[F1 2024] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 56.974 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:44
G_Dragon schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:46:
Als ik de data-analyses mag geloven heeft Alpine dit jaar de slechtste auto op het veld, eerst aanstaande Vrijdag maar eens zien natuurlijk bij de kwalificatie.
Ze kunnen en willen het tekort aan motorvermogen niet inlopen en kijken uit naar 2026. Ondertussen zit er geen verf op de wagen en is de uitlaat dit seizoen recht zonder een knik. Alles om enigzins een paar honderdste of misschien zelfs een paar tiende te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:18
Chocoball schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:22:
[...]

Ze kunnen en willen het tekort aan motorvermogen niet inlopen en kijken uit naar 2026. Ondertussen zit er geen verf op de wagen en is de uitlaat dit seizoen recht zonder een knik. Alles om enigzins een paar honderdste of misschien zelfs een paar tiende te vinden.
Als Renault niet voor die tijd de stekker eruit trekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-08 17:42
Maarten_E schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:09:
Kan je dan niet de instellingen van maandag op de auto van Perez zetten? En hem van daaruit naar de instelling van Max te laten werken, of een happy middle daarin vinden. Ik snap dat je wil dat je auto zo snel mogelijk is, maar als de auto drie tienden langzamer in rondetijd is, maar in racecondities veel meer teruggeeft qua drivability, dat lijkt mij ook veel waard.
Het team maakt de auto zo snel mogelijk en Perez moet maar zorgen dat hij daarmee overweg kan, krijgt hij flink voor betaalt ook. Een wagen met een scherpe voorkant en overstuur is het snelst gebleken in de filosofie van Red Bull. Als Perez daar niet mee om kan gaan, dan moet Red Bull maar opzoek naar een andere coureur. Nu zit Perez nog lekker veilig, want Max wint alleen dat WCC wel. Als de andere teams dichterbij gaan komen, dan verwacht ik dat Red Bull snel opzoek gaat naar een coureur welke wel met de auto om kan gaan zonder al te veel tijd op Max te verliezen.

Het zou vreemd zijn als Red Bull de auto 0.2s minder snel maakt zodat de 2e coureur er beter mee overweg kan.
streamnl schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:15:
De paddock is al overtuigd dat lVerstaopen vooraan staat maar vraagt zich wel nog af hoe groot het verschil met Red Bull is. Volgens Marko zijn het 3 tienden, genoeg om een race mee te winnen.
Dat is ruim, 15 seconden voor een race van 50 rondes. Dat is bijna een gratis pitstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

streamnl schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:15:
De paddock is al overtuigd dat lVerstaopen vooraan staat maar vraagt zich wel nog af hoe groot het verschil met Red Bull is. Volgens Marko zijn het 3 tienden, genoeg om een race mee te winnen.
De 3 tiende was idd de uitkomst van de paddock analisten. Vermoed dat Marko gewoon met ze meepraat in de suggestieve vragen? :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Wat de media analisten er van vinden na 3 testdagen.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/list-of-the-pecking-order-as-mentioned-by-the-f1-pundits-v0-zti8k17beqkc1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7aef474fed7b52ca930d163f31a6cb7afaf944e2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Chocoball schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:29:
[Afbeelding]
The Race is zo’n outlier. Weg ermee :D

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Mercedes heeft aan de voorzijde iets bedacht om de achterste upper wishbone van positie te laten wisselen en dan niet in millimeter maar in centimeters. Niet alleen om zo te spelen met de aerodynamica maar ook met de anti-dive afstelling.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/amp/YMdmAXV2/s1200/mercedes-w15-front-suspension.webp

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motorsport.com/images/mgl/24vPLDg6/s500/mercedes-w15-front-suspension-.webp

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motorsport.com/images/mgl/0JBgAMA0/s500/mercedes-w15-front-suspension-.webp

https://www.motorsport.co...nsion-trick-w15/10579682/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-08 17:42
Chocoball schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:29:
[Afbeelding]
Ik sluit mij aan bij Palmer, zo zou ik het momenteel ook inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 01:53

alienfruit

the alien you never expected

@Chocoball Slim idee van Mercedes. Ik vraag mij af hoe gemakkelijk zoiets is toe te passen bij de andere teams. Lijkt mij best een grote verandering?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 19:14

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Chocoball schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:20:
Mercedes heeft aan de voorzijde iets bedacht om de achterste upper wishbone van positie te laten wisselen en dan niet in millimeter maar in centimeters. Niet alleen om zo te spelen met de aerodynamica maar ook met de anti-dive afstelling.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik zo kijk, hebben ze het plaatje er op maandag gewoon verkeerdom omgeschroeft.
Alsof er 'ᴉxɐʇ' staat in plaats van 'taxi' ...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
alienfruit schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:22:
@Chocoball Slim idee van Mercedes. Ik vraag mij af hoe gemakkelijk zoiets is toe te passen bij de andere teams. Lijkt mij best een grote verandering?
Niet aan te passen. De armen zitten aan het chassis, en dat zal dan weer door alle crash tests heen moeten. En een chassis is sowieso nogal heel erg duur. Neem mee dat 2026 volledig nieuwe regels krijgt, de budgetcap, en de windtunnelrestricties en echt niemand zal dit overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 01:53

alienfruit

the alien you never expected

Ja, goed punt daar had ik niet aan gedacht. Misschien wat voor de 2026 auto. Maar goed, ik heb wel zin in de race. Ook wel fijn dat het allemaal donderdag begint ipv. vrijdag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
alienfruit schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:22:
Ik zag al een antwoord van @RobertMe voorbijkomen hoe makkelijk voor andere teams zal zijn om dit over te nemen, lastig dus. Pas in 2025 weten we of dit idee interessant genoeg is om te kopiëren. De aanpassing zal zeker invloed hebben op het aerodynamisch pakket (van voor tot achter) op de wagen dus dat zal ook onderzocht moeten wporden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
Chocoball schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:12:
[...]

Ik zag al een antwoord van @RobertMe voorbijkomen hoe makkelijk voor andere teams zal zijn om dit over te nemen, lastig dus. Pas in 2025 weten we of dit idee interessant genoeg is om te kopiëren. De aanpassing zal zeker invloed hebben op het aerodynamisch pakket (van voor tot achter) op de wagen dus dat zal ook onderzocht moeten wporden.
Gaat niet gebeuren, dan nog eerder mid-season. Vanaf 1-1-25 zal elk team stoppen met de ontwikkeling van de 2025 auto. Immers mogen ze dan starten aan de ontwikkeling van de 2026 auto. Dus niemand gaat in de winter nog grote aanpassingen doen die doorontwikkeld moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 21:04
Mog schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:35:
[...]

The Race is zo’n outlier. Weg ermee :D
Ferrari op 1 is nog niet eens zo raar. Sauber op 5 vind ik meer verassend.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En deze mag inmiddels ook wel dicht. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord