Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:14:
[...]

@Donstil doelt natuurlijk op “echte” gameplay beelden en geen korte fragmenten. Echte gameplay waarbij je een speler gewoon een level of missie van begin tot eind ziet doen, etc.

En het gros van de spellen die as een aflopend embargo hebben op release date vallen meestal tegen. Er zijn uitzonderingen zoals Doom 2016, maar over het algemeen geeft het wel stof tot nadenken waarom een developer/uitgever niet het momentum wil die goede reviews enkele dagen/weken voor release vaak met zich meebrengen.

Ik ben benieuwd wat je volgende week gaat zeggen als “wij” gelijk hadden en al die red flags en signalen wel degelijk terecht waren. Was het dan puur geluk of zou het toch iets met zoals @Donstil zegt te maken hebben met een combinatie van eigen waarnemingen + logisch verstand.
Mocht dit spel toch in de 7+ scoren dan ga ik in ieder geval zeker mijn ongelijk toegeven!
Nah met de inflatie die we al jaren hebben op het gebied van game cijfers vind ik een 7+ niet direct een cijfer om ongelijk mee toe te geven.

Een 7+ is “ik ga het dan zelf eens proberen als hij in de budget bak ligt, of op gamepass komt”.

Meer dan goeie games, die niet al deze rode vlaggen hadden voor release, krijgen een 8,5 en worden dan door “de gamers” als een tegenvaller weggezet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 14:34

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hey Gamers,

Even een algemene melding: Iedereen heeft zijn eigen mening natuurlijk, maar houd het wel aub netjes. Voor nu gaat het nog goed, maar ik merk dat we langzaam op de man gaan reageren, en dat is natuurlijk niet de bedoeling en voor niemand leuk. Laat iedereen in zijn waarde en voor de gamers die hem volgende week gaan spelen, enjoy.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:20
James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:35:
[...]

Zoals je uit de indrukken hierboven kan lezen is het gewoon prima.

Er zijn helemaal geen alarmbellen, echt belachelijk alle onzin mening rondom dit spel, sorry hoor.
Uit je eigen quote:
Performance - it's bad from the opening cutscene in the desert which doesn't set a great impression however it does improve after that. I ran the full hour with an FPS counter (by using software which counts duplicate frames) and while some sections run great, many are not great. E.g. there's a two minute window during a mission where it averages 18fps. I imagine this will be fixed in future patches. Digital Foundry will definitely want to look at the game I feel, but that said I imagine many gamers simply... won't notice with the day one patch. Some will, though, for sure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Damn ik had nog nooit van deze game gehoord of gezien tot net bij Summer Gamefest.

Wat ziet dit er gaaf uit zeg.
Kreeg redelijke GTA vibes ofzo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Die nieuwe trailer ziet er veel belovend uit, oh please laat dit spel gewoon goed zijn!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:14

SomerenV

It's something!

James Pond schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:07:
Geen ingame beelden? Er zijn al maanden geleden gameplay trailers geweest. Maar oke, whatever dan idd.

Nogmaals, de indrukken zijn gewoon positief van mensen die het spelen

[...]
Tijdens missies kun je niet afwijken van het pad. In een open wereld game...
Geen recoil (!?)
Slechte performance.
Geen melee, wat echt bizar is in een game als deze.

Dat klinkt niet 'gewoon positief' :+

Ik heb her en der wel wat voorbij zien komen van MindsEye en zo op het eerste oog ziet het er echt heel goed uit. Maar ik opende een week of twee geleden de Gameplay Overview Trailer, en het viel me binnen een halve minuut op dat er een dip zichtbaar was in de framerate. Er zit ook echt bizar veel motion blur in de game en het ziet er allemaal gewoon enorm generiek uit.

Maar de grootste red flag is dat er nog geen officiële hands on impressies zijn terwijl de game over een paar dagen uit moet komen. Twee weken terug was er een preview event, maar de reacties daarop zijn niet echt veelbelovend. Nou was het een hands off event, wat al vreemd is zo kort voor de release, en ook nog eens via streaming (via Teams). Bugs, veel pop in, blijkbaar hadden ze een invincible cheat nodig om door wat missies te komen en de performance was niet heel goed. Normaal bij preview builds zijn een aantal van die zaken prima, want daar wordt vaak een oudere build voor gebruikt, maar een paar weken voor de release? :X En dan ook nog eens geen reviews vóór de game uit komt.

Dit doet me heel erg denken aan Test Drive Solar Crown. Tot vrij kort voor de release was er echt nog maar bizar weinig gameplay te zien, en wat online stond was niet al te best. Toen had je ook mensen die de game bleven verdedigen onder het mom van 'oude builds', 'gaan ze nog fixen', 'ze hebben nog tijd', etc etc. De game was brak toen ie uit kwam en voldeed totaal niet aan de verwachtingen.

Hier iemand die impressies deelt:
So, First at all...keep in Mind that there is no Day One available right now.
Secondly, Im Not Impressed at all. The technical aspect of the current build in the disc is almost like the same as it was when Mass Effect Andromeda when it was released.
There is a lot of LODs and the FPS dropes often. I don't realy know how much but it's significant enough to See and feel it. They do exist in the Cutscenes too.
There is a flickering on the Screen noticable while relucating the right Stick to Look around
While I was able to Drive around with a car, it felt like I was playing Ghost Recon Wildlands/Breakpoint which was terrible.
The Mechanics felt like it was half baked and they forgot to give it a Finetuning.
Ive encountered a big amount of Bugs. From Cutscenes, in which the Hair of the Protagonist will Glitch around, to Bugs which causes you that you can't get further in the Story Missions at all.
And Im just at the begining of the Game at all. So in total, unplayable.
I don't realy know If the Day One Patch which BARB mentioned will fix all of those Problems, and If they are Just noticeable at the Consoles Ports, but I do Not recommend buying it right now. Save youre Money until they shown US that they truly fixed it.
We gaan 't meemaken over een paar dagen :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18

Martinspire

Awesomeness

Hier de stream van IO Interactive die nog wat toonden gister:
https://www.twitch.tv/videos/2479123378

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 13:00
YouTube: MindsEye | 4K Gameplay Deutsch | PART 1

YouTube: MindsEye | 4K Gameplay Deutsch | PART 2

Een uur aan gameplay, ziet er prima uit. Wat framedrops dat wel, maar op PC verwacht ik dat dat beter is.

Het ziet eruit als een 7/10 game die met wat patches evt een 8 kan zijn

Engelse taal, duitse subs

[ Voor 3% gewijzigd door James Pond op 07-06-2025 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
SomerenV schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 00:43:
[...]

Geen recoil (!?)
Slechte performance.
Geen melee, wat echt bizar is in een game als deze.

Dat klinkt niet 'gewoon positief' :+

Ik heb her en der wel wat voorbij zien komen van MindsEye en zo op het eerste oog ziet het er echt heel goed uit. Maar ik opende een week of twee geleden de Gameplay Overview Trailer, en het viel me binnen een halve minuut op dat er een dip zichtbaar was in de framerate. Er zit ook echt bizar veel motion blur in de game en het ziet er allemaal gewoon enorm generiek uit.

Maar de grootste red flag is dat er nog geen officiële hands on impressies zijn terwijl de game over een paar dagen uit moet komen. Twee weken terug was er een preview event, maar de reacties daarop zijn niet echt veelbelovend. Nou was het een hands off event, wat al vreemd is zo kort voor de release, en ook nog eens via streaming (via Teams). Bugs, veel pop in, blijkbaar hadden ze een invincible cheat nodig om door wat missies te komen en de performance was niet heel goed. Normaal bij preview builds zijn een aantal van die zaken prima, want daar wordt vaak een oudere build voor gebruikt, maar een paar weken voor de release? :X En dan ook nog eens geen reviews vóór de game uit komt.

Dit doet me heel erg denken aan Test Drive Solar Crown. Tot vrij kort voor de release was er echt nog maar bizar weinig gameplay te zien, en wat online stond was niet al te best. Toen had je ook mensen die de game bleven verdedigen onder het mom van 'oude builds', 'gaan ze nog fixen', 'ze hebben nog tijd', etc etc. De game was brak toen ie uit kwam en voldeed totaal niet aan de verwachtingen.

Hier iemand die impressies deelt:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

We gaan 't meemaken over een paar dagen :+
Dit is pre day 1 patch tho, die die patch is er inmiddels al

Ik heb impressies gepost van iemand die speelde met de day 1 patch, dat klonk prima
Het is GEEN open wereld game. Het is een game waarin je een lineair verhaal speelt, en de stad is de achtergrond. Ala Mafia 2.

In GTA kan je overigens ook niet afwijken van het pad tijdens missies.

[ Voor 8% gewijzigd door James Pond op 07-06-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Donstil schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:37:
[...]

Nah met de inflatie die we al jaren hebben op het gebied van game cijfers vind ik een 7+ niet direct een cijfer om ongelijk mee toe te geven.

Een 7+ is “ik ga het dan zelf eens proberen als hij in de budget bak ligt, of op gamepass komt”.

Meer dan goeie games, die niet al deze rode vlaggen hadden voor release, krijgen een 8,5 en worden dan door “de gamers” als een tegenvaller weggezet.
Een 7 is gewoon een prima cijfer. Niet alle games hoeven 8+ te zijn om leuk te zijn.

Dat droog staren op cijfers is ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mooie gameplay, laat me wel weer twijfelen.

[ Voor 255% gewijzigd door Linksquest op 08-06-2025 10:18 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Haha ja klopt, maar nu werkt de videotag niet mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 14:34

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Video werkt inderdaad niet omdat delen uitgezet is, video kan wel bekeken worden via https://www.youtube.com/watch?v=DixC6YESkcg

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat schieten in deze video ziet er ook weer net niet uit, naar mijn mening, weet niet precies wat het is maar hoe vijanden down gaan ziet er heel onnatuurlijk uit.

Grafisch lijkt het wel in orde te zijn overigens, maar goed een gepolijste drol is nog steeds een drol natuurlijk.

Al met al vind ik deze beelden alle ophef of onwetendheid niet wegnemen. Dus moet het nog steeds maar zien dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:46
Eh, niemand praat over de cover van de song Mad World van Tears For Fears in de trailer? (YouTube: MindsEye - Official Launch Trailer | IGN Live 2025)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Donstil schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:59:
Dat schieten in deze video ziet er ook weer net niet uit, naar mijn mening, weet niet precies wat het is maar hoe vijanden down gaan ziet er heel onnatuurlijk uit.

Grafisch lijkt het wel in orde te zijn overigens, maar goed een gepolijste drol is nog steeds een drol natuurlijk.

Al met al vind ik deze beelden alle ophef of onwetendheid niet wegnemen. Dus moet het nog steeds maar zien dinsdag.
Ik snap helemaal wat je bedoeld ja en kan me daar wel bij neerleggen.

Nou is het wel zo dat ik bij deze game het gevoel krijg dat ik hem zou spelen voor de story playtrough en dat schieten me niet zo zou irriteren.

Ik heb namelijk hierbij hetzelfde gevoel als schieten in cyberpunk (op release) en toen had ik ook gelijk voor mijzelf.. Maar dit is typisch zo'n game van eerst eens zien dan geloven en ik hoop dat het leuk wordt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:38
Ik ben een grote fan van sci-fi fims en games en dit geval de subgenre: Cyberpunk. Maar bij dit spel loop ik op één of andere manier niet meer echt warm van. De eerste trailers had ik echt iets van "VET", maar na het zien van gameplay video's is mijn interesse toch wel wat gedaald. Mededankzij wat hier boven als voorbeeld is gegeven, de combat.

Het voelt meer aan alsof de cover systeem hetzelfde is als Gears of War. Maar waar ik het meeste aan stoor is de combat, die niet echt geweldig uitziet. Combat voelt nogal "leeg" aan. Het ziet en voelt aan alsof je gewoon in de leegte aan het schieten bent, maar kan mij vergissen.

[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 08-06-2025 22:14 ]

Pagina: 1 2 Laatste