https://f1manager.info/ranking/4605
Volgens mij zijn dat niet heel gekke aantallen toch? Je zag een tijdje terug wel eens van die YouTube filmpjes die alle acties van de coureurs als animatie toevoegt aan de video. Vaak van qwali laps. Daarin zag je hoef vaak ze op het stuur wat aanpassen en wat ze dan aanpassen.powah33 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:47:
Wat zegt die Logan nu ... dat hij 6x per rondje zijn rem balance verzet??? misschien zit hij daarom wel zo vaak naast de track ... FOCUS Logan FOCUS!!
[ Voor 26% gewijzigd door spartacusNLD op 23-02-2024 14:49 ]
Voor mij toch net iets minder omdat Max toen nog de underdog was. En die kreeg dan af en toe een bot toegeworpen.Maurice079 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:39:
[...]
Voor de volledigheid: ik vond 2014-2020 net zo erg
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Voor een topper misschien niet .... maar Logan zit meer naast de baan dan op de baan .. misschien iets meer focus op de baan en niet zoveel kloten met je settings.spartacusNLD schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:48:
[...]
Volgens mij zijn dat niet heel gekke aantallen toch?
ff serieus ik wist wel dat ze settings veranderen ..maar ik vind 6 x settings veranderen per rondje best veel.
[ Voor 14% gewijzigd door powah33 op 23-02-2024 14:51 ]
De kans is zonder dat kloten wellicht groter dat je de baan af gaat. Hoe dan ook, daar ligt het niet aan, dat gaat blindelings en op de automatische piloot. Je hoeft geen settings in.powah33 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:49:
[...]
Voor een topper misschien niet .... maar Logan zit meer naast de baan dan op de baan .. misschien iets meer focus op de baan en niet zoveel kloten met je settings.
Er wordt juist in een pole lap en al helemaal gedurende tests ontzettend veel aangepast op het stuur. Brake bias, brake migration, engine braking kan allemaal met een vinger.
[ Voor 15% gewijzigd door FirePuma142 op 23-02-2024 14:59 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
:fill(white):strip_exif()/f/image/g7Q93tI3LU9W2FxZHOiKlyt8.png?f=user_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Full wets! Er komt regen aan.
Nvm hij gaat net de baan weer op!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zou eens een kwalificatie run kijken via een onboard. Menig coureur verzet de balans voor bijna elke bochtpowah33 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:47:
Wat zegt die Logan nu ... dat hij 6x per rondje zijn rem balance verzet??? misschien zit hij daarom wel zo vaak naast de track ... FOCUS Logan FOCUS!!
Kwalie is wat anders dan elke ronde in een hele race... en daar ging het bij logan overHolk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:01:
[...]
Zou eens een kwalificatie run kijken via een onboard. Menig coureur verzet de balans voor bijna elke bocht
Idempowah33 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:13:
[...]
Kwalie is wat anders dan elke ronde in een hele race... en daar ging het bij logan over

Stint του Verstappen (C3) #RB20
— F1 Debrief (@f1debrief) 23 februari 2024
outlap
1: 37.752
1: 37.575
1: 37.422
1: 37.285
1: 37.172
1: 37.177
1: 37.221
1: 37.160
1: 37.130
1: 37.058
1: 37.124
1: 37.208
1: 37.205
1: 37.233
1: 37.116
inlap#Day3 #PM #F1Testing #F1 @redbullracing
Robotverstappen is weer aan t rijden
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat hadden ze verleden jaar ook al.spartacusNLD schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:29:
Ze hadden het op viaplay net over de sponsor display's die in de auto van mclaren zijn ingebouwd (net voor de headrest, links en rechts van de helm van de rijder) Heel raar idee dat je dadelijk gewoon net als bij voetbal bewegende raclame op een auto gaat krijgen..
"When you grow up your heart dies"
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
GEBRUIK SPOILERTAGS!Pierre schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:38:
Die Red Bull rijdt op railsWil het niet spoilen maar die Verstappen wordt (volgens mij) gewoon weer WDC.
Die is vandaag niet aan de beurt, heeft er al 1,5 dag op zitten.G_Dragon schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:41:
Wat is er trouwens aan de hand bij Sargeant? Die heeft namelijk nog geen tijd gezet.
Die heeft vrij, Albon doet vandaag de dag. Gisteren had SAR de hele dag.G_Dragon schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:41:
Wat is er trouwens aan de hand bij Sargeant? Die heeft namelijk nog geen tijd gezet.
I think 19 drivers in the paddock now will think that they will not win the championship."
"I would say, I think after seeing Max and the Red Bull car this year, there are less chances for everybody to win a race this year."
Dat betekent, stam + t .
Dat heeft hij helemaal verkeerd; het moet zijn "fewer chances".
[ Voor 60% gewijzigd door pilskes op 23-02-2024 16:05 ]
Ze hebben vijf compounds (en wets) mee dus er is niet echt een "soft". Als je het over de C5 hebt, nee, die hebben ze niet mee. De C4 heeft hij volgens mij wel mee gereden vandaag volgens mij toch niet. Als je het over de C3 hebt, wat normaliter op Bahrein de "soft" is, jazekerFormula one schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:16:
Redbull nog niet op softs gereden?
[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 23-02-2024 16:21 ]
Die hadden ze in 2022 of 2023 ook al toch?spartacusNLD schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:29:
Ze hadden het op viaplay net over de sponsor display's die in de auto van mclaren zijn ingebouwd (net voor de headrest, links en rechts van de helm van de rijder) Heel raar idee dat je dadelijk gewoon net als bij voetbal bewegende raclame op een auto gaat krijgen..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
ik neem aan dat iedere compound door Pirellie geleverd kan worden? Lec rijd op C5 rond nl op het momentDataGhost schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:18:
[...]
Ze hebben vijf compounds (en wets) mee dus er is niet echt een "soft". Als je het over de C5 hebt, nee, die hebben ze niet mee. De C4 heeft hij volgens mij wel mee gereden vandaag volgens mij toch niet. Als je het over de C3 hebt, wat normaliter op Bahrein de "soft" is, jazeker
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Extigo in "[F1 2024] Testdagen"Wognummer schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:22:
[...]
ik neem aan dat iedere compound door Pirellie geleverd kan worden? Lec rijd op C5 rond nl op het moment
Red Bull heeft geen C5 gekozen dus die kunnen daar ook niet op gaan rijden. Mercedes, Ferrari, Williams en Stake wel, de overige teams niet.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
leclercBuizerd__NL schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:24:
Iemand de rondentijden van Leclerc?
c3 medium band
1.37.173
1.37.366
1.37.363
1.37.476
1.37.583
1.37.724
1.37.598
1.37.618
1.37.703
1.38.215
1.37.742
1.38.177
1.38.109
1.38.336
1.38.161
1.38.458
1.38.410
1.38.668
banden wissel
c2 harde band
1.36.393
1.36.404
1.35.880
1.36.015
1.36.261
1.36.016
1.36.257
1.36.167
/f/image/3S2kubFFq5Tk1nPZJt4qYrxF.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 23-02-2024 16:27 ]
Hier ook. Vandaag nog erger dan gisteren en eergisteren. Kwaliteit vaak zodanig slecht dat de linker balk met de coureurs en tijden slecht leesbaar of vollkomen onleesbaar is, vaak buffering.JB schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:03:
[...]
Heb ik ook. Sinds laatste 15-30 min hapert de boel regelmatig.
Ik hoop echt dat dit met de races beter gaat, vorige seizoenen was dat maar af en toe.
Nee. Nieuw paneeltje met daarin de oude intake. Voorheen hadden ze alleen de opening in de neus. Na Qatar heeft de FIA de regels aangepast zodat er ook een intake bovenop de neus mag (bij Verstappen twee inlets naast de 1). En dit is de eerste keer dat Red Bull de intake voor in de neus heeft (bij de RB20). Maar het idee van de intake is niet nieuw nieuw.spartacusNLD schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:27:
nieuwe intake op de neus. was eerder deze test afgedekt.
[Afbeelding]
Wie weet zijn ze ook hun failovers aan het testen door er af en toe een server uit te trekken.Vanquish92 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:33:
[...]
Hier ook. Vandaag nog erger dan gisteren en eergisteren. Kwaliteit vaak zodanig slecht dat de linker balk met de coureurs en tijden slecht leesbaar of vollkomen onleesbaar is, vaak buffering.
Ik hoop echt dat dit met de races beter gaat, vorige seizoenen was dat maar af en toe.
Vandaag geen issues. 1x hing het straks even kort.Vanquish92 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:33:
[...]
Hier ook. Vandaag nog erger dan gisteren en eergisteren. Kwaliteit vaak zodanig slecht dat de linker balk met de coureurs en tijden slecht leesbaar of vollkomen onleesbaar is, vaak buffering.
Mijn boefje is liev!
Mijn boefje is liev!
Timeboard zegt nu wel C5 bij LECTinusXIII schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:26:
[...]
Klopt, C5 heeft die rode streep niet. En volgens mij heeft Ferrari geen C5.
Mijn boefje is liev!
RUS op C4
MAX C3
Mijn boefje is liev!
Adrian wou weten hoe aerodynamisch Verstappen is in de RB20?
Ja ik denk dat er helikoptertape is getest voor de scheetjesChocoball schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:59:
[...]
Adrian wou weten hoe aerodynamisch Verstappen is in de RB20?
Mijn boefje is liev!
Red Bull heeft niet zachter dan C3.TheBrut3 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:59:
Max uitgestapt, dus ik neem aan geen pushlap op een zachtere band.
Commentaar zei net ook al dat hij die 4 tienden heeft gezet op een "used tyre" icm indrukwekkende racepace (voor zover ze die kunnen herleiden).
Mijn boefje is liev!
Net zoals gisteren. Had je ook al kunnen zien aankomen. Klok liep tot 17:10 (19:10 local time). Ook vandaag wilde FIA 10 minuten voor testen VSC, rode vlag etc.G_Dragon schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:57:
Nee een rode vlag...
Vandaar. Ik wist niet dat RBR al hun C4 al had gebruikt. Heb vanochtend volgens mij geen staatje voorbij zien komen hier.Chocoball schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:00:
Red Bull heeft niet zachter dan C3.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ze hebben voor de testdagen de C4 en C5 overgeslagen.TheBrut3 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:03:
[...]
Vandaar. Ik wist niet dat RBR al hun C4 al had gebruikt. Heb vanochtend volgens mij geen staatje voorbij zien komen hier.
Extigo in "[F1 2024] Testdagen"
Volgens dat plaatje heeft RBR toch echt 4x C4 en inderdaad geen C5.Chocoball schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:06:
Ze hebben voor de testdagen de C4 en C5 overgeslagen.
Extigo in "[F1 2024] Testdagen"
Je weet niet of RB met een kuub zand heeft rondgereden en Ferrari de oliekeeringen uit het blok heeft getrapt.Blik1984 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:52:
Heb het idee dat Ferrari toch ook wel erg sterk is als ik de rondetijden bekijk. Maar toch zijn de reporters vrij stellig met Red Bull als sterkste team, ik vraag het me serieus af
Er valt simpelweg niets over te zeggen..
Iedereen behalve Verstappen.Mog schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:27:
Alonso’s takeaway van de testdagen: 19 coureurs weten dat ze geen kampioen worden. Ik ben benieuwd welke 19 coureurs hij bedoelt.
Zie Apache4u in "[F1 2024] Testdagen"
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De snelste Sauber (Alfa Romeo) vorig jaar tijdens de kwalificatie had een tijd van 1:31.443. Dus Zhou heeft wel lopen pushen met 1:30.647. En ook Tsunoda is een stuk sneller dan de kwalificatie vorig jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Mog op 23-02-2024 18:07 ]
Nou, als ik de journalisten moet geloven niet, die zeggen dat Red Bull ruim voor ligt. Maar volgende week zal het uitwijzenMikeyMan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:59:
We zijn nu ineens allemaal in de veronderstelling dat het toch Ferrari wordt dit jaar?
Wel op zachtere banden dan beschikbaar in het raceweekend vorig jaarMog schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:05:
[...]
De snelste Sauber (Alfa Romeo) vorig jaar tijdens de kwalificatie had een tijd van 1:31.443. Dus Zhou heeft wel lopen pushen met 1:30.647. En ook Tsunoda is een stuk sneller dan de kwalificatie vorig jaar.
Team | Totaal |
---|---|
Red Bull | 390 |
Mercedes | 360 |
Ferrari | 416 |
Mclaren | 327 |
Aston Martin | 378 |
VCARB | 366 |
Sauber | 378 |
Williams | 299 |
Alpine | 333 |
Haas | 441 |
Motor | Totaal | Gemiddeld per team |
---|---|---|
Honda | 756 | 378 |
Mercedes | 1364 | 341 |
Ferrari | 1235 | 411,6666667 |
Alpine | 333 | 333 |
Je zult hem zo moeten spuiten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Op het hoofdkantoor van Liberty Media zo’n seizoensauto zou wel leuk zijn.
Red Bull lijkt het sterkst. Op de voet gevolgd door een heel sterk ogend Ferrari. En ook McLaren lijkt snel te zijn. Op de een of andere manier is Mercedes er nog niet helemaal. Het ding lijkt te dweilen. Er waren meerdere situaties dat het niet goed oogde.
Hele voorlopige conclusies / beschouwing van wat we hebben kunnen zien. Tenminste wat ik dacht te zien. Tussen het werk door. Volgende week weten we meer. Goed weekend allemaal.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Kijkt de baas mee ofzo?AvK schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:49:
Na 3 dagen de testen letterlijk zijdelings een beetje gevolgd te hebben, mijn tablet stond naast mijn werk computer...... Ik keek zo nu een dan even opzij..... Heb gewoon gewerkt hoor, geen productie verlies gehad. Daar zijn die test dagen ook te saai voor.... Is mijn voorlopige conclusie:
Red Bull lijkt het sterkst. Op de voet gevolgd door een heel sterk ogend Ferrari. En ook McLaren lijkt snel te zijn. Op de een of andere manier is Mercedes er nog niet helemaal. Het ding lijkt te dweilen. Er waren meerdere situaties dat het niet goed oogde.
Hele voorlopige conclusies / beschouwing van wat we hebben kunnen zien. Tenminste wat ik dacht te zien. Tussen het werk door. Volgende week weten we meer. Goed weekend allemaal.
Verder wel met je eens, behalve McLaren. Ik vind ze erg lastig te lezen. Enerzijds heb ik ze maar weinig ronden zien maken. Alleen Williams had er minder. Betrouwbaarheid issues? Niet genoeg opgelet daarvoor.
Maar anderzijds hebben ze zich ook niet laten verleiden tot het maken van glory runs. Ze staan maar ergens in het midden van de tijden lijst met vroege tijdstippen en C3 banden. Ofwel ze konden niet harder of mochten niet harder. Maar de zandzakken moeten er wel uit voor komend weekend, want vind wel dat ze weer terug horen aan de voorkant van de grid.
Mee eens. Ik heb nog steeds niet echt een idee wat ik dit jaar van “mijn clubje “ kan verwachten.Fauna schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:52:
[...]
Verder wel met je eens, behalve McLaren. Ik vind ze erg lastig te lezen. Enerzijds heb ik ze maar weinig ronden zien maken. Alleen Williams had er minder. Betrouwbaarheid issues? Niet genoeg opgelet daarvoor.
Maar anderzijds hebben ze zich ook niet laten verleiden tot het maken van glory runs. Ze staan maar ergens in het midden van de tijden lijst met vroege tijdstippen en C3 banden. Ofwel ze konden niet harder of mochten niet harder. Maar de zandzakken moeten er wel uit voor komend weekend, want vind wel dat ze weer terug horen aan de voorkant van de grid.
Ik hoop top 3 als team, waarbij ze dit jaar enkele podiumplaatsen pakken.
Liefst meer natuurlijk, maar top 3 is denk ik realistischer.
Ik zie Ferrari, Mercedes en McLaren wel redelijk bij elkaar zitten, AM en RB zijn wat lastiger omdat het lijkt dat er meer in zit dan ze lieten zienstreamnl schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:16:
[...]
Mee eens. Ik heb nog steeds niet echt een idee wat ik dit jaar van “mijn clubje “ kan verwachten.
Ik hoop top 3 als team, waarbij ze dit jaar enkele podiumplaatsen pakken.
Liefst meer natuurlijk, maar top 3 is denk ik realistischer.
Mijn inschatting is 2023 maar dan dichter bij elkaar. Verslapping van RB zal gelijk leiden tot een race loss. Zolang de anderen om de punten strijden zal RB sowieso WDC wel pakken maar WCC zou ook zo maar naar Ferrari kunnen gaan. Sainz gaat Charles op een hoop rijden dit jaar dus perez gaat sowieso naar 4e ofzo worden.
De grijns van Verstappen sprak ook boekdelen anders.Lynx schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:59:
“A smiling Alonso at the press meets is always dangerous”
Dat kan juist ook een voordeel voor RB zijn. Bij Ferrari en Merceds zal dus geen van de twee rijders geneigd zijn een andere teamgenoot iets te gunnen. Dat kan zomaar een voordeel zijn voor Perez.Lynx schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:59:
Mijn inschatting is 2023 maar dan dichter bij elkaar. Verslapping van RB zal gelijk leiden tot een race loss. Zolang de anderen om de punten strijden zal RB sowieso WDC wel pakken maar WCC zou ook zo maar naar Ferrari kunnen gaan. Sainz gaat Charles op een hoop rijden dit jaar dus perez gaat sowieso naar 4e ofzo worden.
Mits Perez een beetje beter gaat sturen.werphengel schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:03:
[...]
Dat kan juist ook een voordeel voor RB zijn. Bij Ferrari en Merceds zal dus geen van de twee rijders geneigd zijn een andere teamgenoot iets te gunnen. Dat kan zomaar een voordeel zijn voor Perez.
Mag Sainz wel, maar dat hij zijn teamgenoot zal overklassen denk ik niet.Lynx schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:59:
Daar is Sainz net een beetje teveel wisselvallig voor imho.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Vorig jaar heeft hij Charles ook verslagen. Ferrari heeft hem tijdens het seizoen vaak geslachtofferd en nog eindigt hij maar 6 punten achter Charles. Als Sainz en Leclerc gelijkwaardig behandeld zouden worden zou Sainz dik gewonnen hebben.Sepp14 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:09:
[...]
Mag Sainz wel, maar dat hij zijn teamgenoot zal overklassen denk ik niet.
Daar is Sainz net een beetje teveel wisselvallig voor imho.
Sainz is meer een vechter, Leclerc heeft meer rauwe snelheid.Mog schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:31:
[...]
Vorig jaar heeft hij Charles ook verslagen. Ferrari heeft hem tijdens het seizoen vaak geslachtofferd en nog eindigt hij maar 6 punten achter Charles. Als Sainz en Leclerc gelijkwaardig behandeld zouden worden zou Sainz dik gewonnen hebben.
We gaan het zien, al wordt het weer een seizoen als vorig jaar, de gevechten in het middenveld zijn om te smullen soms.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dan wordt 2025 helemaal lachten als Leclerc en Hamilton in 1 team zitten, wie is dan de 1e rijderMog schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:31:
[...]
Vorig jaar heeft hij Charles ook verslagen. Ferrari heeft hem tijdens het seizoen vaak geslachtofferd en nog eindigt hij maar 6 punten achter Charles. Als Sainz en Leclerc gelijkwaardig behandeld zouden worden zou Sainz dik gewonnen hebben.
- Dat Red Bull vooraan loopt op de rest ligt eerder aan Verstappen want Perez rijdt in dezelfde groep mee waar ook Ferrari, Mercedes, McLaren en Aston Martin in zitten. De paddock vraagt zich vertwijfeld of Verstappen niet een paar slaaptabletten kan krijgen.
- Als de experts aan de achterkant van het veld kijken dan komt 1 naam naar boven, Alpine. De A524 is te zwaar, aerodynamisch inefficiënt, langzaam op een ronde en in de longrun. Een fabrieksteam achteraan het veld is geen optie en daarmee mogelijk een overnamekandidaat. Ook blijken verschillende hooggeplaatste ingenieurs op het punt te staan het team te verlaten.
- De rest is nog niet duidelijk. Teams voeren allemaal hun eigen programma's af en zijn vooral bezig de zwakheden die ze in 2023 hadden dit jaar op te lossen. Zelden waren de teams gelijktijdig met soortgelijke afstellingen onderweg.
- Na 19.997 testkilometers zijn er 2 groepen. De eerste groep achter Verstappen bestaat uit Perez, Mercedes, Ferrari, McLaren en Aston Martin.. De groep daarachter bestaat uit RB, Williams, Sauber, Haas en Alpine. De samenstelling van de teams wisselt nogal omdat het veld erg dicht bij elkaar zit. Vandaag ben je 2e en morgen 10e aldus McLaren teambaas Stella.
- De betrouwbaarheid van de wagen was adembenemend te noemen.. Enige wagen met problemen was die van Albon met een benzinepomp die dienst weigerde. Dat zorgde niet eens voor een rode vlag.
- De concurrentie bleef vooral verbaasd achter bij de longruns van Verstappen en met name van de vrijdagmiddag. Zo constant dat er nauwelijks sprake leek van bandenslijtage bij hem.De paddock is al overtuigd dat lVerstaopen vooraan staat maar vraagt zich wel nog af hoe groot het verschil met Red Bull is. Volgens Marko zijn het 3 tienden, genoeg om een race mee te winnen.
- Perez lijkt al nerveus te worden over zijn toekomst en brengt zicht overal in stelling mocht hij zijn zitje verliezen. Gemiddeld is Perez 6-7 tienden langzamer dan Verstappen. Marko geeft aan dat Perez zijn eigen ding moet doen en Verstappen moet vergeten.
- De RB20 had alleen op de eerste testdag een aanpassing nodig vanwege onderstuur. Dat Red Bull niet de RB19 doorontwikkelt heeft maar met een nieuw concept komt is bewonderingswaardig. Er bestaat altijd een risico dat een nieuw concept mislukt du de simulaties hebben goed hun werk gedaan. Red Bull is de concurrentie steeds een stap vooruit aldus Wlliams teambaas Vowles. "In 2022 begreep Red Bull als eerste de problemen rond bouncing. Terwijl de rest nog bezig was het te begrijpen was Red Bull al bezig om de maximale neertwaartse druk uit de ondervloer te krijgen. Vorig jaar kregen we pas door hoe dat in zijn werk ging en onze wagens van dit jaar zijn daarop aangepast. Ondetussen is Red Bull al weer bezig de rest van aerodynamica rond de wagen te verbeteren.".
- Ferrari had op 2 testdagen de snelste dagtijd alleen wel op de C4 band. Red Bull, McLaren en Aston Martin hebben de C4 band niet gebruikt. De C4 is volgens Pirelli 6-7 tienden sneller dan de C3.
- Ferari zou in de longrun beter zijn geworden maar is nog niet op het niveau van Mercedes. Mercedes was vrijdag aan het experimenteren met meer anti dive met als direct gevolg dat de balans veranderde en kreeg ook last van bouncing weer..
- De rest van het veld was vooral aan het leren. Sommige zwakheden waren weg, anderen bestaan nog of er zijn nieuwe problemen bijgekomen. Voor Haas gold niet de snelste ronde maar eerst andere problemen oplossen. 2 dagen lang heeft het team alleen longruns gereden met als resultaat dat de wagen de banden na 10 ronden niet meer opvreet. Op de 3e dag was Hülkenberg slechts 9 tienden langzamer op de C3 band dan Verstappen ook dat is voor Haas een compliment.
En
Gemiddeld is Perez 6-7 tienden langzamer dan Verstappen. Marko geeft aan dat Perez zijn eigen ding moet doen en Verstappen moet vergeten.
Hmmm, dat wordt dan interessant
Ze konden echt geen 3 kilometer meer rijden? Tsjongejonge.Chocoball schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:54:
• Na 19.997 testkilometers zijn er 2 groepen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Even een auto een rondje extraMaarten_E schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:19:
[...]
Ze konden echt geen 3 kilometer meer rijden? Tsjongejonge.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Conclusie: perez kan niet met de settings van Max. If so is 6-7tienden wel waarschijnlijk aangezien Albon al aangetoond had dat dat het werkelijke verschil van Checo VS Max was (in zijn poging aan te tonen dat hij in 2019 slechts .300 er achter zat.)
Checo roemloos ten onder?
De RB20 had op maandag nog last van onderstuur wat Perez meer bevalt maar dat al snel verholpen waardoor de voorkant meer direct werd wat Perez juist minder bevalt.Lynx schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:58:
Wat ik dag twee meen gehoord te hebben is dat perez ook flink aan het zoeken was naar de afstelling. Dat terwijl Max in principe op dag 1 direct los was, en vrijdagmiddag vanaf de eerste rit snel.
Conclusie: perez kan niet met de settings van Max. If so is 6-7tienden wel waarschijnlijk aangezien Albon al aangetoond had dat dat het werkelijke verschil van Checo VS Max was (in zijn poging aan te tonen dat hij in 2019 slechts .300 er achter zat.)
Checo roemloos ten onder?
Kan je dan niet de instellingen van maandag op de auto van Perez zetten? En hem van daaruit naar de instelling van Max te laten werken, of een happy middle daarin vinden. Ik snap dat je wil dat je auto zo snel mogelijk is, maar als de auto drie tienden langzamer in rondetijd is, maar in racecondities veel meer teruggeeft qua drivability, dat lijkt mij ook veel waard.Chocoball schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:04:
[...]
De RB20 had op maandag nog last van onderstuur wat Perez meer bevalt maar dat al snel verholpen waardoor de voorkant meer direct werd wat Perez juist minder bevalt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat zou een optie lijken maar deze generatie wagens vraagt meer van de coureur en het vermogen om zijn rijstijl aan te passen..Dit speelt bij Perez al sinds de RB18. Zoals je aangeeft wil het team de wagen zo snel mogelijk maken maar dat resulteert bij Perez dat hij last krijgt van overdriving omdat het vertrouwen ontbreekt, terwijl Verstappen wel met de afstelling overweg kan. Stellen ze de wagen zo af dat Perez er beter mee om kan gaan is Perez automatisch langzamer dan Verstappen die met de snellere afstelling rijdt.Maarten_E schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:09:
[...]
Kan je dan niet de instellingen van maandag op de auto van Perez zetten? En hem van daaruit naar de instelling van Max te laten werken, of een happy middle daarin vinden. Ik snap dat je wil dat je auto zo snel mogelijk is, maar als de auto drie tienden langzamer in rondetijd is, maar in racecondities veel meer teruggeeft qua drivability, dat lijkt mij ook veel waard.
Dat was al bekend uit meerdere interview met mensen (zijn engineers) dat Max met bijna elke wagen snel kan zijn vanwege zijn aanpassingsvermogen.hjs schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:08:
Of Max kan zich beter aanpassen aan de auto en Per heeft de juist afstelling nodig
"When you grow up your heart dies"
Ook Albon zegt hierover dat Max op extreme settings zit met afstellingen. Hij omschreef het als een computermuis die op maximaal staat wanneer je deze aanraakt en dus naar de hoek van het scherm schiet.sjaool schreef op zondag 25 februari 2024 @ 00:33:
[...]
Dat was al bekend uit meerdere interview met mensen (zijn engineers) dat Max met bijna elke wagen snel kan zijn vanwege zijn aanpassingsvermogen.
Geen idee of dat nodig is voor de RB20 maar als je daar meer mee uit de auto kan halen, dan gaat PER sowieso altijd het onderspit delven.
Mijn boefje is liev!
Maar afstellen van de auto is hij ook erg goed in.
Daarnaast is zijn technische kennis over de auto ook zeer hoog.
Ricciardo noemde ooit een nerd omdat hij zoveel wist
En dat maakt dat je zo goed bent. Kan nu al niet wachten tot 2025, waarbij er andere zaken duidelijk worden mbt compleetheid coureurs.d-vine schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:55:
Max kan als geen ander het maximale uit een auto halen ongeacht de afstelling.
Maar afstellen van de auto is hij ook erg goed in.
Daarnaast is zijn technische kennis over de auto ook zeer hoog.
Ricciardo noemde ooit een nerd omdat hij zoveel wist
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |