2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Is het een universele regel dat pit reporters waardeloze personen zijn? Meen mij te herinneren dat de persoon die het deed in Mol z'n tijd nou ook geen helder licht wasMad-Matt schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:12:
Ik erger me inmiddels al jaren aan Ted, vind het absoluut geen sympathieke vent.

blup
PrachtigRene schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:13:
[...]
Viaplay draaide om 2023 een verlies van 9,7 miljard Zweedse kronen (zojuist gepubliceerd). Zal me niets verbazen als heel de toko op de fles gaat.
Die hebben dus echt daadwerkelijk de illusie kunnen verkopen aan het bestuur dat ALLE mensen die op dat moment "gratis" naar Ziggo keken allemaal wel bereid zouden zijn om maandelijks veel euro's extra te betalen voor F1 en wat andere meuk.
blup
Klopt, daar ergerde ik mij ook kapot aan.Bezulba schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:14:
[...]
Is het een universele regel dat pit reporters waardeloze personen zijn? Meen mij te herinneren dat de persoon die het deed in Mol z'n tijd nou ook geen helder licht was
Ik snap dat iedereen z'n persoonlijk voorkeur heeft, maar als verslaggever moet je toch enigzins neutraal blijven. Dat lukt Tedje niet echt. (En meneer Plooij kon het ook niet)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
[ Voor 51% gewijzigd door G_Dragon op 22-02-2024 10:23 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Debris on track, wat ik begrijp.G_Dragon schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:23:
Rode vlag ?! Wie zit er in de muur...
-
Ah oke! Gelijk een mooie test voor de coureurs
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Waarschijnlijk gewoon de rode vlag procedure testen? Gebeurt tijdens de testdagen dacht ik?G_Dragon schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:23:
Rode vlag ?! Wie zit er in de muur...
Zelfde als dat (virtual) safetycar procedures getest worden?
Precies als ik dit typ zie ik inderdaad mensen met debris op de baan lopen
[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 22-02-2024 10:25 ]
Nee (Mercedes) onderdelenPuc van S. schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:24:
[...]
Waarschijnlijk gewoon de rode vlag procedure testen? Gebeurt tijdens de testdagen dacht ik?
Zelfde als dat (virtual) safetycar procedures getest worden?
Mijn boefje is liev!
https://f1manager.info/ranking/4605
Mooi om al die locals te zien, hun best doen om dit te repareren. Wat een effort!powah33 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:26:
Laten we hopen dat de baan het niet opgeeft ...... dat kost een halve test dag om te repareren
Mijn boefje is liev!
Sorry Perez maar je test voor vandaag zit erop.
A big chunk of the drain on the entry kerb at Turn 11 has lifted off and Leclerc just ran over it on the track. Obliterated it but leaves a dangerous gap #F1 #F1Testing pic.twitter.com/zgaOJkzwQ1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 22 februari 2024
:strip_exif()/f/image/a55XRXmzWQMPeA5vjwEi9NCh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door noo op 22-02-2024 10:30 ]
Busje met Indiase wegwerkers is gebeld en onderweg.JB schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:27:
[...]
Mooi om al die locals te zien, hun best doen om dit te repareren. Wat een effort!
Als het alleen een stalen draincover is dan is die vrij snel weer vastgelast. Als vervolgens elk stukje drain gecontroleerd aangestampt moet worden gaat het wel even duren...
[ Voor 17% gewijzigd door RonJ op 22-02-2024 10:37 ]
All-electric.

Was toch heel duidelijk dat Hamilton de boel los reed.
Je zou verwachten, zeker na vorige keer, dat er wel wat strictere controles op zijn gekomen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Leclerc reed er eerst overheen en toen reed Hamilton het aan bonken.BlazeMuis schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:32:
Geeft die commentator nou Leclerc de schuld van dat loskomen![]()
Was toch heel duidelijk dat Hamilton de boel los reed.
Vervolgens reed Leclerc volgens mij z'n Ferrari weer aan bonken erover.
"When you grow up your heart dies"
Voor mij de grootste verandering in mijn smaak:
Vcarb. Stuk minder mooi dan ik dacht. Ziet er druk en goedkoop uit
Stake: Erg gaaf, dat groen is echt vet op de baan
Alleen vallen de testdagen buiten onze poule. Pas vanaf FP1 tellen de voorspellingen
Deze stond nog niet op de bingo kaart is het wel.. lijkt wel een jaarlijkse gewoonte te worden.
Slechte zaak wederom. Hoevaak moet dit nog fout gaan?
Het gaat een keer gebeuren dat het echt fout gaat en er gewonden vallen he..
*sowieso
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Mijn boefje is liev!
session start 14:00 (local time)
[ Voor 10% gewijzigd door powah33 op 22-02-2024 11:02 ]
1 uur gok ik, na de lunchJB schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:00:
Dus om 12 uur weer verder, correct?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ah wacht, ze gaan een uur langer door natuurlijk.
Mijn boefje is liev!
edit:
Het is nu 11:02 bij ons en 13:02 in Bahrein volgens ome google
[ Voor 23% gewijzigd door Suicyder op 22-02-2024 11:03 ]
Klopt, ze hebben een extra lange middagtest. Dus Max mag een uur langer rijden. Ik denk namelijk niet dat Checo vanmiddag nog gaat rijden.
De middagtest is van 14:00 tot 19:00 uur in Bahrein. Dus om 12:00 uur Nederlandse tijd rijden ze weer.
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 22-02-2024 11:04 ]
Ach dat komt Perez wel weer goed uit ... als hij dan weer slecht van start gaat dit seizoen en meteen om de oren wordt gereden kan hij altijd zeggen dat ie niet genoeg testtijd heeft gehad. Al had hij vorig jaar best een redelijke start v/h seizoen (mede omdat Max de auto niet lekker draaiende kreeg).powah33 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:29:
Als dat gerepareerd moet worden, kan RBR al meteen beginnen met de bolide terug ombouwen voor MAX.
Sorry Perez maar je test voor vandaag zit erop.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Nee, ze starten een uur eerder. Dus 12:00 tot 17:00 NL tijd.noo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:17:
Oorspronkelijke start van sessie 2 was 13:00 NL tijd toch? Dus dan van 13:00 - 18:00 NL tijd?
Daar gaat de budgetcap van RBR weer….mat.hi.as schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:30:
Sjemig, je zou maar de boordjes smeren voor de hele club. Dan heb je opeens een uur minder tijd ervoor
Frikandellenbroodjes!mat.hi.as schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:30:
Sjemig, je zou maar de boordjes smeren voor de hele club. Dan heb je opeens een uur minder tijd ervoor
Mijn boefje is liev!
/f/image/DjRcT2uW2ESKQHdbvEZqoBfC.webp?f=fotoalbum_large)
En ondertussen wordt de baan gerepareerd:
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 61% gewijzigd door G_Dragon op 22-02-2024 11:43 ]
Oh dan maken ze er morgen een halve dag van gok ikBoeryepes schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:45:
Perez blijft vandaag in de auto.
https://www.reddit.com/r/formula1/s/d8Qp5ffZZ5
Dat was toch altijd al het plan?Boeryepes schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:45:
Max dag 1
Perez dag 2
ieder een deel dag 3
Dag 2 was delen Dag 3 was Perez.Mad-Matt schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:50:
[...]
Dat was toch altijd al het plan?
Max dag 1
Perez dag 2
ieder een deel dag 3
Nee. Vandaag was de 50/50 dag. Morgen 100% Perez. Maar nu dus omgedraaid.Mad-Matt schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:50:
[...]
Dat was toch altijd al het plan?
Max dag 1
Perez dag 2
ieder een deel dag 3
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Wel logisch idd, anders krijg je weer dat er iemand gaat klagen dat die benadeeld is met een uur meer rijtijd voor de andere coureurBoeryepes schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:45:
Bij Ferrari gaan ze testtijd opofferen voor het ombouwen van de auto:
Leclerc continues for a second lap so that's a sign all is well with the car. Ferrari plans to give him another half an hour of running before handing over to Sainz for the rest of the session.
[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 22-02-2024 12:07 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De wagens rechts zijn vrij donker of komt dat door het zwarte carbon?
Het ombouwen is ook maar gewoon het andere stoeltje erin en andere engine covers of zelfs alleen maar de stickers met de rijdernummers. Volgens mij hebben ze dat in een paar minuten geregeld.YakuzA schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:05:
[...]
Wel logisch idd, anders krijg je weer dat er iemand gaat klagen dat die benadeeld is met een uur meer rijtijd voor de andere coureur
Bij Ferrari gaan ze testtijd opofferen voor het ombouwen van de auto:
[...]
Uhm nee? Pedalen etc. hoort er ook nog bij. De coureurs zijn niet even lang.DataGhost schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:15:
[...]
Het ombouwen is ook maar gewoon het andere stoeltje erin en andere engine covers of zelfs alleen maar de stickers met de rijdernummers. Volgens mij hebben ze dat in een paar minuten geregeld.
Mijn boefje is liev!
Ok, pedalen misschien, maar "etc"? Het stuurtje?sjaool schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:15:
[...]
Uhm nee? Pedalen etc. hoort er ook nog bij. De coureurs zijn niet even lang.
Ik heb altijd begrepen dat ze er toch wel een klein uurtje zoet mee zijn.DataGhost schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:18:
[...]
Ok, pedalen misschien, maar "etc"? Het stuurtje?Dit zijn allemaal dingen die je snel wilt kunnen verstellen/vervangen.
Omgedraaid ivm putdeksels.Drials schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:20:
Geen Max vandaag?
Mijn boefje is liev!
Dat lijkt me lastig voor te stellen, juist dus omdat het componenten zijn die je soms toch moet verstellen en die je ook heel snel wilt kunnen vervangen als er iets mis mee is. Waarschijnlijk combineren ze het wel met andere werkzaamheden die ze anders ook de hele dag door uitvoeren. Ik zal eens proberen op te letten hoe lang er straks tussen beide rijders op de baan zit.sjaool schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:19:
[...]
Ik heb altijd begrepen dat ze er toch wel een klein uurtje zoet mee zijn.
De pedalen zitten wel op een zeer lastig te bereiken plek. Wat het aanpassen ook lastig maakt. Daarnaast zitten de pedalen ook vast niet op een buis waarbij ze ze even heen en weer kunnen schuiven.DataGhost schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:22:
[...]
Dat lijkt me lastig voor te stellen, juist dus omdat het componenten zijn die je soms toch moet verstellen en die je ook heel snel wilt kunnen vervangen als er iets mis mee is. Waarschijnlijk combineren ze het wel met andere werkzaamheden die ze anders ook de hele dag door uitvoeren. Ik zal eens proberen op te letten hoe lang er straks tussen beide rijders op de baan zit.
Ik heb mijn grote vriend ChatGPT even gevraagd.DataGhost schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:22:
[...]
Dat lijkt me lastig voor te stellen, juist dus omdat het componenten zijn die je soms toch moet verstellen en die je ook heel snel wilt kunnen vervangen als er iets mis mee is. Waarschijnlijk combineren ze het wel met andere werkzaamheden die ze anders ook de hele dag door uitvoeren. Ik zal eens proberen op te letten hoe lang er straks tussen beide rijders op de baan zit.
The exact time it takes to prepare an F1 car for another driver can vary, and specific details are not always disclosed by the teams. However, during race weekends, where time is critical, teams typically aim to complete the process within an hour or two. This includes making necessary adjustments to the car's setup, such as the seat position, pedals, steering wheel, and mirrors, to accommodate the new driver's preferences and dimensions.
Teams have highly skilled and trained personnel who are well-practiced in these procedures to ensure a swift transition. The efficiency of the process also depends on factors like the complexity of the adjustments needed and the level of customization required for the new driver. Keep in mind that the specific time can vary from team to team and from one situation to another.
Enig idee?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Misschien hebben ze die planning wel zo gelaten, omdat Max eigenlijk vanmiddag zou rijdenBoeryepes schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:52:
GP (Max' race engineer) zit aan de pits terwijl Perez in de auto zit. Heb daar nooit over nagedacht maar is dat logisch? Of wisselen ze de race engineers ook per dag af? Of iets anders?
Enig idee?
Mijn boefje is liev!
Hij is ook hoofd race engineering, dus zit nu met die pet op ipv als Max' race engineer.Boeryepes schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:52:
GP (Max' race engineer) zit aan de pits terwijl Perez in de auto zit. Heb daar nooit over nagedacht maar is dat logisch? Of wisselen ze de race engineers ook per dag af? Of iets anders?
Enig idee?
[ Voor 7% gewijzigd door noo op 22-02-2024 12:56 ]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Nee joh. Max heeft meerdere keren gezegd dat wanneer GP er mee zou stoppen, hij er ook mee stopt. Die 2 zijn niet te scheiden van elkaar.Malfunctions schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:56:
Ik dacht te hebben begrepen dat GP ermee was gestopt aan het eind van vorig seizoen?
nee, hij bedoeld as hoofd race engineering, niet als Max zn race-engineerHatsjoe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:57:
[...]
Nee joh. Max heeft meerdere keren gezegd dat wanneer GP er mee zou stoppen, hij er ook mee stopt. Die 2 zijn niet te scheiden van elkaar.
Weer letterbrei onzin gegenereerd dus, gezien ze het bij de testdagen altijd al in het uurtje pauze doensjaool schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:26:
[...]
Ik heb mijn grote vriend ChatGPT even gevraagd.
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
ChatGPT met Bing is het met je eens dat het aannemelijk is dat hij in die rol (Hoofd) op de pitwall zit, en dat Perez race engineer ook aanwezig is en direct communiceert met Perez in de auto.noo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:55:
[...]
Hij is ook hoofd race engineering, dus zit nu met die pet op ipv als Max' race engineer.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Precies. Sainz is nu ook alweer aan het instappen, krap een half uurtje nadat Leclerc de pits in kwam rijden.YakuzA schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:00:
[...]
Weer letterbrei onzin gegenereerd dus, gezien ze het bij de testdagen altijd al in het uurtje pauze doen
[ Voor 51% gewijzigd door DataGhost op 22-02-2024 13:03 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In drag?d-vine schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:23:
Daniël the Moderator
Don't mess with him
[Afbeelding]
Ik zocht eerst de terminator met een zweep maar toen kwam ik op hele rare 18+ content uit.
Als ik dat ga posten krijg ik een dikke blok van de moderator
d-vine schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:31:
[...]
Ik zocht eerst de terminator met een zweep maar toen kwam ik op hele rare 18+ content uit.
Als ik dat ga posten krijg ik een dikke blok van de moderator

En nu weer on topic.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
7 WKs en een bak aan ervaring, daar zal LEC vast wel iets van opsteken.zilver7 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:56:
Oké, de commentatoren hebben vandaag nu al twee keer gezegd dat Leclerc veel gaat leren van Hamilton volgend jaar als hij naar Ferrari komt. Wat denken jullie? Tuurlijk, 7-voudig wereldkampioen etc, maar Leclerc is ook niet echt meer een rookie ofzo…
Ik durf niet meer te reageren...zilver7 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:56:
Oké, de commentatoren hebben vandaag nu al twee keer gezegd dat Leclerc veel gaat leren van Hamilton volgend jaar als hij naar Ferrari komt. Wat denken jullie? Tuurlijk, 7-voudig wereldkampioen etc, maar Leclerc is ook niet echt meer een rookie ofzo…
Mijn boefje is liev!
Mag ik, mag ikzilver7 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:56:
"Xavi, my tyres are gone!"
Een echt serieus antwoord kan ik er nog niet op geven. Meestal neemt de binnenkomende coureur zaken juist over van de coureur die er al zit.
Wellicht hoe hij wat consistenter kan zijn?zilver7 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:56:
Heb ik ook. Sinds laatste 15-30 min hapert de boel regelmatig.powah33 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:02:
Is de stream bij f1 tv pro niet helemaal stabiel...of ben ik de enige met stotterend beeld af en toe?
Mijn boefje is liev!
OK bedankt voor replyJB schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:03:
[...]
Heb ik ook. Sinds laatste 15-30 min hapert de boel regelmatig.
Nee joh, met de strategie keuzes van Ferari is dat echt geen spanning hoor!Humma Kavula schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:10:
Zo, Sainz klapt er een lekker rondje over. Mooi, hopelijk toch wat spanning om de wereld titel
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nou ja compleet mislukt.. hij heeft heel wat long run rondjes gedaan en nu komt er blijkbaar iets naar voren met de betrouwbaarheid.sambalbaj schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:22:
Sowieso een compleet mislukte testdag voor PER nu.
Daar is het testen uiteindelijk ook voor, hij kon de pits in ieder geval nog wel halen.
Vind je? 81 rondes vind ik niet mislukt.sambalbaj schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:22:
Sowieso een compleet mislukte testdag voor PER nu.
Edit: En inmiddels is hij weer buiten
[ Voor 8% gewijzigd door Extigo op 22-02-2024 14:27 ]
Leclerc kan alleen Hamilton in kwalificatie wellicht aan, verder kan hij Hamilton's veters niet strikken. Hamilton is van de buitencategorie, Leclerc niet naar mijn idee.zilver7 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:56:
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Benzine op dus?Extigo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:26:
[...]
Vind je? 81 rondes vind ik niet mislukt.
Edit: En inmiddels is hij weer buiten
Ja ze rijden eindelijk weer rondjes, nee je hebt er totaal niks aan als kijker.
Hierdoor word je alleen maar meer gehyped voor het nieuwe seizoen.
Als HAM sneller blijkt in race of quali, dan is dat wel waarschijnlijk. Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen.Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:00:
[...]
7 WKs en een bak aan ervaring, daar zal LEC vast wel iets van opsteken.
Klopt. Maar door hun lengte waren hij, Russell en Ocon als enige in de rode-zeepose gefilmd. En hij was heel erg blij dat ze daarvoor Russell hadden gekozen en niet hemmat.hi.as schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:53:
Wel interessant want Alex Albon zei. Blijkbaar kiezen de coureurs niet zelf hub 'openings-pose', maar worden ze allemaal in verschillende poses gefilmd, en wordt achteraf gekozen (volgens mij niet langsgekomen wie dat dan beslist) wie er hoe op staat. Albon is dus ook net zo verslagen als Leclerc tegen de muur gefilmd
Nou ja, het is leuk om te zien. Je kan een bepaalde soepelheid in de auto's zien als leek.TrekDr0p schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:54:
Test dagen zijn eigen heel frustrerende dagen.
Maar ik vind het gesprek op de achtergrond altijd wel nuttig over de ontwikkeling en de filmpjes die vervolgens op youtube oppoppen van experts met analyses.
De reden dat ik kijk naar deze testdagen, is meer voor de interviews met de piloten en teamleden, zoals daarnet met Albon, Komatsu, ... Het gaat er allemaal nog redelijk ontspannen aan toe en vind het plezant dat veel gesprekken zeer gemoedelijk verlopen.TrekDr0p schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:54:
Daarnaast weer beetje wennen aan de nieuwe kleuren en zo. Maar voor de resultaten in ieder geval niet
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Ja, stel je voor, dat moeten we niet willen natuurlijkTrekDr0p schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:54:
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |