n.buijtels schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:11:
[...]
Als bij een buitentemperatuur van <5° het setpoint niet haalt kun je last hebben van veel defrosts. Bij een defrost valt het verwarmen ca. 10 minuten uit en de COP is bij deze temperaturen gewoon lager.
Bij mijn LG Airco staat de fan nu op stand 4 (Is tussen high en medium in). Stand 4 is helaas nog niet te kiezen via de ClimatControl. De buitentemperatuur is 11°, binnentemperatuur 20,5° en het setpoint is 15 min geleden op 21,5° gezet. De airco is aan het verwarmen naar het setpoint en Pipe middle temperatuur is nu 51°. Het verbruik is 211 Watt.
Als er waarde 0 staat ondersteunt je airco dit niet. Zo heb ik bij mijn airco geen Pipe in en Pipe out temperaturen.
Modeleert de fan stand wel ooit bij jouw LG Airco. Bij mijn LG airco moduleert de fan stand gewoon in stand 4 en 5 naar beneden als de airco op lager vermogen draait.
Hoeveel vermogen draait de airco als de fan vol aan het pompen is?
Probeer zoveel mogelijk gegevens te delen (indien mogelijk grafieken) anders is het voor ons ook een raadsel.
Die defrost vallen wel mee bij een lage buitentemp maar die herken ik wel.
Dan stopt de unit met blazen en gaat de binnenklep bijna dicht.
Dat begrijp ik behalve dan dat het systeem het niet op temperatuur kan houden hierbinnen.
Onder de 5 graden werkt het niet, terwijl de capaciteit van ons systeem dat wel zou moeten kunnen voor onze ruimte (80 kuub).
Voor wat betreft de huidige situatie, buiten temp 9 graden, ingestelde temp 19,5 en gemeten temp op 6 meter afstand met de CC is 19.9 graden. De fan stand staat nog steeds op medium en blijft vol blazen en moduleert niet terug.
De Temperature Pipe in, Pipe out en middle geven alle drie 27 graden aan. Juist die temperatuur of lager gaat koud aanvoelen met deze blaaskracht. Van terug moduleren is geen sprake.
Oke, de waarde 0 staat voor "niet ondersteunt", daar zal dan een verschil zijn met de Mitsubisi modellen.
Bij mij staat 0 bij Model - OU, Model - IU, Capacity, Indoor unit fan runtime 0 hrs, Indor runtime 0 hrs en Error code 0.
Om het verbruik te meten als het systeem vol aan het pompen is heb Ik heb de temp (tijdelijk) ingesteld op 25 graden en fan stand high en het verbruik loopt langzaam op en is na 15 minuten 499 Watt. Uiteraard is die 25 graden nog niet bereikt maar dit was om het verbruik in vollast te meten.
Voor de duidelijkheid mijn systeem is een LG pc18sq 5kW versie.
[
Voor 4% gewijzigd door
Dorus12 op 11-02-2026 20:29
. Reden: type foutje ]