Bezulba schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:33:
[...]
Er zijn voorbeelden van voorvleugels die met een medewerker het vliegtuig in gegaan zijn om een uurtje of 2 voor de start van de training pas aan de auto te worden gemonteerd, dus voor een race die relatief dichtbij is zal de realistische deadline wel donderdag voor de race zijn.
In de tijd dat Red Bull nog met Renault motoren reed heeft Horner eens een MGU-K in de handbagage moeten meenemen naar Sochi.
En er zijn ook voldoende voorbeelden waar bij de eerste race in Australië nog nieuwe onderdelen via privejet werden ingevlogen die dan pas op zaterdag op de wagen zaten.
Alleen was dat naar mijn idee niet echt de vraag in deze? Bij flyaway races doet DHL het transport en betaald FOM. Ik verwacht dat dat nu ook wel het geval zal zijn. Dus dan zal inderdaad ergens eind vorige week die vracht zijn opgehaald vermoed ik (bij een double header flyaway kunnen ze ook zondagavond/maandag vliegen en woensdag is het op het volgende circuit).
Als teams vervolgens besluiten om nog met nieuwe onderdelen te komen die niet op tijd klaar waren zal dat wel weer op eigen kosten getransporteerd moeten worden vermoed ik.