Een discussie over verschillen met een ander legitiem merk moet wat mij betreft gewoon kunnen. Het is niet alsof de sets hier uitgebreid besproken worden. Ik blijf het bijzonder kinderachtig vinden dat sommigen LEGO behandelen als een soort walled garden waarbij werkelijk alles off limits is. Er mag best wel iets van een grijs gebied zijn, zeker nu er gewoon genoeg legitieme merken zijn die hun eigen draai geven aan de welbekende bouwsteentjes. In het andere topic wordt LEGO er ook wel 's bij gehaald om vergelijkingen te maken, en dat soort vergelijkingen moeten gewoon kunnen vind ik. Alles met mate natuurlijk, maar af en toe vergelijkingen maken op een objectieve manier doet weinig afbreuk aan het topic.AppieNL schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:35:
[...]
Dat een "Lego site" als Bricktastic het over andere soorten stenen heeft op hun pagina doet niks af aan het feit dat dit topic op Tweakers puur bedoeld is voor Lego. En hoort het dus wel in het andere topic.
Technic volg ik zelf niet heel erg, maar ik zie inderdaad wel vooral merkwagens en (merk) constructievoertuigen voorbij komen. Zonde. De Space-sets heb ik hier alle drie staanAppieNL schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:44:
[...]
Buiten Technic dat nu alleen maar IP lijkt (zowaar wat Space sets die een uitzondering lijken op de regel tegenwoordig), krijg ik een beetje het idee dat je AFOL sets vergelijkt met sets bedoeld voor kinderen. Natuurlijk kunnen kinderen ook AFOL sets bouwen, maar City, toch wel "het" kinderthema van oudsher, zit nu in een hele goede flow met mooie, goede sets. Daarnaast zijn Creator sets ook altijd goed voor de verkoop en het stimuleren van de creativiteit. Ninjago lijkt (helaas) wel meer die display kant op te gaan, maar dat lijkt nu nog de minderheid op het gehele thema.
Daarom vind ik het Mushroom House echt enorm tof, en de Mushroom Village gaat er sowieso ook komen. Fantasierijk, relatief eenvoudig qua kleuren en gebruikte onderdelen, onschuldig, blanco qua verhaal of personages, genoeg materiaal om mee te spelen als kind zijnde én het staat tof op de kast ofzo. Versimpel het iets, breidt het uit en je hebt echt een enorm tof chill thema. Die sets omvatten wat mij betreft veel van wat LEGO momenteel mist.
Edit:
Vandaag zelf overigens aan het knutselen geweest in Studio en deze vrachtwagen gemaakt:
:strip_exif()/f/image/Uptse20YbyduWCKPJySfOxK9.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorin kun je twee minifigs kwijt en de klep achter kan open en naar beneden. De kleuren zijn gebaseerd op een echt transportbedrijf, maar dat staat hier verder los van. Heb het gebruikt ter inspiratie en nog niet aangepast
[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 12-05-2025 20:26 ]
:strip_exif()/f/image/pB2TPUaBNjnuiPYnruRdaMZt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hKf9wF9ByZu9XKMVMxVjW3FS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9yGdIO4WyYXuZLzNu9ULkwes.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/P2Rt1ieoBe3EvCgvxWFSPCQ4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SVPcDIug151jLYt8qnY8E7ji.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PRx0WFKsCUzn6ctmnQlQbLCa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/H7npBI3ayj0plwKXnuxA0oXg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LC47vjReQoM25Bg63HxnKFue.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IXPjTa0ZibDtntbsc44LPuag.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EpqQ2nVb5BussZHcwIgitd6H.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IMoeNuwdF5PqRvq9D2f483gS.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/rCykoEHA3cEq5wtbXlpPaosc.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/AV04rX6pDPGPcP7tZyG36K82.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/niyhiaz6FTt9VCMFFlcJ789B.webp?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FxK0JgAvBpOGydw6F3W6D4If.jpg?f=user_large)

:strip_exif()/f/image/3rZqKnOjawO0PINkdhSrDZic.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/8ouQXiCjLhyydD3LKkklyOsA.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DR12NgtaaInNEvaOaMODjdbc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/leuZdQuvSpCQxypXpx4ZXWYb.jpg?f=user_large)

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EfsXdUNgacDMyqMjiiSWotyx.jpg?f=user_large)