Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:10
Voor de liefhebbers.. https://www.youtube.com/watch?v=Q41D9RLKSsU&t=4862s

Maar het geeft toch al een duidelijk beeld dat er nog werk aan is.
Ik hoop op een Cyberpunkje want het blijft wel iets hebben :)

edit: dit vat het wel mooi samen.. https://www.polygon.com/n...be-stream-cancel-glitches

[ Voor 23% gewijzigd door Derbiss op 13-06-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

G_Dragon schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:02:
Ik vind het oprecht onwijs jammer!
Had namelijk wel weer zin in z'n openwereld spel, heb ook altijd veel plezier gehaald uit Watch Dogs / Saints Row, Cybperpunk 2077etc.
100% ja! ik was ook erg enthiousiast toen ik het de eerste avond van gamefest zag omdat ik er voor dat moment niks van gezien had dus er ook niet op wachte enzo

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

MazeWing

The plot thickens...

corset schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Helaas ben ik daar ook bang voor. Erg rot voor de medewerkers uiteraard. Natuurlijk wijzen mensen al snel naar Cyberpunk / No Man's Sky en FFXIV maar wordt makkelijk vergeten dat deze studios nog veel budget of passie overhadden om de producten te verbeteren. Cyberpunk en NMS hadden een goede basis maar er moest veel gefixed worden/beloftes waargemaakt worden. Dat is ze gelukt
FFXIV was in de basis al flawed en is met een relaunch een stuk beter geworden (voor de westerse markt.)

Mindseye heeft geen goede basis (lineare shooter me teigenlijk geen boeiende gameplay loop. Er is geen speciaal verhaal. Er is niks wat er voor kan zorgen dat spelers het een kans willen geven.
- Cyberpunk had natuurlijk al super vette previews en een bewezen studio achter zich. Maar los van de studio zelf waren de vele previews en gameplay filmpjes gewoon super vet.
- No Man's Sky had ook natuurlijk super vette previews en was zeer vernieuwend dat je seamless kon landen op de vele planeten, etc.
- FF XIVhad natuurlijk FF XI die liet zien dat Square echt wel MMORPG's kan maken en natuurlijk de vele FF's die altijd in de 8/9's scoorden.

Maar MindsEye had niets van dit. Vanaf de eerste trailer was het mega generiek en "bland" en was er niets wat vernieuwend was of mensen ook maar enigszins enthousiast maakte. Zoals je zelf al zegt heeft MindsEye gewoon geen basis waar op gebouwd kan worden. Dit spel had een complete development-reboot nodig gehad enkele jaren geleden.

Nu zal het 99,99% zeker het einde van de studio betekenen. is het sneu voor de medewerkers? Ja en nee. Zoals ik al zei maak je mij niet wijs dat iemand die actief betrokken is bij de development van dit spel niet al weken van te voren een realistische inschatting had kunnen maken en daar op had kunnen anticiperen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nog even een aantal updates rondom deze shit storm:
Developers have removed all trailers/reveals from the MindsEye media on the PS store after being called out on the games framerate
Reviews:
  • Push Square: 3 / 10
  • GamingBolt: 5 / 10
  • Game8: 46 / 100
  • The Beta Network: 4 / 10
  • IGN: 4 /10 (staat nog niet op opencritic)
https://opencritic.com/game/18693/mindseye

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/cenhlu4b7n6f1.jpeg

Benieuwd of er op korte termijn een delisting komt op de Playstation store. Want refunds gaan kennelijk heel makkelijk nu en ze zijn op de hoogte van de problemen en onderzoeken dit. Enige game waarbij dit ooit gebeurde was Cyberpunk en die ging er toen een half jaar af.

Er is maar 1 winnaar in dit verhaal: gezond verstand!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:14
MazeWing schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:32:
Nog even een aantal updates rondom deze shit storm:

[...]

Reviews:
  • Push Square: 3 / 10
  • GamingBolt: 5 / 10
  • Game8: 46 / 100
  • The Beta Network: 4 / 10
  • IGN: 4 /10 (staat nog niet op opencritic)
https://opencritic.com/game/18693/mindseye

[Afbeelding]

Benieuwd of er op korte termijn een delisting komt op de Playstation store. Want refunds gaan kennelijk heel makkelijk nu en ze zijn op de hoogte van de problemen en onderzoeken dit. Enige game waarbij dit ooit gebeurde was Cyberpunk en die ging er toen een half jaar af.

Er is maar 1 winnaar in dit verhaal: gezond verstand!
Ach met 2 patches is alles weer verholpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:18
corset schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:32:
Ik hoop echt dat de developers er wat van kunnen maken.. Maar Cyberpunk had er al een zeer succesvolle studio achter zitten. Dit is een beginnende studio die dacht het wel even te kunnen. Is er budget om dit op te lossen?

Ik vraag het me oprecht af. Of wordt dit het einde van de studio?
Je haalt precies het punt aan waarom het vrijwel zeker is dat Mindseye (helaas) nooit meer wat gaat worden; het betreft een beginnende studio met zeker weten niet de financiële slagkracht die CD Project RED wel had.

CDPR heeft na de release serieus veel resources gebruikt om hun enorm geplaagde Cyberpunk alsnog tot een kwalitietsgame te brengen. Met succes. Maar dat gaat de ontwikkelaar van Mindseye natuurlijk nooit (kunnen) doen.

Het lijkt ook op de release van AC Unity destijds. Ook zo'n legendarisch slechte launch. Die game is uiteindelijk uitstekend geworden, maar dat kon alleen maar omdat Ubi toen flink in de slappe was zat.

In dit geval komt er vast nog wel een patch of wat om de echte bugs weg te strijken, maar de kritieken op Mindseye lijken zoveel breder te zijn, dat het verstandig lijkt om er verder niet al teveel aandacht meer aan te besteden vanuit de developer. Beter om de focus te leggen op een nieuw / ander project. Als de studio het overleeft, want de inkomsten zullen zeer zeker niet op het niveau liggen van hetgeen men had gehoopt / op had gerekend.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05
Binnenkort ‘MindsEye: Early Access’. 🤣

[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 14-06-2025 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:22:
Binnenkort ‘MindsEye: Early Access’. 🤣
De alpha is afgelopen dinsdag uitgekomen :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:08
Donstil schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:23:
[...]

De alpha is afgelopen dinsdag uitgekomen :+
Ik denk dat het meer beta is. :+

Alpha is software in early development waarbij nog niet alle content en features zijn toegevoegd. Dit is meer bedoelde om de core gameplay en/of toekomstige features te testen.

Beta is wanneer software verder in ontwikkeling is waarbij alle content and features zijn toegevoegd. Deze fase is meer bedoeld om te polijsten voor 1.0 release.

Helaas wordt dit al jaren misbruikt voor marketing doeleindes.

Aangezien MindsEye alle content and features compleet zijn, valt het meer onder beta, maar dan wel in een zéér beginnende beta fase als ik alle kritiek mag geloven.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 14-06-2025 13:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toonen1988 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:08:
Alpha is software in early development waarbij nog niet alle content en features zijn toegevoegd. Dit is meer bedoelde om de core gameplay en/of toekomstige features te testen.
Ja dat was dus de grap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

Rossi46 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:08:
[...]

Je haalt precies het punt aan waarom het vrijwel zeker is dat Mindseye (helaas) nooit meer wat gaat worden; het betreft een beginnende studio met zeker weten niet de financiële slagkracht die CD Project RED wel had.

CDPR heeft na de release serieus veel resources gebruikt om hun enorm geplaagde Cyberpunk alsnog tot een kwalitietsgame te brengen. Met succes. Maar dat gaat de ontwikkelaar van Mindseye natuurlijk nooit (kunnen) doen.

Het lijkt ook op de release van AC Unity destijds. Ook zo'n legendarisch slechte launch. Die game is uiteindelijk uitstekend geworden, maar dat kon alleen maar omdat Ubi toen flink in de slappe was zat.

In dit geval komt er vast nog wel een patch of wat om de echte bugs weg te strijken, maar de kritieken op Mindseye lijken zoveel breder te zijn, dat het verstandig lijkt om er verder niet al teveel aandacht meer aan te besteden vanuit de developer. Beter om de focus te leggen op een nieuw / ander project. Als de studio het overleeft, want de inkomsten zullen zeer zeker niet op het niveau liggen van hetgeen men had gehoopt / op had gerekend.
Vergeet ook niet dat Cyberpunk op de PC alsnog wel redelijk speelbaar was voor veel mensen. Het was vooral op de consoles een drama. Op de PC waren het vooral bugs die de ervaring konden verpesten. Zo heb ik de game rond de launch gekocht en weinig problemen ervaren, op wat kleine bugs na hier en daar. En Cyberpunk heeft gewoon een aanzienlijk beter, uitgebreider en groter verhaal en er is daadwerkelijk genoeg te doen in de wereld buiten de hoofdmissies om.

MindsEye is een enorm generieke lineare shooter met saaie gunplay in een levenloze 'open' wereld. Er is dus veel minder voor spelers om voor terug te komen, tenzij je toevallig van PS3-era cover shooters houdt.

Kijkende naar hoe onder andere Benzies voorafgaand aan de release om ging met kritiek zegt mij eigenlijk genoeg. Dat twee mensen uit de top van het team vertrokken waren vlak voor release is daarbij de kers op de taart. Dat doe je gewoon niet als je verwacht een topgame af te gaan leveren, wetende wat voor leuke potentiële bonus er daar wellicht bij in het verschiet ligt. Grote kans dat die studio intern best wat rommelt. Als dat het geval is dan gaan we denk ik vrij snel berichten krijgen over een sluiting.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP_MNMBgWWJ8mGKBzqOrOPh4sNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWpm54Ql8LzW6DRMTZSr6dnS.jpg?f=fotoalbum_large

MindsEye | Reviews
  • 5 - GameStar
  • 5 - GamingBolt
  • 4 - IGN
  • 4 - Guardian
  • 4 - Press Start
  • 4 - The Beta Network
  • 3 - Gamespot
  • 3 - Push Square
  • 2.5 - TechRaptor
  • 2/5 - GamesRadar
  • 2/5 - GameReactor UK
  • 1.5/5 - Digital Trends
  • 1/5 - Eurogamer
  • MC: 37
  • OC: 34

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

G_Dragon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:36:
[Afbeelding]

MindsEye | Reviews
  • 5 - GameStar
  • 5 - GamingBolt
  • 4 - IGN
  • 4 - Guardian
  • 4 - Press Start
  • 4 - The Beta Network
  • 3 - Gamespot
  • 3 - Push Square
  • 2.5 - TechRaptor
  • 2/5 - GamesRadar
  • 2/5 - GameReactor UK
  • 1.5/5 - Digital Trends
  • 1/5 - Eurogamer
  • MC: 37
  • OC: 34
MazeWing schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:08:
Ik heb dan ook besloten mijn verwachtingen nog lager te zetten. Dit spel gaat tussen de 3,0 en 3,9 scoren oOo
This aged like fine wine… 8)

Heeft @James Pond inmiddels zijn mening bijgesteld?

[ Voor 13% gewijzigd door MazeWing op 16-06-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:18:
[...]

- Cyberpunk had natuurlijk al super vette previews en een bewezen studio achter zich. Maar los van de studio zelf waren de vele previews en gameplay filmpjes gewoon super vet.
- No Man's Sky had ook natuurlijk super vette previews en was zeer vernieuwend dat je seamless kon landen op de vele planeten, etc.
- FF XIVhad natuurlijk FF XI die liet zien dat Square echt wel MMORPG's kan maken en natuurlijk de vele FF's die altijd in de 8/9's scoorden.

Maar MindsEye had niets van dit. Vanaf de eerste trailer was het mega generiek en "bland" en was er niets wat vernieuwend was of mensen ook maar enigszins enthousiast maakte. Zoals je zelf al zegt heeft MindsEye gewoon geen basis waar op gebouwd kan worden. Dit spel had een complete development-reboot nodig gehad enkele jaren geleden.

Nu zal het 99,99% zeker het einde van de studio betekenen. is het sneu voor de medewerkers? Ja en nee. Zoals ik al zei maak je mij niet wijs dat iemand die actief betrokken is bij de development van dit spel niet al weken van te voren een realistische inschatting had kunnen maken en daar op had kunnen anticiperen...
Als ik iets van Cyberpunk geleerd heb, is het wel dat reviews op Steam nutteloos zijn. Die worden gebruikt om de ontwikkelrichting van studio's te sturen. En daar zijn ze niet voor bedoeld. En social media reviews zijn vrijwel allemaal regelrechte bagger. Dus moet ik zelf ondervinden wat ik er van vindt. Anders mis ik pareltjes zoals Cyberpunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

De vraag nu is vooral of de game al ergens voor dumpprijzen te koop is. Ik gok dat ie wel in de steam sale zal gaan, want die moeten nog even snel melken voordat men erachter komt dat de game toch niet zo goed is. Maar op zich wil ik hem best nog voor het verhaal spelen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Seth_Chaos schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:29:
[...]

Als ik iets van Cyberpunk geleerd heb, is het wel dat reviews op Steam nutteloos zijn. Die worden gebruikt om de ontwikkelrichting van studio's te sturen. En daar zijn ze niet voor bedoeld. En social media reviews zijn vrijwel allemaal regelrechte bagger. Dus moet ik zelf ondervinden wat ik er van vindt. Anders mis ik pareltjes zoals Cyberpunk.
Ik ontken niet dat Cyberpunk 2077 een zware start had maar de minste problemen waren op de PC. De meeste video's van toen ter tijd kwamen hoofdzakelijk van de last-gen consoles.

De reviews op Steam van Cyberpunk 2077 hebben vrijwel altijd in het positieve gestaan. Zelfs al voor 1.6 patch, stond het spel al op "positief".

De player base is ook nog nooit onder de 15,703 spelers gekomen. Ik moet wel zeggen dat de playerbase 1 maand na release flink is gezakt. Maar na elke patch weer gestegen.

Zie je ook terug in deze screenshot die ik van Steam heb gemaakt. Cyberpunk 2077 heeft altijd al in het positieve gestaan op Steam.

Op release dag heeft Cyberpunk 2077 tot wel bijna 250k positieve reviews gekregen tegenover bijna 50k negatieve reviews. Daarna zijn de positieve reviews alleen maar erbij gekomen en de negatieve reviews minder geworden.

Ik denk persoonlijk dat dit ook gedeeltelijk door de modders is gekomen, die nogal snel met eigen "fixes" kwamen, om het zo aangenaamd mogelijk te houden totdat CDPR met de grote patches kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJkLryXMlUMK8BgPGOG-m__rMyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUnfsaICUA3jRJC4WzvICjE0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Toonen1988 op 17-06-2025 00:11 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Mindseye vergelijken met Cyberounk op release is een stuk stront vergelijken met een reep chocolade; het is allebei bruin en daar houden de overeenkomsten op.

Cyberpunk had zo enorm veel meer diepgang en mogelijkheden dan dit gedrocht. Er waren technische problemen maar die waren absoluut niet van dezelfde orde als bij mindseye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:14
MazeWing schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:53:
Mindseye vergelijken met Cyberounk op release is een stuk stront vergelijken met een reep chocolade; het is allebei bruin en daar houden de overeenkomsten op.

Cyberpunk had zo enorm veel meer diepgang en mogelijkheden dan dit gedrocht. Er waren technische problemen maar die waren absoluut niet van dezelfde orde als bij mindseye.
Op de PS4 en Xbox was Cyberpunk zo goed als onspeelbaar. Maar die game is uiteindelijk gepatcht tot parel. Mindseye zou gepatcht kunnen worden van waardeloos naar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Timothy3000 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:06:
[...]

Op de PS4 en Xbox was Cyberpunk zo goed als onspeelbaar. Maar die game is uiteindelijk gepatcht tot parel. Mindseye zou gepatcht kunnen worden van waardeloos naar slecht.
Mindseye gaat het niet redden nee maar dat is ook omdat je een beetje aan het overdrijven bent over Cyberpunk. Ik heb hem in het eerste weekend na release zonder problemen uitgespeeld op de Xbox. Dat is even wat anders dan 'onspeelbaar'.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
RoamingZombie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:31:
[...]

Mindseye gaat het niet redden nee maar dat is ook omdat je een beetje aan het overdrijven bent over Cyberpunk. Ik heb hem in het eerste weekend na release zonder problemen uitgespeeld op de Xbox. Dat is even wat anders dan 'onspeelbaar'.
Ik kon op PS4 niet meer dan een uur spelen voordat de game crashte en me terug naar het dashboard klapte. Dat is onspeelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
MazeWing schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:00:
[...]

[...]

This aged like fine wine… 8)

Heeft @James Pond inmiddels zijn mening bijgesteld?
Welke mening precies?

Dat het een middelmatig spel is?

Nee, dat is mijn mening.

Maar echt die reviews :') alsof het spel slechter is dan Hell Ride to Retribution, Gollum, King Kong etc.

Nah, dit is gewoon een haatparade. Kan het beter worden met patches? Absoluut. Zal het ooit echt een goed spel zijn? Nee.

[ Voor 27% gewijzigd door James Pond op 18-06-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
James Pond schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Welke mening precies?

Dat het een middelmatig spel is?

Nee, dat is mijn mening.

Maar echt die reviews :') alsof het spel slechter is dan Hell Ride to Retribution, Gollum, King Kong etc.

Nah, dit is gewoon een haatparade. Kan het beter worden met patches? Absoluut. Zal het ooit echt een goed spel zijn? Nee.
Prima, maar de belangrijkste vraag; ga je hem kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ambition88 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 02:11:
[...]

Erger nog, hij heeft 'm al gekocht...
James Pond schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:00:
Vind het allemaal maar raar.ik heb twee uur gespeeld gisteravond en zo slecht is het allemaal niet. Het is gewoon niet gepolijst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNSsidMo3DrbYztN6pTBzP11gDE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ITscl14Jqwq5RmglnTBovouM.gif?f=user_large

edit: inmiddels een 2.8 op Metacritic voor de PS5 versie.... :X

[ Voor 5% gewijzigd door MazeWing op 19-06-2025 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
James Pond schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Maargoed het is een middelmatig spel, zeker niet 'dramatisch', want dat zijn games als Gollum en King Kong.

Dit is gewoon middelmatig, zoals ik al had voorspeld. 6jes zal het dan gaan krijgen.

Er zijn echt zoveel slechtere games maar de haatparade is nu aan de gang voor dit spel, waardoor het slechter is dan Gollum zogenaamd. Die krijgt 41% op Steam en deze game iets van 30%.

Vind het allemaal maar raar.ik heb twee uur gespeeld gisteravond en zo slecht is het allemaal niet. Het is gewoon niet gepolijst.
Nou... obv metacritic scoort Mindseye op de PS5 lager dan Gollum. En dat is dan op basis van de reviews van critici (journalisten) en niet de reviewbombs van users.

Een 2,8 ook echt op de PS5... Mindseye is dus de game met de laagste metascore van alle PS5 games op metacritic. Dan kun je niet volhouden dat het wel meevalt en middelmatig is.

Ik wil de game nu ook wel gewoon zelf ff opstarten. Ziet ie in Premium om 2 uur te proberen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 19-06-2025 11:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Ik ben benieuwd hoeveel mensen de game daadwerkelijk gespeeld hebben van de metacritic "reviewers"

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Nu het spel zo slecht ontvangen word en negatieve reviews krijgt, moeten ze hem gewoon naar Game Pass brengen om te kijken of het bijdraait of wel terecht is. Zou een mooie optie zijn voor iedereen die nu nog meer is gaan twijfelen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:55:
Nu het spel zo slecht ontvangen word en negatieve reviews krijgt, moeten ze hem gewoon naar Game Pass brengen om te kijken of het bijdraait of wel terecht is. Zou een mooie optie zijn voor iedereen die nu nog meer is gaan twijfelen.
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Microsoft (of Sony voor PS premium) echt zitten te wachten op deze drol voor GamePass. Soms is het bij dergelijke diensten natuurlijk kwantiteit over kwaliteit maar dit is wel het andere uiterste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
MazeWing schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:21:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Ah, dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Donstil schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Microsoft (of Sony voor PS premium) echt zitten te wachten op deze drol voor GamePass. Soms is het bij dergelijke diensten natuurlijk kwantiteit over kwaliteit maar dit is wel het andere uiterste.
Inderdaad. Bij Game Pass is het af en toe echt zeer matig wat er voorbij komt maar zelfs dan zitten er nauwelijks spellen op die lager dan een 5 scoren.

Ik kan me goed voorstellen dat investeerders verhaal gaan halen en dat daarom de head of legal en head of financieel voortijdig vertrokken zijn. Er gaan zeker weten koppen rollen gezien dit project (naar geruchten) honderden miljoenen dollars gekost heeft met dit als resultaat.

Hopelijk worden mensen nu eindelijk eens wakker en stoppen ze met pre-orders voordat er reviews zijn. Het is niet alsof er schaarste is en je het digitaal niet meer kan aanschaffen. Ook eventuele pre-order bonussen krijg je ook gewoon als je 1 minuut voor release het spel (digitaal) koopt. Ongelofelijk dat sommigen dan alsnog zo naïef en simpelweg stupide zijn om dit soort spellen (waardeloze trailers, geen reviews, etc.) kaan kopen op release.... 8)7

Benieuwd hoeveel van deze kopers inmiddels in Nigeria zitten om hun "erfenis" te verzilveren.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
MazeWing schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:34:
[...]
Hopelijk worden mensen nu eindelijk eens wakker en stoppen ze met pre-orders voordat er reviews zijn. Ongelofelijk dat sommigen dan alsnog zo naïef en simpelweg stupide zijn om dit soort spellen (waardeloze trailers, geen reviews, etc.) kaan kopen op release.... 8)7
Met name als er geen reviews zijn op release is dat een huge red flag en niet verstandig om een game dan blind te kopen. Een pre-order durf ik best aan van bepaalde studio's. Helemaal als vroegtijdig bekend is dat het reviewembargo een week voor release verloopt. Dan weet je gewoon dat het goed wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 19-06-2025 13:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:31
Och ja, zou de co-CEO een beetje hebben lopen spiegelen met dat er betaalt werd voor al die negativiteit.

Nou wordt er namelijke geopperd dat aantal positieve reviews geschreven zijn door bots:
https://www.thegamer.com/...e-bot-review-accusations/
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Albinoraptor schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:07:
Och ja, zou de co-CEO een beetje hebben lopen spiegelen met dat er betaalt werd voor al die negativiteit.

Nou wordt er namelijke geopperd dat aantal positieve reviews geschreven zijn door bots:
_O-
Waarschijnlijk gewoon een bedrijf ingehuurd die de marketing rondom dit drama doet en daarbij dus ook dit soort posts maakt. Ach… het zal allemaal weinig meer uitmaken. Ik verwacht dat BARB ergens in juli aankondigt de handdoek in de ring te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Albinoraptor schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:07:

_O-
Geeft niet joh, want dan roepen we toch gewoon dat die site niet betrouwbaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Is dat allemaal zo vreemd? Er bestaan al jaren betaalde services die social media en Steam volgooien met nep positieve reviews.

Er zijn genoeg studio's die hier gebruik van maken. Alleen deze ontwikkelaar heeft er dan voor gekozen om dit zelf te doen, als de geruchten waar zijn.

Ik heb eens op SteamDB gekeken. All time peak, 3,302 spelers en negen dagen later, nog maar dagelijks iets van 150 man online en dat zakt soms tot ver onder de honderd in de daluren. :P

Dit is nog sneller gegaan dan Test Drive Unlimited Solar Crown.

Er zouden 31k copies zijn verkocht op Steam, met een bruto omzet van bijna twee miljoen. Helaas kan ik niet zien hoeveel van de 31k exemplaren het geld terug is gevraagd.

Met de bruto winst op Steam, kunnen ze misschien net 1 maand de salaris van hun 449 werknemers betalen.

[ Voor 50% gewijzigd door Toonen1988 op 19-06-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Toonen1988 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:35:
Is dat allemaal zo vreemd? Er bestaan al jaren betaalde services die social media en Steam volgooien met nep positieve reviews.

Er zijn genoeg studio's die hier gebruik van maken. Alleen deze ontwikkelaar heeft er dan voor gekozen om dit zelf te doen, als de geruchten waar zijn.

Ik heb eens op SteamDB gekeken. All time peak, 3,302 spelers en negen dagen later, nog maar dagelijks iets van 150 man online en dat zakt soms tot ver onder de honderd in de daluren. :P

Dit is nog sneller gegaan dan Test Drive Unlimited Solar Crown.

Er zouden 31k copies zijn verkocht op Steam, met een bruto omzet van bijna twee miljoen. Helaas kan ik niet zien hoeveel van de 31k exemplaren het geld terug is gevraagd.

Met de bruto winst op Steam, kunnen ze misschien net 1 maand de salaris van hun 449 werknemers betalen.
Het overgrote deel zal refunds zijn. BARB mag in zijn handjes wrijven dat de return policies van Sony en (in iets mindere mate) Microsoft zijn want anders zou ook daar het overgrote deel gewoon de boel refunded.

Ik neem aan dat steam, Sony, etc. Pas na X-weken geld overmaakt naar de uitgever…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Ambition88 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 02:11:
[...]

Misschien als het was is na een paar patches, 10tje max. Dat zal niet lang duren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
MazeWing schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:21:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Deze man heeft nog nooit van de open zee gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
MazeWing schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:17:
[...]

Het overgrote deel zal refunds zijn. BARB mag in zijn handjes wrijven dat de return policies van Sony en (in iets mindere mate) Microsoft zijn want anders zou ook daar het overgrote deel gewoon de boel refunded.

Ik neem aan dat steam, Sony, etc. Pas na X-weken geld overmaakt naar de uitgever…
Steam houdt het geld een maand vast. Uitgevers en ontwikkelaars krijgen pas een maand later het geld overgemaakt.

Op die manier krijg je geen gezeik met refunds en daarnaast werkt het ook goed tegen "scam" games. Kijk maar naar The Day Before. Wat als deze ontwikkelaar meteen het geld had gekregen. Nu hebben ze werkelijk niks verdiend. Had Valve meteen het geld uitbetaald, had de ontwikkelaar van The Day Before zichzelf alsnog gesloten, maar dan kon iedereen fluiten naar alle refunds en was de ontwikkelaar ervan door gegaan met al het geld.

[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 22-06-2025 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

James Pond schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:53:
[...]

Deze man heeft nog nooit van de open zee gehoord
??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Yarrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mijn YouTube algoritme is wel stuk rond deze game, doordat ik door alle rode vlaggen voor release wat video’s opgezocht heb blijf ik ze nu maar aanbevolen krijgen 8)7

De korte samenvatting is vooral dat de laatste patch volgens de releasenotes een hoop zou moeten fixen maar dat dit in de praktijk niet zo lijkt te zijn, loopt nog steeds als een drol.

Zou mij verbazen als ze het überhaupt gepatched krijgen allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Donstil schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:47:
Mijn YouTube algoritme is wel stuk rond deze game, doordat ik door alle rode vlaggen voor release wat video’s opgezocht heb blijf ik ze nu maar aanbevolen krijgen 8)7

De korte samenvatting is vooral dat de laatste patch volgens de releasenotes een hoop zou moeten fixen maar dat dit in de praktijk niet zo lijkt te zijn, loopt nog steeds als een drol.

Zou mij verbazen als ze het überhaupt gepatched krijgen allemaal.
De performance krijgen ze enkel gefixed door te optimaliseren echter begint dit al met het maken van de levels, hoe je lumen toepast, etc. UE5 is echt een draak qua "standaard" performance en de render pipeline wordt makkelijk 10 keer zo lang als je zonder na te denken overal maar Nanite, Lumen, etc. op knalt.

Dit kanaal heeft meer van dat soort videos. Waarbij de performance gewoon met een factor 10 (op dat onderdeel) omhoog gaat door gewoon andere en slimmere keuzes te maken.

Het grootste probleem met UE5 is dat het zo kinderlijk eenvoudig is geworden om iets te maken dat er mooi uitziet dat er helemaal niet meer gekeken wordt naar optimalisatie. De hardware is "krachtig" genoeg om hiermee weg te komen want je laat het redenen op een lage resolutie en upscaling (DLSS/FSR) doet de rest wel. Vroeger diende een level designer echt wel rekening te houden met de performance van een map en de keuzes die gemaakt werden. In andere woorden: ook de level designer was al bezig met optimalisatie

MindsEye is wederom een prima voorbeeld waarom UE5 een drama is voor de industrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Het probleem is dus niet UE5, het probleem is dat de developers dus geen tijd stoppen in het optimaliseren. UE5 is gewoon fantastisch in wat het kan. Daar konden we 10 jaar geleden alleen nog maar van dromen. Dus om het een draak te noemen vind ik niet terecht.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

RoamingZombie schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:39:
Het probleem is dus niet UE5, het probleem is dat de developers dus geen tijd stoppen in het optimaliseren. UE5 is gewoon fantastisch in wat het kan. Daar konden we 10 jaar geleden alleen nog maar van dromen. Dus om het een draak te noemen vind ik niet terecht.
Jawel, want het is ook hoe UE5 dingen "standaard" doet die verre van optimaal zijn. Daarnaast heb je nog steeds de bekende traversal stutter en het klassieke shader compilation stutters (vanwege het gebrek aan shader compilation, alhoewel dat wel de laatste tijd minder is).

UE5.3 bracht wat noodzakelijke optimalisaties met zich mee en pas sinds UE5.5 schijnt de optimalisatie vanuit de engine stukken beter te zijn.

Maar onder aan de streep is het nog steeds een engine die veel problemen met zich meebrengt. Het overgrote deel van de UE5 spellen hebben performance problemen en dit zijn dan echt niet spellen door de kleine (nieuwe/onervaren) studio's maar ook door de grote jongens die er een puinhoop van maken. Als je het filmpje bekijkt dat ik hierboven heb gelinkt zie je wat voor vreemde keuzes Epic maakt bij UE5. Natuurlijk kun je de schuld bij de level designers neerleggen, echter mag UE5 zichzelf ook een boel aanrekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen is iedereen stiekem bijna een week MindsEye aan het spelen 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:17:
Intussen is iedereen stiekem bijna een week MindsEye aan het spelen 🤡
Heeft update 2 nou nog wat gedaan?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:28:
[...]

Heeft update 2 nou nog wat gedaan?
Geen idee, voor mij werkte het al goed. Leuk is om in de Build mode gewoon wat rond te lopen en te rijden en de omgeving te verkennen.
Pagina: 1 2 3 Laatste