• Magiaconatus
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17:34
prakkie87 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:23:
[...]

Dit zorgt wel voor sneller vocht op de unit met vervuiling en stank. Want hij draait dan niet meer om het overtollige vocht weg te blazen. Je wilt in de ideale situatie dat hij droog blaast
Dat is een kwestie van voorkeur. Zelf vind ik het niet prettig als al het vocht weer de kamer in wordt geblazen. Tijdens die korte periodes droogt de warmtewisselaar ook niet helemaal uit, dus het heeft geen zin om het apparaat dan te laten draaien. In mijn geval zorgt een aparte, geprogrammeerde ventilatiestand er sowieso voor dat alles volledig droogt.

• Raymond Deen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:12
@LED-Maniak is er voor de Panasonic units een update geweest vorige week?

Mijn beide modules zijn toen (30 juli) vrijwel tegelijk opnieuw opgestart terwijl er geen stroomuitval is geweest. Het versienummer is echter nog steeds 3.4.1.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:22
Nee, geen update geweest.

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:24
Mimiix schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:47:
[...]

Thanks! Geld bovenstaande overigens niet enkel voor verwarmen?
Klopt, dit gaat alleen op voor verwarmen.
Had er hier ook last van, tijdens koelen prima 50 tot 59% lv.
Na dat de koeling gestopt was liep dat op naar 74%.
Wat ik nu doe is met mijn twee SRF25ZS-W die elke een slaapkamer koelen/verwarmen is op deze dagen op 24/7 op dry modus zet.
De setpoint naar 25gr en daarmee blijft de temperatuur tussen de 21 en 23gr en de lv zit op 55 tot 60%.
In tegenstelling van de manuals zeggen heeft een setpoint el degelijk wat invloed op de temperatuur bij het gebruiken van de dry functie.
indien lv behaald is dan stop hij in elk geval de ventilator en geen overmatig/oplopende lv en lekbak is en lamellen zijn droog dus ook geen kans op schimmels.

Voor de unit beneden (SRK50ZS-WF) doe ik precies het zelfde.
Alleen zoals nu met een buiten temperatuur van 30+ staat hij wel op koelen want de dry functie krijgt het dan niet koud genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Siewert op 04-08-2026 11:23 ]

☀️Enphase IQ8+ 8,1kWp (8x Oost / 11x West) 🇳🇱
🔋12,8kWh DIY Thuisbatterij & MT Venus E v3
❄️MHI SRK50ZS-WF & SCM50ZS-W - 2x SRF25ZS-W
🛵Segway E125s
🔋piBattery Project @ GitHub

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:26
Is het misschien mogelijk een optionele functie toe te voegen dat je de airco in de FAN stand laat nadraaien wanneer je airco wilt uitschakelen? Bijvoorbeeld met parameters voor de tijdsduur en de fan stand.

Dit om schimmels e.d. tegen te gaan? Uiteraard kan je dit ook automatiseren in HomeAssistant, maar het zou toch eigenlijk mooi zijn als dit rechtstreeks vanuit climate control kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 04-08-2026 17:00 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste