[F1 2024] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 56.844 views

Onderwerpen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:02

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:15

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Pre-Season Testing 2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZlZzlS3HGk54S_u9RYygLlsGnA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/axDJCNSW90WQEGQyX7fIcGMJ.jpg?f=user_large

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdA-E7XlydTK3tCG9lls6spBv2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lrOjrU5IQOo9XKrY2lmA4l8P.png?f=user_large
wo 21 feb
Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 08:00 - 17.00
Local time: 10:00 - 19.00
do 22 feb
Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 08:00 - 17.00
vr 23 feb
Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 08:00 - 17.00

Circuit
▸ Bahrain International Circuit▸ Aantal rondes: n.v.t.
▸ Locatie: Sakhir, Bahrain▸ Lengte Circuit: 5,281 km
Meer info ↗▸ Race afstand: n.v.t.

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto/q_auto/v1677244985/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Bahrain_Circuit.png.transform/7col-retina/image.png

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Yes! Let it begin :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hier alvast een leuke bingo voor de liefhebbers! O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5txKr0igskRwk2S-UEz_IggHu2Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cm5ulpqAmrCvDBIeEUqCnTmo.png?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Lets go!

dus als Max na de eerste ochtend eerste staat, is het seizoen al over toch? /s

Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken en of de rangorde veel veranderd is vergeleken vorig jaar aan de hand van simulatie-cap

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb ChatGPT gevraagd om de testdagen in de F1 samen te vatten in een afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9Z3-N4IQRe3MgGlxPVz7veb_SU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9lwawXH0GeHaX9LbMpQcFoh.jpg?f=fotoalbum_large
G_Dragon schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:50:

[Afbeelding]
Dat is al eentje afgevinkt :D

[ Voor 30% gewijzigd door Mog op 19-02-2024 09:54 ]

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 16:38
Heb er zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:19
Ben blij dat het seizoen weer gaat beginnen. Leuk! Testdagen doen me verder nooit zoveel. Altijd hele discussies in dergelijke topics maar onder de streep weten we eigenlijk nog niets omdat niemand van de teams nog echt open kaart gaat spelen.
Q3 Bahrain (1 maart) weten we pas echt meer ;)

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:41
DonJunior schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:35:
Ben blij dat het seizoen weer gaat beginnen. Leuk! Testdagen doen me verder nooit zoveel. Altijd hele discussies in dergelijke topics maar onder de streep weten we eigenlijk nog niets omdat niemand van de teams nog echt open kaart gaat spelen.
Q3 Bahrain (1 maart) weten we pas echt meer ;)
Het is vooral weer dat eindelijk-weer-rijdende-wagens gevoel :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Jasphur schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:41:
[...]

klopt, dat dan weer wel. Eindelijk kan papa weer wat kijken op de zondag :o

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Weet iemand misschien of de testdagen nog terug komen naar Barcelona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:21
Ernemmer schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:51:
Dit jaar lijkt me niet. Aangezien er deze week tot en met vrijdag getest wordt in Bahrein en volgende week donderdag (dus 6 dagen later) de eerste vrije training op Bahrein is.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Extigo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Dit jaar lijkt me niet. Aangezien er deze week tot en met vrijdag getest wordt in Bahrein en volgende week donderdag (dus 6 dagen later) de eerste vrije training op Bahrein is.
Ik bedoelde niet dit jaar, maar in de toekomst ergens. Ik zou er graag eens gaan kijken maar heb geen zin om zo'n eind daarvoor te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Worden de testdagen uitgezonden op F1TV? Ik dacht dat er vorig jaar geen broadcasting was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DonJunior schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:47:
[...]

klopt, dat dan weer wel. Eindelijk kan papa weer wat kijken op de zondag :o
Reminder dat de eerste 2 races op zaterdag zijn :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-05 22:48

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Erazzzer schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:12:
Worden de testdagen uitgezonden op F1TV? Ik dacht dat er vorig jaar geen broadcasting was.
Afgelopen jaar heb ik de testdagen via F1TV live gevolgd. Ga ervanuit dat dit ook dit jaar weer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

basvn schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:15:
Dan is de race op zondag nog wel terug te kijken! :+

Wat is trouwens bij de bingokaart de context van 'in mijn tijd...'?

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 19-02-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

Het is vast geinig om wat te kijken, maar uiteindelijk zal de enige ontdekking worden of de auto's weg komen uit de pitbox. Al het andere is speculatie. Niemand gaat tot het gaatje en het is zelf goed mogelijk dat er nog niet eens alle onderdelen op de auto zitten die volgende week in de race gebruikt gaan worden.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 20:47
Dat was twee jaar terug de pre-season shakedown in Barcelona. Teams wilden extra testdagen voor de volledig nieuwe auto's maar Bahrein betaalde grof geld voor de pre-season test met bijbehorende "auto's voor de eerste keer op TV".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:14
https://nl.motorsport.com...ve-viaplay-f1tv/10575787/ :P

Toch wel kijken terwijl het eigenlijk nergens over gaat qua prestaties. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De voorbereidingen zijn in volle gang :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_E20KeiFlEjDlAHrGNN8VN6KiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S3L36g19Z4kUEItAmR2lpPqg.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZL9GAUS1-WgewicbIk5FPHrgfJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ka5JI1cWHJOuK4jJ6jVCWI7S.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTF_y7vQsFzVCDM_XQQk7HOeQqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nUbBzC3sU3lNXO2mx7ohizRv.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwt4cYtj8hnrc5hz8dbny0b4AtA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XAoHTOkoTM5LgdjSFc9bYtcz.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:30

alienfruit

the alien you never expected

Vraag mij af hoe ver van te voren ze de boel op 'de post' moesten doen. Konden ze vorige week nog werken aan de auto was het toen al onderweg? Ik heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

alienfruit schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:31:
Vraag mij af hoe ver van te voren ze de boel op 'de post' moesten doen. Konden ze vorige week nog werken aan de auto was het toen al onderweg? Ik heb er zin in.
Er zijn voorbeelden van voorvleugels die met een medewerker het vliegtuig in gegaan zijn om een uurtje of 2 voor de start van de training pas aan de auto te worden gemonteerd, dus voor een race die relatief dichtbij is zal de realistische deadline wel donderdag voor de race zijn.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
basvn schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:15:
[...]

Goed dat je het zegt.. dat stond nog niet goed in mijn agenda zie ik nu :o

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:24

Damian

Insane Obtrusion

Mooi, zin an :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
G_Dragon schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:29:
De voorbereidingen zijn in volle gang :)
Hoop dat dat spul niet meer op de baan staat anders kan Haas geen shakedown doen vandaag. Bij mijn weten zijn het nog foto's van zondag nog dus zal wel goedkomen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Bezulba schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Er zijn voorbeelden van voorvleugels die met een medewerker het vliegtuig in gegaan zijn om een uurtje of 2 voor de start van de training pas aan de auto te worden gemonteerd, dus voor een race die relatief dichtbij is zal de realistische deadline wel donderdag voor de race zijn.
In de tijd dat Red Bull nog met Renault motoren reed heeft Horner eens een MGU-K in de handbagage moeten meenemen naar Sochi.

En er zijn ook voldoende voorbeelden waar bij de eerste race in Australië nog nieuwe onderdelen via privejet werden ingevlogen die dan pas op zaterdag op de wagen zaten.

Alleen was dat naar mijn idee niet echt de vraag in deze? Bij flyaway races doet DHL het transport en betaald FOM. Ik verwacht dat dat nu ook wel het geval zal zijn. Dus dan zal inderdaad ergens eind vorige week die vracht zijn opgehaald vermoed ik (bij een double header flyaway kunnen ze ook zondagavond/maandag vliegen en woensdag is het op het volgende circuit).
Als teams vervolgens besluiten om nog met nieuwe onderdelen te komen die niet op tijd klaar waren zal dat wel weer op eigen kosten getransporteerd moeten worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:17:
Als teams vervolgens besluiten om nog met nieuwe onderdelen te komen die niet op tijd klaar waren zal dat wel weer op eigen kosten getransporteerd moeten worden vermoed ik.
En die extra kosten van de budget cap? Lijkt me sterk dat ze zo laat nog iets radicaal gaan doen, het seizoen is lang.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chevy454 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:27:
[...]

En die extra kosten van de budget cap? Lijkt me sterk dat ze zo laat nog iets radicaal gaan doen, het seizoen is lang.
Dat is toch aan het team? Als het uberhaupt al binnen de budget cap valt. Want de budget cap heeft alleen betrekking op zaken die performance toevoegen etc. Een transportvlucht voegt niet direct performance toe (het kunnen testen van een onderdeel natuurlijk wel).
Maar zelfs als het onder de cap valt mag het team toch zelf beslissen of ze het wel of niet uitgeven daaraan.

Zie ook 2022 waar Red Bull op de laatste dag nog met nieuwe onderdelen kwam waarmee het porpoising probleem was opgelost. Er zijn dus toch echt teams die tijdens de testdagen zelf nog met nieuwe onderdelen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

CH4OS schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:18:
[...]
Robert Doornbos ("In mijn tijd bij Red Bull ..")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:49
G_Dragon schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:50:

[Afbeelding]
Ik mis nog 13 vakjes (5x5 grid) om echt bingo te kunnen spelen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
CH4OS schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:18:
[...]
Dan is de race op zondag nog wel terug te kijken! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pPI-uloBD_C5tIde76AVfZMDVo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NgMoC4WOOuCO1Vr6KsQXjLF7.png?f=fotoalbum_large

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:13

Metalfreak

Hoije woh!

Ernemmer schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:51:
Die kans acht ik zeer klein, ze hebben een keer bijna niet kunnen testen vanwege sneeuw op de baan en te lage temperaturen. Vandaar toen de draai naar een golfstaat die vast ook weer veel geld beschikbaar stellen voor de organisatie.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Metalfreak schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:55:
[...]

Die kans acht ik zeer klein, ze hebben een keer bijna niet kunnen testen vanwege sneeuw op de baan en te lage temperaturen. Vandaar toen de draai naar een golfstaat die vast ook weer veel geld beschikbaar stellen voor de organisatie.
Mede ook doordat die testdagen steeds eerder in het jaar plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Hoop dat dat spul niet meer op de baan staat anders kan Haas geen shakedown doen vandaag. Bij mijn weten zijn het nog foto's van zondag nog dus zal wel goedkomen. :)
Of kunnen ze alleen in- en out- laps doen :+

Maar ga er vanuit dat het inmiddels wel de pitlane in verhuist is idd :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 21:58
TinusXIII schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:01:
Mede ook doordat die testdagen steeds eerder in het jaar plaatsvinden.
Dat zal niet veranderen. FOM wil eerder meer dan minder races volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

"Honda engine dies", dat is wel een hele oude kaart dan :P "Ferrari (or Renault) engine catches fire" is dan meer van deze tijd :+

Maar dan mis ik nog "There's something loose on the car".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:41:
[...]

Dat zal niet veranderen. FOM wil eerder meer dan minder races volgens mij.
Ja helaas. Dit seizoen loopt ook weer door tot en met 8 december…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo

[ Voor 34% gewijzigd door Extigo op 19-02-2024 15:45 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is het niet handiger om die Donderdag delen om te draaien?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Als dat handiger was hadden ze dat gedaan. Verder is het vrijwel nul moeite om de rijders te wisselen als je kijkt naar de normale werkzaamheden tussen de sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:36
DataGhost schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:49:
Als dat handiger was hadden ze dat gedaan. Verder is het vrijwel nul moeite om de rijders te wisselen als je kijkt naar de normale werkzaamheden tussen de sessies.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre het een rijderswissel betreft of een aandrijflijnwissel.
Ik weet niet precies hoe de regels zijn voor testen, maar ik verwacht dat team beide chassis een outing willen geven en iedere coureur met z'n 'eigen' auto rijdt tijdens het testen.
Dus dat in plaats van een stoeltjes-/pedalen-/stuurwissel, de testmotor van de ene auto naar de andere overgezet moet worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nee, je mag maar 1 chassis opgebouwd hebben bij het testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44

sjaool

Every life should have 9 cats

DataGhost schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:17:
Nee, je mag maar 1 chassis opgebouwd hebben bij het testen.
Wat Red Bull doet is best slim en legt minder druk op de monteurs. Nu hoeven ze maar een keer midden op dag de wagen om te bouwen. Andere keren kan dat rustig in de avonduren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stroll had zijn trainingsprogramma aangepast zodat hij dit jaar de testdagen niet ging missen :P
Lance Stroll has explained how he has adapted his approach to his training programme ahead of the 2024 F1 season after being forced to miss pre-season testing last year following a cycling accident.
https://www.formula1.com/...CubhHQJbgeOZk2l5C9mM.html

