Afgelopen weekend heeft m'n vrouw me verrast met Tales of the Space Age

Ze had zin om weer een keertje samen te LEGO'en en zag dat ie in de aanbieding was dus zo gezegd zo gedaan. Voor zichzelf had ze de Magical Trunk van Harry Potter gekocht. Meteen de jongste telg maar goed opvoeden tijdens zo'n avondje aan de LEGO
Tales of the Space Age is trouwens een hele gave set om te displayen, maar qua bouwen is het niet zoveel aan. Veel van hetzelfde en niks spannends qua technieken. Da's ook de reden dat ik hem zelf nog niet gekocht had. 50 euro voor 688 steentjes is een prima prijs, maar 50 euro voor veel van hetzelfde en vooral veel standaard steentjes? Not so much. Voor 35 euro was het een instabuy geweest.
AppieNL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:21:
[...]
De trein en het strandhuisje verbaast me niet echt, maar dat de piraten set niet uitverkocht is, eigenlijk wel. Lijkt me een ideale set om te combineren met de Pirates of Barracuda Bay set. Dat is waar ik hem voor wil gebruiken iig

Juist de losse set-up biedt opties voor een leuke scene denk ik. Maar goed, van de 3 die niet uitverkocht zijn, is hij tenminste wel het verst op weg daarna toe (de helft vs een kwart ongeveer voor de andere 2).
Ik vind Ominous Isle er eigenlijk best saai uit zien. Oogt te steriel ofzo? Teveel van hetzelfde, teveel dezelfde kleuren of te weinig variatie (maar net hoe je het wilt zien). In combinatie met Barracuda Bay kun je wat leuke dingen doen, maar dan moet je die set maar net hebben én die uit willen breiden voor 200+ euro.
Het Ocean House zou perfect zijn als set van 100 euro. Maatje kleiner, wat minder greebling, een duidelijker thema (nu is het hawaï/China/Japan ofzo?) en wat meer poppende kleuren. Nu past het nergens echt bij qua thema of formaat.
Loggin Railway is vooral heel veel bruin, gecombineerd met een klein treintje

15x dezelfde pilaar maken met dezelfde bruine kleuren lijkt me best saai.
Brick Cross Station zou zo van LEGO zelf kunnen zijn. Het klopt qua schaal, qua hoeveelheid details en qua kleurenpalet. Mushroom House idem. Daar mogen ze van mij direct een thema van uitbrengen, maar dat is wat ik eerder al eens zei, dat dit precies het soort set is dat LEGO tegenwoordig mist. Geen IP, fantasierijk, niet te duur en tóch een gave set met leuke extra's.