Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 112 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:42

SomerenV

It's something!

AppieNL schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:35:
[...]

Dat een "Lego site" als Bricktastic het over andere soorten stenen heeft op hun pagina doet niks af aan het feit dat dit topic op Tweakers puur bedoeld is voor Lego. En hoort het dus wel in het andere topic.
Een discussie over verschillen met een ander legitiem merk moet wat mij betreft gewoon kunnen. Het is niet alsof de sets hier uitgebreid besproken worden. Ik blijf het bijzonder kinderachtig vinden dat sommigen LEGO behandelen als een soort walled garden waarbij werkelijk alles off limits is. Er mag best wel iets van een grijs gebied zijn, zeker nu er gewoon genoeg legitieme merken zijn die hun eigen draai geven aan de welbekende bouwsteentjes. In het andere topic wordt LEGO er ook wel 's bij gehaald om vergelijkingen te maken, en dat soort vergelijkingen moeten gewoon kunnen vind ik. Alles met mate natuurlijk, maar af en toe vergelijkingen maken op een objectieve manier doet weinig afbreuk aan het topic.
AppieNL schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:44:
[...]

Buiten Technic dat nu alleen maar IP lijkt (zowaar wat Space sets die een uitzondering lijken op de regel tegenwoordig), krijg ik een beetje het idee dat je AFOL sets vergelijkt met sets bedoeld voor kinderen. Natuurlijk kunnen kinderen ook AFOL sets bouwen, maar City, toch wel "het" kinderthema van oudsher, zit nu in een hele goede flow met mooie, goede sets. Daarnaast zijn Creator sets ook altijd goed voor de verkoop en het stimuleren van de creativiteit. Ninjago lijkt (helaas) wel meer die display kant op te gaan, maar dat lijkt nu nog de minderheid op het gehele thema.
Technic volg ik zelf niet heel erg, maar ik zie inderdaad wel vooral merkwagens en (merk) constructievoertuigen voorbij komen. Zonde. De Space-sets heb ik hier alle drie staan :+ En ja, ik vergelijk sets bedoeld voor kinderen met sets bedoeld voor AFOLS. LEGO blijft in mijn beleving primair speelgoed. Nou is City de laatste jaren wel wat verbeterd, dus dat is positief. Gebouwen zijn weer wat meer echt gebouw en niet meer puur een facade. Dreamzz is ook tof, maar vaak qua gebruikte steentjes al een stuk complexer. Een beetje zoals Ninjago, alleen gaat dat nog een stap verder. Creator 3-in-1 heeft z'n charme en ook daar zitten toffe sets tussen, maar je merkt vaak wel dat ze onlogische technieken gebruiken, of meer steentjes dan nodig, omdat het 3 sets in 1 zijn. Verder is het vooral IP... Harry Potter, Star Wars, Animal Crossing, Disney, DC, Fortnite, Lord of the Rings, Jurassic Park/World, Marvel, Minecraft, Super Mario. Ik mis in dat opzicht gewoon het onschuldige van LEGO. De thema's die niet gekoppeld zijn aan een show of game, zonder vooraf bedachte personages, zonder uitgebreide verhaallijnen.

Daarom vind ik het Mushroom House echt enorm tof, en de Mushroom Village gaat er sowieso ook komen. Fantasierijk, relatief eenvoudig qua kleuren en gebruikte onderdelen, onschuldig, blanco qua verhaal of personages, genoeg materiaal om mee te spelen als kind zijnde én het staat tof op de kast ofzo. Versimpel het iets, breidt het uit en je hebt echt een enorm tof chill thema. Die sets omvatten wat mij betreft veel van wat LEGO momenteel mist.

Edit:
Vandaag zelf overigens aan het knutselen geweest in Studio en deze vrachtwagen gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bmtifhQTvNG1gAFdTtm5gZQ2Eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uptse20YbyduWCKPJySfOxK9.jpg?f=fotoalbum_large

Voorin kun je twee minifigs kwijt en de klep achter kan open en naar beneden. De kleuren zijn gebaseerd op een echt transportbedrijf, maar dat staat hier verder los van. Heb het gebruikt ter inspiratie en nog niet aangepast :+

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 12-05-2025 20:26 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
wow, een aankondiging dat er een nieuwe deelnemer is in blokjesland (wat de reden was dat ik het poste, niet zomaar een nieuwe set van bijvoorbeeld cada maar een grote nieuwe deelnemer als mattel, zeg ik er zelfs nog bij) a 3 posts om vervolgens 10 posts over de precieze goede plek te lezen... En deze steekjes zijn ook niet nodig

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 12-05-2025 23:22 ]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:21

L23

42erik schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:42:
wow, een aankondiging dat er een nieuwe deelnemer is in blokjesland (wat de reden was dat ik het poste, niet zomaar een nieuwe set van bijvoorbeeld cada maar een grote nieuwe deelnemer als mattel, zeg ik er zelfs nog bij) a 3 posts om vervolgens 10 posts over de precieze goede plek te lezen... <knip>
Benieuwd of dit bericht straks ook zomaar naar Het kleine 'Bouwsteentjes' topic verplaatst word :P Vaag.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 12-05-2025 23:22 ]

• 42erik
  • Niet online
L23 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:50:
[...]

Benieuwd of dit bericht straks ook zomaar naar het Het kleine 'Bouwsteentjes' topic verplaatst word :P Vaag.
daar verbaas ik me eerlijk gezegd al niet meer over... de ene keer gaat alles naar de andere opeens (waardoor dan je bookmarks kapot zijn... heel handig ook) en de andere keer is het dan weer blijkbaar niet nodig... Ik ben blijkbaar niet slim genoeg om het verschil te doorzien ;)

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
De vrouw wilt de badkuip uit huis omdat niemand in bad zit….

Dat is niet helemaal waar. Af en toe gaat er wat lego in de badkuip :+. Doe af en toe het stof afspuiten met wat water, werkt perfect. Daarna in de badkuip laten drogen. (Doe alleen de stickers gelijk na het afspuiten droogmaken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBbJVCJKQrP9Pa3jfu3gSrfSjUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB2TPUaBNjnuiPYnruRdaMZt.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb de posts van Mattél netjes verplaatst, alleen heb ik hier nog geen feedback gegeven (ik was mobiel). Daar is het meer op zijn plek dan in dit topic en daarom staat het nu daar, dat is alles.
Ik kan mij niet voorstellen dat het zo ernstig is, je post is immers niet verdwenen of verwijderd.

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 12-05-2025 23:23 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Outerspace schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:21:
Ik heb de posts van Mattél netjes verplaatst, alleen heb ik hier nog geen feedback gegeven (ik was mobiel). Daar is het meer op zijn plek dan in dit topic en daarom staat het nu daar, dat is alles.
Ik kan mij niet voorstellen dat het zo ernstig is, je post is immers niet verdwenen of verwijderd.
Alleen staan er nu in het andere topic posts die plots uit de lucht komen vallen. Dat schiet ook niet op.

Maar goed, omdat ik niet over 1 nacht ijs ga:

Ik ben blij met m'n Speed Champions-wagentjes, al merk ik wel dat de laatste paar uitgaves me niet veel doen, los van de F1-lijn. Het is knap wat LEGO voor elkaar krijgt met een beperkt aantal raampjes en wieltjes, maar het beperkt ze in mijn ogen wel echt enorm. Zo zien de Nascar Camaro ZL1, BMW M4 GT3en Ford Mustang Dark Horse er in een aantal opzichten hetzelfde uit qua profiel, wat niet gek is gezien ze dezelfde voorruit gebruiken, dezelfde mudguards, spiegels en de curve naar de achterkant. Bij de Icons-modellen is het beter gedaan, maar ook daar zie je dat LEGO tegen limieten aan loopt. Zo had de McLaren Mp4/4 niet de correcte banden, de Corvette was aan de voorkant te plat en volgens mij was er met de Countach ook iets dat niet helemaal klopte. Voor wagens die toch best wat knaken kunnen kosten vind ik dat wel jammer. Sure, het is en blijft LEGO, en daarmee is niet álles mogelijk, maar een model afleveren dat het net niet is is denk ik ook niet wat je moet willen.

Als ik dan zie wat Mattel/Hot Wheels gaat doen met redelijk vergelijkbare wagentjes oogt dat toch wel interessant. Unieke onderdelen per wagen om de gelijkenis zo goed mogelijk te krijgen, gecombineerd met reguliere op LEGO-lijkende steentjes en banden/velgen die overeenkomen met de echte wagen. De velgen zijn ook nog 's van metaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBF5gPOUzpk66Zc_T9DHPu-ck-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKf9wF9ByZu9XKMVMxVjW3FS.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk zou het me wel tof lijken als LEGO ook iets meer die kant op zou gaan met hun Icons-modellen. Nu krijgen we vooral heel vaak nieuwe kleinere onderdelen erbij, waar ik niet heel erg fan van ben, maar juist grotere unieke onderdelen om waarheidsgetrouwe modellen te kunnen maken van auto's zou ik persoonlijk wel tof vinden. De Icons nog meer display-modellen maken die nog meer kloppen. En dan de Speed Champions terug naar 6 breed, meer gericht op City en speelbaarheid. Speed Champions zijn nu een soort rare hybride die nergens echt in passen. Te groot voor City, te groot voor minifig-scale, maar qua design zijn ze het vaak net niet omdat ze te klein zijn. Dan liever wagentjes die gebaseerd zijn op echte modellen (al hoeft dat niet eens perse) maar wel echt LEGO ademen, en dan voor de grotere modellen een aanpak kiezen die lijkt op wat Mattel nu doet.

@Rene Duurt het drogen op die manier niet heel lang? Het lijkt me dat water best lang blijft zitten in de openingen en kiertjes. En krijg je puur met het eraf spuiten met water ook echt al het stof eraf? Ik gebruik hier meestal zo'n Swiffer-ding wat je op een handvat schuift. Werkt niet perfect maar goed genoeg. Volgens mij kun je het beste zo'n wat grotere hele fijne borstel gebruiken, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 13-05-2025 00:36 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:50

almightyarjen

When does the hurting stop?

SomerenV schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:10:
Persoonlijk zou het me wel tof lijken als LEGO ook iets meer die kant op zou gaan met hun Icons-modellen. Nu krijgen we vooral heel vaak nieuwe kleinere onderdelen erbij, waar ik niet heel erg fan van ben, maar juist grotere unieke onderdelen om waarheidsgetrouwe modellen te kunnen maken van auto's zou ik persoonlijk wel tof vinden.
Oh hell no... Het mooie van Lego is dat je er alles mee kan maken en dat het niet helemaal precies lijkt, dat is juist de charme! Nieuwe kleinere onderdelen zijn goed voor detaillering waardoor je ook aan de waarheidsgetrouwe look kan werken. Grote unieke onderdelen hebben we al genoeg eind jaren '90 en begin 2000 gehad :X

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben het helemaal met Arjen eens, de charme van Lego is dat niet alles met speciale items gemaakt wordt en dat het de kunst is om het zo veel mogelijk op echt te laten lijken. Persoonlijk vind ik al dat er te veel nieuwe gevormde onderdeeltjes zijn.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
SomerenV schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:10:
Persoonlijk zou het me wel tof lijken als LEGO ook iets meer die kant op zou gaan met hun Icons-modellen. Nu krijgen we vooral heel vaak nieuwe kleinere onderdelen erbij, waar ik niet heel erg fan van ben, maar juist grotere unieke onderdelen om waarheidsgetrouwe modellen te kunnen maken van auto's zou ik persoonlijk wel tof vinden.
Alsjeblief niet zeg. Dat is juist geheel het tegendeel van wat Lego moet doen!

Ooit was het idee dat je van Lego-blokjes iets kon bouwen, dat uit elkaar kan halen, en er iets anders van kan maken. Dat het dan niet 100% op het origineel lijkt, wist je vantevoren. Maar juist dat creatieve, was de kracht van Lego. Ein jaren 90 ging dat mis, en kwamen er steeds meer grote vorm-delen, die maar één doel hadden. En dat kostte Lego bijna de kop, want je kon er weinig ander mee, dan die ene set bouwen.

Vergeet ook niet dat Lego bouwstenen zijn, om iets te bouwen. Maar het is geen modelbouw. Wil je dus realisme, kijk dan naar modelbouw (Revell of zo?), maar wil je creativiteit? Dan kijk je naar Lego (en de alternatieven). Kijk bv hoe van een Porsche 911 een Lamborghini Countach kan worden gemaakt... 8)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Nieuwe bouwervaringen.

- Lego 60422 Seaside Harbour with Cargo Ship - De set die je zou willen dat je als kind gehad had. (Zo wat een zin) Speelbare boot, containers, poppetjes, hijskraan, gebouwtje... je kan het nog gaan combineren met een trein en/of vrachtwagen(s). Maar het is echt al supercompleet!
- Lego 77052 K.K.'s Concert at the Plaza - Voor het compleetmaken.
- Lego 77054 Leif's Caravan & Garden Shop - Voor het compleetmaken.
- Lego 60452 Donut Truck - Weer een toffe 5+-set met de kleinste. Makkelijk te bouwen maar geen kinderlijk resultaat.

In progress:
- Lego 21318 Tree House - Herstel vanuit losse onderdelen. Moet vooral nog blad aanbrengen 🥱 (nog steeds)
- Lego 21343 Viking Village - Begonnen te bouwen met de kinderen. Zit op 80% ofzo. Leuke build! Lekker creatieve oplossingen zoals ik ook van de DnD-set en de Lighthouse herken. Alsof externe designers toch andere dingen doen dan de mensen van Lego zelf.
- Lego 40504 A Minifigure Tribute - Nostalgie ten top natuurlijk. M'n eerste upscaled minifig. Ik wil nu ook de "gewone" en kijk uit naar de GWP.

Het scheelt weinig of ik bouw meer dan ik koop! 😱

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:33
almightyarjen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:47:
[...]

Oh hell no... Het mooie van Lego is dat je er alles mee kan maken en dat het niet helemaal precies lijkt, dat is juist de charme! Nieuwe kleinere onderdelen zijn goed voor detaillering waardoor je ook aan de waarheidsgetrouwe look kan werken. Grote unieke onderdelen hebben we al genoeg eind jaren '90 en begin 2000 gehad :X
En was ook 1 van de redenen dat Lego bijna failliet ging in de early 00's, want klanten vonden het niet leuk dat elke set met unieke onderdelen kwam waar ze vervolgens niks mee konden doen om zelf te bouwen, dus Lego gaat daar ook niet naar terug.

Dat SomerenV het oppert terwijl die een paar (verplaatste?) posts terug nog wilde dat er minder "display sets" moeten zijn, want dat stimuleert de creativiteit van de kinderen niet, heeft die er blijkbaar geen probleem mee dat op een andere manier alsnog om zeep te helpen?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@SomerenV lego zelf heeft dat soort onderdelen niet; maar er is een hele (niche) cultuur voor custom parts, prints, metalen onderdelen etc.

zo heb ik trein rails gekocht waarvan de radius kleiner is dan de reguliere spoorblokjes van lego. hierdoor kan mijn treintje op een kleiner oppervlak rijden dan regulier

zie bijv. dit bekend kanaal; https://www.youtube.com/@BrickExperimentChannel
maakt ook veelvuldig gebruik van custom parts (metname metale onderdelen)

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 13-05-2025 11:10 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Beerio
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-08-2025
@beerio : en viel de MOC (was van Rebrickable?) een beetje mee? Althans ik las in de comments of uitleg dat het wel een lastig, complexer karweitje kon zijn. De 42042 is out of the box al een mooie set, maar tof dat er een versie van is gemaakt waarbij ook de grijper op afstand bediend kan worden.
@Gim

Het is geen makkelijke build klopt ervaring met Technic is aan te raden en de comments lezen van de moc https://rebrickable.com/m...42042-meets-8043/#details . De spoel waar het touw op komt die de kraanboom laat bewegen kan er op 2 manieren opwikklen maar maakt wel uit anders gaan de tandwielen kraken. Het bericht van 'rudyy' over het 12T tandwiel zeker opvolgen. De build lijkt erg veel op de '8043 LEGO Technic Graafmachine' een van de beste Technic sets ooit. In de grijparm komen zes zeldzame Lego gewichtjes die lastig te vinden zijn https://rebrickable.com/p...gate-type-2-counterweight daar zou ik eerst achteraan gaan ;) Doordat hij bestuurbaar word is het meteen een heel nieuw apparaat!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:47:
[...]

Precies, de magie van LEGO is juist om zo dichtbij mogelijk te komen zonder speciale onderdelen.

Ik mag hopen de LEGO gewoon LEGO blijft anders kun je net zo goed een schaal model kopen.

• 42erik
  • Niet online
Ik snap vrij weinig van de suggesties van modelbouw en schaalmodel...:/

Dan mis je toch de bouwervaring van Lego, simpel blokjes stapelen...?

• AppieNL
Interessant artikel over wat aanpassingen van 2 kleuren van Lego: het gewoon wit en "Cool Yellow" (Fiat 500 en Van Gogh Zonnebloemen set).

Staat me vaag bij dat iemand hier ooit een foto had van 3 panels die doorschijnend waren en 1 niet? Misschien was eentje dus van de nieuwe lichting? Bij sommige kleuren is het blijkbaar precies andersom, zoals dark red in het artikel. Misschien zullen meer kleuren volgen om de consistentie van de kleur in een set te verbeteren? En wellicht kan het nieuwe wit wat beter tegen verkleuren?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

AppieNL schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:05:
Interessant artikel over wat aanpassingen van 2 kleuren van Lego: het gewoon wit en "Cool Yellow" (Fiat 500 en Van Gogh Zonnebloemen set).

Staat me vaag bij dat iemand hier ooit een foto had van 3 panels die doorschijnend waren en 1 niet? Misschien was eentje dus van de nieuwe lichting? Bij sommige kleuren is het blijkbaar precies andersom, zoals dark red in het artikel. Misschien zullen meer kleuren volgen om de consistentie van de kleur in een set te verbeteren? En wellicht kan het nieuwe wit wat beter tegen verkleuren?
Dat Cool Yellow heb ik al jaren, gewoon zelf gemaakt in de zon :+

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:56:

Als je wil dat de set er zo realistisch mogelijk uit ziet en je het model na 1 keer bouwen in de display kast zet dan snap ik die suggestie wel. Dan kan je beter een schaalmodel kopen of als je graag wil bouwen een modelbouw pakket.

Lego is nou eenmaal nooit 100% trouw aan een echt model en als je dat wel wil dan zijn er dus andere betere opties.

hoi

• SomerenV

SomerenV

It's something!

himlims_ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:11:
@SomerenV lego zelf heeft dat soort onderdelen niet; maar er is een hele (niche) cultuur voor custom parts, prints, metalen onderdelen etc.

zo heb ik trein rails gekocht waarvan de radius kleiner is dan de reguliere spoorblokjes van lego. hierdoor kan mijn treintje op een kleiner oppervlak rijden dan regulier

zie bijv. dit bekend kanaal; https://www.youtube.com/@BrickExperimentChannel
maakt ook veelvuldig gebruik van custom parts (metname metale onderdelen)
Dat van de treinsporen had ik inderdaad al wel eens gezien inderdaad. Tof dat zoiets tegenwoordig kan. Nu nog custom (betaalbare) monorail tracks en een motortje :+
AppieNL schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:13:
[...]

En was ook 1 van de redenen dat Lego bijna failliet ging in de early 00's, want klanten vonden het niet leuk dat elke set met unieke onderdelen kwam waar ze vervolgens niks mee konden doen om zelf te bouwen, dus Lego gaat daar ook niet naar terug.

Dat SomerenV het oppert terwijl die een paar (verplaatste?) posts terug nog wilde dat er minder "display sets" moeten zijn, want dat stimuleert de creativiteit van de kinderen niet, heeft die er blijkbaar geen probleem mee dat op een andere manier alsnog om zeep te helpen?
Het een sluit het ander niet uit ;) Voor de kinder-georiënteerde sets zie ik graag minder unieke (kleine) onderdelen, maar voor modelbouw zou ik unieke grotere onderdelen juist weer minder storend vinden. Al snap ik ook wel goed dat mensen dat absoluut niet willen omdat het niet in de geest van LEGO past. Je kunt automodellen bijvoorbeeld wel naar een veel hoger niveau tillen qua overeenkomsten met het echte model, al helemaal als je ook nog premium materialen in de mix gooit.

Display sets heb ik in principe geen moeite mee, maar in mijn ogen heeft LEGO juist teveel focus op de display sets de laatste jaren terwijl die nog steeds vaak kampen met de limieten van LEGO. Enerzijds is dat de charme, anderzijds is het zonde dat vaak grof betaalt voor iets wat het vervolgens net niet is. Het is niet voor niets dat de aanpassingen voor de McLaren Mp4/4 en de Williams FW44 zo populair zijn.
42erik schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:56:

Als ik kijk naar de foto's van die Hot Wheels sets dan is het nog steeds voornamelijk simpel blokjes stapelen, dus die bouwervaring blijft denk ik wel.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SomerenV schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Dat van de treinsporen had ik inderdaad al wel eens gezien inderdaad. Tof dat zoiets tegenwoordig kan. Nu nog custom (betaalbare) monorail tracks en een motortje :+

deze gezien?

• TheDeeGee
  • Niet online
Na nog wat kleine aanpassingen eindelijk tevreden met alle 3 de F1 auto's :)

De McLaren heeft een wat tweaks aan de achtervleugel gehad, zoals de ronding aan de voorkant en de mixel ball joint (niet op foto te zien) van de tussenvleugen is weg. Ook heeft de cockpit nu schuine slopes aan de zijkant i.p.v. rond, en de spiegels kunnen nu wat gedraaid worden en zijn zwart zoals het hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/on7liHCmBJSNB0S1MxHvZteJp9w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yGdIO4WyYXuZLzNu9ULkwes.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Js3wRJ0DNRoDzvyOGiL5C283NU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2Rt1ieoBe3EvCgvxWFSPCQ4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_EO8xZaSBlvW1rWRAHhvWY5TDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVPcDIug151jLYt8qnY8E7ji.jpg?f=fotoalbum_tile

De Williams heeft ook een kleine aanpassing aan de achtervleugel gehad waardoor de letters Canon better op elkaar aansluiten. En de voorophanging heeft een extra draagarm gehad zoals bij de McLaren en Jordan, hiervoor moest wel de 2x4 tile met sticker wijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfBSf8C9LOnlglbAzrJBLj4Tdpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRx0WFKsCUzn6ctmnQlQbLCa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-EgwaASTHRoav2u82sHz4UaPfk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7npBI3ayj0plwKXnuxA0oXg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zb7ag3ByycMBKpFRs1QiANbyNt4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LC47vjReQoM25Bg63HxnKFue.jpg?f=fotoalbum_tile

De Jordan heeft alleen een kleine aanpassing aan de achtervleugel gehad zodat hij aan de achterkant helemaal wit is (niet op foto te zien).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgIeJaSN5txJ1tyRwilseOdra1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXPjTa0ZibDtntbsc44LPuag.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZuAc3D6RW9p3d98zyjfu77FOdg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpqQ2nVb5BussZHcwIgitd6H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wvrszd8vVFLTbvU9aI603GwcHvY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMoeNuwdF5PqRvq9D2f483gS.jpg?f=fotoalbum_tile

Volgende auto word de Ferrari 643 uit 1991 waar Prost mee reed. Heb alle onderdelen al, wacht alleen nog op de stickers voor de standaard rode variant :)

https://rebrickable.com/m...obrick/f1-91-643/#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59rZO6lqTQSi2zh8gCtv1DQlFHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rCykoEHA3cEq5wtbXlpPaosc.png?f=fotoalbum_large

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:40
10352 Krusty Burger is nu officieel aangekondigd:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/121427_Burger%202.jpg

€ 199,99, verkrijgbaar vanaf juni.

Er komt ook een GWP bij van de woonkamer van de Simpsons:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/121427_Couch%201.jpg

(Simpsons niet inbegrepen :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door Tc99m op 13-05-2025 15:10 ]

scintillating

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:02:

[Afbeelding]

Vraag me af hoe populair 'The Simpsons' binnen NL is.. + gemiste kans voor het hoofdje

Afbeeldingslocatie: https://www.poughkeepsiejournal.com/gcdn/-mm-/e47e8a911db995dd62c2f628a0d9543ec3e7c233/c=0-0-4800-2698/local/-/media/Poughkeepsie/2014/05/02/tv-simpsons-lego.jpg?width=3200&height=1799&fit=crop&format=pjpg&auto=webp

• Tc99m
Millie-ano schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:06:
[...]

Vraag me af hoe populair 'The Simpsons' binnen NL is.. + gemiste kans voor het hoofdje

[Afbeelding]
Is dat uit een aflevering van de Simpsons?

Het ontwerp van de hoofdjes is in eerdere Simpsons-sets en CMF-series ook al gebruikt. Dus ik snap wel dat ze het 'origineel' aanhouden.

scintillating

• AppieNL
SomerenV schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:34:

Het een sluit het ander niet uit ;) Voor de kinder-georiënteerde sets zie ik graag minder unieke (kleine) onderdelen, maar voor modelbouw zou ik unieke grotere onderdelen juist weer minder storend vinden. Al snap ik ook wel goed dat mensen dat absoluut niet willen omdat het niet in de geest van LEGO past.
Alleen sluit bij Lego het 1 dus wel het andere uit imo ;)

Ik snap dat met 18+ sets mensen denken dat Lego ook puur volwassenen wil aanspreken, maar het blijft nou eenmaal wel zo dat Lego wil dat iedereen die sets in theorie zou kunnen bouwen (of kinderen het willen is een tweede, play value etc.). Daarom zijn instructies over de gehele linie van sets voor kinderen tot en met sets voor AFOLs van exact hetzelfde niveau. Over het algemeen klagen AFOL's dat de instructies te simpel zijn, Lego does not give a fuck. Lego's doel is uiteindelijk altijd hun core business: speelgoed voor kinderen. Dus daarom gaat Lego dus ook niet zulke onderdelen maken voor een segment van hun sets ook al zou dat hun core business niet raken. Het is dus denk ik niet zo zeer dat consumenten het niet in de geest vinden passen van Lego (hoewel ik dat zeker beaam), maar Lego zelf ook niet, helemaal niet sinds het fiasco van de early 00's.

Daarnaast durf ik ook wel te stellen dat als Lego zulke grote onderdelen gaat maken, de sets ook duurder worden. Grotere molds hebben het risico dat je een onderdeel compleet kan afschrijven als er een productie fout in zit (of het moet vervangen onder servicekosten als een klant de print niet mooi vindt zitten of een kras heeft). Terwijl je met kleinere onderdelen in het slechtste geval een deel van de productie uit de mold moet afschrijven en bij prints maar een deel opnieuw hoeft te printen of te vervangen vanwege krassen. Ja, andere blokjesmakers doen het goedkoper, maar bieden die dezelfde service? Hanteren die dezelfde marges als Lego of nemen ze genoegen met minder winst? Je noemt de monorails, een onderdeel waarbij het gerucht op een gegeven moment was dat Lego de "mold was kwijtgeraakt", terwijl ze eigenlijk gewoon door hadden dat ze het onderdeel toendertijd te goedkoop verkochten (net zoals Fiber Optics en de Micro Motor). Het enige echt grote onderdeel dat je nu nog ziet op die schaal is de baseplate, een dun schijfje nopjes plastic met een adviesprijs van €8. En ook die zijn ze er al aan het uitwerken (zie de nieuwe wegenplaten).

• Millie-ano
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:15:
[...]

Is dat uit een aflevering van de Simpsons?

Het ontwerp van de hoofdjes in eerdere Simpsons-sets en CMF-series ook al gebruikt. Dus ik snap wel dat ze het 'origineel' aanhouden.
Ja is uit een aflevering. Ik snap het wel, maar vind het wel jammer. Zoals je bij Harry Potter, Jurassic World en vast nog meer IP's vind ik die manier van legofied in de poppetjes leuker en unieker m.b.t. lego.

• 42erik
  • Niet online
SomerenV schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:34:.

Als ik kijk naar de foto's van die Hot Wheels sets dan is het nog steeds voornamelijk simpel blokjes stapelen, dus die bouwervaring blijft denk ik wel.
Je leest mijn post niet goed

• 42erik
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:02:

[Afbeelding]

Er komt ook een GWP bij van de woonkamer van de Simpsons:

[Afbeelding]

(Simpsons niet inbegrepen :+ )
Ik heb niks met die enorme gebouwen die vanaf buiten vooral een rechthoek zijn, maar die gwp is wel heel leuk!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Die GWP vind ik tof, maar de bank is niet breed genoeg voor de Simpsons minifigs. :+
Ze doen er leuke dingen mee, laat hem wel liggen, maar zeker tof om te zien.

• AppieNL
Aangezien de Kwik-E-Mart en het Simpsons huis nu 10 en 11 jaar oud zijn, tijd voor een re-release? Misschien als deze nieuwe set het goed doet?

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

TheDeeGee schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:48:
Na nog wat kleine aanpassingen eindelijk tevreden met alle 3 de F1 auto's :)

De McLaren heeft een wat tweaks aan de achtervleugel gehad, zoals de ronding aan de voorkant en de mixel ball joint (niet op foto te zien) van de tussenvleugen is weg. Ook heeft de cockpit nu schuine slopes aan de zijkant i.p.v. rond, en de spiegels kunnen nu wat gedraaid worden en zijn zwart zoals het hoort.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De Williams heeft ook een kleine aanpassing aan de achtervleugel gehad waardoor de letters Canon better op elkaar aansluiten. En de voorophanging heeft een extra draagarm gehad zoals bij de McLaren en Jordan, hiervoor moest wel de 2x4 tile met sticker wijken.

De Jordan heeft alleen een kleine aanpassing aan de achtervleugel gehad zodat hij aan de achterkant helemaal wit is (niet op foto te zien).

Volgende auto word de Ferrari 643 uit 1991 waar Prost mee reed. Heb alle onderdelen al, wacht alleen nog op de stickers voor de standaard rode variant :)

https://rebrickable.com/m...obrick/f1-91-643/#details

[Afbeelding]
Echt heel tof! _/-\o_

Vind zelf die Ferrari nog wel toffer dan de Jordan. Zat een tijd geleden te kijken naar die moc, maar de prijs van de onderdelen hield me wat tegen. Dat was over de 100 euro (staat me vaag bij)?
En hoe is dat vergeleken met die Ferrari? Ik zie zo snel prijzen van 250+ euro.
Had gehoopt/ verwacht dat rode onderdelen wat minder 'schaars' waren dan die groene van de Jordan...
Oh lekker dan; je zou er maar wat van "op de plank" hebben laten staan om voor een mooi prijsje door te verkopen... :X

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:36
SuBBaSS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:24:
[...]
Oh lekker dan; je zou er maar wat van "op de plank" hebben laten staan om voor een mooi prijsje door te verkopen... :X
Lijkt me een goede reden om dit vaker te doen. Lego is om te bouwen, niet om op te slaan voor latere verkoop :)

[removed]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:21

L23

Why are there extra BDP sets available, and how often does this happen?
The number of available sets is comprised of the limited quantity of cancelled orders and extra sets produced to replace lost and damaged shipments. We can only make these extra sets available when all pre-orders have been fulfilled.

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
If you are located in Europe, any excess BDP sets are sold exclusively through LEGO House in Billund, DK, during Inside Tours and fan tours.

Bovendien zijn de populairste nog steeds uitverkocht, artikel is ook beetje misleidend aangezien het over Mountain Fortress begint, maar die is dus sowieso niet beschikbaar.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

redwing schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:37:
[...]

Lijkt me een goede reden om dit vaker te doen. Lego is om te bouwen, niet om op te slaan voor latere verkoop :)
Niet om die discussie weer op te rakelen maar; mee eens.
Het is ook niet dat dit voor mezelf geldt. Ik kan een ongeopende doos echt niet langer dan een paar dagen laten staan.

Eerlijk is eerlijk: ik zie mezelf van mijn huidige sets ooit nog wel wat verkopen, maar die zijn dan allemaal gebruikt.
Heb bijv. bij mijn 1:8 McLaren P1 alle zakjes bewaard en geprobeerd om ze in omgekeerde volgorde weer in te pakken om zo 'near new' te blijven maar dat was een hele beste klus (die faalde...)

[ Voor 15% gewijzigd door SuBBaSS op 13-05-2025 18:09 ]

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-01 15:30
antonvdijk schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:51:
[...]

If you are located in Europe, any excess BDP sets are sold exclusively through LEGO House in Billund, DK, during Inside Tours and fan tours.

Bovendien zijn de populairste nog steeds uitverkocht, artikel is ook beetje misleidend aangezien het over Mountain Fortress begint, maar die is dus sowieso niet beschikbaar.
Ik heb 1 van mijn Mountain Fortresses geannuleerd nadat de pre-orders waren gesloten.
Er is dus minimaal 1 MF beschikbaar voor aankoop ;)

Verder prima actie dus, het blijft gemaximeerd, maar op iets meer dan 30.000 sets, alleen de cancelled pre-orders en die extra voorraad voor als DPD het zou verkl*ten. Mooi dat Lego daar zelf ook al rekening mee houdt, doe ik zelf ook :X

• ThaRoof
SuBBaSS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:06:
[...]
Het is ook niet dat dit voor mezelf geldt. Ik kan een ongeopende doos echt niet langer dan een paar dagen laten staan.
Dan heb je er gewoon te weinig :P

• TheDeeGee
  • Niet online
SuBBaSS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:24:
[...]

Echt heel tof! _/-\o_

Vind zelf die Ferrari nog wel toffer dan de Jordan. Zat een tijd geleden te kijken naar die moc, maar de prijs van de onderdelen hield me wat tegen. Dat was over de 100 euro (staat me vaag bij)?
En hoe is dat vergeleken met die Ferrari? Ik zie zo snel prijzen van 250+ euro.
Had gehoopt/ verwacht dat rode onderdelen wat minder 'schaars' waren dan die groene van de Jordan...
De Ferrari (standaard rood) is zo'n beetje €100 voor alle onderdelen, dan komen daar nog de instructies en stickers bij, dus zeg maar €125.

De banden zitten de meeste kosten in.

[ Voor 4% gewijzigd door TheDeeGee op 13-05-2025 18:39 ]

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ThaRoof schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:26:
[...]

Dan heb je er gewoon te weinig :P
Ja, of: precies genoeg. 8)

Maar zit eerlijk gezegd de laatste dagen vooral bij "de buren" te loeren.
Daar zag ik een garage voor 1:8 auto's en een gemotoriseerde brug voor die schaal.

En ik loop maar niet te vaak de lokale speelgoedwinkel in, want die heeft qua lego een heel net assortiment. Het lukt me hooguit in de helft van de bezoeken om met lege handen weer die winkel uit te komen. :X
TheDeeGee schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:30:
[...]

De Ferrari is zo'n beetje €130 voor alle onderdelen, dan komen daar nog de instructies en stickers bij, dus zeg maar €150.

I.d.d. prijzig, maja... hobbies he :D
Maar dan heb je ook echt wel wat (-unieks)!

Het is ergens een beetje jammer dat vooral die mods 'voor jezelf' zijn; de gemiddelde "kijker" zal het niet eens zien. Niet om dit ook maar een beetje 'naar beneden te praten'; ik vind de mods echt heel tof en je posts met de beschrijvingen ook. _/-\o_

Denk wel dat ik na het zien van de Ferrari de Jordan voorlopig even oversla. Ik was in het verleden een fan van Prost en ik sla (veel) harder op die Ferrari aan dan dat ik op de Jordan deed.

[ Voor 41% gewijzigd door SuBBaSS op 13-05-2025 18:39 ]

• ThaRoof
SuBBaSS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:33:
[...]

Daar zag ik een garage voor 1:8 auto's en een gemotoriseerde brug voor die schaal.

En ik loop maar niet te vaak de lokale speelgoedwinkel in, want die heeft qua lego een heel net assortiment. Het lukt me hooguit in de helft van de bezoeken om met lege handen weer die winkel uit te komen. :X
Ik ben de afgelopen weken geconfronteerd met wat ik nog in doos had staan.
Ik heb mijn legokamer, inclusief stevige voorraad MISB, moeten opgeven omdat ik mijn vrouw (weer) zwanger heb gemaakt. Zij vond dat verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen acties. Ik vond dat we dit ook als excuus konden gebruiken om juist 3 kinderen op 1 kamer te laten slapen ipv allemaal een eigen kamer.
Je snapt wie er gewonnen heeft.

Heb al in jaren niet zo weinig lego gekocht, krijg bijna afkickverschijnselen :*)
Maar ik wil die baby space GWP stiekem wel ...

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ThaRoof schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:38:
[...]

Ik heb mijn legokamer, inclusief stevige voorraad MISB, moeten opgeven omdat ik mijn vrouw (weer) zwanger heb gemaakt. Zij vond dat verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen acties. Ik vond dat we dit ook als excuus konden gebruiken om juist 3 kinderen op 1 kamer te laten slapen ipv allemaal een eigen kamer.

Heb al in jaren niet zo weinig lego gekocht, krijg bijna afkickverschijnselen :*)
_O-

Life choices! >:)

spoiler:
"Nee schat, ik heb geen zin vandaagdeze weekdeze maand"
LEGO als voorbehoedsmiddel; moet kunnen!

Die uitdaging heb ik dan weer niet en daar ben ik in dit geval wel blij mee. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 13-05-2025 18:43 ]

• TheDeeGee
  • Niet online
SuBBaSS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:33:
[...]

[...]

Maar dan heb je ook echt wel wat (-unieks)!

Het is ergens een beetje jammer dat vooral die mods 'voor jezelf' zijn; de gemiddelde "kijker" zal het niet eens zien. Niet om dit ook maar een beetje 'naar beneden te praten'; ik vind de mods echt heel tof en je posts met de beschrijvingen ook. _/-\o_

Denk wel dat ik na het zien van de Ferrari de Jordan voorlopig even oversla. Ik was in het verleden een fan van Prost en ik sla (veel) harder op die Ferrari aan dan dat ik op de Jordan deed.
Heb een zwak voor Schumacher, vandaar :D En het is een mooie tribute auto aan Eddie Jordan.

Oude F1 auto's zijn sowieso prachtig.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

SuBBaSS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:41:
[...]

_O-

Life choices! >:)

spoiler:
"Nee schat, ik heb geen zin vandaagdeze weekdeze maand"
LEGO als voorbehoedsmiddel; moet kunnen!

Die uitdaging heb ik dan weer niet en daar ben ik in dit geval wel blij mee. 8)
Make sets, not Love. :+

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:43
[...]

Van harte gefeliciteerd!! Als je dan toch je Legokamer moet opgeven, dan is dit een hele mooie reden :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• 42erik
  • Niet online
Ok, Simpson is wat minder rechthoekig blok dan ik dacht, er is een heel interieur

https://www.brickmerge.de..._10352_WEB_SEC07_NOBG.jpg

Hmm, die wil niet als plaatje de post in... :/

[ Voor 53% gewijzigd door 42erik op 13-05-2025 20:38 ]

• AppieNL
@42erik there ya go:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vewVvmzGUgG7wcqS5gzbwOp7f9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AV04rX6pDPGPcP7tZyG36K82.jpg?f=fotoalbum_large

• AppieNL
Een echte Lego Mario Kart race :P

Erg leuk gedaan!

• Torwar
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-08-2025
Ik volg dit topic al even, wegens nostalgie.

Vanaf vandaag bij de Lidl, voor de liefhebbers.
Moet wel zeggen dat ik op ene Cupido na, de personages niet (her)ken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mui88LOEGv74lH3cmRZ3ElfAqMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/niyhiaz6FTt9VCMFFlcJ789B.webp?f=fotoalbum_large

https://www.lidl.nl/p/leg...annel=NL&list=search/lego

• Arunia
@Torwar het is de laatste minifig reeks. Qua herkenbaar is het denk ik niet zo bedoeld.
Zoek zelf nog voor mijn dochter naar die wolfpack voor de wolf. Maar die zit er echt beperkt in bijvoorbeeld.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 20:20
Als ik die steampunk minifig zie zou ik toch graag een aantal steampunk sets zien. Denk dat ik daar echt gek op zou gaan.

• iDutch
  • Laatst online: 07:42
Bij de lokale Lidl waren ze erg behulpzaam toen ik vroeg of ze de minifiguren beschikbaar hadden, not...
Weet ik ook weer waarom ik daar normaal gesproken nooit kom :/

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

iDutch schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:40:
Bij de lokale Lidl waren ze erg behulpzaam toen ik vroeg of ze de minifiguren beschikbaar hadden, not...
Medewerkers in winkels zijn uberhaupt nutteloos. Echt in geen jaren meer een behulpzaam iemand meegemaakt, allemaal van die pukkel-snotneuzen die alleen maar werken voor geld maar klantvriendelijkheid niet boeiend vinden.

Gisteren nog even naar de Ikea geweest voor een fotoframe voor m'n F1 mini-wagens. Achtergrondje is nagenoeg klaar, morgen op werk even printen en van het weekend knutselen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mad-Matt op 14-05-2025 10:07 ]

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-01 14:47
iDutch schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:40:
Tsja wat verwacht je van de Lidl?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• iDutch
  • Laatst online: 07:42
KW25 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:35:
[...]

Tsja wat verwacht je van de Lidl?
Haha, kom er normaal nooit, maar het stereotype is wel bevestigd ja!

• Millie-ano
  • Niet online
iDutch schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:42:
[...]

Haha, kom er normaal nooit, maar het stereotype is wel bevestigd ja!
In dat kader.. doe jij je avatar dan ook wel eer aan :> :+

Mag het wat minder?

Diegene die gisteravond hebben bijgevuld (wat voor vandaag in de winkels moet liggen) is waarschijnlijk niet diegene die er vandaag werkt. En dan ga je waarschijnlijk aan een 15-16 jarige vakkenvuller de non-food kinderspeelgoed aanbieding van de week vragen. man man man. Loop gewoon die zaak in, kijk in het schap bij non-food en je hebt je antwoord.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

UnderAVoidSky schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:09:
Als ik die steampunk minifig zie zou ik toch graag een aantal steampunk sets zien. Denk dat ik daar echt gek op zou gaan.
Je zou eens bij Funwhole kunnen kijken. Die maken wel een paar steampunk setjes. En goede stenen van Gobricks. Het is idd jammer dat Lego dat niet wat meer maakt, al komt de Dreamzz serie wel in de buurt.

Ik heb zelf ooit deze MOC op rebrickable gevonden,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2-A_Qq1-SFnM9NXU8RldcD86N8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FxK0JgAvBpOGydw6F3W6D4If.jpg?f=user_large

Helaas zijn ook daar niet veel steampunk MOCs te vinden. Wellicht mede doordat Lego niet veel metallic onderdelen maakt, en die dus vaak duur zijn om in MOCs te gebruiken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:37
Torwar schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 00:34:
Ik volg dit topic al even, wegens nostalgie.

Vanaf vandaag bij de Lidl, voor de liefhebbers.
Moet wel zeggen dat ik op ene Cupido na, de personages niet (her)ken.

[Afbeelding]

https://www.lidl.nl/p/leg...annel=NL&list=search/lego
In Goes hebben ze alleen de nieuwe F1 serie liggen (bij beide filialen gechecked). Maar die vind ik minder interessant, dus maar overgeslagen.

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57
zonoskar schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:13:
[...]

Je zou eens bij Funwhole kunnen kijken. Die maken wel een paar steampunk setjes. En goede stenen van Gobricks. Het is idd jammer dat Lego dat niet wat meer maakt, al komt de Dreamzz serie wel in de buurt.

Ik heb zelf ooit deze MOC op rebrickable gevonden,
[Afbeelding]
Dat is een mooie moc :9 Ik vraag me wel af (en ik wil gewoon oprecht iets bijleren) of dit een steampunk moc is? Het zou kunnen dat dystopia/mad max onder steampunk valt, maar ik ben er niet zeker van.

Bij steampunk denk ik eerder aan de Jules Verne achtige taferelen:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/cf/5c/a2/cf5ca21e28b13ff133cdb834ccf853db.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a2/bc/b4/a2bcb421feb9b7a0b80cb69bee84264a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/0b/41/62/0b4162654daf9b20e34a5ac35542acec--lego-projects-lego-creations.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• 42erik
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:58:
[...]

Dat is een mooie moc :9 Ik vraag me wel af (en ik wil gewoon oprecht iets bijleren) of dit een steampunk moc is? Het zou kunnen dat dystopia/mad max onder steampunk valt, maar ik ben er niet zeker van.

Bij steampunk denk ik eerder aan de Jules Verne achtige taferelen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mee eens, de steam in de steam punk is wel een noodzaak volgens mij. Mad max zou ik daar niet onder scharen, al is de moc wel stoer!

Maareh... Waar heb je deze vandaan? Ze zijn echt enorm leuk!

Edit: ah, Pinterest... Geen bouwplan te vinden helaas. En niet de tijd om zelf wat te knutselen momenteel... :/

[ Voor 5% gewijzigd door 42erik op 14-05-2025 14:12 ]

• Kapoen
42erik schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:10:
[...]

Mee eens, de steam in de steam punk is wel een noodzaak volgens mij. Mad max zou ik daar niet onder scharen, al is de moc wel stoer!

Maareh... Waar heb je deze vandaan? Ze zijn echt enorm leuk!

Edit: ah, Pinterest... Geen bouwplan te vinden helaas. En niet de tijd om zelf wat te knutselen momenteel... :/
No Starch heeft een soort van prentenboek met steampunk ideeën, Steampunk LEGO. Verwacht echter geen uitgebreide bouwplannen.
Van dezelfde uitgeverij is er ook nog The LEGO Adventure Book, Vol. 1 met een hoofdstuk over steampunk, maar ook jammer genoeg met beperkte instructies.

Die adventure books van No Starch (3 stuks) vind ik over het algemeen wel leuke fotoboeken, met hier en daar wat gevorderde bouwtechnieken.

• sheane
  • Niet online
[...]

Gefeliciteerd! Ik zie vooral kansen om toch alvast wat Duplo van Bluey in huis te halen >:)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ah, ja. Die MOC is idd meer Mad Max dan steampunk. Ik associeer beide altijd met elkaar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
zonoskar schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:39:
Ah, ja. Die MOC is idd meer Mad Max dan steampunk. Ik associeer beide altijd met elkaar.
Mad Max is dieselpunk :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:08:
Wat tof zeg, kende deze helemaal niet; Lego Art Worldmap
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt18126ac05b2b243b/World_map.jpg
Helaas niet meer verkrijgbaar aldus Lego...
Inmiddels wel aan het bouwen, heerlijk wat mij betreft! En weer door...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

vectormatic

Warlock of the doorlock

Niet petrolpunk? Dat model Ford Falcon is nooit met een diesel motor geleverd :*)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Karp
Ik kom net in de lego winkel in Utrecht, en ik dacht, ik ga weer netjes een foto maken van de pab/pick-a-brick wall met het actuele aanbod. In plaast daarvan kreeg ik de tip voor een app: BrickAssist.
Daar zouden alle pab-walls van Nederland op moeten staan met actuele voorraadinformatie. Nog niet getest, maar klinkt praktisch en veelbelovend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf6BxPlrywt9vfalgceRMsottqc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8ouQXiCjLhyydD3LKkklyOsA.png?f=fotoalbum_large

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:24:
[...]

No Starch heeft een soort van prentenboek met steampunk ideeën, Steampunk LEGO. Verwacht echter geen uitgebreide bouwplannen.
Van dezelfde uitgeverij is er ook nog The LEGO Adventure Book, Vol. 1 met een hoofdstuk over steampunk, maar ook jammer genoeg met beperkte instructies.

Die adventure books van No Starch (3 stuks) vind ik over het algemeen wel leuke fotoboeken, met hier en daar wat gevorderde bouwtechnieken.
Was er in de jaren 90 niet een soort thema geweest wat lijkt op wat we tegenwoordig steampunk noemen?

Kan mij iets herinneren van een soort space voertuig met piraten/castle elementen?

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
Karp schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:14:
Ik kom net in de lego winkel in Utrecht, en ik dacht, ik ga weer netjes een foto maken van de pab/pick-a-brick wall met het actuele aanbod. In plaast daarvan kreeg ik de tip voor een app: BrickAssist.
Daar zouden alle pab-walls van Nederland op moeten staan met actuele voorraadinformatie. Nog niet getest, maar klinkt praktisch en veelbelovend!

[Afbeelding]
Nice, kleine toevoeging: je kunt anoniem kijken maar voor de NL PAB moet je een account hebben. Account kun je aanmaken met alleen email, rest is optioneel.

• AppieNL
dr86 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Was er in de jaren 90 niet een soort thema geweest wat lijkt op wat we tegenwoordig steampunk noemen?

Kan mij iets herinneren van een soort space voertuig met piraten/castle elementen?
Time Cruisers? De "baddies" uit die serie waren het wel een beetje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FXr7AbMpvB3BoCjSiLY26cnKjE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DR12NgtaaInNEvaOaMODjdbc.jpg?f=user_large

De "good guys":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtyLLSHONwz-2Iht44IJ1PQXbII=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/leuZdQuvSpCQxypXpx4ZXWYb.jpg?f=user_large

Ik vond dit toen wel een grappig thema, nu nog steeds wel, maar tegenwoordig denk ik ook wel: "dit thema was het afvoerputje voor onderdelen die Lego teveel geproduceerd heeft van alle thema's" :D

Edit: haha, @mawashigeri dacht hetzelfde :D

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:44
[...]

Bedoel je time cruisers?
Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/lego/images/a/ac/Time.jpg/revision/latest?cb=20100129174250

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Bizar hoe amateurisch deze set is. Ik denk dat dit niet eens een 3e plek haalt bij de LEGO wedstrijd van de lokale speelgoedwinkel.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Kapoen
Ik weet niet of het oudere thema Monster Fighters onder steampunk mag gerekend worden? Heeft allezinds wel Van Helsing/Dracula vibes, maar is misschien een stretch om het onder steampunk te zetten.

In de Lego Movie zaten allezinds wel enkele verwijzingen naar steampunk:
- 70810 MetalBeard's Sea Cow
- 70807 MetalBeard's Duel

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:27:
Ik weet niet of het oudere thema Monster Fighters onder steampunk mag gerekend worden? Heeft allezinds wel Van Helsing/Dracula vibes, maar is misschien een stretch om het onder steampunk te zetten.

heel die serie is mij een grote onbekend; gaaf _/-\o_ :9~

• avdieren
  • Laatst online: 01-01 19:18
RubjeMazter schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 00:14:
Zat met smart te wachten op de 40787 Mario Kart – Spiny Shell dat deze in 't Insiders Center beschikbaar werd gemaakt maar dit zal zeker om 01:00 zijn?
hier hetzelfde, hij is er nog steeds niet. de hele set lijkt wel van de site verdwenen nu.

• Arunia
avdieren schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:09:
[...]

hier hetzelfde, hij is er nog steeds niet. de hele set lijkt wel van de site verdwenen nu.
Zat ook al te kijken, heb genoeg punten en ga na de release van de Nintendo Switch 2 sparen voor de Mario kart set (had die kleinere al gekocht).
Hou wel van dat soort dingen, niet de speelsets, maar wel die grotere sets.
Heb gelukkig wel genoeg punten, mocht ik hem online zien, dan post ik dat ook hier.
Snap ook niet waarom bepaalde Lego sites aangeven dat hij beschikbaar is, maar ook daar niemand hem kan vinden. Volgens mij zijn die sets niet ineens op lijkt me.

Ik lees op meerdere plakken dat het een stuk later zal zijn, maar goed. Het is afwachten en verversen.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 15-05-2025 08:49 ]

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:13
Arunia schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:22:
[...]

Volgens mij zijn die sets niet ineens op lijkt me.
Neuh, dan had iemand hem wel gezien én was de productpagina er ook. Als je nu op het nummer zoekt bestaat 'ie niet eens, maar de baby astronaut bijv. wel.
Als ik 'm zie zal ik 't ook laten weten :)

Gekke is dat de instructies al wel beschikbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RubjeMazter op 15-05-2025 08:50 ]

• Arunia
RubjeMazter schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Neuh, dan had iemand hem wel gezien én was de productpagina er ook. Als je nu op het nummer zoekt bestaat 'ie niet eens, maar de baby astronaut bijv. wel.
Als ik 'm zie zal ik 't ook laten weten :)

Gekke is dat de instructies al wel beschikbaar zijn.
Ik lees op Reddit dat iemand 4.30AM EST zegt, dat komt op 10.30 voor onze tijd. Dan duurt het nog een paar uurtjes.

Maar het loopt heel raar en vooral ook dat iedereen het er over heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 15-05-2025 08:51 ]

• Kapoen
himlims_ schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:38:
[...]

heel die serie is mij een grote onbekend; gaaf _/-\o_ :9~
En dan zie je ook van waar de mosterd komt bij deze nog te verschijnen Creator set ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.thebrickfan.com/wp-content/uploads/2025/04/LEGO-Creator-3-in-1-Haunted-Mansion-31167.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/10228-1/10228_box1_na.jpg

• Tc99m
Kapoen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:27:

Time Cruisers? :+

scintillating

• RubjeMazter
Arunia schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:51:
[...]

Ik lees op Reddit dat iemand 4.30AM EST zegt, dat komt op 10.30 voor onze tijd. Dan duurt het nog een paar uurtjes.

Maar het loopt heel raar en vooral ook dat iedereen het er over heeft.
Yep. Ik had ook verwacht dat de GWP óf om 00:00 óf om 01:00 beschikbaar was. Ik heb vannacht ook nog op de Australische LEGO site gekeken maar daar was 'ie ook nog niet beschikbaar. Toen heb ik 't opgegeven en ben ik naar bed gegaan :P

• sheane
  • Niet online
Oh god, ik herinner me opeens dat ik set 6496: Whirling Time Warper heb. :X Als je ze nu zo bekijkt is het toch echt wel laat een kind een set maken. Blij met de kwaliteitsverbetering. Dreamzz is niet mijn ding, maar toch fijn dat dat stukken beter is dan dit!

• Tc99m
sheane schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Oh god, ik herinner me opeens dat ik set 6496: Whirling Time Warper heb. :X Als je ze nu zo bekijkt is het toch echt wel laat een kind een set maken. Blij met de kwaliteitsverbetering. Dreamzz is niet mijn ding, maar toch fijn dat dat stukken beter is dan dit!
Ik had/heb de Hypno Cruiser, dat was wel echt een van mijn favoriete sets als kind, en Magic Mountain Time Lab wilde ik hééél graag. Het thema van uitvinden en tijdreizen sprak bij mij wel heel erg tot de verbeelding, ook het "bij elkaar geraapte" vond ik juist wel grappig (maar ik snap de kritiek die dit thema heeft gehad ook wel haha). Dreamzzz is dan toch wel een beetje een verre afstammeling van dit thema (maar dan wel veel beter gelukt).

scintillating

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:39:
[...]

Bizar hoe amateurisch deze set is. Ik denk dat dit niet eens een 3e plek haalt bij de LEGO wedstrijd van de lokale speelgoedwinkel.
Mja alle sets uit die tijd waren natuurlijk vrij minimalistisch en rechttoe-rechtaan qua bouwtechnieken.

Dus als je het met sets van nu vergelijkt wel ja

• Arunia
@RubjeMazter @avdieren Hij is beschikbaar!
Code gekregen, maar lukt niet om die in te wisselen. :+

Serieus? Moet je dus punten gebruiken en dan een aankoop doen? Zo lijkt het wel namelijk.
Je moet uberhaupt iets bestellen zo te zien. Lege tas is niets krijgen.

Sleutelhanger moet ik toch nog vervangen. Die is helemaal versleten. De Kart komt later wel een keer.

Bestelling lijkt gelukt en met alleen een sleutelhanger erbij. Denk dat een pab steentje ook genoeg zal zijn.

[ Voor 74% gewijzigd door Arunia op 15-05-2025 10:54 ]

• RubjeMazter
Kan je nog een Insiders reward bestellen ook al staat er limiet 1? Dan moet ik de gegenereerde code op een ander account gebruiken gok ik? Niet dat ik nu punten uitgeef als ik er niks mee kan :P
Mijn zusje zou de Spiny shell ook wel graag willen bouwen maar die heeft niet genoeg punten op haar account.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

RubjeMazter schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:13:
Kan je nog een Insiders reward bestellen ook al staat er limiet 1? Dan moet ik de gegenereerde code op een ander account gebruiken gok ik? Niet dat ik nu punten uitgeef als ik er niks mee kan :P
Mijn zusje zou de Spiny shell ook wel graag willen bouwen maar die heeft niet genoeg punten op haar account.
Als er limiet 1 staat, en je hebt al 1 code gegenereerd, kan je niet nog een code genereren, is mijn ervaring.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• RubjeMazter
Poekie schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:15:
[...]

Als er limiet 1 staat, en je hebt al 1 code gegenereerd, kan je niet nog een code genereren, is mijn ervaring.
De interface doet iets anders vermoeden, ik kan helemaal door tot 't eind waarbij het nieuwe puntensaldo toont. Vandaar de vraag :D

Bedenk me nu ook dat dit gewoon in het bestellingtopic hoort :X

[ Voor 9% gewijzigd door RubjeMazter op 15-05-2025 12:01 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 19:25

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
[...]

Je omschrijving doet me denken aan de "Twisted Time Train" die we hebben gehad, die was nog best grappig, versus de rest van de modellen in de serie, zoals hierboven gepost }:O

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/6497-1.jpg

Stiekem was dit een beetje een verre voorloper van "Dreamzzz"

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chiron schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:55:
[...]

Je omschrijving doet me denken aan de "Twisted Time Train" die we hebben gehad, die was nog best grappig, versus de rest van de modellen in de serie, zoals hierboven gepost }:O

[Afbeelding]

Stiekem was dit een beetje een verre voorloper van "Dreamzzz"
Het lijkt wel een trein uit de Pride optocht met de typische jaren 80 snorretjes en kleppetten :o

Een andere vraag: Waar printen jullie de achtergronden van de Sannahed frames? Die zijn te groot voor een A3 printer, dus ik loop even vast.

• sheane
  • Niet online
Eerlijk is eerlijk, het was voor mij als kind een goed aansluitende set. Wat @Tc99m ook al zei, het sprak wel tot de verbeelding. Rond dezelfde tijd zat ik volop in het space thema met die 6975 Alien Avenger UFO en 6969: Celestial Stinger/Space Swarm als hoogtepunten. Daarna kwamen er een paar technische sets en in 1999 mijn eerste Star Wars sets. Helaas begonnen toen mijn dark ages en heb ik veel van Star Wars daarna gemist tot een aantal jaar geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door sheane op 15-05-2025 12:13 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 19:25

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Mad-Matt schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:11:
[...]

Het lijkt wel een trein uit de Pride optocht met de typische jaren 80 snorretjes en kleppetten :o

Een andere vraag: Waar printen jullie de achtergronden van de Sannahed frames? Die zijn te groot voor een A3 printer, dus ik loop even vast.
Elk karretje heeft een ding wat gaat bewegen als je ermee gaat rijden, dat vond ik wel grappig gedaan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:44
dr86 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Mja alle sets uit die tijd waren natuurlijk vrij minimalistisch en rechttoe-rechtaan qua bouwtechnieken.

Dus als je het met sets van nu vergelijkt wel ja
In 1996 kwam ook deze uit:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/IN/0/8480-1.png
Ze konden echt wel beter hoor!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Tc99m
mawashigeri schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:37:
[...]

In 1996 kwam ook deze uit:
[Afbeelding]
Ze konden echt wel beter hoor!
Is dat niet een van die beruchte sets die door de fiber-optic onderdelen voor meer geld geproduceerd werden dan de adviesprijs waarvoor ze in de winkel lagen?

Edit: dit verhaal dus:
The LEGO company at that stage had no idea how much it cost to manufacture the majority of their bricks, they had no idea how much certain sets made. The most shocking finding was about sets that included the LEGO micro-motor and fiber-optic kits — in both cases it cost LEGO more to source these parts then the whole set was being sold for — everyone of these sets was a massive loss leader and no one actually knew.
(bron: https://www.businessinsid...orst-failures-2014-2?IR=T en https://museumoffailure.com/exhibition/lego-fiber-optic)

[ Voor 41% gewijzigd door Tc99m op 15-05-2025 13:59 ]

scintillating

• Karp
Ik ruik een semi-verkiezing!

Wat vinden jullie nou echt de toppers van 1996?
https://brickset.com/sets/year-1996

Een selectie/voorzetje van mijn kant:
- Fort legoredo: Indrukwekkend formaat met 10 minifigs maar ook super speelbaar, goed te combineren, en prima andere dingen van te maken. Cowboys was sowieso wel tof imho. Ook met Sheriff's Lock-Up
- Pneumatic Log Loader - Want wat was pneumatisch toch tof heh? Ik vond dat heel indrukwekkend. Net als de genoemde shuttle met fiber optic.
- Giant Truck - Volgens mij had Model Team geen slechte sets? Superindrukwekkend.
- Dark Forest Fortress - Bijna een klassieke castle-set? Lekker veel speelelementen. Vergelijkbaar met Legoredo wel.

• Karp
Tc99m schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Is dat niet een van die beruchte sets die door de fiber-optic onderdelen voor meer geld geproduceerd werden dan de adviesprijs waarvoor ze in de winkel lagen?

Edit: dit verhaal dus:

[...]

(bron: https://www.businessinsid...orst-failures-2014-2?IR=T en https://museumoffailure.com/exhibition/lego-fiber-optic)
Dat verklaart een hoop 😄

Ik had een van de weinige sets met zo'n micromotor. Echt wel een tof onderdeel dat veel mogelijk maakte!

• Tc99m
Karp schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:35:

Wat vinden jullie nou echt de toppers van 1996?
https://brickset.com/sets/year-1996
Er zit heel veel leuks tussen, maar ik ga gewoon af op wat ik heel graag wilde toen (maar niet kreeg :p)

Explorien Starship en Explorien Android Base

scintillating

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:50

almightyarjen

When does the hurting stop?

Karp schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:35:
De beste set staat al bovenaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJgZbY2pThCc7UrIodfNOg93XFk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EfsXdUNgacDMyqMjiiSWotyx.jpg?f=user_large

Gaaf man. Geen controle over snelheid en sturen. Gewoon aanzetten en raggen (y)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Pagina: 1 ... 112 ... 159 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .