⚡ WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh
Is niet gek dat je lucht in het systeem er niet uit krijgtctrl-tab schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:25:
[...]
Zeker, bij deze.
Opmerking; eerder stond er een groter buffer , vandaar wat vreemd bochtwerk. (maar het was daarvoor al een beetje een attractie)
~~~[Afbeelding]
Werkelijk overal aan DHW zijde gaat de buis omhoog en weer naar beneden zonder ontluchting
Wat je kunt doen is de driewegklep in de middenstand blokkeren en dan een aantal ontluchtingsruns doen (na reset) en telkens water erop houden en ontluchters openen
[ Voor 13% gewijzigd door Technician- op 11-09-2026 18:47 ]
Wh-mdc07j3e5
Ok zal straks het eens proberen met de klep halverwege. Gisteen ook al eens gedaan. Maar er zijn inmiddels al zoveel ontluchting ru s geweest en de flow komt niet boven de 0,1 uit.. gewoon niks beweging.Technician- schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:45:
[...]
Is niet gek dat je lucht in het systeem er niet uit krijgt
Werkelijk overal aan DHW zijde gaat de buis omhoog en weer naar beneden zonder ontluchting
Wat je kunt doen is de driewegklep in de middenstand blokkeren en dan een aantal ontluchtingsruns doen (na reset) en telkens water erop houden en ontluchters openen
Volgens mij is aircologic ingeschakeld. Als zij langs komen eens kijken of ze kritisch willen kijken/zoeken naar de root cause zoals die ontluchting.
[ Voor 23% gewijzigd door ctrl-tab op 11-09-2026 19:24 ]
⚡ WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh
En in de zomer tijdens koelen en overschot PV. Dat kan de WP gewoon bijven koelen en je kan nog steeds gratis DHW produceren.ctrl-tab schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:18:
[...]
Top, ik krijg hoop.
Nu de zoektocht naar de aarde . Neem aan kapje eraf ploppen?
Ik denk toch maar gewoon volledig onafhankelijk houden. Smart plug erop en automatiseren met homeassistant.. eigenlijk wel handig. Ook in winter als het echt koud is (kortere dhw, meer tijd voor huis
Nu heb ik de installateur een lange mail gestuurd en gesteld dat het een gebrek is in de installatie. Wat nader onderzoek gedaan en het lijkt erop dat deze heater niet parallel met backup heater gebruikt kan worden (althans niet gelijktijdig. Daarmee zou het een installatie keuze geweest kunnen zijn deze niet aan te sluiten? (alsnog wordt dan keuzevrijheid ontnomen door er geen kabel aan te hangen, maargoed)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23
:strip_exif()/f/image/xCOK9pb1cRk71hFwV12U55wA.jpg?f=fotoalbum_large)