Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ik heb de Gears code ook ontvangen, via de Xbox-console, deze stond vermeld in een van de recente berichten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aht0wxIPBF8EvBBt4diV4Dl598=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DCzW7bqHXzOohqpYqv28RNo.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was It Takes Two.. wat een geweldig spel!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:49
G_Dragon schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:55:
[Afbeelding]

Dat was It Takes Two.. wat een geweldig spel!
Top spel inderdaad. Hierna Split Fiction?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:47:
[...]

Top spel inderdaad. Hierna Split Fiction?
Ja als het spel goedkoper is kopen we hem, vind hem nu nog een te hoge prijs hebben.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:48

JanAd

Wind’s howling

G_Dragon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:00:
[...]

Ja als het spel goedkoper is kopen we hem, vind hem nu nog een te hoge prijs hebben.
Zou Split Fiction op termijn niet naar Gamepass komen, net als It Takes Two?

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanAd schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:32:
[...]

Zou Split Fiction op termijn niet naar Gamepass komen, net als It Takes Two?
It takes two zit in Gamepass? Want heb hem laatst voor €5 gekocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42
G_Dragon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:34:
[...]

It takes two zit in Gamepass? Want heb hem laatst voor €5 gekocht
Ja via ultimate (Ea play).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:53
Voor de liefhebbers.

Preorder hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pb0V2MOiBFwX-Hxqo1JbEtRxKBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MiTJJAu6AADtnQ84Fc6dsKGx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik post de reviews hier ook even voor wie het onderwerp van Mindseye niet volgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP_MNMBgWWJ8mGKBzqOrOPh4sNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWpm54Ql8LzW6DRMTZSr6dnS.jpg?f=fotoalbum_large

MindsEye | Reviews
  • 5 - GameStar
  • 5 - GamingBolt
  • 4 - IGN
  • 4 - Guardian
  • 4 - Press Start
  • 4 - The Beta Network
  • 3 - Gamespot
  • 3 - Push Square
  • 2.5 - TechRaptor
  • 2/5 - GamesRadar
  • 2/5 - GameReactor UK
  • 1.5/5 - Digital Trends
  • 1/5 - Eurogamer
  • MC: 37
  • OC: 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wy4hBUZjISOe3g9Ta1kuTriOKT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVsaKQAeL0JR7XuH2bv7ylJu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door G_Dragon op 16-06-2025 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57
G_Dragon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:38:
Ik post de reviews hier ook even voor wie het onderwerp van Mindseye niet volgt.

[Afbeelding]

MindsEye | Reviews
  • 5 - GameStar
  • 5 - GamingBolt
  • 4 - IGN
  • 4 - Guardian
  • 4 - Press Start
  • 4 - The Beta Network
  • 3 - Gamespot
  • 3 - Push Square
  • 2.5 - TechRaptor
  • 2/5 - GamesRadar
  • 2/5 - GameReactor UK
  • 1.5/5 - Digital Trends
  • 1/5 - Eurogamer
  • MC: 37
  • OC: 34

[Afbeelding][X]
Echt niet leuk van Rockstar om deze game zwart te maken in de pers :+

Anyway leuk om te zien dat CTR zo goed heeft verkocht. Ik zal vast in de minderheid zijn, maar die game over Mario Kart voor mij. Moeilijker om goed te driften, maar daar door ook meer voldoening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19
Eventjes had ik een hartverzakking dat ik dacht WoW op Game Pass en Console te zien 7(8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

https://www.windowscentra...gen-xbox-console-hardware

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ben benieuwd. Vorige maand nog een X gekocht. Qua graphics zal het niet veel uitmaken. Benieuwd of deze eind feestdagen 2026 komt of toch 2027. De geruchten gaan dat het een soort game pc is die je ook op tv kan aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deezers schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:39:
[...]
Qua graphics zal het niet veel uitmaken.
Waar baseer je dat op ?
Huidige hardware gebruikt zoveel upscaling in UE5 dat het er vaak afschuwelijk uitziet.
Ik beweer niet dat de volgende “xbox” het allemaal wel native kan weergeven maar sluit het vooralsnog ook niet uit.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet heel verbazingwekkend gelet op de alpha playtest en het commentaar dat die kreeg. Ze hebben met Arc Raiders een concurrent waar ze gevoelsmatig niet tegen op kunnen met een release in dezelfde launch periode.

———

En Crash 4 in Gamepass vanaf vandaag! Hele goede game! Aanrader!

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-06-2025 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52
Waar blijft het Next-Gen Xbox topic? Denk dat mijn halve postcount gebaseerd is op Xbox speculatie toen de Series X|S eraan kwam :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
justifire schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:51:
[...]

Waar baseer je dat op ?
Huidige hardware gebruikt zoveel upscaling in UE5 dat het er vaak afschuwelijk uitziet.
Ik beweer niet dat de volgende “xbox” het allemaal wel native kan weergeven maar sluit het vooralsnog ook niet uit.
Puur gevoel. Het is nu allemaal al 4K en soms 120fps dus qua gevoel en wat ik zelf merk zal het niet veel scherper zijn, al zal het technisch vast een flinke upgrade zijn voor de toekomst. Het is geen verschil als PS2 en PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:11:
[Embed]

Niet heel verbazingwekkend gelet op de alpha playtest en het commentaar dat die kreeg. Ze hebben met Arc Raiders een concurrent waar ze gevoelsmatig niet tegen op kunnen met een release in dezelfde launch periode.

———

En Crash 4 in Gamepass vanaf vandaag! Hele goede game! Aanrader!
En mochten er inderdaad rechtzaken komen qua gebruik van AI en jatwerk, dan komt de wellicht helemaal niet meer uit als het te veel gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:48:
[...]

En mochten er inderdaad rechtzaken komen qua gebruik van AI en jatwerk, dan komt de wellicht helemaal niet meer uit als het te veel gaat kosten.
Ik denk dat, willen ze ook maar enigszins kans maken op de cash cow waar Sony al jaren hopeloos naar op zoek is, ze volledig terug mogen naar de tekentafel. Uitstel van een half jaar verandert waarschijnlijk niet veel aan de core gameplay loop van de game. Wederom een mislukt live service project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 12:04
Deezers schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:46:
[...]
Het is geen verschil als PS2 en PS5.
Nee, dat snap ik ook wel, daar zat 20 jaar tussen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19
De game lijkt me ook heel leuk, maar PU is er niet positief over en noemt het voornamelijk saai.. maar het lijkt mij ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwardK123 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:15:
[...]

De game lijkt me ook heel leuk, maar PU is er niet positief over en noemt het voornamelijk saai.. maar het lijkt mij ook wel iets.
Reviews are all over the place.
Ik vind het leuk, maar vind Darktide en Vermintide ook leuk, dus ja.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Deezers schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:46:
[...]

Puur gevoel. Het is nu allemaal al 4K en soms 120fps dus qua gevoel en wat ik zelf merk zal het niet veel scherper zijn, al zal het technisch vast een flinke upgrade zijn voor de toekomst. Het is geen verschil als PS2 en PS5.
Er is weinig 4K aan de current-gen.

Al die lelijke FSR 1, 2 of 3 upscaling is echt niet om aan te gluren. Speel momenteel Expedition 33. Maar goed dat ik er echt meters vanaf zit, want het is echt één blurry mess. De next-gen consoles zullen AI upscaling zoals FSR gaan ondersteunen, dat helpt al enorm door games er veel beter uit te laten zien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben meer mensen het probleem bij Minecraft dat de Vibrant Visuals niet werken in split-screen en dat sinds de update de tweede speler niet meer via haar eigen gamertag kan maar als "accountnaam (1)" word toegevoegd aan het spel?

EDIT: Blijkbaar zijn we dus niet de enigste die dit ervaren; want Reddit loopt ook al vol met klachten over split-screen

[ Voor 73% gewijzigd door G_Dragon op 18-06-2025 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De preview van Wuchan Fallen Feathers zijn best wel positief :).

———

@justifire, heb jij Khazan al helemaal klaar? Ik moet hem nog steeds uitspelen. Misschien toch eens dit weekend weer verder mee gaan, want de bosses waren erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ziet er gruwelijk uit! The First Berserker: Khazan lijkt me sowieso tof om te spelen, maar de moeilijkheidsgraad schrikt me een beetje af. Er schijnt een beginnersmode toegevoegd te zijn. Iemand daar ervaring mee? De moeilijkheid van een game als Lies of P of Elden Ring vind ik prima. Sekiro is echt niet mijn ding.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:23
Waarom is de werking van het thuisscherm veranderd? Je hebt de iconen van je games bovenaan staan, zoals normaal. Maar zodra je erop drukt start het spel niet direct op, maar krijg je eerst een ander scherm zoals op de foto, en daar kan je dan op “play” drukken. Watskeburt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9J8VvyMAz1AOIs_PlZDq7bS0Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odmLOkrjbZpP4rOJfC39GxCF.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: dat is schijnbaar de “game hub” en staat nu standaard ingeschakeld. Maar gelukkig, via Settings -> General -> Personalization kan je het uitschakelen. Opgelost dus. (y)

[ Voor 12% gewijzigd door Tommy-D op 19-06-2025 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:03:
De preview van Wuchan Fallen Feathers zijn best wel positief :).

———

@justifire, heb jij Khazan al helemaal klaar? Ik moet hem nog steeds uitspelen. Misschien toch eens dit weekend weer verder mee gaan, want de bosses waren erg tof.
Nee.
Nu weer druk met FBC Firebreak want fan van Control :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tommy-D schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:46:
Waarom is de werking van het thuisscherm veranderd? Je hebt de iconen van je games bovenaan staan, zoals normaal. Maar zodra je erop drukt start het spel niet direct op, maar krijg je eerst een ander scherm zoals op de foto, en daar kan je dan op “play” drukken. Watskeburt?
[Afbeelding]

EDIT: dat is schijnbaar de “game hub” en staat nu standaard ingeschakeld. Maar gelukkig, via Settings -> General -> Personalization kan je het uitschakelen. Opgelost dus. (y)
Je kan ook een spel opstarten met X, dan start hij meteen op.
Als alternatief kan je dit in de settings omzetten naar A, dan is alles weer zoals het was met als extraatje de hub onder X
Of inderdaad helemaal uitzetten, ik vind het wel een leuke toevoeging als optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hulleman schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Ziet er gruwelijk uit! The First Berserker: Khazan lijkt me sowieso tof om te spelen, maar de moeilijkheidsgraad schrikt me een beetje af. Er schijnt een beginnersmode toegevoegd te zijn. Iemand daar ervaring mee? De moeilijkheid van een game als Lies of P of Elden Ring vind ik prima. Sekiro is echt niet mijn ding.
Nee.
Ik speel op de moeilijkste modus zonder summons te gebruiken.
Hou wel van een flinke uitdaging!
Maar er is dus ook een normal mode en sinds kort een story mode.
Dit icm met behulp van de summons maken het volgens mij best behapbaar voor wie wat minder strikt wil meppen.
Het is wel meer Sekiro dan Lies of P, erg parry heavy, maar dat was Lies of P eigenlijk ook wel toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Zou mooi zijn als al mijn Xbox aankopen straks gewoon op een PC kunnen draaien. Mooi dat ze backwards backwards compatibility tot aan de originele Xbox games blijven ondersteunen en uitbreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drakiesoft
Dat zijn nog steeds geruchten en daar wordt gepraat over emulatie. Maar volgens mij is het niet emulatie maar speciale AMD hardware die dit mogelijk maakt.
Tenminste als je goed luistert naar Lisa Su over AMD en de toekomst van gaming.
Ze heeft het over backwards compatibility op alle platformen, maar of dat dan betekent dat je je Xbox Games straks op pc kan spelen en dus bv de rog Ally, dat is nog even gissen.

Brad Sams legt het uit.

[ Voor 7% gewijzigd door drakiesoft op 19-06-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drakiesoft schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:02:
[...]

Dat zijn nog steeds geruchten en daar wordt gepraat over emulatie. Maar volgens mij is het niet emulatie maar speciale AMD hardware die dit mogelijk maakt.
Ze heeft het over backwards compatibility op alle platformen, maar of dat dan betekent dat je je Xbox Games straks op pc kan spelen en dus bv de rog Ally, dat is nog even gissen.
[YouTube: AMD & Xbox | Advancing the Future of Gaming]

Brad Sams legt het uit.
[YouTube: AMD Details MASSIVE Changes for Next-Gen Xbox]
De 360 had een powerpc CPU, dus tenzij amd er daar een van in wil bouwen blijft het toch emulatie. De eerste Xbox en de Xbox One waren 'gewoon' x86 dus ligt een stuk dichterbij wat ze nu gebruiken.
Ik heb even geen tijd om te gaan luisteren waar je misschien op doelt, maar ik vermoed dat het gewoon om virtualisatie support gaat.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drakiesoft schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:02:
[...]

[YouTube: AMD & Xbox | Advancing the Future of Gaming]

Brad Sams legt het uit.
[YouTube: AMD Details MASSIVE Changes for Next-Gen Xbox]
Oh ik had niet door dat het nog geruchten zijn, dacht echt te lezen dat het programma een nieuw leven ingeblazen werd. Ik zou het echt wel super tof vinden om Need For Speed Carbon/Most Wanted, Guitar Hero 3 en nog veel andere spellen weer opnieuw te kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
Backward compatibility is een goede stap, maar het grootste probleem is en blijven de licenties, rechten en/of meerdere eigenaren of gedeeld eigenaarschap van IP, etc..
Of dat deze (de huidig eigenaren) überhaupt achterhaald kunnen worden in het geval dat een softwarebedrijf 20-30 jaar geleden failliet is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

justifire schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:56:
[...]

Je kan ook een spel opstarten met X, dan start hij meteen op.
Als alternatief kan je dit in de settings omzetten naar A, dan is alles weer zoals het was met als extraatje de hub onder X
Of inderdaad helemaal uitzetten, ik vind het wel een leuke toevoeging als optie.
Dit hadden ze als standaard moeten instellen, maar ja, Microsoft hè... Ik heb een console gekocht voor het gemak. Als ik de tegel van een game selecteer en op A druk, dan houdt dat in, dat ik die game wil SPELEN. Niet dat ik dan extra info over die game wil hebben. Het blijven rare jongens bij Microsoft.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:23:
[...]

Dit hadden ze als standaard moeten instellen, maar ja, Microsoft hè... Ik heb een console gekocht voor het gemak. Als ik de tegel van een game selecteer en op A druk, dan houdt dat in, dat ik die game wil SPELEN. Niet dat ik dan extra info over die game wil hebben. Het blijven rare jongens bij Microsoft.
Maar dan had je nooit geweten dat dat scherm überhaupt bestaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
ariekanari schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:41:
Backward compatibility is een goede stap, maar het grootste probleem is en blijven de licenties, rechten en/of meerdere eigenaren of gedeeld eigenaarschap van IP, etc..
Of dat deze (de huidig eigenaren) überhaupt achterhaald kunnen worden in het geval dat een softwarebedrijf 20-30 jaar geleden failliet is gegaan.
Als er met deze stap opnieuw naar licenties gekeken moet worden zou je verwachten dat er minder games doorheenkomen dan we momenteel al op de Xbox kunnen draaien.

Volgens mij is licenties ook het enige probleem, backwards compatibility werkt verder goed. Het is jammer dat Blur en de Project Gotham Racing games niet backwards compatible zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

justifire schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:53:
[...]

Maar dan had je nooit geweten dat dat scherm überhaupt bestaat :+
Jawel, dat zit er al langer in, maar zat nooit onder de A knop op het homescherm op de tegel van de game. Ik snap ook niet zo goed hoe dit door de previews is heen gekomen als iets van: dat rollen we uit naar alle gebruikers.

Als je het aan laat staan en de game via de A knop "opstart" kom je dus op de game hub van die game. Daar staat op zich niks bijzonders tenzij je gaat scrollen. De volgende dag start je de game weer op, ga je weer naar de game hub en staat daar weer hetzelfde als de dag ervoor. Het is gewoon een compleet nutteloze feature zoals het nu geimplementeerd is.

Microsoft had beter een soort van kleine overlay kunnen maken als je op het homescherm de tegel van de game selecteert met de teskt: Press X to go to game hub.

Een tegel op het homescherm is voor mij hetzelfde als een snelkoppeling op de desktop van Windows 11 op je laptop/desktop. Het start de applicatie zoals jij wil. Wil ik iets anders met die snelkoppeling, dan dubbelklik ik niet, maar druk ik de rechtermuis knop in en kies properties om andere zaken te zien.

Maar ze hadden blijkbaar niks anders om aan te passen in de laatste update aangezien 29-4-2025 mijn console de laatste systeem update heeft gehad. Voorheen kregen we die maandelijks. Klaarblijkelijk zijn alle problemen opgelost en gaan we nu dingen veranderen om maar iets te kunnen veranderen om het straks na veel backlash weer terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MRE-Inc Je kan nu ook alle systeem-apps verbergen en waardoor je in de eerste rij alleen nog maar spellen ziet. Vind dit wel een fijne nieuwe feature! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:09
MRE-Inc schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Jawel, dat zit er al langer in, maar zat nooit onder de A knop op het homescherm op de tegel van de game. Ik snap ook niet zo goed hoe dit door de previews is heen gekomen als iets van: dat rollen we uit naar alle gebruikers.

Als je het aan laat staan en de game via de A knop "opstart" kom je dus op de game hub van die game. Daar staat op zich niks bijzonders tenzij je gaat scrollen. De volgende dag start je de game weer op, ga je weer naar de game hub en staat daar weer hetzelfde als de dag ervoor. Het is gewoon een compleet nutteloze feature zoals het nu geimplementeerd is.

Microsoft had beter een soort van kleine overlay kunnen maken als je op het homescherm de tegel van de game selecteert met de teskt: Press X to go to game hub.

Een tegel op het homescherm is voor mij hetzelfde als een snelkoppeling op de desktop van Windows 11 op je laptop/desktop. Het start de applicatie zoals jij wil. Wil ik iets anders met die snelkoppeling, dan dubbelklik ik niet, maar druk ik de rechtermuis knop in en kies properties om andere zaken te zien.

Maar ze hadden blijkbaar niks anders om aan te passen in de laatste update aangezien 29-4-2025 mijn console de laatste systeem update heeft gehad. Voorheen kregen we die maandelijks. Klaarblijkelijk zijn alle problemen opgelost en gaan we nu dingen veranderen om maar iets te kunnen veranderen om het straks na veel backlash weer terug te draaien.
Jij vind het misschien nutteloos :+ , maar andere zoals ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
In de preview fase (xbox insider) hebben ze een enquête gehouden over de "Game Hub"", voor het opstarten (A) eerst de game hub openen.
Ik heb aangegeven dat ze beter een knop kunnen gebruiken voor het weergeven van de game hub, dus direct opstarten (als vanouds) met de A knop, en met bijvoorbeeld Y knop de Game Hub openen. Niet dat ze hiermee iets doen.

En jullie kunnen je borst nat maken, een paar weken is er een enquête gehouden over reclame (volgens MSFT game gerelateerd) op het dashboard. Denk o.a. het tonen van o.a. trailers of previews, etc. Dit gaat dus zeker geïmplementeerd worden. Of ze overgeslagen of afgekapt kunnen worden is niet duidelijk maar ik verwacht een YouTube-achtige reclamehel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:28
justifire schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:54:
Om toch nog een positieve noot aan het begin van het weekend te geven, heb vandaag uiteindelijk mijn Gears of War : Reloaded code ontvangen :)
Net als de NS heeft de COLE TRAIN (BABY) wel eens vertraging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:25
justifire schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:05:
[...]

The Cole Train Runs On Whole Grain, Baby! Whoo!!
"Gobble, gobble, gobble motherfucker!" :D

Heerlijke games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:28
Ik vind remasters echt super matig (zet die tijd in voor nieuwe games) maar deze wil ik wel weer spelen. Puur vanwege hoeveel briljante momenten er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer je bewijsmateriaal buiten je bereik ligt en je creatief moet gaan handelen😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 21-06-2025 22:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drakiesoft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRSPK7v5HoogLbYEWI1Ygiy144A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJxEVxX41dNNm5XPpE9mVYOf.jpg?f=fotoalbum_large

Zou gelekte afbeelding zijn. Ik denk alleen xcloud streaming dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
justifire schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:00:
[...]

Nee.
Ik speel op de moeilijkste modus zonder summons te gebruiken.
Hou wel van een flinke uitdaging!
Maar er is dus ook een normal mode en sinds kort een story mode.
Dit icm met behulp van de summons maken het volgens mij best behapbaar voor wie wat minder strikt wil meppen.
Het is wel meer Sekiro dan Lies of P, erg parry heavy, maar dat was Lies of P eigenlijk ook wel toch ?
Ja lies of p was inderdaad ook wel veel parry, maar dat was nog redelijk vergeeflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41
drakiesoft schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 22:54:
[Afbeelding]

Zou gelekte afbeelding zijn. Ik denk alleen xcloud streaming dan.
Maar er zijn geen Xbox VR games toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
PdeBie schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:18:
[...]

MS Mixed Reality, dat ding van jaren geleden, poging 2 zegmaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:18:
[...]

Nee dit zal inderdaad gericht zijn op wat al een tijdje beschikbaar is in Quest, het streamen van gamepass cloud games en dat beeld voor je geprojecteerd krijgen. Maar zelf nooit geprobeerd... Het beeld in vr is nog niet goed genoeg daarvoor imho. Voor vr games is het heel aardig maar als je dan een pancake game in vr gaat tonen dan heb je het slechtste van twee werelden, geen 3d of immersie en toch een lage resolutie. Maar als je zelf geen groot scherm in het echt hebt om op te gamen of helemaal geen scherm waar je bent dan zou het wel handig kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En de games van deze week:

https://www.trueachieveme...w-xbox-games-june-23-2025

Deze ziet er wel tof uit.

En een point en click game doet het altijd wel goed bij mij.

En zo ook voor een collectathon!

En voor liefhebbers van vreemde games:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er meer mensen die bezig zijn met Crime Scene Cleaner?
Ben zelf positief verrast door dit spel, veel duistere humor en easter eggs. Snap alleen de grap met al die bad eendjes nog niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
My cozy room ziet er wel leuk uit voor mijn dochter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:09
G_Dragon schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:23:
Zijn er meer mensen die bezig zijn met Crime Scene Cleaner?
Ben zelf positief verrast door dit spel, veel duistere humor en easter eggs. Snap alleen de grap met al die bad eendjes nog niet haha
Dit had ik gevonden over sommige bad eendjes.

These are the references I could come up with.
The first ducks (the green one with a yellow duck coming out of a box) I believe is a reference to the short horror film "Other Side of the Box" (I'm not 100% sure on that though). The next I'd from the movie "The Shining" (The yellow and pink duck). The black duck coming out of the TV from the movie "The Ring". Ducks that are yellow and red (Red is upside down) is from "Spiderman", I can't remember which of the three movies it's from though. Purple duck looking into a mirror is from the movie "Taxi Driver" (The one where Robert De Niro is like "Are you talking to me?!")
The ducks with the soap was "Fight Club," And the duck with the box is "Seven."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Triple Stars schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:36:
[...]

Dit had ik gevonden over sommige bad eendjes.

These are the references I could come up with.
The first ducks (the green one with a yellow duck coming out of a box) I believe is a reference to the short horror film "Other Side of the Box" (I'm not 100% sure on that though). The next I'd from the movie "The Shining" (The yellow and pink duck). The black duck coming out of the TV from the movie "The Ring". Ducks that are yellow and red (Red is upside down) is from "Spiderman", I can't remember which of the three movies it's from though. Purple duck looking into a mirror is from the movie "Taxi Driver" (The one where Robert De Niro is like "Are you talking to me?!")
The ducks with the soap was "Fight Club," And the duck with the box is "Seven."
Ah dat hebben ze dan wel heel leuk gedaan! Ik ben nu bij de laatste missie van het spel :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Triple Stars schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:32:
[...]

Jij vind het misschien nutteloos :+ , maar andere zoals ik niet.
Idd, smaken verschillen. Maar het is als sinds het begin van Xbox dat de A knop een game direct start, dus waarom dat nu veranderen. Dan hebben we het over ruim 20 jaar. Voelt een beetje als het gaspedaal in de auto van links naar het midden en het rempedaal van het midden naar rechts. Dat wil je ook niet want gewenning en eigelijk ook logisch.

Ze hadden het gewoon kunnen laten zoals het was en de dubble tap A dan de gamehub laten starten. Mijn zoon is 9 en die snapt dat niet. Die wilde Minecraft opstarten en krijgt ineens de gamehub. Nou dan gaan we maar Rocketlegue spelen. Die game start ook niet op, maar hij krijgt wederom de game hub te zien. Vervolgens is het een: PAPAAAAA hij doet het niet.

Klaarblijkelijk weer wat knappe koppen die bij Microsoft zoiets hadden van: Hey die door ons bedachte Gamehub wordt eignelijk nooit gebruikt, laten we zorgen dat die wel gebruikt wordt en we plaatsen hem onder standaard voor iedereen onder de A knop wanneer een game op het dashboard aanklikken.
If you don't like the sound of Game Hubs, you can jump straight into a game by double-tapping the 'A' button when selecting a game, or you can toggle it off by heading to Profile & System > Settings > General > Personalization > Games & Apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

MRE-Inc schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Idd, smaken verschillen. Maar het is als sinds het begin van Xbox dat de A knop een game direct start, dus waarom dat nu veranderen. Dan hebben we het over ruim 20 jaar. Voelt een beetje als het gaspedaal in de auto van links naar het midden en het rempedaal van het midden naar rechts. Dat wil je ook niet want gewenning en eigelijk ook logisch.

Ze hadden het gewoon kunnen laten zoals het was en de dubble tap A dan de gamehub laten starten. Mijn zoon is 9 en die snapt dat niet. Die wilde Minecraft opstarten en krijgt ineens de gamehub. Nou dan gaan we maar Rocketlegue spelen. Die game start ook niet op, maar hij krijgt wederom de game hub te zien. Vervolgens is het een: PAPAAAAA hij doet het niet.

Klaarblijkelijk weer wat knappe koppen die bij Microsoft zoiets hadden van: Hey die door ons bedachte Gamehub wordt eignelijk nooit gebruikt, laten we zorgen dat die wel gebruikt wordt en we plaatsen hem onder standaard voor iedereen onder de A knop wanneer een game op het dashboard aanklikken.

[...]
Inderdaad, hier thuis ook verwarring, gelukkig had ik dit topic gelezen dat er iets was veranderd.

Heb juist een Xbox gekozen vanwege gebruikersgemak en toegankelijkheid. De primaire UI zomaar omgooien en extra stappen introduceren staat daar haaks op.

Als ze zo nodig iets willen veranderen moeten ze eens kijken naar al die zwarte schermen met tekst en zwarte knoppen om die toegankelijker te maken voor mensen die moeite hebben met lezen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Johnny schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:01:
[...]

Inderdaad, hier thuis ook verwarring, gelukkig had ik dit topic gelezen dat er iets was veranderd.

Heb juist een Xbox gekozen vanwege gebruikersgemak en toegankelijkheid. De primaire UI zomaar omgooien en extra stappen introduceren.

Als ze zo nodig iets willen veranderen moeten ze eens kijken naar al die zwarte schermen met tekst en zwarte knoppen om die toegankelijker te maken voor mensen die moeite hebben met lezen.
Komt nog eens bij dat in bijna elke game na het intro scherm/splash scherm staat: Druk op A om te beginnen / Press A to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Als we het toch over homescreen startup hebben, dit mis ik, blijft imo de beste!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QFgQtnnCHfwI50vDk0I9LbiAww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhvwuvYIy0DI6mpAsC87AOpX.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een ontspannen spel om te mogen spelen, hopelijk komt er nog een vervolg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wat doet dit ding precies ? Voor de Xbox zijn er geen games die dat ondersteunen, voor de PC wel. Gaan er dan updates komen voor bestaande games waarin het toegevoegde waarde heeft ? En wat moet dit gaan kosten ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 06:48:
[...]

Wat doet dit ding precies ? Voor de Xbox zijn er geen games die dat ondersteunen, voor de PC wel. Gaan er dan updates komen voor bestaande games waarin het toegevoegde waarde heeft ? En wat moet dit gaan kosten ?
Volgens mij gaat het dus alleen maar om wat ze even kort laten zien, het voor je neus projecteren van een (2d) gamepass stream, niet echt vr games. Dat kan ie uiteraard ook, maar heeft dan niks met Xbox te maken.

De 3S heeft ook de mindere lenzen, fresnel ipv pancake. Dat betekent dat het minder scherp is over de volledige oppervlakte. In welke mate hangt er vanaf hoe goed je ipd past, de afstand tussen je ogen. Ben je vrij gemiddeld dan schijnt het niet heel veel uit te maken. Zelf heb ik een groot hoofd met een grote ipd van zo'n 72mm en op de quest 2 (zelfde lenzen als de 3s) was alles behalve het midden wazig. Voor mensen zoals ik zou ik een S echt niet meer aanraden, dan moet je echt je hoofd draaien naar wat je wil kunnen zien terwijl je met de nieuwere pancake lenzen bijna het hele scherm scherp kunt zien en dus gewoon je ogen kunt draaien.

De set wordt 400 dollar wat 100 dollar meer is dan een gewone 3S. Daarvoor krijg je een Xbox controller en een elite headstrap die normaal los €79 moet kosten (edit: oh en 3 maanden gamepass ultimate), dus als je die twee dingen wil en je vindt het uiterlijk leuk (vind hem er zelf wel cool uitzien), en je hebt een gemiddelde ipd... Dan is het geen slechte deal. Maar die strap wil je eigenlijk niet, er zijn goedkopere betere aftermarket straps. En iedereen hier heeft waarschijnlijk al zat Xbox controllers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Poos terug was mijn Elite2 kapot gegaan en omdat ze best slecht staan aangeschreven had ik toen een Gamesir controller gekocht.

Vond het toen al balen dat de paddles achterop niet waren in te stellen als Shift knop zoals bij de Elite2, voelde ook echt plastic/goedkoop aan imo.

Na een update vd week waren al mijn profielen verdwenen en was ik er wel klaar mee.

Razor Wolverine V3 T Edition gekocht, op zich wel fijn, voelde beter aan qua kwaliteit maar niet heel fijn in mijn redelijk grote handen.
Wederom geen Shift mogelijkheid voor de paddles en de extra knoppen voorop vond ik ook niet helemaal lekker zitten.

Teruggestuurd en toch de Elite2 Core maar gekocht, voelt bijna als thuiskomen, al mijn profielen weer terug, shift functie, zo jammer dat ze (vaak) best snel kapot gaan maar er gaat gewoon weer een Core terugkomen, wat een ontzettend fijne controller d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga een paar levels wel opnieuw spelen denk ik. Dat level in het donker waar bij je een vijandig kamp insluipt met het gevecht aan het einde met die vuureffecten was echt heel tof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

G_Dragon schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 00:03:
[Afbeelding]

Wat een ontspannen spel om te mogen spelen, hopelijk komt er nog een vervolg!
Heel erg leuk spel inderdaad :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:31
Ik wilde dit posten in het Hitman III topic maar die is al 2 jaar oud, dus ik denk ik probeer het hier want ik kom er niet uit.

Ik heb Hitman III op de Xbox staan (hij heet echt Hitman 3, dus geen World of Assassination. Ik heb de training kunnen voltooien maar bij elke destination en campaign staat nu: get access (ook bij deel 1 en 2). Dus ik denk dat ik de probeer-versie heb.

Nu wil ik graag alle levels (van sowieso deel 3) kunnen spelen maar het is me onduidelijk wat ik moet aanschaffen. Als ik naar alles op xbox.com ga staat alleen bij de Free starters pack dat ik die heb 'aangeschaft': https://www.xbox.com/nl-N...er-pack/9NTG1CG74F2L/0010

Het spel zelf of de deluxe versie kopen via xbox.com is vrij prijzig. Op Eneba hebben ze deze te koop:

HITMAN World of Assassination Deluxe Pack: https://www.eneba.com/nl/...-dlc-xbox-live-key-europe

HITMAN Trilogy Premium Add-ons Bundle: https://www.eneba.com/nl/...-dlc-xbox-live-key-europe

Of moet ik toch voor de game zelf gaan? Hitman World of Assassination: https://www.eneba.com/nl/...tion-xbox-live-key-europe

Ik krijg via Eneba niet duidelijk wat in welk pack zit. Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57
rscheper schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:48:
Ik wilde dit posten in het Hitman III topic maar die is al 2 jaar oud, dus ik denk ik probeer het hier want ik kom er niet uit.

Ik heb Hitman III op de Xbox staan (hij heet echt Hitman 3, dus geen World of Assassination. Ik heb de training kunnen voltooien maar bij elke destination en campaign staat nu: get access (ook bij deel 1 en 2). Dus ik denk dat ik de probeer-versie heb.

Nu wil ik graag alle levels (van sowieso deel 3) kunnen spelen maar het is me onduidelijk wat ik moet aanschaffen. Als ik naar alles op xbox.com ga staat alleen bij de Free starters pack dat ik die heb 'aangeschaft': https://www.xbox.com/nl-N...er-pack/9NTG1CG74F2L/0010

Het spel zelf of de deluxe versie kopen via xbox.com is vrij prijzig. Op Eneba hebben ze deze te koop:

HITMAN World of Assassination Deluxe Pack: https://www.eneba.com/nl/...-dlc-xbox-live-key-europe

HITMAN Trilogy Premium Add-ons Bundle: https://www.eneba.com/nl/...-dlc-xbox-live-key-europe

Of moet ik toch voor de game zelf gaan? Hitman World of Assassination: https://www.eneba.com/nl/...tion-xbox-live-key-europe

Ik krijg via Eneba niet duidelijk wat in welk pack zit. Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?
Een snelle Google geeft mij dit :

https://www.reddit.com/r/...ng_hitman_3_and_world_of/

Wat een zooitje hebben die devs er van gemaakt zeg. Dat je een guide nodig hebt om het spel te kopen :+ Zie ook meerder berichten van mensen die de verkeerde versie hebben gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ziet er geweldig uit, heb de game sinds 21 mei de Day One Edition in de reservering staan :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die pragmata gameplay loop met dat armor verwijderen is apart. Vraag me af of ik me daar niet te snel aan ga ergeren.

Verder vandaag begonnen aan Ruffy and the riverside. Voor zover ik kan zien wel een prima 3D collectathon.

Pagina: 1 ... 97 ... 106 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties