Sinds een hele tijd ben ik een blije gebruiker van de ClimaControl. Mijn airco (ME) zit in een hoekje weggewerkt en doordat de unit iets teveel zijn eigen lucht aanzuigt, ging hij continu pendelen. Nu met de CC en een externe thermometer gaat het veel beter.
Maar ik zie nu dat mijn apparaat nog op firmware 2.0.15 zit. Op zich werkt het goed, maar ik zie dat er al veel nieuwere zijn. Kan ik het ding forceren om een nieuwe firmware te krijgen? In de opties zie ik er niets over, ook geen automatische update. Ik heb hem al eens opnieuw opgestart via de UI, maar dat helpt nog niet.
In de herfst/winter/voorjaar heb ik de airco maandenlang uitgeschakeld (stroom eraf), wellicht is dat de oorzaak dat hij niet bijgewerkt is?
edit: OK, stom stom, ik bedenk met nu dat ik ooit heb ingesteld dat mijn IOT-vlan geen internet-toegang heeft. Ik ga even afwachten (en me schamen).
edit 2: Hij doet het nu met 3.4.1. Yay!
Maar ik zie nu dat mijn apparaat nog op firmware 2.0.15 zit. Op zich werkt het goed, maar ik zie dat er al veel nieuwere zijn. Kan ik het ding forceren om een nieuwe firmware te krijgen? In de opties zie ik er niets over, ook geen automatische update. Ik heb hem al eens opnieuw opgestart via de UI, maar dat helpt nog niet.
In de herfst/winter/voorjaar heb ik de airco maandenlang uitgeschakeld (stroom eraf), wellicht is dat de oorzaak dat hij niet bijgewerkt is?
edit: OK, stom stom, ik bedenk met nu dat ik ooit heb ingesteld dat mijn IOT-vlan geen internet-toegang heeft. Ik ga even afwachten (en me schamen).
edit 2: Hij doet het nu met 3.4.1. Yay!
[ Voor 11% gewijzigd door willemd op 24-05-2026 15:57 ]
:strip_exif()/f/image/MG9oRQLoVFNN3gHvOU2gqHlL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PjorI9DPXe413eGs7mwUba7q.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LuCukou9o6AtWBjAsvRGr3TP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hskwLEUvlQQ7cnPTmRXg4SPG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Flpje5YFAjjJh4wL9RB9YBjp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SeDgEUYcg1njpsRMxVXdWvts.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/jDK617kb1Rr6jZRpCxCs6awj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lwOmEiXuqz6iPfovqKyxiGG7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o5QEZqmAaAX6a1DJmSLMNkWO.png?f=fotoalbum_large)