Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 177 178 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

CLB schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:26:
Kwam net Stebrick tegen en had het hier niet eerder gespot... voor als je echt teveel geld hebt.
Zitten mooie dingen bij, ook met honderden geprinte steentjes, maar die prijzen zijn echt skyhigh.

10.000 bricks - The Sphinx
[YouTube: The Sphinx - LEGO MOC by Stebrick]

18.000 bricks - Temple of Horus:
[YouTube: Temple of Horus - LEGO MOC by SteBrick]

63.000 bricks - The Notre Dame
[YouTube: Notre Dame de Paris - PART #1 THE FACADE - LEGO Moc by SteBrick]

100.000 bricks - The Seven Rings
[YouTube: The Seven Rings - ComicCon Stuttgart 2021]
Ik heb de Temple of Horus open, maar de prijzen vind ik eigenlijk nog wel meevallen. 18.244 onderdelen. Tegen 10 cent per onderdeel is dat 1824 euro, puur aan steentjes.Die steentjes moet je ergens vandaan toveren, checken of je alles hebt, wat voor zo'n set belachelijk veel tijd kost. Dan heb je nog het ontwerpen, maken van instructies, verpakkingsmaterialen om te verzenden. Bijna 6.000 euro is enorm veel geld, maar voor een niche product als deze niet eens exorbitant veel ofzo. Ik zou eerder zeggen dat ik het aan de lage kant vind.

Als ik custom spul verkoop doe ik eigenlijk altijd de standaard 10 cent per part keer twee, omdat het anders al snel niet meer rendabel is. En dat is dan met kleine sets van max 300 onderdelen.

Morgen die website eens wat beter bekijken want het ziet er wel echt heel tof uit. Niet dat ik dat ooit van m'n leven kan betalen maar toch :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:30

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Nog een weekje te gaan en dan is het eindelijk zover: we gaan naar de Lego Inside Tour in Billund. 🥳🥳 iemand nog tips ?

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:57
CLB schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:26:
Kwam net Stebrick tegen en had het hier niet eerder gespot... voor als je echt teveel geld hebt.
Zitten mooie dingen bij, ook met honderden geprinte steentjes, maar die prijzen zijn echt skyhigh.

10.000 bricks - The Sphinx
[YouTube: The Sphinx - LEGO MOC by Stebrick]

18.000 bricks - Temple of Horus:
[YouTube: Temple of Horus - LEGO MOC by SteBrick]

63.000 bricks - The Notre Dame
[YouTube: Notre Dame de Paris - PART #1 THE FACADE - LEGO Moc by SteBrick]

100.000 bricks - The Seven Rings
[YouTube: The Seven Rings - ComicCon Stuttgart 2021]
Ik zou het niet beter kunnen omschrijven dan jij deed. Als ik geld teveel zou hebben dan zou ik zeker de Sfinx en de tempel van Horus kopen, maar een teveel aan geld is helaas geen probleem bij mij. :'(
Iets in de esthetiek van het oude Egypte heeft me altijd wel getrokken. Jammer dat LEGO zelf er niets mee doet.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:57
the_ra2_master schreef op maandag 6 april 2026 @ 07:03:
Nog een weekje te gaan en dan is het eindelijk zover: we gaan naar de Lego Inside Tour in Billund. 🥳🥳 iemand nog tips ?
Ja, maak foto’s voor ons. :P

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
the_ra2_master schreef op maandag 6 april 2026 @ 07:03:
Genieten van de beleving! :9
Ben erg benieuwd naar je verhaal!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:56
TheDeeGee schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 14:14:
Zo, klaar met de Cobra opbouwen in Studio.

Wist dat het een kleuren kots was, maar dit is wel extreem. Heel wat werk aan de winkel dus voor een ontkleuring voordat hij in het echt gebouwd gaat worden.

[Afbeelding]
Ik heb deze dus zojuist afgebouwd en toen ik dit stukje van de achteras in elkaar zette, klikte het pas wat die kleurenkots aan de onderkant verder aan moest refereren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvMCgSFMWyVChm2JGnWZmClXgWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hBCH25IQ1Oe7SQkc8gFcVCpF.png?f=fotoalbum_large
'Murica

Ofwel je bent (gezien de huidige status van de VS: terecht?) een easter egg uit de build aan het slopen ;)

Zojuist dus de mijne afgemaakt. Hele leuke build. Hoe de body van boven het voorwiel tot net voor het achterwiel een heel klein beetje schuin naar beneden loopt vond ik knap in elkaar gezet. De wielkasten achter zitten ook in een leuke hoek en op een aparte manier vast aan de rest van de auto en toch stevig. Deuren en kofferbak met rondingen die eigenlijk naadloos aansluiten op de body vond ik ook heel mooi gedaan. Neus zit ook gewoon goed vast iit de Caterham. 1 van de betere builds uit de Icons auto serie imo.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:16:
[...]

Ik heb deze dus zojuist afgebouwd en toen ik dit stukje van de achteras in elkaar zette, klikte het pas wat die kleurenkots aan de onderkant verder aan moest refereren:
[Afbeelding]
'Murica

Ofwel je bent (gezien de huidige status van de VS: terecht?) een easter egg uit de build aan het slopen ;)

Zojuist dus de mijne afgemaakt. Hele leuke build. Hoe de body van boven het voorwiel tot net voor het achterwiel een heel klein beetje schuin naar beneden loopt vond ik knap in elkaar gezet. De wielkasten achter zitten ook in een leuke hoek en op een aparte manier vast aan de rest van de auto en toch stevig. Deuren en kofferbak met rondingen die eigenlijk naadloos aansluiten op de body vond ik ook heel mooi gedaan. Neus zit ook gewoon goed vast iit de Caterham. 1 van de betere builds uit de Icons auto serie imo.
De link met de murica easter egg had ik wel begrepen, maar in een vitrine met glazen liggers ziet zo'n auto er niet uit. Dit zit gewoon mijn OCD dwars ^^

Het is i.d.d. een hele geavanceerde build, en heeft veel weg van een Rebrickable MOC.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Afgelopen week steentjes binnengekregen voor 3 van m'n wagentjes, om te kijken of bepaalde dingetjes wel of niet werken, en of het allemaal stevig genoeg is. Ik ben gelukkig maar weinig gekke dingen tegengekomen en alles werkt zoals ontworpen _/-\o_ Wel nog wat finetuning nodig en de haakarm moet wat steviger, maar het valt me alles mee. Ze zijn ook wel echt heel tof om ze zo in het echt te zien O+

Net even wat foto's geschoten om ze hier te delen. Is toch anders het zo te zien dan via een render.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bPbTTC7XobYKNnM1iZOOJAbmn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhvjHCjW9pSTmrEDxEavhQZt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J73ulUGYp1_AFG-_iMHS8eNRQZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hff8889S8HE2xNcMr9QvNAfG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeiZ-5W_uygL7gkUUxPjj3On7yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ypriawbZ0cP43Q9E1bQvdTl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuBbruCXzchdufWHNwX3AgIeGUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QxwkNjKc6XGOMmhmYfkre9W.jpg?f=fotoalbum_large

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:56
TheDeeGee schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:50:
[...]

maar in een vitrine met glazen liggers ziet zo'n auto er niet uit. Dit zit gewoon mijn OCD dwars ^^
Snap ik. Ik heb dat met mijn Ideas Mickey Mouse boot. Die staat op een glazen plaat in de kast waar ik vanaf de bank vol onder kijk in het kleurenkots mechaniek. Kon hem afbreken en dat ontkleuren of een zwart afdek plaatje maken onder de boot. Voor het gemak heb ik toen het laatste gekozen.

De Cobra hier komt ook op een glazen plaat, maar die zit op een hoogte dat ik er niet onder kan kijken, dus laat ik zo.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Spaceman display is vrijwel helemaal af. Ondertussen een mooi plekje gevonden en het team wat tools gegeven. Staat naast mijn thuiswerkplek. Geeft me elke keer weer een glimlach als ik er langs loop :)

Nog even wachten op de steentjes om de achterwand af te ronden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-pvdLBXeyaYvolHCrd9b1u9adU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GmAJ7i2uEJmprIa3xyA7jWk.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wie iets soortgelijks wil bouwen. Maanlandschap base heb ik van rebrickable: link

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:52
Er is weer een mooie nieuwe MOC van firas_legocars.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-257796/877513.jpg/1000x800.jpg?1775316708.2623208

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zijn er hier mensen die wel eens naar het Legio Museum zijn geweest? Mijn partner wil hier heel graag heen echter als ik de website zo bekijk en de foto's al daar dan zie ik het niet zo zitten om 2 uur heen en 2 uur terug te rijden voor dit museum.

Ben dus benieuwd of dat het de moeite waard is?

Strava | AP | IP | AW

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:48

QuattroNL

It is I.

Ingelogd schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:38:

[Afbeelding]
Check, heel gaaf, ben 'm nu aan het bouwen.
En t/m 12 april 25% korting met de code EASTER25 (dan kost ie maar 10,25 ipv $20,-)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:04:
Zijn er hier mensen die wel eens naar het Legio Museum zijn geweest? Mijn partner wil hier heel graag heen echter als ik de website zo bekijk en de foto's al daar dan zie ik het niet zo zitten om 2 uur heen en 2 uur terug te rijden voor dit museum.

Ik vond het de moete waard. (1,5 uur gereden) en ze hebben uitgebreid sinds ik er was. Maar maak er anders een dagje van, nog een ander museum/wandeling door de buurt daar, lekker uit eten etc...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dit is toch leuk:
Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2026/04/LEGO-1106-Rocking-Plants-el-Review-Mixed-with-Happy-Plants-1400x788.jpg
The only downside to the Rocking Plants is they aren’t built to hold hands like the previous two, mostly due to their rocking action but also because their arms are lined up differently. If you want to display them all together and joining hands, you’ll need to remove the rounded bottom pieces and play around with positioning.

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 07-04-2026 10:22 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ingelogd schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:38:

[Afbeelding]
Damn, die is vet. Wel benieuwd wat dat ding in een andere kleur zou kosten (zeg geel of donkerblauw ofzo)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:48

QuattroNL

It is I.

The Eagle schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:30:
[...]

Damn, die is vet. Wel benieuwd wat dat ding in een andere kleur zou kosten (zeg geel of donkerblauw ofzo)
Als je de 10295 set al hebt: pleur de parts list in Bricklink, verwijder alles wat niet wit is en vervang de kleur naar de kleur die je wilt. D-blauw is soms een lastige kleur maar normaal blauw zou toch moeten lukken.
Én: ook intern worden witte parts gebruikt dus je hoeft niet alles van kleur te veranderen, scheelt weer wat centen.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:18
Webgnome schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:04:

Ik ben er twee keer geweest, en vond het erg leuk! Je moet denk ik niet te hoge verwachtingen hebben. Het is geen groot museum, maar ze hebben wel een leuke tijdlijn met Lego door de generaties heen. Wat mij betreft was het de moeite waard. En anders kan je het inderdaad combineren met iets leuks daar in de buurt. De stad Groningen is daar niet ver vandaan, die is ook een bezoekje waard :) En al die Groningse dorpjes zijn ook erg leuk. Zoutkamp is een leuk plaatsje, en het Lauwersmeer is ook mooi.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Pagina: 1 ... 177 178 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .