Fifagek schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:28:
[...]
Ik zit zeer zeker niet te trollen. Via een bekende ben ik aan deze persoon gekomen. Die gaf aan dat ze de kosten die we hem moeten betalen snel terugverdiend had. Misschien ook wel middels ‘fraude’, dat weet ik natuurlijk niet.
De mijne was inderdaad degene die voor het 42e jaar bij de BD werkt.
Mijn adviseur gaf aan dat rond de € 200,- geen probleem was. Ik denk dat hij weet dat ze de tijd en kosten dan niet in de vergrijpboetes willen stoppen. Maar dat dit bij (veel) hogere bedragen wel gedaan wordt. Mocht dit wel een probleem blijken, dan is het simpel: dan is dit gelijk het laatste jaar dat hij me helpt en betaal ik de boete (andere keuze heb je niet).
Met het stukje ik heb de aangifte nooit uit handen gegeven bedoel ik dat ‘de helpers’ altijd bij mij op huisbezoek zijn gekomen en ik op de stoel ernaast gezeten heb om ‘over de schouder mee te kijken’ terwijl zij achter het scherm zaten.
Ok, omdat ik de indruk krijg dat jij zelf wel (misschien wat té) goed van vertrouwen bent. Hierbij mijn gedachten:
De mijne was inderdaad degene die voor het 42e jaar bij de BD werkt.
Bizar. Echt bizar. Het opvoeren van onterechte (dus niet "pleitbare") aftrekposten is gewoon not done.
Als adviseur, vanuit moreel oogpunt (wat zegt je onderbuik als fiscalist*) moet je het al niet willen, maar bij dit soort "adviseurs" vraag ik me af of we op de hoogte zijn van mogelijke kwalificatie als "medepleger" onder de 4e tranche AWB.
offtopic:
*ik geloof dat ik het hier in dit forum al wel eens heb gezegd, maar ik ben meer en meer voorstander van het toevoegen van het beroep van fiscalist / belastingadviseur aan een lijst met beschermde titels, zoals bijvoorbeeld advocaten. En ja, met daarbij tuchtrecht etc.
Mijn adviseur gaf aan dat rond de € 200,- geen probleem was. Ik denk dat hij weet dat ze de tijd en kosten dan niet in de vergrijpboetes willen stoppen. Maar dat dit bij (veel) hogere bedragen wel gedaan wordt.
Om mijn opa hier maar eens te citeren: als het enigzins zacht en warm aanvoelt, bruinig van kleur is en ook nog stinkt, dan is het gewoon een hoop met str*nt. Dit is gewoon onzin.
Echt zó klaar met dit soort "adviseurs".
Dan, ook leuk. Als diegene ECHT werkzaam is bij de Belastingdienst, dan heeft ie in die 42 jaar nog nooit kennisgenomen van het volgende?
Zie:
https://werken.belastingd...it-bij-de-belastingdienst
***einde rant***
PS1: @
Fifagek Hierboven is niet bedoeld als aanval op jou als persoon, maar op personen zoals jouw "adviseur" (althans, zoals het nu op mij overkomt op basis van wat je hier hebt verteld). Echt, serieus: zoek een echte adviseur.
PS2: Ik ben dan wel fiscalist/belastingadviseur, maar in principe niet tbv IB. Dus, mij niet bellen