ErikVers schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:15:
[...]
Alle begin is moeilijk π
Meeste wat misgaat zijn: wifi ontvangst te beperkt en wachtwoorden met leestekens. Als je eenmaal de valkuilen kent en geduld hebt in de aanmeld stappen is het een stabiel systeem met veel info bij je klanten π
Dankje voor de geduldige begeleiding. Ik was echt gefrustreerd van dat stomme apparaat maar het begint langzaam langzaam langzaam in te dalen hoe het zou kunnen werken. Word wel gestoord van de hoeveelheid wachtwoorden en accounts die er bij komen kijken om 1 zo'n ding te laten werken zeg. Heb al 2 emails en passwords voor de Service cloud gemaakt, 1 pass/user combo voor de Smart Cloud ofzo en dan nu weer een ander wachtwoord in de App op je telefoon om aan die adapter te knopen
Mijn bereik is prima bij de unit, daar ligt het niet aan. Wat ik niet doorhad is dat je dus eerst deze stappen moet nemen:
---------------------------------------
stap -2: download de app "Comfort cloud" van panasonic op je smartphone
stap -1: maak een account in die app of via de pc op de Smart Cloud via
https://aquarea-smart.panasonic.com/
stap 0: open de app, log in met je smart cloud login en ga naar "Air to water heat pump" --> C-TAW1 adapter of volg de wizard op je laptop/computer.
daarna krijg je eindelijk wat uitleg over de lampjes en welke stappen
stap 1: als het meezit kun je nu in een bepaalde volgorde een staat bereiken waarbij je het ID van de adapter in moet vullen en dat ding via WPS of andere methodes aan de WiFi probeert te knopen. Nu kun je ook de usb-stcik methode gebruiken blijkbaar.
stap 2: je moet bij het instellen WEER een wachtwoord bedenken
stap 3: profit?
edit: nou breekt m'n klomp, het werkt

Ik heb het nu op mijn laptop gefixt door de stappen voor het toevoegen van de adapter te doorlopen in de Smart Cloud (dus hier:
https://aquarea-smart.panasonic.com/ ) ik kreeg dus allemaal foutmeldingen bij die laatste stap van het wachtwoord maken maar dat kwam omdat het DEVICE ID dus ook Case SenSiTive is bij panasonic. Bij mij zit er een "b" in dat ID en die had ik kleine letter b geschreven terwijl er een hoofdletter B op de sticker staat
edit2: als je dan ook nog wilt dat het in de Service Cloud gaat werken dan:
- zorg eerst dat je een service cloud account aan hebt gemaakt en dat allemaal hebt geverifieerd enzo
- dan doe je in de smart cloud een aanvraag / application voor "Aquarea Service Cloud" waarmee je het bedrijf met de service-cloud account vraagt je apparaat te beheren
- vul dan de juiste emailadressen en andere meuk in
- log in op de service cloud en accepteer het request
- gefeliciteerd. je kunt nu op twee plekken dingen zien van je warmtepomp
[
Voor 27% gewijzigd door
Fr33z op 13-03-2025 21:34
]