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:50

Mef

Illegal_Alien schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Ik vermoed dat ze Verstappen het "voordeel" willen geven van 2x in de dezelfde uren te laten rijden waar 1 week later de kwalificatie en de race in gereden worden. Zeker met de ondergaande zon kan dat wel meespelen in eventuele track evolutie en is die ervaring toch een extra voordeel. Ik denk dat er nog wel teams zullen zijn waar ze het op dezelfde manier gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 21:58
Max kan gewoon lekker op tijd naar huis vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:25
Illegal_Alien schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Ik vermoed dat ze Verstappen wat rust willen geven (uitslapen), hele dag testen is niet niks. Nu al helemaal omdat ze coureurs even niet meer zo lang hebben gereden (op de filmdagen na dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02

Blokker_1999

Full steam ahead

Jasphur schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Ben blij dat ik niet de enige ben die de files beu is elke ochtend en avond 8)7

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

alienfruit schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:31:
Dat is grotendeels luchtvracht, dus ergens vorige week zou alles ingepakt geweest moeten zijn. Heel wat ander materiaal, zoals de pitboxen zelf, gaan via veel trager vervoer per schip over het algemeen. En na de testdagen kan men nog massaal last minute post orders doen vanuit de fabriek, en ja, dan gebeurt het zelfs wel eens per prive jet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Bernie Collins (voormalig Aston Martin) vertelt alles wat je moet weten over de F1 testdagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
De FW46 in actie, de RB20 op Silverstone was scherper in beeld :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn-5.motorsport.com/images/amp/0mb1K352/s1200/williams.webp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:03
Lekker thuis werken morgen, mooi 2de scherm op de test zetten

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASW9bUAUMsgkEdOGXBgU6M9PsPs=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/miudDpmRoCuQqO9yHOvi1VWV.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Yess, ik volg weer vrolijk de updates mee! Tof die williams!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nu komt ook Mclaren voorbij :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDebUFvu2e1SU7WZNsgQpkMCbfA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/6xs4zorQ3gQCAmsv318kE5QI.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lkh9B6VkMxHR7RvM1crAjSlfY4k=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/mYZlIWmtdmgQgu1uw6hIzRWK.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgIITEy7djdE5NWcdkkHo0yezUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/isFfw8s5NU2XJJs3Vpl6N6Gm.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Is het uit een spel of echt, erg strakke foto. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
Pirelli info
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GGx7WHBWEAAZiZx?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GGx7emKWoAEKD5_?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GGx7gKfW4AANMHX?format=jpg&name=large

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:22:
[...]

Dit is echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Waarom zou je als team Mclaren en Alpine geen compounds c4 red & c5 meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

Pierre

Van nature lui!

[...]

Dat was mijn gedachte dus ook, bizarre strakke foto :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Plint schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:42:
Waarschijnlijk omdat Pirelli dat normaal ook nooit doet naar Bahrein. Het circuit is best hard op de banden dus C4 en C5 vallen waarschijnlijk behoorlijk snel uit elkaar. Dus dan wordt het lastig om daar veel data uit te halen. Die data heb je verder ook niks aan wat betreft het circuit, als die banden toch niet worden meegenomen naar de race. Dan kan je beter meer hardere banden kiezen zodat je langer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 19:29
[...]

Is het uit een spel, AI gegenereerd of echt, erg strakke foto. :)
Er is een 3e optie tegenwoordig ;) Maar ben het met je eens, strakke foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 13:48
Zou die met een drone geschoten zijn? Zo lijkt het wel eigenlijk. Anders kan ik de motion blur op de weg, maar niet op de auto niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hier heb ik de foto's weg van die Williams

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Waah schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:27:
Zou die met een drone geschoten zijn? Zo lijkt het wel eigenlijk. Anders kan ik de motion blur op de weg, maar niet op de auto niet verklaren.
Gewoon vanuit een rijdende auto ervoor/naast/achter.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/YP3weko2/s1200/carlos-sainz-ferrari-sf-24.webp

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 22:56
Waah schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:27:
Je hoeft niet zo hard te rijden wil je de beweging al krijgen in je foto. Al ze 30km/h rijden kan het er al snel uitzien op de foto.

Ter illustratie een eigen gemaakte foto bijgevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLbID1kEcvsi3G_LhJUXgkhHMvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NM9VbYrltZW5Pwu7Gl63nKtK.jpg?f=fotoalbum_large

:P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:25
In het verleden reden teams met een setje C5 banden en weinig brandstof voor een glory run. Sponsoren tevreden houden.
De hardere compounds zijn voor Bahrein relevanter vanwege de Grand Prix en hardere banden betekend minder slijtage en meer laps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 15:36
Omdat het belangrijker is consistente runs te kunnen rijden in plaats van één of twee snelle rondjes en vervolgens flinke degradatie te hebben. Daar haal je weinige nuttige informatie uit over je auto en de (verschillende) afstellingen.

Volgens mij zijn de banden ook niet (of iig nauwelijks) verandert, dus er geen noodzaak om alle banden te proberen om te leren hoe ze werken.

Daarnaast ben je gelimiteerd in je aantal setjes banden, dus als je een run plan hebt met veel lange stints, maximale baantijd en honderden rondjes, dan kom je in bandennood met de zachtere compounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 13:48
Den_S85 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:30:
[...]

Gewoon vanuit een rijdende auto ervoor/naast/achter.

[Afbeelding]
ah dat kan natuurlijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

In dit geval lijkt me dat niet zo vreemd. Zeker de C5, die overleeft vermoedelijk niets eens 1 enkele snelle ronde. Leuk voor een kans op snelste ronde op donerdag en vrijdag, maar daarbuiten doe je er niet veel mee.

Interessanter vind ik de keuze van Mercedes om blijkbaar zo goed als heel het testprogramma te gaan afwerken op de C3, want ook van de C1 en C2 hebben ze telkens slechts 2 sets. Al geeft dat natuurlijk net de meest stabiele baseline voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik probeer normaal zoveel mogelijk de test te volgen, meestal niet heel actief maar meer op de ahctergrond meerkijken of twitter volgen. Ik denk dat dit morgen en donderdag erg moeilijk wordt ivm werk...
De kriebels komen stiekem toch wel weer als het testen begint!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Geen nieuwe Safety car van Mercedes dus :(
AMG One was wel leuk geweest maar zal wel niet kunnen wegens de startprocedure en de onderhoudskosten..

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06

vhal

ಠ_ಠ

Vanuit dit oogpunt worden de auto's er echt niet mooier op en dan met name die dikke "blob" achterop. :/ De Alpine had het altijd al maar dit is wel de overtreffende trap....

Maar ach, als het maar werkt....behalve voor RB dan :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dV6oEMsC5rqd28H9bQH8_sIPC7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aEN1TI5kyHrE32ljk0i4JXoT.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Wie rijdt wanneer de komende 3 dagen? Staat er 1 naam dan rijdt deze de hele dag. Staan er 2 namen dan rijdt de eerste naam de ochtendsessie en de tweede naam de middagsessie.

TeamWoensdagDonderdagVrijdag
Red BullVERPER / VERPER
MercedesRUSHAMHAM / RUS
McLarenPIA / NORPIA / NORNOR / PIA
Aston MartinALO / STRALO / STRSTR / ALO
AlpineOCO / GASGAS / OCOOCO / GAS
HaasMAG / HULHUL / MAGMAG / HUL
WilliamsALB / SARSARALB
RBTSU / RICTSU / RICRIC / TSU
Kick SauberBOT / ZHOZHO / BOTBOT / ZHO
FerrariLEC / SAIonbekendonbekend

[ Voor 30% gewijzigd door Chocoball op 20-02-2024 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:07

pro_6or

amateur_60r

Bezulba schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Ik hoorde dat ze eens een nieuwe voorvleugel op de neus van Max’ privéjet hebben gemonteerd (zat al vol met zijn vrienden) en toen kwam hij helemaal niet meer van de grond zo veel downforce had dat ding.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

pro_6or schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:41:
[...]

Ik hoorde dat ze eens een nieuwe voorvleugel op de neus van Max’ privéjet hebben gemonteerd (zat al vol met zijn vrienden) en toen kwam hij helemaal niet meer van de grond zo veel downforce had dat ding.
Klinkt als een marketing dingetje of als onzin. De FAA laat never nooit niet toe dat een vliegtuig dermate gemodificeerd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Erazzzer schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:19:
[...]

Klinkt als een marketing dingetje of als onzin. De FAA laat never nooit niet toe dat een vliegtuig dermate gemodificeerd wordt.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/ca/0e/f8/ca0ef80929bd8af86f6a9c61b521a387.png
.

What REALLY Matters in F1 testing?

Iets met testing en sandbagging e.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
We zitten er klaar voor! Moet wel gewerkt worden, maar kan het in ieder geval volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Het is TeDasty :P *O* :+

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 21-02-2024 07:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:51
Eigenlijk slaat het nergens op om die testdagen te bekijken. Gras zien groeien is nog interessanter. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Zo we zitten er klaar voor! Welk team gaat er voor de eerste rode vlag zorgen?

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is allemaal nep, er zijn ondertitels! Vooropgezet plan!

Goeiemorgen. :Y)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo, laat het seizoen maar beginnen!

RUS staat al klaar

[ Voor 23% gewijzigd door sambalbaj op 21-02-2024 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdejong
  • Laatst online: 10:59
Waarschijnlijk 30 seconden vertraging vanwege "f bombs" en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Is Ted K overgestapt naar F1TV? of is het een gezamelijk ding.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De Alpine A524

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLPZ_qJpFsY7dSroMOLrEj0W9TI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sO9QschpyDARcAThhKR6zOlt.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xrGRE9ZtHFL2YicS8ugW-61Mww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W3mDIJXMeFMCFfXtvDQlzVLH.webp?f=fotoalbum_large

VF-24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkIbx0O2MIgsXWPOSgv5tJl5mCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3VlqgkOUWW4AnoY3OdkjSFuQ.webp?f=fotoalbum_large

RB-20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2nDJ4SMAixmnY02EQ7QX_mqrSM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/klamZ7iWFNMDH7spDKqXTxMR.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door G_Dragon op 21-02-2024 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Pierre schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:02:
Is Ted K overgestapt naar F1TV? of is het een gezamelijk ding.
Ted deed een paar seizoen terug nog een debrief show voor F1 TV maar dit is een gezamenlijke uitzending tussen F1 TV en Sky F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 19:19
It's lights out and away we go! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Ferrari rood en Kick felgroen vallen in ieder geval goed op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 21-02-2024 08:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:08
G_Dragon schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:05:
[Afbeelding]
Ik krijg alleen maar dit?
Kan je geen video meer starten of mis ik iets.
Werkt prima hier. Ben al sinds 7:55 live aan het kijken op F1TV.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

lets go!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GG17MCDXgAAgvUg?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Arn0uDz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:06:
[...]

Werkt prima hier. Ben al sinds 7:55 live aan het kijken op F1TV.
Found it, blijkbaar had mijn browser iets verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Toch ziet de Red Bull er wel goed uit. De Mercedes bounced wel of zag ik het fout.

[ Voor 36% gewijzigd door Pierre op 21-02-2024 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Ahh kieuwen in de brede schouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat fijn om te zien dat er weer auto's rijden!

Wauw die groene auto is echt heel gaaf op de baan _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door G_Dragon op 21-02-2024 08:14 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Een close-up van wat Red Bull nou precies gevonden heeft..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cj4sCcCj7-0HbOX7EZKfFmHtueY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PitwpYH2cv6pHd1ZhrWnGfCf.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
G_Dragon schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:12:
Een close-up van wat Red Bull nou precies gevonden heeft..

[Afbeelding]
Twee inlaten dus. Een verticale en ‘gewone’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

De neus is dus nog niet die we gaan zien tijdens de eerste vrije training op de Red Bull.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord