Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Leuk! ik ben ook bezig met een moc reef, na aanleiding van mijn duiktrip. Waar heb je deze onderdelen gesourced?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:01

D75

rammes schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:22:
[...]

Leuk! ik ben ook bezig met een moc reef, na aanleiding van mijn duiktrip. Waar heb je deze onderdelen gesourced?
Welke onderdelen specifiek? Heb niks speciaal hiervoor gekocht... het was meer "wat heb ik en wat kan ik hier evt voor gebruiken met wat creativiteit".

Leuke is iig deze:
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=49595#T=I
Is in 2 kleuren verkrijgbaar.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bretagne!

Rustdagje op vakantie, onze bejaarde Haggis ligt te slapen, 2 wasjes hangen te drogen en ik zit lekker in de zon met een ovenschaal vol steentjes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9C_cQAwNR1U_DlCxpQrJ_K6EEIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHrCE9fdjQ0ZS7fBInaAbHSc.jpg?f=fotoalbum_large

Niet alle grote “onderdelen” zitten in de schaal maar wie de set weet mag het zeggen :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:12
Fraggert schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:46:
Bretagne!

Rustdagje op vakantie, onze bejaarde Haggis ligt te slapen, 2 wasjes hangen te drogen en ik zit lekker in de zon met een ovenschaal vol steentjes :)
Iedereen doet hier zo z'n best om de steentjes niet in de zon te houden en meneer gaat gewoon buiten in de zon zitten met de steentjes :+ goed voor elkaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Fraggert schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:46:
Bretagne!

[Afbeelding]

Niet alle grote “onderdelen” zitten in de schaal maar wie de set weet mag het zeggen :P
Gezien de kleurenkots en de velg iig een vrij recente auto :P

Als ik nou wist welke kleur hij was..

Veel plezier daar in Bretagne O+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Loop ik vandaag in Rotterdam, zie ik een Intertoys en denk "oeh, snel even de nieuwe Aston Martin speedchampions oppikken".
Binnen niets te vinden, toen kwam de realisatie dat het de 31e is en niet de 1e :(

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Wow, fantastisch, die zou zo in een aquariumpje kunnen (zonder water uiteraard). Dan hebben de vissen in het te lichte huis hier ook geen last van overmatige algengroei :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dingdingdingding! d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_QCOCnJYAlcql9ozWJ17IUYVak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKR8rDlQlPNqcrgyf0fpD66S.jpg?f=fotoalbum_large

Ongestickerd want daar doen we niet aan :P

Leuke build, niks moeilijks of fancy natuurlijk want het is een stuk kleiner dan bijv de 42110 Defender maar wel bijvoorbeeld jammer dat de voorzijde geen shocks heeft. Wel lekker kraakvrij, zo zonder versnellingsbak :+

Ik had deze nog op de stapel……nou ja stapel…..het was de enige die de stapel vormde……liggen na mijn verjaardag omdat ik wat bonnen had gevraagd van een of andere steentjesboer.

Verder heb ik van “recent” Technic de 42110 LaRo en de 42100 Liebherr. Technic Voertuigen vind ik toch het leukst :)

Toch die CAT D11 maar eens 2dehands proberen te scoren. <3
RubjeMazter schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:11:
[...]

Iedereen doet hier zo z'n best om de steentjes niet in de zon te houden en meneer gaat gewoon buiten in de zon zitten met de steentjes :+ goed voor elkaar :D
Hahahaha, ja ik had deze ook wel verwacht _O-

En ach, die paar uurtjes, had het maar geen Lego moeten worden :P
Alfa Novanta schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:35:
[...]

Gezien de kleurenkots en de velg iig een vrij recente auto :P

Als ik nou wist welke kleur hij was..

Veel plezier daar in Bretagne O+
_O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Nou met wat omwegen heb ik mijn Stranger Things set binnen, gekocht via marktplaats dus altijd beetje een gok hoe het binnenkomt. De set was gebouwd daarna half afgebroken en in de doos gepropt, met wat zakjes er omheen, ik ben er een beetje ondersteboven van 8)
Dus alles eerst maar afgebroken en in bakjes gedaan.

Iemand nog tips hoe dit weer leuk georganiseerd op te bouwen? of lekker graaien en zoeken door de blokjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rH4jeg8UZj5jPIsFKtiCxhF2cXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7rXEYbRG4ztTpVhsBtHwtaS.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig, ik zie nu zakje 4 met boom onderdelen helemaal niet bij deze set hoort. of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door rammes op 31-05-2024 21:17 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubjeMazter
rammes schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:36:
Iemand nog tips hoe dit weer leuk georganiseerd op te bouwen? of lekker graaien en zoeken door de blokjes.
Sorteren op grootte en niet op kleur :+ kijken tot wanneer dat frustreert en je toch maar op kleur sorteert :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@rammes

#Teamallesopeengrotehoop d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 22:05
RubjeMazter schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:34:
[...]

Volgens mij is dit standaard 01:00 om rekening te houden met het VK.
Ik geloof het ook, maar weet het niet zeker. Kan er ook niets over vinden🤔. Dank in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:47
Timx2 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Ik geloof het ook, maar weet het niet zeker. Kan er ook niets over vinden🤔. Dank in ieder geval.
Ik heb mijzelf ook voorgenomen wakker te blijven, enorme LotR fan en wil de GWP niet mislopen (al zal er wel genoeg zijn voor 1-2 dagen). Dadelijk maar een film aanzetten om te overbruggen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G6qZHoX0BiWk0WL0LSE6VezHJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsAhMSDwZ3JKamuAjbM6Zrpb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TpoJSlymMBhT7arEuIirH51pWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqAKeL6KRGWD4jrdaPXyLMk8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlCzuhGIPjXeTRKqzyEjZDtgosg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maF7249IWhLP7x2tj1Zs7Sbd.jpg?f=fotoalbum_large

iemand een idee bij welke set dit zakje hoort?

[ Voor 13% gewijzigd door rammes op 31-05-2024 22:17 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:51
Lijkt van Bonsai boom?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Heb er helaas niet veel aan. :/

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Heb er helaas niet veel aan. :/
De stukjes passen ook bij de Stranger things set (75810) en daar heb je volgens mij dan wel wat aan. Ik heb ze even opgezocht op bricklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
<knip> Bestelupdates moeten in een ander topic.

[ Voor 70% gewijzigd door Ardana op 07-06-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:37
Notlupus schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:14:
Barad-dûr nog niet beschikbaar, ik dacht dat het per tijdzone ging? Hoop niet dat ik moet wachten tot GWT middernacht...
Tot 01:00 inderdaad ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Prima excuus om nog een biertje open te trekken dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 22:05
<knip> Bestelupdates moeten in een ander topic.

[ Voor 120% gewijzigd door Ardana op 07-06-2024 12:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 17:47
<knip> Bestel-updates zijn niet de bedoeling hier.

[ Voor 75% gewijzigd door Ardana op 02-06-2024 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:05
<knip> Bestel-updates zijn niet de bedoeling hier.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 02-06-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

De toren is wel een gevalletje van wil hem wel hebben maar waar zet ik hem neer.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Google zegt Bag 4 = 6171970 = 205 Wicket

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jakkus
  • Laatst online: 17:08
Beste mensen,

Er is een uitslag van de MOC-challenge!
De derde plaats gaat naar de zoon van @KNed, met 36 stemmen.
De tweede plaats gaat naar Jakkus, met 48 stemmen.
En de eerste plaats gaat naar… @Pazo, met 53 stemmen!

Van harte gefeliciteerd aan de winnaars!
En heel leuk dat zoveel mensen een stem hebben uitgebracht :)

De nieuwe challenge staat ook online:
"Tweakers Lego MOC Challenge 30 - juni en juli 2024"

Komende maand mag je vrij bouwen, zonder set als basis, vanuit het thema: vakantie en reizen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k13Dv01bZ3CX7GxB4TiaiRIZwC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6A26cPkIOPy8Qb1q967XofJ.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn benieuwd wat jullie gaan maken!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:51:
Beste mensen,

Er is een uitslag van de MOC-challenge!
De derde plaats gaat naar de zoon van @KNed, met 36 stemmen.
De tweede plaats gaat naar Jakkus, met 48 stemmen.
En de eerste plaats gaat naar… @Pazo, met 53 stemmen!

Van harte gefeliciteerd aan de winnaars!
En heel leuk dat zoveel mensen een stem hebben uitgebracht :)

De nieuwe challenge staat ook online:
"Tweakers Lego MOC Challenge 30 - juni en juli 2024"

Komende maand mag je vrij bouwen, zonder set als basis, vanuit het thema: vakantie en reizen.

[Afbeelding]

We zijn benieuwd wat jullie gaan maken!
geen podium meer, met wat ze gebouwd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:04
Loopt geen storm met de nieuwe LotR set? Net besteld;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFtbtnCrL-7Lp8p8Be3IagApomc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkwRWwJJUDhBYg0p82SSSmo9.jpg?f=fotoalbum_large

Als verassing voor mijn vrouw haar verjaardag alvast 😅🫣

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Thalaron schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:46:
Loopt geen storm met de nieuwe LotR set? Net besteld;

[Afbeelding]

Als verassing voor mijn vrouw haar verjaardag alvast 😅🫣
Dat vreselijke beest is in ieder geval op nu. Zie hem niet meer staan, had hem vannacht gelukkig al besteld voor m'n broertje :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:36

Case_C

[Team Carrack]

Ah net met een uur gemist dan.. nou dan heb ik ook niet meer zo'n directe nood aan Barad Dur :P .

Ziel later dit jaar wel of ik weer eens een set oppik met een goede GWP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:39
Slomy schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:54:
...al zal er wel genoeg zijn voor 1-2 dagen...
Een uur geleden keek ik en er waren nog LotR GWPs, dus ik nog sterk aan het overwegen, nu een uur later krijg je de LotR GWP er niet meer bij. Dus niets meer te overwegen... 8)7

Maar Toren+GWP staat nu al vollop te koop op Marktplaats voor €600... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:04
Cergorach schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Een uur geleden keek ik en er waren nog LotR GWPs, dus ik nog sterk aan het overwegen, nu een uur later krijg je de LotR GWP er niet meer bij. Dus niets meer te overwegen... 8)7

Maar Toren+GWP staat nu al vollop te koop op Marktplaats voor €600... |:(
Dat je de GWP los verkoopt snap ik ergens wel. Maar als complete set.. dan is het overduidelijk enkel voor de winst aangekocht. Iets zegt mij dat dit de mensen zijn die de beperking van ‘max 3 sets’ als storend ervaren…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
Thalaron schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:28:
Dat je de GWP los verkoopt snap ik ergens wel. Maar als complete set.. dan is het overduidelijk enkel voor de winst aangekocht. Iets zegt mij dat dit de mensen zijn die de beperking van ‘max 3 sets’ als storend ervaren…
Dat gaat niet werken met 3 sets, want je krijgt maar 1x per huishouden de GWP en dat forceren ze tenminste met de SW en LotR GWPs. Dit zijn dus voornamelijk scalpers die gewoon 1x zo een set bestellen en zeker weten dat ze het geheel weer kwijt kunnen tegen dezelfde of hogere prijs. Daarnaast houden ze er insider punten aan over. Als die gasten nu al kunnen scoren door er €140 aan te verdienen, zijn ze al erg happy.

Aan de ene kant is Lego heel erg bezig met dure sets te koppelen aan unieke GWPs met unieke minifigs/onderdelen, maar aan de andere kant hebben ze er gewoon niet genoeg en beperkt men het ook nog eens tot 1 per huishouden, wat de prijs alleen maar opdrijft op de 2e hands markt terwijl Lego daar helemaal geen baat bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Nu denk ik dat de Barad Dur wel een set is die een GWP goed kan gebruiken ben benieuwd hoeveel deze set in prijs zal gaan zakken ten opzichte van Rivendell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Even frustratie delen...
Net bij de Intertoys de stamboom opgehaald met de vaderdag korting als gedeeld in het aanbiedingentopic. Toen zag ik die serie 25 minifiguren hangen en ik dacht 'hm, straks 6 juni zou ik die paddestoel set halen van de bricklinksets, wel een leuke minifiguur voor erbij maar ik zit niet te wachten op trial en error voor ik 'm heb', dus... principes aan de kant gegooid en zo'n QR scanner app gedownload en de mushroom minifiguur gevonden.

Toen zag ik daarna dat er eentje een complete stapel van ik denk 15 doosjes apart had gelegd met alleen maar dezelfde... Die heeft dus het hele schap leeg getrokken voor 1 specifieke minifiguur. Daar vindt ik wel wat van :X zweet brak me al uit dat ik naar 1 op zoek was :| , laat staan als je het schap leegtrekt van 1 specifieke... ;(

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Hij is er! Ik ben een te grote fan dat ik niet anders kon dan gelijk bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTsmFV9JDsp5-VPKnIY2ROHhuPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjhdF5YzMC1LNpjpZN2BRr85.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jakkus
42erik schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:32:
[...]

geen podium meer, met wat ze gebouwd hebben?
🥇@Pazo 🥈@Jakkus 🥉@KNed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_CfRLve42cEw34oOQFaNwp8kIE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hDjRZt9VPg05dlFqgW1UDJSj.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aPwP6u43SUxoLyeI0U4L6-rvgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zVpFZw6t3e1g2P676hHa81o.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-1rmEwUT2JjwQYXFXdCkD-kWIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zK0VN9rQLZ5VEqigCRbokUp.jpg?f=fotoalbum_large

:)

Edit: @Pazo probleem gefixt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 01-06-2024 21:06 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

RubjeMazter schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:53:
Even frustratie delen...
Net bij de Intertoys de stamboom opgehaald met de vaderdag korting als gedeeld in het aanbiedingentopic. Toen zag ik die serie 25 minifiguren hangen en ik dacht 'hm, straks 6 juni zou ik die paddestoel set halen van de bricklinksets, wel een leuke minifiguur voor erbij maar ik zit niet te wachten op trial en error voor ik 'm heb', dus... principes aan de kant gegooid en zo'n QR scanner app gedownload en de mushroom minifiguur gevonden.

Toen zag ik daarna dat er eentje een complete stapel van ik denk 15 doosjes apart had gelegd met alleen maar dezelfde... Die heeft dus het hele schap leeg getrokken voor 1 specifieke minifiguur. Daar vindt ik wel wat van :X zweet brak me al uit dat ik naar 1 op zoek was :| , laat staan als je het schap leegtrekt van 1 specifieke... ;(
Je doet het zelf toch ook? :? Wat is het verschil dan?

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Ond schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:31:
[...]

Je doet het zelf toch ook? :? Wat is het verschil dan?
1 specifieke zoeken maal 1 of 1 specifieke zoeken maal 15 is toch wel een wezenlijk verschil in mijn optiek. In de basis is het wel hetzelfde, dat geef ik toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

RubjeMazter schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:33:
[...]

1 specifieke zoeken maal 1 of 1 specifieke zoeken maal 15 is toch wel een wezenlijk verschil in mijn optiek. In de basis is het wel hetzelfde, dat geef ik toe ;)
Oh ok, dr haalde ik niet helemaal uit de tekst, ik dacht 15 dozen scannen en de bijbehorende claim en gene oid. ;)

Hmm, ja als iemand er 15 wil kopen…….. zal wel een doel dienen. Buiten de geit of spaceman oid zijn het nou niet bepaald schokkend waardevolle minifigures doorgaans.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Ond schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:39:
[...]

Oh ok, dr haalde ik niet helemaal uit de tekst, ik dacht 15 dozen scannen en de bijbehorende claim en gene oid. ;)

Hmm, ja als iemand er 15 wil kopen…….. zal wel een doel dienen. Buiten de geit of spaceman oid zijn het nou niet bepaald schokkend waardevolle minifigures doorgaans.
Ja het waren vgm 15 geitenhoeders. Heb 'm uiteindelijk nog gevraagd van wat zoek je precies en wat doe je er mee. Toen gaf 'ie aan, voor nu, voor later en voor de verkoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:33
RubjeMazter schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Ja het waren vgm 15 geitenhoeders. Heb 'm uiteindelijk nog gevraagd van wat zoek je precies en wat doe je er mee. Toen gaf 'ie aan, voor nu, voor later en voor de verkoop.
Treurig is dat ja. Lego staat dat scannen oogluikend toe om het voor iedereen leuk te houden, niemand wil tientallen doosjes kopen om dat ene poppetje te scoren. Spijtig dat anderen dan denken "oh dat mag? nou dan kan ik helemaal los".

Wil je er 1? Zoek die gerust. Is je enkele geitenhoeder zo zielig alleen? Koop er een vriendje bij. Wil je een geitenhoeders-orgie bouwen? Koop er 3.... maar om nou het hele schap te plunderen, dat heeft geen stijl.

Ik lees dan ook "voor nu, voor later, en voor de verkoop" als "ikke, ikke, ikke en de rest kan ..."

Maarja zo tof is Lego helaas, dat zelfs volwassenen terug vervallen in kinderlijk hebzuchtig gedrag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:52

L23

RubjeMazter schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:53:
Even frustratie delen...

Hoe weet je dan dat het 15 keer dezelfde was? Gezien er 3 dezelfde in de doos van 36 zit.

Laatst met die Kruidvat actie kon ik van Series 26 Space geen interessante minifiguren vinden. Deze week bij de Intertoys kwam ik wel weer Ice Planet, M-Tron en Blacktron tegen.

Edit: Ik zie hier in de winkels meestal 1 doos van 36 stuks liggen die dan meestal aangebroken is.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 01-06-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
L23 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:59:
[...]

Hoe weet je dan dat het 15 keer dezelfde was? Gezien er 3 dezelfde in de doos van 36 zit.
Ik zag zijn stapel staan en dacht dat dat van de winkel zelf was. Dus ik scande die stapel met de app en dat was allemaal dezelfde. Deze persoon had ook bij de chef van de Intertoys om een nieuwe doos gevraagd dus die is ook gelijk onttrokken van geitenhoeders :/
Die chef vond 't overigens ook prima, hij gaf aan dat 'ie 't zelf ook deed maar dat er ook andere vestigingen/bedrijven zijn die dit scangebeuren totaal niet appreciëren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1MiLczfYixM3rBY_Rb__w6g7wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAvXzBoTwBMPj89FS7QFM2Pt.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren en vandaag de Great Wave gebouwd en samen met de van Gogh een plekje in de hal gegeven. Vind ze erg leuk staan saampjes aan de muur!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49

Maximus

There is no substitute

Thomas schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:03:
[Afbeelding]

Gisteren en vandaag de Great Wave gebouwd en samen met de van Gogh een plekje in de hal gegeven. Vind ze erg leuk staan saampjes aan de muur!
Van Gogh is mooi! De mona Lisa mag in t louvre blijven 😉

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:52

L23

RubjeMazter schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Ik zag zijn stapel staan en dacht dat dat van de winkel zelf was. Dus ik scande die stapel met de app en dat was allemaal dezelfde. Deze persoon had ook bij de chef van de Intertoys om een nieuwe doos gevraagd dus die is ook gelijk onttrokken van geitenhoeders :/
Die chef vond 't overigens ook prima, hij gaf aan dat 'ie 't zelf ook deed maar dat er ook andere vestigingen/bedrijven zijn die dit scangebeuren totaal niet appreciëren.
Ik had het toen bij mijn Intertoys eerst gevraagd of ik ze ook mocht scannen en dat was geen probleem, want voelt inderdaad wat ongemakkelijk :P Geef ook toe dat ik meerdere van Ice Planet en M-Tron heb, maar 15 stuks is wel van een hele andere orde.

Toen series 25 net uit was ook wezen scannen. Fan in triceratopspak en paddestoelwezen toen makkelijk kunnen vinden, maar Geitenherder met geit was toen ook leeggeroofd. Ik had geen zin om meerdere winkels langs te gaan dus de geitenherder uiteindelijk via Bricklink besteld.

Maar goed, Lego werkt het ook een beetje in de hand. De minifiguren zijn tof, maar de manier van verzamelen valt me tegen. Gezien ze gewoon te scannen zijn zou het logischer zijn als Lego ze los verkoopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:28
Deze mocht als Mario fan echt niet ontbreken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVt5_UVnLLKsUqrWqVt-cMks7zA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wn4m2gRqMj1NBiUmQUtGjH1x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
L23 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:15:
[...]
Maar goed, Lego werkt het ook een beetje in de hand. De minifiguren zijn tof, maar de manier van verzamelen valt me tegen. Gezien ze gewoon te scannen zijn zou het logischer zijn als Lego ze los verkoopt.
Ik kan me voorstellen dat mensen een voorkeur gaan krijgen voor bepaalde soort minifiguren en dat LEGO toch van alles net zoveel produceert ook al zijn er voorkeuren. Ze maken het er inderdaad ook wel een beetje naar door er QR codes op te zetten zodat je kunt weten welke het is, maar goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:50

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Flying schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:00:

[Afbeelding]
Heel tof! Kan ook niet wachten om hem te bestellen, hoop stiekem op een winkel die wil stunten met de prijs. Maar heb geen geduld om daar nog heel lang op te wachten 😇.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:58

Pazo

Mroaw?

De plaatjes linken nog naar verkeerde topics.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:19
Reviews van de 2e BDP serie die 6 juni in de verkoop gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:40

Secsytime

Automagisch

De Lego marketing machine draait weer op volle toeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
De Notre-Dame is een doos in een doos en bevat heel veel plastic zakjes. Nog geen papieren zakjes voor deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:22
Ik zat er al op te wachten.
Nu kijk ik vooral uit naar het piraten eiland en paddenstoelhuis. Maar dit betekent dat de embargo’s zijn opgeheven.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:40

Secsytime

Automagisch

Stappieterug schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:50:
[...]

Ik zat er al op te wachten.
Nu kijk ik vooral uit naar het piraten eiland en paddenstoelhuis. Maar dit betekent dat de embargo’s zijn opgeheven.
Het paddenstoelenhuis twijfel ik over, met name door de prijs.. echt een mooi ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Cergorach schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:06:
[...]

Dat gaat niet werken met 3 sets, want je krijgt maar 1x per huishouden de GWP en dat forceren ze tenminste met de SW en LotR GWPs. Dit zijn dus voornamelijk scalpers die gewoon 1x zo een set bestellen en zeker weten dat ze het geheel weer kwijt kunnen tegen dezelfde of hogere prijs. Daarnaast houden ze er insider punten aan over. Als die gasten nu al kunnen scoren door er €140 aan te verdienen, zijn ze al erg happy.

Aan de ene kant is Lego heel erg bezig met dure sets te koppelen aan unieke GWPs met unieke minifigs/onderdelen, maar aan de andere kant hebben ze er gewoon niet genoeg en beperkt men het ook nog eens tot 1 per huishouden, wat de prijs alleen maar opdrijft op de 2e hands markt terwijl Lego daar helemaal geen baat bij heeft.
Niet waar. (dik gedrukt)

Met 'May the 4th', 5 bestellingen geplaatst en 5x alle GWPs gekregen.
Maar heb niet 5x hetzelfde gekocht (2x hetzelfde 3x iets anders).
Wellicht dat dit een verschil maakt, maar denk het niet.
Heb zelf niets met LOTR Lego, maar weet uit kringen dat mensen gewoon 3x de GWP hebben gekregen.
Die nu al voor 120EUR+ los verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stappieterug
Ik heb de review van ominous island gevonden:

Ik snap Alex’s twijfel en vergelijking met barracuda bay, maar gezien ik zowel het originele schip heb en de barracuda bay, zit ik in de aanslag op de 6de :+

Edit: blijkbaar is deze set ook aan brick fanatics gegeven:

[ Voor 19% gewijzigd door Stappieterug op 01-06-2024 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ruud.k schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:03:
[...]

Niet waar. (dik gedrukt)

Heb zelf niets met LOTR Lego, maar weet uit kringen dat mensen gewoon 3x de GWP hebben gekregen.
Tijden May the 4th heb ik twee bestellingen gedaan, twee verschillende star wars sets. In eerste instantie stond bij beide de star wars GWP (droid carrier), maar na een dag was deze GWP uit mijn tweede bestelling gehaald. Terwijl deze nog gewoon werd aangeboden op de site,?was dus niet op.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
_Dune_ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:15:
[...]

Tijden May the 4th heb ik twee bestellingen gedaan, twee verschillende star wars sets. In eerste instantie stond bij beide de star wars GWP (droid carrier), maar na een dag was deze GWP uit mijn tweede bestelling gehaald. Terwijl deze nog gewoon werd aangeboden op de site,?was dus niet op.
Was er iets in back order of iets dergelijks?
Meestal als je gwp's heb en het 'hoofdartikel' pas later verzonden gaat worden, voeg dan een sleutelhanger of iets dergelijks aan je bestelling. Heb ik ook met een Cantina gedaan.
Heb gewoon de 3 gwp's en de sleutelhanger al ontvangen, Cantina wacht ik nog op.

Waarom dat bij jou zo is gegaan is natuurlijk vreemd, wanneer ze dat bij mij doen annuleer ik ook direct de zending. Dan is Bol of Intertoys meestal interessanter qua prijs met hun kortingen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
vanenkelen schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:34:
[...]

Heel tof! Kan ook niet wachten om hem te bestellen, hoop stiekem op een winkel die wil stunten met de prijs. Maar heb geen geduld om daar nog heel lang op te wachten 😇.
Uit het aanbiedingen topic:
Lego 21061 Architecture Notre Dame met 20% korting op de adviesprijs met code VADERDAG20
Actuele prijs wordt dan 229,99 minus 20% is 183,99 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Nog een paar dagen en dan gaat serie 2 in de preorder bij Bricklink. waar ga jij voor?

Poll: Bricklink serie 2: Welke set(s) koop jij?
Logging Railway
The Ocean House
Mushroom House
Brick Cross Train Station
Ominous Isle
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406609&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

meerdere sets kan natuurlijk ook, maar ik ben even benieuwd welke sets bij jullie populair zijn.

Zelf wil ik alles mbt treinen dus ik ga voor het treinstation.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

wouter3 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:36:
[...]

De stukjes passen ook bij de Stranger things set (75810) en daar heb je volgens mij dan wel wat aan. Ik heb ze even opgezocht op bricklink.
Ik heb Upside Down ook 3 mnd gelden gebouwd (3 jaar na 40e verjaardag nieuw in doos 😬) en inderdaad in zakje 4 bouw je de bomen aan de zijkant, dus lijkt wel te kloppen.
Je hebt wel naar de foto van de set gekeken @rammes? 😋

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Canis Lupus schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:14:
[...]
Ik heb Upside Down ook 3 mnd gelden gebouwd (3 jaar na 40e verjaardag nieuw in doos 😬) en inderdaad in zakje 4 bouw je de bomen aan de zijkant, dus lijkt wel te kloppen.
Je hebt wel naar de foto van de set gekeken @rammes? 😋
:o zo min mogelijk! Ik wilde de set al heeeel lang hebben maar was gewoon te duur op MP, maar heb de set bewust in detail niet bekeken om niet te spoileren.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 07:55
Tussen het verbouwen hier thuis wat tijd kunnen vinden voor een nieuwe Speed Champion in elkaar te zetten.

Erg leuke build, absoluut niet speelbaar, valt al uit elkaar als je er naar kijkt. Gelukkig heb ik ze allemaal in een vitrine :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95fb25brP_3Wj7CmM3MQo-7Liso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJ91CNdP5Z1LySadQgM7TUMF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ct8sAAzPzinSfoo80DQO3a2wBC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YR3tupQtquRzOE6SEZ640X5D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-DiwHZNz3IpIPNKdGSGu7da0JA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LftLgw7ww1y9x1QOgF05ZdPm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ruud.k schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:42:
[...]

Was er iets in back order of iets dergelijks?
Meestal als je gwp's heb en het 'hoofdartikel' pas later verzonden gaat worden, voeg dan een sleutelhanger of iets dergelijks aan je bestelling. Heb ik ook met een Cantina gedaan.
Heb gewoon de 3 gwp's en de sleutelhanger al ontvangen, Cantina wacht ik nog op.

Waarom dat bij jou zo is gegaan is natuurlijk vreemd, wanneer ze dat bij mij doen annuleer ik ook direct de zending. Dan is Bol of Intertoys meestal interessanter qua prijs met hun kortingen. :+
Nee, niets bijzonders of in backlog. Overigens heeft @Cergorach wel gelijk, dit staat wel in de voorwaarden van de GWP 'actie'. Ik kwam alleen reacties in een ander forum tegen dat het weleens wilde lukken dat je bij een tweede bestelling toch de GWP kreeg. Dat heb ik dus geprobeerd, alleen niet gekregen. De tweede bestelling bleef aantrekkelijk vanwege een korting (na korting nog voldoende voor de GWP) en VIP punten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

spok9

Groen...

RubjeMazter schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Op zich wonderlijk dat deze serie überhaupt nog te vinden is? Hier in Utrecht zijn ze al een hele tijd nergens meer te vinden hoor :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
_Dune_ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Nee, niets bijzonders of in backlog. Overigens heeft @Cergorach wel gelijk, dit staat wel in de voorwaarden van de GWP 'actie'. Ik kwam alleen reacties in een ander forum tegen dat het weleens wilde lukken dat je bij een tweede bestelling toch de GWP kreeg. Dat heb ik dus geprobeerd, alleen niet gekregen. De tweede bestelling bleef aantrekkelijk vanwege een korting (na korting nog voldoende voor de GWP) en VIP punten.
Heel vreemd. Staat dat trouwens niet al een hele tijd (jaren?) in hun voorwaarden?
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Wil best een paar screenshots van de bestellingen plaatsen, mocht je het niet geloven. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud.k
Deze Lego Space VIP coin is weer te verkrijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqiJ8IRCfxF1mnoIZ62ER3MxTCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L48coH2mrlz2DETqJfQgrDT0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
spok9 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:33:
[...]

Op zich wonderlijk dat deze serie überhaupt nog te vinden is? Hier in Utrecht zijn ze al een hele tijd nergens meer te vinden hoor :)
Heb ze bij de Intertoys en de Kruidvat nog gezien (Assen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:50

vanenkelen

uhmmm.....speechless

geenstijl schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Uit het aanbiedingen topic:

[...]
Dat topic volgde ik nog niet… dacht met Brickwatch het wel onder controle te hebben :-). Maar kortingscodes zie je natuurlijk op Brickwatch niet voorbij komen. Dank voor de tip, besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen, voor de Minecraft fans, de workbench/crafting table (21265):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6QaLeT163GrAHp5SI00YxHH-B0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8CTuanNWLrGaXOTR2OTIIuK7.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8cQa6ky1IV4IOUZLB-nolEy6xI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YAzIcoWMzMwqnA19C8kik8Dz.png?f=user_large

Die komt er wel, maar niet voor die prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Ruud.k schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:46:
Deze Lego Space VIP coin is weer te verkrijgen.

[Afbeelding]
Even voor de muntenverzamelaars: wat doen jullie hier precies hiermee? Hebben jullie een mooi display gemaakt oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
Stappieterug schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:01:
Ik heb de review van ominous island gevonden:

[YouTube: LEGO Pirates "Ominous Isle" | Review & Comparison]

Ik snap Alex’s twijfel en vergelijking met barracuda bay, maar gezien ik zowel het originele schip heb en de barracuda bay, zit ik in de aanslag op de 6de :+
Werd mij pas duidelijk in deze video, maar wat ik persoonlijk een domper vind, vooral voor de prijs van de sets, geen boekje met instructies? Dit is blijkbaar normaal voor de Bricklink sets?

Mijn keuzes voor digitale instructies te bekijken: mijn telefoon (ga ik niet doen voor een set van 2000+ steentjes), de pc (waarbij ik constant zal moeten opstaan, want die staat op een andere tafel en die tafel zelf heeft beperkte bouwruimte, te weinig voor dit formaat sets) of de tv (hoewel dit prima is vanaf de eettafel, heb ik geen zin om de anti-burn-in technieken van mijn oled tv te testen). Daarnaast heb ik voor zo'n grote set ook gewoon geen zin om naar een scherm te moeten turen al die tijd. Ik wilde deze eiland set te kopen, maar met dit gegeven heroverweeg ik de aankoop eigenlijk wel.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 02-06-2024 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op zondag 2 juni 2024 @ 01:35:
[...]

Werd mij pas duidelijk in deze video, maar wat ik persoonlijk een domper vind, vooral voor de prijs van de sets, geen boekje met instructies? Dit is blijkbaar normaal voor de Bricklink sets?

Mijn keuzes voor digitale instructies te bekijken: mijn telefoon (ga ik niet doen voor een set van 2000+ steentjes), de pc (waarbij ik constant zal moeten opstaan, want die staat op een andere tafel en die tafel zelf heeft beperkte bouwruimte, te weinig voor dit formaat sets) of de tv (hoewel dit prima is vanaf de eettafel, heb ik geen zin om de anti-burn-in technieken van mijn oled tv te testen). Daarnaast heb ik voor zo'n grote set ook gewoon geen zin om naar een scherm te moeten turen al die tijd. Ik wilde deze eiland set te kopen, maar met dit gegeven heroverweeg ik de aankoop eigenlijk wel.
Ja dat is normaal bij deze sets. Ik snap je probleem. Heb je geen tablet liggen die je kan gebruiken? Eventueel een oude via V&A scoren? Zou wellicht het investeren waard zijn omdat er meer mooie sets in de toekomstige series gaan komen die je daardoor anders misloopt.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach

Heb je 5x de droid sled gekregen? Of de coin of het kleine zakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
[...]

Goed op gemerkt, ik had dit in ronde 1 anders opgevat (zijnde dat er voor de early review geen boekjes waren, wat niet onlogisch overkwam), maar nogmaals terugluisterend, lijkt dat inderdaad het geval. :F

Het is inderdaad een let-down maar om eerlijk te zijn bouw ik de laatste tijd toch vanuit de app of via rebrickable instructies, dus voor mij niet echt een issue.

Ik vroeg me wel af waar die digitale instructies te vinden waren, aangezien ik ze niet in de officiële lego builder app had gezien (geen ‘tile’ met “bricklink”).
Maar als je in de app op “bricklink” zoekt kan je ze wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
almightyarjen schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:30:
[...]

Ja dat is normaal bij deze sets. Ik snap je probleem. Heb je geen tablet liggen die je kan gebruiken? Eventueel een oude via V&A scoren? Zou wellicht het investeren waard zijn omdat er meer mooie sets in de toekomstige series gaan komen die je daardoor anders misloopt.
Zou ik kunnen doen, maar ik verwacht niet dat ik zoveel van deze sets ga kopen dat ik de aanschaf van een tablet, hoe goedkoop ook, nuttig vind, want ik weet nu al dat ik hem nergens anders voor zal gebruiken (want dan had ik er al 1 :)). Misschien maar eentje lenen anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
[...]
Klopt! Je zou evt met de pdf naar een drukkerij kunnen gaan en 'm laten drukken? :P
Zoals Arjen aangeeft is een tablet wel een uitkomst, gebruik ik zelf ook voor MOC instructies van Rebrickable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Niet waar. (dik gedrukt)

Wat doe je met 5 dezelfde gwp?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

NoTimeRemains

I know

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TdIr4HM8Vi_Hd9GUV1ysM9mLUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEbm8czcRNRdlM8a3JM3axHz.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe aanwinsten!

Eindelijk een 75314 gevonden voor een normale prijs. Ben niet echt van de mini figs maar the Bad Batch kan ik niet laten liggen. Gisteravond alles uit elkaar gehaald en dan bouwen.

Toevallig even bij Intertoys en daar lag Captain Rex ook en Yoda’s Starfighter bleef ook plakken.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:12

SomerenV

It's something!

rammes schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:13:
Nog een paar dagen en dan gaat serie 2 in de preorder bij Bricklink. waar ga jij voor?

meerdere sets kan natuurlijk ook, maar ik ben even benieuwd welke sets bij jullie populair zijn.

Zelf wil ik alles mbt treinen dus ik ga voor het treinstation.
Ik vind het Mushroom House echt héél tof en het is wat mij betreft precies het soort set dat LEGO echt totaal mist in hun catalogus. Geen IP, er staat wel gewoon echt wat, leuke randzaken, fantasierijk en betaalbaar. LEGO zelf slaat wat mij betreft de plank de laatste jaren echt veel te vaak mis. Véél te veel thema's, véél te grote variaties in prijs met aardig wat sets richting het behoorlijk dure segment, de thema's bevatten vaak echt idioot veel sets en te vaak gebonden aan IP's. Ik merk bij mezelf dat ik het momenteel leuker vindt oude thema's die ik heb compleet te maken via Bricklink dan dat ik nieuwe sets koop, uitzonderingen daargelaten.

Wordt ook voor het eerst dat ik me ga wagen aan het Designer Program van Bricklink dus ik ben benieuwd naar die ervaring.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Klopt! Je zou evt met de pdf naar een drukkerij kunnen gaan en 'm laten drukken? :P
Dat heb ik ook overwogen voor 2 moc’s maar grotendeels op zolder gebouwd (de missus luistert niet graag naar metal :+ ) en daar staat een reguliere PC en dus heb ik die gebruikt.

Moest wel even wennen aan boekloos bouwen :P

Dat geblader heeft toch ook wel wat <3

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 02-06-2024 14:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 23:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xuZwMvFTxIyOjIXiXdd3AcBF9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuexfZ6Xg5bM3MxSfZGruUJ0.jpg?f=fotoalbum_large
Kids zijn vandaag naar verjaardagsfeestjes dus heb het rijk alleen, geen discussies als de stickers schuin zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Heb de eerste 9 zakjes van de 21061 Notre-Dame gebouwd. Helaas zat er in zakje 5 (of 6) een Arch Corner 2x2 te weinig in het zakje en een Arch 1 x 2 te veel in het zakje. Kan voorlopig gewoon verder bouwen door telkens uit een volgend zakje de juiste te halen. Wel een vervangend onderdeel aangevraagd.

Zijn er anderen hier met gelijkaardige ervaringen? Ik heb nog nooit eerder een onderdeel te weinig gekregen of een foutief onderdeel. Hoe lang duurde het bij jullie om een vervangend onderdeel te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Flying schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:03:
Heb de eerste 9 zakjes van de 21061 Notre-Dame gebouwd. Helaas zat er in zakje 5 (of 6) een Arch Corner 2x2 te weinig in het zakje en een Arch 1 x 2 te veel in het zakje. Kan voorlopig gewoon verder bouwen door telkens uit een volgend zakje de juiste te halen. Wel een vervangend onderdeel aangevraagd.

Zijn er anderen hier met gelijkaardige ervaringen? Ik heb nog nooit eerder een onderdeel te weinig gekregen of een foutief onderdeel. Hoe lang duurde het bij jullie om een vervangend onderdeel te ontvangen?
Misschien even wachten met aanvragen totdat je alle zakjes geopend hebt en elk zakje hebt nagekeken of er niet een steentje is achtergebleven? Zijn het papieren zakjes trouwens of plastic.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:33
Flying schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:03:

Het komt vaak voor dat men denkt een steentje te missen, niet altijd is dat ook zo. Ik zelf heb zeker 5x gedacht dat ik iets miste, maar dat bleek achteraf: op de grond te zijn gevallen, onder een bank te zijn geschoten, nog in de doos te zitten, in een verkeerd zakje te zijn beland, ergens tussen een flap of een boekje blijven steken, of... de bekende "eerder een verkeerd steentje gebruikt waardoor ik er nu 1 van de juiste mis".

In dit topic zie je gemiddeld wel 1 Tweaker in de maand posten dat hij een steentje mist, let wel het komt ook vaak voor dat men later post "oops toch nog gevonden".

Nabestellen kan altijd, is er vaak binnen een week. Ik zelf zou kijken of verder bouwen met andere zakjes idd gewoon mogelijk is en dan achteraf bestellen, mocht het steentje toch aanwezig zijn dan is mijn ervaring dat die vanzelf alsnog naar boven komt naarmate de steentjes opraken.

Lego heeft namelijk ook wel eens mensen op een zwarte lijst gezet omdat ze opvallend vaak (3-4-5x per jaar) en opvallend veel steentjes telkens nabestellen (5+ vanwege ontbreken, of krasjes etc), vandaar dat ik zelf alleen in noodgevallen daar gebruik van wil maken en niet de eerste beste keer "alvast voor de zekerheid". Ik wil voorkomen dat ik het een keer echt nodig heb en dat ze me dan niet meer geloven "the boy who cried wolf".

Maar de onzekerheid van "ben ik nou gek of mis ik een steentje" kan gekmakend zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
Cergorach schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:35:
[...]

Heb je 5x de droid sled gekregen? Of de coin of het kleine zakje?
Alles 5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
42erik schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:17:
[...]

Wat doe je met 5 dezelfde gwp?
1 voor mijn eigen collectie, rest gaat marktplaats op.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik was vanmiddag in de Intertoys en daar kwam ik deze tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2E1bwmC7uCYhlUIVeP4EWFwz4pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McOGKG0YK4yfrlaiuNnGcIrc.jpg?f=fotoalbum_large

Lego 76274 - Batman TAS Batmobile.
Ik wist niet eens dat deze set bestond. :D Die kon ik niet liggen natuurlijk. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quJeHsjH4d6APuyZBW_mJ0ddv3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcDb7quP5nR1Yi07pmlknKN4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phUIFT69g4V9BUKlJsKvLKYVqM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVFHHz2CzVPXIauoVWeq3oHS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGKWx2en6NDYBvqqFBjEkU1Y9sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DXFEffgVzwo94bnWoa7oqRS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOnPJ7Z2UABlFOumQKLyWFMTHmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoOs3yPTOYRAktzTrTLN5ATw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vgyrQYPT-xwDI7S4qT00MwYKvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebNrhqXv25dRZyHJoDdjth35.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij ook meteen de eerste set met papieren zakjes. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ruud.k schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:01:
[...]

1 voor mijn eigen collectie, rest gaat marktplaats op.
Dat zal de persoon die na je bestelde en misgreep waarderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26
https://www.lego.com/nl-nl/product/women-of-nasa-21312

Deze eindelijk voor een normale prijs kunnen scoren! Erg blij mee! De NASA collectie is zo goed als gereed! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:37:
Ik was vanmiddag in de Intertoys en daar kwam ik deze tegen:

[Afbeelding]

Lego 76274 - Batman TAS Batmobile.
Ik wist niet eens dat deze set bestond. :D Die kon ik niet liggen natuurlijk. :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor mij ook meteen de eerste set met papieren zakjes. :)
Dat ziet er leuk uit zo, ik wist dan weer niet dat die zwarte op dat formaat bestond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Flying schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:00:

[Afbeelding]
Ben heel erg benieuwd wat je er van vindt straks als deze klaar is. Ik heb zelf ooit de Tower Bridge gekocht en die was en saai om te bouwen en nam vreselijk veel ruimte in beslag opgebouwd.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Wat is dat voor een tafel waar je op werkt? Ziet er boeiend uit namelijk. Ben heel nieuwsgierig 8)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Flying Ik ben ook heel benieuwd, hij ziet er in elk geval heel gaaf uit!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:31
Vakantiegeld is binnen, en toevallig moest ik vorige week toch in de Intertoys zijn, was serieus niet van plan iets te kopen maar toen zag ik eerst de spaceshuttle staan en daar ging mijn (48-jarige) jongetjeshart wel wat sneller van kloppen, toen bleek vlak daarnaast de Concorde te staan en nou ja, die staat nu thuis te pronken :)

Was een leuke build, met een klein Technic-element erin voor het landingsgestel.

Maar nu... ik ben niet van het tentoonstellen, dus eigenlijk wil ik hem weer doorverkopen. Wat is daarvoor de beste plek? Marktplaats ben ik niet zo kapot van, Bricklink? Of gewoon hier in de V&A? Waar hebben jullie de beste ervaringen mee?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Eindelijk een F40 gevonden voor een redelijk bedrag. Onderdelen voor de F40 MOD zijn ook onderweg, even zoals een aantal onderdelen om de kleur wat beter te maken (geen geel meer). De stickers gaan er ook af, ik vind ze niets toevoegen en het rood van de sticker komt weer eens niet overeen met de bricks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaavMqlvEWGCNz68vorq7zgMZIM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P37Ea0rGiZmE36RH5CUVIj0X.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1 ... 24 ... 138 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .