeker niet alle races. Altijd waren er wel mogelijkheden voor zijn teamgenoten of andere teams tijdens die seizoenen. En de marges waren zeker nooit zo enorm als het met Verstappen is tegen Gasly, Albon en Perez. Dat is echt niet alleen de auto meer, niet jaar in jaar uit, elke race weer.
Volgens Daniel Ricciardo hadden ze dit vooraf al besproken. Daarnaast ging het om plekken buiten de top 10. Als het om een plek in de top 10 was begreep ik het wel.MikeyMan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:57:
[...]
Ik weet nog dat Perez vrij goed werd ingeschat voordat hij bij RBR kwam, of de waardering die Gasly en Albon kregen nadat ze weg moesten bij RBR...Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:38:
[...]
Ja, Hamilton had net wat andere tegenstanders als een Gasly, Albon en Perez. Gasly en Albon doen het inmiddels wat beter (met middelmatige teammates) maar echte toppers waren het sowieso niet . Ik vind het ook geen ultieme koekenbakkers, maar je kan ze tegelijkertijd niet vergelijken met een Rosberg die toch wel echt een stuk dichter tegen het topniveau aanzat.
Verschil is ook de tijd die max buiten de baan aan racen besteed. Ja, het is een simgame dus niet echt. Maar je doet wel veel ervaring op met inhalen, strategie etc. Veel meer dan bijvoorbed een Hamilton die eigenlijk niet eens in de eigen sim wil zitten van Merc. Laat staan hobbymatig nog wat sim racing.
Max heeft gewoon gevoel voor auto's. En wat we van anderen begrijoen maakt het ook niet zoveel uit wat voor auto. Geef hem wat rondes en hij rijd gewoon mee met allerlei klassen.
Het is als een goede voetballer. Daar kleeft de bal aan de voet, die hoeft niet na te denken wat die moet doen die voelt alleen. Of misschien een betere vergelijking een goede skiër of snowboarder. Die denkt niet aan techtniek, hoe die een bocht moet aansnijden en hoe ver die kan kanten. Die voelt het en corrigeert op basis van dat gevoel.
Max gaf vorig jaar al aan dat die tijdens baku iets gevonden had waardoor die sneller was. En dat past die toe en dat lukt blijkbaar geen enkel ander.
Ik denk dat Max inderdaad een klasse boven de rest is. Dat zag je al bij Alfa Tauri toen die soms ver boven het kunnen van de auto reed. Bij Red Bull waar die vaak met minder materiaal het de mercs moeilijk kon maken en de snellere Ferraris het leven zuur kon maken en kon winnen.
Het verschil met de laatste jaren (vanaf 2020/2021) is dat het geen momenten meer zijn, maar dat het consistent is. En dat maakt het zo ontzettend dominant.
Max is één van de groten. Waar een Schumacher en Senna ook tot behoorden.
Als je dat saai vind begrijp ik dat 100%. Maar ik heb een spannende race gezien tussen Perez, Ferrari en Mercedes, met 2 seconden tussen 2 en 3. En als Mclaren beter kwalificeert kan het gewoon spannend zijn tussen 4 teams!
Als je max uit het vorige seizoen weg denkt hadden we een extreem spannend seizoen gehad. Als je die knop kan omzetten om Max te negeren (en die heb je ook enkel gezien bij de start, pitstop en finish) is het gewoon ontzettend spannend en leuk om naar te kijken dit jaar en vorig jaar.
Max heeft gewoon gevoel voor auto's. En wat we van anderen begrijoen maakt het ook niet zoveel uit wat voor auto. Geef hem wat rondes en hij rijd gewoon mee met allerlei klassen.
Het is als een goede voetballer. Daar kleeft de bal aan de voet, die hoeft niet na te denken wat die moet doen die voelt alleen. Of misschien een betere vergelijking een goede skiër of snowboarder. Die denkt niet aan techtniek, hoe die een bocht moet aansnijden en hoe ver die kan kanten. Die voelt het en corrigeert op basis van dat gevoel.
Max gaf vorig jaar al aan dat die tijdens baku iets gevonden had waardoor die sneller was. En dat past die toe en dat lukt blijkbaar geen enkel ander.
Ik denk dat Max inderdaad een klasse boven de rest is. Dat zag je al bij Alfa Tauri toen die soms ver boven het kunnen van de auto reed. Bij Red Bull waar die vaak met minder materiaal het de mercs moeilijk kon maken en de snellere Ferraris het leven zuur kon maken en kon winnen.
Het verschil met de laatste jaren (vanaf 2020/2021) is dat het geen momenten meer zijn, maar dat het consistent is. En dat maakt het zo ontzettend dominant.
Max is één van de groten. Waar een Schumacher en Senna ook tot behoorden.
Als je dat saai vind begrijp ik dat 100%. Maar ik heb een spannende race gezien tussen Perez, Ferrari en Mercedes, met 2 seconden tussen 2 en 3. En als Mclaren beter kwalificeert kan het gewoon spannend zijn tussen 4 teams!
Als je max uit het vorige seizoen weg denkt hadden we een extreem spannend seizoen gehad. Als je die knop kan omzetten om Max te negeren (en die heb je ook enkel gezien bij de start, pitstop en finish) is het gewoon ontzettend spannend en leuk om naar te kijken dit jaar en vorig jaar.
Perez voordat hij bij RBR kwam omdat hij net een race (met geluk) had gewonnen. Hij had anders ook geen stoeltje meer gehad, dat is geen toeval, hij was gewoon niet goed genoeg. Ik bedoel het was geen totale mislukking of iets dergelijks, maar het feit dat hij anders out of F1 was, geeft wel een indicatie dat hij verder niet echt hot property was.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:41:
[...]
Ik weet nog dat Perez vrij goed werd ingeschat voordat hij bij RBR kwam, of de waardering die Gasly en Albon kregen nadat ze weg moesten bij RBR...
Wat betreft Gasly en Albon moet je wel een grapje maken. Ik denk niet dat iemand zich daarover illusies maakt. Die kunnen er allebei weinig van, behalve als het om de midfield gaat. Die gaan nooit meer een stoeltje krijgen waar ze het waar moeten maken.
niet mee eens. Als Yuki "gewoon" direct aan de kant was gegaan, had hij niet hoeven verdedigen op Daniel en had Daniel daarom direct dicht op Magnussen gezeten en was hij er echt wel voorbij gegaan. Nu duurde het te lang, waardoor Max in beeld kwam en de blauwe vlaggen kwamen. En toen was de Haas gevlogenMikeyMan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:58:
[...]
In dit geval kan ik hem geen ongelijk geven. De switch had geen resultaat. Hij had gewoon gelijk dat Ricciardo niet snel genoeg was. Dus dan was ongedaan maken netjes geweest.
Had gekund maar ging om een positie van niks. En heb niet het idee dat heel veel teams buiten RB op Yuki zitten te wachten. Dus uiteindelijk kijkt RB naar de resultaten en die houden echt wel rekening hiermee. Die kijken echt niet naar enkel de einduitslagen en zeggen dan "ja Ricciardo is voor je gefinished in Bahrian, dus we gaan zonder je verder".... En de andere teams kijken ook echt niet zo.MikeyMan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:57:
[...]
Hij had ook kunnen aangeven dat die baalt, maar dat die voor het team de switch wil doen. En vragen of ze kunnen terugwisselen als het niet werkt. Maar door zijn frustratie zal het team ook denken: je luistert maar.
Hij heeft nog niet de track record van een Lewis of Max dat die het zich kan permitteren....
Maar ik denk dat het vooral de stress is van Ricciardo bij het team. Velen zien hem als 2e zitje voor RBR en daar is hij ook bang voor. En daarom wil die zo veel mogelijk voor Ricciardo finishen....
Jij mag Perez gewoon niet, dat is wel duidelijk.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:46:
[...]
Perez voordat hij bij RBR kwam omdat hij net een race (met geluk) had gewonnen. Hij had anders ook geen stoeltje meer gehad, dat is geen toeval, hij was gewoon niet goed genoeg. Ik bedoel het was geen totale mislukking of iets dergelijks, maar het feit dat hij anders out of F1 was, geeft wel een indicatie dat hij verder niet echt hot property was.
Wat betreft Gasly en Albon moet je wel een grapje maken. Ik denk niet dat iemand zich daarover illusies maakt. Die kunnen er allebei weinig van, behalve als het om de midfield gaat. Die gaan nooit meer een stoeltje krijgen waar ze het waar moeten maken.
Misschien heeft Sainz volgend jaar geen stoeltje, ook geen goede coureur dus?
Je finishpositie is echter een belangrijk gegeven in deze sport. Je krijgt er buiten de top 10 dan wel geen punten voor, maar je positie doet er in de statistieken wel degelijk toe.NeverSettle schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:41:
[...]
Volgens Daniel Ricciardo hadden ze dit vooraf al besproken. Daarnaast ging het om plekken buiten de top 10. Als het om een plek in de top 10 was begreep ik het wel.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Gasly, Albon en Perez, daar noem je ook wel drie coureurs die het allemaal net niet zijn.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:33:
[...]
Hamilton won niet alles. In 2016 won Rosberg en elk seizoen won hij zeker niet alle races. Altijd waren er wel mogelijkheden voor zijn teamgenoten of andere teams tijdens die seizoenen. En de marges waren zeker nooit zo enorm als het met Verstappen is tegen Gasly, Albon en Perez. Dat is echt niet alleen de auto meer, niet jaar in jaar uit, elke race weer.
Perez doet al een tijdje mee, maar heeft hiervoor nooit bij een topteam (op Mclaren na) gereden en dat is wat mij betreft niet zonder reden. Prima veldvulling en tweede rijder, maar geen kampioen.
Gasly heeft wel eens wat leuke dingen laten zien, maar meer dan dat ook niet. Door het ijs gezakt bij RBR, bij TR/AT geen potten kunnen breken en ook bij Alpine hetzelfde verhaal. Wat mij betreft zeker geen kampioen.
Albon heeft bij TR weinig indruk op mij gemaakt en is ook door het ijs gezakt bij RBR. Hij doet het nu goed in de Williams, maar ik zie geen kampioen ik hem.
Voorlopig heeft Max nog geen echte tegenstander gehad als teamgenoot. Dat maakt hem niet minder goed, maar het maakt het wel (te) voorspelbaar en saai.
[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-03-2024 20:05 ]
Eens.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:15:
Dit is een compleet ander niveau en dat mag ook wel eens gezegd worden. Het is niet alleen de auto. Het is de auto samen met een coureur van ongekende klasse.
Maar dit wordt al enkele jaren gezegd. Gelukkig ook steeds vaker door buitenlandse verslaggevers.
Ik vermoed dat ons probleem ligt bij het feit dat het zo vaak gebeurd, dat het “normaal/gemakkelijk/saai “ lijkt. En dat is het zeer zeker niet.
In iedere sport staat er af en toe iemand van absolute buiteklasse op. Messi en Ronaldo in voetbal, Schumacher Verstappen in F1, Rossi in MotoGP, Kobe en Jordan in basketbal, Verhoeven in Kickboxen, enz enz.
Geniet gewoon van wat je nu meemaakt. Het is bijzonder en indrukwekkend en iets waarvan je later kan zeggen, ik heb Schumacher, Hamilton en Verstappen zien rijden.
Geniet gewoon van wat je nu meemaakt. Het is bijzonder en indrukwekkend en iets waarvan je later kan zeggen, ik heb Schumacher, Hamilton en Verstappen zien rijden.
Vergeet onze vriend Vettel niet.Kenny_026 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:03:
In iedere sport staat er af en toe iemand van absolute buiteklasse op. Messi en Ronaldo in voetbal, Schumacher Verstappen in F1, Rossi in MotoGP, Kobe en Jordan in basketbal, Verhoeven in Kickboxen, enz enz.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik heb een kleine aanpassing gemaaktKenny_026 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:03:
Geniet gewoon van wat je nu meemaakt. Het is bijzonder en indrukwekkend en iets waarvan je later kan zeggen, ik heb Schumacher, Hamilton en Verstappen een Red Bull F1 auto zien rijden.

Het is de auto, je weet tog...
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Een voordeel van zo'n zaterdag race is dat ik op dit moment een ontzettend ZONDAG gevoel heb. Morgen weer werken. Maar NEEEEEE!!!!!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik heb me wel redelijk vermaakt met deze race hoor.. Misschien omdat ik de afleiding had met het opleiden van mijn 5 jarige dochter die steeds meer coureurs begint te kennen
Maar al met al gebeurde er in mijn ogen best wat.
Verstappen blijkt wederom een klasse apart. Saai? Wellicht. Moet je dat proberen te waarderen? Absoluut, vind ik
Verstappen blijkt wederom een klasse apart. Saai? Wellicht. Moet je dat proberen te waarderen? Absoluut, vind ik
Dan mag je Hamilton ook wel weghalenMajor_ton schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:08:
[...]
Ik heb een kleine aanpassing gemaakt![]()
![]()
Het is de auto, je weet tog...
EDIT: Zie hieronderWaah schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:45:
Dat zag je al bij Alfa Tauri toen die soms ver boven het kunnen van de auto reed.
[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Lion op 02-03-2024 20:27 ]
NL vs. NL met een foefje RB.
De geilste F1 beelden in de history vd F1.
Let's goooo.
(heb het hele forum doorgefietst, is nog niet geplaatst.)
Let's goooo.
Dan heb je niet goed gezochtFatGoebbelsIM schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:30:
NL vs. NL met een foefje RB.
Let's goooo.
[YouTube: World's Fastest Camera Drone Vs F1 Car (ft. Max Verstappen)]
Maar deze mag altijd gedeeld! Maar heeft weinig te maken met deze race specifiek.
Iedereen maakt fouten, zoals ik hierboven

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 02-03-2024 20:31 ]
Serieus? Oepsie, te snel gefietst dan.Waah schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:31:
[...]
Dan heb je niet goed gezochtrandzaken dacht ik.
Maar deze mag altijd gedeeld! Maar heeft weinig te maken met deze race specifiek.
In dat geval was het écht de auto. Of beter gezegd de motor

Verschil is wel dat bij veel sporten die buitenklasse juist enorm leuk is om te kijken. De skill die de sporters hebben is heel duidelijk zichtbaar en maakt de sport heel mooi om te kijken. Bij F1 zie je dat niet. Hoe beter iemand rijdt hoe minder spanning en hoe minder spectaculair het is.Kenny_026 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:03:
Je gelooft echt dat PER dat stoeltje op basis van die ene race heeft gekregen? Dan heb je Netflix echt te hoog zitten. PER is in 2020 keurig 4e in het kampioenschap geworden. Op gepaste afstand van HAM, BOT, VER, (over voorspelbare uitslagen gesproken). Best of the rest. En dat is nu nog steeds zo. Verschil is alleen nu dat ‘the rest’ niet 17, maar 19 coureurs zijn.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:46:
[...]
Perez voordat hij bij RBR kwam omdat hij net een race (met geluk) had gewonnen. Hij had anders ook geen stoeltje meer gehad, dat is geen toeval, hij was gewoon niet goed genoeg. Ik bedoel het was geen totale mislukking of iets dergelijks, maar het feit dat hij anders out of F1 was, geeft wel een indicatie dat hij verder niet echt hot property was.
Verstappen heeft wel eens gezegd dat driekwart van de coureurs kampioen kan worden, mits in een winnende auto (en een niet-dominerende teamgenoot allicht). Ik denk dat dat wel waar is.
Iets wat ik ook al regelmatig in de racetopics vermeld. Verstappen is buitencategorie.Drials schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:33:
De meeste hier beseffen pas over 20 jaar hoe goed Max Verstappen is. Gelukkig besef ik het nu al en maakt ik het bewust mee.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
ein is ook in het F1 seizoen topic geplaatstWaah schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:31:
[...]
Dan heb je niet goed gezochtrandzaken dacht ik.
Dat dit een slaapverwekkende race was heeft niets met Max of Red Bull te maken. Als je morgen Red Bull voor de rest van het jaar diskwalificeert blijft het een saaie race. Want achter Max gebeurde er net zo weinig vandaag..
Saaie race om te kijken. Tussen ferrari en Mercedes was er nog wel wat maar te snel/makkelijk voorbij. Maar Hamilton toch, dat moet toch beter
Hij viel van zijn stoel.sig69 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:57:
Saaie race om te kijken. Tussen ferrari en Mercedes was er nog wel wat maar te snel/makkelijk voorbij. Maar Hamilton toch, dat moet toch beter
Mijn boefje is liev!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Volgens mij is het lastig mensen te vinden die dit niet vindenhansvk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:45:
[...]
Iets wat ik ook al regelmatig in de racetopics vermeld. Verstappen is buitencategorie.
Naast de 'fans' van de directe concurrent natuurlijk.
Banden degradatie is voor RB nihil. Op zich wel lastig lijkt me aangezien je de rode banden ook voor kwali nodig hebt en alleen noodgedwongen op de hardere compounds rijd.
Wat me met name op viel was dat Max direct weg trok. Vorig jaar lukte dat niet de eerste ronde ivm banden temperatuur, maar nu was het gelijk raak.
Wat me met name op viel was dat Max direct weg trok. Vorig jaar lukte dat niet de eerste ronde ivm banden temperatuur, maar nu was het gelijk raak.
FtfyLuapper schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:47:
[...]
Naast de 'fans' van iemand die al jaren geen concurrent meer is natuurlijk.
Die sector tijden zijn vrijwel onmogelijk. Dat gelooft toch niemand. En toch gebeurt het.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja precies, dit is gewoon niet normaal meer..AvK schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:50:
[...]
Die sector tijden zijn vrijwel onmogelijk. Dat gelooft toch niemand. En toch gebeurt het.
Net een robot zo die Verstappen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Maar laten we vooral de teamgenoten discussie voerenAvK schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:50:
[...]

Mijn boefje is liev!
Grappig dat je "misschien dat"-post zoveel upvotes krijgt. Dat is iets heet anders dan iets dat gaat gebeuren. Nee, Carlos gaat uiteraard wel een aanbieding krijgen of een of andere hoek, hij is zowaar een coureur die wel wat heeft gepresteerd. Totaal niet te vergelijken met Perez, maar in je fantasie zijn het natuurlijk totaal vergelijkbare coureurs.... Dream on man...Arjantje72 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:53:
[...]
Jij mag Perez gewoon niet, dat is wel duidelijk.
Misschien heeft Sainz volgend jaar geen stoeltje, ook geen goede coureur dus?
Tsja, als je zo zuur blijft spuwen dan gaan berichten die daar tegenin gaan natuurlijk likes krijgen. Vooral als je blijft doorgaan met nare reacties gevenSnowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:09:
[...]
Grappig dat je "misschien dat"-post zoveel upvotes krijgt. Dat is iets heet anders dan iets dat gaat gebeuren. Nee, Carlos gaat uiteraard wel een aanbieding krijgen of een of andere hoek, hij is zowaar een coureur die wel wat heeft gepresteerd. Totaal niet te vergelijken met Perez, maar in je fantasie zijn het natuurlijk totaal vergelijkbare coureurs.... Dream on man...
Eindelijk de kans om de race terug te kijken.
Het is wel apart dat de Mercedes motoren bij Williams en Mercedes zelf warm worden. Het is slechts 18C in de woestijn. Dat gaat nog wat worden hartje zomer, lijkt me toch echt een flater van het team als ze de vents niet goed hebben gezet.
En dan Hamilton energy storage issues, dezelfde als McLaren eerder?
De Alpine zijn echt dramatisch. En als er nu al koppen rollen dan zie ik het niet goedkomen, ze gaan niet hetzelfde kunnen doen als Mercedes met hun W14 vorig jaar.
Dat Charles zijn wagen niet onder controle kreeg met de balans is vreemd. Het is gewoon typerend voor hem ben ik bang
Hij wordt altijd door mechanische problemen achtervolgd. Het is wel goed dat hij nog Russell is geëindigd.
Het is wel apart dat de Mercedes motoren bij Williams en Mercedes zelf warm worden. Het is slechts 18C in de woestijn. Dat gaat nog wat worden hartje zomer, lijkt me toch echt een flater van het team als ze de vents niet goed hebben gezet.
En dan Hamilton energy storage issues, dezelfde als McLaren eerder?
De Alpine zijn echt dramatisch. En als er nu al koppen rollen dan zie ik het niet goedkomen, ze gaan niet hetzelfde kunnen doen als Mercedes met hun W14 vorig jaar.
Dat Charles zijn wagen niet onder controle kreeg met de balans is vreemd. Het is gewoon typerend voor hem ben ik bang
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Meende dat ze bij de post-race report zeiden dat Leclerc de linker voor rem had vervangen na de kwalificatie, mede vanwege slechte balans. Is niet opgelost. Knap dat hij er nog 4de mee geworden. Benieuwd of hij dat ook zonder de fout van Russell dat was geworden
Nare reacties? Misschien kan je het realistisch noemen? Gaan mensen hier serieus een coureur van het kaliber Sainz vergelijken met een coureur van her kaliber Perez? Perez is echt de slechtste coureur in een topteam sinds vele jaren?Holk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:12:
[...]
Tsja, als je zo zuur blijft spuwen dan gaan berichten die daar tegenin gaan natuurlijk likes krijgen. Vooral als je blijft doorgaan met nare reacties geven
En alles wat Max niet de hemel in prijst al is het "by proxy" is hier is een nare reactie en een post die enigszins pro-Hamilton is of zo kan worden opgevat wordt totaal niet op prijs gesteld. Je kan zeggen wat je wil, maar dat is hoe het werkt hier en dat is gewoon geen goede zaak.
Maar ga vooral door met die fantasie dat Max zonder twijfel de beste ooit is omdat hij Perez op 30 seconden weet te rijden. Wat een fantastische coureur... Ik kan me niet voorstellen dat een Hamilton dat ooit zou kunnen. Die was met dezelfde auto waarschijnlijk op een tiende positie geëindigd ofzo.
Realisme is wat anders dan zuur pessimisme. Je posts druipen van de zuurheid juist zonder realisme. Als je puur de tijden van Max kijkt in een stint en dat ze op de tiende gelijk zijn, dan kun je direct alles erbij halen en negatieve dingen roepen, maar ook waarderen welke vaardigheid daar bij komt kijken. De metronoom, zonder fouten en vaak zonder track limits over gaan is gewoonweg van een niveau die we in jaren niet zo goed hebben gezienSnowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:32:
[...]
Nare reacties? Misschien kan je het realistisch noemen? Gaan mensen hier serieus een coureur van het kaliber Sainz vergelijken met een coureur van her kaliber Perez? Perez is echt de slechtste coureur in een topteam sinds vele jaren?
En alles wat Max niet de hemel in prijst al is het "by proxy" is hier is een nare reactie en een post die enigszins pro-Hamilton is of zo kan worden opgevat wordt totaal niet op prijs gesteld. Je kan zeggen wat je wil, maar dat is hoe het werkt hier en dat is gewoon geen goede zaak.
Maar ga vooral door met die fantasie dat Max zonder twijfel de beste ooit is omdat hij Perez op 30 seconden weet te rijden. Wat een fantastische coureur... Ik kan me niet voorstellen dat een Hamilton dat ooit zou kunnen. Die was met dezelfde auto waarschijnlijk op een tiende positie geëindigd ofzo.
En dat Perez niet de sterkte rijder is, weet ook wel iedereen, maar het is ook geen Latifi. Maar wel iemand die al jaren in de F1 zit en al jaren de perfecte tweede rijder is, mits z’n vertrouwen goed is (lees; mindere periode in 2023). Je kunt alleen andersom de klasse van Max niet afdoen door Perez maar de grond in te trappen, dat is net zo zuur als een ander een fanboy noemen of fantasie voorspiegelen
Ahh, de eerste aflevering van de Cooling down with Max podcast van het 2024 seizoen staat nu online 

Nouja, dat niveau hebben we met Hamilton jaren ook zo gezien. Het probleem is gewoon dat we nu ineens allerlei zaken "ontdekken" die geweldig zijn omdat Max het doet, maar die Hamilton al jaren hetzelfde deed. Ik heb er geen probleem mee dat Max het geweldig doet, maar dat deed Hamilton ook.Holk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:40:
[...]
Realisme is wat anders dan zuur pessimisme. Je posts druipen van de zuurheid juist zonder realisme. Als je puur de tijden van Max kijkt in een stint en dat ze op de tiende gelijk zijn, dan kun je direct alles erbij halen en negatieve dingen roepen, maar ook waarderen welke vaardigheid daar bij komt kijken. De metronoom, zonder fouten en vaak zonder track limits over gaan is gewoonweg van een niveau die we in jaren niet zo goed hebben gezien
En dat Perez niet de sterkte rijder is, weet ook wel iedereen, maar het is ook geen Latifi. Maar wel iemand die al jaren in de F1 zit en al jaren de perfecte tweede rijder is, mits z’n vertrouwen goed is (lees; mindere periode in 2023). Je kunt alleen andersom de klasse van Max niet afdoen door Perez maar de grond in te trappen, dat is net zo zuur als een ander een fanboy noemen of fantasie voorspiegelen
De sport is in geen enkel opzicht veranderd, Hamilton had geen andere omstandigheden dan Max en ze hebben het allebei fantastisch gedaan en alles gewonnen wat er te winnen valt, maar als ik hier het gezeur lees dan lijkt het erop dat Max alles wint en het zoveel beter doet dan Hamilton en dat is absoluut niet het geval.
Verder is F1 wat mij betreft enigszins saai geworden, ook omdat Max vanuit een underdog-positie "ineens" alles wint. Hij is alles waar ik een hekel aan had (in Hamilton) geworden. Dat is wel enigszins jammer, want zijn rise naar die kampioenschapspositie was echt mooi om te zien en echt heel interessant. Na een aantal jaren begint het saai te worden en kan ik posts die het op dit moment op zijn skill gooien helemaal niet meer op prijs stellen. Er zijn tig coureurs die zonder Max in deze auto kampioen zouden worden en indruk maken... Tijd voor 2026 ofzo.
Die robot modus heeft Hamilton nooit gehad, maar ik sta uiteraard open om gecorrigeerd te worden. Hamilton had een combinatie van een geweldig motorblok en een bak vaardigheden, maar de consistentie van max is wel next level ivm Hamilton in zijn gouden jaren als ik het mij goed herinner?Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:49:
[...]
Nouja, dat niveau hebben we met Hamilton jaren ook zo gezien. Het probleem is gewoon dat we nu ineens allerlei zaken "ontdekken" die geweldig zijn omdat Max het doet, maar die Hamilton al jaren hetzelfde deed. Ik heb er geen probleem mee dat Max het geweldig doet, maar dat deed Hamilton ook.
De sport is in geen enkel opzicht veranderd, Hamilton had geen andere omstandigheden dan Max en ze hebben het allebei fantastisch gedaan en alles gewonnen wat er te winnen valt, maar als ik hier het gezeur lees dan lijkt het erop dat Max alles wint en het zoveel beter doet dan Hamilton en dat is absoluut niet het geval.
K to the KillaZ
Verstappen is Vettel voorbij en op gelijke hoogte met Fangio. Top 3 all-time
In 2026 worden de kaarten wellicht weer geschud.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Helemaal met je eens, alleen is Max nu, de Lewis van 2014. Beste rijder in de beste auto. En nu heb je veel meer Max fans en door 2021 is er meer aversie tegen Lewis.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:49:
[...]
Nouja, dat niveau hebben we met Hamilton jaren ook zo gezien. Het probleem is gewoon dat we nu ineens allerlei zaken "ontdekken" die geweldig zijn omdat Max het doet, maar die Hamilton al jaren hetzelfde deed. Ik heb er geen probleem mee dat Max het geweldig doet, maar dat deed Hamilton ook.
Verder is F1 wat mij betreft enigszins saai geworden, ook omdat Max vanuit een underdog-positie "ineens" alles wint. Hij is alles waar ik een hekel aan had (in Hamilton) geworden. Dat is wel enigszins jammer, want zijn rise naar die kampioenschapspositie was echt mooi om te zien en echt heel interessant. Na een aantal jaren begint het saai te worden en kan ik posts die het op dit moment op zijn skill gooien helemaal niet meer op prijs stellen. Er zijn tig coureurs die zonder Max in deze auto kampioen zouden worden en indruk maken... Tijd voor 2026 ofzo.
https://www.formula1point...os%20Sainz/Sergio%20PerezSnowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:32:
[...]
Nare reacties? Misschien kan je het realistisch noemen? Gaan mensen hier serieus een coureur van het kaliber Sainz vergelijken met een coureur van her kaliber Perez? Perez is echt de slechtste coureur in een topteam sinds vele jaren?
Zou m’n uitspraken over dat Sainz zoveel beter is dan Perez beetje indammen. Dat valt wel mee. Ook als je punten per race gaat uitrekenen dan scoort Perez beter sinds start van carrière.
Perez vind ik ook niet denderend hoor. Maar Sainz ook niet
[ Voor 11% gewijzigd door OMD op 02-03-2024 22:58 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Senna niet. Prost niet. Schumacher niet. Hamilton niet. Consistentie op de tiende seconde is geen vereist om wereldkampioen te worden natuurlijk.KillaZ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:54:
[...]
Die robot modus heeft Hamilton nooit gehad, maar ik sta uiteraard open om gecorrigeerd te worden. Hamilton had een combinatie van een geweldig motorblok en een bak vaardigheden, maar de consistentie van max is wel next level ivm Hamilton in zijn gouden jaren als ik het mij goed herinner?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik zou het even terugkijken als ik jou was. Dat kon Hamilton ook prima, maar zelfs als dat niet het geval was, is dit iets waarom je een F1-coureur wil herinneren? Is dat iets wat een normaal persoon niet zou kunnen? Ik vind het echt zo'n fucking matig iets om zelfs maar voor te stellen waarom Max zou bijzonder zou zijn.KillaZ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:54:
[...]
Die robot modus heeft Hamilton nooit gehad, maar ik sta uiteraard open om gecorrigeerd te worden. Hamilton had een combinatie van een geweldig motorblok en een bak vaardigheden, maar de consistentie van max is wel next level ivm Hamilton in zijn gouden jaren als ik het mij goed herinner?
Ik zou zeggen, hij heeft een manier om sneller te rijden dan de meeste mensen en dat maakt hem fucking speciaal. Dat klinkt nog altijd vrij matig, maar hij heeft geluk dat er blijkbaar een sport is die hem daarvoor royaal betaalt.
Ik zou als ik jou was eens naar F1 kijken ipv dit soort posts maken. Misschien, heel misschien, is het je eens opgevallen dat een coureur met de naam Perez in het beste team rijdt, die vele malen sneller zijn dan Ferrari. Ene Sainz, die andere gast in deze vergelijking, rijdt voor Ferrari die het aanzienlijk minder goed doen.OMD schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:56:
[...]
https://www.formula1point...os%20Sainz/Sergio%20Perez
Zou m’n uitspraken over dat Sainz zoveel beter is dan Perez beetje indammen. Dat valt wel mee. Ook als je punten per race gaat uitrekenen dan scoort Perez beter sinds start van carrière.
Perez vind ik ook niet denderend hoor. Maar Sainz ook niet
Die Perez, die voor het snelle team rijdt, zou gewoon eenvoudig moeten winnen van die Sainz, maar dat doet hij niet. Hij blijft met moeite voor aan die duivelse Ferrrari-coureur. Dat is niet omdat hij zo geweldig is, maar omdat zijn auto 3x sneller is en met moeite zijn Ferrari-compaan voorblijft.
Je kan dan naar jouw statistiekjes kijken en denken, wow, die Perez is best goed, maar wat er werkelijk staat is, die Perez kan er niks van, zelfs met een auto die 3x sneller is, weet hij Sainz nauwelijks voor te blijven.
En nee, ik ben verder ook geen enorme Sainz-fan, maar hij is zonder twijfel vele malen sneller dan Perez.
De rondetijden van 2014 in vergelijking met nu...
Snelste ronde was toen langzamer dan de normale rondetijden die nu gereden worden.
De auto's zijn beter/sneller geworden maar volgens mij moet je ook niet onderschatten wat de rijder moet doen om consistent die rondjes aan elkaar te breien.
Iets met reactie vermogen gevoel etc..
Wie heeft er wel eens met 250+ km op de snelweg gereden? En hoeveel meer moet je dan vooruit kijken om niet jezelf plus een ander in de kreukels te rijden?
Ik denk dat menigeen wel eens onderschat wat er nodig is om zo'n race te rijden.
Perez was overigens 3e in 2014 op Bahrein van de 5e plek gestart dacht ik.
Snelste ronde was toen langzamer dan de normale rondetijden die nu gereden worden.
De auto's zijn beter/sneller geworden maar volgens mij moet je ook niet onderschatten wat de rijder moet doen om consistent die rondjes aan elkaar te breien.
Iets met reactie vermogen gevoel etc..
Wie heeft er wel eens met 250+ km op de snelweg gereden? En hoeveel meer moet je dan vooruit kijken om niet jezelf plus een ander in de kreukels te rijden?
Ik denk dat menigeen wel eens onderschat wat er nodig is om zo'n race te rijden.
Perez was overigens 3e in 2014 op Bahrein van de 5e plek gestart dacht ik.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Arrogante opmerking maar goed. Ik geef alleen maar statistieken, cijfers. Kijk sinds ‘88 F1 dus kijk genoeg.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:05:
[...]
Ik zou als ik jou was eens naar F1 kijken ipv dit soort posts maken. Misschien, heel misschien, is het je eens opgevallen dat een coureur met de naam Perez in het beste team rijdt, die vele malen sneller zijn dan Ferrari. Ene Sainz, die andere gast in deze vergelijking, rijdt voor Ferrari die het aanzienlijk minder goed doen.
Die Perez, die voor het snelle team rijdt, zou gewoon eenvoudig moeten winnen van die Sainz, maar dat doet hij niet. Hij blijft met moeite voor aan die duivelse Ferrrari-coureur. Dat is niet omdat hij zo geweldig is, maar omdat zijn auto 3x sneller is en met moeite zijn Ferrari-compaan voorblijft.
Je kan dan naar jouw statistiekjes kijken en denken, wow, die Perez is best goed, maar wat er werkelijk staat is, die Perez kan er niks van, zelfs met een auto die 3x sneller is, weet hij Sainz nauwelijks voor te blijven.
En nee, ik ben verder ook geen enorme Sainz-fan, maar hij is zonder twijfel vele malen sneller dan Perez.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Arrogant of niet, waarom geef je dit soort onzinnige stats als je al zo lang F1 kijkt? Dan moet je zelf toch ook wel weten dat die stats geen enkele waarde hebben? Of wat is het idee precies?OMD schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:18:
[...]
Arrogante opmerking maar goed. Ik geef alleen maar statistieken, cijfers. Kijk sinds ‘88 F1 dus kijk genoeg.
Mag t een tandje minder en persoonlijk mannen, het is wel duidelijk dat jullie het niet eens gaan worden.
Het is maar sport
Het is maar sport
I am the great Cornholio!
Hamilton was goed, maar kan niet tippen aan Verstappen. Hamilton maakte regelmatig foutjes. Verstappen is al jaren foutloos.Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:27:
[...]
Arrogant of niet, waarom geef je dit soort onzinnige stats als je al zo lang F1 kijkt? Dan moet je zelf toch ook wel weten dat die stats geen enkele waarde hebben? Of wat is het idee precies?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verstappen is niet alleen consistent qua rondetijden, hij is simpelweg consistent op alle vlakken. Hij is nagenoeg foutloos. En als er tegenwoordig iets fout gaat, dan komt het door een mechanisch manco of door een ongelukkig getimde safety car of rode vlag ofzo. Dat heb ik in 40 jaar F1 nog niet eerder gezien. En dat maakt hem ook zo uitzonderlijk goed.Mog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:57:
Senna niet. Prost niet. Schumacher niet. Hamilton niet. Consistentie op de tiende seconde is geen vereist om wereldkampioen te worden natuurlijk.
Laat lekker gaan, ik vind het wel komischHaterFrame schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:29:
Mag t een tandje minder en persoonlijk mannen, het is wel duidelijk dat jullie het niet eens gaan worden.
Het is maar sport
HaterFrame schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:29:
Het is maar sport

Vaak bu'j te bang!
Wacht even, je vindt 2 rondes op de duizendste van een seconde dezelfde tijd in 1 sector rijden "normaal"?Snowdog schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:57:
[...]
Ik zou het even terugkijken als ik jou was. Dat kon Hamilton ook prima, maar zelfs als dat niet het geval was, is dit iets waarom je een F1-coureur wil herinneren? Is dat iets wat een normaal persoon niet zou kunnen? Ik vind het echt zo'n fucking matig iets om zelfs maar voor te stellen waarom Max zou bijzonder zou zijn.
Ik zou zeggen, hij heeft een manier om sneller te rijden dan de meeste mensen en dat maakt hem fucking speciaal. Dat klinkt nog altijd vrij matig, maar hij heeft geluk dat er blijkbaar een sport is die hem daarvoor royaal betaalt.
Even willekeurig 2014 Bahrein voor Hamilton gepakt; die rijdt de eerste twintig rondes tussen de 1:30:2 en 1:32:07.
Max is daar echt wel een stap verder in als hij geen discussie met GP heeft.
Los van dat, zo consistent rijden over een circuit redt 99,9% van de tweakers in een Renault Clio niet, laat staan in een F1 auto. Maar blijkbaar bagatelliseer jij het tot iets wat Jan modaal zou moeten kunnen.
Dat maakt elke discussie over waarom Max Verstappen een toekomstig legende is overbodig. Blijkbaar kan Jan Modaal in een F1 auto hetzelfde rijden, en dat is natuurlijk vrij ver gezocht.
K to the KillaZ
Max heeft gewoon in z'n dashboard de lapdelta staan he. Die ziet constant groen -0,05, of rood +0.08 whatever op het ingestelde target terwijl hij feitelijk nog een stuk sneller rond kan rijden, als je je in moet houden kan je consistent x tijd rijden. Alle F1 coureurs hebben dat niveau wel. (op enkele pannenkoeken na wellicht) En als je om 3 tienden sneller vraagt doen ze dat ook.
[ Voor 32% gewijzigd door Vuvuzela op 03-03-2024 00:28 ]
I served in a company of heroes.
Zo, eindelijk de race even teruggekeken.
Er staat zoals verwacht geen maat op Verstappen. Die man is een eens in een generatie talent. Wat is die belachelijk goed zeg. Teammaat in gelijk materiaal zo wegzetten. Zelfs HAM maakte het niet zo bont toen de MERCen in 1 ronde iedereen op belachelijke achterstanden zetten. Nu schat ik Rosberg hoger in dan Perez, maar Bottas zeker niet.
Vond Leclerc zwaar tegenvallen. Denk echt dat FER de verkeerde keuze heeft gemaakt door Sainz weg te sturen en Leclerc te houden. Zou me weinig verbazen als Sainz dit jaar Leclerc om z'n oren gaat rijden.
Er staat zoals verwacht geen maat op Verstappen. Die man is een eens in een generatie talent. Wat is die belachelijk goed zeg. Teammaat in gelijk materiaal zo wegzetten. Zelfs HAM maakte het niet zo bont toen de MERCen in 1 ronde iedereen op belachelijke achterstanden zetten. Nu schat ik Rosberg hoger in dan Perez, maar Bottas zeker niet.
Vond Leclerc zwaar tegenvallen. Denk echt dat FER de verkeerde keuze heeft gemaakt door Sainz weg te sturen en Leclerc te houden. Zou me weinig verbazen als Sainz dit jaar Leclerc om z'n oren gaat rijden.
[ Voor 27% gewijzigd door LZ86 op 03-03-2024 00:36 ]
100% van ons kunnen dat niet. Richard Hammond heeft het eens mogen proberen (en die heeft toch in serieus snelle auto's gereden) en hij reed te langzaam waardoor de auto niet werkte. Hij durfde niet zo hard de bocht te nemen als dat de engineers zeiden dat het kon.KillaZ schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:07:
[...]
Los van dat, zo consistent rijden over een circuit redt 99,9% van de tweakers in een Renault Clio niet, laat staan in een F1 auto. Maar blijkbaar bagatelliseer jij het tot iets wat Jan modaal zou moeten kunnen.
Richard Hammond is een erg leuke kerel, doet het goed in auto programma's, maar tis nou niet iemand die hoog staat aangeschreven om z'n auto controle!sig69 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:42:
[...]
100% van ons kunnen dat niet. Richard Hammond heeft het eens mogen proberen (en die heeft toch in serieus snelle auto's gereden) en hij reed te langzaam waardoor de auto niet werkte. Hij durfde niet zo hard de bocht te nemen als dat de engineers zeiden dat het kon.
Vrije wel alle coureurs uit de F3, F2 en F1 gaan zo snel de bocht in en uit dat dit voor normale stervelingen niet te bevatten is. Racen op een circuit is niet alleen maar diep het gaspedaal in drukken. Het gaat er om wanneer je niet op het gas moet, of juist een klein beetje gas.
Afijn, een goede coureur ben je niet zomaar, een exceptionele coureur als Max Verstappen kom je nog minder tegen. Ik blijf er bij, ten tijde de Mercedes dominantie kon een team genoot van Lewis Hamilton ook een race winnen, kijk naar Bottas of het WDC van Rosberg.... De auto maakte het toen mogelijk dat een goede rijder kon winnen.
Perez is geen pannenkoek, met al zijn ervaring weet hij echt wel hoe je moet racen, Maar Perez is geen Verstappen. Deze laatste doet met het zelfde materiaal dingen wat zijn teamgenoten niet kunnen. Max vs Checo is een beetje als Michael Schumacher en Eddie Irvine, deze laatste reed met het zelfde materiaal maar was lang niet zo effectief als Schumi....
Qua kwaliteit.... Je hebt Max Verstappen, op dit moment een poos niets, en dan komen coureurs als Leclerc, Sainz, Alonso en zelfs Hamilton....
Deze laatste twee zijn op hun retour, wat natuurlijk mag gezien hun leeftijd.
Saai??? Soms, maar geniet..... Een uitzonderlijke coureur als Max zullen we niet vaak mee maken...
Voor mij als Nederlander maakt het extra leuk omdat Max toch aan heeft gegeven dat hij een land genoot is, nu kunnen we alles als echte calvinisten wat boven het maaiveld uitsteekt resoluut weg willen maaien, Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, maar nogmaals mensen. Geniet nou maar van deze bijzondere man....
[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 03-03-2024 01:00 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Exact zo zat ik ook tijdens de race te kijken. We moeten wel eerlijk blijven dat Leclerc issues had met zijn auto, iets dat Sainz niet had. Uiteindelijk denk ik dat het een close call gaat worden wie hoger gaat eindigen.LZ86 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:30:
Laten we in ieder geval hopen dat Sainz volgend jaar bij een Merc/RB gaat rijden en niet, zoals de geruchten gaan naar Sauber gaat om in de kelder klasse van de F1 rond te rijden in de hoop dat het iets gaat worden in 2026.
Mja Leclerc had wel veel lock-up met zijn linker voorwiel dus er was wel eea aan de hand met zijn wagen. Sainz had daar overduidelijk geen last van dus ik zou nu nog niet zo snel die conclusie trekken.LZ86 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:30:
Wel ben ik het met je eens dat op basis van de lastste races tussen Sainz en Leclerc het wel spannend gaat worden en de nodige vuurwerk zullen zien.
Lec had idd issues met de remmen links voor.Miki schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:05:
[...]
Mja Leclerc had wel veel lock-up met zijn linker voorwiel dus er was wel eea aan de hand met zijn wagen. Sainz had daar overduidelijk geen last van dus ik zou nu nog niet zo snel die conclusie trekken.
Wel ben ik het met je eens dat op basis van de lastste races tussen Sainz en Leclerc het wel spannend gaat worden en de nodige vuurwerk zullen zien.
Dit had hij ook al eerder in het weekend en daarvoor was schijnbaar ook linksvoor alles nog een keer vervangen voor de race op die hoek.
Voor zover ik het in het post-race gekeuvel mee kreeg.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 03-03-2024 08:25 ]
PSN
Hallo
I have the race pace charts from the 2024 Bahrain GP.

I thought the race was pretty dull. It's clear that the cars are struggling to follow once again, which is making wheel-to-wheel racing quite uncommon.
Have a great day everyone.
I have the race pace charts from the 2024 Bahrain GP.
I thought the race was pretty dull. It's clear that the cars are struggling to follow once again, which is making wheel-to-wheel racing quite uncommon.
Have a great day everyone.
Lees nog eens goed mijn zinsig69 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:42:
[...]
100% van ons kunnen dat niet. Richard Hammond heeft het eens mogen proberen (en die heeft toch in serieus snelle auto's gereden) en hij reed te langzaam waardoor de auto niet werkte. Hij durfde niet zo hard de bocht te nemen als dat de engineers zeiden dat het kon.
Het is ongelooflijk dat je met deze wagens zo simpel kan rijden, maar de tweaker waar ik op reageer ziet dat toch anders
K to the KillaZ
De poging van Hammond was zwaar overdreven gedaan. Veel (niet alle) stervelingen kunnen prima een rondje op een circuit voltooien in een F1 auto. Bij lange na niet zo lang, consistent en op de limiet als de top coureurs uiteraard.sig69 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:42:
[...]
Zie ook het kanaal van Driver61 op YouTube. Die laat regelmatig iemand een rondje rijden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |