Ook mooi dat ze ‘m van een beetje overhellend naar links nu een beetje overhellend naar rechts hebben geplaatst 😀Smid98 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:34:
Tijdje terug een post geplaatst met wat vragen omtrent de installatie. Hiervoor wat tips gekregen (bedankt hiervoor!) en er geen gras over laten groeien. Zie hier voor en na:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelf ben ik zeer tevreden met het resultaat van de installateur. Nu begint het grote "spelen" met alles voor de gewenste afstelling van de WP zelf. De controller hangt nu in de woonkamer en werkt als thermostaat + WAR (21 graden). Nog 2 kleine (dummy) vragen voor mijn eigen leercurve. Ik wil spoedig een CZ-taw1 gaan aanschaffen zodat ik wat meer inzicht kan krijgen. Is deze zelf een beetje makkelijk te installeren en in gebruik te nemen? Op het YT filmpje lijkt het plug and play.
Het valt me op dat de WP nu vaker van weinig tot geen verbruik heeft en dan naar heel hoog gaat (kort) overdag. S'nachts doet de WP meer verbruiken constant maar nog korte hoge pieken erbij. (gemeten met P1 meter dus er zijn natuurlijk andere apparaten bij betrokken) Is hier tegenop te tweaken door bijvoorbeeld met de WAR te spelen? Of met andere instellingen? Of is dit iets wat bij een WP hoort/huis specifiek is? Ik snap natuurlijk dat monitoring hier key voor is.
Over het algemeen helpt dit forum mij enorm in het leren!
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23