Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het is weer vrijdag, en dat betekend tijd voor een nieuwe This week on Xbox.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de games van deze week:

https://www.trueachieveme...w-xbox-games-june-30-2025

Niets boeiends wat mij betreft. :)
Ik kijk uit naar de nieuwe Tony Hawk over 2 weekjes. En dan aan het einde van juli Grounded 2. Ben bang dat die game weer een black hole gaat zijn voor mijn game uurtjes. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:12

R.G

Is lord of the two rings two towers te spelen op Xbox?
En rise of argonauts backwards compatible?

Ik zie die laatste liggen op een rommmelnarkt voor 10,-

Maar gaat dat werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35

BM

Moderator Spielerij
R.G schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:06:
Is lord of the two rings two towers te spelen op Xbox?
En rise of argonauts backwards compatible?

Ik zie die laatste liggen op een rommmelnarkt voor 10,-

Maar gaat dat werken?
Je hebt natuurlijk eerst zelf gezocht, maar bent vergeten het resultaat in je post te zetten, toch?

Oftewel, je mag ook zelf wat moeite doen ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:02:

https://www.trueachieveme...w-xbox-games-june-30-2025

Niets boeiends wat mij betreft. :)
Ik kijk uit naar de nieuwe Tony Hawk over 2 weekjes. En dan aan het einde van juli Grounded 2. Ben bang dat die game weer een black hole gaat zijn voor mijn game uurtjes. :)
Rally Arcade Classics doet mij terug denken aan Sega Rally :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-07 18:53
uchiha tijntje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:16:
[...]

Een review van een handheld die eind dit jaar uitkomt?
Zijn reeds tientallen reviews, maar geen enkele echt met games op een paar na die de Rog Ally X en MSI 8Ai er naast hebben gelegd en moet zeggen die Z2 extreme erin doet het iets beter dan de MSI 8Ai op een x aantal frames na dat ik denk dat ik wellicht ga voor de msi 8Ai

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit die trailer haal ik niet wat voor game het precies is wat betreft de camera… het lijkt soms wel meer een fixed camera ala micro machines… maar wellicht ligt dat aan mij :) Als het fixed camera is, lijkt het me wel grappig.

Mooi dat je Firebreak tof vind. In coop gespeeld of vooral solo?

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-06-2025 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 29 juni 2025 @ 23:24:
[...]

Uit die trailer haal ik niet wat voor game het precies is wat betreft de camera… het lijkt soms wel meer een fixed camera ala micro machines… maar wellicht ligt dat aan mij :) Als het fixed camera is, lijkt het me wel grappig.

Mooi dat je Firebreak tof vind. In coop gespeeld of vooral solo?
Heb er ook flink naar moeten speuren, maar de camera is dus helemaal zelf in te stellen in kleine stapjes bhv een slider.
Vanaf de motorkap tot in vogelvlucht, geen cockpitview.
Ik wacht even op de demo.

Firebreak in random coop gespeeld, je wordt automatisch gematched met twee andere spelers (kan je ook uitzetten)

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 30-06-2025 07:35 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@justifire op een schaal van 1-10 hoe moeilijk is Nine Sols, en met welke game zou je hem qua moeilijkheid en de 1.000 gs vergelijken?

Verder vandaag een van mijn langslopende games afgerond :P A little to the left! Waarbij je uiteindelijk 100 daily puzzels mag oplossen. Die dailies waren erg simpel en vaak binnen een minuutje of minder op te lossen. Maar de normale game was leuk om te spelen en voor puzzel liefhebbers wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

BM schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:34:
[...]

Je hebt natuurlijk eerst zelf gezocht, maar bent vergeten het resultaat in je post te zetten, toch?

Oftewel, je mag ook zelf wat moeite doen ;)
Haha ja maar qou ook voor wat discussie of nostalgia moment zorgen.

De games ziin niet backwards compatible helaas.

Alleen er komt een nieuwe golf aan toch laatst in de Xbox AMD aankondiging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:33:
@justifire op een schaal van 1-10 hoe moeilijk is Nine Sols, en met welke game zou je hem qua moeilijkheid en de 1.000 gs vergelijken?

Verder vandaag een van mijn langslopende games afgerond :P A little to the left! Waarbij je uiteindelijk 100 daily puzzels mag oplossen. Die dailies waren erg simpel en vaak binnen een minuutje of minder op te lossen. Maar de normale game was leuk om te spelen en voor puzzel liefhebbers wel een aanrader.
9
Sekiro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 22:30
FBC Firebreak eens bekeken zojuist. Control staat hoog in mijn lijstje van favoriete games, maar ik weet het bij dit nog niet zo. Gevoel dat het plezier heel erg samenhangt wie er in je team zit. Wel een game die beter wordt als je hem veel speelt? Ervaringen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31
Weinig (goede) deals de laatste tijd, die summer sale zal wel binnenkort beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04
Inderdaad. Heb m'n Xbox wishlistje al aardig gevuld in ieder geval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-07 22:13

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Ben benieuwd naar Tony Hawk, wel apart dat High On Life en The Ascent weer terugkomen gezien die er al eens in stonden. Terug van weggeweest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hifigamefreak schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:50:
[...]

Ben benieuwd naar Tony Hawk, wel apart dat High On Life en The Ascent weer terugkomen gezien die er al eens in stonden. Terug van weggeweest? :)
De rek in de losse verkopen zal er ondertussen wel uit zijn. Zo kunnen ze misschien nog wat dlc verkopen aan game pass leden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 11:00
hifigamefreak schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:50:
[...]

Precies wat ik dacht, ik heb The Ascent destijds helemaal plat gespeeld, goede game trouwens voor diegene die hem nog niet hebben aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:27
JimmyNL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:33:
[...]

Precies wat ik dacht, ik heb The Ascent destijds helemaal plat gespeeld, goede game trouwens voor diegene die hem nog niet hebben aangeraakt.
Ik vond dit toen echt een bugfest voor de coop gamemodus. Dit bleef fout gaan bij de savegames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

PdeBie schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:25:
Inderdaad. Heb m'n Xbox wishlistje al aardig gevuld in ieder geval :P
Geef je lijstje eens
Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Gratis content? Is het online dood?

Gaan er nog new backwards compatible games Komen?

[ Voor 9% gewijzigd door R.G op 01-07-2025 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.G schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:42:
[...]

Gratis content? Is het online dood?

Gaan er nog new backwards compatible games Komen?
Vind het heel jammer dat dit geen Single player iets is..
Zie dat liever dan online..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
justifire schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:55:
[...]

De rek in de losse verkopen zal er ondertussen wel uit zijn. Zo kunnen ze misschien nog wat dlc verkopen aan game pass leden.
En lekker maken voor het vervolg wat er aan komt van High On Life. Overigens wel een game die ik van harte aanbeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:28:
[...]

Vind het heel jammer dat dit geen Single player iets is..
Zie dat liever dan online..
Brengt niets op.
Ze willen battle passes en goodies verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 13:21
Beter steken ze tijd in een next-gen patch voor de Series en PS5 dan deze online meuk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:52:
[...]

Beter steken ze tijd in een next-gen patch voor de Series en PS5 dan deze online meuk.
Dit idd, RDO alles zo'n beetje al gedaan al log ik nog wel eens in puur voor de sfeer.

Deze toegevoegde content is volgens mij ook aleen HC mode met free aim.

De 30fps is best te doen maar mocht het ooit 60 worden ga ik ook de story nog een keer doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 02-07-2025 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Sipio schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:02:
[...]
De 30fps is best te doen maar mocht het ooit 60 worden ga ik ook de story nog een keer doen.
Zeker! De One X versie ziet er al fantastisch uit. Als die op 60fps draait is het echt feest.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:12
https://www.windowscentra...box-studio-the-initiative

Naast Everwild is ook Perfect Dark geannuleerd.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:13
dat voegt weinig toe

[ Voor 25% gewijzigd door BM op 02-07-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-07 21:18
Auuuuu meen je niet nou lekker dan, Xbox gaat de SEGA kant op.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:10
Dus niet zo Perfect... Vond de game er wel interessant uit zien in de laatste trailer, maar dat geeft natuurlijk niet genoeg informatie of de game een beetje goed in elkaar stak. Wel bizar hoe lang dit soort games tegenwoordig in ontwikkeling zijn.

Jammer dat van die hele serie alleen Perfect Dark op de Nintendo 64 zo goed was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:49:
[...]

Dus niet zo Perfect... Vond de game er wel interessant uit zien in de laatste trailer, maar dat geeft natuurlijk niet genoeg informatie of de game een beetje goed in elkaar stak. Wel bizar hoe lang dit soort games tegenwoordig in ontwikkeling zijn.

Jammer dat van die hele serie alleen Perfect Dark op de Nintendo 64 zo goed was.
Jammer van Perfect Dark. De trailer van vorig jaar(?) zag er veelbelovend uit, en leek redelijk ver in development te zijn, met een leuke set aan gameplay elementen. Maar zou ook zomaar dus een vertical slice kunnen zijn geweest. Waarbij development nog jaren zou duren.

Everwild is echter niet zo’n schokkende verassing. En die game van Zenimex Online ook niet echt. Na de geruchten van vorige week dat er lay offs aan zaten te komen waren dit wel de games die op het hakblok lagen.

———

Verder vandaag een nieuwe update uitgekomen voor Lonely Mountains!

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-07-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Het halveren van Turn 10 is opvallender eigenlijk. Geen idee hoe succesvol FM momenteel is, maar is toch ook een studio die zijn strepen de afgelopen 20 jaar wel heeft verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:14:
Het halveren van Turn 10 is opvallender eigenlijk. Geen idee hoe succesvol FM momenteel is, maar is toch ook een studio die zijn strepen de afgelopen 20 jaar wel heeft verdiend.
Volgens mij heeft de laatste FM nooit de verwachtingen waar kunnen maken. De core gameplay was wat mij betreft goed, het rijden vond ik erg vermakelijk. Heb er ook een stuurtje en playseat voor gekocht waar ik best wel wat uurtjes in heb zitten. Maar het miste denk ik het “game” element in de SP, zoals challenges, een goede careermode en dat soort zaken.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-07-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Turn 10 is ook bezig met Fable bedenk ik mij net. Hoewel ik ook verwacht dat het meer in de FM hoek zit, Fable lijkt toch redelijk stevig in dat 2026 release moment te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-07 09:59
Gaat goed daar bij Microsoft.
Blij dat ik ben overgestapt naar PC.
Xbox Series X aan mijn nichtje gegeven. Die speelt toch alleen maar Fortnite en de Sims 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35

BM

Moderator Spielerij
Wom schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:26:
Turn 10 is ook bezig met Fable bedenk ik mij net. Hoewel ik ook verwacht dat het meer in de FM hoek zit, Fable lijkt toch redelijk stevig in dat 2026 release moment te zitten.
Fable is ontwikkeling bij Playground Games, niet Turn10 :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
BM schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Fable is ontwikkeling bij Playground Games, niet Turn10 :)
Ooit onthouden dat die meewerkten, maar zo te zien alleen maar valse geruchten gebaseerd op de engine keuze inderdaad. Wil geen FUD verspreiden hier O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wom schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:26:
Turn 10 heeft enkel FM als titels ontwikkeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8bRzYtYCFor6z2oduK0N5MW3Z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JriVHlvxjEgJyXPDH7HbdTNL.jpg?f=fotoalbum_large

Als je normaliter 2 jaar deed voor een nieuwe release en de laatste keer 6 jaar met hele overhaul van engine en simulatie model en dan voldoet de game niet aan de verwachtingen van gamers en daarmee dus ook niet financieel. Dan wordt het altijd een lastige discussie. Vraag is wel wat dit natuurlijk voor langere termijn impact heeft op de studio en waar ze zich op gaan focussen.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-07-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:36:
[...]

[Afbeelding]

Als je normaliter 2 jaar deed voor een nieuwe release en de laatste keer 6 jaar met hele overhaul van engine en simulatie model en dan voldoet de game niet aan de verwachtingen van gamers en daarmee dus ook niet financieel. Dan wordt het altijd een lastige discussie. Vraag is wel wat dit natuurlijk voor langere termijn impact heeft op de studio en waar ze zich op gaan focussen.
Had ome Phil het niet over o.a. een nieuwe Forza om het 25 jarig bestaan van Xbox te vieren ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 23:09:
[...]

Had ome Phil het niet over o.a. een nieuwe Forza om het 25 jarig bestaan van Xbox te vieren ?
Ik verwacht een Forza Horizon :) Commercieel ook veel interessanter.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-07-2025 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:16

RawChild

PSN: Rawchild

Benieuwd waarom ze de studio achter PD de nek om hebben gedraaid. Qua naam toch een system seller en de trailer (al weer veel te lang terug dat we beelden kregen) zag er top uit.
Erg jammer.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:22
De enige goed verkopende Perfect Dark-game was het origineel op de N64. De PD-game voor de Xbox 360 was prut. Daarna is er enkel nog een matig verkochte remake van de N64-game in 2010 uitgekomen.

Perfect Dark is verre van een system seller. Omdat het een Rare-titel is, is er een kleine fanatieke groep gamers die op de banken zullen springen bij de presentatie van nieuwe PD, Conker en Banjo & Kazooie games, maar reguliere gamers zullen de schouders ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02

MazeWing

The plot thickens...

RawChild schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 00:22:
Benieuwd waarom ze de studio achter PD de nek om hebben gedraaid. Qua naam toch een system seller en de trailer (al weer veel te lang terug dat we beelden kregen) zag er top uit.
Erg jammer.
Dit is echt geen system seller. Een klein groepje zal nostalgische gevoelens hebben voor het spel vanwege de N64 en een wat grotere groep zal het spel herinneren als een zeer matige launch game op de Xbox 360…

De enige system seller die er nog is betreft GTA 6. Als Microsoft Take2 had overgenomen ipv Activision en het spel Xbox exclusive zou maken weet ik zeker dat er veel meer mensen een Xbox zouden kopen, ook om “overige” games op te spelen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:36:
[...]

[Afbeelding]

“Build from the ground up”….

Pffff….wat een aanfluiting was dat. Dat je na 6 jaar met zoiets kwam was gewoon beschamend. Ik kijk met weemoed terug naar Forza 3 en Forza 4.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Forza Motorsport was een domper voor mij ook inderdaad. Ik vond de auto's niet prettig rijden. Kon er niet aan wennen.

De volgende Forza game zal FH6 worden.

Stiekem hoop ik dat FM4 ooit nog Backwards Compatible gaat worden, die heb ik nooit gespeeld maar schijnt de beste FM te zijn van allen te zijn.

Wat betreft FH is deel 2 voor mij de beste ooit. Daarna werd het te druk, teveel randzaken om het racen heen en veel te veel off-road focus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

PdeBie schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:46:
Forza Motorsport was een domper voor mij ook inderdaad. Ik vond de auto's niet prettig rijden. Kon er niet aan wennen.

De volgende Forza game zal FH6 worden.

Stiekem hoop ik dat FM4 ooit nog Backwards Compatible gaat worden, die heb ik nooit gespeeld maar schijnt de beste FM te zijn van allen te zijn.

Wat betreft FH is deel 2 voor mij de beste ooit. Daarna werd het te druk, teveel randzaken om het racen heen en veel te veel off-road focus.
Ik vond vooral de graphics zwaar tegenvallen, zeker als je het vergelijkt met de trailers.
Ik heb zelden een spel gezien waarbij de graphics zo afwisselend zijn. Op bepaalde banen (of bochten) met de juiste lichtomstandigheden ziet het er prachtig uit en op andere momenten is het flets en levenloos. Ditzelfde zie je terug in de auto's mbt tot de lak.

TLDR; GT7 ziet er 100x beter uit!

Maar het was vooral storend dat de developers deden alsof het allemaal volledig opnieuw gebouwd was terwijl er nog voldoende assets (zoals auto's) uit FH3 en FH4 zaten. Als men de gebruikelijke cyclus van 2-3 jaar had gepakt zou men nog steeds teleurgesteld zijn in het eindresultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo jammer dit, lijkt wel of dit een game is dat gewoon niet goed van de grond wilt komen. Ik vond de N64 game erg tof, de Xbox 360 game heb ik gespeeld, maar is me niet bij gebleven op een of andere manier. Ik vond de game er niet verkeerd uitzien, had een beetje voor mijn gevoel dat Mirrors Edge gevoel. Hoop heel erg dat Rare zelf alsnog verder met de game gaat, maar zie het zwart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:19
Goedemorgen.Toch wel schokkend wat ik hier lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hey Gamers,

Ik heb het gesprek over de veranderingen binnen Xbox, mede ook van de annulering van "Perfect Dark", verplaatst naar [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld, omdat dit meer een gesprek is voor daar. AUB daar graag dit gesprek verder voeren.

[ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

[ Voor 11% gewijzigd door Linksquest op 03-07-2025 14:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

[ Voor 42% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-07-2025 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:05
Als PS-eigenaar.. eindelijk een beetje wisselwerking :). Geniet ervan voor zij die het gaan spelen!

Forza Horizon vind ik persoonlijk - als iemand die zelden racegames speelt maar ik wou eens iets anders - een toppertje. Ben evengoed benieuwd naar de GOW Reloaded van augustus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Eerste game die Sony vrijwillig op Xbox uitbrengt? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Helldivers op Xbox? wauw!!!

Speel het al heel lang op PC, maar als het cross-saves zijn en ik kan nu ook op mijn Xbox in de woonkamer 4k democratie verspreiden zou dat wel heel tof zijn! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:42
Raem schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:32:
Ze hebben ook die honkbalspellen uitgebracht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:07:
[...]

De publisher van MLB the show op de Xbox is de MLB zelf kwam ik vandaag achter. Dus Sony heeft met San Diego de game gemaakt en MLB heeft met haar eigen uitgeverstak de game uitgebracht op de Xbox.

Dit is de eerste keer dat PlayStation Publishing zelf een game uitbrengt op de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:15:
[...]

De publisher van MLB the show op de Xbox is de MLB zelf kwam ik vandaag achter. Dus Sony heeft met San Diego de game gemaakt en MLB heeft met haar eigen uitgeverstak de game uitgebracht op de Xbox.

Dit is de eerste keer dat PlayStation Publishing zelf een game uitbrengt op de Xbox.
Ah OK. Ik was denk ik in de war omdat er mega groot Sony in beeld stond toen ik hem vijf minuten speelde. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Exactor it schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:07:
[...]

Zover ik weet was het verplicht vanuit MLB om multiplatform te gaan. Anders zou Sony de licentie kwijtraken om de games te mogen maken.

Vandaar het woordje 'vrijwillig'.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 03-07-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff ik vond mezelf altijd wel best goed in de Lonely Mountains games, maar die nieuwste update brengt een nieuwe modus met daarin highscores met trick challenges. Ik haal amper de simpelste challenge van de drie in het eerste level. Vraag me af of ik iets volledig over het hoofd zie of dat ik gewoon deze update aan me voorbij moet laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Raem schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Zover ik weet was het verplicht vanuit MLB om multiplatform te gaan. Anders zou Sony de licentie kwijtraken om de games te mogen maken.

Vandaar het woordje 'vrijwillig'.
Zo diep zit ik niet in het honkbal en/of Sony nieuwscircuit. Dus dank voor de verduidelijking. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Raem schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:32:
En ze daarmee ook verplichten een PSN account aan te maken? Vrijwillig met een bonus :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07 23:35
MazeWing schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:16:
[...]

“Build from the ground up”….

Pffff….wat een aanfluiting was dat. Dat je na 6 jaar met zoiets kwam was gewoon beschamend. Ik kijk met weemoed terug naar Forza 3 en Forza 4.
Wat je zegt is zo ontzettend waar. Geen idee wat ze 'from te ground up' hadden zitten builden, maar ik heb het niet echt gezien. De game leek veel te veel op de vorige Forza delen. Ja, de grootste verandering was dat je eindeloos moest gaan grinden om al je auto's te kunnen upgraden. Ging nergens over.

Maar goed, ik heb het hier al vaker gezegd, ik vind vooral dat Spencer qua games heel erg heeft zitten falen. Zoveel nieuwe Xbox exclusives zijn niet geworden wat het had moeten zijn. En daar is Spencer toch uiteindelijk ook eindverantwoordelijk voor.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Helldivers 2 is Coming to Xbox on August 26
https://news.xbox.com/en-...x-release-date-pre-order/

[ Voor 21% gewijzigd door Exocet op 03-07-2025 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-07 08:30
Deze heb ik dus ooit voor €2 ergens op een rommelmarkt gekocht. Toch maar eens uitspelen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Mecha Break is trouwens wel een aanrader, speelt erg leuk, mooie aanvulling voor in de gamepass :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen Perfect Dark is echt zonde. Die trailer van vorig jaar was te gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:50
Timothy3000 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:00:
Eens. Maar was dus een filmpje. Ze moeten stoppen met al dat soort idioot vroege aankondigingen. Gewoon paar maandjes voor release aankondigen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zit afgelopen maand even in een game dipje waarbij ik even geen nieuwe games heb waar ik mee wil beginnen. Dit ook wel na een heel vol 1e helft van 2025. Als ik dat terug ga kijken is het lang geleden denk ik dat ik zoveel leuke games in zo’n kort tijdsbestek heb gespeeld.
  • Blue Prince
  • Avowed
  • Doom
  • Claire Obscure
  • South of Midnight
  • Split Fiction
  • The first berserker (ook al heb ik die nog niet klaar)
  • Atomfall
Echter deze maand komt de 2e helft van het jaar wel weer los met Tony Hawk 3/4 en Grounded. En dan in September en oktober komt dan weer de volgende lading aan games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:59:
Zit afgelopen maand even in een game dipje waarbij ik even geen nieuwe games heb waar ik mee wil beginnen. Dit ook wel na een heel vol 1e helft van 2025. Als ik dat terug ga kijken is het lang geleden denk ik dat ik zoveel leuke games in zo’n kort tijdsbestek heb gespeeld.
  • Blue Prince
  • Avowed
  • Doom
  • Claire Obscure
  • South of Midnight
  • Split Fiction
  • The first berserker (ook al heb ik die nog niet klaar)
  • Atomfall
Echter deze maand komt de 2e helft van het jaar wel weer los met Tony Hawk 3/4 en Grounded. En dan in September en oktober komt dan weer de volgende lading aan games.
Ik mis de topper Nine Sols nog in dat lijstje :)

Andere aanraders :
- Oblivion Remastered
- FBC Firebreak
- Ninja Gaiden 2 Black

En na patch 1.5 is S.T.A.L.K.E.R. 2 goed uit te spelen.

Enfin, nog zat moois te ontdekken in spelletjeswereld ipv in een dip te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:05
Heb echt een behoorlijk haat liefde verhouding met The Alters. Het meeste vind ik top en de setting spreekt mij aan, maar nu in act 2 en zonder spoilers krijg ik een waarschuwing 2 dagen vtv waar ik op dat moment niks meer aan kon doen en hup game over.

Je kan natuurlijk per in game dag terug in de save, maar vrij irritant dat je geen idee hebt wat prioriteit heeft in die game en ik kan nu eigenlijk beter heel act 2 opnieuw spelen. Zo had ik in act 1 geen alter slot meer over, maar wel perse een alter nodig die ik niet had. Kon het uiteindelijk oplossen met het vinden van een chip, maar dit soort dingen demotiveren mij om door te spelen.

Moet ik er anders naar kijken of ervaren jullie dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:34:
Heb echt een behoorlijk haat liefde verhouding met The Alters. Het meeste vind ik top en de setting spreekt mij aan, maar nu in act 2 en zonder spoilers krijg ik een waarschuwing 2 dagen vtv waar ik op dat moment niks meer aan kon doen en hup game over.

Je kan natuurlijk per in game dag terug in de save, maar vrij irritant dat je geen idee hebt wat prioriteit heeft in die game en ik kan nu eigenlijk beter heel act 2 opnieuw spelen. Zo had ik in act 1 geen alter slot meer over, maar wel perse een alter nodig die ik niet had. Kon het uiteindelijk oplossen met het vinden van een chip, maar dit soort dingen demotiveren mij om door te spelen.

Moet ik er anders naar kijken of ervaren jullie dit ook zo?
Ik zat te twijfelen om er aan te beginnen dus heb er zelf geen ervaring mee. Maar hoe lang ben je al bezig met deze run? Als ik het zo lees is het eigenlijk een soort van rogue lite achtig game waarbij bepaalde keuzes dus gewoon een game over kunnen betekenen zonder dat je dat van te voren weet.

Kan me voorstellen dat dat aan de ene kant de aantrekkingskracht is van de game (onvoorspelbaar / keuzes hebben echt impact op het vervolg) maar aan de andere kant idd demotiverend werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:46
Ik had niet door dat The Alters een Base Building game is. Van de makers van Frontpunk. Heb het even gespeeld, maar denk niet dat ik dit leuk ga vinden. Ik had verwacht dat het meer een verhalend spel was. Daarom maar eens begonnen met Death Stranding 1. De vorige keer kwam ik er niet echt in, maar nu vind ik het wel tof. En de nieuwe CIV nog gekocht via Bol.com(45 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
als je van online shooters houdt is Mecha Break wel een aanrader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
uchiha tijntje schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:56:
[...]

Ik zat te twijfelen om er aan te beginnen dus heb er zelf geen ervaring mee. Maar hoe lang ben je al bezig met deze run? Als ik het zo lees is het eigenlijk een soort van rogue lite achtig game waarbij bepaalde keuzes dus gewoon een game over kunnen betekenen zonder dat je dat van te voren weet.

Kan me voorstellen dat dat aan de ene kant de aantrekkingskracht is van de game (onvoorspelbaar / keuzes hebben echt impact op het vervolg) maar aan de andere kant idd demotiverend werkt.
Ja inderdaad een beetje trial en error. De zon zit achter je aan en act 1 haalde ik op de laatste dag (dat ik verder kon reizen om te ontsnappen) door dat ik niet precies door had wat prioriteit had. Je krijgt wel 9 dagen vtv per gebied een waarschuwing dat de zon op zal komen dus je kan redelijk inschatten of je een kans maakt.

En het lijkt ook echt de bedoeling gezien er elke keer als je gaat slapen een save gemaakt wordt en je ze allemaal kan kiezen dus bijvoorbeeld een save voor dat je team laag moraal kreeg. Heb niet naar mijn tijd gekeken en ik ben geen snelle speler (wil alles zien), maar ergens tussen de 6 en 8 uur gok ik. Volgens mij is de totale game ongeveer 20 uur.

Maar het hele idee dat je jezelf cloned om het mogelijk te maken om te overleven spreekt mij wel erg aan. Ze hebben allemaal andere eigenschappen, angsten, problemen en levensloop (die splits je op om een bepaalde clone te krijgen zoals bv een dokter).

Het is echt een kolonie survival sim in het klein met een goed verhaal en een 3rd person gedeelte waarin je het gebied om de basis heen verkent.

@mobygo76 Er zit verhaal genoeg in toch? Alleen zijn er dagen dat het verhaal niet verder gaat tot je weer iets hebt geregeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 05-07-2025 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Kol Nedra schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:26:
als je van online shooters houdt is Mecha Break wel een aanrader :)
Behalve als je gevoelig bent voor customization, want dan wordt het een dure game ;) En een oneerlijk voordeel bij de extraction mode (PTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Wie gaat Anthem nog kapot spelen?
Voordat het weg is?

Is de game nog oke?
Co op leuk?

Wat raden jullie aan voor een nieuwkomer in Anthem op xbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wauw dit spel is echt super tof! Kwam deze nou wel of niet in GamePass?

[ Voor 37% gewijzigd door G_Dragon op 05-07-2025 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavenderlily
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:27
Ik dacht dat deze free to play wordt?
Hoe dan ook op mijn wensenlijst geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 31-07 17:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

giantgiantus schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:02:
[...]

Eens. Maar was dus een filmpje. Ze moeten stoppen met al dat soort idioot vroege aankondigingen. Gewoon paar maandjes voor release aankondigen en klaar.
Het was geen filmpje maar, een vertical slice. Dat heeft een ontwikkelaar die eraan werkte bevestigd. Het was een hele strakke demo die je precies op een bepaalde manier moest spelen omdat veel nog niet werkte of af was, maar het was wel gameplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-july-7-2025

Uiteraard Tony Hawk Pro Skater 3-4, ook in Gamepass. Heb deel 1/2 met veel plezier gespeeld. Hopelijk net zo uitdagend om alle gaps / get there’s te halen.

Somber Echoes ziet er mogelijk ook wel interessant uit. Wellicht wat voor @justifire?

———

Gisteren trouwens even in de store zitten neuzen. Ik zag dat Monument Valley 3 binnenkort uit zou komen, maar kende deel 1 en 2 niet… trailer voor drie zag er wel interessant uit dus eerst maar eens deel 1/2 gekocht. Zijn “Escher”-achtige puzzelgames. Eerste levels waren wel leuk om te spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-07-2025 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:24:

https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-july-7-2025

Uiteraard Tony Hawk Pro Skater 3-4, ook in Gamepass. Heb deel 1/2 met veel plezier gespeeld. Hopelijk net zo uitdagend om alle gaps / get there’s te halen.

Somber Echoes ziet er mogelijk ook wel interessant uit. Wellicht wat voor @justifire?

———

Gisteren trouwens even in de store zitten neuzen. Ik zag dat Monument Valley 3 binnenkort uit zou komen, maar kende deel 1 en 2 niet… trailer voor drie zag er wel interessant uit dus eerst maar eens deel 1/2 gekocht. Zijn “Escher”-achtige puzzelgames. Eerste levels waren wel leuk om te spelen.
Ben begonnen met Rally Arcade Classics.
Waan mij weer even helemaal terug in de tijd van Sega Rally :9
Strakke controls, fijne handling van de wagens, korte racejes, speelt erg leuk weg voor nog geen twee tientjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lavenderlily schreef op zondag 6 juli 2025 @ 08:41:
[...]

Ik dacht dat deze free to play wordt?
Hoe dan ook op mijn wensenlijst geplaatst.
Ja dat is blijkbaar nog waar ook, hmm dat veranderd voor mij wel een aantal dingen. Ze hadden er in mijn mening gewoon een volwaardig spel van moeten maken en niet die free-to-play + play-to-win :o

Maar we gaan hem sowieso spelen, want de gameplay ziet er veel belovend uit :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07 23:35
Timothy3000 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:00:
Dit ben ik geheel met je eens. Ik snap er ook niets van. Microsoft wil zich toch maar op (multiplatform) games gaan richten? Waarom stoppen ze dan de ontwikkeling van een nieuwe Perfect Dark? De trailer zag er inderdaad geweldig uit. Wat maakt het dan uit dat - achteraf gezien - er feitelijk nog niet zo heel veel aan de game ontwikkeld was? Als het idee en de uiteindelijk uitvoering goed zijn, dan komt dat toch helemaal goed?

Hier hadden ze meer geld aan verdiend dan de zoveelste versie van Halo of Gears waar eigenlijk niemand meer echt op zit te wachten...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-07 07:29

OFV

justifire schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Ben begonnen met Rally Arcade Classics.
Waan mij weer even helemaal terug in de tijd van Sega Rally :9
Strakke controls, fijne handling van de wagens, korte racejes, speelt erg leuk weg voor nog geen twee tientjes!
Is het te vergelijken qua gameplay met de Colin McRae games op de ps1? Zo komt het op YouTube op me over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OFV schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:08:
[...]

Is het te vergelijken qua gameplay met de Colin McRae games op de ps1? Zo komt het op YouTube op me over.
Het is te vergelijken met Sega Rally.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.trueachieveme...-Skater-3--4/achievements

Geen grind achievement meer dus :)

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-07-2025 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Ziet er zo op het eerste oog wel eenvoudiger uit dan 1+2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
giantgiantus schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:02:
[...]

Het zag er ook al veel te gelikt uit voor een console game (net zoals die Fable trailer). Zonde dat ie waarschijnlijk nooit meer gaat komen. Perfect Dark op de N64 was echt gruwelijk! De game onlangs weer geïnstalleerd op de Series X. Nostalgie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
R.G schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:58:
Wie gaat Anthem nog kapot spelen?
Voordat het weg is?

Is de game nog oke?
Co op leuk?

Wat raden jullie aan voor een nieuwkomer in Anthem op xbox?
Ik raad aan om er geen tijd (en al helemaal geen geld) aan te besteden. Dat verdient de ontwikkelaar niet.

Pagina: 1 ... 98 ... 100 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties