https://www.pcgamer.com/g...dseye-launch-impressions/
Weinig verrassend
Goed dat alle voortekenen toch weer het juiste hebben voorspeld, dramatisch spel met slechte optimalisaties.
Weinig verrassend
Ik heb dit gelezen en hij vind het schieten leuk.Daan0s schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:34:
Weinig verrassendGoed dat alle voortekenen toch weer het juiste hebben voorspeld, dramatisch spel met slechte optimalisaties.
Dit heb ik ook hoor.. GTA 6 is veels te overhypednwnc schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:17:
Dit spel doet mij daarnaast vermoeden dat ik eigenlijk ook niet echt meer op GTA 6 reken tenzij het drastisch vernieuwend is qua gameplay.
Als er geen review exemplaren zijn is dat een enorme red flag. Ik zie nu een filmpje van de xbox tester. Nooit heel hoogstaand materiaal, maar daar uit blijkt dat de game een technische ramp is. Ziet er echt belachelijk slecht uit en draait op de series X letterlijk op 20 fps ofzo.Martinspire schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:23:
Nog steeds geen echte reviews. Wel vreemd. Maar ook vrijwel niemand met een review exemplaar. Naja, de pre-order bonus was toch fluff dus mij maakt het verder weinig uit, maar ik ga niks kopen zonder reviews. Zeker niet bij dit voortraject...
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
James Pond schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:00:
[...]
Ik heb dit gelezen en hij vind het schieten leuk.
Kind of fun vertaalt niet naar iets leuk vinden. Het vertaalt naar 'wel leuk'. Als m'n vrouw vraagt wat ik van haar jurk vind en ik zeg 'wel mooi' dan pakt ze een andere jurkThe shooting, when it's me shooting, is kind of fun, though. Despite having a few guns to choose from in my early encounters, I've mostly just used the protagonist's sidearm. Headshots kill, which I like, and the enemies politely stand still and look confused so that I can pick them off. There's nothing special about the enemy AI or guns so far, though.
Cijfers zijn subjectief. Gollum had nog als geluk dat het zó slecht was dat het weer vermakelijk kon zijn (al staat die momenteel op een score van 3.3 op basis van critics en 1.4 op basis van users op Metacritic). MindsEye lijkt vooral (hier is ie weer) heel generiek te zijn en vol bugs en andere issues te zitten. Zelfs mensen die niet volledig negatief zijn over de game hebben het veelal over saaie gunplay, wapens die geen punch hebben, ongelofelijk domme vijanden en verder weinig om écht enthousiast van te worden.Sowieso PC gamer is ook extreem middelmatig deze dagen.
Maargoed het is een middelmatig spel, zeker niet 'dramatisch', want dat zijn games als Gollum en King Kong.
Dit is gewoon middelmatig, zoals ik al had voorspeld. 6jes zal het dan gaan krijgen.
Er zijn echt zoveel slechtere games maar de haatparade is nu aan de gang voor dit spel, waardoor het slechter is dan Gollum zogenaamd. Die krijgt 41% op Steam en deze game iets van 30%.
Vind het allemaal maar raar.ik heb twee uur gespeeld gisteravond en zo slecht is het allemaal niet. Het is gewoon niet gepolijst.
[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 11-06-2025 23:13 ]
Dit inderdaad, Leslie riep nog dat de negatieve geluiden betaald werden om een beetje aan damage control te doen maar de waarheid komt altijd uit. Product is simpelweg niet af, alle alarmbellen gingen al af, daar was het meerendeel het wel over eens maar die signalen waren er overduidelijk niet voor niets.Timothy3000 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:24:
Drollenbak dus. Jammer, de potentie was er wel.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik vind het raar dat een dergelijke site de game speelt met een 2070 GPU. Dan kun je inderdaad niet een oordeel vellen over de graphics imo... Een kaart van 6 jaar oud van zo'n preview, das toch bizar?Daan0s schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:34:
Weinig verrassendGoed dat alle voortekenen toch weer het juiste hebben voorspeld, dramatisch spel met slechte optimalisaties.
Wel grappig dat dit geroepen wordt terwijl de gameplay zeer duidelijk is met hoe rampzalig slecht het is.. Wat ik ook bekijk het ziet er niet uit. Een hele hele vroege alpha versie van een concept van een game.Donstil schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:40:
[...]
Dit inderdaad, Leslie riep nog dat de negatieve geluiden betaald werden om een beetje aan damage control te doen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
En terecht.. als ex medewerker aan GTA die van de daken riep dat hij wel even een concurrent zou maken... dan ga je dit soort vergelijkingen krijgenVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:48:
MindsEye (what's in the name) wordt vergeleken met een bijna 30 jaar doorontwikkeld produkt als GTA....
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Waar heeft hij dat geroepen? Kom eens even met wat bronnencorset schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:52:
[...]
En terecht.. als ex medewerker aan GTA die van de daken riep dat hij wel even een concurrent zou maken... dan ga je dit soort vergelijkingen krijgen
[ Voor 20% gewijzigd door James Pond op 12-06-2025 12:58 ]
Het is geen GTA kloon. Het is een lineaire third person shooter. Je kan geen andere autos jatten, er is geen politie, er zijn geen sidequests.nwnc schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:17:
Onafgemaakte GTA kloon met futuristische snufjes. Vraag me af wat dat dingetje onder z'n oor kan doen, c'est ça. Acteurs en diens teksten zijn ook niet top-notch. Bazin van Jacob is brrr en Jacob zelf is ook maar mwah. Auto's besturen niet onaardig maar driften niet echt lekker door. Dit spel doet mij daarnaast vermoeden dat ik eigenlijk ook niet echt meer op GTA 6 reken tenzij het drastisch vernieuwend is qua gameplay.
Sorry welk leven in de wereld? Statische NPC's die niks doen en random lijken te lopen om een illusie van leven te geven?That's not to say it won't be interesting to explore, however. The center of the map is the "main playable area," which includes Redrock itself – a city that's been packed with "ambient characters" going about their lives. Art director Sebastian Livall confirms you'll see some people at work, too – whether that's a barista at a coffee shop, or someone working for one of the different delivery firms. "We've really tried to build on the depth of the world, and branding and corporations are a key way that we've done it," Livall says.
Ze noemen het zelf een fake open world, wat 100% klopt met een vrouw die in je oren schreeuwt zodra je maar 2 stappen uit de missie route gaat.Unlike the likes of GTA 5, however, MindsEye isn't an open-world adventure. Speaking to Edge in issue 409, assistant game director Adam Whiting confirms it's a "linear action game" that's "kind of like a fake open world, or faux-pen world, you could even say."
Mja.. dan is het niet heel onduidelijk om te zien wat de situatie is.Now, Build a Rocket Boy's co-CEO has claimed that there is a reason MindsEye is getting negative feedback - it's because people are being paid to do so. In an exchange on the MindsEye Discord server, Mark Gerhard was asked if he believes "all the people who reacted negatively were financed by someone", to which he replied: "100 percent."
When another user in the chat highlighted Gerhard's claims were rather unexpected, the studio exec replied: "Not wild when it's true....."
En dat heeft de game zeker gedaan. Een mideelmatige ruk game.."I don't believe that. I don't believe that. I just think the game should speak for itself on June the 10th."
https://www.thegamer.com/...-ps5-like-cyberpunk-2077/
[ Voor 26% gewijzigd door corset op 12-06-2025 14:45 ]
Waar komt die eerste quote vandaan? Ben ik wel benieuwd naar.corset schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:14:
om maar even wat quotes van de developers aan te halen aangezien het allemaal "fake haat" is volgens @James Pond :
[...]
Sorry welk leven in de wereld? Statische NPC's die niks doen en random lijken te lopen om een illusie van leven te geven?
[...]
Ze noemen het zelf een fake open world, wat 100% klopt met een vrouw die in je oren schreeuwt zodra je maar 2 stappen uit de missie route gaat.
https://www.reddit.com/r/...confirm_to_be_open_world/
Hier van een jaar geleden dat het een open world game zou zijn. Later zijn ze daar maar op terug gekomen blijkbaar.
Dus roepen "Daar is 0,0 van waar" is onzin.
Dan gaan we naar developers die streamers hebben gevraagd de game vooral niet te streamen:
https://www.reddit.com/r/...ye_are_going_into_twitch/
En als de CEO dan ook nog eens roept dat alle negatieve info omgekochte mensen zijn:
[...]
Mja.. dan is het niet heel onduidelijk om te zien wat de situatie is.
De CEO van IO heeft dit wat getemperd (overigens een ander persoon!!!)
[...]
En dat heeft de game zeker gedaan. Een mideelmatige ruk game..
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:08:
Dit ziet er gewoon uit als een prima 7.5/8 game.
James Pond schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:05:
Het ziet eruit als een 7/10 game die met wat patches evt een 8 kan zijn
Als het zo doorgaat dan zit je zondag op de 4.5/5.....James Pond schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:57:
Het is een middelmatig spel. Zou het een 5.6/6 geven. Op mijn pc draait het oke. Het verhaal vind ik interessant, het rijden is prima en zelfs wel leuk met een dualsense controller
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Hoezo? In die eerste post staat toch "na wat patches"MazeWing schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:56:
[...]
[...]
[...]
Als het zo doorgaat dan zit je zondag op de 4.5/5.....
Geef nu gewoon toe dat je ongelijk had en het gewoon een zeer matig spel was dat waarschijnlijk (flink) onder de 5.5 gaat eindigen en (terecht) een regelrechte flop wordt. Al weken wuif je de vele "red flags" weg en is het in jouw ogen steeds een prima 7.5/8 (dus ruim voldoende tot goed) spel en vond je zelfs de filmpjes van gameplay, in tegenstelling tot zo'n beetje iedereen in dit topic, het wel allemaal prima.
[ Voor 4% gewijzigd door James Pond op 12-06-2025 15:00 ]
En de rest negeer je maar voor het gemak?James Pond schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:54:
[...]
Waar komt die eerste quote vandaan? Ben ik wel benieuwd naar.
Het is idd een 'fake' open world. De structuur heeft meer weg van Mafia 2 of LA noire, waarin je continue missies aan het doen bent.
Het is een open wereld. Echter niet dat je zelf missies kan doen voor verschillende lui.
Dat ze vragen aan streamers om het niet te streamen is apart. Maar niet verboden. Daarnaast stonden er al uren aan gameplay op YT.
Dat een CEO iets op Discord zegt heeft niets met de kwaliteit (of gebrek daaraan) te maken.
Mensen halen maar vanalles erbij. De kwaliteit van de game spreekt voor zich. Het is middelmatig.
Nee hoor, ik krijg genoeg betaald van big evil tech corps om de game te trashenJames Pond schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:00:
[...]
Hoezo? In die eerste post staat toch "na wat patches"
??
Ik geef niets om 'red flags'. Die hele term is belachelijk. Praat gewoon over de kwaliteit van het spel.
Ik heb allang aangegeven dat de staat van het spel nu erg middelmatig is.
Als de mensen in dit topic het spel niet boeiend vinden en zo'n mormel, dan ga aub uit het topic en bespreek het elders.
Dan stel je het uit! Wat er nu gebeurd is het volgende:Ricmaniac schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:02:
Het feit dat zij uitzichzelf sommige sponsorships last minute terug trokken van streamers zegt ook wel iets. alsof ze zelf inderdaad geen vertrouwen hadden in de huidige staat van de game.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
ja eens. denk dat je gemiddelde dev studio ook mee krijgt in die meningMazeWing schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:05:
[...]
Dan stel je het uit! Wat er nu gebeurd is het volgende:
- spel released en de performance is kut, de gameplay is zeer matig en het spel wordt eigenlijk compleet afgebrand
- na enkele dagen komen de reviews van de bekende sites online die het spel waarschijnlijk ook met een 5 of lager gaan beoordelen
- de 2 bovenste zaken zorgen voor een belabberd spelersaantal
- mensen vragen massaal refunds aan en zelfs op de playstation krijgen mensen dit. Iets dat maar zelden gebeurd!
Dit spel is over enkele weken zo dood als een pier en is een eventueel potentieel volledig om zeep geholpen.
Ik ben het volledig met je eens! Helaas kan dat niet altijd als er investeerders achter zitten die geld willen zien.MazeWing schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:05:
[...]
-
Dat wijst helemaal nergens op. Er gaan continue mensen weg bij bedrijven, of na het afmaken van een project of ervoor. Dat heeft 0,0 te maken met de uiteindelijke kwaliteit van een spel.het vertrek van de CFO en Chief Legal Officer vlak voor lancering wijst in my opinion erop dat er intern iets goed mis was
Precies dat is 100% wat het zegt. Zij snappen ook wel dat het geen zin heeft om streamers een sponsorship te laten doen met de huidige staat vd game.Ricmaniac schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:02:
Het feit dat zij uitzichzelf sommige sponsorships last minute terug trokken van streamers zegt ook wel iets. alsof ze zelf inderdaad geen vertrouwen hadden in de huidige staat van de game.
[ Voor 56% gewijzigd door James Pond op 12-06-2025 15:24 ]
Het klopt dat er gedurende de development van een game er genoeg mensen en komen, echter is het wel opvallend dat dit een week voor release gebeurde en het ook nog eens 2 "head of x" personen waren.James Pond schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:11:
Dat wijst helemaal nergens op. Er gaan continue mensen weg bij bedrijven, of na het afmaken van een project of ervoor. Dat heeft 0,0 te maken met de uiteindelijke kwaliteit van een spel.
Bij R* zijn ook hoogstaande mensen weggegaan. Maar dat merk je ook niet bij RDR2.
En als investeerders je op de nek zitten kan het maar zo zijn dat je geen ruimte/geld meer hebt om het spel uit te stellen.
Maar ze hebben de day 1 patch al af, en die lui zijn al een tijdje weg. Mensen van legal en finance houden zich niet bezig met patches..hoe de patches die "alles zouden moeten fixen" in werkelijkheid eruit zagen...
Laat ik het anders zeggen: ik ga ervan uit dat praktisch NIEMAND van de studio de huidige situatie NIET had zien aankomen.James Pond schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:41:
[...]
Maar ze hebben de day 1 patch al af, en die lui zijn al een tijdje weg. Mensen van legal en finance houden zich niet bezig met patches..
Verder eens met je verhaal
Precies, kop in het zand mentaliteit.MazeWing schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:56:
[...]
[...]
[...]
Als het zo doorgaat dan zit je zondag op de 4.5/5.....
Geef nu gewoon toe dat je ongelijk had en het gewoon een zeer matig spel was dat waarschijnlijk (flink) onder de 5.5 gaat eindigen en (terecht) een regelrechte flop wordt. Al weken wuif je de vele "red flags" weg en is het in jouw ogen steeds een prima 7.5/8 (dus ruim voldoende tot goed) spel en vond je zelfs de filmpjes van gameplay, in tegenstelling tot zo'n beetje iedereen in dit topic, het wel allemaal prima.
Haha was het maar middelmatigcorset schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:14:
En dat heeft de game zeker gedaan. Een mideelmatige ruk game..
Je kunt niet maar blijven uitstellen natuurlijk. Ondanks dat we hier vaak onterecht de “investeerders” de schuld van geven, “Ja maar van investeerders moest het uitkomen”. We vergeten daarin vaak dat dit soort studios zonder investeerders simpelweg niet bestaan, zeker niet een studio die zo snel gegroeid is als deze.MazeWing schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:05:
[...]
- spel released en de performance is kut, de gameplay is zeer matig en het spel wordt eigenlijk compleet afgebrand
- na enkele dagen komen de reviews van de bekende sites online die het spel waarschijnlijk ook met een 5 of lager gaan beoordelen
- de 2 bovenste zaken zorgen voor een belabberd spelersaantal
- mensen vragen massaal refunds aan en zelfs op de playstation krijgen mensen dit. Iets dat maar zelden gebeurd!
Dit spel is over enkele weken zo dood als een pier en is een eventueel potentieel volledig om zeep geholpen.
Gaan ze niet doen, personeel moet je betalen en zonder inkomsten kan dat niet. Zonder inkomsten geen personeel, zonder personeel geen patches.Timothy3000 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:27:
Er zit onder de buggy mess iig een hoop potentie. Hopelijk blijven ze de boel goed patchen.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 12-06-2025 18:10 ]
Het is middelmatig. Geen idee wat je het anders zou moeten noemen.Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:06:
[...]
Precies, kop in het zand mentaliteit.
[...]
Haha was het maar middelmatig![]()
[...]
Je kunt niet maar blijven uitstellen natuurlijk. Ondanks dat we hier vaak onterecht de “investeerders” de schuld van geven, “Ja maar van investeerders moest het uitkomen”. We vergeten daarin vaak dat dit soort studios zonder investeerders simpelweg niet bestaan, zeker niet een studio die zo snel gegroeid is als deze.
“Investeerders” laten zich gewoon adviseren, zien dat het ruk is en springen van het brandende ship af, en gezien de huidige staat is het niet meer dan logisch dat ze er niet nog meer geld in stoppen.
Deze studio is opgericht in een periode dat geld vrijwel gratis was om te lenen, groeide snel, veel mensen aangenomen maar project is mislukt, jammer maar helaas maar over een jaartje bestaat deze studio niet meer.
[...]
Gaan ze niet doen, personeel moet je betalen en zonder inkomsten kan dat niet. Zonder inkomsten geen personeel, zonder personeel geen patches.
Waarom al deze aannames? Ook dat je zegt ze gaan niet aan patches werken.Deze studio is opgericht in een periode dat geld vrijwel gratis was om te lenen, groeide snel, veel mensen aangenomen maar project is mislukt, jammer maar helaas maar over een jaartje bestaat deze studio niet meer.
Friday, June 13-15 – Hotfix #1 – PC & Console
What players can expect:
Initial CPU and GPU performance improvements, along with memory optimizations
Reduced difficulty for the CPR mini-game
A new setting to disable or adjust Depth of Field
Fix for missing controls in the MineHunter and Run Dungeon mini-games
Pop-up warnings for PCs with Hardware Accelerated GPU Scheduling disabled and for PCs with CPUs prone to crashes
Hotfix #2 – Week of June 16 – PC & Console
What players can expect:
Continuous incremental performance and stability improvements
Fix for the buggy wheels not visually spinning while driving
Fix for areas in Car Manufacturing where players could fall through the world
By End of June – Update 3 – PC & Console
What players can expect:
Ongoing performance & stability improvements
Rebalanced "Hard" difficulty setting
Animation fixes
AI improvements
[ Voor 51% gewijzigd door James Pond op 12-06-2025 18:24 ]
De definitie van middelmatig is dat het tussen slecht en goed in zit, het midden dus. Vandaar middelmatig.James Pond schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:22:
Het ismiddelmatig. Geen idee wat je het anders zou moeten noemen.
Dat is geen aanname. Ik weet heel goed hoe het financiële systeem werkt. Deze studio is absoluut opgericht in die periode.James Pond schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:24:
[...]
Waarom al deze aannames? Ook dat je zegt ze gaan niet aan patches werken.
Hoe kom je daarbij?
Ze zijn hard aan het werk om te patchen
https://x.com/MindsEyeGame/status/1933167455238594939
[...]
Dat is jouw mening. Ik vind het er middelmatig uitzien. Een 5 is middelmatig als 0 bagger is en 10 geweldig.Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:59:
[...]
De definitie van middelmatig is dat het tussen slecht en goed in zit, het midden dus. Vandaar middelmatig.
Dat is hier helemaal niet aan de orde, dit is minder dan gemiddeld.
Gaat idd nergens over, want ik post gewoon een tweet van de developer maar dat is schijnbaar allemaal onzin. En nu word ik ook nog bestempeld als familie of aandeelhouderAmbition88 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:03:
Je gaat bijna denken dat iemand aandelen heeft, of dat het spel door directe familieleden is gemaakt.
Gaat helemaal nergens over dit. Dont feed the troll?
[ Voor 45% gewijzigd door James Pond op 12-06-2025 19:24 ]
Ook dit is weer gewoon gezond boerenverstand + ervaring. De studio is opgericht in een tijd waarin heel veel studio’s extreem snel groot werden en investeerders het zagen als absolute melkkoe. Het zou juist uitzonderlijk zijn als deze studio NIET in dat klimaat opgericht is.James Pond schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:17:
[...]
Dat is jouw mening. Ik vind het er middelmatig uitzien. Een 5 is middelmatig als 0 bagger is en 10 geweldig.
En fijn dat je het financiele systeem kent en wanneer de studio is opgericht en hoe ze aan hun geld zijn gekomen. Zou fijn zijn als je met wat bronnen kwam voor je aannames.
[...]
Maar de mensen die met aannames onzin aan het posten zijn is wel oke. Sure dude. Helemaal goed. Ik ben de trollIk kom met hun eigen tweets aan, maar nee dat zijn natuurlijk allemaal leugens.
[ Voor 19% gewijzigd door Mog op 12-06-2025 20:07 ]
Wie is het spel aan het verdedigen dan?rekeewt schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:28:
Grappig hoe alle butthurt preorder whores het spel lopen te verdedigen. Het is een ultieme flop, dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen. 750 spelers op steam as we speak. 450 medewerkers en 150 miljoen aan funding verder, AU!
[ Voor 84% gewijzigd door James Pond op 12-06-2025 19:34 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Timothy3000 op 12-06-2025 20:04 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 12-06-2025 23:03 ]
Een grote financiele flop eindigd vaak in het laatste.corset schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:32:
Ik vraag het me oprecht af. Of wordt dit het einde van de studio?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Helaas ben ik daar ook bang voor. Erg rot voor de medewerkers uiteraard. Natuurlijk wijzen mensen al snel naar Cyberpunk / No Man's Sky en FFXIV maar wordt makkelijk vergeten dat deze studios nog veel budget of passie overhadden om de producten te verbeteren. Cyberpunk en NMS hadden een goede basis maar er moest veel gefixed worden/beloftes waargemaakt worden. Dat is ze geluktRicmaniac schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:00:
[...]
Een grote financiele flop eindigd vaak in het laatste.
De imago schade is ook al geleden. Dat lukt gewoon niet met 1 titel om om te keren tenzij het op 1 of andere manier toch gefixt word en het massaal in social media lang besproken word.
Maar mensen geven iets gewoon niet snel een 2e kans.
100% mee eens. Maar daarom vind ik het ook idioot dat ze eerst roepen dat het open world wordt en daarna "oh nee toch niet oops!". Toen noemde ze het een "Faux open world" en wat hebben we gekregen? Een lineare shooter. Het is zo jammerG_Dragon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:02:
Ik vind het oprecht onwijs jammer!
Had namelijk wel weer zin in z'n openwereld spel, heb ook altijd veel plezier gehaald uit Watch Dogs / Saints Row, Cybperpunk 2077 en natuurlijk Grand Theft Auto. En aangezien er geen nieuwe delen in de maak zijn van die spellen op Grand Theft Auto 6 na, was dit een mooi tussendoortje geweest.
[ Voor 23% gewijzigd door Derbiss op 13-06-2025 12:24 ]
100% ja! ik was ook erg enthiousiast toen ik het de eerste avond van gamefest zag omdat ik er voor dat moment niks van gezien had dus er ook niet op wachte enzoG_Dragon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:02:
Ik vind het oprecht onwijs jammer!
Had namelijk wel weer zin in z'n openwereld spel, heb ook altijd veel plezier gehaald uit Watch Dogs / Saints Row, Cybperpunk 2077etc.
- Cyberpunk had natuurlijk al super vette previews en een bewezen studio achter zich. Maar los van de studio zelf waren de vele previews en gameplay filmpjes gewoon super vet.corset schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:03:
[...]
Helaas ben ik daar ook bang voor. Erg rot voor de medewerkers uiteraard. Natuurlijk wijzen mensen al snel naar Cyberpunk / No Man's Sky en FFXIV maar wordt makkelijk vergeten dat deze studios nog veel budget of passie overhadden om de producten te verbeteren. Cyberpunk en NMS hadden een goede basis maar er moest veel gefixed worden/beloftes waargemaakt worden. Dat is ze gelukt
FFXIV was in de basis al flawed en is met een relaunch een stuk beter geworden (voor de westerse markt.)
Mindseye heeft geen goede basis (lineare shooter me teigenlijk geen boeiende gameplay loop. Er is geen speciaal verhaal. Er is niks wat er voor kan zorgen dat spelers het een kans willen geven.
Reviews:Developers have removed all trailers/reveals from the MindsEye media on the PS store after being called out on the games framerate
Ach met 2 patches is alles weer verholpenMazeWing schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:32:
Nog even een aantal updates rondom deze shit storm:
[...]
Reviews:https://opencritic.com/game/18693/mindseye
- Push Square: 3 / 10
- GamingBolt: 5 / 10
- Game8: 46 / 100
- The Beta Network: 4 / 10
- IGN: 4 /10 (staat nog niet op opencritic)
[Afbeelding]
Benieuwd of er op korte termijn een delisting komt op de Playstation store. Want refunds gaan kennelijk heel makkelijk nu en ze zijn op de hoogte van de problemen en onderzoeken dit. Enige game waarbij dit ooit gebeurde was Cyberpunk en die ging er toen een half jaar af.
Er is maar 1 winnaar in dit verhaal: gezond verstand!
Je haalt precies het punt aan waarom het vrijwel zeker is dat Mindseye (helaas) nooit meer wat gaat worden; het betreft een beginnende studio met zeker weten niet de financiële slagkracht die CD Project RED wel had.corset schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:32:
Ik hoop echt dat de developers er wat van kunnen maken.. Maar Cyberpunk had er al een zeer succesvolle studio achter zitten. Dit is een beginnende studio die dacht het wel even te kunnen. Is er budget om dit op te lossen?
Ik vraag het me oprecht af. Of wordt dit het einde van de studio?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 14-06-2025 12:22 ]
De alpha is afgelopen dinsdag uitgekomenYonix schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:22:
Binnenkort ‘MindsEye: Early Access’. 🤣
Ik denk dat het meer beta is.
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 14-06-2025 13:09 ]
Ja dat was dus de grapToonen1988 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:08:
Alpha is software in early development waarbij nog niet alle content en features zijn toegevoegd. Dit is meer bedoelde om de core gameplay en/of toekomstige features te testen.
Vergeet ook niet dat Cyberpunk op de PC alsnog wel redelijk speelbaar was voor veel mensen. Het was vooral op de consoles een drama. Op de PC waren het vooral bugs die de ervaring konden verpesten. Zo heb ik de game rond de launch gekocht en weinig problemen ervaren, op wat kleine bugs na hier en daar. En Cyberpunk heeft gewoon een aanzienlijk beter, uitgebreider en groter verhaal en er is daadwerkelijk genoeg te doen in de wereld buiten de hoofdmissies om.Rossi46 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:08:
[...]
Je haalt precies het punt aan waarom het vrijwel zeker is dat Mindseye (helaas) nooit meer wat gaat worden; het betreft een beginnende studio met zeker weten niet de financiële slagkracht die CD Project RED wel had.
CDPR heeft na de release serieus veel resources gebruikt om hun enorm geplaagde Cyberpunk alsnog tot een kwalitietsgame te brengen. Met succes. Maar dat gaat de ontwikkelaar van Mindseye natuurlijk nooit (kunnen) doen.
Het lijkt ook op de release van AC Unity destijds. Ook zo'n legendarisch slechte launch. Die game is uiteindelijk uitstekend geworden, maar dat kon alleen maar omdat Ubi toen flink in de slappe was zat.
In dit geval komt er vast nog wel een patch of wat om de echte bugs weg te strijken, maar de kritieken op Mindseye lijken zoveel breder te zijn, dat het verstandig lijkt om er verder niet al teveel aandacht meer aan te besteden vanuit de developer. Beter om de focus te leggen op een nieuw / ander project. Als de studio het overleeft, want de inkomsten zullen zeer zeker niet op het niveau liggen van hetgeen men had gehoopt / op had gerekend.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
G_Dragon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:36:
[Afbeelding]
MindsEye | Reviews
- 5 - GameStar
- 5 - GamingBolt
- 4 - IGN
- 4 - Guardian
- 4 - Press Start
- 4 - The Beta Network
- 3 - Gamespot
- 3 - Push Square
- 2.5 - TechRaptor
- 2/5 - GamesRadar
- 2/5 - GameReactor UK
- 1.5/5 - Digital Trends
- 1/5 - Eurogamer
- MC: 37
- OC: 34
This aged like fine wine…MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:08:
Ik heb dan ook besloten mijn verwachtingen nog lager te zetten. Dit spel gaat tussen de 3,0 en 3,9 scoren
[ Voor 13% gewijzigd door MazeWing op 16-06-2025 20:02 ]
Als ik iets van Cyberpunk geleerd heb, is het wel dat reviews op Steam nutteloos zijn. Die worden gebruikt om de ontwikkelrichting van studio's te sturen. En daar zijn ze niet voor bedoeld. En social media reviews zijn vrijwel allemaal regelrechte bagger. Dus moet ik zelf ondervinden wat ik er van vindt. Anders mis ik pareltjes zoals Cyberpunk.MazeWing schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:18:
[...]
- Cyberpunk had natuurlijk al super vette previews en een bewezen studio achter zich. Maar los van de studio zelf waren de vele previews en gameplay filmpjes gewoon super vet.
- No Man's Sky had ook natuurlijk super vette previews en was zeer vernieuwend dat je seamless kon landen op de vele planeten, etc.
- FF XIVhad natuurlijk FF XI die liet zien dat Square echt wel MMORPG's kan maken en natuurlijk de vele FF's die altijd in de 8/9's scoorden.
Maar MindsEye had niets van dit. Vanaf de eerste trailer was het mega generiek en "bland" en was er niets wat vernieuwend was of mensen ook maar enigszins enthousiast maakte. Zoals je zelf al zegt heeft MindsEye gewoon geen basis waar op gebouwd kan worden. Dit spel had een complete development-reboot nodig gehad enkele jaren geleden.
Nu zal het 99,99% zeker het einde van de studio betekenen. is het sneu voor de medewerkers? Ja en nee. Zoals ik al zei maak je mij niet wijs dat iemand die actief betrokken is bij de development van dit spel niet al weken van te voren een realistische inschatting had kunnen maken en daar op had kunnen anticiperen...
Ik ontken niet dat Cyberpunk 2077 een zware start had maar de minste problemen waren op de PC. De meeste video's van toen ter tijd kwamen hoofdzakelijk van de last-gen consoles.Seth_Chaos schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:29:
[...]
Als ik iets van Cyberpunk geleerd heb, is het wel dat reviews op Steam nutteloos zijn. Die worden gebruikt om de ontwikkelrichting van studio's te sturen. En daar zijn ze niet voor bedoeld. En social media reviews zijn vrijwel allemaal regelrechte bagger. Dus moet ik zelf ondervinden wat ik er van vindt. Anders mis ik pareltjes zoals Cyberpunk.
[ Voor 41% gewijzigd door Toonen1988 op 17-06-2025 00:11 ]
Op de PS4 en Xbox was Cyberpunk zo goed als onspeelbaar. Maar die game is uiteindelijk gepatcht tot parel. Mindseye zou gepatcht kunnen worden van waardeloos naar slecht.MazeWing schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:53:
Mindseye vergelijken met Cyberounk op release is een stuk stront vergelijken met een reep chocolade; het is allebei bruin en daar houden de overeenkomsten op.
Cyberpunk had zo enorm veel meer diepgang en mogelijkheden dan dit gedrocht. Er waren technische problemen maar die waren absoluut niet van dezelfde orde als bij mindseye.
Mindseye gaat het niet redden nee maar dat is ook omdat je een beetje aan het overdrijven bent over Cyberpunk. Ik heb hem in het eerste weekend na release zonder problemen uitgespeeld op de Xbox. Dat is even wat anders dan 'onspeelbaar'.Timothy3000 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:06:
[...]
Op de PS4 en Xbox was Cyberpunk zo goed als onspeelbaar. Maar die game is uiteindelijk gepatcht tot parel. Mindseye zou gepatcht kunnen worden van waardeloos naar slecht.
Ninety percent of everything is crap.
Ik kon op PS4 niet meer dan een uur spelen voordat de game crashte en me terug naar het dashboard klapte. Dat is onspeelbaar.RoamingZombie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:31:
[...]
Mindseye gaat het niet redden nee maar dat is ook omdat je een beetje aan het overdrijven bent over Cyberpunk. Ik heb hem in het eerste weekend na release zonder problemen uitgespeeld op de Xbox. Dat is even wat anders dan 'onspeelbaar'.
Welke mening precies?MazeWing schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:00:
[...]
[...]
This aged like fine wine…![]()
Heeft @James Pond inmiddels zijn mening bijgesteld?
[ Voor 27% gewijzigd door James Pond op 18-06-2025 16:22 ]
Prima, maar de belangrijkste vraag; ga je hem kopen?James Pond schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:19:
[...]
Welke mening precies?
Dat het een middelmatig spel is?
Nee, dat is mijn mening.
Maar echt die reviewsalsof het spel slechter is dan Hell Ride to Retribution, Gollum, King Kong etc.
Nah, dit is gewoon een haatparade. Kan het beter worden met patches? Absoluut. Zal het ooit echt een goed spel zijn? Nee.
Erger nog, hij heeft 'm al gekocht...Ambition88 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 02:11:
[...]
Prima, maar de belangrijkste vraag; ga je hem kopen?
James Pond schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:00:
Vind het allemaal maar raar.ik heb twee uur gespeeld gisteravond en zo slecht is het allemaal niet. Het is gewoon niet gepolijst.
[ Voor 5% gewijzigd door MazeWing op 19-06-2025 07:29 ]
Nou... obv metacritic scoort Mindseye op de PS5 lager dan Gollum. En dat is dan op basis van de reviews van critici (journalisten) en niet de reviewbombs van users.James Pond schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:00:
[...]
Maargoed het is een middelmatig spel, zeker niet 'dramatisch', want dat zijn games als Gollum en King Kong.
Dit is gewoon middelmatig, zoals ik al had voorspeld. 6jes zal het dan gaan krijgen.
Er zijn echt zoveel slechtere games maar de haatparade is nu aan de gang voor dit spel, waardoor het slechter is dan Gollum zogenaamd. Die krijgt 41% op Steam en deze game iets van 30%.
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 19-06-2025 11:44 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Microsoft (of Sony voor PS premium) echt zitten te wachten op deze drol voor GamePass. Soms is het bij dergelijke diensten natuurlijk kwantiteit over kwaliteit maar dit is wel het andere uiterste.G_Dragon schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:55:
Nu het spel zo slecht ontvangen word en negatieve reviews krijgt, moeten ze hem gewoon naar Game Pass brengen om te kijken of het bijdraait of wel terecht is. Zou een mooie optie zijn voor iedereen die nu nog meer is gaan twijfelen.
Ah, dat verklaart een hoop.MazeWing schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:21:
[...]
Erger nog, hij heeft 'm al gekocht...
[...]
[Afbeelding]
edit: inmiddels een 2.8 op Metacritic voor de PS5 versie....
Inderdaad. Bij Game Pass is het af en toe echt zeer matig wat er voorbij komt maar zelfs dan zitten er nauwelijks spellen op die lager dan een 5 scoren.Donstil schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:09:
[...]
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Microsoft (of Sony voor PS premium) echt zitten te wachten op deze drol voor GamePass. Soms is het bij dergelijke diensten natuurlijk kwantiteit over kwaliteit maar dit is wel het andere uiterste.
Met name als er geen reviews zijn op release is dat een huge red flag en niet verstandig om een game dan blind te kopen. Een pre-order durf ik best aan van bepaalde studio's. Helemaal als vroegtijdig bekend is dat het reviewembargo een week voor release verloopt. Dan weet je gewoon dat het goed wordt.MazeWing schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:34:
[...]
Hopelijk worden mensen nu eindelijk eens wakker en stoppen ze met pre-orders voordat er reviews zijn. Ongelofelijk dat sommigen dan alsnog zo naïef en simpelweg stupide zijn om dit soort spellen (waardeloze trailers, geen reviews, etc.) kaan kopen op release....
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 19-06-2025 13:41 ]
Waarschijnlijk gewoon een bedrijf ingehuurd die de marketing rondom dit drama doet en daarbij dus ook dit soort posts maakt. Ach… het zal allemaal weinig meer uitmaken. Ik verwacht dat BARB ergens in juli aankondigt de handdoek in de ring te gooien.Albinoraptor schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:07:
Och ja, zou de co-CEO een beetje hebben lopen spiegelen met dat er betaalt werd voor al die negativiteit.
Nou wordt er namelijke geopperd dat aantal positieve reviews geschreven zijn door bots:
https://www.thegamer.com/...e-bot-review-accusations/
Geeft niet joh, want dan roepen we toch gewoon dat die site niet betrouwbaar isAlbinoraptor schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:07:
Och ja, zou de co-CEO een beetje hebben lopen spiegelen met dat er betaalt werd voor al die negativiteit.
Nou wordt er namelijke geopperd dat aantal positieve reviews geschreven zijn door bots:
https://www.thegamer.com/...e-bot-review-accusations/
[ Voor 50% gewijzigd door Toonen1988 op 19-06-2025 17:49 ]
Het overgrote deel zal refunds zijn. BARB mag in zijn handjes wrijven dat de return policies van Sony en (in iets mindere mate) Microsoft zijn want anders zou ook daar het overgrote deel gewoon de boel refunded.Toonen1988 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:35:
Is dat allemaal zo vreemd? Er bestaan al jaren betaalde services die social media en Steam volgooien met nep positieve reviews.
Er zijn genoeg studio's die hier gebruik van maken. Alleen deze ontwikkelaar heeft er dan voor gekozen om dit zelf te doen, als de geruchten waar zijn.
Ik heb eens op SteamDB gekeken. All time peak, 3,302 spelers en negen dagen later, nog maar dagelijks iets van 150 man online en dat zakt soms tot ver onder de honderd in de daluren.
Dit is nog sneller gegaan dan Test Drive Unlimited Solar Crown.
Er zouden 31k copies zijn verkocht op Steam, met een bruto omzet van bijna twee miljoen. Helaas kan ik niet zien hoeveel van de 31k exemplaren het geld terug is gevraagd.
Met de bruto winst op Steam, kunnen ze misschien net 1 maand de salaris van hun 449 werknemers betalen.
Misschien als het was is na een paar patches, 10tje max. Dat zal niet lang durenAmbition88 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 02:11:
[...]
Prima, maar de belangrijkste vraag; ga je hem kopen?
Deze man heeft nog nooit van de open zee gehoordMazeWing schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:21:
[...]
Erger nog, hij heeft 'm al gekocht...
[...]
[Afbeelding]
edit: inmiddels een 2.8 op Metacritic voor de PS5 versie....
Steam houdt het geld een maand vast. Uitgevers en ontwikkelaars krijgen pas een maand later het geld overgemaakt.MazeWing schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:17:
[...]
Het overgrote deel zal refunds zijn. BARB mag in zijn handjes wrijven dat de return policies van Sony en (in iets mindere mate) Microsoft zijn want anders zou ook daar het overgrote deel gewoon de boel refunded.
Ik neem aan dat steam, Sony, etc. Pas na X-weken geld overmaakt naar de uitgever…
[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 22-06-2025 13:16 ]
??James Pond schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:53:
[...]
Deze man heeft nog nooit van de open zee gehoord
De performance krijgen ze enkel gefixed door te optimaliseren echter begint dit al met het maken van de levels, hoe je lumen toepast, etc. UE5 is echt een draak qua "standaard" performance en de render pipeline wordt makkelijk 10 keer zo lang als je zonder na te denken overal maar Nanite, Lumen, etc. op knalt.Donstil schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:47:
Mijn YouTube algoritme is wel stuk rond deze game, doordat ik door alle rode vlaggen voor release wat video’s opgezocht heb blijf ik ze nu maar aanbevolen krijgen![]()
De korte samenvatting is vooral dat de laatste patch volgens de releasenotes een hoop zou moeten fixen maar dat dit in de praktijk niet zo lijkt te zijn, loopt nog steeds als een drol.
Zou mij verbazen als ze het überhaupt gepatched krijgen allemaal.
Ninety percent of everything is crap.
Jawel, want het is ook hoe UE5 dingen "standaard" doet die verre van optimaal zijn. Daarnaast heb je nog steeds de bekende traversal stutter en het klassieke shader compilation stutters (vanwege het gebrek aan shader compilation, alhoewel dat wel de laatste tijd minder is).RoamingZombie schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:39:
Het probleem is dus niet UE5, het probleem is dat de developers dus geen tijd stoppen in het optimaliseren. UE5 is gewoon fantastisch in wat het kan. Daar konden we 10 jaar geleden alleen nog maar van dromen. Dus om het een draak te noemen vind ik niet terecht.
Heeft update 2 nou nog wat gedaan?Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:17:
Intussen is iedereen stiekem bijna een week MindsEye aan het spelen 🤡
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
Geen idee, voor mij werkte het al goed. Leuk is om in de Build mode gewoon wat rond te lopen en te rijden en de omgeving te verkennen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq