ClimaControl: Slimme besturing voor airco's

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:51
Torch1969 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:41:
[...]

@LED-Maniak ik ben het eens met @Rick Astley zijn pleidooi, maar jou verhaal van nieuwe gebruikers in een andere doelgroep staat daar ook stevig tegenover. Die ontwikkeling willen we je zeker niet ontnemen om al je harde werk in de toekomst om te zetten naar een mooie inkomstenbron, en ja dan merk je dat je conflicterende belangen krijgt. Ik heb er alle vertrouwen in dat je daarbij de eerste generatie tweakende gebruikers niet uit het oog verliest.

Belangrijk wordt dat de gebruiker straks bij de update goed doorheeft dat er een “opt-out” handeling gedaan moet worden. Dus maximale communicatie rondom die release. Misschien zelfs een pop-up na de update met (helemaal mooi) een knop om de cloudfunctie meteen uit te zetten?
Alternatief is eenmalig een update uitsturen die de config op uit zet en dan daarna pas een versie gaan leveren waar die standaar daan staat als er nog geen keuze gemaakt is. Dan gaat iedereen die hem nu heeft automatisch over op alleen lokaal en alle nieuwe installs via de cloud.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:31
Volgende is al vaker gevraagd dus ik hoop dat dit voldoet.
Voor MHI en ME heb ik de vane opties logischere namen gegeven in de UI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcVU-6Hic0RYtaDZQRt7F-SesbE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wscnncN7dPq3BVcnysOW9Zn1.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnlyDcbwfIHhPhOZLH7dpgbf-Ss=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DfGpjgLsKwUmvyTr3kIJDX4D.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxSRqS4pwQEGoWFIC588uP-jupo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k4UvziqhNgvq4IkHa7AGPUXw.png?f=fotoalbum_large

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:18
LED-Maniak schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 00:30:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Het ziet er zeker duidelijk uit🤗
Ik zou alleen nog bij 'Vane Left/Right' bij de optie's ook de tweede naam met een hoofdletter laten beginnen, dus 'Left/Left'.
Dat vind ik er persoonlijk net even iets meer profi uitzien.

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Marq
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:37

Dat is een heel mooie verbetering! Ik liep er ook al tegen aan dat ik deze instellingen met de afstandsbediening moest doen, omdat ik anders niet wist welke waarde ik moest hebben.

Geldt deze aanpassing ook voor HomeAssistant? En indien, niet, zou je hem daar alsnog voor kunnen doen? Ik snap dat het voor HA een breaking change is, vanwege scenes / automations, maar wel eentje die het waard is.

• LED-Maniak
Marq schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:12:
[...]

Dat is een heel mooie verbetering! Ik liep er ook al tegen aan dat ik deze instellingen met de afstandsbediening moest doen, omdat ik anders niet wist welke waarde ik moest hebben.

Geldt deze aanpassing ook voor HomeAssistant? En indien, niet, zou je hem daar alsnog voor kunnen doen? Ik snap dat het voor HA een breaking change is, vanwege scenes / automations, maar wel eentje die het waard is.
De aanpassing zal ook voor Home Assistant zijn. Op de achtergrond blijft de originele benaming als voorheen in gebruik, dus iemand die een automation heeft draaien zal geen wijziging zien.

In het auto discovery bericht is een template gemaakt voor de modes met een andere naam. Zodra het auto discovery bericht is opgepikt en de namen zijn gewijzigd vindt er op de achtergrond een vertaling plaats naar de originele benaming.

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:32
Dat is erg fijn! Want het huidige horizontal/vertical swing op '5' in Home Assistant zegt mij niks :+

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 01-07-2026 09:51 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik vind de kleine Cloud UI update iets minder mooi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9D0U0UKrFhe_QHDfMV6dekDg474=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AFXrGYhNzXi3m45UmEXr1gtj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCqgtZBWBXw-wQqpvxonRSns5_I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z677ILvzUFLFTRlSCRmngS97.png?f=fotoalbum_tile
- Het sneeuvlokje symbool is wel heel erg groot, overlapt ook met de target temperatuur. De vorige oplossing (gekleurde hokjes + bovenin sneeuwvlokje) vond ik mooier.
- De golvende lijntjes op de achtergrond ben ik ook geen voorstander van.

Nou dat was mijn feedback :D Overigens wel blij met de 'left-left' in plaats van '2' swing benaming, die is veel duidelijker nu.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 01-07-2026 13:45 ]

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• LED-Maniak
stin00 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:43:
Ik vind de kleine Cloud UI update iets minder mooi:
[Afbeelding][Afbeelding]
- Op desktop is het sneeuvlokje symbool wel heel erg groot, overlapt ook met de target temperatuur.
- De golvende lijntjes op de achtergrond ben ik ook geen voorstander van.

Nou dat was mijn feedback :D Overigens wel blij met de 'left-left' in plaats van '2' swing benaming, die is veel duidelijker nu.
Je bent er snel bij. Staat nog geen 5 minuten online. ;)

De hokjes zijn veranderd omdat de egale kleur problemen met contrast geeft in dark mode. Vooral bij de kleine icoontjes zoals local en actief schema. Dat werkt met de huidige opzet beter.
De golfjes(seizoensgebonden) zijn er omdat anders het in sommige views een enorm leeg vlak is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL1rY3hiQO1lYiJJ1ZBiRuaCX9Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4j6ClPxL0puKLnWqlwCj8rZg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 01-07-2026 14:53 ]

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Interessant topic en fantastische aanvulling op airco-aansturing!

Ik ben voornemens om na de zomer een Daikin multisplit met een aantal binnenunits te plaatsen. En ter voorbereiding daarop ben ik aan het kijken hoe deze binnenunits uit te lezen/aan te sturen vanuit de HomeSeer domotica software.
@LED-Maniak, wat is uw verwachting voor het uitbrengen van ClimaControl voor Daikin?

Ik lees hier in het topic al wel het één en ander ten aanzien van Daikin, maar nog niet een verwachte eerste releasedatum/planning.

Dank u wel alvast.

[ Voor 0% gewijzigd door LeGato23 op 01-07-2026 17:47 . Reden: typo ]

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 21:36
Mag ik opperen om de horizontale swing "Snollebollekes" te noemen? :+

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat voor mij nog niet direct helemaal duidelijk is, is de oriëntatie t.o.v. de pijltjes.
Left-left lijkt dus naar rechts uitblazend te zijn gezien vanuit de binnenunit (gebaseerd op de pijltjes die bij left-center staan). En blaast dus naar links uit als je naar de binnenunit kijkt. Immers gaat left-center naar links én naar de gebruiker toe.

Ik zou het met zoiets veel duidelijker vinden (vooral op het eerste oog):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjSVpZL_Gfxvq2jRpDPmCzot_-w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LfKmJ8tHaFwBB536mvvnNTWY.png?f=fotoalbum_large

Ik neem aan dat het HTML tekens zijn omdat je dit in HA wilt gooien, of je zoiets kunt doen weet ik niet. Misschien kun je de oriëntatie omdraaien en dan met underlining werken?
Mij zou, in bovenstaand voorbeeld van mij, het sneller duidelijk worden welke kant er op geblazen wordt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• LED-Maniak
Updates gaan zo snel dat die tekentjes ook al aangepast zijn tov de screenshot. :) Je suggestie is op zich wel een mooie!

Het zijn svg icoontjes. Ik gok dat deze niet in de standaard climate card van HA geplaatst kunnen worden.

[ Voor 57% gewijzigd door LED-Maniak op 01-07-2026 17:29 ]

• LED-Maniak
Weer mooi wat feedback van de beta-testers kunnen verwerken in de lokale interface maar ook de cloud bediening. LG en Panasonic worden nu ook ondersteund. Mochten er mensen hier zijn die een van deze hebben en interesse hebben om te testen: stuur even een DM! :)

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:39
Als ik via het portal op internet op 1 van mijn beide airco's klik opent op dezelfde pagina deze airco maar ook op een nieuw tabblad. Is dat zo de bedoeling?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZ1M+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• LED-Maniak
Zou een bug kunnen zijn. Deze pagina wordt binnenkort vervangen.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:37
Hallo,

Excuses voor wss de wat domme vraag. Ik ben bezig met een aantal installateurs om een 5 tal binnen units aan te schaffen met 2 buitenunits. De vraag werd gesteld of ik WiFi wilde, en uiteraard wilde ik dat. Voor 5 binnenunits was dat €600 extra, en kon later niet toegevoegd worden. Dus nu of nooit. Andere installateur gaf aan dat dat onzin was en er later een kaartje in kon worden gezet. Bij het zoeken naar HA integratie kwam ik op dit forum terecht.

Klopt het dat ik dan gewoon een SRK20ZSW kan nemen (zonder de F, dus geen Wifi) en daar deze control module kan inbouwen?

• LED-Maniak
jelleeelco schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:54:
Hallo,

Excuses voor wss de wat domme vraag. Ik ben bezig met een aantal installateurs om een 5 tal binnen units aan te schaffen met 2 buitenunits. De vraag werd gesteld of ik WiFi wilde, en uiteraard wilde ik dat. Voor 5 binnenunits was dat €600 extra, en kon later niet toegevoegd worden. Dus nu of nooit. Andere installateur gaf aan dat dat onzin was en er later een kaartje in kon worden gezet. Bij het zoeken naar HA integratie kwam ik op dit forum terecht.

Klopt het dat ik dan gewoon een SRK20ZSW kan nemen (zonder de F, dus geen Wifi) en daar deze control module kan inbouwen?
Klopt helemaal!

Mocht je ooit toch de WF-RAC(naam van de mitsubishi wifi module) willen, dan kan je altijd via marktplaats er een aankopen. Er zijn regelmatig mensen die er daar een voor weinig aanbieden omdat ze hem hebben vervangen voor een climatecontrol.

[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 04-07-2026 11:07 ]

• jelleeelco
LED-Maniak schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:55:
[...]

Klopt helemaal!

Mocht je ooit toch de WF-RAC(naam van de mitsubishi wifi module) willen, dan kan je altijd via marktplaats er een aankopen. Er zijn regelmatig mensen die er daar een voor weinig aanbieden omdat ze hem hebben vervangen voor een climatecontrol.
Ah top! En als ik je installatie instructies goed begrijp kun je jouw module er als het ware tussen zetten, zodat je ze beide hebt?

Wat zou overigens een use case zijn om naast jouw module nog de originele module te zetten (anders dan de eventuele wens om de standaard app te gebruiken)?

• prakkie87
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:23
Je hebt voldoende aan alleen de module (plus meer mogelijkheden) Los wifi voegt niets meer toe. Backup heb je al via de normale afstandsbediening.

• Caelorum
jelleeelco schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:27:
[...]

Ah top! En als ik je installatie instructies goed begrijp kun je jouw module er als het ware tussen zetten, zodat je ze beide hebt?

Wat zou overigens een use case zijn om naast jouw module nog de originele module te zetten (anders dan de eventuele wens om de standaard app te gebruiken)?
Als je ooit de woning gaat verkopen. Niet iedereen heeft een smart home of wil via een webinterface op de telefoon bedienen. Om diezelfde reden bestel ik ze ook gewoon mee. Al was achteraf goedkoper geweest.

