Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ClimaControl: Slimme besturing voor airco's

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
ThinkPad schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:44:
Ok ik moet met het schaamrood op de kaken bekennen dat ik vraagtekens had bij de regeling die vanavond wat vreemd deed, maar waar ik uiteindelijk zelf de schuldige was. TL;DR: Gebruik de silent mode NIET met lage buitentemperaturen. Je knijpt je unit af waardoor hij mogelijk het setpoint nooit gaat halen!

Unit draaide hele avond al op zo'n ~620W, compressor op 44Hz. Fan binnenunit blaast vrij hard. Return air en sensor temperature beiden zo'n 20°C, setpoint 21°C. Ik heb het koud en tikte het setpoint een halfje omhoog. Maar geen reactie van de airco, stroomverbruik (620W) en compressorfrequentie (44Hz) blijven gelijk. In tussenpozen van een paar minuten steeds het setpoint een halve graad hoger, geen verandering.

Edit: net de remote erbij gepakt, setpoint op 23 en nu trapt hij hem wel op z'n staart 8)7 Ik had vermoedelijk silent mode nog aan staan, als ik die toggle op de AB dan kan ik het reproduceren, hij gaat dan van volgas 1800W en 97Hz terug naar 623W / 44Hz. Achteraf gezien was dat in silent mode dus al de max. van de compressor! Maar dat is met dit weer (is hier nu rond 0°C) gewoon te weinig.

@LED-Maniak Het veld 'silent_mode' in de JSON staat hier altijd op 'false', ongeacht of ik hem nou via AB aan/uit zet. Lijkt mij een bug? Ik kom er hierdoor nu pas achter dat m'n unit op silent mode stond omdat ik de remote uit de lade pakte en zag dat het icoontje in het display actief was. Zou dit veld ook graag uitlezen in Home Assistant.
Lol, ik heb hier vandaag ook eens geëxperimenteerd met de silent mode op de mhi (toevallig!). Dat leek aanvankelijk goed te gaan, want hij bleef rustig rond de 600W draaien. Ik kwam er alleen achter dat hij mijn setpoint net niet haalde, dus net als jij heb ik de temperatuur verhoogd, maar hij bleef op 600W draaien... na onderzoek blijkt dat silentmode ongeveer op een derde van het opgenomen vermogen maximaliseert. Kortom, onder deze omstandigheden is dat voor ons niet genoeg om de boel lekker op 21 graden te houden :)

Zou het niet mogelijk zijn dat je met de CC zelf het maximale vermogen kunt instellen? Bijvoorbeeld 900W? Ik heb op deze dagen van die enorme pieken dat hij snel wil verwarmen en dan zie ik rustig 1800W aantikken. Ja, de ruimte wordt snel warm en dan moduleert hij weer terug naar veel lager vermogen. Dit zou voor mij best subtieler mogen (en langer mogen duren) en dat scheelt ook een hoop geluid met de fan op bijna maximaal.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:31
@renzo4000 welke combinatie van binnen- en buitenunit heb jij?

Mijn SCM50 met SRK35 gaat hier van 75% naar 100%
De SRK35ZSX van Thinkpad van 45% naar 100%

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• renzo4000
LED-Maniak schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:42:
@renzo4000 welke combinatie van binnen- en buitenunit heb jij?

Mijn SCM50 met SRK35 gaat hier van 75% naar 100%
De SRK35ZSX van Thinkpad van 45% naar 100%
Ik heb dezelfde als @ThinkPad. Aangezien ik een max van 600W zag bij silentmode aan en zonder silentmode een max van 1800W heb ik de assumptie gedaan dat het ongeveer een derde is, maar dat werkt waarschijnlijk anders dan :p

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• LED-Maniak
renzo4000 schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:56:
[...]

Ik heb dezelfde als @ThinkPad. Aangezien ik een max van 600W zag bij silentmode aan en zonder silentmode een max van 1800W heb ik de assumptie gedaan dat het ongeveer een derde is, maar dat werkt waarschijnlijk anders dan :p
Je kan het testen met bovenstaande commando's. Even setpoint heel hoog zetten en dan aan- of uitzetten met >30 seconde er tussen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• renzo4000
LED-Maniak schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:57:
[...]

Je kan het testen met bovenstaande commando's. Even setpoint heel hoog zetten en dan aan- of uitzetten met >30 seconde er tussen.
Dat kan zeker alleen als je HA hebt? Ik heb namelijk Homey en zie zo even niet waar ik die commando's kan uitvoeren.

• LED-Maniak
renzo4000 schreef op maandag 24 november 2025 @ 23:15:
[...]

Dat kan zeker alleen als je HA hebt? Ik heb namelijk Homey en zie zo even niet waar ik die commando's kan uitvoeren.
Gewoon via je webbrowser:

- http://192.168.1.1/control?cmd=heatpump&silent_mode=off
- http://192.168.1.1/control?cmd=heatpump&silent_mode=on

http://192.168.1.1 even aanpassen ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:40
renzo4000 schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:38:
[...]
Zou het niet mogelijk zijn dat je met de CC zelf het maximale vermogen kunt instellen? Bijvoorbeeld 900W? Ik heb op deze dagen van die enorme pieken dat hij snel wil verwarmen en dan zie ik rustig 1800W aantikken. Ja, de ruimte wordt snel warm en dan moduleert hij weer terug naar veel lager vermogen. Dit zou voor mij best subtieler mogen (en langer mogen duren) en dat scheelt ook een hoop geluid met de fan op bijna maximaal.
De “peak-cut timer” functionaliteit zou daar beter geschikt geschikt voor zijn. Dan kun je zelf een limiet kiezen i.p.v. een vaste waarde van beperking op ~1/3e a 1/2 qua vermogen met de silent stand. Zoek maar eens op “peak” in dit topic voor meer uitleg. Is een functie op de officiële wandbediening.

Wordt nog door LED-Maniak aan gewerkt om in de ClimaControl te implementeren: LED-Maniak in "ClimaControl: Slimme besturing voor airco's"

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2025 06:25 ]

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:35
LED-Maniak schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:56:
[...]

Oeps. :) Wel leerzaam!

[...]

Dat klopt. Silent mode flag is er een die ik zet afhankelijk van het commando dat gestuurd wordt, maar het werkt nog niet dus ergens mis ik nog het zetten van de juiste bits. Wellicht kunnen we naar jouw airco kijken als je hem in silent mode zet en weer uit om te zien wat er voorbij komt en wat ik wellicht nog mis om het werkend te krijgen?

Om met de black friday gekte mee te doen :+ :

Ik heb nog een aantal prototype wand- en muurhouders voor de draadloze sensor.
Voor diegenen die nog een ClimateControl module willen en deze week bestelt direct via DM, krijgt een van de twee houdertjes erbij. OP=OP. Ik ga ze niet los versturen(verzendkosten zijn bijna net zo hoog als de houders kosten..)
Komen die later nog wel beschikbaar voor verkoop of kan iemand ze maken? De sensoren liggen nu tussen decpennen, agendas en andere zooi op het bureau en dat is niet altijd ideaal. Ik was nog steeds wachtende op de beschikbaarheid van de houdertjes. :-)

• xHEMANx
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2Z1WGo-VkKIUIxPI-wVXmMXLXc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G7684Awosy55V503TbdP3T1N.jpg?f=user_large
Silent mode opnde verschillende units. Percentage is max vermogen.

[ Voor 5% gewijzigd door xHEMANx op 25-11-2025 07:08 ]

MHI single-split SRK35ZS-W, '65 woning, oud dubbelglas, spouw volgespoten (wol). 76m3 woonkamer.

• xHEMANx
FreestyleFrl schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 06:43:
[...]

Komen die later nog wel beschikbaar voor verkoop of kan iemand ze maken? De sensoren liggen nu tussen decpennen, agendas en andere zooi op het bureau en dat is niet altijd ideaal. Ik was nog steeds wachtende op de beschikbaarheid van de houdertjes. :-)
Bizon kneedgum is je vriend.

MHI single-split SRK35ZS-W, '65 woning, oud dubbelglas, spouw volgespoten (wol). 76m3 woonkamer.

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:12
Hi @LED-Maniak ,

Is er toevallig al wat meer bekend over een misschien toekomstige Toshiba module?

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14:38
Ik kan me toch niet aan het gevoel onttrekken dat het verschil tussen de gerapporteerde temperatuur van de ClimaControl en WF-RAC niet alleen cosmetisch is, maar meespeelt in het niet halen van het setpoint. De airco gaat namelijk terugregelen zodra WF-RAC het setpoint bereikt. ClimaControl (komt overeen met de echte temperatuur) zit dan nog onder het setpoint:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vL6Skg-GDOfFY5NahP-pwIfrgg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IEpKJeBIeyMsCqpYvA1DpICS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NZRk2O8pmVt-FwMee41Xl6UnkE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jcy9d63A400Qim0GIlcjIwoo.png?f=fotoalbum_large

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

• xHEMANx
.

[ Voor 99% gewijzigd door xHEMANx op 25-11-2025 09:31 ]

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:59

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Wat een ontzettend mooi project zeg, complimenten! Ik ga volgend jaar ook airco's laten installeren en dit zou een mooie toevoeging zijn om nog meer data te verzamelen :) Het zal mogelijk Daikin worden maar goed hoe meer proefkonijnen hoe beter!

[ Voor 19% gewijzigd door Yariva op 25-11-2025 10:16 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• LED-Maniak
Rembooooo schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:25:
Ik kan me toch niet aan het gevoel onttrekken dat het verschil tussen de gerapporteerde temperatuur van de ClimaControl en WF-RAC niet alleen cosmetisch is, maar meespeelt in het niet halen van het setpoint. De airco gaat namelijk terugregelen zodra WF-RAC het setpoint bereikt. ClimaControl (komt overeen met de echte temperatuur) zit dan nog onder het setpoint:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nieuwe firmware lost dat op.
Ik heb het verschil bekeken tussen de 10 en 30 graden celsius en het was consistent 0.5 graad wat de smart-m aangaf en wanneer de airco stopte ten opzichte wat de ClimaControl aangaf.

• LED-Maniak
xHEMANx schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:07:
[Afbeelding]
Silent mode opnde verschillende units. Percentage is max vermogen.
Waar komt dit vandaan en welke zijn dit? Zs of zsx? Mijn scm50 gaat niet hoger dan 70Hz, stroomverbruik komt daarmee overeen met de specificatie van de datasheet. Maar die capped dus op 75% en niet ergens rond de 45%.

Volgens datasheet werkt het niet op een scm dus dat kan er mee te maken hebben. :+

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 25-11-2025 10:22 ]

• xHEMANx
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:20:
[...]

Waar komt dit vandaan en welke zijn dit? Zs of zsx? Mijn scm50 gaat niet hoger dan 70Hz, stroomverbruik komt daarmee overeen met de specificatie van de datasheet. Maar die capped dus op 75% en niet ergens rond de 45%.

Volgens datasheet werkt het niet op een scm dus dat kan er mee te maken hebben. :+
Volgens mij allebei, dus zs en zsx. Zal eens kijken waar ik dat ookalweer vandaan had.

Edit: volgens mij van @Martin7182 in het lucht lucht forum. Die had het berekend. Zal even zoeken of ik het nog terug kan vinden.

Voor mijn unit klopt het wel. 3.5zs

[ Voor 10% gewijzigd door xHEMANx op 25-11-2025 11:07 ]

• xHEMANx
.

[ Voor 99% gewijzigd door xHEMANx op 25-11-2025 11:06 ]

• LED-Maniak
Als meer mensen kunnen bevestigen dat silent mode aan- en uitzetten werkelijk werkt via onderstaande commando's, dan zal ik er voor zorgen dat het beschikbaar komt in de volgende firmware update en te bedienen is via Home Assistant, Homey, etc.

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:47
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:13:
Als meer mensen kunnen bevestigen dat silent mode aan- en uitzetten werkelijk werkt via onderstaande commando's, dan zal ik er voor zorgen dat het beschikbaar komt in de volgende firmware update en te bedienen is via Home Assistant, Homey, etc.

Vannacht geprobeerd.
Buitenunit fan stond op standje 8 te blazen.
Na invoeren van de commando en ongeveer 1 uur gewacht te hebben geen verschil.
Zou het misschien beter moeten monitoren.

En heb je trouwens een Dm gestuurd eergisteren en gisteren ;-)

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

• LED-Maniak
Siewert schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:18:
[...]

Vannacht geprobeerd.
Buitenunit fan stond op standje 8 te blazen.
Na invoeren van de commando en ongeveer 1 uur gewacht te hebben geen verschil.
Zou het misschien beter moeten monitoren.

En heb je trouwens een Dm gestuurd eergisteren en gisteren ;-)
Mijn DM staat momenteel vol dus reacties kunnen even duren.

Het verschil bij aan- of uitzetten van silent mode zie je in de compressor snelheid.
Eerste stap is zorgen dat de airco op 100% gaat draaien, door bijvoorbeeld een grote delta tussen ruimte temperatuur en setpoint te maken.
Zodra de airco op vol vermogen draait zet je silent mode aan.
Dan zou je de compressor frequentie moeten zien dalen.

Bij mijn SCM50 is dit van 70Hz naar 55Hz. Bij andere modellen waarschijnlijk zoals bovenstaande tabel.

Het uitlezen van de compressor frequentie duurt even, dus je moet na het instellen een halve minuut wachten.

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:54
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:20:
[...]

Ik heb ook een SCM50 en net nog even terug gekeken in HA. En ik zie dat ik zondagochtend met opstarten een piek had op 89hz en daarna nog 2x die dag boven de 80hz. Misschien wordt het aantal hz momenteel ook ergens beperkt door bijv. de buiten temperatuur.

Pijnacker Oost/West

• LED-Maniak
RemmyB83 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:37:
[...]

Ik heb ook een SCM50 en net nog even terug gekeken in HA. En ik zie dat ik zondagochtend met opstarten een piek had op 89hz en daarna nog 2x die dag boven de 80hz. Misschien wordt het aantal hz momenteel ook ergens beperkt door bijv. de buiten temperatuur.
limiterende factor is natuurlijk stroomverbruik en toevallig gisteravond was bij 70Hz het stroomverbruik maximaal.

Het viel bij mijn scm50 wel op dat ik tussen 55hz en 70hz kon schakelen met aan- en uitzetten.

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:57
Welke wil je hebben ?
https://makerworld.com/en...ija+bluetooth+temp+sensor

• LED-Maniak
FreestyleFrl schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 06:43:
[...]

Jazeker. Dit zijn prototypes. Een iets andere variant is inmiddels al onderweg. Maar zonde om deze goed functionerende houdertjes weg te gooien. :)

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:40:
[...]
limiterende factor is natuurlijk stroomverbruik en toevallig gisteravond was bij 70Hz het stroomverbruik maximaal.

Het viel bij mijn scm50 wel op dat ik tussen 55hz en 70hz kon schakelen met aan- en uitzetten.
Hier ook een SCM 50, silent mode nog niet getest.
Nu is het zo dat normaal gesproken bij een multisplit de silent mode niet werkt.
Ik kan mij alleen geen reden bedenken, waarom niet.

Is er een combinatie van factoren te bedenken, waarom MHI uit veiligheidsoverwegingen op de multisplit geen silent mode heeft vrijgegeven ?

• LED-Maniak
Ik heb geen idee. Bij mijn mitsubishi electric multisplit kan ik dit wel aanzetten.

• tammert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:44

Is dat alleen voor MHI? Mijn ME geeft dit terug:
code:
1
2
3
4
{
    "response": "ERROR",
    "errors":   ["heatpump command does not exist: silent_mode on"]
}

De MEs hebben overigens via de afstandsbediening wel een Night Mode (lampjes dimmen + stillere buitenunit), dus wellicht dat die via de `silent_mode` ontsloten zou kunnen worden

• tammert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:44
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:52:
Ik heb geen idee. Bij mijn mitsubishi electric multisplit kan ik dit wel aanzetten.
Ik kan de Night Mode op mijn binnenunits ook aanzetten voor de gedimde lampjes, maar ik heb niet het idee dat de buitenunit dan ook stiller gaat, want multisplit (volgens mij heb ik dit ook zo zien staan in de handleiding). Heb jij ervaren dat de buitenunit echt stiller wordt, of op minder vermogen gaat draaien?

• LED-Maniak
tammert schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:57:
[...]

Ik kan de Night Mode op mijn binnenunits ook aanzetten voor de gedimde lampjes, maar ik heb niet het idee dat de buitenunit dan ook stiller gaat, want multisplit (volgens mij heb ik dit ook zo zien staan in de handleiding). Heb jij ervaren dat de buitenunit echt stiller wordt, of op minder vermogen gaat draaien?
Bij die van mij is het een dipswitch in de buitenunit.

• xHEMANx
LED-Maniak schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:57:
[...]

Zowel aan als uit werkt perfect.

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:07

Werkt bij mij op de zs wf 3.5

• LED-Maniak
xHEMANx schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:02:
[...]

Zowel aan als uit werkt perfect.
Je ziet een verschil in verbruik?

• xHEMANx
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:03:
[...]

Je ziet een verschil in verbruik?
Zeker. +-650w begrenst op silent. Bij uitzetten weer naar 1350w

Wat me wel opviel is dat 3d auto waar hij op staat, bij verhogen weer opnieuw geactiveerd werd.

Nu ik erover nadenk, Miss omdat ik hem te hoog had gezet, volgens mij gaat hij bij 5c verschil weer zn cyclus in. Edit: even getest, ja dat was het. Dus nvm

[ Voor 36% gewijzigd door xHEMANx op 25-11-2025 12:13 ]

• LED-Maniak
Gaaf :)
Dat zal in het tussenseizoen zeker helpen met pendelen.

[ Voor 89% gewijzigd door LED-Maniak op 25-11-2025 12:31 ]

• xHEMANx
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:06:
Gaaf :)
Dat zal in het tussenseizoen zeker helpen met pendelen.
Helpt vooral bij een rustige opstart, sommigen beweren dat je zo geld kan besparen. Een halve cent gok ik. ;)

Hij pendelt evenveel. Zonder silent komt hij na opstart niet meer boven de 450w als ik me goed herinner. Dus tikt die de begrenzing niet aan. Dus gebruik het zelf niet, Maar wel een leuke functie om te hebben. :)

[ Voor 17% gewijzigd door xHEMANx op 25-11-2025 12:16 ]

• RemmyB83
[...]

Ik weet niet of hij op het aantal Watt of op het aantal Ampere wordt begrenst, want dan kan je voltage ook nog een rol spelen. Maar hier trok hij bijna 2300W met 89hz.
Volgens datasheet zou het max opgenomen vermogen 2500W zijn bij verwarmen.

Edit: Silence mode werkt hier ook😊

[ Voor 3% gewijzigd door RemmyB83 op 25-11-2025 12:34 ]

Pijnacker Oost/West

• LED-Maniak
xHEMANx schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:11:
[...]

Helpt vooral bij een rustige opstart, sommigen beweren dat je zo geld kan besparen. Een halve cent gok ik. ;)

Hij pendelt evenveel. Zonder silent komt hij na opstart niet meer boven de 450w als ik me goed herinner. Dus tikt die de begrenzing niet aan. Dus gebruik het zelf niet, Maar wel een leuke functie om te hebben. :)
Eh ja, klopt. :)

• xHEMANx
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74025300

Was even zoeken, stond nog in deel 1 van lucht lucht forum

[ Voor 95% gewijzigd door xHEMANx op 25-11-2025 12:38 ]

• RemmyB83
[...]

Net tijdens het testen van de silence mode die perfect werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GIYT_KWnrwR81yL1klc3eTx0kA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNY3cy5V0kDpLhhUDSE0vp3R.jpg?f=fotoalbum_large

Pijnacker Oost/West

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:47
Silent mode commando getest.
Diegene die testen je moet heel veel geduld hebben..
Duurt best wel even voordat de airco reageert van 1 minuut to 5 minuten.
En zorg eerst dat silent mode op de AB echt uitgeschakeld hebt in mijn geval de MHI modellen.
Had je deze ooit ingeschakeld blijft die instelling in de AB hangen en wijzigingen in de AB neemt dan die weer mee.
Dus schakel met AB de silent mode in en daarna weer uit.

Woonkamer:
SRK50ZS-WF op standje crematorium.
Compressor steeg naar 95,7hz en verbruik zat op 1580w.
Na 5 minuten silent_mode=on commando uitgevoerd en weer 5 minuten gewacht.
Kreeg wel even High pressure protection control melding.
Compressor gezakt tussen 65hz en 70hz verbruik gezakt naar ongeveer 1164w.

Slaapkamer 1:
SCM50ZS-W met SRF25ZS-W vloermodel op standje crematorium.
Compressor steeg naar 75hz en verbruik zat op 1663w.
Compressor gezakt naar 55hz en verbruik gezakt naar ongeveer 1164w.

Slaapkamer 1 & 2:
Nu de SCM50ZS-W met beide SRF25ZS-W vloermodellen op standje crematorium.
Compressor steeg naar 109,7hz en verbruik zat op 2690w.
Kreeg vervolgens de melding: Current safe control of inverter primary current.
1 unit even uitgeschakeld en na 1 minuut weer ingeschakeld
Daarna steeg de compressor naar 97hz en 2300w verbruik.

Compressor gezakt tussen 55hz verbruik gezakt naar ongeveer 979w.

Test ook uitgevoerd met 1 unit silent_mode=on en de andere silent_mode=off
Maar zie daar geen verschil met de eerste test van 1 unit ingeschakeld en de andere uitgeschakeld.
Als ik via de AB silent mode inschakel ziet CC dit niet, silent_mode in 192.168.1.1/control blijft op true

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste