Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had ergens nog een lijstje van de games die vorig jaar in de show werden getoond.
Het overgrote deel is al uitgebracht. Dit zijn de games die echter nog niet uit zijn:
  • State of decay 3
  • Mix tape
  • MGS3
  • Winter burrow
  • Perfect dark
  • Fable
  • Gears E-day
Ook al had ik de grote games graag gezien dit weekend, maar we weten dat ze in ontwikkeling zijn met voor de meeste een release in 2026. Geef ze maar ergens een plekje in de developer directs later dit jaar of in het voorjaar van 26.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:53
uchiha tijntje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:02:
Had ergens nog een lijstje van de games die vorig jaar in de show werden getoond.
Het overgrote deel is al uitgebracht. Dit zijn de games die echter nog niet uit zijn:
  • State of decay 3
  • Mix tape
  • MGS3
  • Winter burrow
  • Perfect dark
  • Fable
  • Gears E-day
Ook al had ik de grote games graag gezien dit weekend, maar we weten dat ze in ontwikkeling zijn met voor de meeste een release in 2026. Geef ze maar ergens een plekje in de developer directs later dit jaar of in het voorjaar van 26.
15 november 2026, dan bestaat Xbox 25 jaar.
Hopelijk eerder natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52
Wel benieuwd hoe ze die remake van de originele Halo gaan doen. Want die indoor levels werden wel erg repetitief op een gegeven moment. In MCC kwam ik er ook niet echt meer doorheen. Je zit dan vooral met de kleine varianten van de flood als tegenstander, dat helpt ook niet.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42
Wom schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:46:
Wel benieuwd hoe ze die remake van de originele Halo gaan doen. Want die indoor levels werden wel erg repetitief op een gegeven moment. In MCC kwam ik er ook niet echt meer doorheen. Je zit dan vooral met de kleine varianten van de flood als tegenstander, dat helpt ook niet.
Welke Halo remake? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52
Die officieel nog niet aangekondigd is, maar er wel lijkt te komen? :p

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Dat was S.T.A.L.K.E.R. 2 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzkA-ve1jVGdGxYeBGzdmfDsHiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvXg3QpBzkybN8UWubZze7UI.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een geweldig spel! _/-\o_
Het sfeertje dat ze hebben weten neer te zetten is ongeëvenaard.
De omgevingen, de geluiden, de wisselende weersomstandigheden icm dag en nacht cyclus, schitterend en beangstigend tegelijk.
Gespeeld op stalker difficulty, dus voldoende uitdagend maar niet one-shot-to-be-killed.
Is het spel perfect ? Nee, verre van, maar overall is het goed speelbaar en de bugs waar ik zeker tegenaan ben gelopen ben je bij de volgende encounter alweer vergeten.
De verschillende routes met bijbehorende eindes vond ik echt indrukwekkend, mooi in mekaar gezet en voegt echt iets toe aan de weg er naartoe.
Kan zeker aanraden om die in ieder geval te behalen, is de moeite waard!
Heb er enorm van genoten, tot slot nog een aantal screenshots om een impressie te geven :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3oU7cxhfWKwzgz1AWxlU64FLqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yv3IuzjmBPrvwugKLWBKPpsz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXCj1uTxQZN66qkg7EzdBu41Pbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lH5VsGtljsCwEwFash1Hy5Ae.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nxEEBiLe-eyp33xGi5ntx_BYsw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UEQ8tF5a8AEf6yp6P0ezkOUK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3GURv_GCgp4s_49qHUnB-jHeQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t40KqUS8Mf9IciX4mQ01Ww6u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1XMUcreTF3Ql2Ii1LSEMhxBSWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/564g2GILUenUt9NnOU23nok4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxL5UUlggwIPP0A7slv8YssAozo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iqOhNiJEgsTlOpg4KkW5Mlxx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WE-oX4fK9qFmLJlbIT-x3Hyplo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WsybaAoULoWgCptjtSaldVph.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW-zP35WnQJF1X6LJIHf90Ci8fs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2hsLbHWdoKtCqEkqZ38YHjd5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRxA9vzqW5KtNN_M2PEZ4wFhWrs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tfyyIgibj20g7ze7TPZpsmHW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mShoQS7ju5EbB_wZhOtJHjRIZ74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9CGv5YtukjEgBBCuzMOhl6eo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwLxQw5z1yIG_5kvi2A7fZ2jM5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8wlw4yLrCDivaq8pyUTKgoPI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y609am0qdxx7nDnFjmq96MNB-do=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uga7jgPJH2jHEUpWQ9ZhqyB1.png?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:20
Heb genoten van S2. Er komt volgens mij nog dlc aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOn_HjXhL0jvx-P-CI_sYYkEanw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QEoMQy6LN82ESt0dtabstih.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk stiekem best wel weer zin in om te gnasheren in MP. De mapnamen alleen al zijn pure nostalgie. Zoveel uur in die game gestopt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:20
uchiha tijntje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:30:
[Afbeelding]

Eigenlijk stiekem best wel weer zin in om te gnasheren in MP. De mapnamen alleen al zijn pure nostalgie. Zoveel uur in die game gestopt. :)
ik was er superslecht in, maar wel heel tof om te spelen Ik ga het dit weekend zeker even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:23
Gnasheren…? Zelfs Google kent dit woord niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Tommy-D schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:27:
Gnasheren…? Zelfs Google kent dit woord niet
Gnasher.. de meest geliefde/gehate (streep door wat van toepassing) shotgun van GoW :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
SinergyX schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Gnasher.. de meest geliefde/gehate (streep door wat van toepassing) shotgun van GoW :D
Ah, duidelijk. Net zoiets als knuppel - knuppelen dus, dankie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19
Warhammer 40K: Space Marine 1 staat per vandaag ook op Game Pass.

Heeft iemand deze gespeeld? Deel 2 lijkt me namelijk een mooi spel en hoop deze nog een keer goedkoop te kunnen vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
EdwardK123 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:34:
Warhammer 40K: Space Marine 1 staat per vandaag ook op Game Pass.

Heeft iemand deze gespeeld? Deel 2 lijkt me namelijk een mooi spel en hoop deze nog een keer goedkoop te kunnen vinden!
Persoonlijk.. 1 vind ik beter, veel meer gevoel van hordes afknallen, waar het 2 soms randje soullike game is geworden. Verhaal voor 2 is dan weer wat leuker met paar epic scenes.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Op Reddit is een topic waarin wordt gezegd dat Gears of War Reloaded draait op basis van Unreal Engine 3 (door te kijken naar de opbouw van mappenstructuur en bestandsnamen). Bron: https://www.reddit.com/r/...ded_uses_unreal_engine_3/

Op zich logisch bij zo'n oude titel, maar dan is deze update dus alleen hogere resolutie textures en een betere netcode voor multiplayer. Voelt wel een beetje als een simpele cash grab, had liever een Gears 2 of 3 update gezien. Aan de andere kant logisch dat Microsoft deze nog eens uitbrengt om het publiek van Playstation kennis te laten maken met deze franchise.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:51

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Einde van het jaar mogelijk dus.... :z
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GtKIR5dWMAAVf5f?format=jpg&name=large

[ Voor 19% gewijzigd door Miesjh op 11-06-2025 14:51 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:47
Miesjh schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:50:
[Afbeelding]
Scam lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19
Miesjh schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:50:
[Afbeelding]
Door de PR persoon van Team Cherry is bevestigd dat Silksong voor het einde van het jaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Normaal als secondary Game Pass user kon ik altijd de Free Play Days games bezichtigen en downloaden. Maar nu als ik erheen ga die ik alleen maar Game Pass tiles.

Hebben ze dit aangepakt dat echt alleen de primary user de games ziet? En stel de primary download de games, kan ik als secondary ze toch nog spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Hhhm, concurrent voor elite 2 en dat voor 80 dollar in Amerika? I'm in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:40:
Hhhm, concurrent voor elite 2 en dat voor 80 dollar in Amerika? I'm in :)
Hou er rekening mee dat deze nog niet draadloos is.
Draadloze versie komt later dit jaar en zal boven de 100 dollar gaan kosten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook de draadloze? Want ik zag laatst dat de maker zei dat er wat issues waren voor de draadloze versie. Ik bekommer mij al jaren niet meer om bedrade controllers, hell no. Maar de draadloze lijkt me heel, vooral die rechter. Is NL prijs bekend? En ik neem aan dat deze paddles en rumble heeft?

Oh ik zie nu dat de wireless versie nog op zich laat wachten. Een ETA is nog niet bekend. Wel jammer.

https://www.reddit.com/r/Gamesir/s/DYrCPLUM2k

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 11-06-2025 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een mock up gemaakt door Klobrille volgens mij, met het uitgangspunt dat de Xbox app op bijv de nieuwe handheld de diverse stores combineert. Dus als je de Xbox app opent, ziet die welke games je in andere stores hebt gekocht en kun je die games vanuit de Xbox app openen.

De PlayStation games zijn te koop via Steam, dus die zouden ook in de Xbox app te zien zijn. Uiteraard op Windows hardware. En niet op de Xbox console.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-06-2025 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Ik zie steeds vaker dat je games al kan pre -installen zoals The Outer Worlds 2 nu, die pas 29 oktober komt. Waarom zou je deze 4 maanden van te voren al pre-downloaden? Maak de game dan gewoon 4 maanden eerder beschikbaar als ie blijkbaar toch al af is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:28
Deezers schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:09:
Ik zie steeds vaker dat je games al kan pre -installen zoals The Outer Worlds 2 nu, die pas 29 oktober komt. Waarom zou je deze 4 maanden van te voren al pre-downloaden? Maak de game dan gewoon 4 maanden eerder beschikbaar als ie blijkbaar toch al af is :')
Je moet sommigen hier zien als preloaden beschikbaar komt joh.

Ik download spellen als ik ze wil spelen (en ze dus uit zijn). Duurt tien minuten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Erg veel zin in :)

En deze lijkt me ook tof, mits de controls snaarstrak zijn. De gamer in de video is echter wel best slecht :p

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-06-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ik had niet verwacht dat het 3d zou worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:59:
[...]

TMR sticks, doorontwikkeling van Hall Effect.
Ah dat ken ik niet, wist niet dat Hall Effect alweer ouderwets was :p

———

@Exactor it ik vind het een gewaagde move om de game in 3D te maken, maar wel met een fixed camera dus dat scheelt mogelijk. Heel benieuwd naar de controls, want in soortgelijke games is het soms toch best tricky om strakke controls te hebben. Niet helemaal te vergelijken maar bijvoorbeeld little nightmares heeft ook een fixed camera met 2.5D en dat voelde soms best clunky en is qua timing en met name positionering in de diepte niet even optimaal.

———

Verder wordt Mindseye online helemaal afgemaakt. Geen idee of het daadwerkelijk zo slecht is of dat men overdrijft om mooi clicks te scoren. Iemand hier die het gaat proberen als tester? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:27:
[...]

———

@Exactor it ik vind het een gewaagde move om de game in 3D te maken, maar wel met een fixed camera dus dat scheelt mogelijk. Heel benieuwd naar de controls, want in soortgelijke games is het soms toch best tricky om strakke controls te hebben. Niet helemaal te vergelijken maar bijvoorbeeld little nightmares heeft ook een fixed camera met 2.5D en dat voelde soms best clunky en is qua timing en met name positionering in de diepte niet even optimaal.
Het ziet er allemaal wel smooth uit dus ik heb er nog vertrouwen in en gelukkig kan je weer al je pogingen zien aan het eind en gelijk door als je dood gaat. Dat was voor mij wel een groot deel van de verslaving in deel 1, want op Trials en deze na is dit helemaal niet mijn type "hardcore" game. D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik had vannacht een bericht gekregen op de Xbox App met daarin de code voor een gratis Pre order van Gears of War Reloaded. Weet niet iemand van jullie die ook al ontvangen had, maar ze zijn blijkbaar bezig met mensen die Gears of War Ultimate hebben, een code uit te gegeven.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 05:21:
Ik had vannacht een bericht gekregen op de Xbox App met daarin de code voor een gratis Pre order van Gears of War Reloaded. Weet niet iemand van jullie die ook al ontvangen had, maar ze zijn blijkbaar bezig met mensen die Gears of War Ultimate hebben, een code uit te gegeven.
Oh echt? Maar hij komt ook gewoon in Game Pass, dus dan kan je hem al gratis spelen en dan ook nog een code om hem in je collectie te krijgen. Dat is wel fijn!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deezers schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:09:
4 maanden is wel erg lang... Maar op zich zit de meeste data natuurlijk in de assets die best al lang af kunnen zijn terwijl ze nog druk aan het bug fixen zijn. Eigenlijk is het vooral heel erg raar dat patches vaak zo ontzettend groot zijn, waarom moeten we tientallen gigabytes downloaden omdat je wat bugs uit de code gehaald hebt? Dat moet gewoon super inefficiënt zijn.
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:27:
TMR is effectief bijna hetzelfde als hall effect maar verbruikt een stuk minder stroom wat hem wat dat betreft weer op dezelfde niveau zet als potentiometers. Dat maakt ze dus ook weer extra interessant voor wireless controllers terwijl hall effect als drop in vervanging van oude sticks slecht voor de accuduur waren.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:08:
[...]

4 maanden is wel erg lang... Maar op zich zit de meeste data natuurlijk in de assets die best al lang af kunnen zijn terwijl ze nog druk aan het bug fixen zijn. Eigenlijk is het vooral heel erg raar dat patches vaak zo ontzettend groot zijn, waarom moeten we tientallen gigabytes downloaden omdat je wat bugs uit de code gehaald hebt? Dat moet gewoon super inefficiënt zijn.

[...]

TMR is effectief bijna hetzelfde als hall effect maar verbruikt een stuk minder stroom wat hem wat dat betreft weer op dezelfde niveau zet als potentiometers. Dat maakt ze dus ook weer extra interessant voor wireless controllers terwijl hall effect als drop in vervanging van oude sticks slecht voor de accuduur waren.
Thanks voor de uitleg :)

Ik vraag me af of de pre loads ook altijd wel groot zijn. Volgens mij was het in het verleden zo dat ze soms ook slecht een paar MB waren die uiteindelijk een flinke upgrade kreeg net voor release.

——-

De game is dus als het goed is bijna gefixt. Wel een leuke platformer. Niet heel speciaal ofzo maar wel vermakelijk. Heb er 8 uur over gedaan inclusief een tweede playthrough voor een speedrun achievement voor completen onder de 2 uur. Had nog een minuutje of 8 over. Dus lang is de game niet en prima tussendoortje dus.

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-06-2025 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
Vond symphonia maar een beetje rare game, je unlockt vrij snel double jump, maar als ik het goed begreep kun je daarna eigenlijk alleen maar verder als je ergens in een (verstopt) menu het dan ook aanzette.
Had ook een beetje problemen met de combi van jump en verre jump (A + RT of zo?), leek soms wel en soms niet te werken. Maar dat kan ook aan mij liggen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of Gears crossplay gaat zijn. Zo ja, denk ik dat PS spelers gaan roepen dat de online niet zo leuk is. Laughs in Gnasher. O-)

Edit: het wordt crossplay. Dit gaat de overtreffende trap van kerst in call of duty worden. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Exactor it op 12-06-2025 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Finraziel schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:08:
[...]

Wellicht zit er een mechanisme achter die de load zo verdeelt. Als iedereen op de release dag de game pas kan downloaden, dan neemt de druk op de servers toe zodat iedereen dan met een fractie van zijn download capaciteit download en je dus 10x langer bezig bent om de game te downloaden en iedereen weer boos wordt op Microsoft, want traaaaaaaaag...

Door het 4 maanden eerder te kunnen pre-loaden, verdeel je deze last ervan uitgaande wat jij zegt, dat de meeste assets die af zijn, te downloaden zijn.

Over de Xbox app gesproken, ik zag net pas dat je nu ook direct games kan kopen. Prima functionaliteit (die er eigenlijk al veel eerder in had moeten zitten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQVcDq2DxN_nZOKJG547xq4Mz6U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q1eTgKYbQ4JPINIQarp5xxRR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door MRE-Inc op 12-06-2025 10:24 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:25:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of Gears crossplay gaat zijn. Zo ja, denk ik dat PS spelers gaan roepen dat de online niet zo leuk is. Laughs in Gnasher. O-)

Edit: het wordt crossplay. Dit gaat de overtreffende trap van kerst in call of duty worden. :+
Zolang je het maar uit kan zetten vind ik het prima.
Of keuze tussen PC / PS5 / OFF zou nog beter zijn.
Als ze in de multiplayer PC met consoles samenvoegen dan ga ik me wel ergens aan een ander spel zitten ergeren :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
MRE-Inc schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:21:
[...]

Wellicht zit er een mechanisme achter die de load zo verdeelt. Als iedereen op de release dag de game pas kan downloaden, dan neemt de druk op de servers toe zodat iedereen dan met een fractie van zijn download capaciteit download en je dus 10x langer bezig bent om de game te downloaden en iedereen weer boos wordt op Microsoft, want traaaaaaaaag...

Door het 4 maanden eerder te kunnen pre-loaden, verdeel je deze last ervan uitgaande wat jij zegt, dat de meeste assets die af zijn, te downloaden zijn.

Over de Xbox app gesproken, ik zag net pas dat je nu ook direct games kan kopen. Prima functionaliteit (die er eigenlijk al veel eerder in had moeten zitten).

[Afbeelding]
Dat het zo lang duurde lag aan Android en vooral IOS die graantjes (of beter halve hectares aan graan) mee wilden pikken van verkopen via apps op hun platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Exactor it schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Dat het zo lang duurde lag aan Android en vooral IOS die graantjes (of beter halve hectares aan graan) mee wilden pikken van verkopen via apps op hun platform.
Dat is vreemd want de PlayStation App op mijn iPhone heeft de koop optie er al jaren in zitten. Met jaren bedoel ik al sinds de release van de PS5 of iig kort erna.
Kan me ook niet herinneren dat je in de PS App dan werd doorgestuurd naar de website van Sony en daar nog een keer moest inloggen. Dat was daar altijd een vrij simpele en makkelijke manier om games te kopen als in: seamless. Waarom het dan bij Microsoft zolang heeft moeten duren ? Sony is ook niet echt het bedrijf dat akkoord gaat met 30% afdracht richting Apple en Google. De prijzen in de PS App waren altijd on-par met de prijzen zoals je die zag online of op de Playstation zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

justifire schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:46:
[...]

Als ze in de multiplayer PC met consoles samenvoegen dan ga ik me wel ergens aan een ander spel zitten ergeren :w
Tja, in Battlefield 2042 was het of aan of uit en geen keuze tussen PC uit en PS aan. De reden dat ik bij die game ben afgehaakt. Hoop dat de nieuwe Battlefield wel die keuze heeft. Vind het geen probleem om tegen andere console spelers te spelen, maar tegen PC spelers is voor mij echt een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:48:
[...]

Oh echt? Maar hij komt ook gewoon in Game Pass, dus dan kan je hem al gratis spelen en dan ook nog een code om hem in je collectie te krijgen. Dat is wel fijn!
Ja dat dacht ik ook, maar toen ik 2 dagen geleden via de app keek, stond die game bij mij gewoon op kopen, niet inbegrepen met Xbox Game Pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Dat spel is gewoon direct beschikbaar op gamepass: https://www.xbox.com/nl-NL/games/gears-of-war-reloaded

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Klopt, ik heb de preload al gedownload.
Kan overigens ook van bijv. Ninja Gaiden 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:08

R.G

Wat een tegenvallende2xbox showcase jemig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R.G schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:54:
Wat een tegenvallende2xbox showcase jemig..
Ik had ook voor jou gehoopt dat er een Overlord 3 zou worden aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik speelde zojuist een game op de console (geïnstalleerd, geen game pass game). Toen startte ik ondertussen een game op in de cloud (wel game pass) en toen kreeg ik dus een melding dat ik op maar een game tegelijkertijd mag spelen.. klopt dat? Ik dacht altijd dat die beperking alleen gold voor game pass games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:16:
Ik speelde zojuist een game op de console (geïnstalleerd, geen game pass game). Toen startte ik ondertussen een game op in de cloud (wel game pass) en toen kreeg ik dus een melding dat ik op maar een game tegelijkertijd mag spelen.. klopt dat? Ik dacht altijd dat die beperking alleen gold voor game pass games?
Nee. Op je account kan je volgens mij slechts 1 game tegelijkertijd spelen. Of je ze nu gekocht hebt of via gamepass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:46:
[...]

Zag net dat er een optie was voor console only.

Rev your chainsaw!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:15:
[...]

Zag net dat er een optie was voor console only.
Mwahahahaha. Dit wordt geweldig. (althans de eerste maand, totdat de diehards overblijven die totaal ownen.)

Zonder dollen, ze moeten minimaal de eerste 50 potjes crossplay uitzetten anders lopen er heel veel mensen weg bij dit spel. Het was bij het origineel al niet vergevingsgezind, laat staan als nieuwe spelers nu het op moeten nemen tegen het soort lui dat dit direct gaat grinden vanuit het Xbox camp. Ik doe nog wel eens een potje gears 5 online, dat is echt niet grappig meer qua hoe goed mensen zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Exactor it op 12-06-2025 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:24:
[...]

Mwahahahaha. Dit wordt geweldig. (althans de eerste maand, totdat de diehards overblijven die totaal ownen.)

Zonder dollen, ze moeten minimaal de eerste 50 potjes crossplay uitzetten anders lopen er heel veel mensen weg bij dit spel. Het was bij het origineel al niet vergevingsgezind, laat staan als nieuwe spelers nu het op moeten nemen tegen het soort lui dat dit direct gaat grinden vanuit het Xbox camp. Ik doe nog wel eens een potje gears 5 online, dat is echt niet grappig meer qua hoe goed mensen zijn.
Het is alweer een paar jaar geleden dat ik Gears 5 heb gespeeld, dus zal zelf wel ff roestig zijn, maar hoop dat de muscle memory snel terug komt :).
Het wall bouncen met de gnasher had ik vroeger goed in de vingers maar dat is alweer dus lang geleden.

De bèta start morgen trouwens om 21:00 als ik het goed heb begrepen.

Friday, June 13 from 7pm UTC (12pm PST) to Sunday, June 15 at 7pm UTC (12pm PST)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-06-2025 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:38:
[...]

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik Gears 5 heb gespeeld, dus zal zelf wel ff roestig zijn, maar hoop dat de muscle memory snel terug komt :).
Het wall bouncen met de gnasher had ik vroeger goed in de vingers maar dat is alweer dus lang geleden.

De bèta start morgen trouwens om 21:00 als ik het goed heb begrepen.

Friday, June 13 from 7pm UTC (12pm PST) to Sunday, June 15 at 7pm UTC (12pm PST)
Kunnen we hem al ergens preloaden ?
Hier trouwens nog steeds geen code ontvangen voor Reloaded, dat is het bedankje namens microsoft voor digitale games pre-orderen en op releasedag spelen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

justifire schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:40:
[...]

Kunnen we hem al ergens preloaden ?
Hier trouwens nog steeds geen code ontvangen voor Reloaded, dat is het bedankje namens microsoft voor digitale games pre-orderen en op releasedag spelen :+
https://www.reddit.com/r/...ars_of_war_reloaded_beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel apart dat bij mij in eerste instantie kopen stond, maar kan zijn dat de app nog niet geupdate was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Update:
Al's goed is komt vandaag overlord binnen.

Ik heb een 360, Xbox one x en series x

Dus Kan de disc valideren.

Zodra het niet werkt op de series X Kan ik Dan klagen bij Microsoft en een digital versie krijgen?

Omdat ik nu Kan aantonen dat ik de disc heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
R.G schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:39:
Update:

Zodra het niet werkt op de series X Kan ik Dan klagen bij Microsoft en een digital versie krijgen?

Ik denk dat het beste waar je op mag hopen is dat ze aanbieden je Series X te repareren als die geen 360 disc leest. De kans dat ze je een code hebben omdat je de disc hebt acht ik nagenoeg 0.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

BM schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:43:
[...]

Ik denk dat het beste waar je op mag hopen is dat ze aanbieden je Series X te repareren als die geen 360 disc leest. De kans dat ze je een code hebben omdat je de disc hebt acht ik nagenoeg 0.
Een echte winkel had ik gebeld en het laten testen.
Ze zeiden werkt niet, lijkt mij sterk dat de disc drive kapot is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
R.G schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:39:
Update:

Klagen staat je vrij. Misschien vinden ze het bij MS wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Als bezitter van de Gears of War: Ultimate Edition (digital) kreeg ik een cadeautje in mijn Xbox app. Een code voor gratis Gears of War: Reloaded. Nu wachten tot eind augustus want dan komt die pas uit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:51:
Als bezitter van de Gears of War: Ultimate Edition (digital) kreeg ik een cadeautje in mijn Xbox app. Een code voor gratis Gears of War: Reloaded. Nu wachten tot eind augustus want dan komt die pas uit.
en toevallig gamepass bezitter zeker? een sigaar uit eigen doos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Farabi schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:53:
[...]

en toevallig gamepass bezitter zeker? een sigaar uit eigen doos :P
Nope, geen Gamepass hier.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R.G

R.G

Update!!!

Overlord disc versie werkt!

Denk Tommy je hebt disc verkeerde eromin gedaan nu net ontvangen en starting up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Bij de live marketplace is geen raising hell te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, pre-ordered en eigenaar sinds Day One van Gears Ultimate, maar geen code voor deze jongen.
Contact met support gehad en ik moet maar wachten tot 26 Augustus… erg behulpzaam! d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz04zg3LqT9pdb7nE19h2EckiC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iamDrXsVz4nl3BHE48a6cmOw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:04:
Nou, pre-ordered en eigenaar sinds Day One van Gears Ultimate, maar geen code voor deze jongen.
Contact met support gehad en ik moet maar wachten tot 26 Augustus… erg behulpzaam! d:)b

[Afbeelding]
Heb je GP ultimate? Dan kun je hem ook spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:47:
[...]

Heb je GP ultimate? Dan kun je hem ook spelen.
Jawel, maar wil gewoon mijn code waar ik recht op heb.
En als ik hem met de beta nog niet heb zal hij daarna ook niet meer vanzelf komen.
Support van lik mijn vestje.
Beta al wel geïnstalleerd via game pass inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:06:
[...]

Jawel, maar wil gewoon mijn code waar ik recht op heb. :)
Dat ben ik helemaal met je eens! :)

Net mijn eerste potje gedaan…. Pfff dat is wennen haha. Muscle memory van lik me vestje! Maar wel weer tof op gridlock zeg! De strijd om de boomer en de grenades. Enige jammere is toch dat er respawns in zitten. Het is absoluut nodig om het interessanter te maken maar dat maakte de potjes vroeger toch wel echt intenser.

Mijn gnasher skills waren wel behoorlijk ver te zoeken :P

[ Voor 48% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-06-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een grote korrel zout nemen denk ik. Maar dat zijn prima prijzen als het waar is.

——

Sweaty Gears spelen met 30 graden is geen sinecure :P

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-06-2025 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:09:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens! :)

Net mijn eerste potje gedaan…. Pfff dat is wennen haha. Muscle memory van lik me vestje! Maar wel weer tof op gridlock zeg! De strijd om de boomer en de grenades. Enige jammere is toch dat er respawns in zitten. Het is absoluut nodig om het interessanter te maken maar dat maakte de potjes vroeger toch wel echt intenser.

Mijn gnasher skills waren wel behoorlijk ver te zoeken :P
Dan moet je volgens mij ranked gaan spelen. Execution.
Weet niet of dat al in de beta zit ?
Gridlock is tof! Raven Down daarintegen….
⬆️ wat ik me nog herinner van GOW Ultimate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:15:
[...]

Dan moet je volgens mij ranked gaan spelen. Execution.
Weet niet of dat al in de beta zit ?
Gridlock is tof! Raven Down daarintegen….
⬆️ wat ik me nog herinner van GOW Ultimate.
Heb in gears 1 uiteindelijk heel veel gespeeld op Raven Down. Dat waren de snelste potjes om de 10K te halen toen voordat de respawns werden geïntroduceerd. :P

In de Beta zit nu alleen TDM op drie maps als ik het goed heb.

——

@justifire, er zijn ook zoveel trailers uitgekomen…. :)

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-06-2025 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:19:
[...]

Heb in gears 1 uiteindelijk heel veel gespeeld op Raven Down. Dat waren de snelste potjes om de 10K te halen toen voordat de respawns werden geïntroduceerd. :P

In de Beta zit nu alleen TDM op drie maps als ik het goed heb.

——

[Video: Still Wakes the Deep: Siren's Rest - Announce Trailer]
Ja die 10.000 kills moet ik eigenlijk nog eens afmaken…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfbBVrBUj1Hl01DaidF8_hVYlSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3y3vEM6bEeGV1CmVtNfJzZ8r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:56:
[Embed]

Met een grote korrel zout nemen denk ik. Maar dat zijn prima prijzen als het waar is.

——

Sweaty Gears spelen met 30 graden is geen sinecure :P
Eigenlijk koop je een (streaming) cloud device. Dan is het wel weer prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deezers schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 00:11:
[...]

Dat is zeker voor de zwarte X versie echt niet waar, dat is een krachtig apparaat waar de meeste pc games gewoon lokaal prima op zullen draaien.

899 lijkt me ook aan de goedkope kant vergeleken met wat er nu op de markt is, ik verwacht zelf minstens 999.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 00:11:
[...]

Geen idee hoe je tot die conclusie komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:18:
[...]

Geen idee hoe je tot die conclusie komt. :)
Hij kan gen native games draaien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Deezers schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Hij kan gen native games draaien?
Hoe kom je daarbij. Het is juist een sterk apparaat die native games kan spelen. Enige vereiste is dat het een play anywhere titel is als je het hebt over “Xbox games” die je op je console speelt. 99% van alle gamepass titels die de afgelopen jaren uit zijn gekomen zijn dat bijvoorbeeld al en die lijst wordt alleen maar groter. Ook voor titels die niet in GP zitten. Volgens mij was tijdens de laatste show aangegeven dat alle games die daarin zijn getoond play anywhere zijn, dus die kun je gewoon op bijvoorbeeld de nieuwe Ally installeren.

Daarnaast heb je gewoon overige stores zoals Steam waar je ook je games kunt kopen en installeren.

Volgens mij ben je in de war met een soort PlayStation Portal achtig device?

——

@justifire

@hieronder. Las idd dat er behoorlijk wat issues waren met het zoeken naar een potje. Had er zelf gelukkig geen last van, maar begreep ook dat de issues vooral wat later op de avond speelde.

[ Voor 44% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-06-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

R.G schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:33:
Bij de live marketplace is geen raising hell te koop
Hoe kan ik dit krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy-D
R.G schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:29:
Update!!!

Overlord disc versie werkt!

Denk Tommy je hebt disc verkeerde eromin gedaan nu net ontvangen en starting up
Gefeliciteerd, jij kan spelen. En de disc verkeerd om erin gedaan, meen je dit nou? Je zou denken dat de schijven van alle consoles op dezelfde manier geladen worden, dus met het etiket naar boven en de glimmende kant onder. Bij jou dus niet? Bijzonder hoor.

Zoals ik al eerder zei, mijn console leest helemaal geen 360 schijven meer, alle anderen werken prima. Schijnt helaas vaker voor te komen,
Pagina: 1 ... 96 ... 106 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties