Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:50
Gave set! Hier nog wat leesvoer en plaatjes: https://www.bricktastic.n...332-medieval-town-square/
Ik ben erg benieuwd naar of de Middeleeuwse smid (21325) er bij past. Het lijkt me dat de 21325 een andere schaal heeft. Past de town square wellicht beter bij het lion’s castle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:05

L23

meesje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:04:
[...]

Gave set! Hier nog wat leesvoer en plaatjes: https://www.bricktastic.n...332-medieval-town-square/
Ik ben erg benieuwd naar of de Middeleeuwse smid (21325) er bij past. Het lijkt me dat de 21325 een andere schaal heeft. Past de town square wellicht beter bij het lion’s castle?
Middeleeuwse Smid heeft inderdaad een vreemde schaal, die is vrij groot voor een huis in vergelijking met het Leeuwenridders Kasteel. Dus zou ze niet vlak naast elkaar zetten, maar wel leuk bij elkaar. Town square lijkt mij perfect passen bij Leeuwenridders Kasteel, zelfde schaal, maar ook zelfde stijl als ik dat zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
De torens lijken me ook mooi combineren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Middeleeuwse Smid heeft inderdaad een vreemde schaal, die is vrij groot voor een huis in vergelijking met het Leeuwenridders Kasteel. Dus zou ze niet vlak naast elkaar zetten, maar wel leuk bij elkaar. Town square lijkt mij perfect passen bij Leeuwenridders Kasteel, zelfde schaal, maar ook zelfde stijl als ik dat zo zie.
Wat vindt je/vinden jullie van de GWP Forest Hideout en Majisto’s magische werkplaats? Passen deze een beetje bij het kasteel en town square?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

meesje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:54:
[...]

Wat vindt je/vinden jullie van de GWP Forest Hideout en Majisto’s magische werkplaats? Passen deze een beetje bij het kasteel en town square?
Ja die vind ik er ook wel bij passen. Het Leewenridders Kasteel heeft zelf ook Forestmen minifiguren. En ik denk dat het met een Town square wel leuk is om die uit te breiden met kleine setjes.

Ik heb zelf twee keer de Forest Hideout, maar nog niet gebouwd. Middeleeuwse Smid een paar jaar terug gebouwd. Het Leeuwenridders kasteel is hier half af, maar zit geen haast achter :P

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 18-06 15:16
Ben begin februari ook maar weer eens met een Lego set aan de slag gegaan welke ik nog op de plank had liggen. :) In de serie van Lego Creator Expert / Lego Icons grote voertuigen is het dit keer de Corvette C1 die ik aan het bouwen ben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOT6tEYTxeJ4Dl5iZM37j3t43ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdghHt8xU6sWTHMEh0Ay6e3F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mh93DxhuzctIyeQqZBC25JgzDUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxXRM3Z0ihzyXUJj6Z7HdknC.jpg?f=fotoalbum_large

En ik moet zeggen dat de build me tot nu helemaal niet tegenvalt! Eerste twee zakjes waren wel voornamelijk Technic voor het frame, maar daarna werd het leuk met bouwen van de vormen van de carrosserie. Dit wordt gedaan door het combineren van verticaal, zijwaarts en ondersteboven bouwen, waardoor je mooie vormen krijgt. Weer een fijne bouwervaring tot nu toe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:53
Haay schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:13:
Dit wordt gedaan door het combineren van verticaal, zijwaarts en ondersteboven bouwen, waardoor je mooie vormen krijgt. Weer een fijne bouwervaring tot nu toe!
Toevallig ook van de week in elkaar gezet. Vooral de achterspatborden vond ik een kunststukje van wat je beschrijft. Daarnaast zitten in het model ook aardig wat jumper plates voor 1/2 stud verspringingen die vervolgens toch weer mooi aansluiten op normale studs afstanden door het gebruik van negatieve studs op tiles en zo.

Ik heb trouwens in deze set een misprintje. Het zilver op 1 van de ronde tiles achter de koplamp, mis ik een klein hoekje zilver. Met het lampje erop, zie je het bijna niet (en als je het niet weet, gewoon niet). Mezelf kennende, zal ik hem wel vervangen, want ik weet het dus wel ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgAwa9Bs_dzy7j1q9Tc46Kl2pPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRXpkMyDAJZJZYry4tw6T1mT.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was niet gelogen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Net even de plaatjes beter bekeken, zie de set nu ook op de Lego website staan. Jammer dat de set zoveel stickers heeft. Maar verder heeft de set wel een boel mooie details.

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 08-02-2024 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Net even de plaatjes beter bekeken, zie de set nu ook op de Lego website staan. Jammer dat de set zoveel stickers heeft.
Oei, dat is inderdaad wat minder. Maar ja, destijds bij het Lego gele kasteel (375) moest ik zelfs de ridders bestickeren (de ‘hesjes’).
Ik word trouwens wel erg enthousiast van de town square. Het ziet er lekker gevarieerd uit. Volgens mij ook best een aardige prijs (230 euro) voor 3300 steentje. 7 cent per steentje. Het kasteel is 9 cent/steentje.

Zoals eerder in dit topic aangegeven krijgen we straks een woning met thuiswerk kamer en een ‘speel’kamer. Daarnaast op zolder nog meer dan genoeg ruimte. En de kids ook gewoon hun eigen kamer. Hierdoor is mijn enthousiasme voor Lego weer aangewakkerd. Ik zie nu plekken voor o.a. treinbanen. Nu toch maar, via marktplaats, een tweede 60197 kopen. Dat maakt de trein wel af.
Voor het Lego kasteel en town square zie ik nu ook wel ruimte. Helemaal happy! Het heeft overigens geen haast. Eerst verhuizen en nieuwe woning op orde. Q4 kan er wel weer aan Lego gedacht gaan worden. Wie weet heeft Lego met Black Friday weer leuke aanbiedingen. Misschien het kasteel? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:36
Het Mountain Fortress van Bricklink is echt een groot succes. Er zijn blijkbaar heel wat mensen niet tevreden met het limiet van 30k :p

Voor mijn gevoel heeft iedereen ruim de kans gehad om een set te bestellen. Als je te laat bent geweest is het toch echt je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

schumi1986 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:13:
Het Mountain Fortress van Bricklink is echt een groot succes. Er zijn blijkbaar heel wat mensen niet tevreden met het limiet van 30k :p

Voor mijn gevoel heeft iedereen ruim de kans gehad om een set te bestellen. Als je te laat bent geweest is het toch echt je eigen schuld.
Niet dat ik hem wilde hebben, maar toen ik in de avond ging kijken, was hij al uitverkocht volgens mij. Dan kan je niet zeggen dat iedereen ruim de kans had om hem te bestellen. Maar misschien gaan ze de limiet toch nog verhogen?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:42

Ja eens ik zag hem toevallig langskomen en heb hen toen besteld. Uur later kon je nog steeds bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Speedy55 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Niet dat ik hem wilde hebben, maar toen ik in de avond ging kijken, was hij al uitverkocht volgens mij. Dan kan je niet zeggen dat iedereen ruim de kans had om hem te bestellen. Maar misschien gaan ze de limiet toch nog verhogen?
Ik bedoel meer dat als je de set perse zou willen hebben je daar genoeg tijd voor hebt gehad.

De set is ruim van te voren aangekondigd en de site was op het eerste half uur na gewoon makkelijk bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

schumi1986 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:40:
[...]

Ik bedoel meer dat als je de set perse zou willen hebben je daar genoeg tijd voor hebt gehad.

De set is ruim van te voren aangekondigd en de site was op het eerste half uur na gewoon makkelijk bereikbaar.
Als je hem perse wilde hebben had je inderdaad maatregelen kunnen treffen rond dat tijdstip inderdaad. Dat ben ik wel met je eens, maar ruim is anders haha.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:59
Speedy55 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Die limiet gaat niet omhoog. Vorige ronden gingen nog veel sneller dan dit, en dit is gewoon inherent aan pre-orders van limited editions. Het is voldoende aangekondigd en uitgemolken. Als je dit wilde hebben zat je gewoon klaar om 17:00.

Even relativeren; Probeer eens een paar limited editions sneakers te bestellen. Dan praten we niet over uren beschikbaarheid hoor ;-)
Of kaartjes voor Taylor Swift …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:36
Op Marktplaats is de handel ook begonnen in de uitverkochte Bricklink sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42

Secsytime

Automagisch

wlchris schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:57:
Op Marktplaats is de handel ook begonnen in de uitverkochte Bricklink sets.
Je kunt toch niets iets verkopen wat je nog niet hebt? Is dit niet tegen de voorwaarden van MP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54
Secsytime schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:21:
[...]

Je kunt toch niets iets verkopen wat je nog niet hebt? Is dit niet tegen de voorwaarden van MP?
Zolang zelfs overduidelijke scammers er dagenlang op kunnen zitten, verwacht ik er niet teveel van. Je kan reporten wat je wilt, maar er gebeurt toch weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:54:
[...]

Die forestman vind ik een leuke build en set, die van majisto vond ik een beetje tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Vond m er nog lang over doen, vergeleken dat kasteel uit die eerste ronde. Al waren er daar ook maar 5000 van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Gezien de resellwaarde van de eerdere Bricklink sets denk ik dat een heleboel mensen hem daarvoor toch hebben gekocht. Waarna de markt dus waarschijnlijk overspoelt zal worden en de prijs in de buurt zal komen van de RRP.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten :+

Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/v2/resize:fit:625/1*792TnuhCnob7MTyINOLvCg.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Secsytime schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:52:
Gezien de resellwaarde van de eerdere Bricklink sets denk ik dat een heleboel mensen hem daarvoor toch hebben gekocht. Waarna de markt dus waarschijnlijk overspoelt zal worden en de prijs in de buurt zal komen van de RRP.

[Afbeelding]
Dat zal zo zijn voor de overige 4 sets. Ik denk dat Mountain Fortress misschien wel kan verdubbelen.

Deze set komt precies op het moment dat Lego zelf weer begonnen is met dit thema. Het lion knights kasteel is blijkbaar ook bijzonder goed verkocht. Uiteindelijk is 30.000 wereldwijd niet bijzonder veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

schumi1986 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:15:
[...]

Dat zal zo zijn voor de overige 4 sets. Ik denk dat Mountain Fortress misschien wel kan verdubbelen.

Deze set komt precies op het moment dat Lego zelf weer begonnen is met dit thema. Het lion knights kasteel is blijkbaar ook bijzonder goed verkocht. Uiteindelijk is 30.000 wereldwijd niet bijzonder veel.
In december zullen we het weten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

schumi1986 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:15:
[...]

Een verdubbeling is dan de waarde van de steentjes als je ze los zou kopen? Of heeft deze set op andere vlakken nog een meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Bricklink! Wat zijn jullie ervaringen? Het valt me op dat zeker de helft van de bestellingen fouten bevat: hier en daar één verkeerd onderdeel (een 1x4 tile in een zak vol plates, kan geburen), een ziplock zakje met 50 keer 41682 Bracket 2 x 2 - 1 x 2 Centered die ik niet heb besteld, een vrij prijzig dakraam in trans brown i.p.v. trans clear, een stapel 1 x 4 x 4 ramen i.p.v. de zeldzame 1 x 4 x 5, een missende zak met tientallen plates met c-clip, etc.

Wordt allemaal wel opgelost (en ik meld niet elk kleine foutje), maar het is wel opvallend. Ik koop uitsluitend bij Nederlandse verkopers en check altijd of ze voldoende positieve beoordelingen hebben.

Klein foutje zoals dit vind ik niet zo spannend (al klopt de voorraad van de verkoper dan wellicht niet meer):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_zswCGvO-g7dt8sVLfDnKfTqjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucM9T7nqE4X1iturrbL59Wtt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Reinier schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:28:
Bricklink! Wat zijn jullie ervaringen? Het valt me op dat zeker de helft van de bestellingen fouten bevat: hier en daar één verkeerd onderdeel (een 1x4 tile in een zak vol plates, kan geburen), een ziplock zakje met 50 keer 41682 Bracket 2 x 2 - 1 x 2 Centered die ik niet heb besteld, een vrij prijzig dakraam in trans brown i.p.v. trans clear, een stapel 1 x 4 x 4 ramen i.p.v. de zeldzame 1 x 4 x 5, een missende zak met tientallen plates met c-clip, etc.

Wordt allemaal wel opgelost (en ik meld niet elk kleine foutje), maar het is wel opvallend. Ik koop uitsluitend bij Nederlandse verkopers en check altijd of ze voldoende positieve beoordelingen hebben.

Klein foutje zoals dit vind ik niet zo spannend (al klopt de voorraad van de verkoper dan wellicht niet meer):

[Afbeelding]
Koop ook alleen via Nederlandse verkopers. Inmiddels iets meer dan tien keer een bestelling geplaatst (edit: 19 bestellingen) en tot nu toe maar 1 keer een verkeerd onderdeel bij een bestelling. Werd ook prima opgelost.
Ik doe geen grote bestellingen. Mogelijk gaat het vaker fout bij grote bestellingen? Geen idee. Wel apart dat bij jou de helft van de bestellingen fouten bevat. Ook al wordt het goed opgelost, de bestelling klaarmaken en controleren lijkt me niet heel ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:55
Bij mij ook bij de helft van mijn bestellingen(n=4) een foutje. Vooral jammer als het betekend dat je niet verder kunt met bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

[Afbeelding]
Diverse keren besteld bij verschillende Nederlandse verkopers. Slechts één keer een ontbrekend onderdeel en dat is toen netjes opgelost met een nalevering op kosten van de verkoper.

Met Bricklink heb ik vaker gehad dat ik zelf als koper een fout maak bij een bestelling :+

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 09-02-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ja dat laatste overkomt me ook. Ik vergeet soms "apply order" te doen en bestel de volgende dag exact hetzelfde nóg een keer vanuit mijn wanted list 8)7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Is er een klachtenloket hier? :P

...want dankzij dit topic en Tweakers Lego MOC Challenge 26 – januari 2024 is er recentelijk bij een bestelling van een horlogebandje iets teveel in m'n winkelmandje gevallen. O-)

En als het daar bij zou blijven, had ik er vrede mee kunnen hebben. Maar dit is Lego, dus slaat -net als vroeger- de "meer is beter" gedachte toe. Aangevuld met de "groter is mooier" wens. O-)

Dus, lang verhaal kort: wat begon met Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oywUXD7OvtVNJhEtWaArFjrgo2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cp79JKmkmomCWSLpgpWtwoQc.jpg?f=fotoalbum_large

Is via een half deja-vu gevoel, graven in m'n geheugen, bezoek aan de zolder en het verschuiven van een aantal verhuisdozen uitgelopen op dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSy8Ez1BEGXO2N1N4J-ssKfKdIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awaQXYi95xgev2gIl00xY48j.jpg?f=fotoalbum_large

(de dieplader was origineel gemaakt om de 8862 op te kunnen zetten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmtKPIwTvXt-NKSXifMh2rlvHAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFZA4YsDkkgqXAqw4ZI723de.jpg?f=fotoalbum_large

Jullie zien vast al waar dit heen gaat... O-)

...Ik vrees dat ik ná het sorteren en bouwen aan het klussen raak, om alles uitgestald kwijt te kunnen :$

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:21
schumi1986 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:40:
[...]

Toen ik om 20u (weer) checkte was het kasteel uitverkocht. dus dat heeft toch 2-3 uur geduurd.
ruim de tijd als je er die echt wilde hebben.

maar goed. ik heb ze uiteindelijk toch overgeslagen.
De timing (van bezorging), de hoge prijs en het feit dat de Medieval town square werd aangekondigd heeft het bij mij de beslissing toch naar een 'nee'

Hopelijk krijgt die piratenset in serie 2 een iets lagere prijs :*)

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15
Als 'gewoon knettergek' nog niet genoeg is, deze kerel was al één (naar mijn smaak/gevoel dan toch) van de meest gefocuste bouwers... gaat ie eerst een nieuwe gedetailleerde moc maken om dan te vervoeren met een skilift 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-06 19:14
Eindelijk eens opgebouwd. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEtcnSUAUyCr77s3gDZp6_uYpuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoB4AsTSPM9jkQzP7uxPbsPW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23

L23

Deze DREAMZzz set is ook een Space set. Al mensen die deze set gehaald hebben? Leek me eerst wel geinig, maar uiteindelijk voor de Interstellair ruimteschip set gegaan. Het is ook niet dat de DREAMZzz sets me verder echt aanspreken, al vond ik het Mevrouw Castillo's schildpadbusje wel erg leuk om te bouwen.

Zou leuk zijn als er van Mr. Oz nog een keer een minifigure uitkomt met het Classic Space logo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESpZAwXv9iB7nVSnnItiVhoKydQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ErovpPrfvlNNLL6gvHTZXDcA.webp?f=fotoalbum_large

Voor mijn neefje de kleinere 4+ Ruimteschip en ontdekking van asteroïde set gekocht, die is volgende week jarig. Ben benieuwd wat ie er van vind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frW4d7GU-hd0XuPB9QKWLEQ-8IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsWQWIOqMq3cLac4PhvVrqy3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:13

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Secsytime schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:52:

[Afbeelding]
Als je hem nog voor een redelijke prijs wilt score dan moet je de eerste week kijken op markplaats als hij uitgeleverd wordt. Daarna zal langzaam alleen maar duurder worden.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

TheDudez schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:11:
[...]

Als je hem nog voor een redelijke prijs wilt score dan moet je de eerste week kijken op markplaats als hij uitgeleverd wordt. Daarna zal langzaam alleen maar duurder worden.
Denk juist andersom.

In de eerste week fomo daarna zullen er veel mensen mee blijven zitten door meer aanbod dan vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:13

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Secsytime schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:23:
[...]

Denk juist andersom.

In de eerste week fomo daarna zullen er veel mensen mee blijven zitten door meer aanbod dan vraag.
Ik denk dat hij juist de eerst week snel zakt omdat er veel aanbod is. En mensen die er snel vanaf willen en daarna zal hij omhoog springen verder. Maar het is inderdaad eerst even fomo.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Ik zei dat eerder ook al, maar wat bepaald de waarde van die Bricklink sets? Als je de set bent misgelopen dan kan je de Lego steentjes toch ook gewoon los bestellen op Bricklink? En het lijkt me niet dat de set veel duurder gaat worden dan de steentjes die je los kan kopen.
Welke waarde heeft het hebben van de set zelf nog? De doos? De stickers? Instructies zijn digitaal?

Een redelijke prijs is relatief, maar ik zou zelf nooit resellers gaan belonen met het opkopen van sets. Zul je zien dat ze het de volgende keer weer doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Er zijn vast ook genoeg die nog wel annuleren, dus die komen dan weer beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:24
Serieus? Ik dacht dat deze ook mee zou komen :P
(Ik heb nog nooit zo'n bricklink set besteld dus heb geen idee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:40
RubjeMazter schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:25:
[...]

Serieus? Ik dacht dat deze ook mee zou komen :P
(Ik heb nog nooit zo'n bricklink set besteld dus heb geen idee).
Instructies zijn digitaal en ook niet hergemaakt door Lego Designers. Het enige dat aan de instructies word gedaan door Lego is de Graphic Design.

De instructies zijn puur zoals de creator deze gemaakt heeft in stud.io. Bij de Bricklink Observatory waren er een aantal stappen die niet-Lego like zijn, zoals; rare volgordes en rare stappen. Dus het is een hit-or-mis of je leuke build ervaring gaat hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfC_-qdWWe6yEzXre6LAzOpzX9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tm9RYwoJeVz1BY1UVNTI8wTm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Tijll op 10-02-2024 16:55 ]

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:42
Ik had Majisto magie shop al een tijdje liggen. Ik heb hem vanavond gebouwd. Opzich een leuke build om in een avondje te doen. Ik vond de deur wel iets minder. Ik had het leuker gevonden als de deur op een normale manier open kan. Jammer dat er niet meer van zulke builds zijn in medieval/pirate thema.

Haha zie aan de hand van de foto's pas dat de blauwen tiles scheef zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWo8REyZCLLTHSstfVbZ4yrZMww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eb2EhhTLpRmfkyEd0QZ7usdw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6R0J-tVC4Cf4fzDFWPriwsxEgFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Gd836gY3VFWf4V6CeuGoyVx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsAKzzIz4SXCOqCb_lImR_bbtWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6SyxygMCJWVxdMK0RHEcFfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:55:
Als 'gewoon knettergek' nog niet genoeg is, deze kerel was al één (naar mijn smaak/gevoel dan toch) van de meest gefocuste bouwers... gaat ie eerst een nieuwe gedetailleerde moc maken om dan te vervoeren met een skilift 8)7

[YouTube: Building a LEGO Pirate Island - A NEW Project!]
Mooi eiland en leuke technieken gebruikt. Ik vond de verhouding schip en eiland niet helemaal kloppend voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:40
Bricklink! Wat zijn jullie ervaringen? Het valt me op dat zeker de helft van de bestellingen fouten bevat….

[Afbeelding]
Die ervaring heb ik niet. Veruit de meeste bestelling die ik heb ontvangen waren compleet. Als er al eens iets niet klopte was het te veel, te weinig of een verkeerd onderdeel. Kan gebeuren, het blijft mensenwerk.

Mijn meeste bestelling komen uit Nederland maar als ik wat ‘speciaals’ zoek loont het vaak om verder in de EU te kijken. Zelfs met verzendkosten is het dan nog voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:07

MEJ

Ik ben op zoek bedrukte stenen van enkele lego sets. Steindrucker is hier enkele keren voorbij gekomen. Vind het vrij prijzig voor enkele stenen per set. Zijn er nog alternatieven? Kom wel enkele sites tegen maar gaat dan vaak om eigen creaties die je op een steen kan laten drukken.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:22
MEJ schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:49:
Ik ben op zoek bedrukte stenen van enkele lego sets. Stein drucker is hier enkele keren voorbij gekomen. Vind het vrij prijzig voor enkele stenen per set. Zijn er nog alternatieven? Kom wel enkele sites tegen maar gaat dan vaak om eigen creaties die je op een steen kan laten drukken.
De steentjes via Bricklink bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:07

MEJ

iketot schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:01:
[...]

De steentjes via Bricklink bestellen ?
Bij bricklink kan ik kale stenen bestellen of met sticker erop geplakt maar niet voorbedrukt.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:22
MEJ schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:04:
[...]

Bij bricklink kan ik kale stenen bestellen of met sticker erop geplakt maar niet voorbedrukt.
Ah, de manier waarop je het schreef leek het alsof je op zoek bent naar bedrukte stenen uit een set (dus bestaande stenen die door lego in de set waren geplaatst)

Dan kan ik je niet helpen, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-06 00:56
Bijna alle steendrukkers mogen niets drukken wat LEGO heeft bedacht en bedrukt of gestickered

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, kep em gister gebouwd. Duurde nog best lang, rond de 3 uur. Maar kep wel rustig aan gedaan, muziekje erbij enzo.

Ik moet wel zeggen dat ik de build soms een beetje onnodig lastig vond. Niet dat het moeilijk is om te bouwen ofzo, maar het voelde soms aan als "onnodig moeilijk doen" met de opbouw. Ik kan het niet goed uitleggen merk ik...Anyway, kep wel plezier erin gehad en ik vind em echt prachtig!

Het bruin kon wat mij betreft nog ietsje meer naar oranje neigen, maar dat is mierenneukerij. Wat ook een leuk detail is, is dat de spitse snavel voor 1/3e zacht rubber is, zodat kinderen zich niet kunnen verwonden. Je ziet het nauwelijks, maar er is een overgang tussen hard plastic en zacht plastic.

Anyway hier wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NUIvfNV_UBowfSpTeeRcudye9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4QkXfw8mzmxZREhrgUXxZee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abvhTtsSTUxLMDLpPYGP--PzNfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRj2QKo5dOKSfqmIoGZ6MkDT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4H9DuKehDr2_SBlvCCXIcLpiNuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oZserHTRRIAOoLJz8zZOqRY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zo iemand die geen Lego bouwt wanneer er allerlei figuurlijke drempels op me staan te wachten :'( Om Lego neer te zetten, moet ik opruimen en plek maken, en een plank/kastje kopen bij ikea en dan nog gaten in de muur boren. Té veel drempels, waardoor ik de grote NES set en ook de Delorean nog niet gebouwd heb.
Maar deze ijsvogel kon ik bij de Pirahna Plant op het TV meubel erbij zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IxgnJNmA7eQ2NZbn0xf6SZn_W0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wjg0vXxHckbB3HHTfqmIpOeA.jpg?f=fotoalbum_large

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Een tijdje geleden vroeg ik naar tips om een mooie startset te kopen rond 100 euro. Inmiddels heb ik een iets duurdere set gekocht, maar deze staat nog in elkaar (zie de foto's hieronder).

Omdat het om best wat steentjes gaat, vraag ik mezelf af: wat is de snelste en meest effectieve manier om lego uit elkaar te halen, zodat ik het kan herbouwen. Via youtube werd ik niet veel wijzer :p

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tCr7QRNQ/IMG-5064.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WbptHqrw/IMG-5065.jpg

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56
barktus schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:39:

Omdat het om best wat steentjes gaat, vraag ik mezelf af: wat is de snelste en meest effectieve manier om lego uit elkaar te halen, zodat ik het kan herbouwen. Via youtube werd ik niet veel wijzer
Van achter naar voren. Kun je meteen per bouwfase sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
APClll schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:31:
Is er een klachtenloket hier? :P

...want dankzij dit topic en Tweakers Lego MOC Challenge 26 – januari 2024 is er recentelijk bij een bestelling van een horlogebandje iets teveel in m'n winkelmandje gevallen. O-)

En als het daar bij zou blijven, had ik er vrede mee kunnen hebben. Maar dit is Lego, dus slaat -net als vroeger- de "meer is beter" gedachte toe. Aangevuld met de "groter is mooier" wens. O-)

Dus, lang verhaal kort: wat begon met [Afbeelding]

Is via een half deja-vu gevoel, graven in m'n geheugen, bezoek aan de zolder en het verschuiven van een aantal verhuisdozen uitgelopen op dit: [Afbeelding]

(de dieplader was origineel gemaakt om de 8862 op te kunnen zetten)

[Afbeelding]

Jullie zien vast al waar dit heen gaat... O-)

...Ik vrees dat ik ná het sorteren en bouwen aan het klussen raak, om alles uitgestald kwijt te kunnen :$
Zou graag remasters zien van Model Team sets :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

TheDeeGee schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:47:
[...]

Zou graag remasters zien van Model Team sets :>
Op zich zijn de "Icons" sets redelijk de spirituele opvolgers van "Model Team". Dus ze hebben er al een lijn voor :*)

Maar aan de andere kant vrees ik dat 't alleen maar tegen kan vallen, er kan immers niets op tegen jeugdsentiment (en al helemaal niet als bepaalde sets in de categorie "die had ik altijd al willen hebben" zitten O-) ).

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:54
L23 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:03:
[YouTube: LEGO DREAMZzz Mr. Oz's Space Car review: All 3 build options!]

Deze DREAMZzz set is ook een Space set. Al mensen die deze set gehaald hebben? Leek me eerst wel geinig, maar uiteindelijk voor de Interstellair ruimteschip set gegaan. Het is ook niet dat de DREAMZzz sets me verder echt aanspreken, al vond ik het Mevrouw Castillo's schildpadbusje wel erg leuk om te bouwen.

Zou leuk zijn als er van Mr. Oz nog een keer een minifigure uitkomt met het Classic Space logo.
[Afbeelding]

Voor mijn neefje de kleinere 4+ Ruimteschip en ontdekking van asteroïde set gekocht, die is volgende week jarig. Ben benieuwd wat ie er van vind.
[Afbeelding]
Ik heb die 4+ Space set nu ook voor mijn zoontje gekocht. Hij is de hele tijd aan het aftellen voordat de raket opstijgt en laat mensen "schrikken" door de alien in een rots te stoppen, i.p.v. het kristal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

ErikT738 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:20:
[...]

Ik heb die 4+ Space set nu ook voor mijn zoontje gekocht. Hij is de hele tijd aan het aftellen voordat de raket opstijgt en laat mensen "schrikken" door de alien in een rots te stoppen, i.p.v. het kristal.
Klinkt goed. Lijkt me ook een leukere speelset dan 60430 Interstellair ruimteschip. Hoe oud is je zoontje? Mijn neefje wordt 3. Ik weet dat het een 4+ set is, maar ze hebben daar al genoeg Duplo in huis. Waarschijnlijk wel hulp nodig bij het bouwen. Maar speelt ook al met de Lego van zijn broer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
L23 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:26:
[...]

Klinkt goed. Lijkt me ook een leukere speelset dan 60430 Interstellair ruimteschip. Hoe oud is je zoontje? Mijn neefje wordt 3. Ik weet dat het een 4+ set is, maar ze hebben daar al genoeg Duplo in huis. Waarschijnlijk wel hulp nodig bij het bouwen. Maar speelt ook al met de Lego van zijn broer.
Bijna tweeënhalf :+

Hij kon nog niet zo goed helpen met bouwen, maar wist me wel meestal de juiste onderdelen te geven. Hij ging er alleen vaak vandoor met de half afgebouwde raket :P

Ik zou inderdaad deze geven, en niet de 60430. Bij die laatste vindt hij het wel leuk om de "turbo" knop in te drukken maar kon hij niet echt helpen met bouwen. Het enige probleem van de 60429 is dat de schuine "motoren" maar aan één clip vastzitten. Dat had echt steviger gekund in een 4+ set.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:24
Here we go! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wo5ozfcKoNCXlkA5nHDY1WUAnO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cz8g1wu3RXIfOge0l49b6vA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZpbf7_eyFGs4FQs8X1VFzlqPgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7akKqd4lYjeL3VRzhOyXcYF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49XmxBYYYgF1OCdsw7VnNLUdH4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ygwi98RdyjeT39SkJi1YaFG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWtrSpQ_8NInTyAURIi6RGeZPok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5x5VFwu5ZKbNKgbV93XgfS2.jpg?f=fotoalbum_large

Vacation = Legocation! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
L23 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:26:
[...]

Ik heb laatst een 4+ set (60325) aan mijn neefje van 3 gegeven en die kon daar prima mee overweg (met af en toe wat hulp van z'n ouders).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:39
Gewoon een toevoeging; Tuurlijk zit er verschil in hoe moeilijk de bouw is maar ik merk voornamelijk dat de concentratie spanne de grotere uitdaging is. De “oudere” sets zijn dan wel te doen maar duren te lang.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:27
Even een update bij het bouwen van de Falconer's Fortress :)

Ik ben net over de helft met bouwen. Het is een hele klus, maar ook erg leuk! De moc zit mooi in elkaar, vol met goed doordachte details.
Vooral uiterlijk is dit een hele mooie moc. De stevigheid laat hier en daar een beetje of soms behoorlijk te wensen over, ik moet goed kijken waar ik hem vast kan pakken als ik hem op wil tillen. En ik ben tegen een paar kleine foutjes/illegale bouwtechnieken aangelopen. Vooral bij het waterrad, daar moet je volgens de handleiding iets doen wat gewoon niet kan. Maar dat is dan ook wel weer een leuke uitdaging, om daar iets op te verzinnen :) Alleen eerlijk gezegd verwacht ik beter van een handleiding van 15 euro.

Maar los daarvan vind ik het tot nu toe echt de moeite waard en ook zeker het geld waard. Het gebruik van onderdelen is heel creatief, er zitten leuke bouwtechnieken in, en ik vind het knap van deze bouwer hoe ze van deze sets samen echt iets moois weet te maken, dat zeker qua uitstraling en compleetheid de originele sets dik overtreft! Ik ben benieuwd naar de rest :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Amh81ep_FT5Y_4PcNnnG9nqGps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cchR6UhmpvtteFK55ynV6J8X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2q4sMVZFrfqS-fUjQdN8Rf-Dkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMcrnBULI5JUlXPHNWH9MsPL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLK5l6eqkekkpcmKiwQOLfXyQhM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4FvZM3B3OlodFb1LVrnFll6.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yonix
Zo, dat was de ochtend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZjHRIiUHwCQrRj2l1feQr1V-eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/No3ZvPQkpyoFiU4xOMG9nOuC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4oGdxSv4N69-WOJ4TaT2YY00WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilmBvrZAIxZyFPss6XF05yQh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJFToJb-4x6vRU9ULpEDp8ZBWl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHgpBcaNl6ezWDAOVM5cJARP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1iWJTdV4euFGkrZYKGrO46veyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZk14QkUoCflNKEXJ7eMn4Dr.jpg?f=fotoalbum_large

Tot en met zakje 12. Leuke build, tot dusver. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:02

Eurionair

Senior Destructor

Leuke update , ik vind de MOC erg mooi om te zien.

Ik heb alle benodigde sets maar wat me een beetje tegen houdt is dat ik mijn sets altijd afzonderlijk gesorteerd weer in de opslag doe nadat ze een tijdje gestaan hebben en plaats moeten maken. Bij deze moet ik ze dan alledrie weer uitsorteren.

V.w.b. de prijs van een handleiding kijk ik ook altijd een beetje naar kostprijs per part. Ik snap dat een MOC bedenken en een handleiding maken veel tijd kan kosten maar als de kosten richting de 1 cent per part gaan enkel voor een handleiding dan haak ik meestal al af. Dat stop ik dan liever in nieuwe steentjes. Dat is bij deze MOC zeer zeker niet het geval , Gr33tje13 heeft volgens mij altijd wel acceptabele prijzen.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

sjorsjuhmaniac schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:53:
Gewoon een toevoeging; Tuurlijk zit er verschil in hoe moeilijk de bouw is maar ik merk voornamelijk dat de concentratie spanne de grotere uitdaging is. De “oudere” sets zijn dan wel te doen maar duren te lang.
Die concentratie spanne is inderdaad een grote uitdaging :P Vorige keer daar de Lego trein zitten bouwen en toen werd er al geruzied over de afstandsbediening voordat de trein überhaupt op het spoor was gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Jakkus schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:59:
Even een update bij het bouwen van de Falconer's Fortress :)

Ik ben net over de helft met bouwen. Het is een hele klus, maar ook erg leuk! De moc zit mooi in elkaar, vol met goed doordachte details.
Vooral uiterlijk is dit een hele mooie moc. De stevigheid laat hier en daar een beetje of soms behoorlijk te wensen over, ik moet goed kijken waar ik hem vast kan pakken als ik hem op wil tillen. En ik ben tegen een paar kleine foutjes/illegale bouwtechnieken aangelopen. Vooral bij het waterrad, daar moet je volgens de handleiding iets doen wat gewoon niet kan. Maar dat is dan ook wel weer een leuke uitdaging, om daar iets op te verzinnen :) Alleen eerlijk gezegd verwacht ik beter van een handleiding van 15 euro.

Maar los daarvan vind ik het tot nu toe echt de moeite waard en ook zeker het geld waard. Het gebruik van onderdelen is heel creatief, er zitten leuke bouwtechnieken in, en ik vind het knap van deze bouwer hoe ze van deze sets samen echt iets moois weet te maken, dat zeker qua uitstraling en compleetheid de originele sets dik overtreft! Ik ben benieuwd naar de rest :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Leuke build. Deze past zo ook beter bij het Leeuwenridders Kasteel dan de Middeleeuwse Smid lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:27
L23 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:47:
[...]

Leuke build. Deze past zo ook beter bij het Leeuwenridders Kasteel dan de Middeleeuwse Smid lijkt me?
Qua schaal in ieder geval wel! :)

@Eurionair Die drempel moest ik ook even over. Ik had een kasteel gemaakt van drie keer 31120, dus daar moest ik er weer een van scheiden. Maar tot nu toe heb ik er nog geen spijt van dat ik het gedaan heb.

[ Voor 29% gewijzigd door Jakkus op 12-02-2024 14:59 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
TheDudez schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Ik denk dat hij juist de eerst week snel zakt omdat er veel aanbod is. En mensen die er snel vanaf willen en daarna zal hij omhoog springen verder. Maar het is inderdaad eerst even fomo.
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Er is bijzonder veel belangstelling voor deze set.

Ik wil deze set graag zelf bouwen maar een bekende van mij heeft zijn beide sets al verkocht voor 450 euro per stuk.

Als de set richting 600 euro gaat laat ik mijn sets ook in de doos zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 22:28

neanderthaler

Are friends electric?

Deathchant schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:30:
Nou, kep em gister gebouwd. Duurde nog best lang, rond de 3 uur. Maar kep wel rustig aan gedaan, muziekje erbij enzo.

Ik moet wel zeggen dat ik de build soms een beetje onnodig lastig vond. Niet dat het moeilijk is om te bouwen ofzo, maar het voelde soms aan als "onnodig moeilijk doen" met de opbouw. Ik kan het niet goed uitleggen merk ik...Anyway, kep wel plezier erin gehad en ik vind em echt prachtig!

Het bruin kon wat mij betreft nog ietsje meer naar oranje neigen, maar dat is mierenneukerij. Wat ook een leuk detail is, is dat de spitse snavel voor 1/3e zacht rubber is, zodat kinderen zich niet kunnen verwonden. Je ziet het nauwelijks, maar er is een overgang tussen hard plastic en zacht plastic.

Anyway hier wat foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben zo iemand die geen Lego bouwt wanneer er allerlei figuurlijke drempels op me staan te wachten :'( Om Lego neer te zetten, moet ik opruimen en plek maken, en een plank/kastje kopen bij ikea en dan nog gaten in de muur boren. Té veel drempels, waardoor ik de grote NES set en ook de Delorean nog niet gebouwd heb.
Maar deze ijsvogel kon ik bij de Pirahna Plant op het TV meubel erbij zetten:
[Afbeelding]
KEF eitjes! Heb ik ook :)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 18-06 15:16
De 10321 Chevrolet Corvette C1 heb ik inmiddels af en omdat het een Amerikaanse muscle car is heb ik hem even gefotografeerd naast de andere twee Amerikaanse muscle cars:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LreJGoqvc_poOthdZra7uukshAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OI0sfvOT9fTcnkBdFN6ZUxoy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BceGzvKRniFgF1FXj4tV1HRwg5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWp3BdK2IxGqYkEdbVfXlzY3.jpg?f=fotoalbum_large

Van bovenaf gezien zie je wel direct dat de C1 een 'two-seater' is terwijl de andere twee ook een achterbank hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtAQZ1zDUqk8ZUtzJJNl21Dr7jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97o2VObOSImTlsR7zsolr8Cz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:00
Ik ben voor het eerst sinds jaren weer een Technic Lego (de Liebherr 42146) set aan het bouwen. Motoren en app zijn helemaal nieuw voor mij.

Ik ben bij checkpoint 2 waarbij je test of de base en de tracks goed draaien. De base draait echter veel sneller dan het model in de Control+ app, zo'n 1,75x sneller.

Dan krijg je de vraag "Does your model move like this?". Mijn antwoord is dan van niet, maar dan word ik doorverwezen naar de instructies of de generieke help pagina van Lego.com. Daar word ik niet veel wijzer van.

Ik lees in reviews ook dat als minpunt dat de base te snel draait. En in een videoreview zie ik ook dat bij de reviewer bij checkpoint 2 de base sneller draait dan wat de app laat zien.

De oriëntatie bij het testen van de tracks komt wel behoorlijk goed overeen, terwijl ik juist daar grove afwijkingen verwacht ivm verschillende ondergronden.

Kan ik verder bouwen? Of klopt er toch iets niet aan de geartrain van de base? Of is mijn verwachting dat de oriëntatie in de app overeen komt met die van het model gewoon te hoog?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yonix
We zijn weer wat verder met de toren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XsbPHbGMInXmUujtVfDkhqNPbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ge7bkLRwIVlxaxo23OfDgaoD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1YFKE6iGwUIflweakx_IhiK5A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cpr9XpBW2i5uoWnpfqRL5W4P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwruckLWTS69K2K8flb68S5rU08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGZCa6Go7tnzkYztwOCXr6gt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sf2Xb-D59F8_hkp763rXqnP87Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4XxsRArERAuGeGpRnybz1Wl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIHL44NIXQMszhUrmL4jPrS9B9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGWu7qg9qWuzYmaOmoqtPW2F.jpg?f=fotoalbum_large

Nog zo’n elf zakjes en 25 centimeter te gaan. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Haay schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:23:
De 10321 Chevrolet Corvette C1 heb ik inmiddels af en omdat het een Amerikaanse muscle car is heb ik hem even gefotografeerd naast de andere twee Amerikaanse muscle cars:

Van bovenaf gezien zie je wel direct dat de C1 een 'two-seater' is terwijl de andere twee ook een achterbank hebben:
Ik zit ook nog een beetje te loeren naar deze set, maar eigenlijk wacht ik nog steeds tot iemand met een mooie MOC komt om er een C2 versie van te maken. De achterkant is bijna hetzelfde dus daar hoef je niet zo veel aan te doen en de voorkant zou toch niet heel ingewikkeld moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mH4m1n6/5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CQhZLMD/2.jpg

Misschien toch maar de set kopen en kijken of ik er zelf iets tofs van kan maken, het blijft tenslotte Lego ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Raling schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:33:
Ik ben voor het eerst sinds jaren weer een Technic Lego (de Liebherr 42146) set aan het bouwen. Motoren en app zijn helemaal nieuw voor mij.

Ik ben bij checkpoint 2 waarbij je test of de base en de tracks goed draaien. De base draait echter veel sneller dan het model in de Control+ app, zo'n 1,75x sneller.

Dan krijg je de vraag "Does your model move like this?". Mijn antwoord is dan van niet, maar dan word ik doorverwezen naar de instructies of de generieke help pagina van Lego.com. Daar word ik niet veel wijzer van.

Ik lees in reviews ook dat als minpunt dat de base te snel draait. En in een videoreview zie ik ook dat bij de reviewer bij checkpoint 2 de base sneller draait dan wat de app laat zien.

De oriëntatie bij het testen van de tracks komt wel behoorlijk goed overeen, terwijl ik juist daar grove afwijkingen verwacht ivm verschillende ondergronden.

Kan ik verder bouwen? Of klopt er toch iets niet aan de geartrain van de base? Of is mijn verwachting dat de oriëntatie in de app overeen komt met die van het model gewoon te hoog?
Denk het wel, net nog even gecontroleerd. Hij draait wel relatief vlot ten opzichte van hoe hij bijvoorbeeld vooruit rijd. Maar daarna komt sowieso nog een pak gewicht op de base ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pab Brussel 2024-02-13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpMG58-q8-Smu8UgfoQ43Gnj-bI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtfrqF0aMT72ahKkfsKCA6EI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:23:
De Chevrolet Camaro heeft me nog niet zo weten te overtuigen; wellicht omdat ie voor mij persoonlijk teveel in het verlengde zat van de Mustang. Met de Corvette hoop ik dat er dit jaar nog een paar mooie MOCs van komen (firas?). En natuurlijk een stevige aanbieding ergens :) Dat of toch wachten op een volgend model van LEGO :)

Wel leuk om ze alle drie zo naast elkaar te zien voor een vergelijk 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23

L23

Voor de mensen die niet van kleurenkots houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Iemand hier de de Ornithopter al klaar heeft? Ik twijfel erg, ik wil 'm heel graag hebben maar kan 'm eigenlijk niet kwijt. Nu dacht ik om 'm net als de Batwing aan de muur te hangen. Bij de Batwing zit daar een speciaal onderdeel voor ingebouwd, dat zal de Ornithopter niet hebben lijkt me. Zien jullie opties om 'm op te hangen?

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:38
Bra-Jo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:48:
Iemand hier de de Ornithopter al klaar heeft? Ik twijfel erg, ik wil 'm heel graag hebben maar kan 'm eigenlijk niet kwijt. Nu dacht ik om 'm net als de Batwing aan de muur te hangen. Zien jullie opties om 'm op te hangen?
Ik twijfel zelf ook nog. Aan de muur hangen kan vast wel, genoeg technisch elementen met gaatjes om draadjes doorheen te rijgen, maar ik verwacht dat dat minder mooi is dan bijvoorbeeld technic sportwagens. die zijn wat minder dik, en passen wat 'natuurlijker' op een muur.

Ik denk dat ik zelf zou kijken of ik 'm in duikvlucht-pose kan ophangen aan visdraad en een plafondhaakje. Met de vleugels naar achteren gericht.

Maar eerst eens m'n Stardefender 200 uit 1987 eens ophangen als jeugdsentiment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

RonnnL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:57:
Maar eerst eens m'n Stardefender 200 uit 1987 eens ophangen als jeugdsentiment...
Heb je meerdere Classic Space sets opgehangen? Of wordt dit de eerste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:38
L23 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:59:
[...]
Heb je meerdere Classic Space sets opgehangen? Of wordt dit de eerste?
Nee, dit wordt de eerste. Dit is ook de grootste, voor de rest heb ik nog wat kleiner spul uit dezelfde tijd. Misschien kan dat erbij gehangen worden, maar ik houd niet zo van grote lego-uitstallingen. Liever één of twee mooie modellen en die rouleren, in plaats van overvolle muren/planken/vitrinekasten. Maar als ik de afbeeldingen in lego-communities voorbij zie schieten deelt niet iedereen die mening ;)

Het meeste van m'n lego wordt door de kinderen ook gewoon nog gebruikt, samen met hun nieuwere spul. Daar is het natuurlijk ook voor bedoeld. Het enige wat ik enigszins apart houd naast de Star Defender is het 12V treinspul en enkele technic-sets (waaronder 8837, pneumatische graafmachine, en 8838, motorfiets).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:38

NoTimeRemains

I know

De kinderen waren heerlijk aan hun LEGO aan het prutsen dus ik dacht waarom ik niet? Mijn Star Wars backlog was al behoorlijk aan het groeien en ik had door allerlei omstandigheden al een hele tijd niet meer gebouwd. Dus ik heb 75347 Tie Bomber uit de kast getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOcR8i9TstyDqHXYNfnr6yVC7Z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jS69qcfKe3uRWZin1eusLQDA.jpg?f=fotoalbum_large

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36

Wailing_Banshee

You're Next

RonnnL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:57:
[...]
Ik denk dat ik zelf zou kijken of ik 'm in duikvlucht-pose kan ophangen aan visdraad en een plafondhaakje. Met de vleugels naar achteren gericht.
Ohh, da's een goeie! Dan kan ik hem ook kwijt (zit ook nog te twijfelen vanwege plaatsgebrek)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag mij af puur speculatief. Als er max 30.000 stuks gemaakt worden in het Bricklink Designer Program en het blijkt dat de Parisian Street max 20.000 keer verkocht is (niet dat ik die set heb gekocht). Zou deze dan 'zeldzamer' zijn. Of is dat een statistiek die later niet meer wordt herinnerd en men alleen nog weet dat er max 30.000 gemaakt zijn. En sowieso.. als het nu nog niet uitverkocht is, zal er later ook weinig animo voor zijn?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JoeZuCK schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:54:
Ik vraag mij af puur speculatief. Als er max 30.000 stuks gemaakt worden in het Bricklink Designer Program en het blijkt dat de Parisian Street max 20.000 keer verkocht is (niet dat ik die set heb gekocht). Zou deze dan 'zeldzamer' zijn. Of is dat een statistiek die later niet meer wordt herinnerd en men alleen nog weet dat er max 30.000 gemaakt zijn. En sowieso.. als het nu nog niet uitverkocht is, zal er later ook weinig animo voor zijn?
Er zitten geen unieke steentjes in dus je kan de set altijd bij elkaar bricklinken dus heel zeldzaam zal het denk ik niet worden. Vergeet ook niet dat de sets die je op Ebay ziet voor torenhoge prijzen ook niet altijd verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

JoeZuCK schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:54:
Uiteraard zeldzamer want er zijn er dan minder van geproduceerd. Maar zegt inderdaad niet veel. Uiteindelijk gaat het om de vraag en aanbod van de set. Gezien de vraag nog niet groter is dan het aanbod zal er later zeer waarschijnlijk ook weinig animo voor zijn. Het is niet een set die later opnieuw ontdekt word denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-06 13:22
L23 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:16:
[...]

Uiteraard zeldzamer want er zijn er dan minder van geproduceerd. Maar zegt inderdaad niet veel. Uiteindelijk gaat het om de vraag en aanbod van de set. Gezien de vraag nog niet groter is dan het aanbod zal er later zeer waarschijnlijk ook weinig animo voor zijn. Het is niet een set die later opnieuw ontdekt word denk ik.
Misschien dat voor een hoop mensen de FOMO pas start zodra de sets worden uitgeleverd. Genoeg mensen die van LEGO houden maar zich totaal niet bezig houden met de zaken eromheen zoals Bricklink en eenmalige uitgaves etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Slappyjoez op 14-02-2024 10:19 ]

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Slappyjoez schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Misschien dat voor een hoop mensen de FOMO pas start zodra de sets worden uitgeleverd.
Fear Of Missing Out nadat ze de set al misgelopen hebben? Maar kan best zijn dat de set dan opnieuw ontdekt word omdat ze anderen de set zien bouwen. Er zullen altijd wel een paar mensen zijn die de set gemist hebben en deze later alsnog (voor een meerprijs) kopen.

Inderdaad genoeg mensen die van Lego houden, maar er is zoveel keus uit Lego sets. Ik verwacht niet dat veel mensen deze set later alsnog halen inplaats van een Lego set die op dat moment makkelijk verkrijgbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 14-02-2024 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
Bra-Jo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:48:
Iemand hier de de Ornithopter al klaar heeft? Ik twijfel erg, ik wil 'm heel graag hebben maar kan 'm eigenlijk niet kwijt. Nu dacht ik om 'm net als de Batwing aan de muur te hangen. Bij de Batwing zit daar een speciaal onderdeel voor ingebouwd, dat zal de Ornithopter niet hebben lijkt me. Zien jullie opties om 'm op te hangen?
Ik was afgelopen zaterdag even in de LEGO store in Amsterdam en een aardige medewerker haalde hem uit de display case voor me (hij bood het zelf aan toen ik er naar stond te kijken, had het niet eens gevraagd), en ik kan bevestigen dat hij echt super stevig is (zoals in meerdere reviews aangegeven).

Denk dat je heel goed zelf iets kan bedenken (eventueel met dat ophang-element dat ook voor de schilderijen wordt gebruikt?) waarmee je hem aan de muur kunt hangen, want ja: het is een vrij fors ding, zeker als de vleugels zijn uitgeklapt, dus ergens neerzetten is lastig.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:47

ovm

Hallo. Ik heb sinds kort mijn Lego stad met een paar tafels uitgebreid. Ik heb nu ook een grotere 12v treinbaan kunnen maken. Ik heb 3 12v treinen. Maar ik heb wat spanningsterugval. Treinen rijden op sommige stukken niet of nauwelijks. Heeft er iemand van jullie ervaring om overal voldoende stroom te hebben? Is een extra transformator een idee? Of bestaan er stroomversterkers voor 12v Lego banen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Laatst online: 14:45

vanenkelen

uhmmm.....speechless

ovm schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:11:
Hallo. Ik heb sinds kort mijn Lego stad met een paar tafels uitgebreid. Ik heb nu ook een grotere 12v treinbaan kunnen maken. Ik heb 3 12v treinen. Maar ik heb wat spanningsterugval. Treinen rijden op sommige stukken niet of nauwelijks. Heeft er iemand van jullie ervaring om overal voldoende stroom te hebben? Is een extra transformator een idee? Of bestaan er stroomversterkers voor 12v Lego banen?
Meerdere voedingskabels vanaf je transformator naar de baan brengen. Naar verschillende punten dus, let dan wel op de + en de - :-).

1 Transformator is voldoende, maar de rails zijn niet zulke goede geleiders. Wat extra draadjes zorgen voor voldoende spanning verdeeld over de hele baan.

Wat ook kan (maar dat is heeeeel veel werk) is de contactpuntjes van de middengeleiders (die je dus in de andere middengeleider steekt) schoon maken zodat er een betere verbinding ontstaat. En dan nog werken meerdere draadjes beter.

Edit: oh en foto's natuurlijk _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door vanenkelen op 14-02-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Ben benieuwd wanneer deze GWP hier beschikbaar komt. Welke Lego sets gaan jullie bestellen om aan deze GWP te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36

Wailing_Banshee

You're Next

L23 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:39:
[YouTube: LEGO Micro Rocket GWP REVIEW]

Ben benieuwd wanneer deze GWP hier beschikbaar komt. Welke Lego sets gaan jullie bestellen om aan deze GWP te komen?
Hangt er vanaf wanneer hij beschikbaar komt en welke items op mijn lijst beschikbaar zijn.

Rode Vos, ijsvogel, Kleurrijke papagaaien, safaridieren, T-rex schedel en dan heb ik nog een paar kleintjes...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:46:
[...]

Hangt er vanaf wanneer hij beschikbaar komt en welke items op mijn lijst beschikbaar zijn.

Rode Vos, ijsvogel, Kleurrijke papagaaien, safaridieren, T-rex schedel en dan heb ik nog een paar kleintjes...
Volgens geruchten bij aankoop van minimaal €200,- aan Lego. En in de video staat dat het kennelijk beschikbaar komt in 2 waves. 16-18 Februari en 19-25 februari. Ik ga denk ik voor Eldorado Fort.

Die Rode Vos is tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:47

ovm

vanenkelen schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:19:
[...]

Meerdere voedingskabels vanaf je transformator naar de baan brengen. Naar verschillende punten dus, let dan wel op de + en de - :-).

1 Transformator is voldoende, maar de rails zijn niet zulke goede geleiders. Wat extra draadjes zorgen voor voldoende spanning verdeeld over de hele baan.

Wat ook kan (maar dat is heeeeel veel werk) is de contactpuntjes van de middengeleiders (die je dus in de andere middengeleider steekt) schoon maken zodat er een betere verbinding ontstaat. En dan nog werken meerdere draadjes beter.

Edit: oh en foto's natuurlijk _/-\o_
De transformator heeft toch maar 2 gaatjes voor de kabels. En 2 andere gaatjes voor de wissels, stoplichten etc? Hoe moet ik die extra draadjes dan aansluiten? (ik ben een totale noob als het op electriciteit etc aankomt).

Foto's komen zeker nog. Maar mijn stad is nu zo'n ontzettende zooi, moet dat nog netjes maken. Heb een hoop wegen voor weinig geld onlangs gekocht. En ik heb vorig jaar een lot gekocht waarvan ik nog 60 builts van moet maken. Heb nog heel veel te doen, maar er zijn ergere dingen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Laatst online: 14:45

vanenkelen

uhmmm.....speechless

ovm schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:54:
[...]
De transformator heeft toch maar 2 gaatjes voor de kabels. En 2 andere gaatjes voor de wissels, stoplichten etc? Hoe moet ik die extra draadjes dan aansluiten? (ik ben een totale noob als het op electriciteit etc aankomt).
Je kunt Lego 12 volt stekkertjes altijd doorlussen. Er zitten gaatjes in waar je weer een nieuw stekkertje in kunt steken. Dat is bij alle varianten zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1bOg7B6bGp87XQhYWupKWWc8mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73LVOXPpQJlBFuglCFfUfJM0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G61d6gtsZI3qzCgjqP7OfPQ5J4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rkWWFOSLKzjNpEPNhzxb8Inv.jpg?f=user_large

Of je draait de schroefjes los in het stekkertje dat je in de transformator stopt en doet daar een paar draadjes bij elkaar in en draait de schroefjes weer vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 16:15
L23 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:39:
[YouTube: LEGO Micro Rocket GWP REVIEW]

Ik begrijp waarom deze GWP aantrekkelijk is voor veel potentiële kopers/verzamelaars.
Zelf vind ik de bestedingsdrempel toch net iets te hoog op zich. Moest er nu 2x VIP en/of andere GWPs die stapelbaar zijn aan lagere drempels bijkomen was de beslissing iets gemakkelijker.
Nu kijk ik helaas naar de vele stickers en de baby minifigs die ik zelf niet zo interessant vind,
maar nogmaals ik begrijp goed waarom dat voor andere fans van het genre wel zo kan zijn.

't is wel een ferme teaser deze set, ik zou graag een remake zien van de blauwe classic space minifig met een onbeschadigde torso (itt de Benny minifig). Hetzelfde wat betreft de zwarte variant, dan heb ik de hele lineup in hedendaagse onderdelen :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

Kapoen schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:50:
[...]

Ik begrijp waarom deze GWP aantrekkelijk is voor veel potentiële kopers/verzamelaars.
Zelf vind ik de bestedingsdrempel toch net iets te hoog op zich. Moest er nu 2x VIP en/of andere GWPs die stapelbaar zijn aan lagere drempels bijkomen was de beslissing iets gemakkelijker.
Nu kijk ik helaas naar de vele stickers en de baby minifigs die ik zelf niet zo interessant vind,
maar nogmaals ik begrijp goed waarom dat voor andere fans van het genre wel zo kan zijn.

't is wel een ferme teaser deze set, ik zou graag een remake zien van de blauwe classic space minifig met een onbeschadigde torso (itt de Benny minifig). Hetzelfde wat betreft de zwarte variant, dan heb ik de hele lineup in hedendaagse onderdelen :P
Ja ik geef je gelijk hoor, maar ik ga niet zo vaak voor een GWP en deze spring er voor mij wel uit. De bestedingsdrempel is te hoog en zie liever dat kleine setjes zoals de Forest Hideout en Blacktron Cruiser los te koop zijn. Stickers zijn inderdaad jammer, zagen we ook bij Blacktron Cruiser.

Ik heb eind vorig jaar 21109 Exo-Suit gekocht en ben nu ook aardig compleet qua Classic Space minifigs. Van blauw en zwart heb ik de minifigs uit de jaren 80. De zwarte mocht ik van mijn broer hebben, maar die heeft nu eigenlijk een incomplete set. Geef die graag weer terug mocht er een remake komen. Die zwarte helm heb ik al de nieuwe variant van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00

krietjur

Where am I?

Met Lego space sets heb ik niet zoveel, zal er dus niet speciaal aankopen voor doen. Mocht ik toevallig wat kopen en de set erbij krijgen gaat ie op marktplaats ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .