Dat qua legionelle staat zo ingesteld inderdaad, gister ook de tankverwarming op extern gezet. Ik heb alleen geen cntact gebrugt op de print, dat moet ook las ik ergens? Maar dan zou hij er wel mee moeten beginnen toch?ErikVers schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:50:
[...]
Voor legionella check bij bedrijfinstellingen je tapwater setting en het tijdstip. Zorg daarnaast dat je juiste spiraal in of extern kiest en dat deze juist is aangesloten. Daarnaast activeer je dat interne spiraal bij instellen. Zorg ervoor dat die in bovenbalk controller zichtbaar is, dan mag die mee doen.
Wat betreft verwarmen dit zal door je klokprogramma komen waarbij hij op dat moment tapwatervraag had. Wat wil je hierover weten?
Kies eerst of je klokprogram via cloud of controller wilt en zorg dat na instellen die ook geactiveerd staat op één van beide en niet op beide want dat loopt niet lekker.
Ja maar die staat ingesteld op 40 graden, met een schakeldifferentie van 5. Dus dan zou ie pas bij 35 graden of minder moeten beginnen.
Maar ik heb nu ingesteld dat hij de tapwatertemperatuur sochtends naar 40 graden gaat zonder tapwater in te schakelen. Eens kijken of dit werkt.
Ik wil alles nu gewoon via de cloud instellen, ik ga eens kijken hoe ik het op de controller uitgeschakeld krijg!
Steralisatie stond uit zie ik net op de controller... Eerst morgen testen of hij nu niet meer de tank onnodig gaat verwarmen en dan overmogen kijken of hij nu wel een legionellarun doet!
[ Voor 6% gewijzigd door Makrolon op 20-02-2024 19:59 ]
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte