• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:33

Linksquest

[Multi] MindsEye
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48Y2GgMTkyLgrVpXI44JSgeUzb8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ENhsyDv4HFGe4tLaLeaepMGn.jpg?f=user_large

Ontwikkelaar: Build a Rocket Boy
Uitgever: IO Interactive, IO Interactive Partners A/S
Platforms: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALCt2y1r6Ja_k4YdrKrTkbPfBCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5oOMJR5TojbKCM4-B6axGgGQQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large PS5, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_BVzIgm0UZru7pbpqRD6A7dVTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large Windows
Release-datum: Summer 10-06-2025

Speel als Jacob Diaz, een voormalige soldaat met een mysterieus neuraal implantaat die lijdt aan geheugenverlies en flashbacks. Ga op een reeks gevaarlijke geheime missies om de geheimen van je verleden te ontrafelen in een wereld vol met de aanhoudende dreiging van kunstmatige intelligentie, hightech-experimenten, bedrijfsspionage, politieke corruptie en een ongecontroleerd leger. MindsEye is een meeslepende ervaring met een geestverruimend complex verhaal, rijke omgevingen, baanbrekende gevechten, toekomstige technologie en snelle achtervolgingen.

Over het spel

Welkom in Redrock
Welkom in de wereld van MindsEye, een singleplayer-actie-avonturenthriller die zich afspeelt in de fictieve stad Redrock in de nabije toekomst een intense, superhete woestijnmetropool waar technologie koning is. 

Mens en machine
Robots voeren handmatige taken uit en een algoritme verbindt alziende apparaten om van Redrock 'De Veiligste Stad ter Wereld' te maken. Het is een levend experiment in het existentiële potentieel van mens en machine. Net als de hoofdpersoon, Jacob Diaz, een voormalig Special Ops-soldaat die geplaagd wordt door gefragmenteerde herinneringen van zijn MindsEye-implantaat. 

Vecht tegen je lot
Je speelt als Jacob en vecht om zijn waarheid te onthullen in een wereld waar AI, hightech-experimenten en ongecontroleerde militaire macht elke ontmoeting bepalen. Wat begint als een persoonlijke zoektocht, verandert al snel in een missie die cruciaal is voor het voortbestaan ​​van de mensheid, terwijl intelligente robots opkomen, voortgestuwd door menselijke hebzucht.

Gevangen in het kruisvuur
Centraal in het strak vormgegeven verhaal van de game staat de explosieve relatie tussen de excentrieke directeur van Silva Industries, Marco Silva, en Redrocks machtsbeluste burgemeester Shiva Vega. Waar miljardair Silva de koers van de menselijke evolutie wil veranderen, wil Vega meer controle over zijn technologie en daarmee over de burgers van Redrock. 

Intense gevechten en rijden
Terwijl Jacob midden in het kruisvuur zit, bereid je je voor op explosieve gevechten met een arsenaal aan geavanceerde wapens tijdens missies te voet, achter het stuur en in de lucht. MindsEye is een rijkelijk gedetailleerde thriller met de beste cinematics in zijn klasse en een aangrijpend verhaal over het moment waarop technologie en ambitie botsen. Help Jacob zijn lot te bevechten in dit actievolle avontuur dat op 10 juni 2025 op alle platforms verschijnt.

Pre-order

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kbfBMAEzBQmfs4AnU1H72-aCLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7vsYrKiB74RvwzowWbUwkLE.jpg?f=fotoalbum_large

Standaard editie
  • Basis spel
  • Pre-order MindsEye: Standard Edition nu en krijg gratis een upgrade naar de Deluxe Edition
Deluxe editie
  • Basis spel
  • Premium Pass
  • Deluxe Thorn & Kepler Yellowjacket-wapen
  • Future Jacob Vest-skin
  • Future DC2 Companion Drone Skin
  • Future Silva Sedan-voertuigskin
De Premium Pass bevat:
  • Pakket 1 Exotisch pakket (Exotische Jacob Vest-skin, Exotische DC2 Companion Drone-skin, Exotische Silva Sedan-voertuigskin)
  • Missie in de Horde-modus: neem het op tegen verschillende vijanden met unieke tactieken en gedragingen. Denk snel en gebruik je omgeving om je tegenstanders te slim af te zijn.
  • Pakket 2: Extra missies en uitdagingen in Q3 2025
  • Pakket 3: Extra missies en uitdagingen in Q4 2025
  • Pakket 4: Extra missies en uitdagingen in Q1 2026
Trailers

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWPXt6T8KIf7zGzf-55FMURV0BM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbdX6Hx2twRNrdsSznYqqevN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSvyMdEUuySl_NYHRO5u57wIS1E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDz6fuewbSkcRgYldxitrhLk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4L_ptVeiHWDoMLbDjphVn8avpNQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Liq6wt4Sfb7owYn9VIRZob3n.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVdI8w_ZDYBWjdfPMrQYRWoaVFM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Numo4UfDlToXL3Cq7Pxrni9K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-qFOgyxDe6Rkya4p6JMkXjaogY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3q7L3cKl4BrBicDQ4QuK9Op.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAvMiHFLFtKpOItxdbOHW4j8Xms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWWW5WUxdSPOzXiSpmRWBDF8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npKsCNCLXn2jUk2gfkUQLOBom30=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWRdbnLlDM7f6xfiNWTkDKvT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgl_gRZvhzV3F0Cc5x0jtxRPVIk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXsFykvVWvZpvosh4CbLy39e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjcH6XHOaU9Adu62D-EQfp3NuPE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSf1JYffL8Iee915D7hm7dw1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exAibJ2nxZ9HXywwkqXjZLSdzwQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVeyburfx29cfyo6ug0lFYhm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aee49g43H1QyzbZxZ1HXSKmWOJs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9TedNkKgBGvCMwftiFxnCHK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xyCkC0j4YAicb6lz_Z3p5VH7oE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UayJ7EFvTsW8Uo2nyo41xXgy.png?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM!
^ Naar boven ^

[ Voor 39% gewijzigd door G_Dragon op 20-05-2025 08:26 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Lijkt mij een interessante game

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Fractal Design Pop mini air

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik kreeg in de vluchtigheid een beetje een Cyberpunk / Watchdog idee, en hoewel het een idee op zichzelf is, kan ik die vergelijking niet helemaal los laten. Niet dat het erg is, want zeker Cyberpunk was geen verkeerde game.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

Ziet er veel belovend uit oOo oOo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:49
Kijkt die een beetje scheel of ben ik scheel? Leuk verhaal, houdt m zeker in de gaten.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:43
Om er iets van te vinden moet ik eerst wat gameplay zien.Na het zien van de trailer ben ik wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dn715c5zC3go_TIK498JvIHyOk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6yKZYeOOJNds3Twsgq2ftafR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WikDHqiP3Hg0aeeq_8P8SjoQB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bATLD0FnqCp9p0D7UeeCjHRO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
”Gelekte” gameplay

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 04-05-2025 21:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25

MazeWing

The plot thickens...

Voor een spel dat over een paar weken uitkomt is er echt belachelijk weinig gameplay getoond. Ook die "teasers" zijn simpelweg waardeloze gameplay fragmenten die alleen maar laten zien hoe generiek dit is.

Dit spel gaat ergens in de 6'jes scoren, maximaal floppen en tegen de zomer heeft niemand het meer over dit spel (voor zover iemand het er nu al over heeft). Mark my words!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:08
Kwam vandaag pas achter deze game, lijkt mij een leuk iets eigenlijk, hou wel van dit soort games.
Ben benieuwd of er wel een optie voor free-roam in zit?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15

Martinspire

Awesomeness

MazeWing schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:32:
Voor een spel dat over een paar weken uitkomt is er echt belachelijk weinig gameplay getoond. Ook die "teasers" zijn simpelweg waardeloze gameplay fragmenten die alleen maar laten zien hoe generiek dit is.

Dit spel gaat ergens in de 6'jes scoren, maximaal floppen en tegen de zomer heeft niemand het meer over dit spel (voor zover iemand het er nu al over heeft). Mark my words!
Ik denk dat het nog wel mee valt, anders hadden ze hem nog wel even wat verder uitgesteld.

Ik verwacht een iets beter afgewerkte game dan die Sainz Row reboot van vorig jaar of zo. Met vooral focus op een aardige campaign en minder op de open wereld.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mars18 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:51:
Kwam vandaag pas achter deze game, lijkt mij een leuk iets eigenlijk, hou wel van dit soort games.
Ben benieuwd of er wel een optie voor free-roam in zit?
Naar het schijnt zit die er niet in, en is het rijden/lopen alleen om van missie naar missie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:32:

Ja eens, geen goed teken en wat we zien is dan ook nog eens heel marginaal.

6je is in de game review wereld met de inflatie op review cijfers misschien wel erg laag maar het lijkt geen hoogvlieger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:08
Donstil schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:55:
[...]

Naar het schijnt zit die er niet in, en is het rijden/lopen alleen om van missie naar missie te komen.
Dank, dan wacht ik zeker eerst de reviews af, ik ben momenteel toch bezig met de story van GTA 5. :o

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Klinkt niet best, last ergens ook al dat het verhaal maar matig 15 uur aan speeluren had :X
Ik wacht nog even met mijn pre-order :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:22
15u is toch meer dan prima voor een singleplayergame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Timothy3000 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:17:
15u is toch meer dan prima voor een singleplayergame?
Als je er €20 voor betaald wel ja, maar bij een prijs van €50+ wel een gemiddelde van 30 tot 60 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Als je er €20 voor betaald wel ja, maar bij een prijs van €50+ wel een gemiddelde van 30 tot 60 uur.
Wat een rare en aparte mening.

30 tot 60 uur, jezus man. Het is geen RPG.

Mafia II is dat ook niet, maar wel een steengoede game.

Dit is gewoon een toffe lineaire shooter in een open wereld (geen sandbox), gemaakt door één van de grootste mensen achter GTA en RDR (met een team natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:56:
[...]

Klinkt niet best, last ergens ook al dat het verhaal maar matig 15 uur aan speeluren had :X
Ik wacht nog even met mijn pre-order :9
Niet alles hoeft van mij honderden uren te zijn maar 15 uur zou wel erg weinig zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
James Pond schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:49:
Dit is gewoon een toffe lineaire shooter in een open wereld (geen sandbox), gemaakt door één van de grootste mensen achter GTA en RDR (met een team natuurlijk).
Maar is dit wel “gewoon” een “toffe lineaire shooter in een open wereld”? Dat is voor nu vooral nog de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

[ Voor 108% gewijzigd door G_Dragon op 23-05-2025 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Kwaliteit boven kwantiteit imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:12:
[...]

Maar is dit wel “gewoon” een “toffe lineaire shooter in een open wereld”? Dat is voor nu vooral nog de vraag.
Ik denk het wel maar we gaan het zien. Ik verwacht een 7 gemiddeld en dat is oké

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
James Pond schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:19:
[...]

Ik denk het wel maar we gaan het zien. Ik verwacht een 7 gemiddeld en dat is oké
Ik denk van niet maar je scheef het zo stellig op, dus ik dacht misschien weet jij meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:47:
[...]

Kwaliteit boven kwantiteit imo.
Dat zeker! Maar blijf persoonlijk van mening dat 15 uur veel te weinig is voor het prijskaartje dat eraan hangt, hoop echt dat het een tof spel gaat zijn want kijk er al een tijdje naar uit. Maar de gameplay dat ik gisteren poste weet mij ook nog niet echt te overtuigen jullie wel? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:00:
[...]

Dat zeker! Maar blijf persoonlijk van mening dat 15 uur veel te weinig is voor het prijskaartje dat eraan hangt
60 euro voor 15u is toch niet heel gek? Een biosje waar een film twee a drie uur duurt is zo ook al 15 euro.

Ik heb persoonlijk veel meer lol gehaald uit de meeste korte Nintendo games dan al die open world bloat die de laatste jaren uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:08:
[...]

60 euro voor 15u is toch niet heel gek? Een biosje waar een film twee a drie uur duurt is zo ook al 15 euro.

Ik heb persoonlijk veel meer lol gehaald uit de meeste korte Nintendo games dan al die open world bloat die de laatste jaren uitkomt.
Daar denken we beiden gewoon anders over ;)
Met de huidige consoles en kracht is er wel meer mogelijk dan 15 uur, als het nou 30 uur was geweest had je er niemand over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:12:
[...]
Daar denken we beiden gewoon anders over ;)
Met de huidige consoles en kracht is er wel meer mogelijk dan 15 uur, als het nou 30 uur was geweest had je er niemand over gehoord.
Als de devs 15u voldoende tijd vinden om hun verhaal te vertellen.... waarom zouden ze het dan in 30 doen? Onnodige opvulling is zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Er is niks erger dan onnodige filler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het preview event was via teams waarbij een video getoond werd van gameplay. Schijnbaar zag alles er nogal “broken” uit. Men mocht deze video niet delen met het publiek maar kreeg een andere trailer die ze mochten tonen.

Het is heel simpel: een spel in deze staat met dit soort “previews” 2 weken voor release is zo’n enorme rode vlag dat je wel heel naïef moet zijn om te denken dat dit nog wat gaat worden. En 15 uur voor een open world game is gewoon zeer weinig. Dat betekent dat er gewoon heel weinig te doen is in de wereld.

Dit spel zal ergens tussen de 50-60 scoren waarbij het ook niet ondenkbaar is dat het er onder gaat zitten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Als ik dit allemaal zo lees, dan gaat deze game een beetje de release van Cyberpunk 2077 aan. Dit zal de game niet goed doen, zeker de studio nog geen echte naam heeft en de game zo kort is. Ik ga bij deze wachten tot de game ooit op PS Plus of Game Pass komt. Mocht dat niet het geval zijn, dan wacht ik totdat hij in de budgetbak beland.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MazeWing schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:25:
[YouTube: A Skeptical Look at 'MindsEye'..]

Het preview event was via teams waarbij een video getoond werd van gameplay. Schijnbaar zag alles er nogal “broken” uit. Men mocht deze video niet delen met het publiek maar kreeg een andere trailer die ze mochten tonen.

Het is heel simpel: een spel in deze staat met dit soort “previews” 2 weken voor release is zo’n enorme rode vlag dat je wel heel naïef moet zijn om te denken dat dit nog wat gaat worden. En 15 uur voor een open world game is gewoon zeer weinig. Dat betekent dat er gewoon heel weinig te doen is in de wereld.

Dit spel zal ergens tussen de 50-60 scoren waarbij het ook niet ondenkbaar is dat het er onder gaat zitten.
Beetje vaag verhaal imo. Ziet er ook uit als het type wat alles als "broken" zal claimen, ook al valt het voor de meeste mensen gewoon mee. Het is een open wereld game van een nieuwe ontwikkelaar, natuurlijk zitten er bugs in, big whoop. Zolang het het spelplezier niet in de weg staat.

Nee, dat azijnpissen wat sommige mensen lijken te doen, is helemaal niet nodig. En ik vind zijn verhaal een beetje vaag overkomen. Gewoon niet teveel verwachtingen hebben, is veel beter. Hoef je niet eens negatief te lopen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Helemaal geen verwachtingen lijkt me in dit geval het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb wel al veel meer van dit soort video’s van het algoritme gekregen overigens. Voelt niet als een enkele “youtuber” die dit nu claimed, er is inhoudelijk gewoon niet zoveel en wat er is lijkt stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 29-05-2025 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:59:
Ik heb wel al veel meer van dit soort video’s van het algoritme gekregen overigens. Voelt niet als een enkele “youtuber” die dit nu claimed, er is inhoudelijk gewoon niet zoveel en wat er is lijkt stuk.
Mja maar zijn het ook allemaal bekende reviewers? Ik zie ze zo nu en dan ook, maar het zijn allemaal van die gasten die ik voor het eerst zie en vaak met clickbait headlines allerlei zaken beweren die nogal sketchy zijn.
Ik blijf erbij: gewoon zelf kijken wat het is geworden van de wat betrouwbaardere bronnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:55:
[...]

Mja maar zijn het ook allemaal bekende reviewers? Ik zie ze zo nu en dan ook, maar het zijn allemaal van die gasten die ik voor het eerst zie en vaak met clickbait headlines allerlei zaken beweren die nogal sketchy zijn.
Ik blijf erbij: gewoon zelf kijken wat het is geworden van de wat betrouwbaardere bronnen.
Geen flauw idee of, en voor wie, het “bekende” reviewers zijn. Ik zit daar niet zo diep in. Ik heb hierboven een voorbeeld gepost: die heeft 600.000 abonnees. De YouTuber van de video die @MazeWing hierboven heeft gepost, heeft 650.000 abonnees. Dus dat is in ieder geval meer dan wij samen, schat ik zo in. :P

Het voordeel van de twijfel krijgt het van mij in ieder geval niet, dus “zelf kijken” ga ik bij de release daarom ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Martinspire schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:55:
[...]

De “betrouwbaardere” bronnen zoals IGN en GaneSpot hebben hun ziel al jaren geleden verkocht.

In mijn ervaring heeft Luke Stephens vaak goede en valide punten met voldoende onderbouwing. Vanaf een minuut of 12 komt hij met verschillende “red flags” waardoor je toch echt wel mag gaan twijfelen aan de kwaliteit van dit spel. Natuurlijk kan het allemaal toeval zijn en alsnog een goed spel worden. Helaas heeft het verleden al meermaals (of zeg maar gerust altijd) aangetoond dat dit soort situaties, zeker zo kort voor release, niet meer goed gaan komen.

Je kunt jezelf 1 vraag stellen over dit spel: waarom zou je het als developer op deze manier presenteren en uit de verf laten komen, zo kort voor release?

Er is geen enkel antwoord te bedenken dat positief is voor het spel. Voor zover ik kan vinden komen de reviews ooo gewoon op release. Iets dat natuurlijk helemaal in het plaatje past…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als je wat verder zoekt over die Luke Stephens dan zie je dat ie wel vaker onnodig negatief doet en het vooral moet hebben van negatief zijn over games (of op zijn minst de publieke opinie volgen en daar vaak extra negatief over doen). Volgens dit draadje is het dus wel vaker zo met zijn video's.

Verder mag je van dat soort preview events niks loslaten en vraag ik mij serieus af of ie überhaupt wel toegang heeft gehad. Want het breken van zo'n NDA is toch best wel een dingetje. Verder praat ie over dat de game nog niet af is terwijl de dev juist heeft aangegeven de game niet uit te stellen, ook al kreeg het die ruimte omdat GTA doorschuift. Dus nee, ik geloof weinig van wat ie zegt over de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik kwam ondertussen dit bericht tegen:
MindsEye boss claims game's negative reaction ahead of release has been paid for in "concerted effort" against studio

Het viel mij ook wel op dat elke video die ze online gooien binnen notime wordt voorzien van commentaren die vreemd genoeg niet echt passen bij de video. Conclusies die je niet kunt trekken of aandacht voor zaken waar de trailer niet over gaat.

Benieuwd hoe dit af gaat lopen en wie er dan volgens hun achter zou zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 30-05-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ontzettend lachwekkend.

Las dit ook:
https://pu.nl/nieuws/play...-reacties-betaald-worden/

De game ziet er gewoon matig tot slecht uit. Dan krijg je dit soort reacties. En als je dit soort dingen roept worden dat er (helaas) alleen maar meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 30-05-2025 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:27:
[...]

Ontzettend lachwekkend.

Las dit ook:
https://pu.nl/nieuws/play...-reacties-betaald-worden/

De game ziet er gewoon matig tot slecht uit. Dan krijg je dit soort reacties. En als je dit soort dingen roept worden dat er (helaas) alleen maar meer.
Haha en om dan wat aan damage control te doen roep je als developer dan maar dat de negatieve berichten betaald worden.

De aanloop naar de game laat enorm te wensen over, onduidelijkheid, vreemd preview event vol bugs, weinig gameplay tonen, review embargo wat op release pas afloopt, dat moet de developer toch echt allemaal bij zichzelf zoeken, ook als de game uiteindelijk goed blijkt te zijn.

Meeste van ons hier draaien wel lang genoeg mee om te weten dat dit een enorme rode vlag is en vrijwel altijd een slechte game oplevert op release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Maar waarom lees je dan nergens anders over dat preview evenement? Waarom hoor je alleen die gast erover? Ik blijf erbij, die gast zit gewoon wat onzin te verkopen.

Daarnaast is er inderdaad wat middelmatigheid in de content die we tot nu toe zagen, maar ik vind het ver gaan om nu al te stellen dat het een flater gaat slaan.

Verder kun je zeggen dat er weinig getoond is, maar ik meen dat er toch aardig wat minuten aan gameplay gedeeld zijn ondertussen.

[ Voor 62% gewijzigd door Martinspire op 30-05-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Als het qua game een beetje het niveau haalt van de laatste Saints Row dan vind ik het al best oke. Niet elke game hoeft een 9 te zijn, als dit een vermakelijke 6,5 is wat misschien in de loop der tijd naar een 7,5 gepatched wordt dan ben ik tevreden. Het is geen AAA studio dus je moet de verwachtingen dan ook bijstellen( al zijn er genoeg indie devs die ook AAA niveau halen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:58:
Maar waarom lees je dan nergens anders over dat preview evenement? Waarom hoor je alleen die gast erover?
We horen dan ook niet alleen deze gast erover. Zie eerder geplaatste video als voorbeeld:

Maar als ik even kort voor je op YouTube zoek vind ik er nog wel meer:

Overigens geeft deze aan dat het embargo over het preview event verlopen is. Dus die aanname over NDA breken kan van tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Martinspire schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:58:
Maar waarom lees je dan nergens anders over dat preview evenement? Waarom hoor je alleen die gast erover? Ik blijf erbij, die gast zit gewoon wat onzin te verkopen.

Daarnaast is er inderdaad wat middelmatigheid in de content die we tot nu toe zagen, maar ik vind het ver gaan om nu al te stellen dat het een flater gaat slaan.

Verder kun je zeggen dat er weinig getoond is, maar ik meen dat er toch aardig wat minuten aan gameplay gedeeld zijn ondertussen.
Over een kleine 2 weken weten we het....

Ik kijk nu al een jaar of 2-3 filmpjes van Luke Stephens en puur kijkend naar mijn eigen voorkeuren en ervaringen heeft hij het toch meestal bij het rechte eind. Voor mij hebben zijn commentaren dus een meerwaarde.

Maar los van hem kijk ik ook gewoon met mijn eigen ogen en put ik uit 30+ jaar aan game ervaring, waarbij de laatste 20+ jaar natuurlijk internet een groot en belangrijk iets is geworden. En mede op basis van die ervaring kan ik een aardige inschatting maken in hoe het "waarschijnlijk" gaat verlopen met een spel en of het een slecht, middelmatig of goed spel gaat worden. Natuurlijk is er af en toe een uitzondering waarbij je dacht dat iets goed zou worden en het zwaar teleurstellend was (Cyberpunk op release was een goed voorbeeld) of andersom.

Maar we leven in een wereld waarbij mensen denken, op basis van previews, dat Gollum een goed spel zou worden en mensen een digitale versie pre-orderen maanden voor release terwijl je het 1 seconde voor release nog kan pre-orderen... 8)7 8)7

Als we kijken naar alle content die rondom MindsEye is gereleased + het feit dat in minder dan 2 weken de release is dan is het ronduit naief om te denken dat het een "goed" spel gaat worden. Natuurlijk, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, echter zijn er genoeg voorbeelden uit het verleden te vinden die alleen eindigden als een simpel slecht/middelmatig spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:37
MazeWing zegt eigenlijk wat ik ook denk.
Als je hier dan leest dat het continu geupdate zal worden (https://nl.ign.com/mindse...en-en-heeft-een-plan-voor) dan weet ik het toch niet. The Division 2 had dat ook maar ik heb dat solo grondig gespeeld en na 40u had ik toch waarde voor mijn geld. Als dit maar 15u zal duren.. toch maar even afwachten.

Als oudje lees ik ook nog vakpers inzake games @MazeWing dus blijf je vooral ook informeren via alle media ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50
Afgelopen week hebben het hoofd juridische zaken en financieel directeur ontslag genomen. Zagen het vast ook heel positief in.

Krijg er nogal een The Day Before flashbacks van.

Daarnaast al het idee dat er betaald wordt om negatief te zijn over de game, wie betaald dat? |:( Rockstar zeker, zijn bang dat GTA6 geen succes gaat worden. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Albinoraptor schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:56:
[...]

Afgelopen week hebben het hoofd juridische zaken en financieel directeur ontslag genomen. Zagen het vast ook heel positief in.

Daarnaast al het idee dat er betaald wordt om negatief te zijn over de game, wie betaald dat? |:( Rockstar zeker, zijn bang dat GTA6 geen succes gaat worden. 7(8)7
En toch geloof ik er ergens in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Derbiss schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:39:
[...]

En toch geloof ik er ergens in 8)7
Haha ik mag toch hopen dat je nergens in gelooft bij dit spel. Alles lijkt erop dat het geld simpelweg op is en uitstellen geen optie is. Het hoofd Legal en hoofd Financial zien de bui natuurlijk al hangen. Er gaan rechtzaken en/of claiims komen naar aanleiding van dit (aankomend) wanproduct en financieel kunnen ze natuurlijk helemaal niets.

Ik heb dan ook besloten mijn verwachten nog lager te zetten. Dit spel gaat tussen de 3,0 en 3,9 scoren oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:08:
[...]

Haha ik mag toch hopen dat je nergens in gelooft bij dit spel. Alles lijkt erop dat het geld simpelweg op is en uitstellen geen optie is. Het hoofd Legal en hoofd Financial zien de bui natuurlijk al hangen. Er gaan rechtzaken en/of claiims komen naar aanleiding van dit (aankomend) wanproduct en financieel kunnen ze natuurlijk helemaal niets.

Ik heb dan ook besloten mijn verwachten nog lager te zetten. Dit spel gaat tussen de 3,0 en 3,9 scoren oOo
Jij wordt zeker ook “betaald” :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Donstil schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 01:11:
[...]

Jij wordt zeker ook “betaald” :+
Yep! 8) We hebben een presentatie gehad van Rockstar waarin er serieuze twijfels zijn over het succes van GTA 6 wanneer MindsEye uitkomt. Men verwacht dat zo'n beetje iedereen vanaf 10 juni massaal "overstapt" naar MindsEye en dat de GTA 6 release, eind mei 2026, stilletjes voorbij gaat.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:25:
[...]

Yep! 8) We hebben een presentatie gehad van Rockstar waarin er serieuze twijfels zijn over het succes van GTA 6 wanneer MindsEye uitkomt. Men verwacht dat zo'n beetje iedereen vanaf 10 juni massaal "overstapt" naar MindsEye en dat de GTA 6 release, eind mei 2026, stilletjes voorbij gaat.... 8)7
Gedurende 1 millisec was ik ermee weg :D
Nee serieus, het begint inderdaad serieus te stinken. Ik ga een bakje popcorn halen als de release er komt om dan rustig de review te lezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:27:
[...]

De game ziet er gewoon matig tot slecht uit.
Helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Agree to disagree. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Albinoraptor schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:56:
[...]

Haha wat een onzin. Een CFO heeft 0,0 met de game te maken.

Die vertrekken vaker bij bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Op basis van welke beelden vind jij het 'extreem matig'???

Het spel is nog niet uit, dus ben benieuwd waar jij je mening op baseert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Derbiss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:46:
[...]

Gedurende 1 millisec was ik ermee weg :D
Nee serieus, het begint inderdaad serieus te stinken. Ik ga een bakje popcorn halen als de release er komt om dan rustig de review te lezen 8)
Het enige wat stinkt is mensen die hun meningen baseren op.. wat precies? Een CFO die vertrekt? Previews via een stream?

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:01:
[...]
Op basis van welke beelden vind jij het 'extreem matig'???

Het spel is nog niet uit, dus ben benieuwd waar jij je mening op baseert
Gameplay trailers. Die zien er matig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:02:
[...]
Het enige wat stinkt is mensen die hun meningen baseren op.. wat precies? Een CFO die vertrekt? Previews via een stream?

_O-
Een ieder die al iets langer gamenieuws volgt dan een paar weken ziet hier de ene na de andere red flag. Maar goed. Alsnog benieuwd naar je mening als je hem straks speelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:04:
[...]

Een ieder die al iets langer gamenieuws volgt dan een paar weken ziet hier de ene na de andere red flag. Maar goed. Alsnog benieuwd naar je mening als je hem straks speelt. :)
Gast ik ben 38, ik volg gaming al sinds mn 10e.

Ik zie helemaal geen red flags.

Welke zie jij dan? Graag verheldering.

Ik ga hem spelen als de reviews goed zijn, anders niet.

Ik baseer mijn mening daar wel op, ipv trailers.

[ Voor 11% gewijzigd door James Pond op 06-06-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:03:
[...]

Gameplay trailers. Die zien er matig uit.
Onzin. Weet je wat matig is? Gollum. King Kong.

Dit ziet er gewoon uit als een prima 7.5/8 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:07:
[...]
Gast ik ben 38, ik volg gaming al sinds mn 10e.

Ik zie helemaal geen red flags.

Welke zie jij dan? Graag verheldering.
Journo's die bij de previews waren zijn allen vrij negatief.

De maker gaat nu all full on conspiracy door te roepen dat de negatieve reacties betaald zijn en bewuste kamikaze van '"een bedrijf waarvan hij wel weet welke".

Game is al gelekt en de persoon die hem speelt is er ook niet echt over te spreken. Veel framedrops, bugs en lods. Patch is er nog niet maar belooft weinig goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:08:
[...]

Die waren niet matig. Die waren slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Zit er trouwens graag naast hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:10:
[...]

Journo's die bij de previews waren zijn allen vrij negatief.

De maker gaat nu all full on conspiracy door te roepen dat de negatieve reacties betaald zijn en bewuste kamikaze van '"een bedrijf waarvan hij wel weet welke".

Game is al gelekt en de persoon die hem speelt is er ook niet echt over te spreken. Veel framedrops, bugs en lods. Patch is er nog niet maar belooft weinig goeds.
Welke journo's? Die mensen hebben er niets over gezegd want NDA.

Er zijn alleen influencers die op basis van dingen die zij hebben gehoord dingen lopen te roepen.

Negativiteit brengt kliks.

Ik had net nog een heel filmpje gekeken (die inmiddels is verwijderd) van iemand die hem aan het spelen was, ik heb echt geen bugs gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door James Pond op 06-06-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:08:
[...]

En wat is de GTA 6 dan? Een 3000?

Als je dit spel, op basis van de zeer matige trailers en geringe gameplay beelden een 7,5/8 geeft dan ben je of enorm naïef of je hebt iets aan je ogen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Je doet een aantal credible Youtubers nu wel makkelijk af als niets meer dan influencers.

Kon hier ook wel om lachen:
https://www.rockpapershot...believe-youre-a-real-game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:25:
[...]

En wat is de GTA 6 dan? Een 3000?

Als je dit spel, op basis van de zeer matige trailers en geringe gameplay beelden een 7,5/8 geeft dan ben je of enorm naïef of je hebt iets aan je ogen…
GTA is altijd een 10/10 en dat is het al sinds Gta iv.

Dit spel is absoluut niet te vergelijken met GTA.

Het is geen sandbox, het is een linair verhaal in een open wereld (ala Mafia 2).

Dit is een eerste game van een nieuwe ontwikkelaar. Natuurlijk gaat dat niet de hoogtes van een GTA hebben.

Maar het ziet er leuker uit dan het gemiddelde Ubisoft product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:26:
Je doet een aantal credible Youtubers nu wel makkelijk af als niets meer dan influencers.

Kon hier ook wel om lachen:
https://www.rockpapershot...believe-youre-a-real-game
Dit is toch gewoon A. Enorm lullig voor alle mensen die hard aan dit spel hebben gewerkt?

Het lijkt in de verste verten niet op A Day before, van die gekke Noord Koreaanse fake producten?

Ik snap niet wat daar grappig aan is.

Ik vind het echt niet kunnen eerlijk gezegd.
MindsEye just has the vibe of someone asking a 12 year old what their perfect game would be despite not knowing a lick of what makes anything good or interesting in the first place.
Als dit de 'kritiek' is, dan kan ik ook 'journalist' worden.

Gewoon een woord salade van meningen die onsamenhangend zijn en niks over de kwaliteit van het spel zelf zeggen, goed of slecht.

[ Voor 23% gewijzigd door James Pond op 06-06-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:28:
[...]
Maar het ziet er leuker uit dan het gemiddelde Ubisoft product.
Op basis waarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Dat het een interessante story heeft, science fiction, een open wereld die voornamelijk als backdrop is, en niet vol met nutteloze gare sidequests of collectibles.

Een third person shooter hebben we al jaren niet meer gehad, singleplayer dan.

Ubisoft brengt alleen nog maar remakes uit tegenwoordig van 20 jaar oude spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:34:
[...]
Dat het een interessante story heeft, science fiction, een open wereld die voornamelijk als backdrop is, en niet vol met nutteloze gare sidequests of collectibles.
Een interessante story moeten we nog maar zien. En er zijn talloze lineaire games met saaie werelden. Niet open world betekent niet per definitie ook meteen goed of beter. Dit alles zegt ook nog niks.

Ik hoop met je mee maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:36:
[...]

Een interessante story moeten we nog maar zien. En er zijn talloze lineaire games met saaie werelden. Niet open world betekent niet per definitie ook meteen goed of beter. Dit alles zegt ook nog niks.

Ik hoop met je mee maar heb er een hard hoofd in.
Een science fiction verhaal wordt niet zovaak gedaan. En daar hebben ze al best veel van gedeeld.

Ik begrijp niet wat hier 'matig' aan is

YouTube: MINDSEYE New Gameplay Demo 4K (New Open World Game From Ex-GTA Creat...

Dit is overigens al oudere gameplay.

Mbt de open world wil ik alleen maar zeggen dat er heel weinig linaire games die zich afspelen in een open wereld.

Ik wil sowieso die wereld ontdekken, dat is altijd tof.

[ Voor 10% gewijzigd door James Pond op 06-06-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Maar hee we willen meer live service, online focused multiplayer games. Singleplayer games ehh fuck dat. Als het geen graphics heeft van GTA6 dan is het niet eens de moeite waard, en kunnen we het afdoen als matig.

Dat is wat ik eruit zou halen als ontwikkelaar. Snap wel dat de meeste developers geen single player games meer willen maken, maar een GAAS live service drollenbak vol met microtransacties

Dat is overduidelijk waar mensen op zitten te wachten aan de comments te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:44:
Maar hee we willen meer live service, online focused multiplayer games. Singleplayer games ehh fuck dat. Als het geen graphics heeft van GTA6 dan is het niet eens de moeite waard, en kunnen we het afdoen als matig.

Dat is wat ik eruit zou halen als ontwikkelaar. Snap wel dat de meeste developers geen single player games meer willen maken, maar een GAAS live service drollenbak vol met microtransacties

Dat is overduidelijk waar mensen op zitten te wachten aan de comments te lezen.
Dat is wel heel zwart wit hoor. Mensen kraken deze game niet af vanwege de graphics maar omdat het de zoveelste generieke buggy game lijkt.

Mensen willen wel singleplayer games maar niet elke drol voldoet.

Ik hoop met je mee maar er is vooralsnog weinig om enthouasiast over te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:47:
[...]

Dat is wel heel zwart wit hoor. Mensen kraken deze game niet af vanwege de graphics maar omdat het de zoveelste generieke buggy game lijkt.

Mensen willen wel singleplayer games maar niet elke drol voldoet.

Ik hoop met je mee maar er is vooralsnog weinig om enthouasiast over te worden.
Ik vind op basis van bovenstaande gameplay dat het helemaal niet op een drol lijkt, of generiek (???) of buggy

Wat is er 'generiek' aan dan? Want games in dit type (singleplayer, linair, open wereld, third person shooter) zijn er helemaal niet meer. Hoe kan het dan generiek zijn.

Wat generiek is is bv de zoveelste live service drollenbak, coop shooter, multiplayer shooter etc..

[ Voor 8% gewijzigd door James Pond op 06-06-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:01:
Wat generiek is is bv de zoveelste live service drollenbak, coop shooter, multiplayer shooter etc..
Je mist “open world game” in je lijstje….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derbiss
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:02:
[...]

_O-
Je bent lichtjes aggresief :). Ik ben zelf als eerste fan van dit soort spelen (zeker ook van single player) maar als je rustig alles leest wat ervan verschenen is; en dan heb ik het niet over influencers (ik gruw ervan) maar wat er op de verschillende websites is verschenen moeten er red flags afgaan. Ik game ook al 30 jaar dus je herkent op den duur wel iets.
Hun manier van communiceren is ook niet altijd de beste (https://www.pushsquare.co...gameplay-marketing-on-ps5) maar ik wil gerust de reviews afwachten. Normaal zullen ze zelf de 7de iets presenteren (https://pu.nl/nieuws/play...en-bevat-007-first-light/) dus ik blijf gezond nieuwsgierig.

[ Voor 5% gewijzigd door Derbiss op 06-06-2025 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Derbiss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:14:
[...]

Je bent lichtjes aggresief :). Ik ben zelf als eerste fan van dit soort spelen (zeker ook van single player) maar als je rustig alles leest wat ervan verschenen is; en dan heb ik het niet over influencers (ik gruw ervan) maar wat er op de verschillende websites is verschenen moeten er red flags afgaan. Ik game ook al 30 jaar dus je herkent op den duur wel iets.
Hun manier van communiceren is ook niet altijd de beste (https://www.pushsquare.co...gameplay-marketing-on-ps5) maar ik wil gerust de reviews afwachten. Normaal zullen ze zelf de 7de iets presenteren (https://pu.nl/nieuws/play...en-bevat-007-first-light/) dus ik blijf gezond nieuwsgierig.
Dat is hun mening. Ik vind het helemaal geen rare manier van marketing. Dus dat push square artikel vind ik ook weer nergens over gaan. Heb je het gelezen? Je kan het bijna geen 'artikel' noemen. Het enige wat erin staat van enige substantie is dat ze de korte trailers niet indrukwekkend vonden.

Ik hou idd niet van een false narrative, waar dit wel veel op lijkt.

Hier

https://www.google.com/ur...Vaw3GbRQanQ-MB3kIhDNajGyi

Kan je 45.minuten aan gameplay checken via de Mega link. Dat ziet er gewoon prima uit.

Geen rare shit of red flags

Maar iedereen roept al jaren waar zijn de AA games, komt er één, is het niet goed genoeg want het is niet van het niveau GTA. Komop zeg.

Ja dan blijf je AAA shit krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door James Pond op 06-06-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:08:
[...]

Je mist “open world game” in je lijstje….
hoeveel single player open world games zijn er waar de open wereld gewoon een backdrop is voor het verhaal ala Mafia 2?

Bijna geen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:04:
[...]
hoeveel single player open world games zijn er waar de open wereld gewoon een backdrop is voor het verhaal ala Mafia 2?

Bijna geen
Tegenwoordig heb je redelijk snel een “lege” open world gemaakt in UE5. Dat is dus niet zo heel bijzonder. De uitdaging zit ‘m er in om een levende open wereld te maken. Ook daar kijkt MindsEye absoluut niet in te slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:15:
[...]

Tegenwoordig heb je redelijk snel een “lege” open world gemaakt in UE5. Dat is dus niet zo heel bijzonder. De uitdaging zit ‘m er in om een levende open wereld te maken. Ook daar kijkt MindsEye absoluut niet in te slagen.
Tuurlijk, zo kan je op elke slak azijn leggen.

Het doel is geen levendige open wereld. Het doel is dat je een stad hebt om in te rijden terwijl je dat linaire verhaal afwerkt.

Het is een achtergrond voor het verhaal. Net als Mafia 2.

[ Voor 5% gewijzigd door James Pond op 06-06-2025 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:16:
[...]

Tuurlijk, zo kan je op elke slak azijn leggen.

Het doel is geen levendige open wereld. Het doel is dat je een stad hebt om in te rijden terwijl je dat linaire verhaal afwerkt.

Het is een achtergrond voor het verhaal. Net als Mafia 2.
Ik geef het op….. volgende week weten we hoe slecht het eindproduct is geworden en of alle signalen terecht waren of dat het gros van de mensen een compleet verkeerd vooroordeel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ben heel benieuwd naar de eerste reviews en meningen, zelf heb ik nog geen pre-order staan omdat er wisselende meningen/verhalen over zijn. Ondanks het mij vanaf het begin al een mooi spel leek, maar ik word wel kieskeuriger en kritischer omdat je ook steeds meer betaald per spel. Want blind even een spel kopen zit er niet meer in voor die prijzen!

Mindseye heeft zeker potentie maar dan moet de uitvoering en afwerking ook goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:03:
[...]

Dat is hun mening. Ik vind het helemaal geen rare manier van marketing. Dus dat push square artikel vind ik ook weer nergens over gaan. Heb je het gelezen? Je kan het bijna geen 'artikel' noemen. Het enige wat erin staat van enige substantie is dat ze de korte trailers niet indrukwekkend vonden.

Ik hou idd niet van een false narrative, waar dit wel veel op lijkt.

Hier

https://www.google.com/ur...Vaw3GbRQanQ-MB3kIhDNajGyi

Kan je 45.minuten aan gameplay checken via de Mega link. Dat ziet er gewoon prima uit.

Geen rare shit of red flags

Maar iedereen roept al jaren waar zijn de AA games, komt er één, is het niet goed genoeg want het is niet van het niveau GTA. Komop zeg.

Ja dan blijf je AAA shit krijgen.
Ik zeg toch niet dat het sowieso slecht is. Ik zeg gewoon dat je niet teveel verwachtingen moet hebben want er zijn veel zaken die wijzen op voorzichtigheid. Ik roep ook niet om AA games of wat dan ook; ik wil gewoon een deftige singleplayer hebben. Niemand zegt hier dat het absoluut slecht zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Indrukken van Resetera
- Visually, the game is a looker a lot of the time.
- The production values are really good on cutscenes, e.g. mocap, they cooked.
- The mission structure is you go from one mission to the next, including walking, driving and flying between missions as the mission, if that makes sense. You cannot deviate from the golden path during the story, which you are locked into - you fail and restart at checkpoint if you try to play it as an open world. One of the developer interviews called it a "faux open world" and it's exactly that, imagine Cyberpunk 2077 but the game was just the main quest and you were locked into doing that, and the world was there as window dressing, that's MindsEye's story content.
- There's no visible side quests or quests log in the UI.
- There's no visible recoil on weapons - they shake the camera up and down a small amount, but you're just aiming forward really.
- There's Gears of War style snapping to cover.
- Performance - it's bad from the opening cutscene in the desert which doesn't set a great impression however it does improve after that. I ran the full hour with an FPS counter (by using software which counts duplicate frames) and while some sections run great, many are not great. E.g. there's a two minute window during a mission where it averages 18fps. I imagine this will be fixed in future patches. Digital Foundry will definitely want to look at the game I feel, but that said I imagine many gamers simply... won't notice with the day one patch. Some will, though, for sure.
- The missions are surprisingly varied in gameplay so far.
- There's no melee at all.
- There's lots of main characters and they sound well voice acted to me.
- There are a lot of cut scenes.
- There's nothing seen in the footage around shops you can use or anything like that.

Overall I think the written marketing for the game - that it's a tight, linear single player action game - is accurate. I think I'll probably buy it as I now understand what the game is and isn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat je het jezelf afvraagt zegt misschien wel voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:23:
[...]

Dat je het jezelf afvraagt zegt misschien wel voldoende :)
Ik vraag het mezelf helemaal niet af. Ik vraag me af of jullie ogen wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:36:
Ben heel benieuwd naar de eerste reviews en meningen, zelf heb ik nog geen pre-order staan omdat er wisselende meningen/verhalen over zijn. Ondanks het mij vanaf het begin al een mooi spel leek, maar ik word wel kieskeuriger en kritischer omdat je ook steeds meer betaald per spel. Want blind even een spel kopen zit er niet meer in voor die prijzen!

Mindseye heeft zeker potentie maar dan moet de uitvoering en afwerking ook goed zijn.
Deze is toch 'maar' 60€?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:24:
[...]

Ik vraag het mezelf helemaal niet af. Ik vraag me af of jullie ogen wel werken.
Je zegt “helemaal niet?”, oftewel een vraag, vandaar dat ik het dacht.

Mijn ogen werken prima maar wat nog beter werkt is mijn logisch verstand, en als ik die twee dingen combineer dan zie ik alleen maar alarmbellen.

Maar goed ik vind het mooi dat jij er zo optimistisch in staat hoor, ik hoop daarom ook dat wij allemaal onwijs ongelijk krijgen en jij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:28:
[...]

Je zegt “helemaal niet?”, oftewel een vraag, vandaar dat ik het dacht.

Mijn ogen werken prima maar wat nog beter werkt is mijn logisch verstand, en als ik die twee dingen combineer dan zie ik alleen maar alarmbellen.

Maar goed ik vind het mooi dat jij er zo optimistisch in staat hoor, ik hoop daarom ook dat wij allemaal onwijs ongelijk krijgen en jij niet.
Zoals je uit de indrukken hierboven kan lezen is het gewoon prima.

Er zijn helemaal geen alarmbellen, echt belachelijk alle onzin mening rondom dit spel, sorry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:35:
[...]

Zoals je uit de indrukken hierboven kan lezen is het gewoon prima.

Er zijn helemaal geen alarmbellen, echt belachelijk alle onzin mening rondom dit spel, sorry hoor.
Vind jij, ik zie die alarmbellen dus wel.
We zullen dinsdag weten wie er gelijk heeft.

Edit: Dinsdag en daarmee op release verloopt het embargo, over alarmbellen gesproken.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 06-06-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:01:
[...]

Vind jij, ik zie die alarmbellen dus wel.
We zullen dinsdag weten wie er gelijk heeft.

Edit: Dinsdag en daarmee op release verloopt het embargo, over alarmbellen gesproken.
En waaraan zie je dat dan?

Een embargo wat verloopt op de release dag, dat is letterlijk al jaar en dag zo voor vele toptitels.

Dus als dat al een alarmbel is voor jou, dan weet ik genoeg.
Pagina: 1