Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:08
Op zich in de antique-shop wel leuk, maar zou niet weten waar ik die moet neerzetten. Ik ben niet van het dorp/stad bouwen. Inmiddels zo'n grote back-log dat ik steeds minder FOMO heb. ;)

Dit keer laat ik de sets aan me voorbij gaan. Volgende serie wordt wel lastig om hooguit 2 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-06 23:13
Ik heb de bestelling voor de thieves of Tortuga binnen, maar er lijkt iets mis te zijn gegaan met de verwerking van de betaling voor de mushroom village (2 losse bestellingen)

Ik kijk straks wel even of het als nog gelukt is, anders bestel ik hem als nog later.

17.15u en alle sets zaten aan de 3000+ orders. Het is snel gegaan dit keer.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
D. Ninjai schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:22:
[...]

Klopt het dat er nu 50.000 stuks worden geproduceerd ipv 30.000? Las dat ergens in de comments op BL maar of het waar is?
Ik zie dat er geen aantal, maar "MAX" bij staat. Weten we het nog niet :-)

Hier de bestellingen binnen oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

procaliber schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:25:
Weet iemand welke vazen geschikt zijn voor de Lego bloemen?
Ik gebruik willekeurige jam-/sauspotjes :)
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20210124rosesarered.jpg

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:42

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Code voor bloemenwinkel werkt niet bij de Bricklink sets ?

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

the_ra2_master schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:32:
Code voor bloemenwinkel werkt niet bij de Bricklink sets ?
Klopt, geen GWP's/overige acteis bij bricklink sets.
Wel krijg je uiteindelijk punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 10:24

SomerenV

It's something!

PurpleBlue schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:08:
Die Adventure in Transylvania was al snel "funded" zeg! :P
Die en het piraten eiland gaan sowieso vandaag nog uitverkocht zijn. Mushroom Village gaat wat minder hard dan ik had verwacht gezien de populariteit van het Mushroom House de vorige keer. Maar ik heb hem dus ik ben happy _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:35

rammes

koekebakker 1e klas

Nog een klein uurtje en de twee grootste sets zijn uitverkocht.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 11:08
SomerenV schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:48:
[...]

Die en het piraten eiland gaan sowieso vandaag nog uitverkocht zijn. Mushroom Village gaat wat minder hard dan ik had verwacht gezien de populariteit van het Mushroom House de vorige keer. Maar ik heb hem dus ik ben happy _/-\o_
Vorige sets duurde het ook een paar dagen. Volgens mij kon je er rustig nog een dagje over nadenken. Sinds de productie hoeveelheden opgehoogd zijn gaat het niet zo snel. Ook de doorverkoopwaarde op marktplaats is gekelderd dankzij de verhoogde productie. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 23:15
Het streepje wat minimaal nodig is voor funded van de Transylvania set staat volgens mij verder naar links. (zie foto). Bij de andere sets staat die onder de tweede "i" van "limit 2", terwijl die bij het kasteel duidelijk onder de "m" staat? Zou dit betekenen dat er van de Transylvania set meer dan 30k worden geproduceerd en van de andere sets niet per se? Misschien zelfs wel die rumoured 50k?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/643NDqx3ZnpPVMkdG4eM-Xnr2lc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jNWmejrOi5UI4H32WpgDVRhi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door AppieNL op 10-06-2025 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:40

sus

is druk :+

Mooi, mushroomvillage zit in de tas :) Gaat vrouwlief weer blij mee zijn - hoop ik

[ Voor 36% gewijzigd door sus op 10-06-2025 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:30
AppieNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:57:
Het streepje wat minimaal nodig is voor funded van de Transylvania set staat volgens mij verder naar links. (zie foto). Bij de andere sets staat die onder de tweede "i" van "limit 2", terwijl die bij het kasteel duidelijk onder de "m" staat? Zou dit betekenen dat er van de Transylvania set meer dan 30k worden geproduceerd en van de andere sets niet per se? Misschien zelfs wel die rumoured 50k?
[Afbeelding]
Wat ik lees op Reddit is dat Transylvania een max heeft van 40.000, en Tortuga en antiekwinkel nog wel 30.000. De kleinere sets hebben een max van 34.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dat verklaart waarom het streepje van de Popcornwinkel ook wat verder naar links zit, maar niet zo ver als de Transylvania set. Mushroom Village is dan ook 30k op basis van de plaatsing van het streepje tov de Tortuga en Antiekwinkel sets (en ook natuurlijk dat het niet bepaald een "kleine" set is ;)).

[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 10-06-2025 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08:35
Toch Tortuga besteld. Ik ben mijn collectie gigantisch aan het uitdunnen en heb van alle eerdere rondes vrijwel alles nog in doos staan ... en TOCH bestel ik dan weer ...
Ik zou me moeten laten behandelen voor die FOMO :D

Wel bijzonder dat de limiet van 30.000 uit de vorige rondes is nergens meer terug te vinden op de site.
Er is nu een "MAX" aantal sets dat verkocht wordt. Ook de FAQ geeft aan dat er een "gelimiteerde oplage" is, maar niet hoe groot die is. Er gingen geruchten van 50.000 las ik, maar ik zie nu nergens meer een concreet getal staan.

Wel fijn voor de makers van Tortuga en Transylvania als het daadwerkelijk 20.000 extra sets zijn. Da's wel lekker cashen straks.
De rest ook natuurlijk, maar die sets zijn de duurste van de ronde ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ThaRoof op 10-06-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08:35
D. Ninjai schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:08:
[...]

Wat ik lees op Reddit is dat Transylvania een max heeft van 40.000, en Tortuga en antiekwinkel nog wel 30.000. De kleinere sets hebben een max van 34.000.
Ah, het is dus per set verschillend. Bijzonder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Tortuga past geweldig bij mijn Pirates of Barracuda Bay idea's set. Die was ook zo gaaf om te bouwen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:13
Letten we ook op de topicwaarschuwing? O-) :>

Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RubjeMazter schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:30:

Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
In dit soort gevallen vind ik dat er wel een oogje dichtgeknepen mag worden. Even een uurtje of twee/drie enthousiast zijn met elkaar. Niks mis mee. Is ook niet alsof dit topic nu ramvol staat met onzin updates over de status van een bestelling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:10
PureLOOD schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:08:
[...]

Is de moeite waard hoor, overigens komt later in de build nog wat meer herhaling :P
Zakje 2 is klaar en ik begrijp wat je bedoel met “meer herhaling” 6x de poot, pfff. Hoop dat de build later wat leuker wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImQaJ73xgkpaKuoVWmVtYtH04w8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g70xaif0OnMf2GeDZs46wsos.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMSTHfIDv-Vuh8fzF8i7olaUjIg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9A11mdnqJlkdxOfwiTQCT25.jpg?f=fotoalbum_tile

Op naar zakje 3.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:11
gielie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:47:
[...]
Hoop dat de build later wat leuker wordt.
Ik help het je hopen!

Ik sta er denk ik vrijwel alleen in, maar voor mij was de set een ultieme wens die uitkwam maar uitliep op de meest teleurstellende Lego ervaring ooit. Teveel en alleen maar grijs, teveel greebling, pfff de laatste 1,5 week was meer afbouwen om er vanaf te zijn dan dat ik het deed voor m'n plezier. Maar ik wil de pret niet bederven dus -> :X

Het leukste stuk (vond ik dan) komt in elk geval nog! Een stuk met veel herkenbaarheid "ooh dit moet DAT voorstellen" etc :)

Voordeel is dat ik nu wel ervaringsgewijs heb ondervonden wát ik nou precies zo leuk vind aan Lego: de vele kleurtjes, de vele soorten steentjes, het bouwen van iets waarvan je nog niet precies weet wat het gaat worden.

Was een dure les dat wel :+

[ Voor 7% gewijzigd door davidov op 10-06-2025 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerio
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-06 23:51
20:41 lijkt de Adventure in Transylvania het hardst te gaan en zal morgen wel op zijn denk ik, de Wild West Train van series 4 was nooit uitverkocht geweest de Siege en Market uiteraard wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVctPsVfmfHfkoN9TBv4eIbnP5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlI9CPdKIGtUgrLwDCpJxbIT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:13
SomerenV schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:39:
[...]

In dit soort gevallen vind ik dat er wel een oogje dichtgeknepen mag worden. Even een uurtje of twee/drie enthousiast zijn met elkaar. Niks mis mee. Is ook niet alsof dit topic nu ramvol staat met onzin updates over de status van een bestelling.
Het enthousiast zijn is toch niet gebonden aan dit topic specifiek? Dingen als 'website is overbelast', 'ik heb x gekocht' en 'er lijkt wat mis te zijn gegaan met betaling' hoort gewoon niet hier.
Discussiëren over dat een set wel/niet leuk is is wat anders dan die bestelling/betaling updates.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RubjeMazter schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:13:
[...]

Het enthousiast zijn is toch niet gebonden aan dit topic specifiek? Dingen als 'website is overbelast', 'ik heb x gekocht' en 'er lijkt wat mis te zijn gegaan met betaling' hoort gewoon niet hier.
Discussiëren over dat een set wel/niet leuk is is wat anders dan die bestelling/betaling updates.
Er zijn letterlijk maar een handjevol posts van mensen die zeggen dat er iets niet klopt of niet meer dan een regel aan tekst posten.

Ik blijf erbij dat tijdens de launch van iets als BDP er best wel even wat slowchat mag zijn die normaal in een ander topic hoort. Zoals ik zei, samen even lekker hyped zijn. Maar goed, als jij van mening bent dat het anders moet dan is het wellicht verstand een report te doen. Op de manier hoe het nu gaat is dit onderhand meer 'vervuiling' dan de posts waar jij over valt :+
gielie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:47:
[...]

Zakje 2 is klaar en ik begrijp wat je bedoel met “meer herhaling” 6x de poot, pfff. Hoop dat de build later wat leuker wordt.
[Afbeelding][Afbeelding]

Op naar zakje 3.
Er is best veel herhaling, maar daar ontkom je bij zo'n grote set bijna niet aan. Gelukkig ook veel leuke bouw momenten die een hoop goedmaken. Ik vond (en vind) het echt een enorm toffe set, maar deze set is ook de reden geweest dat ik gestopt ben met grote sets. Gedoe met het kwijt kunnen, en als je zoiets afbreekt dan is de kans dat je hem nogmaals gaat bouwen echt heel klein. Met genummerde zakjes ben je al enorm veel tijd kwijt, laat staan met alles op de grote hoop. Of je moet hem afbreken in de omgekeerde volgorde en alles weer in de juiste zakjes doen, maar dat doe ik mn ergste vijand nog niet aan :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gielie
En de eerste bricklink scalpers zijn al op mp gesignaleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZotyul8TuFXwZ7FWoW0gbd1Yg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJUVfeDcknGdUMNkWEVh7rvI.jpg?f=fotoalbum_large
Hopelijk is de oplage hoog.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
SomerenV schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:25:
[...]
Ik blijf erbij dat tijdens de launch van iets als BDP er best wel even wat slowchat mag zijn die normaal in een ander topic hoort. Zoals ik zei, samen even lekker hyped zijn. Maar goed, als jij van mening bent dat het anders moet dan is het wellicht verstand een report te doen. Op de manier hoe het nu gaat is dit onderhand meer 'vervuiling' dan de posts waar jij over valt :+
Maar waarom kan je dan niet hyped zijn in het topic waar het hoort? Ik snap die logica niet helemaal. Het is inderdaad maar iets dat een halve dag of een dag een "probleem" is in dit topic (en niet alleen met BDP sets, maar ook normale "grote releases" van sets), maar vermoeiend is het wel.

Een topic report aanmaken is leuk, maar moderators hebben ook wel wat meer te doen en vaak genoeg een melding gemaakt die dan een dag of soms zelfs twee dagen later wat mee wordt gedaan. Dit is geen kritiek richting de mods, ik ga ook niet verwachten dat ze bij voorbaat allerlei Lego releases bij gaan houden en hier bijvoorbeeld in dit geval al preventief om 16:30u klaar zitten om alle posts te nuken die in het andere topic zouden moeten staan. Dus in een normaal scenario van dit probleem die een halve dag duurt gemiddeld, is de uiteindelijke terechte moderatie nogal mosterd na de maaltijd en bij de volgende release begint het weer van voor af aan met mensen die de topic warning (weer) niet kunnen lezen en per se in dit topic "hyped willen doen".

Dus ja, heel vaak gedaan, maar ik maak er geen report meer voor aan en voor het eerst deed ik misschien vandaag zelfs wel aan mee aan dit soort bestelupdate posts (ligt er maar aan hoe je me posts bekijkt, mag een mod of jullie over oordelen) en dus gedoog ik het, omdat het toch continu weer terug komt en ik dus wel die release data weet en dus weet wanneer ik dit topic een dag of 2 moet negeren of er doorheen moet scrollen.

En we hebben nog even te gaan voordat deze topic vervuiling in de buurt komt van de gemiddelde bestelupdate vervuiling in dit topic van 2-3 pagina's per release ;)

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 10-06-2025 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@AppieNL Ik heb ik wat van jou gezien over BDP5 (zoals je zelf ook al aangeeft), dus een beetje hypocriet is je reactie wel. Het is iets wat letterlijk 2 a 3 uur speelt en nog geen 2 pagina's vult. Je kunt wel overal wat van vinden maar daar wordt de wereld ook niet perse leuker van ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 10-06-2025 21:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

RubjeMazter schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:30:

Ik moet zeggen dat t er niet gezelliger op word als er direct dit soort opmerkingen komen.

Anyway, zin in de bouw van The Thieves of Tortuga, dat gaat een mooie opstelling worden met de rest van de piratensets _/-\o_

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
SomerenV schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:49:
@AppieNL Ik heb ik wat van jou gezien over BDP5 (zoals je zelf ook al aangeeft), dus een beetje hypocriet is je reactie wel. Het is iets wat letterlijk 2 a 3 uur speelt en nog geen 2 pagina's vult. Je kunt wel overal wat van vinden maar daar wordt de wereld ook niet perse leuker van ;)
Het klopt dat het vandaag 2-3 uur is en nog geen 2 pagina's, ik heb het over gemiddeld van de afgelopen keren dat het gebeurd is. En daarbij tel ik ook de pagina aan webshop/bestelling vragen de dag/uren voor de release (ofwel de "pre-hype"?) En ik snap dat je me vandaag hypocriet vindt, zoals ik zei, ik gedoog het sinds deze keer, dus als mijn replies zo zouden worden gelezen, was dat vanuit het oogpunt: "if you can't beat them, join them" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:49

Amphiebietje

In de blubber

_Dune_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:29:
[...]

Ja, in princip wel... echter dan hoop ik voor je dat er een punt bij jou in de buurt zit met fatsoenlijke openingstijden. Ik moet letterlijk naar één van de omliggende dorpen, omdat bij mij in de stad maar één punt zit met openingstijden van 10:00 tot 13:00 en van 13:00 tot 17:00 en op de zaterdag gesloten... Ik wordt heel blij als Lego eindelijk eens een andere transporteur kiest.
Het lijkt er op dat er twee punten bij mij in de buurt zitten met redelijke openingstijden, behalve dat de enige reviews die ze hebben slaan op de winkel die op hetzelfde adres gevestigd is (eentje is een stomerij, de ander een dierenwinkel).
Mijn laatste ervaring met DPD was toen ze een pakket met DVD's door mijn brievenbus propten (resultaat: pakket kon opnieuw worden gestuurd met een andere dienst) i.p.v. aan te bellen, dus dan heb ik liever dat het bij een pakketpunt wordt afgeleverd dan dat de bezorger met een kulverhaal komt aanzetten voor hun broddelwerk...

Nou ja, morgen eerst kijken of ze mijn gewenste onderdelen toevallig bij de Lego Store in de PaB-wall hebben, en pas als dat niet zo is bij Lego bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

AppieNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:59:
[...]

Het klopt dat het vandaag 2-3 uur is en nog geen 2 pagina's, ik heb het over gemiddeld van de afgelopen keren dat het gebeurd is. En daarbij tel ik ook de pagina aan webshop/bestelling vragen de dag/uren voor de release (ofwel de "pre-hype"?)
Ik kan me er oprecht niet druk over maken als mensen enthousiast worden van een nieuwe set en hier dan wat melden over hun bestelling ofzo. Daar scroll ik wel voorbij. Komt denk ik ook vooral omdat we hier nou ook weer niet zóveel actieve users hebben, dus om dat dan vervolgens op te gaan splitsen... Tenzij het natuurlijk echt om specifieke bestelling-zaken gaan en het niet perse iets met LEGO-setjes te maken heeft. Maar zoals ik zei, in het geval van BDP of grote releases moet een beetje (pre-)hype hier ook wel kunnen. Soort mini-LEGO-releaseparty in hét LEGO-topic op Tweakers *O*
En ik snap dat je me vandaag hypocriet vindt, zoals ik zei, ik gedoog het sinds deze keer, dus als mijn replies zo zouden worden gelezen, was dat vanuit het oogpunt: "if you can't beat them, join them" ;)
Heb je wel 's bij de bouwsteentjes-buren gekeken? O-) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Prosac schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:56:
[...]

Vorige sets duurde het ook een paar dagen. Volgens mij kon je er rustig nog een dagje over nadenken. Sinds de productie hoeveelheden opgehoogd zijn gaat het niet zo snel. Ook de doorverkoopwaarde op marktplaats is gekelderd dankzij de verhoogde productie. _O_
Hoeveel sets worden er nu gemaakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
SomerenV schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:51:
[...]

Ik kan me er oprecht niet druk over maken als mensen enthousiast worden van een nieuwe set en hier dan wat melden over hun bestelling ofzo. Daar scroll ik wel voorbij.
Ik normaal ook niet, ik ken ook forums buiten Tweakers waar rustig pagina's lang een topic compleet offtopic gaat om vervolgens geheel natuurlijk weer terug on topic te komen zonder ingrijpen van een mod. Tweakers in mijn ervaring is wat strikter hierin, topic=topic, dat is hun keuze en hun goed recht en dat respecteer ik dan en probeer ik me in de basis dus ook aan te houden, maar als zij dit gedogen (wat ze in principe niet doen), zit ik daar ook niet mee, zoals je zegt, gewoon doorscrollen als het jeukt :) (of meedoen }))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerio
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-06 23:51
@AppieNL Hebben gij ook nog iets besteld? Zo ja wat en zo niet waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
SomerenV schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:51:

Heb je wel 's bij de bouwsteentjes-buren gekeken? O-) :7
Zeker, maar daarvoor is mijn mantra meer: "if you can't beat it, MOC it with Lego" ;)

@Beerio
Dat is offtopic :P
offtopic:
Tortuga en Antiek winkel

[ Voor 13% gewijzigd door AppieNL op 10-06-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 20:46
Hebben ze het limiet verhoogd? Deze was bijna uitverkocht, staat nu ineens op 3/4e.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7qqFsHX-aDC25k0J_MlBH7-G8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxUQ2QYUSj2RUqQpy9c0jSkA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AppieNL
Voor de mensen die het nieuwe kekke Technic wheel loadertje (42209) hebben of gaan kopen, ik heb misschien een leuke fix voor het model. Het is op zich een fix voor een klein (enige?) minpuntje van het model, maar als je de arm van omhoog naar omlaag doet waarbij je tilt LA op maximale uitslag staat, moet je halverwege de tilt van de bak aanpassen anders kan die niet verder naar beneden. En van beneden naar boven moet je dus je 3/5 uitgedraaide tilt LA verder uitdraaien anders verlies je lading. Dit is geen drama voor een manual model zoals dit, want je hebt het snel genoeg door bij het draaien of het je tegenwerkt of dat je lading verliest, maar toch wilde ik proberen dit te verbeteren, vooral met het oog op mijn poging (WIP) om deze set te motoriseren is het handig als ik elke functie gewoon vol gas kan zonder de andere halverwege te moeten gebruiken.

De fix kost eigenlijk maar 4 (gangbare) extra parts tov de set.
  • Een 8L of 9L axle
  • Een 3L frictionless pin zonder opstaand randje na 1L
  • 2x Liftarm 2x4
De 2 halve bushes zijn hergebruikt uit onderdelen die ik heb weggehaald.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54581089301_6a85cd97b2_b.jpg20250611_011409 by Appie NL, on Flickr

De range of motion is nagenoeg identiek aan het origineel, de bak is bovenin net ietsje minder recht dan het origineel, maar daarvoor krijg je dan wel terug dat je niet halverwege de lift de tilt LA hoeft aan te passen. Het verschil:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54581244744_f98679da5f_b.jpg20250611_005602 by Appie NL, on Flickr
Helemaal onderin krijg je uiteindelijk wel wat weerstand van de lift LA's (2mm voordat ze helemaal ingedraaid zijn), hetzelfde eigenlijk als bij het origineel. Aangezien die weerstand komt op de ideale hoogte dat de bak vlak op de grond kan, vind ik dat niet zo'n probleem. De 2x4 liftarms in het midden plaatsen is misschien een dingetje. Als ze niet goed zitten kunnen ze een beetje klemmen op de schuine liftarms voorop waar de bucket aan vast zit. Deze liftarms kan je op zich ook aan de buitenkant plaatsen van waar ze nu zitten zoals in de mod van Jundis op Eurobricks
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fzqPWDwG/DSC-0264.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:30
Ruud.k schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 00:00:
Hebben ze het limiet verhoogd? Deze was bijna uitverkocht, staat nu ineens op 3/4e.

[Afbeelding]
Ja, Transylvania is verhoogd naar 50.000, Tortuga naar 40.000 en Popcorn is verlaagd naar 30.000. Iemand had de html geïnspecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03:08
D. Ninjai schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 04:13:
[...]

Ja, Transylvania is verhoogd naar 50.000, Tortuga naar 40.000 en Popcorn is verlaagd naar 30.000. Iemand had de html geïnspecteerd.
Is dit een kwestie van; we verhogen het limiet, want dan kunnen meer mensen het kopen & we verlagen het limiet, pas op met FOMO dat het niet uitverkocht word en koop snel! (?)

Waarom zijn de limieten dynamisch?

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 16:02
Tijll schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 04:49:
[...]
Waarom zijn de limieten dynamisch?
Winstoptimalisatie.

Zullen vast een paar mensen op Lego HQ bezig zijn geweest met het finetunen van de oplageaantallen.
En hierbij ook verschillende scenario's hebben uitgewerkt voor "wat als".

Die op MP moet toch een oplichter zijn? Die sets worden toch pas over een paar maanden geleverd dus wat wil je verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 08:39

Wailing_Banshee

You're Next

Vond het niet zo heel erg want ik was het gistermiddag helemaal vergeten :D Dus ik kon vanmorgen de popcorn wagen gewoon nog bestellen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-06 23:13
Holzschuh schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:24:
[...]
Winstoptimalisatie.

Zullen vast een paar mensen op Lego HQ bezig zijn geweest met het finetunen van de oplageaantallen.
En hierbij ook verschillende scenario's hebben uitgewerkt voor "wat als".

Die op MP moet toch een oplichter zijn? Die sets worden toch pas over een paar maanden geleverd dus wat wil je verkopen.
Daar zullen ze op HQ zeker mee bezig zijn gehouden, en vermoedelijk is dat ook de reden dat ze geen aantallen hebben genoemd in de aankondiging dat er verruimde productie capaciteit was georganiseerd.

Ik ben zoals ik al eerder zij wel benieuwd naar hoe ze om gaan met die productieaantallen in combinatie met de USA import-/export-heffingen (die andere landen hebben ingesteld).
Dit zou volgens mij de eerste BL-serie zijn waar ze er rekening mee (kunnen) houden.

Waarom zou die MP advertentie een 'oplichter' (in de klassieke betekenis) zijn? Zolang er in de advertentie staat dat het pas artikel pas over 6 maanden wordt geleverd (of iets van "zodra Lego BLs5 begint uit te leveren").... is er (wettelijk gezien) niets aan de hand.
Of het nette praktijk is, is wat anders.
En ik denk dat het feit dat de limiet van 30-40-50k is verschoven hem/haar heeft verrast. Je zet die advertentie niet online met een 60e mark-up voordat ze uitverkocht zijn, lijkt me?
Edit: uiteraard is het wel een 'oplichter' in de zin van dat ze 60e mark-up vragen terwijl het op de reguliere site nog verkrijgbaar is (+~17e aan insiderpoints).

Ik was vanochtend in elk geval verrast om te zien dat er nog geen set was uitverkocht, tot ik het bericht van @D. Ninjai zag.
Mooi dat @AppieNL die printscreen van die limieten had gemaakt, daarmee kon je mooi vergelijken en zie je dat alles inderdaad is opgeschoven.

[ Voor 12% gewijzigd door Stappieterug op 11-06-2025 08:33 ]

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielie
Ik ben zelf eigenlijk wel klaar met de bricklink berichten maar, het feit dat er een balkje loopt en doet vermoeden dat iets bijna uitverkocht is en dan als het bijna zover is wordt het balkje groter, er zijn meer sets beschikbaar. Valt dit niet onder oneerlijke handelspraktijken? Pretenderen dat er schaarste is die er helemaal niet is, blijkt achteraf. Ik wil geen enorme discussie laten oplaaien maar vroeg het mij gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Stappieterug schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:27:
[...]
Edit: uiteraard is het wel een 'oplichter' in de zin van dat ze 60e mark-up vragen terwijl het op de reguliere site nog verkrijgbaar is (+~17e aan insiderpoints).
Dat maakt iemand toch geen oplichter? Dat maakt de koper vooral onoplettend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

gielie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:56:
Ik ben zelf eigenlijk wel klaar met de bricklink berichten maar, het feit dat er een balkje loopt en doet vermoeden dat iets bijna uitverkocht is en dan als het bijna zover is wordt het balkje groter, er zijn meer sets beschikbaar. Valt dit niet onder oneerlijke handelspraktijken? Pretenderen dat er schaarste is die er helemaal niet is, blijkt achteraf. Ik wil geen enorme discussie laten oplaaien maar vroeg het mij gewoon af.
Volgens mij zijn ketens als Shein daar wel 's op aangesproken, maar toch zit het hier denk ik iets anders. Vaak zie je een bericht als 'bestel binnen 24 uur en ontvang X procent korting!' of 'nu voor X euro, op = op'. In het geval van Bricklink staat de prijs vast en je ziet of en ongeveer hoeveel voorraad er nog is. Ja, er is een timer, maar die is voor de duur van twee weken en daarna is het ook klaar. Bij andere ketens is het daarna vaak niet klaar en begint het vrolijk opnieuw :+

Het zou misschien netter zijn als er ook daadwerkelijk getallen bij staan, maar ik denk dat dat mogelijk averechts kan werken. Een aflopend cijfertje triggert waarschijnlijk eerder mensen te kopen dan een oplopend balkje. En er is natuurlijk wel iets van schaarste. BDP kent een gelimiteerde oplage, alleen hebben ze dat nu wat op weten te rekken om wat voor reden dan ook. Normaal gebeurt dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:19
cracking cloud schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:10:
Heb de antique shop kunnen scoren. Heb denk ik een zwak voor Lego huisjes :)

Die popcorn kraam is ook wel heel cute.
Eens..

beide dan ook maar besteld :+

Ik vind die BDP wel steeds gaver worden. Gelukkig iets minder kasteel sets en meer variatie. Van de volgende serie kijk ik enorm uit naar de goudmijn.

Ook zeer benieuwd welke sets er de 14e aangekondigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:42

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Iemand enig idee wanneer er weer dubbele punten komen ? Zou ergens in Juni ook weer zijn

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

JBplap schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:44:
[...]

Ga je de instructies ook beschikbaar maken?
Partner zou hier wel heel blij van worden, om bij de mushroom village sets te zetten.
Ik heb de standbeelden net even door Bricklink gehaald om te kijken wat de initiële prijs is en uh... :') 120 euro. Er zitten een paar onderdelen in die nogal prijzen zijn, en helaas net de onderdelen die het standbeeld vormen. Dat moet je niet willen, tenzij je toevallig net die onderdelen hebt liggen. Dus heb ik besloten zelf wat in elkaar te gaan knutselen. Iets dat qua stijl en kleur ook iets meer in lijn ligt met de BDP-sets van Jonas. Geen idee nog hoe, maar dat komt wel goed. Maar die kan ik dan wél gewoon delen :D

To be continued...

Edit: ik heb even zitten spelen en er is nog genoeg te doen, maar dit is wat ik nu heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbaIjcIszzZqqHXHKHt4UOItF7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KtG5rMopwM2QlYU6jP9YJU4m.png?f=fotoalbum_large

Geen houten standbeelden (helaas) omdat dat best een tricky kleur is, maar ik denk dat dit ook wel vet kan worden.

[ Voor 24% gewijzigd door SomerenV op 11-06-2025 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:11

JoeZuCK

_Fonz > all.

gielie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:56:
Je moet die Bricklink setjes ook eigenlijk niet meer kopen (zeg niet dat jij het doet, maar meer in het algemeen) om er megawinsten uit te halen. In de tijd van 5000 of 10000 sets had het nog iets kunnen opleveren. Nu allang niet meer. En al helemaal niet als je ziet dat zelfs bij deze oplagen het niet binnen 2 dagen is uitverkocht.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:49
JoeZuCK schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Je moet die Bricklink setjes ook eigenlijk niet meer kopen (zeg niet dat jij het doet, maar meer in het algemeen) om er megawinsten uit te halen. In de tijd van 5000 of 10000 sets had het nog iets kunnen opleveren. Nu allang niet meer. En al helemaal niet als je ziet dat zelfs bij deze oplagen het niet binnen 2 dagen is uitverkocht.
Je moet eigenlijk sowieso geen LEGO kopen om er megawinsten uit te halen. Ik gun dat soort kopers verlies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:04
Lennnn schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:46:
[...]

Je moet eigenlijk sowieso geen LEGO kopen om er megawinsten uit te halen. Ik gun dat soort kopers verlies.
Ok, ok, maar 2e hands wel omdat je er geen plek meer voor hebt? :>
Grapje natuurlijk, maar zeker wel een punt. Vind het met alles jammer dat je fomo aan schiet wanneer iets als pre-order klaar staat en het dan nog voor je neus wordt weggekaapt door mensen die het alleen kopen om te verkopen.

Denk dat met die Bricklink sets, ze veel te groot en eigenlijk ook veel te duur worden. Hierdoor laten mensen het wel gaan. Denk ook eigenlijk dat ze qua volledig eigen stijl ook niet ergens anders bij passen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:49

Amphiebietje

In de blubber

Na wat probeersels heb ik een layout van 1,6 x 1,6 m bedacht voor mijn oude Monorail (+ beide uitbreidingssets). Ik blijk afdoende oude wegenplaten te hebben voor een layout die ongeveer even groot is, dus heb bedacht dat ik een Lego stad ga bouwen (mix van City/vliegveld/Classic Space/Blacktron), waar de monorail dubbelhoog bovenop de gebouwen komt te liggen 8) . Ik moet alleen nog een plek vinden om dat permanent neer te leggen.

Maar een stad betekent gebouwen, en laat ik daar nu weinig voor hebben (behalve Basic huisjes).

Dus vandaag een eerste doosje met onderdelen gevuld in de Lego Store. Er past nog best veel in zo'n doosje van 20 euro. Ik heb niet alles gevonden dat ik nodig heb, maar genoeg om de basis van een supermarkt te bouwen (er moet nog een flat van minimaal twee verdiepingen bovenop komen).
Als ik genoeg letterblokjes kan vinden, ga ik hem "Advanced Basic Supplies" noemen - oftewel "ABS". :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gielie
Vandaag tussen de bedrijven door toch nog even wat kunnen bouwen. Het begint wat leuker te worden en er komen wat herkenbare compartimenten in. Ben alleen 1 van de 2 porgs kwijt geraakt tijdens het bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac1d0h5Lx4e1_64I5MbV4P2QqUw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xWy9j05E8Y0c1OGgFpNNlQD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y13L65A2zsq51SCOlMD9BJItvb8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DXgoVZ8BPjnf0buYgYHphmk.jpg?f=fotoalbum_tile

Op naar zakje 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:28
Gim schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:31:
[...]

Waarom kijk je niet eens op Rebrickable voor alternatieve builds van sets die je hebt? Kost je hooguit wat geld voor instructies, maar wellicht zitten daar wat uitdagende MOCs tussen. Kost je dan maar weinig extra en je hebt niet nog meer plek nodig.
Zal ik nog eens naar kijken. Ik heb 1 keer eerder een grote set uit elkaar gehaald, het grote HP Hogwarts, en dat vond ik een ontzettende klote klus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Amphiebietje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:08:
Na wat probeersels heb ik een layout van 1,6 x 1,6 m bedacht voor mijn oude Monorail (+ beide uitbreidingssets). Ik blijk afdoende oude wegenplaten te hebben voor een layout die ongeveer even groot is, dus heb bedacht dat ik een Lego stad ga bouwen (mix van City/vliegveld/Classic Space/Blacktron), waar de monorail dubbelhoog bovenop de gebouwen komt te liggen 8) . Ik moet alleen nog een plek vinden om dat permanent neer te leggen.

Maar een stad betekent gebouwen, en laat ik daar nu weinig voor hebben (behalve Basic huisjes).

Dus vandaag een eerste doosje met onderdelen gevuld in de Lego Store. Er past nog best veel in zo'n doosje van 20 euro. Ik heb niet alles gevonden dat ik nodig heb, maar genoeg om de basis van een supermarkt te bouwen (er moet nog een flat van minimaal twee verdiepingen bovenop komen).
Als ik genoeg letterblokjes kan vinden, ga ik hem "Advanced Basic Supplies" noemen - oftewel "ABS". :)
Leuk bedacht, benieuwd naar het resultaat :)
Hou er wel rekening mee dat die monorail rails net niet lekker uitkomen qua plek waar ze steun nodig hebben irt de wegen platen. Dus kan zijn dat je een gebouw als steun moet gebruiken. Maar dat merk je vanzelf :)

Vind het nog altijd jammer dat ze geen overwegen hebben gemaakt voor die monorail.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

key

Mijn PaB bestelling binnen. 1 missend steentje. 2 steentjes en 1 torso flink bekrast. 1 ervan zelfs stukjes uit de zijkant.
Morgen maar even contact opnemen met lego.

Op de gok wat helmen besteld. 1 donkerblauwe komt goed overeen met de donkere space fig.
De moderne motorhelm, helaas niet de oldschool space helm. Alsnog een verbetering.

Van het weekend eens beginnen met de 1966 batmobile op speed Champions formaat.

[ Voor 10% gewijzigd door key op 11-06-2025 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Orangelights23 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:19:
[...]

Zal ik nog eens naar kijken. Ik heb 1 keer eerder een grote set uit elkaar gehaald, het grote HP Hogwarts, en dat vond ik een ontzettende klote klus :P
Je wil juist graag de grote sets bouwen vanwege de moeilijkheidsgraad, maar je hebt geen plek en je houdt er niet van om ze af te breken....

Een andere tip is simpeler: verkoop de sets weer. Dan heb je de uitdaging van de bouw gehad, je hoeft ze niet perse af te breken, je houdt ruimte over en het kost je minder geld.

Alleen lastig als je de sets niet wil verkopen omdat je ze wil displayen, maar anders zul je toch wel iets moeten... Groter huis, niks meer kopen of toch maar afbreken... Of complexiteit en/of leuke bouwtechnieken in kleinere sets zoeken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 11-06-2025 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:28
Gim schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:11:
[...]

Je wil juist graag de grote sets bouwen vanwege de moeilijkheidsgraad, maar je hebt geen plek en je houdt er niet van om ze af te breken....

Een andere tip is simpeler: verkoop de sets weer. Dan heb je de uitdaging van de bouw gehad, je hoeft ze niet perse af te breken, je houdt ruimte over en het kost je minder geld.

Alleen lastig als je de sets niet wil verkopen omdat je ze wil displayen, maar anders zul je toch wel iets moeten... Groter huis, niks meer kopen of toch maar afbreken... Of complexiteit en/of leuke bouwtechnieken in kleinere sets zoeken ;)
Ik weet niet waarom je denkt dat ik niet genoeg plek heb, maar dat is zeker niet het probleem. Sterker nog, wij hebben een kamer dat vol staat met Lego-spul (zowel mijn vrouw, kinderen als mijzelf) :P Het gaat juist om de beperkte tijd om ze af te breken en wil de huidige sets laten staan.

Ik heb de oplossing al gevonden: ik heb gisteravond een aantal sets opnieuw gekocht en wat beschrijvingen op Rebrickable inclusief missende stenen. Mooie uitgave van 2K op de woensdagavond, kan ik er weer tegen aan komende maanden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik dacht dat gebrek aan ruimte een issue werd vanwege je eerdere opmerking ;)
Orangelights23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:10:
Nu staat mijn huis helemaal vol met Lego en heb ik weinig plek om nog meer grote sets te plaatsen.
Hoe dan ook, goed dat je een oplossing hebt :)
Orangelights23 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:33:
Ik weet niet waarom je denkt dat ik niet genoeg plek heb, maar dat is zeker niet het probleem.

[...]

Ik heb de oplossing al gevonden: ik heb gisteravond een aantal sets opnieuw gekocht

[ Voor 64% gewijzigd door Gim op 12-06-2025 07:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

key

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrpoOdoKIGoZ85AWobh3lZOdDBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5WHBfx44yel2xbuSljsDS5E.jpg?f=fotoalbum_large
De nieuwe, tijdelijke helm voor de donkerblauwe minifigs. Nu afwachten tot de oude space helmen beschikbaar komen in PaB

Nieuwe futuron en blackton (met bedrukte achterkant) figs ook binnen

[ Voor 6% gewijzigd door key op 12-06-2025 09:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de standaard van de McLaren MP4/4 gepimped. Nu die van de Williams FW14b nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7FhrF6lg6NYEfry3wPN8G-m1J0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RyUjLjaWSbFWvw8Kwm8szyhT.jpg?f=user_large

/Edit: omg, de nieuwe Lego Icons ac cobra is echt cool. Beter dan de moc van firas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_XfpwMmRjgt20NbvO5EqNPUvdU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cFXXwCrfv69sWNNP88kbUVWj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt8a933e3230c8710d/10357_Prod_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=792&height=792&dpr=3
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt16bc66b94cd3ccfa/10357_WEB_SEC01_NOBG_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=792&height=792&dpr=3
Beetje jammer van de kleur, maar wel fijn dat de prijs niet verder verhoogd is.

[ Voor 61% gewijzigd door zonoskar op 12-06-2025 15:50 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:26:
Ik heb de standaard van de McLaren MP4/4 gepimped. Nu die can de Williams nog.

[Afbeelding]

/Edit: omg, de nieuwe Lego Icons ac cobra is echt cool. Beter dan de moc van firas.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beetje jammer van de kleur, maar wel fijn dat de prijs niet verder verhoogd is.
Wat mag het kosten, nog steeds de €160 die gelekt was?

Want dat is hij totaal niet waard. Er is geen eens een optie voor een hardtop, ook zijn de velgen gewoon grijs i.p.v. een metallic look zoals de Mustang.

Ik koop hem maar, maar dan wel bij een heftige prijs daling. Daarnaast zullen modders er wel flink mee aan de haal gaan om heb beter te maken zoals de Countach. Dus tot die tijd bouw ik heb toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

TheDeeGee schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Wat mag het kosten, nog steeds de €160 die gelekt was?

Want dat is hij totaal niet waard. Er is geen eens een optie voor een hardtop, ook zijn de velgen gewoon grijs i.p.v. een metallic look zoals de Mustang.

Ik koop hem maar, maar dan wel bij een heftige prijs daling. Daarnaast zullen modders er wel flink mee aan de haal gaan om heb beter te maken zoals de Countach. Dus tot die tijd bouw ik heb toch niet.
Hij staat al op lego.nl voor 150 euro voor 1240 onderdelen. Geen superdeal, maar ook niet slecht. Gelukkig zijn de side-pipes wel metallic of iig pearl grijs.

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 12-06-2025 15:53 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Als toevoeging op Zonoskar's post: Brickset artikel over de Cobra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:52:
[...]

Hij staat al op lego.nl voor 150 euro voor 1240 onderdelen. Geen superdeal, maar ook niet slecht. Gelukkig zijn de side-pipes wel metallic of iig pearl grijs.
€120 zie ik nog wel zitten, alles erboven is te veel.

De blauwe prints gaan ook niet best zijn, die waren bij de Mustany ook allemaal scheef. Die heb ik allemaal vervangen met donker blauwe onderdelen.

[ Voor 18% gewijzigd door TheDeeGee op 12-06-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap