Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 143 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10
almightyarjen schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:30:
[...]

Ja dat is normaal bij deze sets. Ik snap je probleem. Heb je geen tablet liggen die je kan gebruiken? Eventueel een oude via V&A scoren? Zou wellicht het investeren waard zijn omdat er meer mooie sets in de toekomstige series gaan komen die je daardoor anders misloopt.
Mocht je het nog willen weten: ik heb er toch een paar besteld (station en piraten), nog een paar maanden om een tablet te fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Je ziet wel goed dat de betaalbaarste set het goed deed en degene die een modular is.

Teken dat de grotere sets ook niet meer vanzelf van de planken vliegen? Denk het wel en dat wist lego ook al wel voor hun reguliere aanbod. Die kleinere star wars schepen zijn geen toeval.

Ik vond ook de ontwerpen niet allemaal even sprekend. Die trein is leuk idee, maar als ik dan goed naar de locomotief kijk……mwah. En die verhoogde rails heb je zo weinig aan.

Dat oceaanhuis vind ik wel geinig, maar meer ook niet. Het piraten eiland idem en van wat ik van beide gezien heb ook fragiel.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Deze ronde kan ik mijn geld op m'n rekening laten staan, maar de volgende ronde zit er wel 1 bij die ik graag wil hebben....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:32
Stappieterug schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:47:
[...]

die 2 gaan waarschijnlijk vannacht nog wel uitverkocht raken.

ik moet zeggen dat de tegenvallende belangstelling voor de logging train en het ocean house me een beetje verbazen. daar had ik veel meer interesse voor verwacht dan +/-6.000 stuks (ongeveer 1/4 van de balk) na 7 uur.
het piraten eiland doet het beter dan die 2, maar staat nu ook nog steeds op minder dan de helft van de balk. dus <15.000 stuks besteld.

Al kan ik me van ronde 1 herinneren dat het ook voornamelijk het kasteel was dat hard liep.
De snackshack en treindepot waren ook pas de volgende dag uitverkocht meen ik.

Anyway, ik ben blij met mijn bestelling van het Ominous isle en mushroom house.
Ik heb de ocean house besteld, vind m erg leuk, maar heeel eerlijk vind ik hem ook eigenlijk net iets te duur.. maar ach.. 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:14:
Deze ronde kan ik mijn geld op m'n rekening laten staan, maar de volgende ronde zit er wel 1 bij die ik graag wil hebben....
Welke? :) Ik wil dat havenhuis wel, ben wel weg van de water gerelateerde gebouwen die passen bij kouder dan dat oceaanhuis. :) Ik aas nog op een deal voor de vuurtoren uit het gewone aanbod bij lego, maar ook dat havenmeester huis oid uit de volgende ronde past goed bij de fishing store. :)

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:46

Secsytime

Automagisch

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:14:
Gokje, Forest Stronghold?

Die ga ik namelijk zeker halen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
key schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:44:
Lamborghini is officieel onthuld.
Weet nog niet als ik hem mooier vindt dan de bekende MOC van de 911
Ik hoop dat iemand op Youtube een side by side vergelijking plaatst. Ben wel benieuwd om de officiële versie van Lego naast die Lambo MOC van de 911 set te zien!

Waar de officiële wel punten mee scoort zijn het raam, de koplampen, de achterlichten, de betere vormen. Logisch natuurlijk, want de Lego designer was niet gebonden om alleen de onderdelen van de Porsche 911 set te gebruiken.

In ieder geval gaat deze set zeker in mijn collectie Lego auto's komen! O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ond schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:31:
[...]

Welke? :) Ik wil dat havenhuis wel, ben wel weg van de water gerelateerde gebouwen die passen bij kouder dan dat oceaanhuis. :) Ik aas nog op een deal voor de vuurtoren uit het gewone aanbod bij lego, maar ook dat havenmeester huis oid uit de volgende ronde past goed bij de fishing store. :)
Nee, de Camping Adventure :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe langer in naar de Countach kijk, hoe blijer ik wordt van de MOC die ik heb staan. Wordt een gevalletje Corvett C1. Leuk, maar niet voor mij. Scheelt weer 180 euro, bedankt Lego!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
zonoskar schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:49:
Hoe langer in naar de Countach kijk, hoe blijer ik wordt van de MOC die ik heb staan. Wordt een gevalletje Corvett C1. Leuk, maar niet voor mij. Scheelt weer 180 euro, bedankt Lego!
Smaken verschillen gelukkig. :) Ik vind de MOC ontworpen door Firas om van de Porsche 911 een Lamborghini Countach te maken erg knap bedacht, maar vind persoonlijk de compromissen die gemaakt moesten worden toch onoverkomelijk. Vooral het te smalle voorraam dat met zwarte elementen opgevuld wordt stoort mij.

De Corvette C1 had ik initieel ook wat twijfels over, maar uiteindelijk wel gekocht en gebouwd en nu wel blij mee. :) De Landrover Classic Defender en de McLaren MP4/4 heb ik dan weer niks mee en heb ik dus ook niet gekocht. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 21:52
wErudite schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:20:
[...]

Zie ik ze nou beide op Marktplaats staan? ;)

Edit: haha never mind, andere tafel.

Ontopic: ik ga voor de typemachine als volgende build!
Nou niet van mij iig ;) zie inderdaad dat er veel op MP staan maar we zijn F1-fans hier thuis dus blijven ze gewoon staan, ook ga ik ze niet verkopen voor winst of zoiets. Ben wel opzoek naar van die acryl platen om ze op de muur te hangen maar daar vragen ze wel de hoofdprijs voor zeg, kan gewoon voor een paar tientjes ook zelf wat platen halen en iets in elkaar knutselen met de kids...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:06
Stappieterug schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:47:
[...]

die 2 gaan waarschijnlijk vannacht nog wel uitverkocht raken.

ik moet zeggen dat de tegenvallende belangstelling voor de logging train en het ocean house me een beetje verbazen. daar had ik veel meer interesse voor verwacht dan +/-6.000 stuks (ongeveer 1/4 van de balk) na 7 uur.
het piraten eiland doet het beter dan die 2, maar staat nu ook nog steeds op minder dan de helft van de balk. dus <15.000 stuks besteld.

Al kan ik me van ronde 1 herinneren dat het ook voornamelijk het kasteel was dat hard liep.
De snackshack en treindepot waren ook pas de volgende dag uitverkocht meen ik.

Anyway, ik ben blij met mijn bestelling van het Ominous isle en mushroom house.
Heel eerlijk komt dit wel overeen met mijn verwachting.
Trein is door dat spoorbouwwerk gewoon te duur. Alleen de trein voor €100,- had ik wel gedaan. Dat gaat in ronde 4 wellicht nog wel goed komen ;)
Ocean House is lastig, net iets te veel kleuren die (voor mij) nergens bij passen, eigenlijk net te duur, lastig.
Ominous Isle valt voor mij af doo de wat rommelige opzet en open back vind ik ook jammer. Ik heb lang getwijfeld over deze en ik snap de appeal, maar al met al net te veel nadelen, maar wel by far best of the rest.

Modulars knallen gewoon altijd weg (zelf ook gekocht) en mushroom house (ook gekocht) is echt anders dan wat Lego zelf doet en heeft een mooi prijskaartje van onder de €100,-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:06
Ik snap wat je zegt, en de MOC is echt geweldig gedaan op basis van de 911, maar er zitten echt wel wat missers in die MOC, en speelbaarheid is 0. Alles lazert er permanent af als mijn zoon er mee speelt.

Ik heb er weer een 911 van gemaakt en ik ga deze Countach denk ik wel scoren, want het blijft een gave auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:09:
Smaken verschillen gelukkig. :) Ik vind de MOC ontworpen door Firas om van de Porsche 911 een Lamborghini Countach te maken erg knap bedacht, maar vind persoonlijk de compromissen die gemaakt moesten worden toch onoverkomelijk. Vooral het te smalle voorraam dat met zwarte elementen opgevuld wordt stoort mij.

De Corvette C1 had ik initieel ook wat twijfels over, maar uiteindelijk wel gekocht en gebouwd en nu wel blij mee. :) De Landrover Classic Defender en de McLaren MP4/4 heb ik dan weer niks mee en heb ik dus ook niet gekocht. 8)
De Lamborghini vind ik deels lastig omdat er van de Porsche al een nette Lamborghini gebouwd kan worden en deels omdat ik de Porsche destijds voor €80-85 nieuw gekocht heb. Ja, dit is een belanchelijk lage prijs, maar het maakt het wel lastig om nu dan fors meer te betalen voor een net wat betere Lamborghini. Eigenlijk heb ik het destijds met die aanbieding voor mezelf verpest :P

Ergens hoop ik dat de Lamborghini echt in alle opzichten perfect is (en ook zonder stickers is) en dat die ook aangeboden gaat worden voor zo'n €120 of zo. Ik ben het namelijk wel met je eens dat de C in MOC veelal voor compromis staat :+

Maar ik ben wel weer echt toe aan een nieuwe Expert/Icons auto in m'n collectie. Altijd een plezier om te bouwen...

Had jij nu ook de Corvette Camaro Z28 gekocht? (of heb ik dat al eens gevraagd :X )

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik ben benieuwd of je straks van de Lamborghini ook een Porsche kunt maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:42:
Had jij nu ook de Corvette Camaro Z28 gekocht? (of heb ik dat al eens gevraagd :X )
Jazeker, die Chevrolette Camaro Z/28 heb ik ook hier in mijn collectie. :) Was ook erg gaaf om te bouwen en ziet er als typische Amerikaanse muscle-car ook gewoon stoer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:50:
Zou met verbazen als het niet kon :P

Zelf eigenlijk alweer nieuwsgierig naar welke auto LEGO hierna weer gaat uitbrengen als Icons model. Of we een écht oude oude classic oldtimer auto gaan zien. En van welke merken. Eentje van Alfa Romeo (hebben ze daar eigenlijk al iets van?!) of weer een Amerikaanse.... zoals een Cobra Shelby?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:55:
[...]

Jazeker, die Chevrolette Camaro Z/28 heb ik ook hier in mijn collectie. :) Was ook erg gaaf om te bouwen en ziet er als typische Amerikaanse muscle-car ook gewoon stoer uit.
Oh crap... schreef ik nu echt Corvette? 8)7 shame.... shame....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:55:
Zelf eigenlijk alweer nieuwsgierig naar welke auto LEGO hierna weer gaat uitbrengen als Icons model. Of we een écht oude oude classic oldtimer auto gaan zien. En van welke merken. Eentje van Alfa Romeo (hebben ze daar eigenlijk al iets van?!) of weer een Amerikaanse.... zoals een Cobra Shelby?
Tja, gezien de doorlooptijd van het maken van een eerste ontwerp t/m de release kun je er wel vanuit gaan dat de volgende en die daarna al in verschillende status van concept/ontwerp/ontwikkeling zitten bij Lego. Die Creator Expert / Icons auto's zijn naast de Modular gebouwen wel mijn meest geliefde Lego modellen om te verzamelen. :) Ik ben erg benieuwd wat hierna nog gaat komen de komende jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:18
meesje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:50:
Dat gaat Firas vast wel doen ja :P

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45
<knip> Praten over andere steentjes dan Lego mag in een ander topic.

[ Voor 62% gewijzigd door Ardana op 07-06-2024 16:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gizmokat
Gisteren de Mclaren mp4/4 gekocht als verjaardags kado voor mezelf.

Zeker 6 maanden niet echt lego gekocht op wat minifiguren na, komt vooral door de belachelijk grote backlog die ik nog heb liggen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krYGJqIa9weMNd79YcB0ujQwMUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASXBMobgjOaEFLNSkHFuMByY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
gizmokat schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:06:
Gisteren de Mclaren mp4/4 gekocht als verjaardags kado voor mezelf.

Zeker 6 maanden niet echt lego gekocht op wat minifiguren na, komt vooral door de belachelijk grote backlog die ik nog heb liggen.[Afbeelding]
Hij stond voor een scherpe prijs te koop zag ik. Onder de €60 bij BOL toch? Veel bouwplezier... tenzij ook deze aan de backlog wordt toegevoegd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Laatst online: 00:36
gizmokat schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:06:
[...] komt vooral door de belachelijk grote backlog die ik nog heb liggen.
Ha ha, dat ken ik. Onlangs een flinke berg Ninjago en Minecraft en ander spul gekocht 2e hands... nu moet ik ineens 54 sets bouwen ;)
Voor de kleinkinderen natuurlijk, zoals gebruikelijk.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Gim schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:24:
[...]

Hij stond voor een scherpe prijs te koop zag ik. Onder de €60 bij BOL toch? Veel bouwplezier... tenzij ook deze aan de backlog wordt toegevoegd 8)
Klopt hij was leuk in de aanbieding, denk dat deze wel binnenkort gebouwd gaat worden aangezien die niet zo heel veel ruimte in neemt, moet nog steeds de zolder tot lego kamer verbouwen, maar dat is een beetje een 10 jaren plan aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
mawashigeri schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:27:
[...]

Ha ha, dat ken ik. Onlangs een flinke berg Ninjago en Minecraft en ander spul gekocht 2e hands... nu moet ik ineens 54 sets bouwen ;)
Voor de kleinkinderen natuurlijk, zoals gebruikelijk.
Verleden jaar veel sets in de aanbieding gekocht, en ook toen begonnen met het sparen van speed champions, weet zelf bijna niet meer wat er allemaal ligt.

Maar een stuk of 6 grote sets, een hoop speed champions, een hoop kleine city setjes om een stad van te maken, weg delen, creator sets en nog veel meer, denk bij elkaar ook een stuk of 40 sets, precies weet ik het niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 21:34
gizmokat schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Verleden jaar veel sets in de aanbieding gekocht, en ook toen begonnen met het sparen van speed champions, weet zelf bijna niet meer wat er allemaal ligt.

Maar een stuk of 6 grote sets, een hoop speed champions, een hoop kleine city setjes om een stad van te maken, weg delen, creator sets en nog veel meer, denk bij elkaar ook een stuk of 40 sets, precies weet ik het niet 8)7
Ik probeer mn sets bij te houden op brickset.com. Dat helpt me wel. Als ik dan zit heb om te bouwen kan ik even spieken wat er nog ongebouwd op me ligt te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
gizmokat schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:56:
[...]
Creator... die was ik nog vergeten, heb ik er ook nog 20 (kleine) liggen en je spendeert ook nog eens 3x (bouw)tijd! Vaak staan er op rebrickable nog eens 3 leuke alternatieven als je de moeite wil nemen.

Overigens moet ik ook nog 2 geweldige gratis (!) rebrickables van 42082 (rode kraan) bouwen, dus ik stop maar eens een tijdje met sets kopen - alleen wat extra onderdeeltjes als ik iets te kort kom bij het MOCen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Karp schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:03:
Ik probeer mn sets bij te houden op brickset.com. Dat helpt me wel. Als ik dan zit heb om te bouwen kan ik even spieken wat er nog ongebouwd op me ligt te wachten!
Ook een goed idee, ik doe dat bij rebrickable om ook makkelijk na te kijken wat ik extra nodig heb om MOCs te bouwen. Maar eerst nog de achterstand eens afbouwen voordat de koopzucht weer toeslaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
mawashigeri schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:10:
[...]

Ook een goed idee, ik doe dat bij rebrickable om ook makkelijk na te kijken wat ik extra nodig heb om MOCs te bouwen. Maar eerst nog de achterstand eens afbouwen voordat de koopzucht weer toeslaat ;)
Ik heb een vink-veldje voor "backlog". Kan ik makkelijk filteren op wat nog moet!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 13:44
De laatste tijd vrij veel positieve geluiden over de nieuwe City-sets. Kon me vandaag dan ook niet inhouden, bij de plaatselijke Intertoys:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt067fc6ec811d26d2/60409_alt3.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=800&height=800&dpr=1

Ik moet zeggen dat ik hem er inderdaad leuk vind uitzien, gedetailleerd, met functies en minder met zo'n gevoel van 'hoe maken we een set met zo min mogelijk steentjes en vragen we de hoofdprijs?'... Nog steeds geen koopje uiteraard, maar voor een plan dat ik heb met een bouwplaats, icm met een MOC van 7905 (die ergens verstopt zit in de bakken met losse Lego..), leek het me een leuke toevoeging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37

neanderthaler

Are friends electric?

Ik kreeg deze week mijn 2e Galaxy Explorer 10497 binnen. Steentjes waren stoffig en ze stonken en beetje. Lijkt er op of deze tentoongesteld heeft gestaan in een kamer of huis waar gerookt werd.

Ik bedacht met net iets leuks voor als ik ooit eens tijd over heb; de 10497 bouwen met steentjes uit de classic space tijd, dus eigenlijk de 928 bouwen met moderne technieken, maar wel zoals hij destijds gebouwd had kunnen worden. Of is zoiets al eens gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2022/07/LEGO-10497-Galaxy-Explorer-Comparison-928-1400x763.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

neanderthaler schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:02:
Ik kreeg deze week mijn 2e Galaxy Explorer 10497 binnen. Steentjes waren stoffig en ze stonken en beetje. Lijkt er op of deze tentoongesteld heeft gestaan in een kamer of huis waar gerookt werd.

Ik bedacht met net iets leuks voor als ik ooit eens tijd over heb; de 10497 bouwen met steentjes uit de classic space tijd, dus eigenlijk de 928 bouwen met moderne technieken, maar wel zoals hij destijds gebouwd had kunnen worden. Of is zoiets al eens gedaan?

[Afbeelding]
Vast al gedaan, maar klinkt alsnog als een leuk project om zelf aan te beginnen :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

Vandaag weer eens de Lego Store Utrecht bezocht. Bij de Build A Minifigure lagen nog genoeg Armor Shoulder Pads, maar de Space torso's waren vrijwel op. Was dus lastig om 3 minifiguren met het Space thema te bouwen. Kon verder ook geen helmpjes vinden. Serie 26 was ruim op voorraad, dus neefje en nichtje nog blij kunnen maken met Ice Planet en de Classic Space Baby.
Ook nog de Alien Pack gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBtuuJLOEShjhSuioZd92KWMH7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQPSFgC1tI3zOJHVON1G7FCB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0egyTUj9GCm60isc9fbSkP36tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PykC9s3fCxyUeqXvYs5VbCyK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
neanderthaler schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:02:

Leuk idee, al zou ik zelf eerder toch andersom blijven bouwen: oude designs met nieuwe technieken en steentjes. Mijn originele setjes uit 1979 en verder heb ik nog en de kleinkinderen vinden ze leuk, maar zelf bouw ik dan toch liever die 10497 ;) Wel heb ik wat krater baseplates gekocht om alles leuk neer te kunnen zetten, die waren in mijn jeugd te duur en/of de afweging was dan toch een extra bouwset te kopen.

Zelfde een beetje met de technic sets vanaf 1977 - grappig om nog eens opnieuw te bouwen en voor hun tijd zeker fantastisch voor een mannetje van net 8, maar net als de illustere 8880 toch wel ingehaald door gevarieerdere onderdelen en de strakkere bouwtechnieken die daardoor mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Makaja schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:11:
De laatste tijd vrij veel positieve geluiden over de nieuwe City-sets. Kon me vandaag dan ook niet inhouden, bij de plaatselijke Intertoys:

[Afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik hem er inderdaad leuk vind uitzien, gedetailleerd, met functies en minder met zo'n gevoel van 'hoe maken we een set met zo min mogelijk steentjes en vragen we de hoofdprijs?'... Nog steeds geen koopje uiteraard, maar voor een plan dat ik heb met een bouwplaats, icm met een MOC van 7905 (die ergens verstopt zit in de bakken met losse Lego..), leek het me een leuke toevoeging.
Must resist. O-)

Hier heeft jr. vandaag met mama weer een set uitgezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQ0zQpOXB6_NXiQplsCx4hqkhL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9jw786xOteOot4jYFaUTffp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 16:37

neanderthaler

Are friends electric?

QuattroNL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:18:
Van de week de 75390 Luke Skywalker Mech gehaald. Ik hou wel van die (kleine) mechs én van SW dus die moest ik hebben.
Zo'n mech was voorheen altijd alleen een mech, nu met Luke begint het op een Transformer te lijken want hij heeft de X-wing vleugels achterop.

Foto van de mechs. Het zijn er inmiddels wat veel en wat weggepropt in een hoekje (iets met weinig plek...):
[Afbeelding]

Ook nog de oranje en roze baby spacefigs toegevoegd aan de line-up van m'n classic space plankje. Wellicht worden de groene en grijze ooit ook nog eens opnieuw uitgebracht.
[Afbeelding]
Die SW mecha’s zijn grappig bedacht. Alleen zijn ze niet bepaald realistisch. Eigenlijk zou de War Machine mecha 76277 het imperial logo moeten hebben met een tie fighter pilot of AT-AT driver als minifig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:00
Erg tof, die kraanauto (60409) die Makaja laat zien. Behoorlijk realistisch ook. Mijn zoon heeft behoorlijk wat kleine bouw(vakker)setjes, werk zelf in de bouw. Gelukkig is de prijs vrij hoog, anders was dit een no-brainer. Aan de andere kant zijn het wel 1116 stenen.

Ik hoop vooral de de 60440 nog een keer erg in een super aanbieding voorbijkomt, zodat deze zonder al te veel discussie in mijn bescheiden verzameling kan komen. Ik vind het een serieus tof set!
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt7aab0264eac14333/60440_Prod.png?format=webply&fit=bounds&quality=60&width=800&height=800&dpr=2
Hier nog weinig voorbij zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:09
Arosa schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:45:
Erg tof, die kraanauto (60409) die Makaja laat zien. Behoorlijk realistisch ook. Mijn zoon heeft behoorlijk wat kleine bouw(vakker)setjes, werk zelf in de bouw. Gelukkig is de prijs vrij hoog, anders was dit een no-brainer. Aan de andere kant zijn het wel 1116 stenen.

Ik hoop vooral de de 60440 nog een keer erg in een super aanbieding voorbijkomt, zodat deze zonder al te veel discussie in mijn bescheiden verzameling kan komen. Ik vind het een serieus tof set!
[Afbeelding]
Hier nog weinig voorbij zien komen.
Beide vind ik gave sets. Zelfs als display. Gelukkig zijn ze ook te koop bij Intertoys. Dus bij een eerstvolgende 25% korting op City sets actie sla ik toe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

Klein foutje in de handleiding van 21342 (Insecten) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0izkPmxP6hTwfHqwJ4g_iFHY3mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NopM7ILKJgbg3NQeTnAKD52k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kwam ik toevallig bij uit via Reddit. Een Corvette C1 MOC, op speed champions schaal :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfzrdiLXnSU9ZH7UPQZT2HSvsiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQHHOwdsI8T4mQzaeRsEUJbu.jpg?f=fotoalbum_large

@ Rebrickable

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52
Er komt weer een 'tribute' GWP aan, deze keer voor Jules Verne.

LEGO 40690 Tribute to Jules Verne’s Books verschijnt in juni als cadeau bij aankoop (GWP)

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/06/LEGO-40690-Tribute-to-Jules-Vernes-Books-2.jpeg

Blijkbaar komen er twee periodes wanneer deze GWP beschikbaar is:
In de LEGO Shop zal de GWP van 21 tot en met 23 juni exclusief beschikbaar zijn voor Insiders bij aankopen vanaf €150. Van 24 tot en met 30 juni is de set beschikbaar voor iedereen (zolang de voorraad strekt).
Naam: Tribute to Jules Verne’s Books
Thema: Gift with Purchase (GWP)
Setnummer: 40690
Aantal stenen: 351
Aantal minifiguren: 1
Prijs: gratis bij aankopen vanaf €150 in LEGO Shop NL | BE
Periode voor Insiders: 21 tot en met 23 juni 2024
Promotieperiode: 24 tot en met 30 juni 2024
Leeftijd: 18+
Verder heb ik ook een gerucht opgevangen ivm dubbele VIP 'Insiders' punten, maar helaas geen overlapping met de Jules Verne GWP (12 t.e.m. 16 juni). Bron is dit ratelfilmpje (ik vraag mij af of de auteur tijd neemt om adem te halen?). De relevante timestamp zit rond 02:20.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:33:
Er komt weer een 'tribute' GWP aan, deze keer voor Jules Verne.

LEGO 40690 Tribute to Jules Verne’s Books verschijnt in juni als cadeau bij aankoop (GWP)

[Afbeelding]

Blijkbaar komen er twee periodes wanneer deze GWP beschikbaar is:

[...]

[...]

Verder heb ik ook een gerucht opgevangen ivm dubbele VIP 'Insiders' punten, maar helaas geen overlapping met de Jules Verne GWP (12 t.e.m. 16 juni). Bron is dit ratelfilmpje (ik vraag mij af of de auteur tijd neemt om adem te halen?). De relevante timestamp zit rond 02:20.

[YouTube: NEW LEGO LEAKS! (Bumblebee, Icons, Promos, Mario & MORE!)]
Met monteren worden de adempauzes en pauzes na punten weleens eruit gehaald door bepaalde YouTubers. Erg vermoeiend om naar te luisteren.

Wel een leuke GWP :) Zeker als je de vorige twee "boek" GWP's toevallig ook al hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52
Gim schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:57:
[...]

Met monteren worden de adempauzes en pauzes na punten weleens eruit gehaald door bepaalde YouTubers. Erg vermoeiend om naar te luisteren.

Wel een leuke GWP :) Zeker als je de vorige twee "boek" GWP's toevallig ook al hebt.
Daarom dat als ik de filmpjes van Brick Clicker hier neerzet ook probeer een timestamp mee te geven met de relevante informatie. Zijn stijl is echt wel 'anti-Jang' zou je kunnen zeggen :P

In het artikel van bricktastic.nl vermelden ze inderdaad ook de vorige GWPs in deze categorie:
Het Deense bedrijf bracht in de afgelopen jaren al verschillende Tribute-sets uit als cadeaus bij aankoop:

LEGO 40595 Tribute to Galileo Galilei
LEGO 40563 Tribute to LEGO House
LEGO 40530 Jane Goodall Tribute
LEGO 40450 Amelia Earhart Tribute
LEGO 40410 Charles Dickens Tribute
Maar gek genoeg vermelden ze 40291 Creative Personalities (Hans Christians Andersen) niet.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is misschien wat lastig te zien op de foto (kreeg het er niet goed op maar in werkelijkheid is het geler), maar ik heb de volgende vraag.

Ben bezig met het afbreken van een modulaire set voor evt verkoop en het valt me op dat de blauwe blokjes die voor de zijmuur gebruikt worden aan een kant gelig zijn. Nu ben ik wel bekend met verkleuring, maar deze zaten zelfs omgewisseld zeg maar (binnenmuur/buitenmuur)

De set is al wat ouder, 2018 denk ik gekocht maar ik twijfel of dit verkleuring is of niet? Direct zonlicht heeft het namelijk niet gezien omdat het als onderdeel tussen andere gebouwen stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBmNQX18NoLBaC7_hgBb1oGSApM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4NfrJCW2g60gIi75VZEu1fk.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 09-06-2024 09:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Een tijdje geleden bestond deze ideas.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/a6aa0104-3abc-4643-b834-ece617b03b30/resize:950:633/webp

Blijkbaar hem niet geworden, maar weet iemand of hij alsnog ergens wordt aangeboden? Heeft de ontwerper een deal gesloten met een alternatieve stenenboer? Is de handleiding ergens te vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10
Gunner schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:49:
Direct zonlicht heeft het namelijk niet gezien omdat het als onderdeel tussen andere gebouwen stond.
Direct zonlicht is niet per se nodig om steentjes te doen vergelen. Er zijn verhalen van mensen die steentjes in een doos op zolder hadden staan en toch geel zijn geworden. Ik heb hier steentjes in mijn bouwlades (ook nooit direct zonlicht, zelfs niet indirect) die toch vergelen. Welke factoren daarin meespelen weet ik niet, maar het gebeurt. De zonneschijn als oorzaak is vaak veel extremer zichtbaar, maar niet de enige manier.

Persoonlijk vind ik de vergeelde blokjes in de bouwlades nog het meest sneu. Vergeeld in een bouwwerk is op z'n minst nog gebruikt :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 23:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Direct zonlicht is niet per se nodig om steentjes te doen vergelen. Er zijn verhalen van mensen die steentjes in een doos op zolder hadden staan en toch geel zijn geworden. Ik heb hier steentjes in mijn bouwlades (ook nooit direct zonlicht, zelfs niet indirect) die toch vergelen. Welke factoren daarin meespelen weet ik niet, maar het gebeurt. De zonneschijn als oorzaak is vaak veel extremer zichtbaar, maar niet de enige manier.

Persoonlijk vind ik de vergeelde blokjes in de bouwlades nog het meest sneu. Vergeeld in een bouwwerk is op z'n minst nog gebruikt :')
Vrije bromides uit de brandvertragende stof kruipen langzaam naar het oppervlak wat vergeling veroorzaakt. Dit proces wordt (veel)versneld door zonlicht. Dus ja inderdaad, vergeelde onderdelen in een nieuwe set zijn ook mogelijk. Bij behandeling met peroxide haal je alleen de bromides uit de bovenste laag van het materiaal waardoor onderdelen die behandeld zijn met peroxide sneller vergelen dan nieuwe onderdelen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Mictur
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjycDdMYsMagR0iBRt7PNhRkQJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xnVZaU2fO7MV6pRQWsxdn64.jpg?f=fotoalbum_large Hallo! Ik dacht dat je mijn nieuwe project 'Popcorn Wagon' misschien wel leuk zou vinden. <knip> Spam is niet toegestaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 10-06-2024 16:34 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

De Melkweg is een mooie set, als hij af is. Maar het bouwen is me toch een tedious gepriegel :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjIZU_kGt0b1xuLvQvSAYlTAOco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hytg3g6bz6XUgdLGYRwbsnap.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mictur schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:19:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjycDdMYsMagR0iBRt7PNhRkQJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xnVZaU2fO7MV6pRQWsxdn64.jpg?f=fotoalbum_large Hallo! Ik dacht dat je mijn nieuwe project 'Popcorn Wagon' misschien wel leuk zou vinden. <knip> Spam is niet toegestaan.
Leuk! Mogen wel meer van dit soort kleine setjes komen. Leuk ontwerp en vanwege de grootte vast ook leuk geprijsd (mocht je bij de laatste 5 horen)

[ Voor 25% gewijzigd door Touchdomex op 11-06-2024 11:14 . Reden: originele quote aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:26
42erik schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:53:
Een tijdje geleden bestond deze ideas.

[Afbeelding]

Blijkbaar hem niet geworden, maar weet iemand of hij alsnog ergens wordt aangeboden? Heeft de ontwerper een deal gesloten met een alternatieve stenenboer? Is de handleiding ergens te vinden?
Leuke set idd, ook op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:01
Jeroen_1976 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Leuke set idd, ook op zoek!
Volgens mij mag een set die wordt ingezonden voor ideas de eerstvolgende 3 jaar niet zelf uitgebracht worden of de instructies worden aangeboden via bv. rebrickable.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 19:51
pfff ik kan het niet helpen. i/m hooked
was in kringloop, loop tegen wat zaken Lego aan en dan moet het mee he.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXXd4ECPrkGJ5hclkyGDWYAHxyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3llgDndVUWafIscpx1Ox3rj.jpg?f=fotoalbum_large

moet nog maar even verder kijken wat compleet is en of alles doet.
nog wel redelijk aan de prijs maarja, i can't help myself,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 06:00
leosand schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:36:

[Afbeelding]

De prijs lijkt wel mee te vallen toch? Ik was dit weekend nog op een rommelmarkt waar ze gerust 7,50 voor van die kleine jaren negentig autotjes vroegen. Je weet wel, die van vier studs breed meet over het algemeen minder dan 100 onderdelen.

Post vooral updates als je sets in elkaar hebt zitten! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 12:16
ErikT738 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:58:
[...]

De prijs lijkt wel mee te vallen toch? Ik was dit weekend nog op een rommelmarkt waar ze gerust 7,50 voor van die kleine jaren negentig autotjes vroegen. Je weet wel, die van vier studs breed meet over het algemeen minder dan 100 onderdelen.

Post vooral updates als je sets in elkaar hebt zitten! :)
Man, die auto'tjes hadden er amper 30. (8 totaal voor de wieltjes, stuurtje, dakje (2 delen-scharnierend), 2 deurtjes, een blokje voor aan de voorkant, een blokje voor aan de achterkant en een 4-tal lampjes (2 wit/geel en 2 rood).
Dat is gewoon 25ct per steentje, dat durft zelfs LEGO zelf er niet voor te vragen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 10-06-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[Afbeelding]

Ik vond dat treinen spul vroegah altijd geweldig. Die 9V (of was het 12V?) baan, met lampjes, elektrische spoorwegovergang. Heb daar dagen mee gespeeld.... bij mijn buurmeisje. Want zelf had ik het niet :'(
Man wat was ik jaloers altijd.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri

[Afbeelding]

Ik zie 12v schakelaars, dus als er ook 12v motoren in zitten dan doe je al snel een goede koop!

Ben zelf eigenlijk wel gecharmeerd van het moderne batterijgebeuren, maar daarmee ben ik in een zeer grijs (eigenlijk blauw!) verleden zelf ook mee opgegroeid. Draadjeszooi in een niet-permanente opstelling is lastig.
Mijn vader had voor ons in de 70er jaren al oplaadbare batterijen gekocht - maatje C nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:35

rammes

koekebakker 1e klas

Just in, LEGO dubbele VIP punten van 12-6 t/m 16-6.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 19:51
mawashigeri schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:31:
[...]

Ik zie 12v schakelaars, dus als er ook 12v motoren in zitten dan doe je al snel een goede koop!

Ben zelf eigenlijk wel gecharmeerd van het moderne batterijgebeuren, maar daarmee ben ik in een zeer grijs (eigenlijk blauw!) verleden zelf ook mee opgegroeid. Draadjeszooi in een niet-permanente opstelling is lastig.
Mijn vader had voor ons in de 70er jaren al oplaadbare batterijen gekocht - maatje C nog wel!
haha grappige woordspeling, ik ben met blauw opgegroeid mij stond bij dat het blauwe goed genoeg was en niet paste bij het meer duurdere grijs en daarom wij alleen blauw hadden.

wat wel jammer is aan het lotje dat het vrij vies en broos is. eea is al afgebroken.
tot zover ik kan zien een
7810 ns db met motor?
1 wagon 7818
brandweer 6382
2140 anwb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 06:00
leosand schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:35:
wat wel jammer is aan het lotje dat het vrij vies en broos is.
Tja, ik ben bang dat ook Lego niet eeuwig mee zal gaan. Ik heb het idee dat nieuwere stenen van slechtere kwaliteit zijn dan die uit de jaren tachtig en negentig, dus dat gaat nog wat worden over een jaar of tien-twintig met al die dure sets van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38

JoeZuCK

_Fonz > all.

rammes schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:04:
Just in, LEGO dubbele VIP punten van 12-6 t/m 16-6.
Nog interessante sets die de moeite waard zijn met deze actie?

Ook gelijk maar een vraag aan een ieder die dit leest.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

JoeZuCK schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Dat is natuurlijk heel erg persoonlijk... mIjn wishlist puilt uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:40
[...]
Alle exlusieve sets die alleen via LEGO zelf te bestellen zijn of eventueel pre-orders, verder volgens mij niet? Er is niks in de uitverkoop namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
[...]

Sowieso 2 groepen van items:
- producten van lego zelf, die niet bij andere retailers komen, en je wil ze uberhaupt
- producten die bij lego te koop zijn, en nog niet bij andere retailers komen, maar je wil ze nu

Allebei mits je meer geeft om wat extra VIP punten dan de tofste GWPs.

Voor mij valt Monkie Kid mogelijk onder de eerste. En mogelijk 80113: Family Reunion Celebration. Ik weet niet of die nog bij andere aanbieders komt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zit al een tijdje te twijfelen over de nieuwe Star Destroyer, nu met dubbele punten bestel ik die gewoon. Dan heb ik weer genoeg punten om over een jaartje of 2 met de vrouw en kleine naar Legoland te gaan.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Laatst online: 13-10 15:17
RubjeMazter schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Alle exlusieve sets die alleen via LEGO zelf te bestellen zijn of eventueel pre-orders, verder volgens mij niet? Er is niks in de uitverkoop namelijk :)
Klopt, alleen exlusieve sets zijn eigenlijk interessant. De dubbele insiders punten komt neer op een korting van 10% en de niet exclusieve sets zijn ergens anders wel voor minder te krijgen. Ik wil de middeleeuwse stadsplein nog een keer kopen, advies prijs is 230 euro en nu op een aantal plekken voor 199 te krijgen. En hij zal vast in de toekomst nog wel eens goedkoper te krijgen zijn in een aanbieding.

Ik twijfel wel of ik deze set 21 juni zal kopen om de Jules Verne GWP te bemachtigen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
leosand schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:35:
[...]
wat wel jammer is aan het lotje dat het vrij vies en broos is. eea is al afgebroken.
tot zover ik kan zien een
7810 ns db met motor? // 1 wagon 7818 // brandweer 6382 // 2140 anwb
Lokje zelf is niet zoveel waard denk ik, maar als er een werkende 12v motor in zit wel!
Zo'n wagon is zeker wel goed als ik kijk naar de (idiote) prijzen voor raampjes/deurtjes/magneetjes uit die tijd.

Verder inderdaad voorzichtig zijn met (in mijn ervaring) vooral blauw en lichtgrijs. Je kan steentjes redelijk heel houden door voorzichtig te bouwen en af te breken, maar plaatjes hebben wat minder massa en spatten nog wel eens uit elkaar. Om die reden koop ik niet zo snel 'vintage' Lego meer, tenzij het echt goedkoop is.

Helaas lukte het me ook om een blauwe technic beam te breken... beetje eigen schuld door e.e.a. wat te forceren, maar met die hele oude sets laat ik de kleinkinderen dus maar niet teveel spelen. Verder niet te nostalgisch te doen over de steentjes zelf en ze gewoon te vervangen als ze stuk zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
ErikT738 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:42:
[...]

Tja, ik ben bang dat ook Lego niet eeuwig mee zal gaan. Ik heb het idee dat nieuwere stenen van slechtere kwaliteit zijn dan die uit de jaren tachtig en negentig, dus dat gaat nog wat worden over een jaar of tien-twintig met al die dure sets van tegenwoordig.
De kwaliteit is helaas wisselend. Dat komt ook omdat ze een andere manier van kleuren hebben sinds ergens na 2000, vroeger werden de ABS granules op kleur aangeleverd - dat was redelijk te doen met zo'n 8 kleuren + wat doorzichtige specials. Tegenwoordig wordt de kleur bij het smelten bijgemengd, dit is logistiek veel beter en het maakt alle funky kleuren mogelijk waar dat vroeger onbetaalbaar zou worden.

Soms krijg je dan de perikelen zoals met reddish-brown en donkerrood uit een recent verleden - geen mens die z'n oude Star Wars sets nog uit elkaar durft te halen! Ook zie ik veel meer klachten over minifigs die scheuren bij de voeten, armen en aan de zijkant van de torso. Werkelijk al mijn echt oude minifigs zijn nog in tact, terwijl vrij nieuwe (6 jaar oud) gebreken vertonen. Toch maar weer eens klagen bij Lego, dan sturen ze wat armpjes en beentjes als die nog voorradig zijn.
Zelfs een paar Duplo blokken van de kleinkinderen (reddish-brown!) waren stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:53
Jammer dat de Jules Verne GWP en dubbele insiders punten periode niet overlapt.

Mocht je toch nog een GWP zoeken voor dubbele insiders punten bestellingen, deze is wel geldig: https://bouwsteentjes.inf...jes-gratis-lego-gwp-code/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19

Mad-Matt

TheDoctor#2181

LvanW schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:47:

Mocht je toch nog een GWP zoeken voor dubbele insiders punten bestellingen, deze is wel geldig: https://bouwsteentjes.inf...jes-gratis-lego-gwp-code/
Leuk setje, deze heb ik tijd terug bij een bestelling gekregen en kinderen (4/5 jaar) van vrienden vermaken zich hier prima mee als ze langs komen

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
mawashigeri schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:30:
Soms krijg je dan de perikelen zoals met reddish-brown en donkerrood uit een recent verleden - geen mens die z'n oude Star Wars sets nog uit elkaar durft te halen! Ook zie ik veel meer klachten over minifigs die scheuren bij de voeten, armen en aan de zijkant van de torso. Werkelijk al mijn echt oude minifigs zijn nog in tact, terwijl vrij nieuwe (6 jaar oud) gebreken vertonen. Toch maar weer eens klagen bij Lego, dan sturen ze wat armpjes en beentjes als die nog voorradig zijn.
Zelfs een paar Duplo blokken van de kleinkinderen (reddish-brown!) waren stuk.
Voor meer leesvoer over bovenstaande:
https://blocksmag.com/brittle-bricks-the-lego-groups-biggest-failure/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:21
Dubbel VIP punten gelden normaal ook op preoders, dus misschien wel interessant voor de Deku Tree?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

LvanW schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:47:
Dat doet Lego met opzet. Volgens mij heeft een GWP nog nooit overlap met een 2x VIP punten actie gehad.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:18

Case_C

[Team Carrack]

Jules Verne is weer een leuke GWP, hopelijk niet te gek qua prijs.. maar zal weer tegen de €150-200,- zitten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 11:27
Heeft Lego wijzigingen doorgevoerd op de Lego insider GWP's?

Ik heb een tijdje geleden zo een Grey Castle set besteld. Daar zat een limiet van 1 op (kwam zo een kleine pop-up dat ik deze reeds besteld had). Als ik er nu op klik krijg ik een redirect naar een eigen page en kan ik hem opnieuw bestellen?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

zonoskar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:27:
[...]

Dat doet Lego met opzet. Volgens mij heeft een GWP nog nooit overlap met een 2x VIP punten actie gehad.
VIP weekends vroeger wel, dat weekend voor Brick Friday weekend. Dan was er dubbel VIP en je kreeg vaak een 'VIP weekend exclusive' GWP en zelfs al de kerst-GWP.

Maar ook dat is inmiddels niet meer, al is de kerst-GWP soms nog wel overlappend.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Laatst online: 13-10 15:17
Rene schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:00:
Heeft Lego wijzigingen doorgevoerd op de Lego insider GWP's?

Ik heb een tijdje geleden zo een Grey Castle set besteld. Daar zat een limiet van 1 op (kwam zo een kleine pop-up dat ik deze reeds besteld had). Als ik er nu op klik krijg ik een redirect naar een eigen page en kan ik hem opnieuw bestellen?
Denk zelfde constructie als bij die Ninjago micro sets: je kunt er 1 per maand bestellen (=code aanvragen). Een maand later wordt hij weer vrijgegeven en kun je hem opnieuw aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap