Zoals hier boven al werd aan gegeven: Doen waar jij jezelf prettig bij voelt, en wat bij jou situatie past. Niemands huis, woonsituatie, gewoonte en wensen zijn het zelfde.0re0 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:26:
Laten jullie de airco snachts draaien met deze temperaturen? Of smorgens weer volle bak aan?
Ik heb nu voor het eerst de airco als hoofdverwarming en zat vandaag om een 35m2 woonkamer op 21 graden te houden op 10 Kwh. Schrok toch nog redelijk van het verbruik. (5kw airco)
Gisteren 6,6kWh verbruikt, en vandaag 7,5kWh. Airco staat nu uit en gaat morgen om 5.15 weer aan, dan is het 6uur bij opstaan weer aangenaam. Ik heb namelijk ook een 5kW split die aardig is overgedimentioneerd. In de slaapkamer gaat hij uit en als hij 's nachts de woonkamer op temperatuur moet houden, gaat hij nu snel pendelen of defrosten. Ik heb momenteel liever dat hij overdag lekker rustig door kan draaien, als beide units kunnen draaien.
Vanochtend om 05.00 was het hier 19°C dus geen grote daling, en verder staat het setpoint overdag op 21°C.
:strip_exif()/f/image/kRBq8k2gMHFpbGIgAbAvcHP8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mOR0g4LGAgauXyPSXcWrIFLd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HU52ngOEuGfs7X7HMSDE4n8O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7Z4hA8L44ECjD7Y6zlIkiYID.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DMYq1kJr1YURs2XOsPYDEATP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wT0EjTy4fe7LdXNjuVrCWbwa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2cDGFI8rBegoiQgqp8fG98rW.jpg?f=fotoalbum_large)