Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 143 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10
almightyarjen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:30:
[...]

En een plekje voor de Lambo is gevonden :D
:D Hij staat ook zeker op #1 om uit de kastjes te verdwijnen als ruimte echt een probleempje wordt (gevolgd door de Kever).
Gaius schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:45:
[...]

Ondersteboven aan het plafond bij de Mclaren MP4/4 is nog plek. :P

Overigens, toen ik in Wolfsburg bij het VW terrein was hing in het Lamborghini-gebouw een Murcialago aan de muur, dus zo raar is het blijkbaar niet. :P
Hmmm, ook een idee :) Wat serieuzer: voor de F1 auto en de Caterham kan ik ook de tweede auto op een kleine verhoging zetten en dan achter elkaar. Misschien wel meer autootjes waarmee ik daarmee weg kom (alles behalve de VW busjes, pick-up, Landrover en London bus denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 19:51
Deze al bekend?
Ik zag hem voorbij komen maar link erna toe werkt niet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YPgc3yoi_v9m0iQWlVILmmyD6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8bMCS0ZihhFN7yDa0N5xAdh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

leosand schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:52:
Deze al bekend?
Ik zag hem voorbij komen maar link erna toe werkt niet. [Afbeelding]
Je bedoeld deze Bricklink set: https://www.bricklink.com...ies-2/642/Logging-Railway

Nog 19 dagen om hem te bestellen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 11-06-2024 19:59 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:32
_Dune_ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:59:
[...]

Je bedoeld deze Bricklink set: https://www.bricklink.com...ies-2/642/Logging-Railway

Nog 19 dagen om hem te bestellen. :)
Zo gaat echt niet hard met die andere 3 sets zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
iketot schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:15:
[...]

Zo gaat echt niet hard met die andere 3 sets zeg..
De trein en het strandhuisje verbaast me niet echt, maar dat de piraten set niet uitverkocht is, eigenlijk wel. Lijkt me een ideale set om te combineren met de Pirates of Barracuda Bay set. Dat is waar ik hem voor wil gebruiken iig :) Juist de losse set-up biedt opties voor een leuke scene denk ik. Maar goed, van de 3 die niet uitverkocht zijn, is hij tenminste wel het verst op weg daarna toe (de helft vs een kwart ongeveer voor de andere 2).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:22

SomerenV

It's something!

Afgelopen weekend heeft m'n vrouw me verrast met Tales of the Space Age O+ Ze had zin om weer een keertje samen te LEGO'en en zag dat ie in de aanbieding was dus zo gezegd zo gedaan. Voor zichzelf had ze de Magical Trunk van Harry Potter gekocht. Meteen de jongste telg maar goed opvoeden tijdens zo'n avondje aan de LEGO :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKoX5Oj17_oGslBXMk4AGD0FWiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kwb3kro9O0mem6QgTGZJQ72g.jpg?f=fotoalbum_large

Tales of the Space Age is trouwens een hele gave set om te displayen, maar qua bouwen is het niet zoveel aan. Veel van hetzelfde en niks spannends qua technieken. Da's ook de reden dat ik hem zelf nog niet gekocht had. 50 euro voor 688 steentjes is een prima prijs, maar 50 euro voor veel van hetzelfde en vooral veel standaard steentjes? Not so much. Voor 35 euro was het een instabuy geweest.
AppieNL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:21:
[...]

De trein en het strandhuisje verbaast me niet echt, maar dat de piraten set niet uitverkocht is, eigenlijk wel. Lijkt me een ideale set om te combineren met de Pirates of Barracuda Bay set. Dat is waar ik hem voor wil gebruiken iig :) Juist de losse set-up biedt opties voor een leuke scene denk ik. Maar goed, van de 3 die niet uitverkocht zijn, is hij tenminste wel het verst op weg daarna toe (de helft vs een kwart ongeveer voor de andere 2).
Ik vind Ominous Isle er eigenlijk best saai uit zien. Oogt te steriel ofzo? Teveel van hetzelfde, teveel dezelfde kleuren of te weinig variatie (maar net hoe je het wilt zien). In combinatie met Barracuda Bay kun je wat leuke dingen doen, maar dan moet je die set maar net hebben én die uit willen breiden voor 200+ euro.

Het Ocean House zou perfect zijn als set van 100 euro. Maatje kleiner, wat minder greebling, een duidelijker thema (nu is het hawaï/China/Japan ofzo?) en wat meer poppende kleuren. Nu past het nergens echt bij qua thema of formaat.

Loggin Railway is vooral heel veel bruin, gecombineerd met een klein treintje :') 15x dezelfde pilaar maken met dezelfde bruine kleuren lijkt me best saai.

Brick Cross Station zou zo van LEGO zelf kunnen zijn. Het klopt qua schaal, qua hoeveelheid details en qua kleurenpalet. Mushroom House idem. Daar mogen ze van mij direct een thema van uitbrengen, maar dat is wat ik eerder al eens zei, dat dit precies het soort set is dat LEGO tegenwoordig mist. Geen IP, fantasierijk, niet te duur en tóch een gave set met leuke extra's.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
AppieNL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:21:
[...]

Ik dacht dat het strandhuisje ook wel snel zou gaan. Vind het persoonlijk een leuke set, en er zit dus een verhaal in van de designer met deze set, een eerdere set (een molen ofzo) en weer een set in series 4. Allemaal zelfde designer en een soort doorlopend verhaal.

Vond m eigenlijk iets te duur, maar hou wel van dit soort bouwwerken.

Maar deze sets zijn gekozen door mensen die stemmen toch? En dan is hij er en loopt hij niet. Hoe hebben ze dan zo veel stemmen gekregen om wel geselecteerd te worden als set.. neem aan dat een set met 100 votes niet ineens geselecteerd wordt om als set te worden gemaakt..

Haken die mensen dan toch af, toch te duur.. ?

[ Voor 15% gewijzigd door iketot op 12-06-2024 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:10:
Alle Creator (ok, 1 Ideas Caterham) auto's dusver:
[Afbeelding]
Maar ja, waar laat ik de aankomende Lambo? :D

Voorheen hebben de Caterham en Mini op 1 plank gestaan en dat zou ik ook nog kunnen doen met de Fiatjes, maar voor de lange termijn zal ik toch wat nieuws moeten verzinnen. Typische Lego problemen ;)
Ik zit ook met ruimte problemen.

Waarschijnlijk gaan de Aston Martin, VW T1 en London Bus eruit, zo mooi zijn die niet vergeleken met andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:06
iketot schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:18:
[...]

Ik dacht dat het strandhuisje ook wel snel zou gaan. Vind het persoonlijk een leuke set, en er zit dus een verhaal in van de designer met deze set, een eerdere set (een molen ofzo) en weer een set in series 4. Allemaal zelfde designer en een soort doorlopend verhaal.

Vond m eigenlijk iets te duur, maar hou wel van dit soort bouwwerken.

Maar deze sets zijn gekozen door mensen die stemmen toch? En dan is hij er en loopt hij niet. Hoe hebben ze dan zo veel stemmen gekregen om wel geselecteerd te worden als set.. neem aan dat een set met 100 votes niet ineens geselecteerd wordt om als set te worden gemaakt..

Haken die mensen dan toch af, toch te duur.. ?
Er zit geen 1-op-1 relatie tussen stemmen en finalist worden, het wordt slechts meegenomen in de selectie. De FAQ zegt:
We will weigh these votes alongside our internal selection criteria to influence what designs we ultimately choose for crowdfunding and production.
Kan dus heel goed zijn dat een populairdere set het niet wordt door building issues, licenties of andere problemen.

Niet dat die trein, of het beach house, of ominous isle nou zo’n geweldig bouwwerk waren als ik de reviews zo zag …
Maar toch

Denk ook dat die reviews deze ronde niet hebben geholpen. Het enthousiasme was er bij deze sets gewoon niet, terwijl ronde 1 eigenlijk iedereen wel positief was, behalve Tiago over Parisian Street, en die set verkocht helaas ook niet uit.

Daarnaast heb ik nooit ergens op gestemd, en mushroom house zou mijn stem nooit hebben gehad, maar ik heb wel genoeg besteld, dus dat telt ook mee in de verkopen vs stemmen.

[ Voor 18% gewijzigd door ThaRoof op 12-06-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Met dubbel VIP wil ik misschien wel iets kopen wat volledig exclusief is op lego.nl/.com, maar hoe weet ik welke sets dat zijn?

Op https://www.lego.com/nl-nl/categories/exclusives staan sets die ik ook elders (goedkoper) zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:02:
Wat betreft qua bouwplezier en resultaat met cijfers, op een schaal van 1 tot 10 (ik volg gewoon even mijn kastjes van links naar rechts)
  • F40: 10 (technisch hoogstandje, qua looks en bouwen, motor kan eruit, top model)
  • Mustang: 9.5
  • Porsche: 9.5
  • Mclaren MP4/4: 7.5 (de smalle achterbanden en de "roze" neus zorgen ervoor dat die geen 9 of hoger krijgt)
  • VW T1: 9
  • VW T2: 9
  • Fiat 500: 8
  • C1 Corvette: 8.5
  • Camero: 9
  • Mini: 8
  • DB5: 10 (zoveel leuke Bond snufjes en de looks zijn behoorlijk goed)
  • Caterham: 7.5 (hier en daar is het niet zo stevig als je zou willen, vooral bij de neus)
  • VW Kever: 6.5 (soms als ik er naar kijk, is het meer een Citroën 2CV, lelijke eend, dan een Kever)
  • London Bus: 5.5 (er is op zich niks mis met het ding, lijkt ook best goed, ik vind hem gewoon niet boeiend)
  • Pick-up: 8.5
In veel van je punten kan ik me wel vinden, ookal heb ik zelf niet allemaal gebouwd. Ik zou de Caterham net wat hoger waarderen en de Corvette wat lager dan jouw punten; al heb ik de Corvette niet gebouwd. De bus vind ik net als de Harley en Vespa niet thuishoren in het rijtje. De bus staat me sowieso niet aan.

De Caterham heeft inderdaad een irritante neus, máár als het model eenmaal veilig staat dan is het wel een érg mooi ding om te zien 8) De DB5 kan ik persoonlijk gewoon echt geen 10 geven, puur omdat hij grijs is (en ja dat hoort, dat weet ik :P). De DB5 scoort vooral vanwege de snufjes ;) De F40, Mustang en Porsche vormen bij mij de top 3, gevolgd door de T1.

Nog niet over uit welke auto ik nog aan m'n collectie ga toevoegen. Ik had eerst in deze post geschreven dat ik nog wat zat te dubben over de Camaro en Corvette, maar blijf toch m'n twijfel houden bij die sets en daarvoor ligt de prijs net wat te hoog.

[ Voor 37% gewijzigd door Gim op 12-06-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Karp schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:35:
Met dubbel VIP wil ik misschien wel iets kopen wat volledig exclusief is op lego.nl/.com, maar hoe weet ik welke sets dat zijn?

Op https://www.lego.com/nl-nl/categories/exclusives staan sets die ik ook elders (goedkoper) zie
Misschien dat je Brickwatch kunt gebruiken? Eerst kijken welke set je überhaupt aanspreekt en vervolgens kijken via Brickwatch waar hij te koop is? En dan te koop als zijnde voor de adviesprijs van LEGO of minder; niet de shops mee tellen die hem verkopen omdat ze hem zelf duur hebben ingekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-10 00:45
Karp schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:35:

BrickWatch en amazon testen. En rekening houden dat je 2x insiders hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:40
Gim schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Misschien dat je Brickwatch kunt gebruiken? Eerst kijken welke set je überhaupt aanspreekt en vervolgens kijken via Brickwatch waar hij te koop is?
Je kan hier gewoon op filteren bij de LEGO shop al site en dan 'goedkoopste' aanvinken. Dan vallen andere partijen gelijk af waarbij 't ook te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Zit eigenlijk naar de Countach te kijken, maar vind het jammer dat hij wit is. Waarom niet rood ofzo? Wit is zo saai. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Yonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:00:
Zit eigenlijk naar de Countach te kijken, maar vind het jammer dat hij wit is. Waarom niet rood ofzo? Wit is zo saai. :P
Voor naast die andere legio rode auto's van LEGO? :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-10 18:23
Yonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:00:
En ik ben juist heel erg blij dat deze wit is. Dat was namelijk de kleur op de poster die ik als tiener boven mijn bed had hangen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9WxQUrkplI_W7BHPU5tDoMdcno=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SZEPXPid8aScdp0J1UNIwnRy.jpg?f=user_large
(effe vlug een plaatje gevonden op de Interwebs)

Past ook mooi bij de Speed Champions versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Popmartijn schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:41:
[...]

En ik ben juist heel erg blij dat deze wit is. Dat was namelijk de kleur op de poster die ik als tiener boven mijn bed had hangen!
[Afbeelding]
(effe vlug een plaatje gevonden op de Interwebs)

Past ook mooi bij de Speed Champions versie.
Nou ik mag hopen dat t dak bij de voorruit met de grote Lambo niet teveel lijkt op de Speed Champions versie, maar gewoon echt wit is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

QuattroNL

It is I.

Popmartijn schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:41:
[...]

Zo'n poster hing bij mij ook boven het bed, ook een witte, natuurlijk :+
Heb 'm laatst weer op zolder gevonden, blijft gaaf!

Ben voor de rest ook geen Lambo-fan ofzo dus ik denk dat ik die set wel ga halen oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ef1_q49tOUXaAryETXerah8P40U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTNgFjcsm1KAkSOa40c420hs.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

QuattroNL schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Zo'n poster hing bij mij ook boven het bed, ook een witte, natuurlijk :+
Heb 'm laatst weer op zolder gevonden, blijft gaaf!

Ben voor de rest ook geen Lambo-fan ofzo dus ik denk dat ik die set wel ga halen oOo
[Afbeelding]
Blijft een gave auto he.

Ik hoop dat de volgende Creator een McLaren F1 LM gaat worden en dan ook in oranje zoals de Speed Champions versie.
F40, Countach, F1 LM is beetje de heilige 3 voor mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-10 17:17
Had liever een rode, die hing hier op de muur. Maar met rood hoef je niet bang te zijn voor verkleuring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben sindskort verhuisd en vanuit het ouderlijk huis kwam ik een doos tegen met mijn oude lego. Nu is het helaas zo dat veel van de steentjes zijn verkleurd/gelig zijn geworden. Ik wil de originele kleur proberen te herstellen zodat ik de steentjes bij eigen creaties kan gebruiken etc. Hoe kan ik dit het het beste aanpakken. Google zegt Chloor of zuiveringszout, werkt bleekmiddel ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GymLnd0a27Misc1qk72BVQ1vLJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHmd9Cg9nHSm6JHl7g17YHob.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORnSY0uwPICYMsc-BYI5sY7J5EE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAPI6GRHt0PqR339m9BvIzb2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Loader schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:08:
Had liever een rode, die hing hier op de muur. Maar met rood hoef je niet bang te zijn voor verkleuring
De SC Countach kan je ook prima in het rood maken (met dank aan de Ferrari F8 voor de nodige parts, met name het raam).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3d3-AfKNcMdU0BxLmgSn5EMIjjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NunGXhTVwlvlpRiocxG8eAR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gD2_csnQStpNIHz_gGl-zR3SASg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlXkzY8U4FPcoNGHppfYrTwm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:12:
[...]

In veel van je punten kan ik me wel vinden, ookal heb ik zelf niet allemaal gebouwd. Ik zou de Caterham net wat hoger waarderen en de Corvette wat lager dan jouw punten; al heb ik de Corvette niet gebouwd.
De Corvette dankt een deel van zijn punten aan de leuke jumperplate verspringingen in het model.
De bus vind ik net als de Harley en Vespa niet thuishoren in het rijtje. De bus staat me sowieso niet aan.
Hoewel ik het eens ben dat de Harley en Vespa er niet bij horen (als ik ze al kocht, werd dat een aparte Ikea Detolf), hoort de bus er zeker wel bij. Helaas, want absoluut het sufste model van de serie imo.
Nog niet over uit welke auto ik nog aan m'n collectie ga toevoegen. Ik had eerst in deze post geschreven dat ik nog wat zat te dubben over de Camaro en Corvette, maar blijf toch m'n twijfel houden bij die sets en daarvoor ligt de prijs net wat te hoog.
Van de twee vond ik de Camero het mooiere eindresultaat (de platte smoel van de C1 is een minpuntje). De bouw van de Camero is niet echt spannend, vooral niet als je ervoor de Mustang hebt gebouwd, bouwtechnieken komen nogal overeen.

Beide sets met een leuke korting kunnen kopen (20% of zo), ik zou er niet de volle mep voor betalen (maar dat doe ik bijna toch al nooit :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:39
magnifor schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:44:
Ik ben sindskort verhuisd en vanuit het ouderlijk huis kwam ik een doos tegen met mijn oude lego. Nu is het helaas zo dat veel van de steentjes zijn verkleurd/gelig zijn geworden. Ik wil de originele kleur proberen te herstellen zodat ik de steentjes bij eigen creaties kan gebruiken etc. Hoe kan ik dit het het beste aanpakken. Google zegt Chloor of zuiveringszout, werkt bleekmiddel ook?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waterstofperoxide 3% en in de zon zetten. Hou er rekening mee dat het geen permanente fix is en dat de Lego uiteindelijk weer vergeelt. Zoek in dit topic (en de vorige topics) en je kan wat resultaten zien.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AppieNL
Bumblebee set:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDfLkuIviQTTL_dGMcX58yNLAaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhLekMDY97jBmYAkinfyKjjO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Qc1NdifrR_vY-xGH2ntSOAoB7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvozYaopceuT4Q67BXXLoUjg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUUjX3OkDoEmHFDMf5EhcGa24Ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKtdiv5piCFpKLZI5ymVOptl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88rNCyEAVpk2QzXPIQZMwTp98dQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uw3AzWPbrdBPqQvsg4JXLu69.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GSqivLNhaxTX3jnBUqyV2tpggU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViJgIfejWtbIpUZYfl68GWWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY5kYVZpQwySKf-hXxf1iTLbW0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzWH6N92BUv5p1Egc7Yc8d0i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7OhBOkBnEV_jsmWRy-CEr7NDHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fW8knzsE3oCbETbxUCMk24Sg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het meer een soort Amerikaanse hotrod dan een Kever, maar ok, het is lastig. Dat de voorruit op de achterklep moet worden geklikt, vind ik niet echt "transformer". Dat gezegd hebbende, hoe die eruit ziet als robot vind ik best geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 08-10 22:44
AppieNL schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:17:
Bumblebee set:[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind het meer een soort Amerikaanse hotrod dan een Kever, maar ok, het is lastig. Dat de voorruit op de achterklep moet worden geklikt, vind ik niet echt "transformer". Dat gezegd hebbende, hoe die eruit ziet als robot vind ik best geslaagd.
Ik vind Optimus Prime zeer geslaagd, ook qua build. Deze gaat er ook absoluut komen. Al vind ik hem als Beetle eigenlijk niet heel erg mooi. Lijkt inderdaad wel opgeblazen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is tof! Kever is een beetje uit proporties, maar ik zal hem toch als robot neerzetten.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hard pass. Ziet er niet uit als robot en als Kever is het niet eens close.

/edit: Niet dat ik het beter kan. Ik moet wel zeggen dat de kleuren vrij goed zijn, ik zie niet echt een blauwe of rode pin/as ergens.

[ Voor 48% gewijzigd door zonoskar op 13-06-2024 13:02 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Theorie op reddit waarom Bumblebee niet op een Beetle lijkt, Volkswagen heeft geen goedkeuring gegeven.

De eerdere Optimus set lijkt nog wel aardig op een Freightliner (wat de basis was voor G1 Optimus), maar daar zullen ze ook geen toestemming voor hebben hoeven vragen denk ik, want genoeg andere hoekige vrachtwagens. Volkswagen Kever zit dat net even anders en zal wel toestemming moeten hebben.

Ik ga er niet vanuit dat Volkswagen hierin de spelbreker is (gezien alle merken van VW in Lego zijn te vinden), dus misschien wilde Lego gewoon niet twee bedrijven de licentiekosten betalen (Hasbro en VW).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16

Pazo

Mroaw?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BCaPS9nHuJv-y710Eu5IkITZDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ie6JlnePWhlhJNXum1TWbOKJ.jpg?f=user_large

76435 Hogwarts Castle: The Great Hall is binnen :)

Bezig om de hele modular serie van dit kasteel van 2024 te verzamelen.

76426 Boothuis en 76430 Uilenvleugel zijn reeds ook in bezit.
Moet nu alleen nog 76431 Toverdrankenles aanschaffen. En dan wachten tot volgend kwartaal voor de rest :)

Zou met deze 4 sets dan zo moeten gaan worden:

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/2024/05/SWIFTBRICKS-LEGO-Harry-Potter-summer-2024-Hogwarts-combined-7-1024x571.png

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:15
Pazo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:38:
[Afbeelding]

Moet nu alleen nog 76431 Toverdrankenles aanschaffen. En dan wachten tot volgend kwartaal voor de rest :)

[Afbeelding]
Heb zelf niet al te veel met HP, maar ik vind deze nieuwe serie zo ontzettend tof (voor de fans) en slim (voor Lego) gedaan. Langzaam je kasteel uitbreiden, alles compleet willen hebben, telkens weer een paar maanden moeten wachten.... als dit er was in mijn jeugd dan was ik erg gevoelig geweest voor het allemaal willen verzamelen om zo honderden euro's uit de zakken van m'n ouders te kloppen over een periode van een paar jaar :D

Het enige wat ik echt extreem kut vind zijn die collectible shields die volgens mij willekeurig verstrekt worden? Het idee alleen al dat je uiteindelijk meer dan 1000,- aan Lego uitgeeft om de serie compleet te hebben en dan met een paar dubbele shields en een paar ontbrekende achter te blijven.... Doe dat nou niet Lego, er is al genoeg Lego dat moeilijk compleet te krijgen is :X

Ben heel benieuwd naar wanneer de eerste foto's verschijnen van hoe de collectie er bij mensen thuis uit begint te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

davidov schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:08:
Het enige wat ik echt extreem kut vind zijn die collectible shields die volgens mij willekeurig verstrekt worden? Het idee alleen al dat je uiteindelijk meer dan 1000,- aan Lego uitgeeft om de serie compleet te hebben en dan met een paar dubbele shields en een paar ontbrekende achter te blijven.... Doe dat nou niet Lego, er is al genoeg Lego dat moeilijk compleet te krijgen is :X
Die schildjes boeien mij eigenlijk niet zo ;)
Ben heel benieuwd naar wanneer de eerste foto's verschijnen van hoe de collectie er bij mensen thuis uit begint te zien.
Uiteraard zullen foto's volgen :)

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Pazo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe past die Potions Class in het geheel? Stop je die ergens onder de Great Hall weg ofzo?

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Bra-Jo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:12:
[...]

Hoe past die Potions Class in het geheel? Stop je die ergens onder de Great Hall weg ofzo?
Die vraag staat bij mij ook nog uit, ben ik nog niet achter. Maar heb die ook nog niet.
Heb al wel gelezen dat de Uilentoren ook los staat, dus niet er aan vast geklikt kan worden.

EDIT:

ja, kan onder in het kasteel geschoven worden, getuigende de doos:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltaaa91210e4bb9681/76431_Box5_v39.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=800&height=800&dpr=1

[ Voor 23% gewijzigd door Pazo op 13-06-2024 14:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 13-10 17:52
Dus je gaat naar Kruidvat voor tandenstokers, tandpasta, zonnebrandcrème (optimistisch),... en je komt thuis met...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uVrXoU-wEWrTDIlnXEraZGJRoI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KPuieYKwicZt0gbeI5izflX.jpg?f=fotoalbum_tile

(klikbaar)

Vooral dank aan iedereen hier die de QR scan app aanbeveelde :P
Onverwachtte aankoop, maar ook door de korting (€2,99 ipv €3,99 per fig) wou ik toch eens kijken of ik de gewenste minfigs uit de doos kon vissen.

Op youtube heb ik deze video gevonden van een moc builder die de specifieke sterren baseplates gebruikt als raamwerk:

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AppieNL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:01:
Theorie op reddit waarom Bumblebee niet op een Beetle lijkt, Volkswagen heeft geen goedkeuring gegeven.

De eerdere Optimus set lijkt nog wel aardig op een Freightliner (waar de basis was voor G1 Optimus), maar daar zullen ze ook geen toestemming voor hebben hoeven vragen denk ik, want genoeg andere hoekige vrachtwagens. Volkswagen Kever zit dat net even anders en zal wel toestemming moeten hebben.

Ik ga er niet vanuit dat Volkswagen hierin de spelbreker is (gezien alle merken van VW in Lego zijn te vinden), dus misschien wilde Lego gewoon niet twee bedrijven de licentiekosten betalen (Hasbro en VW).
* The Eagle had het eerlijk gezegd mooier gevonden als ie gebaseerd was op de Camaro uit de film ipv de serie. Oh well, gaat er sowieso wel komen verwacht ik, staat mooi naast Optimus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:04
davidov schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:08:
[...]

Heb zelf niet al te veel met HP, maar ik vind deze nieuwe serie zo ontzettend tof (voor de fans) en slim (voor Lego) gedaan. Langzaam je kasteel uitbreiden, alles compleet willen hebben, telkens weer een paar maanden moeten wachten.... als dit er was in mijn jeugd dan was ik erg gevoelig geweest voor het allemaal willen verzamelen om zo honderden euro's uit de zakken van m'n ouders te kloppen over een periode van een paar jaar :D
Wat ik een beetje jammer vind is dat ze wéér opnieuw beginnen met de serie... Volgens mij al voor de 3e keer?
Eerder was er namelijk ook al een modulaire serie sets die je aan elkaar kon schakelen om een groot kasteel te maken.

scintillating

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:15
Eindelijk tijd gehad om deze set in elkaar te zetten, denk wel een van mijn favorieten. Wat een unit is die G63

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2_yz2gwKDPN3aKYIMARYIVH-rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ep94SbmwSfwNaxosv9lsgrtq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eu-0t4Xf0VogGXiaNZhbZf7xR-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZ6atj2Wv0WW88ppxCO1WrEd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bS8tCTw8o9jFALwBdlnUxnjlCjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4K934q0rvl0PPPGuxcUmLSB.jpg?f=fotoalbum_large

Collectie tot nu, mis alleen de Aston martin F1 en safety car van de 8 studs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Cy6oUM7wAuIipQTIzNXCgSshJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Taplj9JlaaZ8gMX6zzhIk3aE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Popcorna op 13-06-2024 17:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Ah, de grote broer van Hachiroku24's Bumblebee, de grote komt dan als robot, en de kleine als auto. Die kan er mooi bij op de plank met de verschillende Primes. 8)

Ik moet waarschijnlijk iets gaan schuiven met posities, maar dat gaat wel goedkomen denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fR79cT1k/IMG-20240613-173728.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Neelon op 13-06-2024 18:28 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Ik kende hem nog niet, dus Hachiroku24's Bumblebee:

Die is goed gelukt, leuke robot en auto en in schaal met de Optimus set. Knap gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Megatron ziet er wat geel uit zo ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

Kwam net deze fan ads tegen op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb laatst ook een transformer gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53784974006_759689791c_c.jpg

Ook heb ik een Mech gemaakt: (meer fotos hier)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53784037427_b2b9f04858_c.jpg

En nog wat kleine ruimte scheepjes:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53784048312_e86df72765_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53784048367_a049d51016_n.jpg

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Pin0 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:22:

[Afbeelding]
Die grote mech is echt schitterend! d:)b
Bigger is better! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 21:52
Popcorna schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:34:

Collectie tot nu, mis alleen de Aston martin F1 en safety car van de 8 studs
Volgens mij ontbreekt de F40 ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-10 00:45
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:36:
[...]

Volgens mij ontbreekt de F40 ook nog
F40 is 6 studs breed volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Gim op 14-06-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Wall-E is ook een Transformer? :o

[ Voor 87% gewijzigd door Gim op 14-06-2024 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Gim schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:49:
[...]

Eh, nee, maar wel ook een robot, en iemand moet de rommel (losse schroeven ed) opruimen. 8)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-10 18:41
Gim schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:49:
[...]

Is stiekum een Constructicon >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zie net de foto's van Bumblebee op de Lego site. Die bumperstickers, hilarisch :D

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt4f7f93dbda446dde/10338_Back_02.png

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 21:52
johnb52 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:37:
[...]

F40 is 6 studs breed volgens mij
Helemaal gelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

The Eagle schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:11:
Ik zie net de foto's van Bumblebee op de Lego site. Die bumperstickers, hilarisch :D

[Afbeelding]
En een Goldbug kenteken-plaat. Bee zit in z'n identiteits crisis fase lijkt het. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:20:
[...]

Die grote mech is echt schitterend! d:)b
Bigger is better! :+
Bedankt! De grootste uitdaging waren de been schanieren die bezweken onder het gewicht van de torso en armen. uiteindelijk opgelost met twee clutch gear in ieder been.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Heb net een lego set via Marktplaats binnen gekregen. Helemaal compleet maar stinkt wel naar rook en is vrij stoffig. Wat is dan een handige manier om de geur eruit te krijgen en het schoon te maken? Set zit momenteel nog in elkaar, lijkt me dat uit elkaar halen handiger is. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Op zich weinig ervaring mee, maar mischien in een afgesloten bak doen met (droge) baking soda (natriumbicarbonaat), zo'n oranje arm&hammer pakje bijvoorbeeld? Soda neutraliseert geurtjes heel goed.
Of gemalen koffie! Maar soda is een heel stuk goedkoper.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
The Eagle schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:11:

[Afbeelding]
Goed dat je nog kan lachen om de stickers van Bumblebee, want het enige dat mij opvalt is die spuuglelijke achterkant van Bumblebee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

chrisO schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Goed dat je nog kan lachen om de stickers van Bumblebee, want het enige dat mij opvalt is die spuuglelijke achterkant van Bumblebee.
Mja. Had je het zelf zo kunnen maken of bedenken vraag ik me dan af. Bij mij is het antwoord dan meestal "nee" :+

Toen je klein was maakte je ook vanalles. Was niet perfect, maar was wat het was. En dat was ook prima :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

chrisO schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Het lijkt me een hele uitdaging voor een Lego designer om in dat formaat én de ronde vormen van Kever te creëren én dat het geheel ook nog kan transformeren én dat het resultaat daarvan ook nog op Bumblebee lijkt.
Ik geef het je te doen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
.

[ Voor 148% gewijzigd door Gim op 14-06-2024 15:53 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:06
Wij zijn inmiddels 7 weken onderweg in onze 3 maanden durende trip door Namibië en Zuid Afrika (als laatste uitspatting buiten de schoolvakanties voordat de oudste na de zomer leerplichtig is) en toevallig zei ik gisteren tegen mijn vrouw dat ik zin had om weer lego te bouwen.

Toen ik vandaag boodschappen ging doen en de Toys R Us in Gqeberha me met groot lego-logo probeerde te verwelkomen kon ik de verleiding niet weerstaan. Mijn ervaring in Zuid Afrika is dat “Westers” speelgoed hier vaak erg duur is, maar hier trof ik zowaar adviesprijzen. Lang staan twijfelen bij de nieuwe speed champions, maar toen mijn blik op de polybags viel zag ik 2 zakjes die ik in NL niet kon vinden, de 30683 McLaren en de 30682 Perseverance. Beide sets staan thuis in het ‘groot’, dus ik hoop dat ik hiermee m’n Lego verslaving weer even onderdruk ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogHCS3WFNldGPxynFw-nD7JzqxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUYND7n3OUpijD5h6OslrvKx.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal happy met 2 polybags :D

Wel goed om te weten dat ik 7 weken zonder Lego kan! En door alle 1 juni releases heb ik nu ook een Lego-koop backlog, naast m’n bouw-backlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 21:39
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door HBSVDK op 14-06-2024 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 21:39
Ooit hetzelfde gehad. Hele kamer stonk weeïg. Oplossing was erg simpel. Geur zit m in het vastgekoekte stof. Het plastic zelf trekt het niet in.
Gooi het in een bak lauw water met Dreft. Laat het even inweken, paar uurtjes of over de nacht. Met een borstel (zacht, tandenborstel is helemaal perfect) elk steentje in de bak even schoonmaken /afwassen en dan daarna direct door in een andere grote met schoon water afspoelen. Na afspoelen d hele bulk lego op een strandlaken op de vloer uitspreiden en laten drogen. Binnenin de blokjes kan best wat trager gaan (enkele dagen). Daarna ruikt het echt wel schoon geurloos.

[ Voor 8% gewijzigd door HBSVDK op 14-06-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
QuattroNL schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:06:
[...]

Het lijkt me een hele uitdaging voor een Lego designer om in dat formaat én de ronde vormen van Kever te creëren én dat het geheel ook nog kan transformeren én dat het resultaat daarvan ook nog op Bumblebee lijkt.
Ik geef het je te doen B)
Vergeet daarbij niet ook nog de restricties die Lego designers hebben voor bouwtechnieken of dat hetgeen dat gebouwd moet worden wel te vertalen is naar een instructie boekje. Waar een MOCer genoegen mee neemt, is niet hetzelfde als waar een Lego designer genoegen mee mag nemen.

Het voornaamste imo waardoor deze set niet op een Kever lijkt, is doordat het model niet hoog genoeg lijkt. Of het dak had hoger gemoeten, maar dan lijkt de borstkas weer te bol in robot-mode, tenzij ze daar ook een mechaniek voor maken dat die platter wordt, maar past dat wel? Of ze hadden het model smaller moeten maken waardoor het ook al meer de vorm krijgt van een Kever omdat die dan ook hoger lijkt. Maar ja, passen de huidige mechanieken dan nog wel lekker in een smaller frame? Dit soort transformatie bouwwerken is altijd een balans zoeken tussen maak ik de robot beter of de auto en welke middenlijn vind ik goed genoeg voor beiden? Lego heeft hier voor gekozen. Het autootje vind ik op zich niks mis mee, als ik niet had geweten dat het bronmateriaal voor Bumblebee G1 een VW Kever is, vind ik het een dikke prima set.

Ik was eigenlijk al van plan nog een Bumblebee te bouwen, dus deze set is sowieso leuk materiaal, maar of die beter wordt dan de set of in de buurt komt van die van Hachiroku24? Ik ga me best doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 14-06-2024 18:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yoerin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 22:02
Kleine update voor https://www.brick-checklist.com/
Het was me voor 71040-1 opgevallen dat er 2 'wachters' zijn maar hij enkel de aantallen voor 1 wachter toonde. Nu berekent hij de aantallen ook op basis van het aantal minifigs.

Mocht je nog ideeën of bugs tegen komen dan kan je een issue aanmaken op github https://github.com/yoerin/lego-checklist/issues

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Double points :*) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwY9tyOyNv5Mg09UOD3YlVcWVao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwHxqhpaaCSqdz7PsvbRuPvt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Creator Lambo review:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, gaaf! Die gaat er komen. _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

Die van mij is nog onderweg! :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 18:53

NoTimeRemains

I know

Deze week m'n Lego budget er doorheen gejaagd... stom Marktplaats met z'n redelijke prijzen en goede verkopers :( ;)

Nieuw:
- 75364: New Republic E-wing vs. Shin Hati's Starfighter
- 75362: Ahsoka Tano's T-6 Jedi Shuttle
- 75323: The Justifier

Als ik ze gebouwd heb, zal ik wel wat foto's plaatsen.

Maar hele leuke mensen ontmoet, en een paar mooie verzamelingen gezien waar ik stijl van achterover viel. Bij een verkoper kregen de kids zelfs een hele leuke GWP 40593 (12-in-1 creatief bouwplezier) nieuw in de doos mee. Die twee gingen met een enorme smile naar huis! We zijn thuis meteen met die GWP aan de slag gegaan! Fijn zo'n toffe community!

nu wel even de Marktplaats app verwijderen...

This is the Way.

Acties:
  • +58 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 18:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WesEd3ZrtqAAG4DseurJw0v31sE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFUOa4bZDndcsZAQiSIfbK3w.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen vrijdag ben ik getrouwd! Net als bij @himlims_ mocht bij ons het Lego-gastenboek niet ontbreken :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:02
Jakkus schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:06:
[Afbeelding]

Afgelopen vrijdag ben ik getrouwd! Net als bij @himlims_ mocht bij ons het Lego-gastenboek niet ontbreken :)
Van harte gefeliciteerd @Jakkus ! d:)b

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Gefeliciteerd @Jakkus ! Gaaf gastenboek zo _/-\o_

Ik heb hier de Tales of the Space Age een mooi plekje gegeven tussen al het andere ruimte-spul :) Best een gaaf stukje van de kamer zo O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-MdWBxNjySYKA4LcTMKn3aJc_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgqmCo1CcAPsKdG3dZTQs2SU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-10 14:35
Dit weekend maar een begonnen aan de T6-Ahsoka moc van PiXEL-DAN :)

Moet zeggen dat ik het een leuke moc vind om te hebben staan, maar het bouwen zelf was veel van hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKieo9ZFCY1PbRYS5aYnGrMIKBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vp0OsHccNwgnYCh44whNeB2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

Gefeliciteerd 🥳 gaaf gastenboek, vonden gasten het daar ook zo leuk?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Mooie plankjes, welke zijn dat? Ben nog op zoek naar wandplanken namelijk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RubjeMazter schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Ikea Lack : https://www.ikea.com/nl/nl/search/?q=lack%20plank

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Van harte gefeliciteerd @Jakkus !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[Afbeelding]

Gefeliciteerd @Jakkus en mrs. @Jakkus ^)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

[Afbeelding]

Gefeliciteerd Jake & Jacolien! ^)
Leuk idee dit. Hoe vonden de gasten dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Van harte gefeliciteerd @Jakkus *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 13-10 17:52
Mijn gelukwensen @Jakkus !

Had je ook een hoge hoed? ;)

Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2014/03/LEGO-40165-Wedding-Favour-Set-2016-Version.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

SomerenV schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:21:
Gefeliciteerd @Jakkus ! Gaaf gastenboek zo _/-\o_

Ik heb hier de Tales of the Space Age een mooi plekje gegeven tussen al het andere ruimte-spul :) Best een gaaf stukje van de kamer zo O+

[Afbeelding]
Vandaag ook maar de knoop doorgehakt en de Tales of the Space Age besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 18:33
Dank jullie wel! De gasten vonden het zeker leuk! En de hoge hoed is achterwege gebleven :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
[Afbeelding]

Gefeliciteerd *O*. Ziet er erg leuk uit :)

200 fish found!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Pin0 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:22:
Ik heb laatst ook een transformer gemaakt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nog wat kleine ruimte scheepjes:

[Afbeelding][Afbeelding]
Sta ik dan met mn niet transformeerbare Ratbat en Ravage...

Ik moet nog steeds de instructies van Frenzy en Rumble afmaken, denk iedere keer van "dat doe ik straks wel...".

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HYV5Jtf.jpg (foto gevonden)

[ Voor 4% gewijzigd door Neelon op 16-06-2024 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RubjeMazter schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Ikea Lack zoals @RaZ zegt :) Handige plankjes om op te hangen en je kunt er best veel op kwijt. Ik heb hier overigens ook nog wat Spyrius, Exploriens en UFO. Spyrius zou nog wel passen qua stijl bij de rest, maar Exploriens vind ik niet echt een leuk thema (heb er maar één set van) en UFO past er qua stijl totaal niet bij. Los daarvan heb ik er ook gewoon de ruimte niet voor. En ik heb nog wat City/Town Space setjes, waaronder Shuttle Transcon 2 en Mission Control. Mission Control vond ik vroeger tof maar ik ben er nu niet meer zo kapot van. De electronica werkt overigens wel nog :) En dan heb ik nog wat recenter spul. Dat zou er qua stijl prima bij passen, maar dan wordt het te druk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
SomerenV schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:14:
[...]

Ikea Lack zoals @RaZ zegt :) Handige plankjes om op te hangen en je kunt er best veel op kwijt. Ik heb hier overigens ook nog wat Spyrius, Exploriens en UFO. Spyrius zou nog wel passen qua stijl bij de rest, maar Exploriens vind ik niet echt een leuk thema (heb er maar één set van) en UFO past er qua stijl totaal niet bij. Los daarvan heb ik er ook gewoon de ruimte niet voor. En ik heb nog wat City/Town Space setjes, waaronder Shuttle Transcon 2 en Mission Control. Mission Control vond ik vroeger tof maar ik ben er nu niet meer zo kapot van. De electronica werkt overigens wel nog :) En dan heb ik nog wat recenter spul. Dat zou er qua stijl prima bij passen, maar dan wordt het te druk :+
Kom net je post tegen op Reddit ook 😁
Dacht al, huh, die komt bekent voor, net gezien!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 09:08
Wat zijn die speed champions toch tof zeg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xu-Ps-hYQHqEnOmpRWNYOl6llVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5o7wiOtEsRqYcHPe4jH6jU3v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j97ibkyBQh-W3hBU3El-jo3Y2g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCtZ4eHonuYFL336nFfc8YNO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEE4pUHvQc9ICTY_00WQAnIy5Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/884Xgc54sDRbxCLOPjjqM0Z4.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de Mclaren set gebouwd. F8 Tributo staat nog te wachten en de Mustang dark horse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:39
Gefeliciteerd @jakkus, vele mooie jaren toegewenst 🎉

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:54

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9ow9djLqqY_tUM__D23J9PLsAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0LsYugBHLjIdkbghXYabcR6.png?f=fotoalbum_large

Oeh, die NASCAR is wel erg gaaf!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:21

vectormatic

Warlock of the doorlock

Oeh, dat zijn weer twee must buys

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Die Nascar boeit me dan weer weinig (heb weinig tot niks met die Amerikanen).
Die F40 daarentegen! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

flugelisoke schreef op maandag 17 juni 2024 @ 00:04:
Wat zijn die speed champions toch tof zeg...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag de Mclaren set gebouwd. F8 Tributo staat nog te wachten en de Mustang dark horse.
Waar komt die eerste foto vandaan?

Zo op eerste blik, doet de de achtergrond mij denken aan monaco casino

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik kijk vooral uit naar de F40; als kleine broertje 8)

Hopelijk een paar bedrukte steentjes (zoals 't logo voorop) en slechts enkele stickers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

QuattroNL schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:12:
[...]

Die Nascar boeit me dan weer weinig (heb weinig tot niks met die Amerikanen).
Die F40 daarentegen! :9~
Dat idd. Die F40 lijkt ook mooi in proportie te zijn :)
De Nascar daarentegen lijkt de neus gekregen te hebben van een of ander Chinese EV. Nofi, maar vind dat geen nascar auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 09:08
himlims_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Waar komt die eerste foto vandaan?

Zo op eerste blik, doet de de achtergrond mij denken aan monaco casino
Haha, dan is dat een leuke impressie! Dat is het nieuwe Disney kasteel in aanbouw op de eettafel, vond het een leuk decor voor de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:14
Die Nascar is gaaf, alleen al vanwege de kleur gaat ie komen.

Ik ga nu vloeken, maar ik heb de F50 altijd mooier gevonden dan de F40 :+ Dus die sla ik over.

Ik blijf hopen een Revuelto :)
Pagina: 1 ... 28 ... 143 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .