Flying schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:03:
Heb de eerste 9 zakjes van de 21061 Notre-Dame gebouwd. Helaas zat er in zakje 5 (of 6) een Arch Corner 2x2 te weinig in het zakje en een Arch 1 x 2 te veel in het zakje. Kan voorlopig gewoon verder bouwen door telkens uit een volgend zakje de juiste te halen. Wel een vervangend onderdeel aangevraagd.
Zijn er anderen hier met gelijkaardige ervaringen? Ik heb nog nooit eerder een onderdeel te weinig gekregen of een foutief onderdeel. Hoe lang duurde het bij jullie om een vervangend onderdeel te ontvangen?
Het komt vaak voor dat men denkt een steentje te missen, niet altijd is dat ook zo. Ik zelf heb zeker 5x gedacht dat ik iets miste, maar dat bleek achteraf: op de grond te zijn gevallen, onder een bank te zijn geschoten, nog in de doos te zitten, in een verkeerd zakje te zijn beland, ergens tussen een flap of een boekje blijven steken, of... de bekende "eerder een verkeerd steentje gebruikt waardoor ik er nu 1 van de juiste mis".
In dit topic zie je gemiddeld wel 1 Tweaker in de maand posten dat hij een steentje mist, let wel het komt ook vaak voor dat men later post "oops toch nog gevonden".
Nabestellen kan altijd, is er vaak binnen een week. Ik zelf zou kijken of verder bouwen met andere zakjes idd gewoon mogelijk is en dan achteraf bestellen, mocht het steentje toch aanwezig zijn dan is mijn ervaring dat die vanzelf alsnog naar boven komt naarmate de steentjes opraken.
Lego heeft namelijk ook wel eens mensen op een zwarte lijst gezet omdat ze opvallend vaak (3-4-5x per jaar) en opvallend veel steentjes telkens nabestellen (5+ vanwege ontbreken, of krasjes etc), vandaar dat ik zelf alleen in noodgevallen daar gebruik van wil maken en niet de eerste beste keer "alvast voor de zekerheid". Ik wil voorkomen dat ik het een keer echt nodig heb en dat ze me dan niet meer geloven "the boy who cried wolf".
Maar de onzekerheid van "ben ik nou gek of mis ik een steentje" kan gekmakend zijn ja.