• LED-Maniak
Tegen die tijd geef je ze de link naar de Cloud.
Prakkie87 kan vast al wel zijn ervaring delen hoe ClimaControl Cloud werkt vs Smart-M Air cloud. :)

• prakkie87
ik heb twee MHI airco’s. En beide voorzien van origineel wifi module, beide gebruik ik niet meer. De protoart / climatecontrol module geeft meer mogelijkheden is veel sneller in de webapp en het regelgedrag is veel beter bij verwarmen! Ik heb bewust nog geen ha intergratie. Dit volgt zsm.

Ik ga binnen kort er nog twee bestellen voor ons huis in het buitenland. Daar hebben wij twee MHI hangen alleen daar zetten wij hem op low ivm capaciteit tarief maximale aansluiting, met HA kan ik dit aansturen dat hij niet over de maximale afgesproken aansluitwaarde schiet dit soort mogelijkheden heb je met de originele module niet.

ik draai de beta versie nu met schema’s. Dit werkt met datums, tijden enz. Ook dit werkt veel beter als het originele schema van de MHI wifi.

• stin00
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:45:
Tegen die tijd geef je ze de link naar de Cloud.
Prakkie87 kan vast al wel zijn ervaring delen hoe ClimaControl Cloud werkt vs Smart-M Air cloud. :)
Ik werd helemaal gek van de Smart-M Air app. App openen: loading spinner. Airco's eindelijk zichtbaar, temperaturen tonen: loading spinner. Op airco klikken: superlange loading spinner. Iets aanpassen: loading spinner. Dingen te snel achter elkaar doen? Hij voert de commando's niet goed uit. Soms werkte aan/uit zetten ook niet goed.

ClimaControl cloud gaat gewoon veel sneller en commando's worden altijd uitgevoerd _/-\o_

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 10:05
stin00 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:17:
ClimaControl cloud gaat gewoon veel sneller en commando's worden altijd uitgevoerd _/-\o_
Misschien een domme vraag maaruh, hoe gebruik ik de cloud versie van ClimaControl? Lokaal heb ik hem prima werkend. Gebruik buiten de deur daarvoor altijd de M-Air en die is traaaaaaaag...

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

• stin00
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 04-07-2026 17:33 ]

• MrNOnamE
Thnxs @stin00 ga ik meteen even doen

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jelleeelco schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:54:
Hallo,

Let wel op dat je bij een MHI zónder ingebouwde WiFi-module je iets meer mag loshalen. Wat mij betreft als je bekwaam genoeg bent om een wandcontactdoos te vervangen voor een ander kleurtje als de WAF dat wil kun je de MHI ook wel loshalen.
Voor het loshalen even v.d. spanning halen en als je er goed bij wilt kunnen zul je zowel links als rechts op z'n minst 5 cm ruimte moeten hebben. De poort voor een module (bijv. WiFi of de CC uit dit topic) zit rechts dus daar een cm of 15 ruimte is wel zo prettig. Bij strak tegen de muur monteren zul je je zelf vervloeken.
Caelorum schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:11:
[...]

Als je ooit de woning gaat verkopen. Niet iedereen heeft een smart home of wil via een webinterface op de telefoon bedienen. Om diezelfde reden bestel ik ze ook gewoon mee. Al was achteraf goedkoper geweest.
offtopic:
Je kunt je afvragen of een airco de woningwaarde verhoogt, maar het wel of niet hebben van WiFi modules gaat echt helemaal niets doen op je verkoopkans en verkoopwaarde ;)

• jelleeelco
True schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:32:
[...]

Let wel op dat je bij een MHI zónder ingebouwde WiFi-module je iets meer mag loshalen. Wat mij betreft als je bekwaam genoeg bent om een wandcontactdoos te vervangen voor een ander kleurtje als de WAF dat wil kun je de MHI ook wel loshalen.
Voor het loshalen even v.d. spanning halen en als je er goed bij wilt kunnen zul je zowel links als rechts op z'n minst 5 cm ruimte moeten hebben. De poort voor een module (bijv. WiFi of de CC uit dit topic) zit rechts dus daar een cm of 15 ruimte is wel zo prettig. Bij strak tegen de muur monteren zul je je zelf vervloeken.

[...]
offtopic:
Je kunt je afvragen of een airco de woningwaarde verhoogt, maar het wel of niet hebben van WiFi modules gaat echt helemaal niets doen op je verkoopkans en verkoopwaarde ;)
Mijn plan is om de kaartjes in te bouwen voordat ze aan de muur komen te hangen. Ze kunnen er toch niet 5 tegelijk ophangen, en echt lang zal het niet duren neem ik aan.

• prakkie87
Vergeten te melden met de climatemodule. Je kan per module instellen wat de minimale temperatuur en max temperatuur is. Zeker met kids makkelijk. Ik heb ingesteld dat de airco niet lager kan met koelen dan 20 graden ipv 18 en bij verwarmen niet meer als 22,5 ipv 30. Scheelt weer wat in energie ;-).

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jelleeelco schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:08:
[...]

Mijn plan is om de kaartjes in te bouwen voordat ze aan de muur komen te hangen. Ze kunnen er toch niet 5 tegelijk ophangen, en echt lang zal het niet duren neem ik aan.
Zorg er dan wel voor dat je ze binnen handbereik plaatst van het kleine demonteerbare service-plaatje aan de voorkant. Dan kun je nog eens wat resetten en koppelen als dat moet (ja dat moet je).

• LED-Maniak
Bij de ZS achter het zwarte plaatje
Bij de ZSX aan de onderkant.

• Caelorum
True schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:32:
[...]
offtopic:
offtopic:
Bij deze zeker wel, want het is een bekend probleem dat ze enorm opwarmen. Iedereen die ze nu koopt hangt er binnen het jaar AC in. Of een 10 jaar oud systeem een pre is weet ik niet. Wifi modules is natuurlijk niet hoe het erin komt te staan, maar "bestuurbaar met smartphone of smartbril oid". Maar ben het met je eens dat het weinig toevoegd. Ik hou er alleen van om al mijn smarthome oplossingen ook met analoge oplossingen te kunnen bedienen en met door de fabrikant geleverde oplossingen, omdat ik dan niet mijn smarthome oplossing hoef over te dragen. Ook als er logees zijn.

• mgizmo
Tegen de tijd dat @LED-Maniak module nog meer bekend wordt bij consumenten, gaan die wifi modules van MHI zelf vast in veelvoud aangeboden worden op marktplaats voor niks 😅
Dus ik zou nu niet die MHi wifi modules bestellen.

• LED-Maniak
Er staan regelmatig WF-RAC te koop op marktplaats met de karakteristieke groene kabel er aan. Dan weet je direct wat er wél in de airco zit. :+

(ik laat ze speciaal in groen produceren, standaard is de kabel zwart)

[ Voor 26% gewijzigd door LED-Maniak op 05-07-2026 11:54 ]

• prakkie87
goedbedoeld, maar vraag&aanbod doen we niet op het forum.

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 05-07-2026 14:37 ]

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:57
goedbedoeld, maar vraag&aanbod doen we niet op het forum.

[ Voor 76% gewijzigd door teacher op 05-07-2026 14:38 ]

• prakkie87
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 05-07-2026 14:39 ]

• Omerta
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:12
Gaat de climacontrol ook werken op de nieuwe MHI ZT modellen? Of heb je daar nog geen zicht op?

MSZ-LN35VGHZ2 | 3MXM52A met 2x FTXM20R en 1x FTXM25R | Ariston Nuos Split 270FS

• LED-Maniak
Omerta schreef op zondag 5 juli 2026 @ 15:36:
Gaat de climacontrol ook werken op de nieuwe MHI ZT modellen? Of heb je daar nog geen zicht op?
Ik heb nog geen feedback van de installateur die dit zou testen, maar tot dusver zien we geen reden waarom dit niet zou werken.

• jrswgtr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:56
Ik zie ineens mooie labels bij de climate cards in Home Assistant in plaats van de nummertjes voor de standen. Blij mee!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 16:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Misschien een domme vraag maar waarom zit er bijna 10 euro verschil tussen https://lectronz.com/ en ProtoArt?

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• LED-Maniak
kromme schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:40:
Misschien een domme vraag maar waarom zit er bijna 10 euro verschil tussen https://lectronz.com/ en ProtoArt?
Onder andere vanwege de extra kosten.

• kromme

kromme

LED-Maniak schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:52:
[...]

Onder andere vanwege de extra kosten.
Welke extra kosten? Waarom zou ik die bij Proart kopen ipv die andere?

• LED-Maniak
Ze worden uiteindelijk door mij verzonden. Keuze staat vrij via lectronz, ProtoART.net of DM te bestellen.

Let wel even op dat lectronz standaard ex btw adverteert en de incl btw in het klein staat.

[ Voor 30% gewijzigd door LED-Maniak op 06-07-2026 12:00 ]

• kromme

kromme

LED-Maniak schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:59:
Ze worden uiteindelijk door mij verzonden. Keuze staat vrij via lectronz, ProtoART.net of DM te bestellen.

Let wel even op dat lectronz standaard ex btw adverteert en de incl btw in het klein staat.
Overheen gelezen, dan zijn ze nagenoeg gelijk.

• stin00
  • Niet online
Ik probeer voor een ingesteld schema in het weekend een bestaand tijdslot aan te passen naar een half uurtje later. Als ik dit wil opslaan krijg ik de volgende error: {"status":"error","message":"Schedule published but no confirmation received from device within timeout."}.

Krijg het niet aangepast... andere tijdslots kan ik wel aanpassen zonder problemen. Is dit een bekend probleem?

Edit: het tijdslot verwijderen en toevoegen met de nieuwe tijd werkt ook niet, hij wil het niet opslaan.

[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 06-07-2026 22:17 ]

• LED-Maniak
Heeft hij al wel 3.4.25 draaien dan?
Dit is wel een beta-firmware vraag dus beter gepast in DM.

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:34
@LED-Maniak kan je mij toevoegen aan de cloud? Gegevens reeds via dm verzonden.

• jelleeelco
LED-Maniak schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:59:

Binnenkort van mij ook een bestelling :) . Kon van de 5 units er 4 zonder de wifi bestellen (een versie betreft een titanium kleur en die konden ze alleen met wifi krijgen). Scheelt alsnog 4x 93 ex BTW voor een product dat dus inferieur is aan jouw module.

Met de installateur besproken dat ik de modules rustig kan inbouwen voordat ze de muur op gaan. Blij dat ik dit forum gevonden heb!

• LED-Maniak
Installatie is eenvoudig en mocht je installateur ook interesse tonen, stuur hem maar door :P .

• Deagle
  • Laatst online: 18:57
Vanmiddag de module ingebouwd, ik was nog langer bezig met de filters schoonmaken omdat ik zag dat die vies waren dan het inbouwen.😃 Werkt allemaal top.

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:30
jrswgtr schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:08:
Ik zie ineens mooie labels bij de climate cards in Home Assistant in plaats van de nummertjes voor de standen. Blij mee!
Jaa dat wil ik ook!

In de locale ui zie ik deze wel , maar niet in home assistant. Hoe heb jij dat geregeld? Dit is nu mijn code
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
type: thermostat
entity: climate.climacontrol_slaapkamer_bened_climate
features:
  - style: icons
    type: climate-fan-modes
    fan_modes:
      - auto
      - "1"
      - "2"
      - "3"
      - "4"
  - type: climate-hvac-modes
    type: climate-swing-modes
    swing_modes:
      - "1"
      - "2"
      - "3"
      - "4"
      - swing
    type: climate-swing-horizontal-modes
name: Airco slaapkamer beneden
show_current_as_primary: true
grid_options:
  rows: auto
  columns: full

[ Voor 3% gewijzigd door _Uploader_ op 08-07-2026 18:27 ]

• LED-Maniak
Hij heeft de laatste firmware update :+

• _Uploader_
LED-Maniak schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:40:
Hij heeft de laatste firmware update :+
-O- wat moet ik doen om dat ook te krijgen? Zit nu op 3.4.1.

• mgizmo
_Uploader_ schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:22:
[...]

-O- wat moet ik doen om dat ook te krijgen? Zit nu op 3.4.1.
https://www.yourtestprofe...en-beta-user-nou-precies/ worden (als ie nog zoekt) :)

• _Uploader_
Heb gelijk een dm verstuurd met mij serials ;)

• RicooCardoo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:39
Dinsdag is bij ons de provider gewisseld van delta naar odido.

Gebruikersnaam/wachtwoord zelfde gehouden van de wifi en eigenlijk alles is weer draaiend (behalve climacontrol).

Gewoon de clima zelf doet het, echter de intergratie in homey niet, zie afbeelding.

Opnieuw opstarten heeft geen zin, en ik kan hem ook niet "repareren" zoals ik dat met andere apps wel kan.

Is er iets aan de hand met de app, of kan dit geimplementeerd worden?

Bij de andere apps als je repareert blijven je flows intact.. Als ik nu ga verwijderen en opnieuw toevoegen heb ik een uitdaging denk ik..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKZORFpU5HHWeFJovn3hAUgjHmc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kpZ2YfOoHQNrOSVORPPiA0c3.jpg?f=user_large

• LED-Maniak
@tammert weet dit vast wel. Wellicht ergens pinning van IP-Adres?

• RicooCardoo
LED-Maniak schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:15:
@tammert weet dit vast wel. Wellicht ergens pinning van IP-Adres?
Hij geeft ook het volgende aan zie ik: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yKJ-gqMowtgBRpL1bCeUtCWd0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nY2dGg5ex8eugafWD58e54W.jpg?f=fotoalbum_large

• LED-Maniak
Ziet er inderdaad uit alsof hij gepinned zit op dat IP-adres. Tammert heeft hier vast een oplossing voor. :)

• tweakerpim
@LED-Maniak wat zijn de wijzigingen in 3.4.26. Staat nog niet op de website.

• LED-Maniak
tweakerpim schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:21:
@LED-Maniak wat zijn de wijzigingen in 3.4.26. Staat nog niet op de website.
Het is een beta-release, dus die wordt voorlopig nog niet gepubliceerd.
Aan de interface kan je al wel zien dat het een flinke upgrade is. :)

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 09-07-2026 14:27 ]

• Caelorum
offtopic:
@RicooCardoo 192.168 zijn interne IP adressen. Niemand kan daar ooit wat zinnigs mee doen en als ze dat wel kunnen heb je een heel groot probleem want dan zitten ze al in je netwerk ;)

• tammert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25
@RicooCardoo normaliter ziet ie aan de mDNS entry dat het apparaat een ander IP adres heeft gekregen (obv het id van het apparaat, wat niet verandert). Repair flow is vrij lastig in Homey, ik heb er wel naar gekeken maar in principe zou het voor de mDNS discovery niet nodig moeten zijn.

Je ziet de ClimateControls dus wel in je DHCP leases? En de IPs die ze nu hebben zijn anders dan wat Homey probeert?

Als je via de App een Diagnostics Report maakt dan krijg ik de logs, misschien zie ik dan meer.

• RicooCardoo
tammert schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:27:
@RicooCardoo normaliter ziet ie aan de mDNS entry dat het apparaat een ander IP adres heeft gekregen (obv het id van het apparaat, wat niet verandert). Repair flow is vrij lastig in Homey, ik heb er wel naar gekeken maar in principe zou het voor de mDNS discovery niet nodig moeten zijn.

Je ziet de ClimateControls dus wel in je DHCP leases? En de IPs die ze nu hebben zijn anders dan wat Homey probeert?

Als je via de App een Diagnostics Report maakt dan krijg ik de logs, misschien zie ik dan meer.
Diagnostisch rapport aangemaakt: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pty4vwJcceKeUw_kTlx_FqBpFII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGBam6hmtYZZb5EnOnrlJ4YV.jpg?f=fotoalbum_large

En wat je zegt over leases etc, dat zegt me echt helemaal niks. Ben niet zo technisch op dit vlak.

• tammert
Ik heb de logs ontvangen, maar ik zie niks geks.

Wat is het huidige IP van de ClimateControl? Is die anders dan wat je in de interface error ziet?

Heb je ook een andere router opgehangen? Wellicht dat die mDNS blokkeert, of iets in die strekking?

• RicooCardoo
tammert schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:44:
Ik heb de logs ontvangen, maar ik zie niks geks.

Wat is het huidige IP van de ClimateControl? Is die anders dan wat je in de interface error ziet?

Heb je ook een andere router opgehangen? Wellicht dat die mDNS blokkeert, of iets in die strekking?
Ja gewoon de modem die bij odido hoort. Die van delta is losgekoppeld.

Ik zal vanavond js kijken naar die ip adressen,

Onderstaande zegt homey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrS0UVVxJJzTYiW3HsgT_GuQ7i0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvFCEh123TG7gwnZb7Vt454G.jpg?f=fotoalbum_large onderstaande is ip adres climatecontrol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJcCUGyLqlAY2hw_KJbmwRk39y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aycFR4K9krSMnkRn4CRbfBB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door RicooCardoo op 09-07-2026 17:14 ]

• mgizmo
Je odido router heeft de climatecontrol een ander ip adres gegeven dan die de delta router gaf. Namelijk gewijzigd van 192.168.1.101 naar 192.168.1.248.

Wat je kan proberen als 192.168.1.101 niet aan een ander intern systeem is gegeven deze vast te zetten in de odido router aan de climacontrol en deze daarna te herstarten. Ik weet niet welke router bij Odido gegeven wordt om de handleiding daarin op te zoeken hoe dit te doen. Ik kwam deze forum post tegen over een odido router. https://community.odido.n...p-adres-vastzetten-359370

Of je moet het in homey aanpassen naar 192.168.1.248

[ Voor 4% gewijzigd door mgizmo op 09-07-2026 17:45 ]

• LED-Maniak
Vraag is even waarom homey dit dan niet oppakt?

• tammert
Normaliter wordt dit inderdaad afgehandeld door de code, een IP update voor een bestaand device id obv het mDNS record. @RicooCardoo als je een nieuw apparaat toe probeert te voegen, staat ie dan weer in de lijst (niet daadwerkelijk toevoegen als dat zo is)?

• RicooCardoo
mgizmo schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:43:
Je odido router heeft de climatecontrol een ander ip adres gegeven dan die de delta router gaf. Namelijk gewijzigd van 192.168.1.101 naar 192.168.1.248.

Wat je kan proberen als 192.168.1.101 niet aan een ander intern systeem is gegeven deze vast te zetten in de odido router aan de climacontrol en deze daarna te herstarten. Ik weet niet welke router bij Odido gegeven wordt om de handleiding daarin op te zoeken hoe dit te doen. Ik kwam deze forum post tegen over een odido router. https://community.odido.n...p-adres-vastzetten-359370

Of je moet het in homey aanpassen naar 192.168.1.248
Ik heb in de router een nieuwe regel aangemaakt en de climatecontrol zijn oude ip gegeven en het werkt weer 🙏

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:57
Hi,

Recent dit topic ontdekt, beschrijft precies de problemen met mijn Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, veel pendel gedrag.

Ik heb enkele jaren geleden al een EPSHome wifi adapter geplaats die hier werd aangeboden.
Was een crime om op de CNS connector te plaatsen met mijn vinger tips, want de binnenunit zit helaas krap in de hoek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZQtSZJKVldkOs0RuiNcZf0C7nM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUnDGX06i0g2mrZVpmEOy9Zn.jpg?f=fotoalbum_large

De ClimaControl zou ook die EPSHome module moeten kunnen doorlussen, maar kan dat wel zonder kabeltje (past het mechanisch net zoals op de pcb van de aircon) ?
Biedt de ClimaControl ook dezelfde data aan in HomeAssitant zoals compressor Hz, stroom, fan speed binnen/buiten, interne externe temps etc. ? Zo ja, dan zou ik die huidige ESPHome module gewoon niet meer hoeven te plaatsen ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KK8YTEoawbRgO-ryqpXF5lycgMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gThnH5Hrfgos7aBlsdsE5pE4.jpg?f=fotoalbum_large

8x 370 Wp (Z), Growatt 2500-S, 2x 370Wp (O-W), APS 600Y, 2x Marstek Venus E v2 (v157.3), CT-003 (v122), HW P1, Daikin PERFERA FTXM35N, Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, Jaga DIY DBE 12x 14cm, 6x 14cm, Tado V3, bridge, thermostaat, 6x radiatorknop

• LED-Maniak
rsbroer schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:22:
Was een crime om op de CNS connector te plaatsen met mijn vinger tips, want de binnenunit zit helaas krap in de hoek.
~[Afbeelding]
(Ik heb net ook op je mail gereageerd).
Bij een overstap op ClimateControl wordt een MHI-AC-CTRL overbodig. Deze hoef je dus niet meer aan te sluiten.
ClimateControl kan meer en laat wat jij nu al ziet in Home Assistant ook zien. Je verliest dus geen functionaliteit.

Bij ClimateControl wordt een 30cm kabel meegeleverd, dat zal iets makkelijker zijn met inpluggen dan de printplaat die je er nu op hebt zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqrPlWC4HcXGLzDApkEJsf9prj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zKLwLeuTWOy0O7xMgvgzTG0Z.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 10-07-2026 12:28 ]

• rsbroer
LED-Maniak schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:26:
[...]

(Ik heb net ook op je mail gereageerd).
Bij een overstap op ClimateControl wordt een MHI-AC-CTRL overbodig. Deze hoef je dus niet meer aan te sluiten.
ClimateControl kan meer en laat wat jij nu al ziet in Home Assistant ook zien. Je verliest dus geen functionaliteit.

Bij ClimateControl wordt een 30cm kabel meegeleverd, dat zal iets makkelijker zijn met inpluggen dan de printplaat die je er nu op hebt zitten.
Great, zojuist besteld.

Mijn Daikin zou trouwens ook wel een remote temp sensor oplossing kunnen gebruiken.
Nog plannen voor ClimaControl icm Daikin ? _/-\o_

8x 370 Wp (Z), Growatt 2500-S, 2x 370Wp (O-W), APS 600Y, 2x Marstek Venus E v2 (v157.3), CT-003 (v122), HW P1, Daikin PERFERA FTXM35N, Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, Jaga DIY DBE 12x 14cm, 6x 14cm, Tado V3, bridge, thermostaat, 6x radiatorknop

• Magiaconatus
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17:02
Hij heeft al een hele tijd niemand meer antwoord gegeven over de CC voor Daikin. Persoonlijk hoop ik dat hij een verrassing in petto heeft. }>

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:53

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Ik wil ook graag een Daikin oplossing.

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• Barbapapa852
  • Laatst online: 19:13
Meer mensen die een probleempje hebben met de sensor, hier gaf de sensor een andere temperatuur weer dan de interface van de Climate control (herkende de airco wel)

Na vervangen van de batterij geeft de sensor ondertussen een temperatuur weer die 5+ graden te hoog is en de airco dus ook als een malle blijft verkoelen.

• MrNOnamE
Nee, dat niet. Ik merk wel dat in de cloud versie de temperatuur niet de actuele temperatuur is. Ook als ik hem lokaal benader. Er zit dan een vertraging in met het updaten van de temperatuur. Een keer de webapp afsluiten op iphone zorgt voor een refresh.

Bij de vorige firmware gaf deze lokaal altijd meteen de juiste temperatuur aan.

• RicooCardoo
RicooCardoo schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:34:
[...]

Ik heb in de router een nieuwe regel aangemaakt en de climatecontrol zijn oude ip gegeven en het werkt weer 🙏
Helaas is het gezeur weer terug na een paar dagen.

Gisteren stopten de airco's ook met het internet, heb ze pas weer kunnen verbinden na eeen gast netwerk aan te maken... Gezeur. Zou dit ook icm. De climatecontrol kunnen zijn of?

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:02

TWKterry

Master Mariner

Magiaconatus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:00:
Hij heeft al een hele tijd niemand meer antwoord gegeven over de CC voor Daikin. Persoonlijk hoop ik dat hij een verrassing in petto heeft. }>
Ik ook, paar weken terug twee 20 jaar oude Daikins vervangen door moderne, stille units. Samen met de andere unit in huis zit ik ook te wachten op de release zodat ik ze alle drie kan gebruiken.

• LED-Maniak
RicooCardoo schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:20:
[...]

Helaas is het gezeur weer terug na een paar dagen.

Gisteren stopten de airco's ook met het internet, heb ze pas weer kunnen verbinden na eeen gast netwerk aan te maken... Gezeur. Zou dit ook icm. De climatecontrol kunnen zijn of?
Dus ook de originele modules van LG hadden er geen zin in begrijp ik?

• RicooCardoo
LED-Maniak schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:27:
[...]

Dus ook de originele modules van LG hadden er geen zin in begrijp ik?
Yes hij moet hier ff onhold.. Er gaat iets niet goed in de modem lijkt het.

Gisteren hebben ze alle gereset, en ik kon alles weer koppelen (met origine naam/ww voor de wifi na reset). Na dat ik de naam/ww gewijzigd had kon ik niks meer koppelen (lg airc's en de tahoma hub). Ik word vandaag als het goed is terug gebeld. Hopelijk hebben ze een oplossing, ben het nu wel zat dit geneuzel

• rsbroer
Magiaconatus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:00:
Ik hoop het ook.
Volgens mij is het een kleine uitbreiding op de ClimaControl hardware, een extra connector om aan te sluiten waar eerder de interme thermistor zit. De remote temperarture wordt vertaald naar een spanning die de Daikin meet normaliter in de interne spanningsdeler, nu dan vanuit ClimaConrol gestuurd. Geen idee hoeveel variatie Daikin heeft in deze circuits met series weerstand waarde en thermistor waarde. Voor mijn Perfera zou het volgens AI gaan over een thermistor van 20k en een seriesweerstand van 10~20k, met een rail van 5V.

• LED-Maniak
De uitdaging bij Daikin zit in de enorme verscheidenheid aan connectoren die ze gebruiken voor de communicatie. Elke airco lijkt weer anders te zijn.

AI antwoorden zou ik voor deze details niet vertrouwen. Er komen regelmatig mails binnen met complete AI gegenereerde analyses en oplossingen(waarbij AI ClimateControl beter denk te kennen dan ikzelf) en vaak klopt er maar weinig of zijn het veel woorden met weinig toegevoegde inhoud.

Daikin geïnteresseerden ben ik zeker niet vergeten. De hardware is binnen met 1 type connector. De software moet verder uitgewerkt worden.

[ Voor 62% gewijzigd door LED-Maniak op 14-07-2026 14:35 ]

• Magiaconatus
Als je het prima vindt om in eerste instantie alleen de Europese modellen te ondersteunen – dus die met S21- en S403-connectoren – en de rest later, dan zou dat een manier zijn om het aan te pakken. Tenzij je natuurlijk alle connectoren in één keer wilt uitzoeken. :)

Het enige model dat me te binnen schiet is de nieuwste FTXC-E, die een volledig nieuwe connector heeft, de „S-DGC”, wat voor problemen zou kunnen zorgen.

• LED-Maniak
Zijn vandaag een aantal muurhouders binnengekomen. Nu kan de e-ink ook aan de muur :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vgrhlls5ww-yO2wgFEdrRj0WCZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9ZIuRDsBzT04xu0GUrQeuT5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FeYvqPldvoUuAhpRZUoN5zzHnOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgpvuYpDlMuV8fjGGA6PgwZr.jpg?f=fotoalbum_large

• Magiaconatus
3D-printen is mijn passie. :P

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
LED-Maniak schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:31:
De uitdaging bij Daikin zit in de enorme verscheidenheid aan connectoren die ze gebruiken voor de communicatie. Elke airco lijkt weer anders te zijn.

AI antwoorden zou ik voor deze details niet vertrouwen. Er komen regelmatig mails binnen met complete AI gegenereerde analyses en oplossingen(waarbij AI ClimateControl beter denk te kennen dan ikzelf) en vaak klopt er maar weinig of zijn het veel woorden met weinig toegevoegde inhoud.

Daikin geïnteresseerden ben ik zeker niet vergeten. De hardware is binnen met 1 type connector. De software moet verder uitgewerkt worden.
Is het een idee om een lijst van geinteresseerden te maken, aangegeven met welke modellen? Wellicht a la kickstart alvast een kleine donatie doen voor de type modellen die je als eerste zou willen uitrollen?

• jelleeelco
LED-Maniak schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:09:
Zijn vandaag een aantal muurhouders binnengekomen. Nu kan de e-ink ook aan de muur :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn deze al te leveren? Ik wilde nu net 5 bestellen voor de aankomende MHI units, maar ik wist niet zeker of als ik op icoontje click van +4,95 met dat schermpje of het er dan ook echt bij zit?

En als deze direct meebesteld kunnen worden zou dat mooi zijn!

• LED-Maniak
jelleeelco schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:47:
[...]

Zijn deze al te leveren? Ik wilde nu net 5 bestellen voor de aankomende MHI units, maar ik wist niet zeker of als ik op icoontje click van +4,95 met dat schermpje of het er dan ook echt bij zit?

En als deze direct meebesteld kunnen worden zou dat mooi zijn!
Het zijn prototypes, maar wel functioneel. Als je twee LCD muurhouders meebestelt en even een opmerking neerzet bij de order, dan stuur ik je 5x e-Ink muurhouders(daarna zijn ze op). Standaard bij e-ink zit een tafelhouder. :)

• jelleeelco
LED-Maniak schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:57:
[...]

Het zijn prototypes, maar wel functioneel. Als je twee LCD muurhouders meebestelt en even een opmerking neerzet bij de order, dan stuur ik je 5x e-Ink muurhouders(daarna zijn ze op). Standaard bij e-ink zit een tafelhouder. :)
Ok top! Maar klopt het dat als ik die optie van het e-ink schermpje aanvink en in winkelwagen doe, ik in de winkelwagen niet zie dat de e-ink meebesteld zijn (behalve dan de prijs)?

Ugghhh laat maar.... staat er gewoon bij!

[ Voor 4% gewijzigd door jelleeelco op 16-07-2026 15:04 ]

• jelleeelco
LED-Maniak schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:57:
[...]

Besteld!

• Marq
LED-Maniak schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij de e-ink wordt ook een magneet meegeleverd. Ik heb wat metalen plaatjes besteld en die magneet op de unit geplakt (uiteindelijk met secondelijm, omdat de sticker niet sterk genoeg was).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_7y0mJW6fMMSJmHzND2m9ZLAIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlVHftaOQniXiZHsLWORtbMY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCw37xHMuYkwpg3lfPxmuH3ouJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWz9kVs0eBE77HCtE52fx5xr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRnJAUdgzmP2R8-l86pAJqFFAeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLjWqnSLE85pw2WJfobNoofp.jpg?f=fotoalbum_large

• LED-Maniak
Zo kan het ook inderdaad. :)
Alleen even opletten of je dan geen problemen krijgt met draadloos bereik. Zoveel metaal rond de antenne kan een probleem zijn.

• Marq
LED-Maniak schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:16:
Zo kan het ook inderdaad. :)
Alleen even opletten of je dan geen problemen krijgt met draadloos bereik. Zoveel metaal rond de antenne kan een probleem zijn.
In mijn geval heb ik op alle drie de units goed ontvangst. Er zit een specifieke markering op de unit voor waar de magneet moet, daar heb ik me braaf aan gehouden. Misschien dat dat nog uitmaakt?

• LED-Maniak
Als het werkt dan werkt het. Die markering is meer een indicatie om hem goed te laten hangen.

• RicooCardoo
RicooCardoo schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:05:
[...]

Yes hij moet hier ff onhold.. Er gaat iets niet goed in de modem lijkt het.

Gisteren hebben ze alle gereset, en ik kon alles weer koppelen (met origine naam/ww voor de wifi na reset). Na dat ik de naam/ww gewijzigd had kon ik niks meer koppelen (lg airc's en de tahoma hub). Ik word vandaag als het goed is terug gebeld. Hopelijk hebben ze een oplossing, ben het nu wel zat dit geneuzel
Ik nen er inmiddels achter gekomen. De huidige 2.4ghz verbinding was in wpa3.. En de tahoma en airco's werken alleen in wpa 2.

Ik heb wat opties gekregen van tammert om te proberen. Schijnt dat mijn climatecontrol isseus heeft met homey omdat ik het "testkastje" heb en niet het originele.

• jrswgtr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:56
RicooCardoo schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:09:
[...]

Ik nen er inmiddels achter gekomen. De huidige 2.4ghz verbinding was in wpa3.. En de tahoma en airco's werken alleen in wpa 2.

Ik heb wat opties gekregen van tammert om te proberen. Schijnt dat mijn climatecontrol isseus heeft met homey omdat ik het "testkastje" heb en niet het originele.
Ik heb voor dit soort apparaten een eigen SSID gemaakt met 2.4ghz only, WPA2 en nog wat instellingen om "ouderwetse" chips beter te ondersteunen. De originele wifimodules van MHI werken ook niet goed op mijn "normale" SSID.

• tweakerpim
@LED-Maniak kan je is controleren in de laatste beta versie of dit een fout is of dat het bij mij niet goed gaat.

Ik verander lokaal de thermometer naar “no sensor” en sla dan op. En volgt een apparaat wordt herstart melding. Maar “no sensor” zie ik niet staan en de thermometer is nog steeds actief.

• Nut-enuf
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 19:47
Sinds kort ben ik ook tevreden gebruiker van dit mooie product. Ik heb voor drie airco's en de Ecodan warmtepomp modules besteld. Vandaag was de Ecodan aan de beurt. De eenvoud en het gemak van deze interfaces is gewoon geweldig. Bye bye Melcloud.

Een vraag: op de website van Lectronz staat dit screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHD1v0LLa5CMN3ihDJAXwMcDuws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N7FX4SywUmOuBDr6iartvPhH.png?f=fotoalbum_large

Mijn interface is dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzS26cc6HJeYQDi2KfWXHz3kKKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GUeyyDwH6jBx6hrmtzMrVyhD.png?f=fotoalbum_large Is dat gewoon het gevolg van evolutie van de interface, of mis ik iets? Ik vind die eerste wel cool. Of is dat eerste een screenshot uit Home Assistant?
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste